Szevasz Kinya!
Pont itt "futunk" össze?
Sajnálom a kocsid, de tudok segíteni:
Régebbi 3-as és 5-ösnél is elõfordul, hogy szinte ok nélkül szétmegy a turbo. Ennek okai a következõk lehetnek:
- ritkán cserélt, kevés, vagy nem megfelelõ motorolaj
- magas fordulaton ment szét és nem volt megfelelõ olajnyomás
- a turbo elõtt van egy flexibilis csõ ami a motorolajat vezeti a turboba, ezt illik 2-3 évente cserélni (original BMW ára 4500HUF kb.), mert belül a teflon réteg a rázkódástól szétmegy, ráadásúl nem egyenes az útja, hanem van benne egy kis törés, leszûkül a keresztmetszete a csõnek, és nem kap megfelelõ olajat magas fordulaton és szétmegy, vagy széttörik a turbo-tengely, aztán olaj be a kipufogó rendszerve és füst
szerintem ez a történt nálad is...
- BMW nem gyárt turbot, valamilyen olasz gyártmányt raknak bele, ha kell teljesen újat (nem felújítottat!) tudok szerezni viszonylag olcsón, de Wallisnál tudnod kell, hogy 300.000 korul mozog az ára!
Üdv: Jocó
kyncza írta:
Sziasztok,
4 napja vettem egy 2002es csodaszép ezüst m-paketes E46 330d Touringet.
Full extrás, bõr sportülés, navi(igaz kicsi)...Hát nem sokáig örülhettem
tegnapelõtt szétment benne a turbó. az autóban 147.000km van, Németországba mentem ki érte, nem látszik rajta ez a viszonylag "sok" kilométer. Lenne pár kérdésem:
-Elképzelhetõ e, hogy tudok valamilyen garanciát érvényesíteni?
-Hol tudok bele turbót kapni? érdemes e felújítatni?
-Mitõl mehetett tönkre? (ahogy olvastam fórumokon, elképzelhetõ, hogy már megtette a magáét és "öreg" volt?)
-Automata váltó van benne. Tud e valaki bármit mondani, ami rossz benne, érdemes figyelni...
Természetsen most megrendeltem az összes szûrõt, olajcserét, mert nekem gyanúsan nem úgy tûnik, hogy pl. levegõszûrõt egyaltalán cserélve lett volna...
A turbó tengelye nem törött el, de a közepét tuti kiette, mert nagyon lafog a tengely, a lapátok itt-tt bele is értek a házba...
Elõre is köszönöm a válaszokat, jelenleg eléggé magam alatt vagyok
KynczA