aeroengine89 írta:
Köszi a gyors választ! azt én is tudom hogy wels környékéről sehogy se mert itt ausztriába nem nagyon vannak bontok és amik vannak azok horror áron dolgoznak én nem is gondolkodok ausztriába ha autó javitásról vagy szerelésröl van szó mert ez itt még itteni fizetés mellet is nagyon nehéz! erre a célra van nekem otthon az aposom meg egy autoszerelö mühely + otthon azért elég sok bonto van ahonnan belehet szerezni a cuccokat csak a bekötésekkel meg a az alkatrészek helyes felhasználásával vannak gondjaim meg hát ugye a programozással mert azt még az aposom sem tudja megcsinálni sajna csak ha valami elromlik cserélni max rádugni a gépre hibakiolvasás szemponjából! A kábelezésről tudnál nekem valamit írni hogy hova mit kell kötni? Bocs hogy sokat kérdezek de még új vagyok a BMW-nél nem rég vettem!
Viszonylag egyszerű
kapcsolási rajza van a memória nélküli tükörbehajtásnak.
A bal oldali az egész maga. A jobb oldali rajz, csak azért van, hogy könnyebben megtalálható legyen az DSC/ABS kábelkötegben az az egy szál vezeték, amit rá kell kötni a tükörbehajtásra. Az is csak azért kell, hogy 25km/h felett már ne engedje behajtani a tükröket. Szóval a bal oldalon láthatod, hogy kell a biztosítéktáblából egy pozitív, aztán egy test, egy szál vezeték megy a tükörkapcsolóhoz, egy a már említett DSC/ABS kötegbe és a két tükör maga.
A tükörkapcsolóból a fehér hátsóval rendelkező lesz a megfelelő, a képen jobbról a második. Attól függően, hogy bal vagy jobb kormányos, illetve behajtható vagy nem és memóriás vagy sem, különböztetik meg a tükörállító kapcsolókat. Mégpedig a hátán lévő burkolat színével. Ha angol autóból származik a tükörkapcsoló, az is állítja majd a tükröt, de az alsó tükörválasztó fordítva fog működni. Ha jobbra húzod a pöcköt, a bal oldali tükröt állítja és fordítva...
A kábelt be tudod akkor szerezni hazai bontókban, kell a két első ajtó kábelköteg. Illetve ki kell fűzni a két A oszlop közötti kábelköteget, ami a kesztyűtartó mögé megy. Ez nem lesz túl egyszerű, mert a gyárilag készült behajtható tükrös autóknak egyben van a kábelkötege. De ha tudod mit keresel és hozzáférhető az autó, akkor 20 perc alatt ki lehet fűzni.
A kábelköteg esetén mindegy, hogy angol vagy a kontinensről származik az autó, azt be lehet építeni. Illetve a vezérlőmodul is mindegy, honnét származik.
Ezt majd a kesztyűtartó mögé, a grundmodul alá kell helyezni.
Egy dolog ami a levegőben lóg. A két tükör, amit vehetsz angol autóból is, de ezek pozíciója gyárilag eltér a bal kormányos autókétól, a vezetőülés pozíciójából eredő látószög miatt. Mint említettem korábban is, van aki alátétet és csavart tesz az állítómotor mögé, így változtatva meg a tükörpozíciót. Ez már attól függ milyen autóból szerzed be a behajtható tükröket.
Röviden ennyi. Sok sikert!