kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2013-09-24 17:06 Ablakmosó folyadék befagyott, vagy a motor halt meg?

YELLOW írta:
Bero írta: Sziasztok! Visszaolvastam pár topicot és azt láttam,hogy az E46-ba alap a fűthető ablakspricni! Itt mindenkinek van? Mert én megnéztem és a vízcső kivételével semmi fűtőszál vagy vezeték nem megy oda! Kikötötték volna? Mintha lenne egy üres hely két dugónak a spricninél,de nem tudom az-e?! Ez nem valami extra volt anno? Köszi a segítséget!


egyáltalán nem alap. nekem úgy rémlik volt egy pack, amihez járt, abban volt az első ködlámpa. vagy esetleg az esőérzékelőhöz?
Nekem van. Az is lehet csak FL-től van, pontosan nem tudom, de biztos, hogy nem alapfelszereltség.




kempelen Elküldve: 2013-09-23 17:32 Harman / Kardon

csatis1 írta: Valaki meg tudná esetleg mondani nekem, hogy a touring H/K hifijének hol van a mélyládája?
Köszi előre is.


Annak alapból sem volt mélyládája.

Kiegészítőként volt kapható pótkerék helyére illeszthető mélyláda a HIFI rendszerhez, de még az sem HK.
De a fehér holló is gyakrabban forul elő, mint az...

http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=95


kempelen Elküldve: 2013-09-23 13:34 Olajcsere

YELLOW írta: .... még jobban elment a kedvem.
szóval lehet mondani megint feleslegesen pörögtem az ügyön...


Szóval nem mondom, de tudod...

kempelen Elküldve: 2013-09-13 12:09 320d Motor

ember84 írta: Élőadat olvasásnál a magas current air-mass,vagyis a túl magas levegőmennyiség gázadáskor nektek mit mond?Köszi,ha valakinek volt már ilyen és tudja.

Egr-em fél éve volt cserélve,ha az rossz lenne,cirkulációs hiba lenne,sztem.De emelett a motorvezérlő viszont nem ír be hibát.Inpa ennyit lát.Köszi,ha valakinek van ötlete


Igazából ez a kérdés van e valami tapasztalatod, rosszul megy vagy kihagy vagy bármi, ami gyanús.
A légtömegmérő és a turbonyomás szabályozó alapján kapod a normális air mass értéket.

Nem tudom, de ha ezt magasnak találod és van még mellé valami jelenség, akkor a turbó vákuumcsöveit vagy a turbó geolapát szabályozóit kellene megnézni rendesen működnek e.

Szerintem az egr-nek ebben az esetben nincs befolyása a mért értékre...

kempelen Elküldve: 2013-09-11 15:38 Polír

jons írta: Sziasztok!

A halálból hoztam vissza két lámpabúrát. Mutatok néhány képet.....



nem is értem mi ebben a pláne

hoztad a megszokott kiváló munkamorált



kempelen Elküldve: 2013-09-10 11:51 sötétedõ belsõ visszapillantó tükör

aeroengine89 írta:

Köszi a válaszokat most már csak arra lennék kiváncsi hogy a tolató jelet honnan és hova kell kötni a tükőrbe? hányas lábakra?


A biztosíték tábla felett van pár osztódoboz. Ott megkeresed a BL/GE kék/sárga színű vezetéket tartalmazó dobozt. Onnét megy fel az elvileg szintén kék/sárga színű vezeték a visszapillantó tükör 1 számú csatlakozójára. Az lesz a tolatólámpa kapcsoló.

kempelen Elküldve: 2013-09-04 15:00 Keréknyomás

J_Mate írta:

Köszönöm szépen a segítséget srácok!



Igazán nincs mit, de látom biztosra mentél.

http://totalcar.hu/tanacsok/gu...-erzekelo/

Most hogy a totalcar (is) megválaszolta, mint a szentírás.....



kempelen Elküldve: 2013-09-03 07:06 immos kulcs - légzsák - abs -asc probléma

anubisz írta: Látom komolyan érdekelt a probléma, ezért kár volt regisztrálnod.
Én se vagyok egy Illem ember, de legalább,bú, vagy bá. Majd linkelek, meg keresgélek neked legközelebb is. Ahhoz képest, hogy nem megy az ABS ed, elég jól nem érdekel a téma, amit kérdeztél.
Remélem nem velem szembe fogsz jönni, amikor vészfékezned kell esőben.



Az emberek egy részét, csak addig érdekli a téma, amíg zöld/sárga csíkos szigetelőszalaggal is meg lehet oldani a témát és amíg a havertól kölcsönkért sikaflex is megfogja az alkatrészt...

Ha már pénz kell az autóra költeni, onnantól kezdve jó az úgy is, ha világít...

De lehet, csak nem volt ideje még válaszolni neked.

kempelen Elküldve: 2013-09-02 09:19 ESÕSZENZOR

Bencus90 írta: Sziasztok!
Segítséget kérek van egy 520d e60 2008as cseréltek benne szélvédőt és azóta nem jó az esőszenzor ilyenkor mi a teendő újra kéne kalibráltatni vagy esetleg vissza kéne ragasztatni mert néztem másik autót és azon mintha ilyen átlátszó zselébe lenne a szenzor előre is köszönöm a segítséget.


Megváltozott a szélvédő és az esőszenzor közötti pozíció.

Újra kell kalibráltatni valóban.

kempelen Elküldve: 2013-08-31 10:27 Megvegyem? Vegyek ilyet?

zuziq írta: Annyit még hozzátennék hogy Belga volt az autó, összes papírja megvan még a számla is, és a kereskedő pedig Német államplgár és nem sötét bőrű
YELLOW írta:
zuziq írta: Sziasztok!

Szeretnék kérni tőletek egy erős kritikát erre a gépre:
http://suchen.mobile.de/auto-i...age=150000

Elvileg jövőhéten megvenném, voltam megnézni én nagyon jó állapotúnak találtam a bőr élőben még jobban néz ki mint képen, a motornak szép hangja van belűről minden frankó. Szerdán mennék próbakörözni és szerződést írni.

Válaszokat köszönöm, üdv Zsolt


nehéz erre kritikát mondani... bal lső sárvédőn kis horpadás, nem vészes, 20ezer körül bontottat is kapni, a színek egyeznek kép alapján.
akár hihető is a km. bár a vezető ülés bal odllai ülőlapját kicsit mintha jobban kikezdte volna valami, de lehet csak a képen tűnik úgy.
a BMW-t sokféleképpen lehetett rendelni, azt nem tudom külön lehetett-e fekete tetőkárpittal, én edig úgy tudtam az M-pack sajátosság, de mást nem látok rajta, ami M-s lenne.
nekem személy szerint nem tetszik az ezüstön a chrom díszítők, főleg nem az autó oldalán lévő, bár feketén még hülyébben nézne ki. illetve első dolgom lenne, hogy az első lökös ledobnám róla, én mai napig nem értem, ez honnan jött

igazából mást nem tudok, enniyt az észrevétel. szerintem ezek ellenére szép, és talán a km is OK.
ha neked tetszik és jó a vezetése, esetleg egy szervízbe vigyétek el, legalább felemelni alá nézni. aztán ha minden jó meg lehet venni. szerintem jó gazdája volt.

szerk.: jah meg ha coupe kellene, akkor csak sport ülések mondjuk bontósat találni sokat igaz nem ennyi km-rel.




Igen, lehetett kérni csak M kormányt vagy csak M (fekete) tetőt, megvolt hozzá a saját SA kód.
Komoly ember túlteszi magát az M csomagon vagy ahogy mondják M pakett-en. Ez olyan 18 éves szint, hogy M csomag legyen, mert anélkül nem bmw a bmw...
Nem vagyok az M ellensége és nem is unszimpatikus, de ebben az országban kicsit túl van misztifikálva. Ha tökös gyerek akar lenni valaki, vegyen M3-at... jah, hogy a fenntartása sokkal több? Hát valamit valamiért...

Szóval visszatérve erre az autóra, innét a monitor elől szépen néz ki és ha mindent rendben találsz, akkor jó vétel lehet.
A tető valószínű eredeti, mert rendelhető volt, a sportülést pedig tényleg ki lehet cserélni...

kempelen Elküldve: 2013-08-30 21:41 Tükör

aeroengine89 írta:
Köszi a gyors választ! azt én is tudom hogy wels környékéről sehogy se mert itt ausztriába nem nagyon vannak bontok és amik vannak azok horror áron dolgoznak én nem is gondolkodok ausztriába ha autó javitásról vagy szerelésröl van szó mert ez itt még itteni fizetés mellet is nagyon nehéz! erre a célra van nekem otthon az aposom meg egy autoszerelö mühely + otthon azért elég sok bonto van ahonnan belehet szerezni a cuccokat csak a bekötésekkel meg a az alkatrészek helyes felhasználásával vannak gondjaim meg hát ugye a programozással mert azt még az aposom sem tudja megcsinálni sajna csak ha valami elromlik cserélni max rádugni a gépre hibakiolvasás szemponjából! A kábelezésről tudnál nekem valamit írni hogy hova mit kell kötni? Bocs hogy sokat kérdezek de még új vagyok a BMW-nél nem rég vettem!


Viszonylag egyszerű kapcsolási rajza van a memória nélküli tükörbehajtásnak.

A bal oldali az egész maga. A jobb oldali rajz, csak azért van, hogy könnyebben megtalálható legyen az DSC/ABS kábelkötegben az az egy szál vezeték, amit rá kell kötni a tükörbehajtásra. Az is csak azért kell, hogy 25km/h felett már ne engedje behajtani a tükröket. Szóval a bal oldalon láthatod, hogy kell a biztosítéktáblából egy pozitív, aztán egy test, egy szál vezeték megy a tükörkapcsolóhoz, egy a már említett DSC/ABS kötegbe és a két tükör maga.

A tükörkapcsolóból a fehér hátsóval rendelkező lesz a megfelelő, a képen jobbról a második. Attól függően, hogy bal vagy jobb kormányos, illetve behajtható vagy nem és memóriás vagy sem, különböztetik meg a tükörállító kapcsolókat. Mégpedig a hátán lévő burkolat színével. Ha angol autóból származik a tükörkapcsoló, az is állítja majd a tükröt, de az alsó tükörválasztó fordítva fog működni. Ha jobbra húzod a pöcköt, a bal oldali tükröt állítja és fordítva...



A kábelt be tudod akkor szerezni hazai bontókban, kell a két első ajtó kábelköteg. Illetve ki kell fűzni a két A oszlop közötti kábelköteget, ami a kesztyűtartó mögé megy. Ez nem lesz túl egyszerű, mert a gyárilag készült behajtható tükrös autóknak egyben van a kábelkötege. De ha tudod mit keresel és hozzáférhető az autó, akkor 20 perc alatt ki lehet fűzni.
A kábelköteg esetén mindegy, hogy angol vagy a kontinensről származik az autó, azt be lehet építeni. Illetve a vezérlőmodul is mindegy, honnét származik.



Ezt majd a kesztyűtartó mögé, a grundmodul alá kell helyezni.

Egy dolog ami a levegőben lóg. A két tükör, amit vehetsz angol autóból is, de ezek pozíciója gyárilag eltér a bal kormányos autókétól, a vezetőülés pozíciójából eredő látószög miatt. Mint említettem korábban is, van aki alátétet és csavart tesz az állítómotor mögé, így változtatva meg a tükörpozíciót. Ez már attól függ milyen autóból szerzed be a behajtható tükröket.

Röviden ennyi. Sok sikert!


kempelen Elküldve: 2013-08-30 18:55 Tükör

aeroengine89 írta:
Köszi a válaszod már csak arra lennék kiváncsi hogy hol tudom ezeket beszerezni és hogy kell e gm modult programozni e vagy csak bekötni és kész?




Mivel - ha jól értettem neked nincs memóriás ülés - ezért nem kell a grundmodulba bekötni semmit. Egy külön álló vezérlője van és a helye a grundmodul mellett van...

Hogy Wels környékén hogyan tudod beszerezni, azt nem tudom, de leginkább bontókban keresd...

A vezérlő és a kábelköteg lehet angol autóból is, de a tükör és a tükörkapcsoló, az legyen a kontinensről.

Bár van aki csavart tesz a tökörállító motor alá, azzal módosítva a tükörlap állását.

Vezérlő, tükörkapcsoló és tükör viszonylag könnyebben beszerezhető, a kábelköteg lesz talán a legnehezebb, mert neked vagy a bontósnak kell kiszerelni.

Aztán létezik az új alkatrész is, a tükörkapcsoló 8, a tükör darabja 70 a vezérlő 20 ezer forint körül van a márkaképviseletnél.



kempelen Elküldve: 2013-08-30 17:25 Műszerfal kijelzés

mlaller írta:
kempelen írta:
mlaller írta: Sziasztok!
Ma hazafelé elindulás után visszagyulladt a motorhibára figyelmeztető jelzés a műszerfalon....
eléggé nyugtalanit hogy mi lehet. 2004-es 320D -ről van szó.
a héten olyan jelenséggel találkoztam, hogy teletankolás után nem indult be az autóm, csak 6-7. kísérletre a benzinkúton. azt hittem, hogy indításgátló / pajzs rakoncátlankodik, de elképzelhető, hogy ennek is köze lehet a hibajelzéshez?
találkozott valaki hasonló problémával?

előre is köszönöm a válaszotok.


Elsőre a kisnyomású szivattyú jut eszembe, de persze ez nem 100%.

Aztán függhet attól is mikor cseréltél gázolajszűrőt?

Illetve mi lehet az üza ellátó rendszerben. Ha szerencséd van, csak a kisnyomású szivattyú rakoncátlankodik, ami előfordult már másoknál is. Ha nincs szerencséd, akkor az üza ellátó rendszered koszos, mocskos...

Azért a hibaüzit kiolvasnám és ha azt nyomásproblémákat ír a nagynyomású oldalon, akkor majdnem tuti, hogy a kisnyomású szivattyúd a hibás...




Köszönöm a válaszod! Vasárnap megyek kiolvastatni, előbb nem tudok sajnos, de már hívtam a szerelőmet....gázolajszűrőt februárban cseréltem, azóta mentem 20 ezret...
a kisnyomású szivattyú mitől szokott elromlani?


Ha már beszéltél a szerelőddel, akkor nagy probléma nem lehet!

Idővel minden kinyomású szivattyú megadja magát a kilométerek száma, a gázolajszűrő csereperiódusa és a használt üzemanyagtól függően.

kempelen Elküldve: 2013-08-30 16:55 Műszerfal kijelzés

mlaller írta: Sziasztok!
Ma hazafelé elindulás után visszagyulladt a motorhibára figyelmeztető jelzés a műszerfalon....
eléggé nyugtalanit hogy mi lehet. 2004-es 320D -ről van szó.
a héten olyan jelenséggel találkoztam, hogy teletankolás után nem indult be az autóm, csak 6-7. kísérletre a benzinkúton. azt hittem, hogy indításgátló / pajzs rakoncátlankodik, de elképzelhető, hogy ennek is köze lehet a hibajelzéshez?
találkozott valaki hasonló problémával?

előre is köszönöm a válaszotok.


Elsőre a kisnyomású szivattyú jut eszembe, de persze ez nem 100%.

Aztán függhet attól is mikor cseréltél gázolajszűrőt?

Illetve mi lehet az üza ellátó rendszerben. Ha szerencséd van, csak a kisnyomású szivattyú rakoncátlankodik, ami előfordult már másoknál is. Ha nincs szerencséd, akkor az üza ellátó rendszered koszos, mocskos...

Azért a hibaüzit kiolvasnám és ha azt nyomásproblémákat ír a nagynyomású oldalon, akkor majdnem tuti, hogy a kisnyomású szivattyúd a hibás...



kempelen Elküldve: 2013-08-30 12:30 Ködzáró fény

kzste írta:
YELLOW írta:
kzste írta:

Megvan a probléma, egyszerűen hiányzik az izzó... Tud valaki segíteni hogy pontosan milyen foglalatú kell hozzá? Valami ilyesmi kell bele, de nem tudom hogy mi a pontos foglalatméret.
http://www.hella.shop.hu/index...p;Itemid=2


józan paraszti???
kiveszed megnézed a másikon, elvileg rajta van.


Ha kitudnám, nem kérdeztem volna...


http://www.realoem.com/bmw/sho...&fg=15

Tehát: H11 55W