kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2013-08-30 08:30 Tükör

aeroengine89 írta: Sziasztok!
Érdeklödnék hogy mi kell a elektromosan behajló tükörhöz? annyit levettem már a komentekböl hogy a tükör állítót kapcsolót kell kicserélni meg kell egy modul ami nem memoriás mivel hogy nálam nincs elektromos ülésállítás, de a kábelezés vagy hogy a gyári tükröm jó e vagy vennem kell másikat azt nem tudom! ha valakinek van egy szettje arra vevö lennék!!
Köszi


Szia,

- kell egy tükörállító kapcsoló, ahogy mondtad is.
- egy vezérlőmodul
- egy pár behajtható tükör (a kézzel behajthatót nem tudod átalakítani)
- egy kábelköteg




kempelen Elküldve: 2013-08-29 20:51 Tükör

Pocses írta:
norbeee írta: Sziasztok!

Meg lehet azt oldani hogy tolatáskor a jobb tükör automatikusan lebukjon? Az e39 esen ami volt korábban nekem azon így működött és nagyon szerettem. Mióta nem lehet forgalommal szemben parkolni azóta kétszer ütöttem meg a felnit béna vagyok

Köszi


Látod én ilyen extráról még nem is hallottam. Asszonykám is autómatice nyúl már évek óta a tükörállító kapcsolóért és lehajtja a tükörlapot, így szépen látja a padkát. Tőlem leste el.



Ha jól emlékszem a motoros, memóriás ülés + behajtható tükör tudja...

kempelen Elküldve: 2013-08-29 15:19 BMW kulcsok

Szepy01 írta:
YELLOW írta:
Szepy01 írta:
Igazad van le irhatam volna. Na de az elején leirtam,hogy "Elvittem a kulcsot egy hozzáértő szakemberhez,hogy elemet cseréltesek benne meg kulcs tokot,de kiderült,hogy aksis és hogy maga az elektronikáról le van törve a középső microkapcsoló meg valami ellenálás amit nem lehet kideríteni,hogy honnan hiányozhat."! Ott álltam a kulcsos mellet szerinted nem vertem volna orrba az illetőt ha úgy szedte volna szét a kulcsot! Sőt meg is javitotta volna ha lehetet volna. De nem lehet. És bocsi ,hogy miattam vitáztatok.!


na várjál... most akkor mikor az autót vetted, egy roncs kulcsot kaptál hozzá, ami meg volt sérülve, mert aze lőző tulaj a csomagtér ajtó alól feszegett ki?
mennyit adtál így az autóért? ha szabad kérdezni.


Hú láttom te nagyon szeretsz másnak a lelkivilágába bele tépni. Nem az a bajom,hogy igy vettem az autót mert tudtam róla tájékoztatva voltam mindenről. Én csak annyit kérdeztem nem e tudtok segiteni abban,hogy hol lehet kulcsot szerezni hozzá olcsón és hogy ne kelljen bemenni a BMW szervizbe és 80 ezret kidobni egyért. Ha tudni akkarod az autót úgy vettem, ami papirra is van fektetve,hogy a volt tulaj fizeti a két kulcsot. Csak ha lett volna olcsobb megoldás azt nem lett volna rossz. De mindegy hadjuk. Bemegyek a BMW hez megrendelem a 2 kulcsot ő meg kifizeti! Ennyi.



Szia,

Nem azért, mert szarom a pénzt, de szerintem is az a legegyszerűbb és hosszú távon a legjobban kifizetődő, ha rendelsz egy vagy két kulcsot, hivatalosan a BMW-től.

Egyrészt kapsz egy új kulcsot, amit hosszú évekig használhatsz.
Másrészt az új kulcs - ha rombusz is - vízzáró és akár a strandra is mehetsz vele. Nincs szétvágva még, amit ha megteszel soha az életbe nem teszel úgy össze ismét. Nem kell forrasztgatnod és kóklerkedned vele.
Ha jól emlékszem 40-45 körül van egy darab, tehát a kettő tényleg 80 körül lesz...

Egy nagy navi, nagy felni, nagy gumi után ez az összeg igazán nem számottevő és csak hirtelen tűnik soknak....



kempelen Elküldve: 2013-08-28 18:02 izzítógyertya

bata0305 írta: Sziasztok,

Cserélni szeretném mind a 4 izzitógyertyát, csak nem tudom melyik márkát válasszam.
(2002 320d 150 LE)
Bosch, beru, vagy ngk?
Tippek?

Köszönöm



BERU

kempelen Elküldve: 2013-08-28 07:12 xenon próbléma.

YELLOW írta: bár erre is kellett feltétlen az új topic... biztos nem volt elég választási lehetőség


Vannak tehetséges szerkesztők, moderátorok. Majd átpakolják a megtévedt fórumozó írásait...

kempelen Elküldve: 2013-08-27 08:03 Olajcsere

YELLOW írta:
nem, nem unatkozok, hisz itt van nekem a fórum, és persze te is... de minek
őszinte leszek, mint szoktam, belül vegyesek az érzéseim, nem tudom használok-e vele, vagy épp el tudok-e rontani ezzel valamit. lehet veszek kínából, egy kis világítós endoszkópos kamerát és bekukkantok a dolgokba
igazából a kérdés, hogy más használta.-e már a terméket, mindegy miylen autóba, és hatásos volt-e?


Sokan esküsznek rá és sokan ellene is. Az utóbbiak közé tartozom, mert egy benzines motorban ha tisztességgel működik, mi a fenétől szutykosodna bármi? De bontsd meg valahol a kartergáz visszavezetőt és kukkants bele. Amit te mondasz az endoszkópról az már áltudományosan túlizgatod magad. Menj ki inkább a lovira.

Olyan ez mint az ember. Ha egészségesen táplálkozol és sok a mozgás, azaz a bevitel rendszeres és egészséges, a szervezetnek megfelelő és mozogsz is hozzá, tehát a kondíciód rendben, akkor nagy az esélye, hogy sokáig bírod.

Ha elhanyagolod magad és jönnek a bajok, görcsök, fájdalmak, akkor a fájdalomcsillapító és egyéb, a reklámokban is tömkelegével hirdetett csodabogyó legfeljebb rövid távon hat, de a megoldás vagy a drasztikus életmódváltás vagy a műtét lesz, ha kibírod addig.

Ha a motorod rendben - és még nem is használod - akkor mi rakódott volna le a forgattyúsházadban vagy a blokk olajozó furatain?
Ha pedig elhanyagoltad, akkor ideig-óráig használni fog, de ott úgyis nagyobb bajok lesznek.

Jah és van a harmadik eset. Amikor semmi baj a motorral, de mégis beleöntjük. Én sem szedek görcsoldót, ha jó a kedvem szombat este a haverokkal...

kempelen Elküldve: 2013-08-27 07:49 Olajcsere

YELLOW írta:
kempelen írta:
YELLOW írta: lassan itt az olajcsere, és elhatároztam, hogy csinálok egy blokk mosást.
igen szerettem volna a xado terméket kipróbálni, de itt helyben sehol nem kapni, rendelve, meg lenne vagy 3000 Ft-ba postával.

a tuskóban kapni a Wynn's termékét, 850Ft körül, neten is 750 körül mennek. arra gondoltam beleteszek egy ilyet. vélemény? elnézve főleg petróleumot tartalmaz, amit igazából az egyik motorokban jártas bmw-s kollégám is javasolt, hogy gazdaboltban vegyek petróleumot, és nyugodtan öntsem bele, ő maga is úgy csinálta, valóban jó lett az eredmény.
szerintetek? jó lesz ez nekem? valakinek esetleg negatív vélemény a tisztítóval kapcsolatban? (STP-t nem szeretnék az biztos)




Tulajdonképpen miért is van szükség a 80 ezret futott autódban - amit nem is igazán használsz - erre?

Sem gyakorlatban, sem (ál)tudományosan nem indokolja ezt semmi.

Unatkozol?




1. már 96ezernél járok
2. normális tisztességes olaj van benne, ami 10 +/-2ezrenként cserélve vagyon. de átlagban 10ezernek mondhatjuk.
3. lehet semmi nem indokolja, nem unatkozom, d eláttam egy csini tiszta blokkot, és megtetszett, igaz nem is a forgattyúsházban utazom
4. egyik ismerős, akit említettem már, pont ma kérdeztem, ő azt mondja 100ezer felett, ha addig nem volt tisztítózva, akkor felesleges már később, mert csak túl sok dzsuvát hordana pl a hidrotőkéhez.
5. azzal is tisztában vagyok, hogy a normálisabb olajak, ráadásul szintetikus olajak tartalmazzák azokat az adalékokat, amik a motort belül tisztán tartják, lebegtetik a dolgokat, oldószert tartalmaznak. bár haver úgy ajánlotta, hogy fele anyag a mostani olaj, jératás, majd le, aztán tescóban kapható iylen vipcar-os olaj bele, abbba a máésik fele, majd leenged, aztán mehet bele a jó olaj.


Ha a blokkod tiszta (belülről) akkor ezt feleslegesen öntöd bele.

Ha szutykos, akkor meg megint felesleges, mert 20 perc alatt nem szedi ki a mocskot.

Milyen a tiszta benzines blokk belül? Olyan amin látszik, hogy az olaj járta át és az maradjon is olyan. Mondjuk egy kis sárgásbarnás elszíneződés látszik, de az pont jó. Feleslegesen öntitek bele, mert majd olyan helyről szedi ki a vékony olajréteget, ahol ott kellene lenni.
Ha pedig szar a blokk, akkor azon ez nem segít. A 100 ezret futott, rendszeresen karbantartott motor, pont úgy néz ki, mint a 200 ezret futott rendszeresen karbantartott motor.

Már megfigyeltem (nem csak nálad) sokan 100 ezerre hivatkoznak. Honnét veszik az emberek a 100 ezres határokat? 100 ezer felett már felesleges.... 100 ezer felett már nem veszek autót.... stb stb... Ez a 100 ezer tényleg néhány ember lélektani határa (elméletben), de hála isten a motor ilyenről nem vesz tudomást... Ahogy nem sok a különbség a 10 ezret és a 40 ezret futott motor között, olyan a 80 ezret és a 120 ezret futott motor is... elvégre ezek nem a ZUK és a WARSAWA oldalvezérelt kőkori motorjai. Itt legfeljebb 100 ezres különbségekről beszélhetünk, de nem a 100 ezredik kilométert taposó autókról...

De nem vagyok semmi jónak elrontója... öntsétek bele nyugodtan. Legyen a motor belseje steril. Az a jó!

kempelen Elküldve: 2013-08-26 18:56 Olajcsere

Pocses írta:
kempelen írta:
YELLOW írta: lassan itt az olajcsere, és elhatároztam, hogy csinálok egy blokk mosást.
igen szerettem volna a xado terméket kipróbálni, de itt helyben sehol nem kapni, rendelve, meg lenne vagy 3000 Ft-ba postával.

a tuskóban kapni a Wynn's termékét, 850Ft körül, neten is 750 körül mennek. arra gondoltam beleteszek egy ilyet. vélemény? elnézve főleg petróleumot tartalmaz, amit igazából az egyik motorokban jártas bmw-s kollégám is javasolt, hogy gazdaboltban vegyek petróleumot, és nyugodtan öntsem bele, ő maga is úgy csinálta, valóban jó lett az eredmény.
szerintetek? jó lesz ez nekem? valakinek esetleg negatív vélemény a tisztítóval kapcsolatban? (STP-t nem szeretnék az biztos)




Tulajdonképpen miért is van szükség a 80 ezret futott autódban - amit nem is igazán használsz - erre?

Sem gyakorlatban, sem (ál)tudományosan nem indokolja ezt semmi.

Unatkozol?




223ezret futottnál már indokolt lehet "1 mosás"?


Egy jó állapotú, tisztességesen szervizelt benzines motorban még 223 ezer után sem indolt beleönteni semmiféle tisztító adalékot. Inkább friss olajat...

kempelen Elküldve: 2013-08-26 18:39 Olajcsere

YELLOW írta: lassan itt az olajcsere, és elhatároztam, hogy csinálok egy blokk mosást.
igen szerettem volna a xado terméket kipróbálni, de itt helyben sehol nem kapni, rendelve, meg lenne vagy 3000 Ft-ba postával.

a tuskóban kapni a Wynn's termékét, 850Ft körül, neten is 750 körül mennek. arra gondoltam beleteszek egy ilyet. vélemény? elnézve főleg petróleumot tartalmaz, amit igazából az egyik motorokban jártas bmw-s kollégám is javasolt, hogy gazdaboltban vegyek petróleumot, és nyugodtan öntsem bele, ő maga is úgy csinálta, valóban jó lett az eredmény.
szerintetek? jó lesz ez nekem? valakinek esetleg negatív vélemény a tisztítóval kapcsolatban? (STP-t nem szeretnék az biztos)




Tulajdonképpen miért is van szükség a 80 ezret futott autódban - amit nem is igazán használsz - erre?

Sem gyakorlatban, sem (ál)tudományosan nem indokolja ezt semmi.

Unatkozol?


kempelen Elküldve: 2013-08-24 08:54 Társalgó

Robin68 írta:
kempelen írta:
anubisz írta:
Tano írta: Most már a korszerű benzinesek is szívhatják a fogukat: http://totalcar.hu/magazin/tec...4_tsi-nel/

80K alatt a mi dízeleinkben nincs ilyen lerakódás...

A mi benzineseink is közvetlen befecskendezésűek? E46 benzinesbe? esküszöm atom ilyen hibajelenséggel szívtam sokáig. Csak a hidegindítás utáni dúsítás fázisába, max 1 percig.
Most, hogy meg lett bontva a henger, azóta nem ír be kimaradást, de hidegen pár mp ig még mindig idegesen jár.
Gondolom nálunk másfajta a befecskendezés, nem értem ilyen pontosan hozzá


Nektek még a szelep elé fecskendez, így lemossa a karter által "visszaböfögött" cuccot, így nincs elméletben lerakódás...



Akkor ha jól értelmezem a kartergázzal visszakerült szmötyi a probléma forrása. Egyszer már volt itt téma és akkor a "jó magyar gányolálos" jelzőt is megkapta ez a kis okosság. Gondozást igényel az igaz, viszont cserébe rengeteg trutyit megfog.


Igen, a szívócsőbe visszakeveredett kartergáz rakódik le idővel a közvetlen befecskendezésű motoroknál. Mivel a befecskendezés a hengerbe történik, nincs ami lemossa a szelep köré rakódott szutykot.

Gondozást igényel valóban. a Kérdés már csak az, kellemes dolog-e 60-80 ezrenként szétborítani egy benzinest és megtisztítani a szutyoktól. Mert ezt a lerakódást nem távolítja el semmiféle csodaszer...

Állítólag vannak motortípusok, ahol korábban rájöttek erre a hibára és a szívócsőbe is szereltek befecskendezőszelepeket, melyek időközönként működve tisztán tartják a szelep környékét...

kempelen Elküldve: 2013-08-24 08:11 Társalgó

anubisz írta:
Tano írta: Most már a korszerű benzinesek is szívhatják a fogukat: http://totalcar.hu/magazin/tec...4_tsi-nel/

80K alatt a mi dízeleinkben nincs ilyen lerakódás...

A mi benzineseink is közvetlen befecskendezésűek? E46 benzinesbe? esküszöm atom ilyen hibajelenséggel szívtam sokáig. Csak a hidegindítás utáni dúsítás fázisába, max 1 percig.
Most, hogy meg lett bontva a henger, azóta nem ír be kimaradást, de hidegen pár mp ig még mindig idegesen jár.
Gondolom nálunk másfajta a befecskendezés, nem értem ilyen pontosan hozzá


Nektek még a szelep elé fecskendez, így lemossa a karter által "visszaböfögött" cuccot, így nincs elméletben lerakódás...

kempelen Elküldve: 2013-08-24 08:05 Keréknyomás

YELLOW írta:
kempelen írta:
YELLOW írta:
kempelen írta:
YELLOW írta:
kempelen írta:
J_Mate írta: Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy a guminyomás mérő a szelepbe van beleépítve vagy az autóba valahol? Nemsokára szeretnék téli gumikat venni és nem tudom, h ilyenkor olyan téli gumit kell venni, amibe ez bele van építve vagy ezt ilyenkor külön teszik bele? Segítséget előre is köszönöm!

Üdv mindenkinek


Szerintem neked már a DSC/ASR vezérlőd rendezi ezt a dolgot... semmi nincs a kerékben...

Legalábbis már 2003 végétől így volt... az enyémben sincs már semmi a kerékben és jeladó sem a kerékjárati ívben.



há de valaminek mérnie kell a nyomást, ami egy jeladós egység a felniben, nem így szokik lenni?


Így volt régen (RDC) és ha pontos nyomásérték kell, akkor így van ma is.

De itt csak guminyomás ellenörzésről van szó és ha nem lapos mind a négy gumid, akkor a négy kerék forgásából következtetni lehet a lapos gumira, ha a négyből egy kerék forgási sebessége különbözik... (RPA)

Ehhez elég a DSC vezérlő. Úgyis figyeli ezt a funkciót.



na felcsigáztál.
ugye ezt főleg a defektűrő gumikra találták ki, aminek ugye elég merev az oldalfala, így oda fontos a pontos érték mérése is, mivel anniyra nem lesz lapos, mint hagymányos társaik.
a másik ez az RPA, akkor ez nálam is működik ha van DSC? és ha full lapos a kerék, akkor bejelezne?


Az F30/F31-ben is RPA van.

Nálad az RPA nem 100%, mert 2002-ben még korábbi generációs DSC-t építettek az E46-ba és a bekötés miatt még ha DSC tömböt cserélnél sem tuti a jó működés.

Az RDC-hez pedig a fél autót be kéne kábelezni.

Még a 2004-es autókban sem magától érthető, mert ott is a DSC vezérlőjét kell cserélni, hiába kódolod fel az RPA nélkülire az autót. A műszerfalon megjelenik az ikon, de nem fog működni. De 2004-től legalább elég egy DSC vezérlő és 5 perc a kódoláshoz...



hát nem tom, nekem anno azt mondták, vagyis csodélkoztak rajta, hogy ilyen DSC-m van. elvileg a legújabb van benne, MK60 vagy mi hirtelen nem is tudom... DSCIII így szerepel az extrában, csak diagon mondta Miki, hogy jóféle van benne.


Nem kétlem, hogy jóféle van benne, de azóta adtak ki újabb verziót. A lényeg amit mondani szerettem volna:
Nem tudom - mert nem néztem utána - de rengeteg bekötési formát hoz ki a WDS a kapcsolási rajzok alapján. Lehet hogy csak csip-csup a különbség az évjáratok között, nem néztem utána. De ha a legkisebb variáció is létezik, akkor már bukott a dolog, mert a régi évjáratonál még RDC volt, rengeteg kábellel, 2004-től(évjárat szerint) meg már RPA. Tehát ha van különbség a bekötésben (a DSC bekötésére gondolok) akkor ott már a 'negyvenakárhány' vezetéket is át kell kötögetni vagy a lábaikat átrakosgatni...
Ezért a te esetedben utána kell járni keményen vagy vakon szerzel egy RPA-s DSC vezérlőt és beteszed, oszt' vagy működik vagy nem....

Nálam nem volt ilyen dilemma. Szereztem egy RPA-as DSC vezérlőt. Igaz szívtam mire kibogarásztam abból a feneketlen mélységből (mert a fékcsöveket abszolút nem akartam szétszedni), aztán 5 perc volt hogy megkapja az alvázszámot (csak, hogy kerek legyen ez is) és már ment is a dolog...

Nálad a korábbi évjárat miatt nem biztos, hogy ilyen egyszerű lenne... de a dolog nem bonyolult. Át kell nyálazni a DSC bekötési rajzát és ha egyezik a későbbi évjárattal, akkor nyerésen áll a dolog.

Érted akkor már mi a lényeg. Ha a generáció új vagy újabb is, még évjárat szerint átvariálhatták a lábak kiosztását.. nos ennek kurvára nem néztem utána, de azt láttam, hogy a WDS 'nagyonsok' változatot dob fel....

kempelen Elküldve: 2013-08-23 20:00 Keréknyomás

YELLOW írta:
kempelen írta:
YELLOW írta:
kempelen írta:
J_Mate írta: Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy a guminyomás mérő a szelepbe van beleépítve vagy az autóba valahol? Nemsokára szeretnék téli gumikat venni és nem tudom, h ilyenkor olyan téli gumit kell venni, amibe ez bele van építve vagy ezt ilyenkor külön teszik bele? Segítséget előre is köszönöm!

Üdv mindenkinek


Szerintem neked már a DSC/ASR vezérlőd rendezi ezt a dolgot... semmi nincs a kerékben...

Legalábbis már 2003 végétől így volt... az enyémben sincs már semmi a kerékben és jeladó sem a kerékjárati ívben.



há de valaminek mérnie kell a nyomást, ami egy jeladós egység a felniben, nem így szokik lenni?


Így volt régen (RDC) és ha pontos nyomásérték kell, akkor így van ma is.

De itt csak guminyomás ellenörzésről van szó és ha nem lapos mind a négy gumid, akkor a négy kerék forgásából következtetni lehet a lapos gumira, ha a négyből egy kerék forgási sebessége különbözik... (RPA)

Ehhez elég a DSC vezérlő. Úgyis figyeli ezt a funkciót.



na felcsigáztál.
ugye ezt főleg a defektűrő gumikra találták ki, aminek ugye elég merev az oldalfala, így oda fontos a pontos érték mérése is, mivel anniyra nem lesz lapos, mint hagymányos társaik.
a másik ez az RPA, akkor ez nálam is működik ha van DSC? és ha full lapos a kerék, akkor bejelezne?


Az F30/F31-ben is RPA van.

Nálad az RPA nem 100%, mert 2002-ben még korábbi generációs DSC-t építettek az E46-ba és a bekötés miatt még ha DSC tömböt cserélnél sem tuti a jó működés.

Az RDC-hez pedig a fél autót be kéne kábelezni.

Még a 2004-es autókban sem magától érthető, mert ott is a DSC vezérlőjét kell cserélni, hiába kódolod fel az RPA nélkülire az autót. A műszerfalon megjelenik az ikon, de nem fog működni. De 2004-től legalább elég egy DSC vezérlő és 5 perc a kódoláshoz...

kempelen Elküldve: 2013-08-23 16:30 Keréknyomás

YELLOW írta:
kempelen írta:
J_Mate írta: Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy a guminyomás mérő a szelepbe van beleépítve vagy az autóba valahol? Nemsokára szeretnék téli gumikat venni és nem tudom, h ilyenkor olyan téli gumit kell venni, amibe ez bele van építve vagy ezt ilyenkor külön teszik bele? Segítséget előre is köszönöm!

Üdv mindenkinek


Szerintem neked már a DSC/ASR vezérlőd rendezi ezt a dolgot... semmi nincs a kerékben...

Legalábbis már 2003 végétől így volt... az enyémben sincs már semmi a kerékben és jeladó sem a kerékjárati ívben.



há de valaminek mérnie kell a nyomást, ami egy jeladós egység a felniben, nem így szokik lenni?


Így volt régen (RDC) és ha pontos nyomásérték kell, akkor így van ma is.

De itt csak guminyomás ellenörzésről van szó és ha nem lapos mind a négy gumid, akkor a négy kerék forgásából következtetni lehet a lapos gumira, ha a négyből egy kerék forgási sebessége különbözik... (RPA)

Ehhez elég a DSC vezérlő. Úgyis figyeli ezt a funkciót.

kempelen Elküldve: 2013-08-23 15:06 Keréknyomás

J_Mate írta: Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy a guminyomás mérő a szelepbe van beleépítve vagy az autóba valahol? Nemsokára szeretnék téli gumikat venni és nem tudom, h ilyenkor olyan téli gumit kell venni, amibe ez bele van építve vagy ezt ilyenkor külön teszik bele? Segítséget előre is köszönöm!

Üdv mindenkinek


Szerintem neked már a DSC/ASR vezérlőd rendezi ezt a dolgot... semmi nincs a kerékben...

Legalábbis már 2003 végétől így volt... az enyémben sincs már semmi a kerékben és jeladó sem a kerékjárati ívben.