kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2009-09-10 20:21 CD fejegység, Navi....

Kezét, lábát eltörném.....de csak az orra után.

kempelen Elküldve: 2009-09-08 15:51 au. váltó olaj

Neked is A5S390R lesz a váltód több, mint 99%ban. (ha a tiéd is a 150lovas 320d)

De azért nézd meg, ahogy szigiimi írta lent a váltón van egy tábla.

(rongyot vigyél, mert koszos lesz )

kempelen Elküldve: 2009-09-07 08:02 au. váltó olaj

George írta:
Szóval akkor beletrafáltam
Különben tegnap kideriitettem hogy van egy szerviz aki cserélt már e46-osba váltóólajat itt nálunk, és azóta is szuperál, tehát lehet megoldom helyben..
Egyszerüen gyári? /talán BMW olaj/ vagy egyestleg létezik annál jobb is??
Ezt még nem jártad körbe??
OFF Neked van két hátsó ajtókárpitod?? Bontasz??

George


Meg lesz nekem is az olajcsere hamarosan és én sem megyek el miatta a világ másik végére.

Gyári olaj: ETL 7045 a 83 22 0 403 248 cikkszámon.
Jobb olaj: Fuchs-ban ez a titan 4000 vagy 6000L
Más olaj: próbáltam castrolnak utánajárni, de nincs olyan castrol oldal, amely ehhez a váltóhoz castrol olajat ajánl. Mindenhol az a szöveg, hogy egyeztessek a dealer-rel. Tehát igazából ennél a váltónál ez necces.

Hangsúlyozom hogy az A5S390R GM által készített váltóhoz. Más típus és más évjáratnál máshonnét származhat a váltó és ott a követelmények is mások.

Ajtókárpitok a hátsó ablakemelõk beszerelése miatt maradtak meg, mert lyuk van rajtuk a kurblinak.

kempelen Elküldve: 2009-09-07 07:44 au. váltó olaj

bomos535 írta: Kempelen en mar csereltem es 8 l siman beleszaladt. Aknabol csinaltak es eleg kezdetleges modszerrel egy nagy fecskendovel.Udv


No akkor neked már csak pár csepp hiányzott. 8.1 litert ír hivatalosan (A5S390R), de olajat nem vehetsz decire. Azt a pár cseppet már kifacsarhattátok volna belõle....

kempelen Elküldve: 2009-09-06 20:38 Hûtõvíz

BarG írta:
kempelen írta:
Azt viszont nem értem a viszkónak mi köze volt a hûtõvíz eltûnéséhez.



Csak annyi, hogy egy tengelyen lévén ha kikotyogósodik, tönkreteheti a vízpumpa csapágyát, tömítését is....


bdetti írta: az autónk autómata váltós, de ebben is van viszkókuplung, nem vízpumpa lett cserélve hanem ez!


Ezért írtam!

(a többi stimmel)

kempelen Elküldve: 2009-09-06 19:15 Hûtõvíz

bdetti írta: az autónk autómata váltós, de ebben is van viszkókuplung, nem vízpumpa lett cserélve hanem ez!


Igen, sejtettem. Azért is írtam, hogy úgy sejtem automata, mert manuálisban nincs viszkó és nincs venti a vízpumpán 320d-nél....

Azt viszont nem értem a viszkónak mi köze volt a hûtõvíz eltûnéséhez.

No mindegy, az a jó, hogy megoldódott.

kempelen Elküldve: 2009-09-06 19:01 Soproni Nemzetközi BMW Találkozó 2009

Gratulálok a helyezetteknek, Horinak és Tibának!

Végignéztem a képeket és valóban volt mindenféle bmw a találkozón, volt ami már nekem kicsit giccses is, de voltak igazán szép ízléses darabok.

kempelen Elküldve: 2009-09-06 08:04 au. váltó olaj

George írta:
kempelen írta:
pires07 írta: Sziasztok

2004 decemberi E46osom van automata valtoval. Nemet szervizben azt mondtak, hogy ebben a valtoban nem kell mar olajat cserelni, mert longlife. Mashol meg azt olvasni, hogy nem art egy csere! Van vkinek vmi tapasztalata ezzel kapcsolatban??

Köszi


Hivatalosan nem kell cserélni, de úgy mondom íratlan szabály, hogy inkább cseréld le. Nem tudom mennyi a futásteljesítménye az autódnak, de ne kínozd a váltót ha nem muszály.

Kissé költségesebb, mint a manuálisban, de megéri.

Szerintem nem csak én ajánlom, hanem mindenki itt a fórumon, akinek automatája van.


Kempelen!
Látom te nem vagy messze Ajkától, hátha tudsz nekem segiteni ki tud a környéken megbizhatóan aut.váltó olajat cserélni?!
Neked is aut. van? Mennyi egy ilyen akció?
Köszi!


No akasztják a hóhért. Mint elkötelezett híve az olajcseréknek mindent kicseréltem már, csak még a váltóolajat nem. Nincs ennek más oka, csak az hogy itt a környéken nem ismerek megbízható embert aki megtudná csinálni. Egyrészt. Másrészt pedig semmi baja a váltómnak, bár ettõl függetlenül cserélni akarom. A váltósok nagy része pedig kifejezetten nem akar hallani automata váltóról.
Elsõsorban kell egy szûrõkészlet a mutatványhoz, mely tartalmazza a szûrõt, tömítéseket és egyebeket. Ez egy teljes szett és az irányára 16ezer+áfa a hivatalos bmw kereskedésekben.
Ehhez kell még a teljes feltöltéshez 9 liter olaj. Viszont normál körülmények között soha nem imátkozod ki mind a kilenc litert a váltóból, ezért a hírek szerint 4-5 jó esetben 6 litert tudsz kicserélni a váltócsere alkalmából. A turbinakerékben megmarad még pár lityi. A bmw-sek szerint van valami spéci eljárás több liter kicsalogatására is hivatalosan. Nem hivatalos nyelvek szerint viszont õk sem foglalkoznak ezzel igazából....

Szóval kb 6 liter és a szûrõkészlet. Elvilekben. Ez már azért bõven elég hogy a váltó jobban mûködjön. Igaz nem lesz kristálytiszta az olaj, de legalább a szutykos szûrõ ki van dobva és már az egy áldás a váltónak ha a megfelelõ olajnyomás felállítását nem akadályozza egy eltömõdött szûrõ. (persze ha valaki tudja, hogyan kell a váltó kiszerelése nélkül egy emelõrõl vagy aknából állva kiimátkozni mind a majdnem kilenc litert, akkor az ne rejtse véka alá a tudományát, mert eddig nem igazán találkoztam olyannal aki tudta volna.)

Ja és jó olaj kell bele. Az õsszel én is tervezem a cserét és a fuchs olaját fogom belepacsálni. Itt egy olajválsztó oldal ha érdekel:

http://www.olyslager-lubricant...nguage.asp

A váltó típusa egyébként A5S390R, ahogy az enyémben is.

Tehát eddigi tapasztalataim elvi jellegûek. Viszont van már elképzelésem az ügyrõl, mert rengeteg gyári doksit lehet olvasni a neten és sokan megosztották már igényes és kevésbé igényes automata váltó olajcseréjüket, fõleg amerikai oldalakon. Ott még mindíg sláger az ótómaTTa'

Nem tudok mást mondani, mint mindenki cserélje. Én is ezen vagyok, de kissé pikért vagyok ahhoz, hogy csak: "Eresszük le Józsi és tõCCSük' föl valami fûnyíróolajjal....!"

(Van egy másik tényezõ, de errõl nem szívesen beszélek. Az pedig a bizalom hiánya. Az automata váltó kényes az olajra és létezik megfelelõ olaj, de én (és nyugodtan mondjátok, hogy idióta vagyok) nem vagyok hajlandó úgy olajat cseréltetni, hogy nem állok ott a kocsi mellett ha automata váltó olajról van szó. Egyrészt az olaj minõsége miatt kényes a dolog, másrészt pedig az ára miatt. Az olaj ára de a váltó ára miatt is. Nagyjából tudom hogy a szervízekben micsoda "odaadással és lelkiismerettel" dolgoznak tisztelet a kivételeknek, ezért csak úgy lennék hajlandó, hogy látom azt is teszik bele, amit odavittem. Errõl nem akarok többet beszélni, mert hátha magára veszi valaki, pedig nagyjából köztudott milyen az autószerelõ szakma szakmai hozzáállása a dolgokhoz. Node nem veszett fejsze nyele az ügy, mert vannak tisztességes szakemberek is. A váltót nagyon szeretem és én is úgy vagyok ezzel, mint jópár ismerõsöm. Míg meg nem tapasztalja az ember hosszú távon addig csak finnyáskodik az automatára, de ha egyszer lesz neki és megismeri, soha többet nem kell neki kézi váltós, persze ha mûködik is rendesen és nem már széthajtva vette.)

kempelen Elküldve: 2009-09-06 07:25 Hûtõvíz

vsop14 írta:
az automaták viszkósak?


Az automatákban van egy plusz ventilátor a vízpumpa tengelyén. Tulajdonképpen nem csak a vízpumpa van ezzel meghajtva, hanem egy ventilátor is.

Szerintem ez a viszkó csere igazából vízpumpa csere volt. Ha automata, akkor azon a tengelyen van a ventilátor is, ha kézi váltós, akkor meg nincs ott más csak a vízpumpa.

kempelen Elküldve: 2009-09-05 17:03 Hûtõvíz

vsop14 írta:
továbbra is az lenne a kérdésem, hogy ezek nem elektromos ventilátorosak?


Automata váltós ezekszerint.

kempelen Elküldve: 2009-09-05 14:57 Kartergázszûrõ - 20d - 136LE

Prof írta: valaki esetleg tudna nekem berakni egy képet hogy a 150le ös szürö nélküli változat hogy néz ki ?


Tessék...

kempelen Elküldve: 2009-09-05 09:22 Kartergázszûrõ - 20d - 136LE

Prof írta:

az lenne a kérdésem hogy nekem 150 le motor van az automban és m a kartergáz szürö ugyanaz mint a képen láthato ebben nem szürö nélküli változatnak kellene már lenni ?


A szûrõ nélküli változat egy cikkszám változással jelent meg. Újkorában mindegyik 150lovas a szûrõs változatot kapta anno.

Ezért vagy még a gyárilag berakott szûrõd van a kocsidban, vagy évekkel ezelött lett cserélve. (amikor még volt a szûrõs)

Aztán megjelent a szûrõ nélküli változat és most már csak a szûrõ nélkülit lehet kapni. (egy darabig még lehetett csak a szûrõbetétet, de már azt sem....)

kempelen Elküldve: 2009-09-03 21:32 Hifi beszerelése e46-ba

csu2 írta:

szerintem a kabelrol kapja a foldet a nyak, a csavar helye a nyakon nincs bekotve sehova. egyebkent igy tudsz foldhurkot csinalni, es akkor jonnek a zajok... egyebkent meg fogod banni, hogy nem csinaltad vegig. a gyari erositoben nem sok kraft van, es nincsenek melyei, igazi subot pedig nem tudsz vele hajtani. szerintem tul hamar kiugrottal a dologbol, en jobban koruljartam. de persze a te dontesed. udv!


Igen lehet, hogy úgy tûnik. Ha sikerült volna frankón eltüntetni, akkor ment volna tovább a dolog. Így is lehet szívok, de tuti nem látszik majd. Azért mindent köszi!

kempelen Elküldve: 2009-09-03 14:30 M-packet

Na akkor te is elköltöttél egy kis lóvét erre.

Gondolkozom az M-es hátsó lökhárítón, mert az olyan "duci", de csak hátra. Elõre nem tennék, mert nem akarok M-es cuccot, csak hogy formásabb legyen a hátulja. Úgy gondolom ha csak a hátsót cserélném ki és kicsit gömbölydedebb lenne hátul, az feldobná a kocsit, de mégsem lenne M-es....

Szerintetek hülyeség? No meg azért is, mert nem válnék meg a jól bevált 16-os kerekektõl....

kempelen Elküldve: 2009-09-03 14:24 Hifi beszerelése e46-ba

csu2 írta:
1.
a. rossz helyrol van leveve a fold
b. a fold hozzaer a bm54 femdobozahoz


Ha megnézem a képeidet a saját forrasztásodról, akkor te is ha jól látom a világoszöld vezetéket a hõelvezetõ lemezre (vagy mi a bánat) forrasztottad, az pedig sok forrasztás mellett egy csavarral van rögzítve a BM54 dobozához. Tehát minenképpen a föld(test) érintkezik a dobozzal. Vagy nem jól gondolom?