kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2008-12-07 19:39 Autóvásárlás

zatrok írta: Na ebben aztán igazodjon el az ember!
Akkor a leírtak alapján egyáltalán ne vegyen az ember használt BMW-t. De ezt nem értem a tiétek soha nem lesz 6-7 éves???? Akkor azt sem szabad megvenni??

Régen nagy divat volt a németbõl behozott,most nem tudjátok,h-h áll ez a dolog??
Gondolom semmivel nem olcsóbb,de ha ott tutit kap az ember akkor már megéri,nem???


Látod ezért nem szeretek belebonyolódni ebbe a témába.

Mindenki járja ki a saját útját autóvásárlás ügyben. Ha mindenkire hallgatsz soha nem lesz új autód, ráadásul emberi tulajdonság, hogy a legtutibb, legfaszább, legkevesebbet zabáló, legkisebb fenntartási költséggel és a legolcsóbb vételárral akar minden kedves autóvásárló szembesülni. Persze most könnyen mondhatja bárki: "Miért te nem?" De én is, csak ezt az utat ki kell taposni és nem arra várni, hogy valaki meghozza a döntést helyettünk. A döntés a mi kezünkben van és nem várhatunk arra hogy más biztosan tuti jól mérlegelt helyettünk. Ráadásul minden teljesen szubjektív. Ami másnak újszerû, kiváló állapotú, abba lehet én be sem ülnék. Amit az emberre akarnak sózni hogy ez tuti, az lehet nekem nem tetszik.

Ha kell, elmegyek megnézem, mérlegelem a helyzetet hogy nekem tetszik-e az autó, van e rá keret, megnézem vajon a közeljövõben mit kell cserélni rajta, ez mennyibe kerülhet majd. Festékréteg vastagság mérõt kölcsönkérek esetleg mert azt sokszor nem lehet látni... Oszt' döntök. De ha másra várok és a tuti befutóra akkor soha nem lesz autóm.

Arról nem is beszélve bármilyen tuti autót kifog az ember arra is költeni kell idõvel, de ez is egyéni szempont, mert van aki úgy esik ki belõle....

Lekopogom, szerencsésnek mondhatom magam az autómmal kapcsolatban. Nekem semmi panaszom, pedig ritka ronda kukacos és igényes vagyok az autóimra.

Ne ez csak az én véleményem.

kempelen Elküldve: 2008-12-07 19:15 Autóvásárlás

alfatone írta: Azzal egyetértek, hogy nekem 20d-vel biztos nem lesz gondom.


Nem is kavarok. Valóban figyelni kell a dízelre és tényleg sok leharcolt van belõle a piacon, amit egyébként el is adnak. Ezek keltik rossz hírét egy jobb kezekben levõ példánynak is.

kempelen Elküldve: 2008-12-07 11:55 Autóvásárlás

alfatone írta: Megbízhatóságra éppen a faceliftes 20d-k a legrosszabbak.


Nem akarok haza beszélni és fõleg nem nagy vitát kavarni ezügyben.

Viszont mivel a 320d az elmúlt években a 3-as húzótípusa volt és az eladási darabszáma jóval túlhaladja a sorhat benyást, ezért a nagy számok törvénye alapján természetes hogy az a kép alakul ki, hogy az a legmegbízhatatlanabb Európában.

Mitagadás a nemtörõdömség valóban káros lehet fõleg a dízelre, de azért vannak leharcolt példányok sorhatból is.

Ha az USA-t nézem akkor ott meg pont a sorhatossal lehet a legtöbb gond, mondhatná egy jenki, mivel a dízelt ott nem is ismerik.

kempelen Elküldve: 2008-12-06 16:50 manuális váltó

YELLOW írta: bekopási ideje nincs, de vannak olajok amik felhígulnak, egy bizonyos használat után... a rosszabb minõségûek meg sûrûsödnek... mondjuk ami a váltóból lejött olaj, az nagyon tiszta volt, lehet már volt cserélve, nem tudom, hogy ott az olaj be tud e sötétedni mit a motorolajok, vagy hogy van... egy biztos a lehetõ legjobb olaj ment bele...


Már más vizeken evezünk.

Ha beleöntötted az új olajat és megfelelõ a minõsége akkor annak müködnie kell azonnal és nincs olyan, hogy túl új az olaj.
Beleöntöd és úgy müködik ahogy elõ van írva, nem kell vele járni vagy bejáratni.

A használt olaj egészen más természetesen.
Ha pedig a lehetõ legjobb olaj ment bele, akkor pedig minden a lehetõ legnagyobb rendben. Lehet csak te érezted, mintha más lenne...

kempelen Elküldve: 2008-12-06 13:11 izzítógyertya

Neo78 írta: Szevasztok, nekem olyan problémám volt vagy egy hónapja, hogy reggel gyújtás után mintha valamelyik henger kihagyott volna 1-2 fordulatot és fura hangja volt. Elõször az izzotógyertyára gondoltam én is, de azzal nem volt baj. Azt mondták lehet üzemanyagprobléma is. Ez mostanra megszûnt, úgyhogy lehet hogy tényleg az volt... Na még annyi, hogy hidegen az alapjáratom egy picit szalad, vagyis 750-es fordulatról egy 10-15 mp után felmegy 850-re kb 2-3 mp-ig aztán vissza 750-re. Ezt eleinte addig csinálta, amig a hûtõfolyadék el nem érte az 50 fokot. Aztán megszûnt, most viszont még 50 felett is csinálja, szerintem egy olyan 60 fokig /nem tudom pontosan, mert még nem néztem meg a BC/. A fura az volt, hogy amint elérte az 50 fokot rögtön megszûnt az alapjárat szaladgálás. Másnak nincs ilyen észrevétele?


Pont emiatt voltak gondjaim nekem is. Csak azelsõ pár fordulat után csinálta hidegindítás után. Nekem izzítógyertya gonjaim voltak. A négybõl három szar volt. Csere után megszünt a probléma.

kempelen Elküldve: 2008-12-06 13:08 karbantartás

Mi elött kell leborulni?

Ja az oldal.

Határozottan komolyabb és elegánsabb. Szép munka!

kempelen Elküldve: 2008-12-06 13:03 manuális váltó

..az olajnak nincs bekopási ideje. Ha beletöltöd az adott dologba, motor, váltó, difi, ott azonnal ellátja feladatát.
Adott olaj viszont a tulajdonságai függvényében érzékeny a hõmérsékletre... De arra élete folyamán végig.
Például tehát, ha nyáron tetted volna bele, jársz vele, de az olaj miatt hidegen nehezen kapcsolható lenne, akkor minden télen hidegben ugyanúgy elõjönne a nehezen kapcsolhatóság tünete, amíg használat közben fel nem melegszik.

Ez egyébként teljesen jól tapasztalható alacsonyabb (nem szar!) minõségû olajok használatánál egyéb, leginkább régi típusú autókban, ahol még nem olyan szigorúak a követelmények, mint a mai autókban. Amíg nem tettél meg vele pár kilométert addig nehezen lehet vele kapcsolni hidegben, majd a melegedés hatására teljesen jó lesz a kapcsolhatóság...

kempelen Elküldve: 2008-12-05 19:23 díszlécek körbe

Szebi írta: Hehe, ezzel a puntoval mentem 1x, 160nal is tavolodott meg tolem


Érdekes. Hol ültél? A kipufogógázon?

Hogyan távolodhatott tõled, ha ezzel mentél?

kempelen Elküldve: 2008-12-05 19:21 manuális váltó

YELLOW írta: ncsak azért kérdezem, hogy ennyi állás után valaki tapasztalt-e ilyet...


Nem nem jellemzõ, de ezek szerint minden rendben.

(Akkor szokott nehezebben kapcsolni, ha nem megfelelõ viszkozitású az olaj és még nem melegedett fel...)

kempelen Elküldve: 2008-12-05 17:19 manuális váltó

YELLOW írta: valami tipp?


A nehezen indulás elfogadható két hét állás után, de az hogy nem mozdul a váltód, az már kevésbé. Ha eddig nem volt mechanikai hibája a váltónak és jól mûködött és az olajcsere után csinálja, akkor az olaj a hibás. Azaz nem közvetlen az olaj, mert nem magától folyt a váltódba...

Gyári vagy gyári minõségnek megfelelõ olajnak nem szabadna hidegben kapcsolási gondokat okoznia.

Mi volt az az olaj amit legutóbb kapott? Azt olvastam, mert írtad, hogy a szemed láttára.....de mit?

Olajcsere nem okoz ilyen gondot, kivéve ha nem megfelelõaz olaj vagy elötte is gond volt a váltóval. Az utóbbit te magad zártad ki......

kempelen Elküldve: 2008-12-04 18:40 Belsõ díszcsík

Peti28 írta:
Theo írta: Kösz akkor neki esek én is... a kormányt el is felejtettem kérdezni sportkormányom van és annak is lejön az alja de azt honnan kell megkezdeni?


Ezt nem tudom sajnos.


Légzsákot ki kell szedni, de nem kell lehúzni a csatit. Majd multikormány részen két torxcsavar és a kormány két alsó ágán hátulról két torxcsavar és kint is van. Ha nincs szerelésben gyakorlat, akkor inkább kérj meg valakit... Nem azt mondom, hogy bonyolult, csak oda kell rá figyelni.

De ott a link, amit Tiba kollega linkelt, annál tökéletesebben nem lehet szemléltetni.

kempelen Elküldve: 2008-12-04 18:38 Belsõ díszcsík

Sn4k3 írta: Hello Énis gondolkoztam a díszlécek cseréjére!!
Nem tudom honnan lehet rendelni Faberakásos díszléceket valakinek valami tipp?


- ebay
- bontók
- bmw szervíz

kempelen Elküldve: 2008-12-04 08:39 izzítógyertya

12 21 7 801 200 számon

19 900,- forint + ÁFA ár körüli

Ez gyári új ár. Talán találsz olcsóbbat vagy bontottan, de az meg lutri.

kempelen Elküldve: 2008-12-02 09:06 Lengõ fogyasztásjelzõ mûszer

Ahogy paci kollega mondja.....

kempelen Elküldve: 2008-12-02 08:40 Emelõ

YELLOW írta: ......nekem emelték már a kocsit nem az emelési pontokon, hanem hátul a diffinél, totálisan megfelel, teljes az egyensúly, elõl álltalában a csápot....


Hogy érted, hogy a diffinél emeltétek meg? A difi alá raktátok az emelõt?

Csak mert más biztos pont nincs ott csak a difi, de a difi meg gumiágyon áll a futómûkereten, így nem szerencsés az autó sulyát a gumiágyon keresztül a difire terhelni. De ti tudjátok...