kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2008-12-02 07:36 Lengõ fogyasztásjelzõ mûszer

YELLOW írta: akkor így nézd meg, mész mondjuk 60-al, és tedd ki üresbe, lemegy a mutató ilyan elsõ vonásig ami 2 liternek felel meg... aztán ahogy elkezdesz lassítani fékkel, akkor elkezd emelkedni, és miután megálltál, lemegy szép lassan 0-ra...nálam fõleg hideg, vagyis nem üzemmeleg motornál figyelhetõ meg


Teljesen jól müködik. Nincs azzal semmi baj.

Maga a mutató nem fog elromlani, mivel úgy gyüjti össze a jeleket. Ha szarul müködik, akkor sem a mutató müködik szarul, hanem valamelyik segédberendezés, szenzor romlott el.

Tehát amit a mutató mutat, azt már úgy kapja. De abból amit eddig elmondtatok egyikõtöknek sincs igazán baja azzal a mutatóval, csak zavarja a szemeteket szerintem.

kempelen Elküldve: 2008-11-24 20:26 izzítógyertya

ducati113 írta: Érdekes nekem a berut nem ajánlották.
De ha mindenképpen jó kell akkor bosch.


Nekem beru volt a gépben. Így jött a németektõl.

Itthon vettem bele gyárit, bmw kereskedésbõl. A gyáriban beru volt szintén, ugyanazzal a számmal, mint ami már benne volt.

kempelen Elküldve: 2008-11-24 19:53 izzítógyertya

kopasz írta:
laci320d írta: 4700ft ba került db-ja ha jól emlékszem


Köszi!Elég "jó" ára van,azt hittem,hogy olcsóbb


A gyári BERU gyártmány és sok helyen foglalkoznak BERU forgalmazásával is. Megér egy próbát hátha kapsz olcsóbban is BERU-t nem a BMW-n keresztül és akkor lehet hogy olcsóbb, sõt!

kempelen Elküldve: 2008-11-24 16:54 15"os Lemezfelni (Aluminiumból)

Nagy BMW fanok!

Errõl lenne szó szerintem:



Bár nem kimondottan E46-os, hanem E39, de fekete, megszólalásig ugyanaz, mint egy lemez, mégis alu. Súlyt nem lehet felütni rá, úgy kell ragasztani.

Szerintem Balu kollega is errõl beszélt, ha nem tévedek.

kempelen Elküldve: 2008-11-17 19:44 izzítógyertya

kopasz írta:
Amúgy a cserét(gázolajos áztatás után)hideg vagy meleg motornál érdemesebb végrehajtani?



Az az "áztatás" csak pár csepp. Nem kell egy marmonkannával ráönteni.

Hidegen csináltam és szerintem jobb is, mert akkor nincs beleszorulva a hõtõl a hengerfejbe.

kempelen Elküldve: 2008-11-17 19:12 izzítógyertya

No az enyémben a dolog úgy jelentkezett, hogy amikor el lett hozva õshazájából, a fritz-éktõl, akkor hidegen induláskor nagyon-nagyon rövid ideig, körülbelül 5-10 másodpercig az indítás után úgy járt, mintha kihagyott volna egy henger, azaz kissé dadogott. (de csak hidegindításkor, ha meleg volt akkor nem csinálta) De mint mondtam, ez nagyon rövid ideig tartott, mondhatnám az elsõ pár fordulatig.

Persze idehaza volt szervizben is és az autóban egyetlen hibát találtak, mégpedig a négy hengerbõl háromnál rossz izzítógyertya.

Na ezért lett kicserélve és a csere után a fent említett pár hideg fordulat utáni dadogás azonnal meg is szünt.

Mikor cseréltem elsõként kifújtam a mocskot az izzítógyertya szára mellöl, kapott egy kis gázolajat, vártam vele fél órát és lassan fogtam neki a kitekerésnek. Az elsõ pár fordulatnál nehezen jött, majd elég gyorsan meglazult és utána már kézzel tekertem kifelé....

Nagyon hideg idõben állítólag akár 1-2 percig is aktív az izzítógyertya, azért nagyben megkönnyítheti a téli indítást.

Szerintem érdemes vele foglalkozni és a motor sem kínlódik hidegindításkor....

kempelen Elküldve: 2008-11-17 14:24 izzítógyertya

bmw320d4 írta: Pl nekem is beletört a negyedik, pedig nagyon gyengén kezdtem kitekerni.


Igen, általában mindíg a negyedikkel/hatodikkal van gond, de ez nem törvényszerû.

Kiszedés elött ajánlatos fecskendõvel, sõt ahhoz tartozó tûvel pár csepp gázolajat fecskendezni a menet tövéhez és várni legalább fél órát. A gázolajnál jobb csavar/menetlazítót még nem találtak fel...

Utána megpróbálni.

Nekem is nyáron volt cserélve és lehet emiatt nem volt problémám, bár bennem is volt egy kis "félsz" mielött nekikezdtem.

kempelen Elküldve: 2008-11-17 10:07 izzítógyertya

A szívócsõ alatt, ahogy a többiek is mondták.

Nem akarok vészmadár lenni, de az a tanácsom óvatosan ha lehet. Összeállhat a hengerfej és az izzítógyertya szára. (menete) Ezért lassan óvatosan kezd el kitekerni és végig finoman bánj vele, mert volt már akinek beletört a szára és akkor hengerfej le és úgy kell kiszedetni a menetbõl a maradékot.

Nem kell megíjedni, nem akarlak elriasztani, csak ne úgy ugorj neki hogy izomból....

kempelen Elküldve: 2008-11-14 21:03 Elsõ lámpák

esetleg képeket csinálhatnátok, ha már taliztok

közelieket

nekem is most fekete a xenon keret, mint Tiba kollegának, bár világítani teljesen úgy világít, mint foncsorozva, most kicsit "tuningos" a lámpa
bár ha piros lenne az sem befolyásolná a világítást és a müködést sem

Bár nekem tetszik lehet idõvel én is megcsináltatom eredetire.

2000,- pénz nem is sok érte, ahhoz képest hogy az ebayen 20 ezer lenne a pár a jenkiktõl. (80-100$/pár)

Sajnos itt a közelben nincs foncsorozó. Fel kellene küldenem pestre majd ott várni és vissza, majd beszerel, az több mint egy hét legalább.

kempelen Elküldve: 2008-11-13 17:45 Ékszíj tárcsa

BarG írta:
Szvsz nem csak a klíma miatt van az ékszíjtárcsa gumi csillapítással ellátva. Bármily meglepõ, de fõleg a dízelek ékszíjtárcsái, de nyugodtan emlegethetem a kéttömegû lendkereket, mert ugyanazon okból vannak gumírozva - mégpedig a dízelek egy fordulaton belüli gyorsulási egyenetlenségei miatt! (hogy rendszerében nézzük az egészet, emlékszik még valaki a dízelfúvókák járásegyenetlenségen alapuló vizsgálatára?!) Egyszerûen a motor darabosan jár, a közvetlenül hozzá csatlakozó gépészeti elemek ezt pedig megsínylik, ezt próbálják a fõtengelyen lévõ erõátadó szerkezetek gumírozásával csökkenteni.
Még mielõtt valaki elõjönne azzal, hogy a BMW dízel nem is jár darabosan, minden dízel motorban amikor a hengerben beindul az égés, sokkal nagyobbat tol a dugattyún, mint egy benzinesben, innen van a nagyobb nyomaték is, abban a pár fõtengely elmozdulási fokban jobban gyorsul a fõtengely, és ez így van minden égés elinduláskor. Ez a darabosság pusztítaná a generátortól kezdve a szivattyúktól a sebváltóig mindent - ha nem volna gumival csillapítva. Persze lehetne valami kifinomultabb gépészeti megoldással is elintézni ezt a dolgot, dehát ez ÓCSÓ.
A klima is terheli a gumit, és minél nagyobb fordulaton kapcsol a kompresszor, annál jobban, de önmagában a nem-klímázással nem lehet megóvni a tárcsát, max egy kicsit lehet az életét kitolni. Nekem 90e-nél kellett tárcsát cserélni, az új kifejezetten nehezebb, robusztusabb konstrukció, mint a régi, talán tovább fogja bírni.


Valóban végre valaki aki tisztességesen ír.
Köszönjük!

kempelen Elküldve: 2008-11-13 17:38 Gumi

InsectKiller írta: 330ci-n meg elöl 325 hátul meg 320mm


Jaj már!

Akkor ehhez mit szólsz?



Akkor most neked jó a 15"-ös felni?

kempelen Elküldve: 2008-11-13 16:26 Gumi

csiatt írta: Nekünk a téli szett gyári 15-ös, 2004-es a gép, tehát felvarott, igaz csak 1,6-os. A dísztárcsa is gyári 15-ös. Akkor nem értem, talán a nem gyári felninek más a kiképzése és azért akad, vagy az 1,6-on kisebb fék van?


A 316i-n a 15-ös volt a széria...valószínûleg a kisebb tárcsák és nyereg miatt.

316i

elöl 286mm - hátul 280mm (nem hûtött)

320d (példaként)

elöl 300mm - hátul 294mm (hûtött)

és persze az ehhez tartozó nyergek

kempelen Elküldve: 2008-11-12 19:40 Ékszíj tárcsa

ducati113 írta: indításnál és leállításnál nyikkanó hangot ad a motor.


Így van. Vagy ha már nagyon, akkor csattanik egyet.

kempelen Elküldve: 2008-11-12 13:40 Gumi

Enkozpont74 írta:
Mármint, hogy mit következtettem ki?
A 225/50 R16 méretet?


Áh dehogy!

Hanem hogy az elején 225/55R16-ról indultál.....

kempelen Elküldve: 2008-11-12 13:33 Gumi

Hori írta:
Nekem a téli 16os acél elég furin néz ki alatta kerestem 16os gyári alut de elmebeteg áron találtam csak ugyhogy marad az acél


Nem olyan rossz az gyári dísztárcsával....télen különben sem tudod a szép alut tisztán tartani, akármilyen is az.