kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2012-09-25 14:13 Társalgó

kempelen Elküldve: 2012-09-17 19:16 Elsõ lámpák

jokerface írta: Jó hirek,köszi

Remélem nálam is majd müködik. Esetleg nem tudod nekem milyen kód szükséges hozzá?


Szia!

Nálad is 1000% hogy működik, csak szakszervízben általában nem foglalkoznak vele, mert ott nem piszkálnak bele semmibe programozásügyileg, hanem általában csomagban vagy részenként, de kompletten tolják fel a cuccot az autóra, így ha valamihez hozzá kell nyúlni, már elakadnak és ráadásul a bmw sem támohatja hivatalosan az ilyen próbálkozásokat. Tisztelet a kivételeknek.

Hogy az E90 esetében a felprogramozás mennyiben különbözik az E46-tól nem tudom megmondani. Nekem tavaly tette fel bmw320d4 Miki, biztos vagyok benne hogy meg tudja csinálni. Mint említettem volt, gyárilag is léteztek/léteznek E46/E90 autók melyeken kérték megrendeléskor az SA896A kódot és így már gyárilag is így készültek.

kempelen Elküldve: 2012-09-17 19:11 Elsõ lámpák

David írta:
kempelen írta:
Alesi írta:
David írta:

Sziasztok!

Nem urban legenda a dolog mert én mpst csináltam meg saját magamnak. 2004-es e46 tudja


Szia!

Ez engem is erdekelne, leginkabb az, hogy hogy csinaltad meg magadnak, meg az is, hogy felkapcsolt helyzetjelzonel is lekapcsol, vagy tompitott kell neki?
Tovabba lehet hulye kerdes, de ugye halogenes autonal is beallithato, nem csak xenonosnal?


Felkapcsolt helyzetjelzőnél még nem kapcsol le, csak a tompítottnál...

Halogénes autónál is megoldható a felprogramozás...

Lehetett gyárilag is kérni S896A kóddal.





Szia! Lehet olyan kérdésem hogy milyen izzót használsz vele, mert nekem most Osram night breaker+ van de ugye sárgább a fénye mint a xenonomnak. Úgy látom ennek az izzónak ilyen xenonos hatása van.


Szia!

Ebben most led-es izzó van és csak nappali menetfénynek használom. Ha kivenném és betennék egy hagyományos H7-est, mint például az általad említett nightbreakert akkor is tényleg sárgább hatása lenne, mint a xenonnak, bár ez is attól függ, mi most a xenon színhőmérséklete. 5000 és e feletti K-val rendelkező xenon izzókhoz képest mindig sárgább lesz a hagyományos izzó....

kempelen Elküldve: 2012-09-16 21:18 Elsõ lámpák

Alesi írta:
David írta:

Sziasztok!

Nem urban legenda a dolog mert én mpst csináltam meg saját magamnak. 2004-es e46 tudja


Szia!

Ez engem is erdekelne, leginkabb az, hogy hogy csinaltad meg magadnak, meg az is, hogy felkapcsolt helyzetjelzonel is lekapcsol, vagy tompitott kell neki?
Tovabba lehet hulye kerdes, de ugye halogenes autonal is beallithato, nem csak xenonosnal?


Felkapcsolt helyzetjelzőnél még nem kapcsol le, csak a tompítottnál...

Halogénes autónál is megoldható a felprogramozás...

Lehetett gyárilag is kérni S896A kóddal.



kempelen Elküldve: 2012-08-30 21:17 RunFlat / defektmentes

YELLOW írta:
lestat83 írta: Azt szeretnem kerdezni,hogy ha esetleg nem defekturo gumikat teszek fel,,akkor is mukodik a nyomasezekeles a kocsiban.?
en foleg angliaban hasznalom majd, s evente 2 szer 2400 km uatat teszek meg,,igy meg gondolokodom melyik legyen,,bar otthon csak telen fogom hasznalni,,de akkor sokat,,bar szerintem telen kevesbe lehet defektet kapni..illetve kevesbe all fennt a veszelye.Szerintetek.?


a nyomásérzékelőket, pont a "defektmentes" gumik miatt találták ki. hogy látsd, hogy defekted van, mert nincs benne nyomás, de attól az autóval el tudsz gurulni, mert kívülről nem látszik a gumin, hogy gáz van, és azért nem célszerű úgy közlekedni. az ilyen guminak csak anyni értelme van, hogy eltudsz menni vele x km-t, aztán csere, nem kell útközben szakadó időben megállni, csak a tempón visszavenni. szerintem sima gumihoz nem célszerű a szenzort bent hagyni, mert ha ott defekt, akkor le is veri szerintem a szenzort.


Nem veri le a szenzort, mert az a szelepszárral együtt fekszik a felni pereme mögött PDC esetében (2003-ig) Az utána következő RPA-nál pedig már nincs mit leverni, mert nincs ott semmi.
De fő a biztonság és a lényeg, hogy nem szállsz le az útról ilyen gumival...

kempelen Elküldve: 2012-08-29 18:33 E46 TÍPUSHIBÁK

grezo írta:
kempelen írta:
grezo írta: Sziasztok,kellene egy kis segítség!!!
Pár napja előjött egy probléma ,hideg motornál gázadásra úgy reagál hogy dadog a motor és a fordulat nem megy 4000-fölé,össze vissza rángat. Ha eléri az üzemi hőfokot megszűnik a probléma és tökéletesen megy az autó! Probáltam hogy lehúztam a légtömegmérő csatiját,igy hidegen is jó lett a gép.Lehet vele így járni,vagy cseréljem ki a légtómegmerőt,vagy más a gond?????

Előre is köszi a segítséget!
Grezo


Ne haragudj, de hideg motort miért kell 4000 fölé emelni?





Nem kell 4000-fölé emelni és nem is szoktam,de alatta is rángat !


Ha rángat alacsony fordulaton is, akkor tényleg van valami bibi.
Azért így látatlanban és bemondásra részedről kicserélni kapásból egy légtömegmérőt nagy luxus. Nem mondom, hogy tuti nem az a sáros, de azért egy hozzáértőnek megmutatnám fizikai valójában is...

kempelen Elküldve: 2012-08-29 18:15 biztosítéktábla...

enrique80 írta: Üdv!

Kérdésem az lenne, hogy valami miatt nem tudom állítani az elektromos tükröt, melyik lenne az ő biztosítéka?Az autó E46 compact '2003 amiről szó van.nem hiszem, hogy mindkettőnél kábelszakadás lenne egyszerre. Esetleg az is nagy segítség lenne, ha valaki be tudna linkelni egy biztitábla leírást, hogy melyik bizti micsoda.

köszi előre is a segítséget!

Erik




31(5A) és 57(5A) számú biztosítékok

kempelen Elküldve: 2012-08-29 18:08 E46 TÍPUSHIBÁK

grezo írta: Sziasztok,kellene egy kis segítség!!!
Pár napja előjött egy probléma ,hideg motornál gázadásra úgy reagál hogy dadog a motor és a fordulat nem megy 4000-fölé,össze vissza rángat. Ha eléri az üzemi hőfokot megszűnik a probléma és tökéletesen megy az autó! Probáltam hogy lehúztam a légtömegmérő csatiját,igy hidegen is jó lett a gép.Lehet vele így járni,vagy cseréljem ki a légtómegmerőt,vagy más a gond?????

Előre is köszi a segítséget!
Grezo


Ne haragudj, de hideg motort miért kell 4000 fölé emelni?

Egyébként lehet légtömegmérő hiba is. Bár szerintem 2000-nél max el kéne váltanod felfelé és megvárni míg felmelegszik a motor...

Ha alapjárat és mondjuk 2000-es fordulat között is dadog, akkor ott tényleg lehet valami. lehet légtömegmérő, hőmérséklet jeladó szenzor....





kempelen Elküldve: 2012-08-29 17:43 Segítsetek!

Marvin írta:
YELLOW írta:
Thony írta:
adee9 írta: Sziasztok!
Ha menet közben felvillan a piros felkiáltójel, az mit jelent? Múlt héten reggel munkába menet kivillant, aztán pár másodperc múlva el is aludt. Aztán én most egy hétig Balatonon voltam, de anyám mondta, h neki is világított. (ott ahol a kézifék is szokott). Köszönöm a válaszokat.


Alacsony fékolajszintet szokta némelyik autó így jelezni...



elvileg ha egyszerre kinyomod a kuplungot és fékezel, akkor tutti fogja csinálni, ha a szint rossz.... de azt meg is tudod nézni....


Én is meg tudom erősíteni az előttem szólókat, nekem ugyanez volt kb 1 hete. Némi fékfolyadék rátöltés után megszűnt a hiba.



- azért illik rendszeres időközönként ellenőrizni a fékfolyadék szintet. Aki megvárja míg felgyullad a visszajelző az vagy trehány vagy nyomós oka van annak hogy visszajelez.

- ha nyomós oka van annak, hogy visszajelez, érdemes megemelni a kocsit és végignézni a fékcsöveket. Az egyik helybéli srácnak magától korrodált a fékvezetéke, elsőnek csak szivárgott, majd lett egy lyuk rajta. Hátsó fékvezetékről van szó. Kicsit szopás, mert gyárilag faszán fel van téve, de ha utólag rendeled a gyári fékcsövet csak hosszban fog stimmelni, viszont neked kell behajtogatni a helyére....

...nos nem akartam senkit megijeszteni !!! tehát ez egyáltalán nem szokásos (remélem) de sajnos megtörtént. (2001 novemberi facelift)

kempelen Elküldve: 2012-08-29 17:38 E46 TÍPUSHIBÁK

Redna írta:
b_imi írta:
Redna írta:
b_imi írta: Itt meg részletesen ki lett tárgyalva a történet...


Tehát ha jól értelmezem, akkor az összes hengernél található egy pillangó és csak kikell szedni és akár itthon esztergályos ismerős segítségével csinálok hozzá egy "dugót" és felcsavarozom és ennyi? nem kell átállítani valamit az ecuban? nem dob majd ki hibát emiatt?


Így van. Lehet rendelni dugót, vagy csináltatni, vagy egyszerűen eltörni a pillangó tengelyét és a helyére csavart vagy szegecset rakni. Nem kell semmit átprogramozni, csak a vákuumos rendszert benne hagyni. Nincs hiba, és a teljesítményben, fogyasztásban sincs különbség.


Köszönöm a választ! még egy apró kérdésem lenne ezzel kapcsolatban. A vákumos rendszert (gondolom az fém cső amiről leágaznak a kis csövek ezekre a pillangókra) csak dugózzam le? mert ha szettet veszek hozzá abban nincs luk. LINK


Azt a kis rudat, ami a pillangókat működteti vákuummal azt hagyd rajta. Ide oda fogja továbbra is tologatni a rudat.... nem kell a vákuumcsövet ledugozni....

kempelen Elküldve: 2012-08-20 10:43 újonc kérdései :)

tbadzs írta: Sziasztok! A korábbi autóimnál az autó bezárása esetén villantak az indexek (pl. egyet), és nyitáskor (pl. hármat). A BMW nem csinálja, és számomra nem elég megnyugtató, hogy csak a központi zár hangjából tudom, hogy be van zárva az autó. Kérdésem lenne, hogy be lehet-e ezt állítani valahol?


Car / Key memoryban be lehet állítani.

Kérj meg valakit aki a közeledben lakik és diaggal pikk pakk megcsinálja.

kempelen Elküldve: 2012-08-19 10:57 Polír

jons írta: Örülök, hogy tetszik! Nagy munka volt, de végeredmény miatt megérte! Márcsak azért is, mert neked tetszik és ez a lényeg! Mondjuk azért örülök, hogy nem kombid volt, mert a kezem leszakad így is



Kibújt a szög a zsákból.....

kempelen Elküldve: 2012-08-16 21:44 Polír

norbeee írta: A kőfelverődésekre mit javasolsz? Anélkül hogy újrafényeztetném az elemet? Most rendeltem hibajavító stiftet gondoltam nekilátok egy két helyen pl ajtók szélén ahol lepattogott mert az előző tulaj nekivágta valaminek... de a gépháztetőt is ki kellene "pöttyözni". Nem tudom hogy ezt polír előtt vagy után célszerű megejteni?


Ezt már kipróbáltam az egyik sárvédőn. Adnak hozzá egy krétát is, mellyel a kőfelverődéseket lehet javítani. Sokat dob a kinézeten anélkül, hogy a fényezőhöz vinnénk.




Auchan melletti norautó üzletben kapható...

kempelen Elküldve: 2012-08-16 15:24 Megvegyem? Vegyek ilyet?

YELLOW írta:
kempelen írta:
YELLOW írta: ...hanem kezd gyanús lenni, hogy az én motorom ami N42B18 1796cm3, az nem is ekkora hanem nagyobb.


A motorkódot nem névleges méretek miatt használják. A motorkód nem viccel:

N42B18 1,796 cc 85 kW/175Nm
N42B20 1,995 cc 105 kW/200Nm

N42B18-nál 1796 a hengerűrtartalom. gyanús vagy nem gyanús....



akkó sem értem... mármint a tényeket


az alvázszámod nem WBS-el kezdődik véletlenül?

kempelen Elküldve: 2012-08-16 15:00 Megvegyem? Vegyek ilyet?

YELLOW írta: ...hanem kezd gyanús lenni, hogy az én motorom ami N42B18 1796cm3, az nem is ekkora hanem nagyobb.


A motorkódot nem névleges méretek miatt használják. A motorkód nem viccel:

N42B18 1,796 cc 85 kW/175Nm
N42B20 1,995 cc 105 kW/200Nm

N42B18-nál 1796 a hengerűrtartalom. gyanús vagy nem gyanús....


YouTube videó