kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2012-06-26 20:46 CD fejegység, Navi....

jons írta:
csbalu írta: Szevasztok!

Ma kivettem a rádióm, kíváncsi voltam milyen gyártmány + mi a típusszáma, tud-e aux-ot erre ez a látvány fogadott. Nincs semmilyen matrica a fejegységemen. Nem tudom mi értelme lenne leszedni róla. Csak egy kis kód volt az oldalán. Tudtok segíteni? Tudja ez vajon az AUX-ot? hogyan tudom megnézni milyen szoftver verzió van benne?

https://www.dropbox.com/sh/coq...3%2BPatent


A mode gomb miatt akár lehet is auxod. Így csináld:
http://forum.e46fanatics.com/s...p?t=676527



A 'business' tud aux-ot.

kempelen Elküldve: 2012-06-26 14:15 Társalgó

....és a normál fekete 51470306529

kempelen Elküldve: 2012-06-26 14:07 Társalgó

Esernyő fétis!


BMW Motorsport 80302208125



BMW golfsport fekete 80332207971
BMW golfsport fehér 80332207970



BMW collection 80562211970

kempelen Elküldve: 2012-06-22 19:53 BMWfanatics.hu tagsági kártya!

jons írta:
Robinson írta:
Amilyen hangvételű leveleket egyesek megengednek maguknak, tisztázzunk pár dolgot:
Nem írtam mindenkinek egyesével levelet, megírtam ide a fórumra, hogy legyetek türelemmel.


Igen és egyébként is egy borzasztó ember vagy, mert nem küldted a matricámat és azért is, mert megcsináltad ezt az oldalt és mi itt lehetünk és egyébként is...


Nyerészkedő!

kempelen Elküldve: 2012-06-22 08:49 Tükör

Helioport írta:
InsectKiller írta:
csatis1 írta:
InsectKiller írta:
YELLOW írta:
InsectKiller írta:
YELLOW írta:
InsectKiller írta: 1 olyan kérdésem volna, hogy bármelyik tükörnél megoldható, hogy tolatásnál leforduljon a jobb oldali lap?! Ez tükörfüggő, vagy a tükör moduljától függ?


azt nem csak a cabrio tudja? vagy az amelyik autómatikusan befordul magától?


Hát nem tudom, hogy csak az tudja-e de a lényeg, h az enyém tud szinte mindent. Az volna a kérdés, hogy ha kicserélem M-esre, tudni fogja-e azokat?


szerintem igen. ha megvannak ugyanazok a vezetékek, akkor biztos. ha jól gondolom a GM vezérli azt is, és az neked már tudja.


És ha a tükörbe nincsenek meg a vezetékek?


Olyat kell venni, amiben megvannak...


Ez így igaz, köszönöm! De HA nincs egy tükörbe pl olyan funkció, hogy lefordul tolatáskor a jobbos, akkor azt meg lehet oldani? Ja és nehéz szétszedni?


Ezt a funkciót nem a tükör tudja, hanem a modul, ami vezérli. Nem nehéz szétszedni, cserébe könnyű széttörni a füleket, aztán már nem csak elektromos, de drága is, szal csak óvatosan...


A modulok közül is a memóriamodul, ami az SA459A-hoz jár.

kempelen Elküldve: 2012-06-18 15:57 Műszerfal kijelzés

vfeca írta:
Tehát annyi az egész, hogy tekerjem túl bátran bármelyik végálláson, és elkezd lelazulni, utána meg simán le tudom húzni a tengelyről?


Igen, pontosan. Tekerd túl végálláson, mert a mutató csak rá van szorulva finoman a tengelyre. Ha megindult kézzel óvatosan forgatás közben húzd felfelé a mutatót és akkor lehelet könnyen lejön. Remélem aki előtted hozzányúlt nem kent ragasztót a tengelyre.

vfeca írta:
Aztán meg letekerem a tengelyt az alsó állásig, és visszatolom rá a mutatót úgy, hogy kicsit a minimum alatt álljon?
Ha pedig visszakötöm az akkut, akkor bekalibrálja saját magát az összes műszer?


Egy kicsit állítsd az alapállás alá a mutatót és amikor bekötöd, az első pár másodperces kerregő kalibrálás után az alapvonalra fog állni a mutató.
Ha pedig akkor sem jó, akkor az állítgatást addig kell ismételni, amíg tényleg nem lesz jó.
A lényeg, hogy ha a kezedben lévő műszeregységet javítás után kapásból alapállapotra állítod, akkor ahogy feszültséget kap a mutató egy kicsit feljebb fog kerülni és nem lesz jó az alapállás.

kempelen Elküldve: 2012-06-18 09:53 Kulcs hiány!

Coyote írta:

Utánaolvastam, mert valaki itt a fórumon már múltkor is felkúrt idegileg ezzel a négy kulccsal. Alapból 2 teljes értékű, és egy szervízkulcs (pici szürke) jár minden autóhoz, a negyedik kulcs opciós!

Szóval nem kell beszarni.

Azért az egyetlen egy kulcs eléggé necces.


Nekem van egy pici műanyag kulcs pluszban, mert a német hozzákevert egy másik műa. E46 kulcsot a csomaghoz.
Ha esetleg Magyarországra került volna az az ismeretlen E46 is és a tulaj magára ismer az alvázszám alapján, akkor nálam átveheti a kulcsot. -> PW45599

kempelen Elküldve: 2012-06-18 09:38 Kulcs hiány!

YELLOW írta:
rcs írta: Sziasztok!
Az a problémám, hogy 1db kulcsot kaptam az autóhoz, amikor megvettem. Jó lenne még legalább kettő, de horror ára van. Tud valaki valami olcsóbb megoldást? Az sem baj, ha nem távirányítja, csak nehogy egyszer elvesszen és meg legyek lőve teljesen...
Köszi.


olcsóbb megoldás nincs, vagyis nem nagyon van. mert a kis elektronikát, ami kell az indításgátlónak, nem olyan egyszerű leutánozni.
szerintem felelőtlenség volt így autót venni, főleg, hogy 4 kulcs jár hozzá. én tutti nem aldunék, nem hagynám kint sehol nyugodt szívvel, hogy kitudja, hol kallódik/kinél a többi kulcs.




Távos kulcs 45 körül van, de a régebbi szervízkulcs vagy a műanyag kulcs 10-11 körül mozog. Ajánlom én is a gyári kulcsot, ha nincs rá 45, akkor a kicsi szervízkulcsot. Tartaléknak az is megteszi.

Yellow,

Három vagy négy kulcs, de nem minden esetben feltétlenül négy. Szervízkönyvben le van írva. (már ha még megvan persze)




kempelen Elküldve: 2012-06-18 06:46 Műszerfal kijelzés

vfeca írta: Sziasztok!

Valszeg a korábbi km-óra tekergetés miatt el lettek állítva a műszerfalon a vízhőfok és üzemanyag szintjelzők, és nem nulláról indulnak, ill. nagyon sokat csalnak felfelé.
Milyen lehetőségeim vannak a pontos beállításukra?
Lehet házilag, vagy csak szervizben?


Tuti hogy szét lettek szedve. De a mutatókat visszarakáskor pár miliméterrel a végállás alá kell pozícionálni és amikor az első tesztet megcsinálja az óra (miután kap feszültséget) akkor állnak be a mutatót a pontos alaphelyzetbe.

Aki "szárazon" állítja a végállásra, annak hülyén is fog mutatni az óra beszerelés után. (mind az öt mutató)

kempelen Elküldve: 2012-06-18 06:43 Műszerfal kijelzés

jons írta:
YELLOW írta:
az óra tekergetéshez nem kell szétszedni a műszert. max cserélték az egységet. inkább lehet az volt, hogy mérföldes az óra és csak beraktak egy km/h számlapot. amúgy 1 csavar azt hiszem gyárilag hiányzik belőle


m35080 chipnél nem kell szétszedni, azt olvassa, írja a bmwscanner. Ennél modernebbeket már nem ír, ahhoz vagy ki kell forrasztani a chipet vagy a lábaira forrasztani a programozó dobozt. 2000 körül volt váltás pontosan nem tudom, az én 1998-asomnál egyszerű volt gyomron rugni a rendszert.
A csavar dologban igazad van! Én is csak néztem, amikor cseréltem az óracsoportokat


2002 modellév második felétől volt váltás, azaz 2002 februártól... Teljesen más a belső és a számlap is különbözik.

kempelen Elküldve: 2012-06-18 06:41 Műszerfal kijelzés

vfeca írta:
jons írta:
vfeca írta:

Köszi! Vmi képes útmutató van hozzá, hogy hogyan kell a műszerfalat barkácsolni? Amúgy még a szétszedés talán megy, de az óvatos állítgatástól és az összerakástól kicsit félek, nincs annyira finom kezem. Tudok nagy bajt csinálni?


Nem tudsz!


Na szétszedtem az autót, mint foxi a lábtörlőt!
Igazából több macera volt lekötni az akkusarut, mint kiszerelni a műszercsoportot, a fél csomagtartót szét kellett szednem hozzá.
Szinte biztos vagyok most már benne, hogy az óratekergetés miatt állnak rosszul a mutatók, ugyanis az elkövetők még a csavarokat is kispórolták a berhelés utáni összerakáskor, a 6-ból 4 volt csak benne, szóval valszeg nem igazán foglalkoztak vele, hogy igényes legyen a "munkájuk"...
Na de a lényeg, szétszedtem a műszercsoportot, ez ment, mint a karikacsapás.
A mutatókat viszont nem tudtam átállítani (vagy inkább nem mertem), két végállás között könnyen mozogtak (ez nagyjából 10 órától 8-ig tart, óramutató járásával megegyezően), de "10 órától" visszább nem tudtam forgatni, elég erősen ellenállt, erőltetni meg nem akartam. Próbáltam lehúzni a mutatót a tengelyéről, de ez sem ment. Van vmi trükkje vagy csak erősebben kellett volna húzni?


A mutatót meg kell indítani bármely irányban a végállástól, azaz nyugodtan tekerj a mutatót két teljes fordulatot is a végállástól. Ilyenkor leválik a tengelyről és forgatva le tudod húzni a mutatót úgy, hogy nem lesz baja a számlapnak, a mutatónak és a mutatót forgató motornak sem...

kempelen Elküldve: 2012-06-14 06:58 Társalgó

BalaBMW írta: Köszi a gyors választ! És úgy hallottam, hogy összesen 3 db van. A 2 oldalt és egy elől. Ez igaz?


Két darab van elöl a motorblokk két oldalán és két kisebb hátul a sebességváltó végén.

Ha csak az elsőket szeretnéd cserélni, akkor két darabról van szó.

kempelen Elküldve: 2012-06-14 05:37 Társalgó

BalaBMW írta: Sziasztok!

Lassan érne a motortartó bakok cseréje. Mint hozzá nem értő laikus a következőt kérdezném: ha jól sejtem, akkor a motort nem kell kivenni, viszont meg kéne emelni. Ugye? Namármostakkor: ha a motort kicsit megemelik, akkor az autómata vàltó vagy valami más nem fog megfeszülni? Félek attól, hogy valami tönkremenne...


Csak annyit kell emelni rajta, hogy kiférjen a bak. Nem többet. Viszont ez minden gond nélkül megoldható. (egyszerre csak egyik oldalt cseréljétek)

Arra ügyelj, hogy az egyik oldali motortartó bakod - automata lévén - más mint a kézi váltósé. Csak azért mondom, hogy nehogy "csak úgy" vegyél kettőt és közben kézihez...



kempelen Elküldve: 2012-06-07 15:31 Féktárcsa és fékbetét

csbalu írta:
BalaBMW írta:
Coyote írta:
jons írta:
Coyote írta: Reggel megérkeztek a powerdiscek, délután már rajta figyelnek a gépállaton


Mutassál majd képet, meg fékezési adatokat is kérek, "g" erővel mindennel! Csak precizen


Megnézem, hogy a BMW M Power Meter appom tud-e lassulást mérni, de elvileg csak gyorsulást (plusz értéket) tud.

További örömhír, hogy amikor felemelték az autót, spriccelt belőle a gázolaj - tegnap éjszaka elrágta a mocskos is szardarab geci nyest az üzemanyagcsövet.
Nem tudtok rá valami hatékony megoldást?

Kutyaszőr, emberi haj, spray, nyestriasztó hang --> 1-2 éjszakán át működtek, majd rájött, hogy semmi gáz, és leszarja
Patkánycsapda: rájött, hogy ki kell cselezni, az egyikből ki tudja halászni a kaját, a másikat meg elkerüli (az egyszer rácsapott a lábára, tele volt szőrrel)
Élvefogó nyestcsapda: hiába teszem be a csalit, túl óvatos...

Ezek nem működnek, állítólag a patkánymérget meg nem eszi meg, és nem is nyírná ki...


Tudom, hogy off de az ilyesmi engem is érdekelne. Speciel én a macskákkal szívok! Vettem már ultrahangos macska riasztót is, de 2 hét után visszavittem az üzletbe... Már nem tudom mit kezdjek velük, mert összeb.sszák az autót folyamatosan!! Az előző kocsimon a fényezést is összekarcolták ahogy lecsúszkáltak róla...


Légpuska


Szakember!

kempelen Elküldve: 2012-06-07 09:43 Társalgó

ute107 írta:
Kempelen! Hol voltál nyaralni???
Kicsit lebarnultál a kép alapján!!!



Hol lettem volna? A rokonoknál!