kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2011-06-19 19:02 elektromos ablakemelõ_

Qucsy írta:

én pont jövő7en szeretném az enyémet berakni..A négyablakos (high) grundmodul- és a
- becsipődésgátló ablakkeret az ajtókra (hátul)> ezek pontosan micsodák és hogy néznek ki???



Amelyik E46 csak első ablakemelővel készült, az un. Low grundmodult kapott. Egy egy kis felirat a grundmodul cikkszáma mellett.

Külalakra és csatlakozóra a low és a high gm megegyezik, de a high-ban van még pár elektronikai elem és pár relé a hátsó ablakemelők működtetéséhez.

Ez két kép 2004-es low és high grundmodulokról:

LOW:
http://postimage.org/image/1bbvfocp0

http://postimage.org/image/1bdccvghw


HIGH:
http://postimage.org/image/1bc0eae6c

http://postimage.org/image/1bd2fndj8


A becsipődésgátló az pedig az ajtók belső műanyag keretének a sarkába van bevezetve.
Működni működik ettől az ablakemelő, de az automata funkció felfelé nem fog menni, mert nincs hozzá becsipődésgátló.
Mivel ez az érzékelő ragasztva van, ezért utólag csak az érzékelő nem beépíthatő, csak komplett belső ablakkerettel cserélhető.



kempelen Elküldve: 2011-06-19 18:49 elektromos ablakemelõ_

YELLOW írta:
kempelen írta:
YELLOW írta:
Prof írta: mi kell ahoz hogy a hátsó ablak elektromos legyen


olyan GM, ami tudja kezelni. kapcsolók, és szerkezet motorral együtt. csupán ennyi azt hiszem.



- négyablakos (high) grundmodul
- becsipődésgátló ablakkeret az ajtókra (hátul)
- ablakemelő motor+mechhanika
- kábelköteg
- kapcsolók az ajtókra
- kapcsolók a sebváltóhoz
- sebváltó körüli takaró (amiben a kapcsolók vannak)
- türelem (de megy enélkül is)

Mindezt ha gyárit szeretnél.

(nem gyárihoz ennek a fele sem kell)



a kábelezés nincs megoldva?
azt hittem mindenhez ott a kábel...


Sajnos egy centi kábelt sem tesznek bele feleslegesen.

kempelen Elküldve: 2011-06-19 17:45 elektromos ablakemelõ_

YELLOW írta:
Prof írta: mi kell ahoz hogy a hátsó ablak elektromos legyen


olyan GM, ami tudja kezelni. kapcsolók, és szerkezet motorral együtt. csupán ennyi azt hiszem.



- négyablakos (high) grundmodul
- becsipődésgátló ablakkeret az ajtókra (hátul)
- ablakemelő motor+mechhanika
- kábelköteg
- kapcsolók az ajtókra
- kapcsolók a sebváltóhoz
- sebváltó körüli takaró (amiben a kapcsolók vannak)
- türelem (de megy enélkül is)

Mindezt ha gyárit szeretnél.

(nem gyárihoz ennek a fele sem kell)

kempelen Elküldve: 2011-06-19 17:39 Ablaktörlõ lapát

Tom_Sawyer írta: Az előbbi kérdéshez hasonló az én problémám is. A baloldali ablaktörlőm folyamatosan csíkosan illetve rosszul töröl. Mivel nemrég volt cserélve lapát (Valeo) az szerintem jó. Ezért arra gondolok, hogy az ablaktörlő mechanikája rossz, esetleg a rugó ment tönkre vagy gyenge?

Van valakinek ezzel tapasztalata?


Ha csíkosan töröl, az biztosan nem a mechanika miatt van.

Ha rovar száradt az élére vagy falévéldarabka, egyéb szennyeződés és nem érintkezik jól az üveggel, akkor csíkosan fog törölni az az ablaktörlőgumi is, amit két napja tettél fel újonnan.

Próbáld meg azt, hogy megemeled a gumit és ablakpucolós papírral (esetleg ronggyal) végighúzod a kezed az ablaktörlő gumi élén hosszirányban. Valószínűleg le fogja hozni ez az összes gumira száradt (ragadt) szennyeződést és után jól fog törölni az ablakod.

Ha ezek után sem jó, akkor rosszul tetted fel a gumit vagy eleve rossz az ablaktörlőgumid. De szerintem az első eset lesz a nyerő, azaz valami rászáradt a gumira és nem érintkezik megfelelően az üvegen.



kempelen Elküldve: 2011-06-18 15:54 Trükkök és okosságok

csavitouring írta:
Mire jó egy kombi

Most néztem, ez ETK-ba a gyári csatlakozó és dugó aljzat pár ezeresből meg van


Hűtőtáskád van már?

Azt vegyél elsőnek. Utána vegyél hozzá egy touringot.

kempelen Elküldve: 2011-06-18 15:52 Ablaktörlõ lapát

csavitouring írta:

Sziasztok, ma néztem 2db 320d touringot. Mind a kettőnél a hátsó ablaktörlő kar szorult, illetve meg sem lehetet mozdítani, ez valami tipikus betegsége, hogyan lehet megelőzni, orvosolni a problémát?


Fel kell hajtani a hátsó üveget és szét kell szedni az ablaktörlő tengelyét.

Ha szétcsúszott, akkor rengeteg kosz és némi rozsda is eltávolítható.

Utána egy kis kenőanyag, spray formájában és összeszerelés. (pl: WD40)

Úgy fog működni, mint kés a vajon.

(sajnos hátra mindig felveri a sarat, koszt és persze a vizet - az ablaktörlőp tengelye az első ami kap ebből a trutyiból, de mint írtam nem vészes, kis karbantartás és tökéletes lesz)

kempelen Elküldve: 2011-06-17 19:02 Autóvásárlás

BarG írta: Urak,

Be kellene látni, hogy egy bizonyos anyagi helyzet alatt nem szabad BMW-t venni!!! Ha valaki ~2M-mel rendelkezhet és új állapotú autót akar, akkor gyűjtsön még hozzá és vehet egy szép új Suzuki-t, jó állapotban, kopások, karcok nélkül.


.

kempelen Elküldve: 2011-06-16 17:58 Autóvásárlás

ksziszi írta:
Köszi.BMW márkakereskedésben mondták:10 kulcsot gyártanak mindenik BMW-hez.3-db kerül az első tulajhoz,7db marad náluk,ebből lehet rendelni drágán.


Nem gyártanak le egy kulccsal sem többet, mint amit az új autó átvételekor kapsz...

Az igaz, hogy regisztrálják mennyit rendelsz utólag és egyszer szólnak majd, hogy többet nem lehet. De az hogy 10-et gyártanak felejtsd el.

Ha kérsz pluszban és megrendeled, akkor gyártják le neked.

Amúgy tényleg 45-50 körül van a rombusz formájú távirányítós. A műanyag pedig 12 körül.

kempelen Elküldve: 2011-06-16 07:51 Társalgó

Coyote írta: már nem bízok az efféle noname fajlesztésekben annyira.


Amit linkeltem az egy EUFAB termék, LAS márkanévvel. Elméletben elég nagy camping és szabaidőtermékgyártó cég a németeknél.

Lásd: http://eufab.eal-vertrieb.de/

Elméletben létezik a bmw márkaképviseleten keresztül forgalmazott kimondottan bmw kerékpárszállító is, 449 eurónál kezdődik de az biztos, hogy az sem bmw gyártmány, csak a bmw-nek gyártják. Ahogy a vonóhorgunk sem bmw, hanem a westfalia szállította annak idején az e46-osokra...

Próbáltam keresni valami normális gyártót, azért esett a választás az EUFAB termékre.
Lett volna még olasz gyártmány is, de maradtam az EUFAB-nál.

Amit kiválasztottam azt két néven is forgalmazzák, PREMIUM mint ezüst és RAVEN mint fekete kivitelben. A kettő minden alkatrésze megegyezik, csak a színben van eltérés.

Azóta az eufab honlapján találtam egy filmet a feketéről is. Mivel ott egy E91-re szerelik, talán meggyőzőbb, mint a hozzászólásokkal ezelött belinkelt passatra.


YouTube videó


kempelen Elküldve: 2011-06-16 07:11 Társalgó

Coyote írta:

Azért nekem vannak kétségeim felőle, mert a videón nem látszik, hogy mi tartja egyenesben a szerkezetet. Az tiszta, hogy a súlyt a vonóhorog cipeli, de ezen nem lehet megoldani a vízszintes pozíciót, hiszen minden vonóhorog teteje gömb alakú, a szára meg lehet kerek vagy szögletes is. Tehát valamire támaszkodnia kell a cuccnak, ami szerintem a lökhárító lesz. Márpedig 3 bringa 140-nél szerintem rongálhatja a műanyag lököst... Persze ez csak teória, kellene látni élőben. Amúgy okos cuccnak tűnik, a rögzítése is elmés lehet... De mióta láttam egy hasonlóan praktikus sátrat összeomlani, már nem bízok az efféle noname fajlesztésekben annyira.


Ennek már utánanéztem. A gömbre rögzít, de a szárra is. Tehát körbefogja a gömböt, de az alsó része kissé rányúlik a vonószemszárra is. Így elfordulás ellen biztosított és semmi de semmi nem érintkezik az autóval, kivéve a vonóhorgot. Nagyon tuti kis szerkezet.

Ha lesz hosszútávú tapasztalatom, megosztom veletek.

Maximális terhelhetősége: 70kg


kempelen Elküldve: 2011-06-15 15:39 Társalgó

Coyote írta:

Illetve egy gyakorlati kérdés: nekem is elegánsan el van rejtve a vonóhorog (maga a horog a pótkeréknél, mint nálad). De valahogyan elő kell onnan szedni nem? Lehajtani, vagy valami? Vagy nem?



A vonószem felpattintás már megy. Igaz nem volt nehéz, volt egy kis használati utasítás szerű füzet a vonószem mellett.

- lökhátítóról a takarólemez lehúz
- elektromos csatlakozó lefordít (fel van fordítva a vonószemtartó helyére)
- piros kis porvédő dugó kihúz

- vonószem elővesz a csomitartóból
- kulcs behelyez és kulccsal nyitó állásba fordít
- amibe a kulcs helyezhető (forgatógomb) tengely irányba kicsit meghúz
- vonószem felhelyez (feldug szó szerint)
- forgatógomb elenged, elfordít, kulccsal rögzít

Kész is.

Elvileg azt utána amíg kell nem kell bántani a kulcs védi hogy ne lehessen leszedni.

kempelen Elküldve: 2011-06-15 15:32 Társalgó

Coyote írta: meg talán te sem kínai gagyira vadászol, ami 130-nál elszórja a bringákat mint Pistabá a búzamagot...


Hmmm... Igen ez igaz. Nekem első gondolatra már az is furcsa volt, hogyan képes a vonóhorog gömbje megtartani a cuccot...így arra, hogy vajon elszórom e a bringákat mint a búzamagot, erre majd az első hosszabb út után tudok válaszolni....

kempelen Elküldve: 2011-06-15 15:19 Társalgó

Köszönöm Uraim a hozzászólásokat!

Kicsit meg is nyugodtam, meg nem is, hiszen kiderült: ti sem tudtok sokkal többet és ezek szerint rendőrje válogatja kit és hogyan büntet.

Coyote írta: Azt az egy dolgot nem értem, hogy miért nem veszed fontolóra a tetőcsomagtartós megoldást. Esetleg a tetőn sídoboz lesz?


Azért, mert a rossebb akarja a tetőre emelgetni a kerékpárokat. Elbírni elbírnám, de nem akarom öreg csontjaimat megemelni.

Tervezzük a nyaralást ugye. Aztán itthon a 'főnököm' kitalálta, hogy úgy egészséges ám, ha a kerékpárokat is visszük magunkkkal. A gyerkőc bicaja eddig is elfért a csomagtartóban, de a sajátunkat eddig nem vittük magunkkal. Azt kaptam napi parancsban múlthéten, hogy találjak ki erre valami megoldást.

Aztán meg van itt még egy fontos dolog. Van gyári vonóhorgom, aminek a vonószeme a csomagtartóban a pótkeréknél, a többi része pedig a lökhárító alatt rejtőzködött. Mivel gyárilag benne a sportos futóműállítás, ezért legfeljebb lakókocsit tudnék vontatni, mert a telekre nem tudok kimenni vele, ugyanis leérne az aljának minden négyzetcentimétere. Ezért utánfutózni nem tudok, mert nincs mit és nincs hova vontatni.
Tartok tőle, hogy ha a hátsó ajtóra szerelhetőst választom, a rendőr megbüntet, mert két-három kerékpárral nem látszik sem a lámpa, sem a rendszám. Ugyanez a helyzet a hasonló felépítéső vonóhorogra szerelhető cuccal is. (mint ami az előző hozzászólásom második képén volt látható)

Ezért végül is erre esett a választás:


YouTube videó


Lent is van, lámpája és rendszámtartója is van. Könnyen összecsukható és felszerelhető.
Igaz, a rendszámot cserélgetni kell a kocsin és a tartón, illetve hülyén néz ki egy kerékpárszállítón az autó műszaki és környezetvédelmi plakettje - mintha annak lenne vizsgája - de asszem nem csak egyszerű kezelni hanem talán ebbe köt bele a yard a legkevésbé...
Sőt még ha rajta vannak a bicajok, hátra is dönthető, hogy pakolható legyen a csomagtartó...





kempelen Elküldve: 2011-06-14 20:36 A BMW vezetése - hasznos tanácsok

K_Gergo írta:
YELLOW írta: ha nem számítana a kinézet és családi pl kombiné BMW-m lenne, akkor előlre hátra 205-öst tennék 1.6-tól 20d-ig. de mivel számít a kinézet így együttélek vele.

sajnos az enyém nem megy úgy, mint a te egynyolcas 1.6-osod, kénytelen vagyok kibírni a mankókerekeket...


Az enyém meg kombi, tehát eleve elrendeltetett, hogy nem nézhet ki jól...

Szégyellem is magam, hogy 225/50R16-os gumi fut az autó alatt, mert minek rá, hisz kombiné létére olcsóbb lett volna venni négy mankót...

kempelen Elküldve: 2011-06-12 10:12 Társalgó

Embörök!

100 forintos kérdés.

Hol találok a neten kerékpárszállítóra vonatkozó szabálygyűjteményt?
Már ha van ilyen. Mert ahogy nézem kicsit sem egyértelmű a helyzet.

A KRESZ elméletben - nem pontosan idézve azt írja, hogy az autónak hátul a rendszáma és a világítóberendezése láthatónak kell lennie.

Ezzel a változattal ez megvalósítható:



Elméletben ugye leveszem az autó hátuljáról a rendszámot, felteszem a kerékpárszállítóra és ott van hátul két hátsó lámpa minden funkcióval + a hátsó rendszám.

Ez eddig rendben van.

De mi a helyzet ezzel a kerékpárszállítóval:



Mert itt a kerékpárok eltakarják a rendszámot is fullra, sőt még a hátsó lámpák sem láthatóak. Ugyanis két felnőtt kerékpár már szélesebb mint egy E46...

A gondom igazából az, hogy ha nem teszem fel az első változatra a rendszámot és úgy járok vele, akkor a rendőr megbaszhat-e, mivel ott a rendszám helye a lámpák mellett és mondhatja hogy miért nem vettem le a kocsiról és tettem fel a kerékpárszállítóra.
Viszont ha a kerékpárszállítón vana rendszám, akkor elméletben (csak elméletben) nem érvényes a műszaki és a környezetvédelmi plakett a kerékpárszállítóra. (mivel ugye akkor nem az autón van a hátsó rendszám)
A legkézenfekvőbb az lenne, ha kérhetnék harmadik rendszámot a kerékpárszállítóra, mint például németországban vagy hollandiában és akkor megoldódik a gondom. De sajnos a magyar szabályok szerint egy autóhoz csak két rendszám lehetséges.

Arról már nem is beszélek, hogy a második képen lévő változat nem lámpás és nem rendszámos, de ha rajta van három kerékpár, úgy eltakarja a hátsó lámpákat és a rendszámot, hogy öröm nézni, mégis ott fel sem merül hogyan legyünk láthatóak...

...és amiért írtam ezt a kommentet az az, hogy sehol egy kibaszott gyűjtemény arról hogyan használjuk és értelmezzük a dolgokat.
A rendőrje pedig egyénenként válogathatja éppen kedve szerint miért akarja majd a gumibotot feldugni a seggembe...