kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2011-04-28 23:23 Szívócsonk-pillangószelep

Milan írta: Esetleg tudsz ebben segíteni, a dugó szerzésben?
A csavar az azért... nah...
Elfelejtettem lemérni mekkora az átmérője, mert közben
rám esteledett és reggel kellett az autó így siettem... ebayen
találtam 22 és 33mm-est de ha itthon fel lehet lelni
akkor inkább nem szórakozok ebayel. Melyik lehet?


Ami az igazat illeti. Nekem innét való:

http://www.swirlflaps.co.uk/

Tőlük rendeltem és a hugom hozta haza mert éppen akkor kint volt.

De ha jól tudom paypal-lal lehet fizetni és küldik az EU-n belül bárhová

A kérdés, hogy a két méret közül melyik kell neked. De ha most szétszedted könnyen beazonosítható.

A dugót tartó két csavar lyuktávolságát kell megmérni, ez adja meg hogy a 45mm vagy az 55mm lyuktávolságú dugó kell e neked.



kempelen Elküldve: 2011-04-28 23:11 Autóvásárlás

ute107 írta:
Coyote írta:
Ez szerintem is így van. Ha jól szedtem össze az infóimat, az autó 2010 elejétől kereskedésben van, majd egy másikba vándorolt - valószínűleg közben reppentek vissza a kilométerek, a nepper meg feltételezte,hogy aki Ajkán látta talán Sárváron nem lesz ott...


Ajkán hol volt?
Lehet ismerem az autót!!!


Ha jól emlékszem március 25.-e környékén volt fent szintén a használtautón Ajkánál a 8-as út mellett.

kempelen Elküldve: 2011-04-28 23:10 Szívócsonk-pillangószelep

Milan írta: Hát... csak magamnak kellett beleborulni a motortérbe.
Nem volt egyszerű szétszedni, a derekam szét szakad
De nem volt sok lerakódás.
2-ő picit lóg, de nem volt flex a közelemben, és ilyen iciri-picuri
imbusz kulcsot sem láttam még, így megtakarítottam a járatokat
és visszaraktam. Könnyen akadásmentesen jár, de majd felhajok valahonnan
ilyen pici kulcsot és legközelebb kiszedem őket, a flex azért mégiscsak
kicsit barbár módja ennek

Tehát ahogy olvastam, csak a pillangót kell röptetni, a tengelyének
maradnia kell az olajszivárgás miatt?


Tengellyel együtt kell kiszedni és a tengely helyére egy megfelelő csavart csavarni és rögzíteni. Ez az egyik mód.

A másik ha szintén kiveszed kompletten az egészet és veszel vagy esztergáltatsz bele dugókat.

nagyjából ehhez hasolnatosan:



Bocs a minőségért, ezt találtam hirtelen a neten.



kempelen Elküldve: 2011-04-28 21:48 Autóvásárlás

Tisztelt Urak!

Kicsit lehet hogy elindítottam egy lavinát. Lehet elindítottam egy nem kicsi lavinát. Lehet nem indítottam el, de elindult egy nem kicsi lavina.
Lehet a lavina nem is nagy, de akkor is nagynak tűnik nekem.

Délután óta már tizennégyen kerestek meg, hogy derítsek ki kisebb-nagyobb infót bizonyos alvázszámokról.

A félreértések elkerülése végett elmondom mi a szituáció.

A bordó esetében szerencsém volt. Az autót magyarországon helyezték forgalomba új korában.
Az autót még 6 éves korában is bevitték márkaszervízbe.
Ott rögzítették az ismert utolsó óraállást.
A tulaj is fejér megyei volt. Mivel minden megvolt, meglett a rendszám is.
(Nem kellett nepper és rendőrségi infóvonal sem. Kellett segítség, amit ezúton is köszönök annak aki segített. ha olvassa véletlen, akkor tudni fogja.)

Mindezt csak annak érdekében, hogy segítsek egy fórumtársnak rendes autót találni. Nem vagyok nepper és nem voltam soha autókereskedő.
Mivel itthon rögzítették az infót, nem volt szükség a bmw hálózatán keresztül lekérni az infót, ami mint már sokszor említettem 20ezer+ÁFA.


Ellenben sok autónál ez nem így van.
Külföldről behozzák és soha a büdös életbe nem kerül magyar márkaszervízbe
Ha nem kerül be, akkor nem kerül be a rendszerbe sem.
Nagyon sok autót már a garancia lejárta után sem visznek be márkakereskedésbe.
Érthető hogy ezekben az esetekben soha semmit nem lehet kideríteni, mert nincs mit és nincs hol rögzíteni. Ha pedig az utolsó külföldi szervíz infóra lennénk kiváncsiak, akkor kell a 20+áfa és akkor meglesz a szervíz helye, ideje, az óraállás és hogy mit javítottak mennyiért...

Akik megkerestek, azoknak megpróbálok segíteni, de mielött bárki messzemenő reményeket táplál, el kell mondanom, hogy lehet nem fog kapni semmit, legfeljebb az extralistát amivel az autót legyártották.

Hadd emeljem ki azt, hogy a bordó esetében mivel szervízbe vitték, lehetett információt szerezni. Itt jegyzem meg hogy ebben az esetben valaki valahol valamilyen feltételezhető ok miatt visszatekerte az órát. De most már tudjuk mennyi a valós. Ennek ellenére nem látom veszett ügynek azt az autót. Meg kell nézni és dönteni. Előfordulhat hogy valós 244k-val is lehet jó állapotban, ezért kell megnézni.

Végül. Remélem nem sérti senki személyiségi jogait az itt feltüntetett infó. Úgy próbáltam, hogy ne sértsen senkit, de a lényeg is tükröződjön.
Aki segített abban, hogy kiderüljön az infó, annak ezúton is nagyon köszönöm!

kempelen Elküldve: 2011-04-28 15:57 Autóvásárlás

Coyote írta:
kempelen írta:
Coyote írta:
Király. Magyarországi autó, most kérdeztem le az alvázszámot: WBAAS71030FY33274

Tippetek van, hogy hol tudok telefonon érdeklődni a múltja felől? Utolsó szervíz dátuma, stb?


Nos elöljáróban az alábbi adatoktól eltekintve még lehet jó autó, de azért mégis lehet kesernyés szájíze az embernek ha másképpen hírdetik most.

Forgalmi rendszám: Jxx-119
Gyártási idő: 2003 október 17
Az utolsó szervíz időpontja: 2009. október 16.
Utolsó ismert km óra állás: 244272

A szín és a kárpit stimmel a fényképek alapján (Chiarettorot metallic/Chameleonscwarz leder)




b.sszameg. Ezek szerint idősebb, és 244272 km volt benne 2009 októberben!!! áááááá basszus. Felejtős, ebbe így már nem merek belevágni.


Szerintem gondolkodj és nézdd meg!

Ez legalább ismert és utánajárható és ismert a tulaj is. Ellenben a sok másikkal, ami soha nem volt szervízben és semmi nem deríthető ki róla.
És van élet 200 ezer felett is!
Ismétlem, gondolkodj, mert lehet beleugrasz később egy olyanba amiről semmit nem tudsz és utána derül ki minden.
Megértelek, mert az embernek az nem fáj, amiről nem tud, de minden rosszban van valami jó. Bocs, nem akartam bölcselkedni.

Jah és én nem ismerem, soha nem láttam az autót. Lehet hogy egy szarkupac, de amíg nem láttad ne ítélkezz elhamarkodottan. Egy szemrevételezést mindenképpen megér.
Utána levonhatod a konzekvenciát és továbbállhatsz.

kempelen Elküldve: 2011-04-28 15:36 Autóvásárlás

Coyote írta:
Király. Magyarországi autó, most kérdeztem le az alvázszámot: WBAAS71030FY33274

Tippetek van, hogy hol tudok telefonon érdeklődni a múltja felől? Utolsó szervíz dátuma, stb?


Nos elöljáróban az alábbi adatoktól eltekintve még lehet jó autó, de azért mégis lehet kesernyés szájíze az embernek ha másképpen hírdetik most.

Forgalmi rendszám: Jxx-119
Gyártási idő: 2003 október 17
Az utolsó szervíz időpontja: 2009. október 16.
Utolsó ismert km óra állás: 244272
A szín és a kárpit stimmel a fényképek alapján (Chiarettorot metallic/Chameleonscwarz leder)

Lényeges extrái (amivel gyártották - ez nem feltétlenül egyezik azzal amit most látsz az autón):
- MFL kormány
- sport kormány
- BMW LM style 136-os alufelni
- gyári riasztó
- belső díszléc aluminium
- dohányzócsomag
- első kartámasz
- ülésfűtés
- ködlámpa
- xenon
- boardcomputer
- bmw business rádió
- cd tár előkészítés
- exclusive edition
- fehér indexek
- európai piacra (valszeg mer magyar)
- angol nyelvű brossúrával

Nem néztem meg konkétan hogy a gyári lista egyezik e a most a képeken látottakkal.

Az autó fejér megyei volt utoljára.



kempelen Elküldve: 2011-04-28 13:08 Autóvásárlás

Coyote írta:

A bordó nekem is nagyon tetszik, nagyon jól áll neki. Az ezüst remélem visszakerül még ha nem, akkor ezt buktam... Vajon tempomat van a bordóban?



Tempomat van.

kempelen Elküldve: 2011-04-28 12:37 Benzintank és tartalék

YELLOW írta: hali!

valahol emlékszem már volt róla szó, de nem lelem.

szóval úgy emlékszem, hogy valaki mondta, hogy az osztott tank között van cirkuláció.

a lényeg, hogy ha mondjuk van kb 40-45 liter benyám, azaz az egyik tank tele van, a másik 3/4-ig, és mondjuk tankolnék rá 10 liter jobb minőségű anyagot, akkor ez összekeveredne? tehát nem csak a 2-es tankba menne a 10 liter jobb anyag? tehát a két tankot összemixelné?

nem tudom mennyire érthető-e.


Mivel manapság minden üzemanyag szivattyú nagyságrendekkel többet szállít, mint amire szükség van a motornál és a többit visszajutattja a tartályba, ezért a kérdésedre nagyon reáligan IGEN a válasz. Tehát akármekkora mennyiségnél is tankolsz az össze fog keveredni.

kempelen Elküldve: 2011-04-28 12:34 Autóvásárlás

YELLOW írta:

mivel dízel, így egyiket sem választanám

nem tudom az ezüstnél, mi az a sport csomag??? csak egy M-es szélterelót látok a csomiajtón. szerintem mivel autómata, én alapból nem venném meg. ha meghibásodik az is elég költséges dolog, illetve csak trélerezni lehet. biztos elsz, aki megcáfol majd ebben


Sajnos én nem vagyok olyan szerencsés mint sokan.

Neked például bejött az élet, de sajnos nekem kijutott a legrosszabból:

Dízel és automata

De tudod ebben a nagy nyomorúságban, amit az élet rám mért ezzel a két tényezővel, mégsem vagyok boldogtalan. Legalább élvezem míg lehet.

kempelen Elküldve: 2011-04-28 11:55 Autóvásárlás

Szép Napot!

Az ezüst valamilyen oknál fogva eltűnt, talán mert megvette valaki. Csak nem te voltál Coyote ilyen hírtelen?

A bordó az egyik legszebb szín, amit valaha e46-ra fröcsköltek és előben is nagyon jól mutat nem csak a képeken, így szégyenkeznivalóra nem lenne okod a sok fekete-ezüst autó között. Azonban ez a kifejezett példány már egy éve áll az autókereskedésben. Egy hónapja még Ajkán volt, most látom átvitték Sárvárra. De a leírással ellenben esőszenzor ebben nincs.

De ez ne riasszon vissza, csak a számat járatom, nem vagyok etalon, tehát járj utána és tapasztald meg, mert a színe nagyon is szép. Ha neked tetszik és szimpatikus, akkor érdemes elmenni érte oda is.
Ha esetleg telefonon érdeklődsz, nyugodtan kérdezz rá, nem láthattad e egy hónapja ugyanezt az autót Ajkán?

Sajnos az ezüsttel nem tudom összehasonlítani, mert mint mondottam nincs fent már.

kempelen Elküldve: 2011-04-27 23:22 Segítsetek!

YELLOW írta:
kempelen írta:

(mer' ugye balfékek voltatok és nem húztátok le elsőként a két gumialapú állítóhüvelyt, arról a két fekete állítópöcökről és amikor hátulról kiszedtétek a burkolatot a piktogramos lapnál elakadt és letört... Nem gond persze, így már legalább tudjátok )


hát igen... most már én is tudom, miután eltörtem rögtön lejött a bumszli



Kérsz te is Yellow? Ha gondolod...

kempelen Elküldve: 2011-04-27 21:20 Segítsetek!

Bero írta:
kempelen írta:
Bero írta:
YELLOW írta:
Bero írta:
YELLOW írta:
Bero írta: Hali! Segítség kéne! Ma szétszedtem a műszerfalam és eltört az a pöcök amivel be lehet állítani az órát! Ez a kis fekete hosszú vékony műanyag kéne nekem! Honnan tudok rendelni,esetleg venni? Csak a tüske tört el a végén amivel be lehet nyomni a gombot! Műanyag forrasztással esetleg megcsináljam? Segítsetek légy szíves,mert így nem tudok Km nullázni stb.. Köszi !


én is ugyanígy jártam, mind a két gombbal. én az alsó piktogrammos részt visszaraktam és abba tört bele

én Loctite ragasztóval ragasztottam vissza. fekete színű Loctite 425. azóta is jó, mondjuk ez a ragasztó fémet is úgy összeragaszt, hogy én nem bírtam szétszedni.





Köszi,Yellow! Ez jó ötlet lenne,ha meglenne az a műanyag rész ami letört Valami más műanyagot ragasszak oda a helyére? Van esetleg még valami jó ötleted? Elég bosszantó ez a kis probléma is Köszi


esetleg valamit oda lehet. nekem szerencsém volt, mert megvoltak a pöckök. most már tudom hogy kell hivatalosan szétszedni ha tudsz rendelni külön, akkor érdemes cserélni, de nekem gyanús... szerintem külön nincs csak órával együtt... esetleg szerzel egy bontott órát. vagy ragasztasz.


Szerintem is csak egyben van! Holnap megpróbálok valamit odaragasztani helyette Köszi a segítséget!


Mindkettő fekete állítórúdról letörted? Mennyi kell? Kettő? Küldök neked...

(mer' ugye balfékek voltatok és nem húztátok le elsőként a két gumialapú állítóhüvelyt, arról a két fekete állítópöcökről és amikor hátulról kiszedtétek a burkolatot a piktogramos lapnál elakadt és letört... Nem gond persze, így már legalább tudjátok )

Bero,
Bár most már késő, de legközelebb szóljál hogy írjam meg hogyan kell szétszedni.





Hali! Elöször is köszi szépen még 1x a konzolt! Igen,balfasz voltam de legalább saját hibámból tanultam Csak az egyik tört le! Sőt az én régi konzolomon a bal oldali állítót nem is lehetett balra-jobbra fordítani csak benyomni! Viszont amit te küldtél konzolt azon már lehet balra-jobbra! Van valami funkciója? Ja amúgy küldenél tényleg ilyen fekete műanyagot? Ha igen,természetesen utánvéttel küld és kifizetem a mostani p.költséget és az újat is! Köszi még 1x a segítséget !



Küldök persze!

Csak hogy egyértelmű legyen, a felsőre gondolsz ugye?



Majd jól becsomagolom, hogy ne törjön le erről sem menet közben.

kempelen Elküldve: 2011-04-27 20:35 Segítsetek!

Bero írta:
YELLOW írta:
Bero írta:
YELLOW írta:
Bero írta: Hali! Segítség kéne! Ma szétszedtem a műszerfalam és eltört az a pöcök amivel be lehet állítani az órát! Ez a kis fekete hosszú vékony műanyag kéne nekem! Honnan tudok rendelni,esetleg venni? Csak a tüske tört el a végén amivel be lehet nyomni a gombot! Műanyag forrasztással esetleg megcsináljam? Segítsetek légy szíves,mert így nem tudok Km nullázni stb.. Köszi !


én is ugyanígy jártam, mind a két gombbal. én az alsó piktogrammos részt visszaraktam és abba tört bele

én Loctite ragasztóval ragasztottam vissza. fekete színű Loctite 425. azóta is jó, mondjuk ez a ragasztó fémet is úgy összeragaszt, hogy én nem bírtam szétszedni.





Köszi,Yellow! Ez jó ötlet lenne,ha meglenne az a műanyag rész ami letört Valami más műanyagot ragasszak oda a helyére? Van esetleg még valami jó ötleted? Elég bosszantó ez a kis probléma is Köszi


esetleg valamit oda lehet. nekem szerencsém volt, mert megvoltak a pöckök. most már tudom hogy kell hivatalosan szétszedni ha tudsz rendelni külön, akkor érdemes cserélni, de nekem gyanús... szerintem külön nincs csak órával együtt... esetleg szerzel egy bontott órát. vagy ragasztasz.


Szerintem is csak egyben van! Holnap megpróbálok valamit odaragasztani helyette Köszi a segítséget!


Mindkettő fekete állítórúdról letörted? Mennyi kell? Kettő? Küldök neked...

(mer' ugye balfékek voltatok és nem húztátok le elsőként a két gumialapú állítóhüvelyt, arról a két fekete állítópöcökről és amikor hátulról kiszedtétek a burkolatot a piktogramos lapnál elakadt és letört... Nem gond persze, így már legalább tudjátok )

Bero,
Bár most már késő, de legközelebb szóljál hogy írjam meg hogyan kell szétszedni.



kempelen Elküldve: 2011-04-24 09:55 BMWfanatics.hu tagsági kártya!

Robinson írta:
kempelen írta: Robinson!

Látom lekerült a profilomról a tagsági kártya logo.

A tagsági a díj megérkeztével vagy a kártya legyártásával lesz érvényes?

Április 4.-én utaltam az esedékes évet.


Akkor ahogy ezt telefonban megbeszéltük, a Tiéd visszajött Attila74 klubtárséval egyetemben "Nem kereste" pecséttel, és intézzük


Köszi Robinson!

Közben nyomoztunk mi is. Hát kiderült, hogy mostanában nem állandó a körzetünk postása, hanem aki éppen van és ebből kifolyólag van amikor olyan valaki van, aki nem is kézbesíti a leveleket...

De az biztos hogy sem értesítést, sem semmiféle megjegyzést nem kaptam.

Ahogy beszéltük majd ha feladtad és megvan a ragszám, akkor küldd el légyszíves privát/email formában és akkor már tuti megkapom.

Még egyszer köszi!

kempelen Elküldve: 2011-04-23 05:21 Valaki segítsen

hil írta:
kempelen írta: Ez a kis fül a műszeregység keretén van, igaz?

Igen.




Ha gondoljátok mindkettőtöknek tudok küldeni egy ép és egészséges ilyen fehér keretet, ha megdobtok privátban egy rendes postacímmel. Csak a postaköltséget kellene állnotok.