kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2010-12-20 20:02 Nem indul el

davech írta: Amitől én legjobban fosok az a váltó hogy elhullik. (Nem tapasztaltam még eddig hogy bármi baj lenne, úgy vált az autómat hogy észre nem veszed) Így nem paráztatom magam, megyek majd hibakiolvasásra, biztos ami biztos. Ha aktív váltó hiba van, akkor kezdek igazán aggódni. Aksit feltolom töltőre.. hátha + sarukat meglesem. Gyári BMW aksi van a kocsiban, lehet az 8éves? Köszi a segítségeteket!


Pont ezért írták a többiek is, hogy akku. Én sem hiszem hogy a váltód rossz, akkor már kidobta volna a jelet és ott is hagyja...

Vegyél új akkut és foglald imába a mostanit, hogy 8 évig bírta!

A sarut meg pucold meg, bár ott hátul elég sterilek a körülmények a motortérhez képest, de hil jóindulatból írta, pucold vagy törölgesd meg a sarukat is...

kempelen Elküldve: 2010-12-20 15:22 Nem indul el

davech írta:

Hibakiolvasással többet tudnék meg a történtekről? Pontosan mit jelent a sárga felkiáltójel a fokozatjelzőnél?

(Az biztos hogy nem szereti a nagy hideget, 80km/h 40km megtétele után hidegebb volt a motor mint mikor beindítottam. + megfagysz a kocsiban. + ha párás belül az üveg az kőkeményen odafagy az üvegre. )


Hát nem azt hogy az akkud haldoklik Inkább az automata váltód... remélem így megnyugtattalak
Kiolvastathatod ha akarod, de ha azóta nem világított/világít akkor abban az esetben a vezérlést megszivathatta a gyenge aksi.
Félreértés ne essék, ha azóta is világít, akkor irány valaki aki kiolvassa a hibakódot..

kempelen Elküldve: 2010-12-20 15:03 Nem indul el

davech írta: hi! Hétvégén olyat produkált az ótóm, hogy indításnál csak kattogó hangot adott, és villog a tompított majd a műszerfalon a automata váltó jel (N) mellet egy felkiáltó jel jelent meg. Ilyet még nem produkált nálam a gép. Lemerült aksira gondoltam, de minden működött rádió világítás minden... Próba bikázás, 5perc töltés után pöcre indult. Kb 15 perc rádió hallgatás után -15 fokban már le is merül? Azóta pöcre indul. Aksi csere esedékes? Vagy a sárga felkiáltójel mást is jelent? thx


Elvileg a sárga felkijáltójel az automata váltó fokozatjelzőjénél mást jelent, de a körülmények miatt, amiket felvázoltál akár lehetett egy elektronikai zavar is amit a kerregés kattogás villogás okozott az akksi miatt.

Első körben akkura gyanakodnék. Ebben a hidegben furcsán viselkednek az akkuk és úgy halnak meg, mint aki agóniába esett -> küzdelem a halállal.

Ha azóta nem villant fel a felkiáltójel az automata szekcióban, akkor rendben lesz minden és a pénztárcádat csak egy akku ára bánja.




kempelen Elküldve: 2010-12-20 14:55 Motorolaj

törlésre kijelölve

kempelen Elküldve: 2010-12-20 14:40 Nem indul el

dfle írta:
kempelen írta:
dfle írta: Sziasztok!

Nagy bajban vagyok!
Apám 318d-je három hete csinált egy olyat, hogy 60 km-es út után megálltam a mosónál és utána nem indult be, majd 20 perc után elindult.Persze megijedtünk, elvittem egy bosch szervizbe, ahol megnézték a porlasztócsúcsokat, rendben voltak, majd kicserélték a nyomásszabályozó szelepet és azt mondták járjunk vele két hétig, ami alatt 300 km-ert tettünk meg, utána vissza mentünk és kifizettük, amikor kiderült, hogy csak az alkatrész 70 ezer. Eltel 5 nap és ma egyszerűen megállott menet közben és többet nem indult be, jó sok pénzért vitte haza az autómentő. Tehát benne van már több mint 100 ezerben és nem megy az autó! Valakinek van ötlete mi lehet a baj és mit lehet ilyenkor a szerviztől elvárni, mert így kifizettünk egy csomó pénzt és nem jó alkatrészt cseréltek ki!?
Tudna valaki segíteni???????


Ezek után kisnyomású üzemanyagszivattyú szivat benneteket.

Néha megszorul és nem képes a megfelelő nyomást előállítani, ezért a railnyomás jelenik meg mint hiba a hibatárolóba....



A kisnyomású szivattyú melyik az? A tankban lévő, vagy az ülés alatt? (Az ülés alatti amúgy melyik oldalon van?)


Megmondom, ha elárulod, hogy édesapád 318d-je miféle? (évjárat, karosszéria? (kombi, sedan))

kempelen Elküldve: 2010-12-20 14:37 Motorolaj

Látom már határozottan állsz neki a dolgoknak. Amit azonban ajánlani tudok: cseréld le az autószerelődet. Egyik 10W-40-es olaj sem tudja azokat a specifikációkat, melyet az M47N-hez előírtak. Nincs olyan magyarázat, amely szerint ez az olaj megfelel a te autódnak.

Persze most mondhatnád, hogy mentem vele x kilométert és nem vettem észre semmit, sőt az olaj sem fogy az autóból. Az idő sajnos ellened dolgozik és elöbb-utóbb tönkreteszi a motorod, ami persze valószínűleg már a következő tulajnál fog lecsapódni valamilyen formában, mondjuk idő elött tönkremegy valami: például a turbo. Hangsúlyozom olyan autókba melybe 10W-40-et írtak elő ott ez az olaj nyugodtan használható, tehát nem az olaj a hibás ha nem olyan helyre kerül, amibe való.

A neten millió olajválasztó létezik, szinte mindegyik olajgyártó neve alatt. Ha bármelyiket megnézed, egyik sem fog 10W-40-et ajánlani az autódba, pont azért mert egyáltalán nem oda való.

Kapásból két olajválasztó:

http://www.olyslager-lubricant...x?Lang=ger
http://www.olyslager-lubricant...nguage.asp

Amit ezek kidobnak azokat nyugodtan használhatod.

Ami pedig a sűrű/nemsűrű eszi/nemeszi dolgot illeti, így akár pakurával is járhatnánk, milyen szépen jártak vele a gőzmozdonyok a 60-as években.

Egy szónak is száz a vége, tégy amit akarsz, arra hallgatsz akire akarsz, de én lecserélném azt a 10W-40-et valami olyanra amire kell.

kempelen Elküldve: 2010-12-20 14:10 hûtõ

zoltan írta:
lacaca írta:
zoltan írta:
kempelen írta:
YELLOW írta:
kempelen írta: amit yellow írt azt nézd meg, de ezen kívül....
...hütőfolyadék jó e? Nincs e befagyva valahol, mondjuk tiszta víz miatt?


én ezt a lehetőséget azért nem írtam, mert 110 km alatt kiolvadt volna... legalábbis gondolom.



Bocs, inkább nekifutottam harmadszor is, mert nem teljesen tiszta ez így...


A hűtőfolyadék -40 fokig jó, és megfelelő mennyiség is van a rendszerben.
Ma megint mentem a kocsival. Ugyanaz a jelenség volt. Most digitálisan is kiírattam, hogy mennyi a hűtővíz hőmérséklete és 55-66 fok között ingázott a mutató, de feljebb nem ment.
Mit tudok én itthon megvizsgálni vagy mit tegyek?

Köszi



TERMOSZTÁT CSERE!



Amúgy egy termosztát mitől romlik el?
Ez kb mekkora összeg?


Erre nincs általános magyarázat. Elromlik és kész.

Millió oka lehet, de nem kilométer vagy évjáratfüggő.

kempelen Elküldve: 2010-12-20 14:08 Motorolaj

Yellow-nál a pont!

Abszolút nem való 10W-40 az autódba.

Az én öreg OFF autómba, ami már 19 éves. Nah az abba való.

kempelen Elküldve: 2010-12-18 19:03 Nem indul el

dfle írta: Sziasztok!

Nagy bajban vagyok!
Apám 318d-je három hete csinált egy olyat, hogy 60 km-es út után megálltam a mosónál és utána nem indult be, majd 20 perc után elindult.Persze megijedtünk, elvittem egy bosch szervizbe, ahol megnézték a porlasztócsúcsokat, rendben voltak, majd kicserélték a nyomásszabályozó szelepet és azt mondták járjunk vele két hétig, ami alatt 300 km-ert tettünk meg, utána vissza mentünk és kifizettük, amikor kiderült, hogy csak az alkatrész 70 ezer. Eltel 5 nap és ma egyszerűen megállott menet közben és többet nem indult be, jó sok pénzért vitte haza az autómentő. Tehát benne van már több mint 100 ezerben és nem megy az autó! Valakinek van ötlete mi lehet a baj és mit lehet ilyenkor a szerviztől elvárni, mert így kifizettünk egy csomó pénzt és nem jó alkatrészt cseréltek ki!?
Tudna valaki segíteni???????


Ezek után kisnyomású üzemanyagszivattyú szivat benneteket.

Néha megszorul és nem képes a megfelelő nyomást előállítani, ezért a railnyomás jelenik meg mint hiba a hibatárolóba....

kempelen Elküldve: 2010-12-18 18:52 XENON utólag

ute107 írta:

Én!!!
Oké. Az én autóm ne nyomogassa egy rendőr sem...sőt kpm-es se... Ennyi. Én így állok hozzá. Ja és ha jól emlékszem nekem is utólagos xenon van a kocsimba... hmmm szabálytalan. Adok magamnak mára egy figyelmeztetést...


Tedd a következőt:

Állítsd meg magadat egy rejett be nem látható útszakaszon. Ha megálltál kérdezd meg magadtól: " Nah, vajon miért állítottam meg magát?" Kérd el a saját irataidat, nézd meg a szükséges KRESZ felszereléseket és a végén mond magadnak: "Várjon csak! Ez mi itt elöl? Ez hivatalosan van beszerelve?" (utalva a fényszóróra) Majd pár perc múlva kérdezd meg magadtól: "Nem láttam már magát máskor is? Mintha múltkor is magát állítottam volna meg!" majd mivel nem elöször fordul elő hogy elindulsz okosan beszerelt fényszóróval: "Heheee magát már nem elöször kapom el emiatt!" Vetesd le a rendszámodat saját magad és írj magadnak egy beutalót műszaki vizsgára, majd büntesd meg magad és írj be két büntetőpontot....





kempelen Elküldve: 2010-12-18 18:49 XENON utólag

Memmaao írta:

Hát, ha a rendőr nyomogatni akarja, úgyis nyomogatni fogja, a tiédet lehet nem, mert kolléga vagy, de ha az én személyimben meglátják, hogy dr. és bmw-ben ülök, idáig mindig ment a b@szogatás. Egyébként meg 1 pillanat ellenőrizni! gyújtás ráadáskor, lámpa felkapcsoláskor a gyári xenon egyből beszabályozza a magasságot, nagyon nehéz nem észrevenni a dolgot, mert kurv@ feltűnő, a fény bemozdul vagy 30 fokot függőlegesen, szóval csak egy vak nem venné észre!


Erre én is gondoltam, de azért nem voltam/vagyok benne biztos, mert szerintem ha csak a fényszórót tesszük át egy másik autóba akkor is megbillenti bekapcsoláskor... bár erre az tudna válaszolni, aki már tett át xenonost okosban....

kempelen Elküldve: 2010-12-18 18:47 XENON utólag

ute107 írta:
Qucsy írta: ..ti azt el sem hiszitek hogy 1es igazoltatáskor milyen dolgokat is meg nem néznek a rendőrök sőt volt már olyan igazoltatásban részem hogy műszerrel ellenőrizték a pufogómat...és amikor műszerrel ellenőrizték az autóm eredetét..




Amúgy a 6/1990-es Köhém rendelet alapján egyetlen egy diesel sem alkalmas a közúti közlekedésre... Kipufogó nem állhat 60foknál nagyobb mértékbe a talaj irányába... hmm... Tdi golfok, e46 20 és 30d, régi tds-ek., soroljam...



Ne add a benyások alá a lovat, mert hírtelen nem tudok hasonlót mondani, ami a benzinesekre vonatkozik....

Aztán majd ez lesz a következő vitaalap...

"Ti úgysem vagytok alkalmasak közúti közlekedésre!"

kempelen Elküldve: 2010-12-18 18:09 XENON utólag

ute107 írta:
kempelen írta:
sticky írta: Sziasztok!

Tudja valaki, hogy milyen feltételeknek kell megfelelni az autónak, hogy az utólagos Xenon beépítés után átmenjen a műszaki vizsgán, és a rendőr se kötekedjen?
Segítségeteket előre is köszönöm.


Csak a full gyári átalakítás, melyhez a xenon fényszórón kívül mindenképpen hozzátartozik:
- fényszórómosó
- automatikus fényszóró-magasságállító

Amiért pedig nem támaogatják hivatalosan a nem gyári átalakítást, arról itt olvashatsz:

http://www.nkh.hu/images/stori...nyszrk.pdf




OKÉ! De a rendőr mivel és hogyan nézi meg a magasságállítást???!!! Mert gondolom azt te sem engeded, hogy ráüljön a kocsi elejére majd leugorjon....
Nem lehet ellenőrizni. És azt sem, hogy ha a lengőkarra "bekötsz" valami a magasságállítóra hasonlító szerkezetet, és ha az elromlott... leírja a jogszabály...a legalsó érték körüli magasságban "kell" beállni a lámpának.
Szintén nem tudják a NKH-nál ez ellenőrizni. Szóval...szerintem... de psszt...elég a mosó és a projektoros fényszóró.



Ezt pont te kérdezed?

Ha be van kapcsolva a fényszóró és a látási viszonyok olyanok, hogy látod a fénykévét, akkor ha a kocsi hátulját egyszer megnyomod, akkor látni fogod, hogy utánaszabályoz, amint a billegés befejeződik)
Persze ezt nyári napsütésben soha nem tudod megoldani.

Hát lopni sem szabad, ölni sem, mégis csinálják. Vagy elkapják az illetőt vagy nem.
A kérdés az volt hogyan lehet legálisan. Hát arra, csak az az egy válasz létezik, amit írtam.

A többi rajtatok múlik!

A rendőr-sofőr kölcsönös szivatás pedig már nemzeti hagyomány. Hol az egyik oldalnak sikerül, hol a másiknak.

kempelen Elküldve: 2010-12-18 16:10 XENON utólag

sticky írta: Sziasztok!

Tudja valaki, hogy milyen feltételeknek kell megfelelni az autónak, hogy az utólagos Xenon beépítés után átmenjen a műszaki vizsgán, és a rendőr se kötekedjen?
Segítségeteket előre is köszönöm.


Csak a full gyári átalakítás, melyhez a xenon fényszórón kívül mindenképpen hozzátartozik:
- fényszórómosó
- automatikus fényszóró-magasságállító

Amiért pedig nem támaogatják hivatalosan a nem gyári átalakítást, arról itt olvashatsz:

http://www.nkh.hu/images/stori...nyszrk.pdf

kempelen Elküldve: 2010-12-17 21:59 hûtõ

YELLOW írta:
kempelen írta: amit yellow írt azt nézd meg, de ezen kívül....
...hütőfolyadék jó e? Nincs e befagyva valahol, mondjuk tiszta víz miatt?


én ezt a lehetőséget azért nem írtam, mert 110 km alatt kiolvadt volna... legalábbis gondolom.



Bocs, inkább nekifutottam harmadszor is, mert nem teljesen tiszta ez így...