kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2013-12-02 07:23 Társalgó

compact írta:
BarG írta:
compact írta:
BarG írta: Egy németországban a TÜV-nél dolgozótól azt hallottam, hogy a bmw gyárban külön sorok vannak attól függően, hogy az autót melyik régióba szánják. E szerint van arab/német/oszták vonal a legjobbaknak!, van nyugat eu, meg kelet eu sor. Lehet tippelni, hogy mi hol helyezkedünk el a sorban. Az lenne a kérdésem, hogy hallottatok-e valaha ilyesmiről?!


Ez minden autógyárnál így van, nagyon sokminden függ attól, hogy melyik régióba szánják /gyártják/ az autókat ezért van pl. az eltérő alapfelszereltségek és hogy van olyan ami egy európaiban soha nem létezett a legmagasabb szinten sem, de mondjuk skandináv országoknak alapfelszereltség, stb, stb.




Ha csak erről lenne szó, akkor részemről OK, de mintha minőségügyi különbségtételt emlegetett volna az illető. Másrészt meg az osztrákok miben különböznek tőlünk? Ilyen összehasonlításban - mármint klimatikus, törvényi, stb nem gondolom másnak őket. Sőt a németek se laknak a holdon hozzánk képest.


Sajnos minőségi eltérés is van, pár évvel ezelőtt nagy port is kavart amikor nyílvánosság elé került, hogy Mo.-ra érkezik a legtöbb sérült, javított és úrfafényezett 0km-es autó!



Ezekről van is valami érdemleges leírás? Esetleg csak Marinéninek mesélte Pistabácsi a 60 éves osztálytalálkozón?

Azt mondja már meg nekem valaki, ha a fényezéskor minden egyes karosszériát ugyanabban a festékkamrában festenek és hőkezelnek - amikor még alvázszáma sincs a karosszériának - akkor hogy a búbánatos picsába csinálnak nekünk magyaroknak (mert ugye csak és kizárólag csak ide szállítanak szart) hibás, sérült, újrafényezett autót???

Festés után egy baszott nagy raktárban pihen pár órát a kasztni és csak utána kap alvázszámot függetlenül attól hogy hová készül az autó...

Ezek után ha kész az autó és mindent beszereltek kifejezetten erre fizetett török vendégmunkások sértik végig a karosszériát, hogy újrafényezhessék és akkor ott döntik el, hogy ez az autó mehet a magyaroknak... Mikor már tele van olyan extrákkal, amiket csak a vevő kérésére építettek be ????

Azt nem mondták a hírekben, hogy olyan extrákkal hoztak ide újrafényezett autókat, melyet nem is kértek a vevők?

Ezt a sok marhaságot bevinni egy logisztikai rendszerbe sokkal többe kerülne a bmw-nek, mint kifejezetten szart szállítani egy-egy piacra.

kempelen Elküldve: 2013-11-30 09:17 320d Motor

nickname írta:
ember84 írta:
jlaci74 írta:
kempelen írta:
ember84 írta: Amúgy miből állapítja meg az ember,ha szarok a motortartók?Szemre tegyük fel nem repedezettek!Aztán mennyi rezonanciának kell lennie,azt honnan tudni?


Vannak egyértelmű motortartó bakra utaló jelek, de ez egyáltalán nem jön be mindig. Néha csodálkozik az ember, hogy nem látszódnak a jelek és nincs külső elváltozás, mégis mennyivel másabb az új bak és csak levételkor derül ki hogy cserére érett, amikor már ketté esik a kezében.
Első jelek, ha a motor ránt leállításkor vagy koppanás hallatszik és ha alapjáraton is van bizonyos rezonancia. (feltéve, hogy tudjuk, nem a szíjtárcsa adja a hangot)
De igazából elég nehéz biztosra menni, mert a terhelés rajta van állandóan.
Ha kívülről látszik esetleg, hogy fényes, nedves olajszerű anyag rakódott rá le és kiszűrhető, hogy ez nem máshonnét ered, akkor a benne lévő kocsonyás, olajos trutyi adta meg magát, ami ráadásul irtózatosan büdös is.
De ez sem feltétel nélkül látszódik, van amikor már ketté van teljesen repedve, de száraz kívülről.

Éppen ezért egyetlen jó tanáccsal tudok szolgálni. Ha megvetted az autót és tudod hogy te még nem cserélted, akkor cseréld le. Biztos vagyok benne, hogy nem feleslegesen kidobott pénz.



Lájk !

Köszönöm!Gondolom nem ördöngős cserélni,csak meg kell emelni a motort valamennyit,gondolom minden enged annyit.



HA motortartó bakot CSERÉLSZ, akkor a váltó tartó bakot is cseréld.


Ez így igaz.

A motortartóhoz képest a váltótartó már gyerekjáték.

kempelen Elküldve: 2013-11-30 09:16 320d Motor

YELLOW írta:
kempelen írta:
ember84 írta:
jlaci74 írta:
kempelen írta:
ember84 írta: Amúgy miből állapítja meg az ember,ha szarok a motortartók?Szemre tegyük fel nem repedezettek!Aztán mennyi rezonanciának kell lennie,azt honnan tudni?


Vannak egyértelmű motortartó bakra utaló jelek, de ez egyáltalán nem jön be mindig. Néha csodálkozik az ember, hogy nem látszódnak a jelek és nincs külső elváltozás, mégis mennyivel másabb az új bak és csak levételkor derül ki hogy cserére érett, amikor már ketté esik a kezében.
Első jelek, ha a motor ránt leállításkor vagy koppanás hallatszik és ha alapjáraton is van bizonyos rezonancia. (feltéve, hogy tudjuk, nem a szíjtárcsa adja a hangot)
De igazából elég nehéz biztosra menni, mert a terhelés rajta van állandóan.
Ha kívülről látszik esetleg, hogy fényes, nedves olajszerű anyag rakódott rá le és kiszűrhető, hogy ez nem máshonnét ered, akkor a benne lévő kocsonyás, olajos trutyi adta meg magát, ami ráadásul irtózatosan büdös is.
De ez sem feltétel nélkül látszódik, van amikor már ketté van teljesen repedve, de száraz kívülről.

Éppen ezért egyetlen jó tanáccsal tudok szolgálni. Ha megvetted az autót és tudod hogy te még nem cserélted, akkor cseréld le. Biztos vagyok benne, hogy nem feleslegesen kidobott pénz.



Lájk !

Köszönöm!Gondolom nem ördöngős cserélni,csak meg kell emelni a motort valamennyit,gondolom minden enged annyit.



A bal oldalival nem lesz gond, gyorsan cserélhető. A jobboshoz ki kell szedned a légszűrőházat, mert nem férsz másképp a felső anyához.

Kicsit meg kell emelni a motort igen és könnyen kiszedhető.

Rá kell hagyni az emelőre, mert az új magasabb lesz és kicsit tovább kell majd emelni a motort, amikor beteszed az újat.

Az egyik oldalon egyformák a bakok a kézi és az automata váltós verziónál, de másik oldalra külön ír bakot a kézi és az automatához. Mosta sajnos fejből nem megy éppen melik oldal az.



a kérdés hol tudod normálisan megemelni a motort?



Ez nem kérdés. Megtalálható és megoldható a biztonságos emelés.

kempelen Elküldve: 2013-11-29 22:37 320d Motor

ember84 írta:
jlaci74 írta:
kempelen írta:
ember84 írta: Amúgy miből állapítja meg az ember,ha szarok a motortartók?Szemre tegyük fel nem repedezettek!Aztán mennyi rezonanciának kell lennie,azt honnan tudni?


Vannak egyértelmű motortartó bakra utaló jelek, de ez egyáltalán nem jön be mindig. Néha csodálkozik az ember, hogy nem látszódnak a jelek és nincs külső elváltozás, mégis mennyivel másabb az új bak és csak levételkor derül ki hogy cserére érett, amikor már ketté esik a kezében.
Első jelek, ha a motor ránt leállításkor vagy koppanás hallatszik és ha alapjáraton is van bizonyos rezonancia. (feltéve, hogy tudjuk, nem a szíjtárcsa adja a hangot)
De igazából elég nehéz biztosra menni, mert a terhelés rajta van állandóan.
Ha kívülről látszik esetleg, hogy fényes, nedves olajszerű anyag rakódott rá le és kiszűrhető, hogy ez nem máshonnét ered, akkor a benne lévő kocsonyás, olajos trutyi adta meg magát, ami ráadásul irtózatosan büdös is.
De ez sem feltétel nélkül látszódik, van amikor már ketté van teljesen repedve, de száraz kívülről.

Éppen ezért egyetlen jó tanáccsal tudok szolgálni. Ha megvetted az autót és tudod hogy te még nem cserélted, akkor cseréld le. Biztos vagyok benne, hogy nem feleslegesen kidobott pénz.



Lájk !

Köszönöm!Gondolom nem ördöngős cserélni,csak meg kell emelni a motort valamennyit,gondolom minden enged annyit.



A bal oldalival nem lesz gond, gyorsan cserélhető. A jobboshoz ki kell szedned a légszűrőházat, mert nem férsz másképp a felső anyához.

Kicsit meg kell emelni a motort igen és könnyen kiszedhető.

Rá kell hagyni az emelőre, mert az új magasabb lesz és kicsit tovább kell majd emelni a motort, amikor beteszed az újat.

Az egyik oldalon egyformák a bakok a kézi és az automata váltós verziónál, de másik oldalra külön ír bakot a kézi és az automatához. Mosta sajnos fejből nem megy éppen melik oldal az.

kempelen Elküldve: 2013-11-29 21:40 320d Motor

ember84 írta: Amúgy miből állapítja meg az ember,ha szarok a motortartók?Szemre tegyük fel nem repedezettek!Aztán mennyi rezonanciának kell lennie,azt honnan tudni?


Vannak egyértelmű motortartó bakra utaló jelek, de ez egyáltalán nem jön be mindig. Néha csodálkozik az ember, hogy nem látszódnak a jelek és nincs külső elváltozás, mégis mennyivel másabb az új bak és csak levételkor derül ki hogy cserére érett, amikor már ketté esik a kezében.
Első jelek, ha a motor ránt leállításkor vagy koppanás hallatszik és ha alapjáraton is van bizonyos rezonancia. (feltéve, hogy tudjuk, nem a szíjtárcsa adja a hangot)
De igazából elég nehéz biztosra menni, mert a terhelés rajta van állandóan.
Ha kívülről látszik esetleg, hogy fényes, nedves olajszerű anyag rakódott rá le és kiszűrhető, hogy ez nem máshonnét ered, akkor a benne lévő kocsonyás, olajos trutyi adta meg magát, ami ráadásul irtózatosan büdös is.
De ez sem feltétel nélkül látszódik, van amikor már ketté van teljesen repedve, de száraz kívülről.

Éppen ezért egyetlen jó tanáccsal tudok szolgálni. Ha megvetted az autót és tudod hogy te még nem cserélted, akkor cseréld le. Biztos vagyok benne, hogy nem feleslegesen kidobott pénz.

kempelen Elküldve: 2013-11-29 14:56 Társalgó

haka írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta:
haka írta: Szerintetek ez mi lehet a képen?
Tegnap vettem észre, hogy az aksi mellett van egy kábel. Nem volt időm lebontogatni a belsőt, hogy merre megy.

Ja és van megoldás arra, hogy kívülről kinyissam a csomagtartót aksi nélkül?
Ma reggel amikor vissza akartam rakni, akkor szembesültem vele, hogy nem tudom kinyitni aksi nélkül, és belülről bumliztam vissza Van egy olyan érzésem, hogy van erre valami jobb megoldás is




nekem ehhez hasonlít a legjobban:
http://www.metroman.hu/product...z-3-polusu


Nekem is hangszóró csatlakozónak tűnik.
Akku cserénél én is jártam így, de elöl a "bikázó" pontra kötve az akkut, kinyitottam a csomagtartót.


Hmm volt valami kókányolás a zsinoron amikor kicseréltem a fejegységet. Na majd meglesem megint, köszi.
Nah a bikázós dolog nem jutott eszembe, de most már akkor így fogom én is legközelebb


Az valami egyéni kialakítású kábel lehet. Másnak ilyen csatival nincs ott helye...

Dokkoló a MIR űrállomáshoz?

kempelen Elküldve: 2013-11-29 14:06 Autóvásárlás

Nem is tudom....

Mindenki vigye vissza az autóját, mert már a gyárban elbaszták 9:57-nél...

(teljesen logikus, hogy nem lesz egyforma az autó fényezése minden egyes cm2-en)

Beszéljünk a CAN-BUS-ról is..

kempelen Elküldve: 2013-11-29 08:41 320d Motor

toki24 írta: Hali!

A fogyaasztásmérő nálam is olyan hogy pl lámpa jön kiveszem előtte 10 méterrel üresbe majd fék és 0-ról felkuszik pl, 4l-re megállok és vissza is ugrik de mind ilyen legalábbis amit láttam eddig.

üzemihőfok meg lehet termo is ..nézd meg a comp-ba pl. hosszan a km orán a gombot majd 19es és 7es menüpontot választod és egyböl meglátod hány fokos a vized, lehet a vizmelegető segítő nem tudom pontosan a nevét is beszart motortérbe szemmel állva bal felső sarokba ahol van egy baszott nagy hely ott van .. Remélem tudtam segíteni de jönnek majd okosabbak is!


Ne haragudjatok, de miért vagytok ezen kifeküdve és miért kérdés ez egyáltalán?

A műszer a pillanatnyi fogyasztást mutatja /100km-re vetítve. Végig kell gondolni hogyan működik a motor gyorsításkor, üresben guruláskor és motorfék üzemben és meglesz az eredmény. Bármennyire is furcsának látszik a műszer működése, teljesen jól működik.



kempelen Elküldve: 2013-11-28 17:35 Autóvásárlás

hil írta: Sziasztok!
Megnéztem ezt az autót:

http://www.hasznaltauto.hu/aut...yv-7442101


igaz este, holnap napközben is megnézem. Mi a véleményetek róla? Körbemértem 90-100 mikron a festék mindenhol kivéve a motorháztetőt, ott 180 mikron. (mértem a sajátommal, meg a kereskedőével is, egyformát mértek)
A últkor én írtam, kisebb vita is lett belőle, de utánajártam, ha nekem hazudtak, akkor most én is: a gyári fényezés a Bimmeren függetlenül, hogy fl, vagy előtti, 70-100 mikron közötti. Az eredetvizsgán 180 mikronig mondják gyári fényezésnek, de az már fújva volt. Igazából 250 fölött van már gond, mert ott sok a gitt.
hil

ui:
esetleg még ez, bár színe nem túl bejövős nekem:
http://www.hasznaltauto.hu/aut...yv-7384878


Sajnos középső könyöklő egyikben sincs



Szia Hil,

Az autó szerintem rendben van, így a képek alapján. Talán az "egyszerűsége" adja az állapotát, mert a hírdetésben állítottakkal ellentétben elmarad a "kiemeltkedően magas felszereltség"-től...

-> http://s18.postimg.org/9zugejunt/pd37476.png

De lehet jobb is ez így, sőt van akinek így imponál. Nekem bejön.

A téli gumit kérd majd számon, mert azzal jött le a gyártósorról...

Hogy 180 a rétegvastagság a motorháztetőn? Hol is kapja a legtöbbet? Ha csak ott találtál ilyen vastag réteget, lehetett javítva a lakk vagy a festék kőfelverődés miatt. Azért láteznek gondos gazdák és engem is zavarna a sok sörétnyom.




kempelen Elküldve: 2013-11-26 19:09 16:9 - TFT - Navi - TV utólagos beépítés

nickname írta:
kempelen írta:
nickname írta: Üdv

Valakinek van valami hasznos információja hogy a BM54 rádiómodul, audió kimenetét hogy belekötni a HARMAN KARDON "gyári" erösitöbe


A BM54 hangszóró kimenete megy bele a HK erősítőbe és onnét a hangszórókhoz.

Az online WDS is tartalmazza a bekötést, de ha nem találod, estére belinkelem ide.



Ha ráérsz megköszönném


Nos:
N9 = BM54 modul -> X13647 BM54 csatija
A18 = HK erősítő -> X605 erősítő csatija

A BM54 X13647 csatijából mennek a vezetékszálak a HK erősítő X605 csatijába közvetlenül.


Itt a kapcsolási rajz és a HK erősítő lábkiosztása:

http://s15.postimg.org/yaaemib...csol_s.jpg

http://s10.postimg.org/x3wm7zg...oszt_s.jpg

kempelen Elküldve: 2013-11-26 10:55 16:9 - TFT - Navi - TV utólagos beépítés

nickname írta: Üdv

Valakinek van valami hasznos információja hogy a BM54 rádiómodul, audió kimenetét hogy belekötni a HARMAN KARDON "gyári" erösitöbe


A BM54 hangszóró kimenete megy bele a HK erősítőbe és onnét a hangszórókhoz.

Az online WDS is tartalmazza a bekötést, de ha nem találod, estére belinkelem ide.

kempelen Elküldve: 2013-11-22 20:28 help:)

Nola írta:
kempelen írta:
Nola írta:
YELLOW írta:
Nola írta: Hali Mindenkinek!

Van egy olyan problémám, hogy a 2002 6. havi BMW 320D E46- os autómban a rádió elszállt.
Felnyomtam a basszust és meg akartam nézni, mit tud max hangerőn a kicsike, mire kikapcsolt a rádió és azóta sem lehet bekapcsolni.



Tv Navis nagy kijelzős rendszer... utána néztem, hogy mi lehet vele...
Megvan hozzá a kártya, minden rajta van, csak a biztonsági kód rész üres, de ilyet nem is kér a gép.
Az összes gomb működik, csak az nem, ami a rádióhoz tartozik és ha tv-re váltok némítást jelez.
Kivettem már 12 órára az aksit, boot közben is, az előtt is, mert volt akinek így jó lett... nekem nem!
Megnéztem az összes biztosítékot, főleg a rádióhoz tartozó 7-es és 41-es számút, de azok is rendben vannak...

MI LEHET A BAJA??? HELP PLS!!!!



lehet elszállt az erősítő részben valami, legalábbis mivel akkor történt mikor fullra meghajtottad így valószínű.


És azt hol tudnám megnézni???


BM54 modul. Sedan esetében a csomagtér bal oldalán a szürke burkolat alatt...

Rá van írva BM54 és van egy 10A-s biztosíték a hátulján.

Bár biztosan van valaki hozzáértő Távol-Tőled-Nyuszifül falvában....



Csak úgy én nem leszek hozzáértő...


Ez itt a biztosíték:



..és így néz ki a modul:





kempelen Elküldve: 2013-11-22 20:23 help:)

Nola írta:
YELLOW írta:
Nola írta: Hali Mindenkinek!

Van egy olyan problémám, hogy a 2002 6. havi BMW 320D E46- os autómban a rádió elszállt.
Felnyomtam a basszust és meg akartam nézni, mit tud max hangerőn a kicsike, mire kikapcsolt a rádió és azóta sem lehet bekapcsolni.



Tv Navis nagy kijelzős rendszer... utána néztem, hogy mi lehet vele...
Megvan hozzá a kártya, minden rajta van, csak a biztonsági kód rész üres, de ilyet nem is kér a gép.
Az összes gomb működik, csak az nem, ami a rádióhoz tartozik és ha tv-re váltok némítást jelez.
Kivettem már 12 órára az aksit, boot közben is, az előtt is, mert volt akinek így jó lett... nekem nem!
Megnéztem az összes biztosítékot, főleg a rádióhoz tartozó 7-es és 41-es számút, de azok is rendben vannak...

MI LEHET A BAJA??? HELP PLS!!!!



lehet elszállt az erősítő részben valami, legalábbis mivel akkor történt mikor fullra meghajtottad így valószínű.


És azt hol tudnám megnézni???


BM54 modul. Sedan esetében a csomagtér bal oldalán a szürke burkolat alatt...

Rá van írva BM54 és van egy 10A-s biztosíték a hátulján.

Bár biztosan van valaki hozzáértő Távol-Tőled-Nyuszifül falvában....

kempelen Elküldve: 2013-11-19 06:06 Mi lehet a baj?

DeeEvil írta:
Látom jó kis beszélgetést indítottam.
Ezek szerint sikerült bevásárolnom...
Úgy mellékesen megjegyezném hogy nem 1,5M-ért vettem nem kereskedőtől. Szép állapotban van átnéztük a karoszzériáját kivül-belül, gyönyörű szép egyenletes alapjárata van. Szép hangja van a motorjának, belseje is szép, minden extra működik rajta. Az ülés alatti szivattyú a ludas a nem indulásért 99%, de majd holnap talán eljutok odáig hogy bebizonyosodik. A turbo az meg ennek a szériának az egyik típusproblémája. Számoltam vele hogy előbb utóbb gond lesz vele, ez ezzel a típussal jár.
Az átvizsgálásról meg csak annyit, hogy nem 1 ember járt már úgy hogy bevizsgálták márka szervízben, zsebre raktáka pénzt és a következő mondattal fejezték a műveletet: "MInden jó rajta nem is törték" És sorban rohadnak meg olyan hibák miatt amik már akkor is megvoltak.
Ha nincs ismeretséged ilyen helyeken, mind1 nekik mit mondanak. A lényeg a pénz.
Tudom hogy nem fiatal és lesznek vele gondok, de nekem ez kellett 3-as BMW.
Köszönöm mindenkinek aki írt és aki segített.
Asszonynak bejelentettem már hogy ne számítson nagy karácsonyra, csak egy csokit kap
Üdv mindenkinek.


Nem tudom ki adta a tanácsot, de jól tette, hogy nem rémisztett rád csak azért mert railnyomás problémát írt ki a diag. Az esetek 99%-nak a 99%-ban tényleg a railnyomás gondot és a nehézkes járás és útközben megállást az ülés alatti kisnyomású pumpa adja.

Persze ez nem jelenti azt, hogy a rail nyomással soha nincs gond, de tényleg vissza kell vezetni a rendszeren mi okozhatja a problémát és nem csak elolvasni amit a diag mutat.

A te esetedben pedig a legolcsóbb és leggyorsabb módja, hogy tényleg a railnyomásoddal van e gond, a kisnyomású szivattyú... (és a gázolajszűrő)

Sok sikert!

kempelen Elküldve: 2013-11-15 15:41 TV az autóban

csbalu írta:
kempelen írta:
Petes írta: És ezt a HYBRID TV modul-t hol lehet beszerezeni illetve mennyi az ára? Csak hozzá kell csatlakoztatni a régi analog tunerhez, vagy hogyan működik?

Üdv, Petes


220 ezer magyar valuta az új ára márkaképviseletnél...

ebayen ha szerencséd van lecsaphatsz rá olcsóbban...ahogy nickname is említette...



Szerintem kb 30-40.000 a reális ára, mert 50ért már olyan 2 antennás profi DVB-T tunert lehet szerválni ami lejátszik MKV-től kezdve minden szem szájnak ingerét, mondjuk azt nem lehet vezérelni a gyári kezelőszervekkel.


Mint tudjuk, a bmw bőséggl méri az extrák árát. Hogy szubjektív kinek mennyit ér, azt rábízom mindenkire... de az tény, hogy 220 ért elég komoly tv-t lehet venni, persze ez nem fér be a csomagtartó sarkába és nézni is nehéz menet közben...

Ennyi az ára egyenlőre.