kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2010-10-24 12:54 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta: majd megdolgozom, csak most éppen egy DVD íróval xarakodom, szétkaptam mint foxi... de már működik


ok. sok sikert!

működnie kell

kempelen Elküldve: 2010-10-24 12:48 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Yellow!

Forraszd össze a 7es és a 8as portot a kábeleden. (az OBDs végén)

Töltsd le ezt innét:

http://www.ftdichip.com/Driver...tified.zip

Menj be az eszközkezelőbe és ha van fix portod, akkor told rá a bedugott kábelra a fenti drivert.
Az én laptopomon, csak a com1-et fogadja el. Állítsd be arra. Közben felteheted az inpa/ediabas-t is.

(Ha szükséges (laptop függvénye) tiltsd le az eszközkezelőben azt az eszközt amelyik esetleg használja a com1-et.)

Szerintem nem nagy ördöngősség. Ha elakadsz akkor úgyis megírod.

kempelen Elküldve: 2010-10-24 12:27 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta:
kempelen írta:
YELLOW írta:
kempelen írta:
Az mindegy ezesetben yellow. A vag is ftdi-t használ. 7es és 8as lábakat összeforrasztottad? Mert a vag-nak elég csak a hetes, de a bmw-nek kell a 8as is.


össze kell forrasztani? ezt eddig senki nem mondta... annyi minden jön elő, hogy inkább vettem volna meg 20ezerért az INPA kábelt... ezért kérdeztem meg 20x a dolgokat de ígysem tudta senki egyben összefoglalni, hogy mi van... kezdem elveszteni a fonalat



Azzal is ugyanitt tartanál.



de még akkor sem világos... ha összeforrasztom a 7-es 8-ast, és azt mondod a BMW használja a 8-ast IS (tehát is), akkor ugyanaz mintha nem forrasztanám össze, mert akkor ezekszerint a 7-est is használja... nem értem



Aranydrágacsillagom. Oszt ha jönne kifelé a stájsz a béjemvédbű a nyolcason, mert ott a gépsárkányban nincs összeforrasztva a cucc, akkor hová megy?
Az üres nyolcadik vágányra ütközőbakkal a végén?

kempelen Elküldve: 2010-10-24 12:12 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta:
kempelen írta:
Az mindegy ezesetben yellow. A vag is ftdi-t használ. 7es és 8as lábakat összeforrasztottad? Mert a vag-nak elég csak a hetes, de a bmw-nek kell a 8as is.


össze kell forrasztani? ezt eddig senki nem mondta... annyi minden jön elő, hogy inkább vettem volna meg 20ezerért az INPA kábelt... ezért kérdeztem meg 20x a dolgokat de ígysem tudta senki egyben összefoglalni, hogy mi van... kezdem elveszteni a fonalat



Kicsit nagyképű ez az inkább vettem volna meg.... éppen pont tőled.
Azzal is ugyanitt tartanál.

Ha most elakadtál a kábelnél, mi lesz majd ha elindul az inpa???

Már látom többek között én leszek az egyik okozója annak, hogy a 316i nem lesz 450 lóerős az elkövetkezendőkben, mert azzal a szar vag kábellel (ami egyébként tökéletesen jó) nem fogsz tudni méneseket behajtani a vezérlőpanel aludoboza alá.
De ha nem erre kell az inpa, akkor meg bőven tökéletes az oda. Tőlünk kissé nyugatabra is orrba-szájba használják tökéletes megelégedettséggel pedig kicsit nagyobb az életszinvonal.... Te meg inkább vettem volna meg a húszezrest...dekurvajólmegy. Vedd meg azt is. Mint már mondtam annak idején, ha véletlen túlfejlődnél, akkor sem volt ez olyan sok, hogy izgulni kellene az árán.
Ez nem az a bizonyos olcsó húsnak, híg a ..... Ez a VAG tökéletesen jó, itt is használják sokan, mert arra amire kell nincs szükség jobbra/drágábbra.





kempelen Elküldve: 2010-10-24 12:06 Mûszerfal világítás

hancurozo írta:
Adiii írta:
hancurozo írta:
Adiii írta: Sziasztok!

Egy olyan problémám van, hogy a kis autó ikon és a körülötte lévő pici lámpa ikonok állandóan világítanak nem alszik ki. Korábban azt hittem kiégetek a ledek és pont ma cseréltem volna ki őket erre szétszedéskor ért a meglepetés , hogy fekete szigetelőszalaggal be volt tömködve a lyukak emiatt nem égett. Aztán gondoltam megnézem miért volt betömve erre látom az a baj, hogy folyamatosan világítanak. Mi a probléma, hogyan lehetne ezt orvosolni? S.O.S. segítségre lenne szükségem. Előre is köszönöm.

Illusztráció


Nem használsz ledes helyzetjelzőket? Mert arra szokott hibát jelezni.


Nem , egyedül a hátsó lámpák ledesek. meg utólagos ccfl angel eyes van benne. xenon az gyári és az sincs kiégve. Nah de a lámpák az még oké lenne , de a kis autó ikon miért nem alszik ki ha becsukom az ajtót?


Ha hibát jelez az autó ikon mindíg világít. Szerintem ccfl és a ledes hátsó lámpa okozza a hibát. Az ellenállásuk nem felel meg a gyári izzónak.


Az ajtó ikonjai is világítanak? Úgy mindenestől, ahogy az ilusztráción látni?
Csak azért mert akkor valami műszerfal/vezérlés/kijelzés hiba lehet, mert az izzók miatt az ajtók ikonjai nem világítanának...
Egyébként az sem rossz amit hancurozó említett, de akkor az ajtók nem világítanának...

kempelen Elküldve: 2010-10-24 11:46 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

YELLOW írta:
hancurozo írta:
YELLOW írta:
kempelen írta: Jövök már jövök

Ez a diag nem egy plug and play eszköz Yellow.

Megy az usb-vel is, de kell rendes driver hozzá és portot is a com1-re kell állítani.

Legalábbis nekem úgy működik.

Angol vagy német (nem tudom milyen a progid) legyen, mert ehhez nem csináltak magyarítást.

Nem láttam a kábeled, nem tudom milyen, de esetleg itt találsz rendes drivert:

http://www.ftdichip.com



ezt értem! de pl az INPA progiban, amikor telepítem nincs benne a driver? vagy bármelyik másikban?
direkt azért kérdeztem anno, mert nem értek hozzá, hogy miylen kábelt vegyek... azt mondta a diag-os szenszej, hogy ezt vegyem, nem lesz vele gondom. de most mintha mindenki azzal jönne, hogy ez az USB-s verzió rossz. én nem tudom, mert fingom nincs róla. az automatice detectálást a program részéről értettem, hogy magában a program futtatásakor nem kell állítani port-ot az USB miatt.



Nyugalom. Az enyém is usb-s, és nincs vele gond. FTDI drivert kell telepíteni, és be kell állítani a portot, mert nem usb-nek fogja érzékelni. (az inpa kábelt)


de nekem nem INPA kábel van hanem KK-L VAG-COM vagy mi, csak az INPA progit akarom majd használni. de majd letöltöm azt az FTDI drivert



Az mindegy ezesetben yellow. A vag is ftdi-t használ. 7es és 8as lábakat összeforrasztottad? Mert a vag-nak elég csak a hetes, de a bmw-nek kell a 8as is.

kempelen Elküldve: 2010-10-23 23:51 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Jövök már jövök

Ez a diag nem egy plug and play eszköz Yellow.

Megy az usb-vel is, de kell rendes driver hozzá és portot is a com1-re kell állítani.

Legalábbis nekem úgy működik.

Angol vagy német (nem tudom milyen a progid) legyen, mert ehhez nem csináltak magyarítást.

Nem láttam a kábeled, nem tudom milyen, de esetleg itt találsz rendes drivert:

http://www.ftdichip.com

kempelen Elküldve: 2010-10-21 08:26 Motorjel, eml, kipörgésgátló, menetstabilizátor világít!

A baj a típusjel utáni i betüben van...

(copyright by hil a motorolaj topikból )

kempelen Elküldve: 2010-10-20 12:13 Motorolaj

les10 írta:

Hello mindenki!
Ismét feltenném a kérdést,hogy mi lehet a baja mert meg lett csinálva az auto:Szelepszár szimering tömités lett benne cserélve és fel lett csiszolva sikra a hengerfej.Azota elmentem kb3200 km-t és most töltöttem rá fél liter olajat,mert a szerelő szerint addig mig be nem kopik a hengerfej fala addig kicsit többet eszik az olajból.Viszont a problémám továbbra is az hogy füstöl egészen az üzemmeleg eléréséig.Szerintetek mi lehet még az oka?


les10 írta:

Ja és pontosítok mert a hosszu állás után lett megcsinálva a turbo és olajcsere,szürő,stb... még idén április környékén.Ezután már lett használva igaz nem minden nap de lett mozgatva.Én csak augusztustól hajtom és szeptemberben volt a szimering tömités csere,de még mindíg füstöl üzemmelegig.
Előre is köszönöm a tippeket.


Bekopik a hengerfej fala? Ezt komolyan a szerelőd mondta? Ha a hengerfejed fala bekopik azt ne várd meg, mert akkor kuka az egész motor... Mitől kopna be egy hengerfej-fal?

Hogyan füstől? Menet közben, gyorsításkor az üzemmeleg állapotig? Vagy alapjáraton így hidegebb időben? Nyáron alapjáraton indítás után is csinálta, míg bemelegedett?




kempelen Elküldve: 2010-10-19 16:33 Olvasólámpás belsõ világítás

Adiii írta:
Tiba írta: Nézzétek micsoda megoldásra bukkantam.
Ez úgy működhet mintha gyári lenne?


Egyébként ha valakit érdekel, van egy ilyen lámpám, ami nincs berhelve
Üdv


Szia!

Engem inkább az érdekelne, hogy lehet ezeket az olvasó lámpákat kiszerelni.
Ahogy szerelési kézikönyv írta úgy nagyon nem akart kipattanni a helyéről.


A kép felső részén látsz két fém fület. Azokat kell óvatosan benyomni és azt az oldalt kifordítani. Majd ezzel eghyütt kijön az egész.
A két fül a kapcsoló felöli oldalon van.

kempelen Elküldve: 2010-10-18 16:10 Fûtõventillátor

Eapa írta:

    Egy kis segítség a nyikorgós ventilátorosoknak.
    Hétvégén nekiálltam, 1 óra kb. az időigény.
    Torx kulcsok kellenek hozzá.
    1. pollenszűrő ki
    2. pollenszűrő ház kicsavarozás 4 db torx csavar
    3. tűzfalon lévő takaró lemez kivétel 2 db torx csavar, 1 db műanyag patent
    4. ventilátor ház (csiga) kivétel 2 db lemez clips alul, 1 db torx csavar fent középen
    5. a ventilátor motort egy lemez tartja a helyén, alul van egy lyuk ahová ha egy csavarhúzót betesz az ember és lefelé húzza kipattan

    A motort a ventilátorlapátokkal én nem tudtam kivenni, mert a 6 hengeres motornál nincs elég hely (lehet, hogy a 4 hengereseknél kijön)
    Amennyire lehetett kihúztam a helyéről a motort és WD 40-es spray-vel belocsoltam ott ahol a motor csapágynak lennie kell (elemlámpa és a vakoknak szemüveg ajánlott)
    Visszaszerelés fordított sorrendben, kipróbál és örül, mert azóta csend van!


Meg kell lazítani az ablaktörlőmotor rögzítését és ha szemben állunk az autóval akkor jobbkéz felé ki lehet műteni.
Mindezt csak azért mert én elötte kifújtam levegővel az évek alatt a beszívott levegőből származó és a működése során keletkezett port.

Amúgy gratulálok az akcióhoz, egész más ha csend van az autóban!

(nem függ a motortól, az a rész mindegyik E46-on egyforma, így mindegy hat vagy négyhengeres)

kempelen Elküldve: 2010-10-17 18:15 Teligumiszett

hancurozo írta:

Az sem mindegy, hogy van tárolva a gumi (éri-e fény, fel van-e fújva).
Sokat változtak a gumikeverékek is a 10 évvel ezelötti gumikhoz képest.
Láttam én is 7 éves gumit ami nem volt kirepedezve, de 4 éves sz@rrá repedt (még a nyomást sem tartotta) gumit is.


Egyetértek.
Ezért fontos (szerintem) hogy inkább egy kicsit drágábban jobb minőségűt...
Természetesen nem vagyok az ellen hogy bárki 3 évente cseréljen gumit. Ha megteheted én csak örülök neki, mert egy autóssal több az aki tuti biztos a biztonságra törekszik.
Az is igaz, hogy fékeken, gumin nem kell spórolni. De ha az ember 5 néha 6 évente cseréli azt a gumit, amit csak az öregedés miatt cserél, szerintem az még teljesen biztonságos.
De ez csak a saját véleményem. Ahogy Hil kartács szokta írni, nem kell egyetérteni.

kempelen Elküldve: 2010-10-17 17:29 Teligumiszett

Gumimaffia.

Sziasztok!
Nem szeretnék a téligumi csevelybe beleszólni, de régen nem volt téligumi. Ez rendben. Igaz nem voltak ilyen autók sem. Ez is igaz. Régen a téligumi 7-8 évesen számított öregnek, amikor még a fél ország 15 éves gumikkal járt. Aztán később 5-6 és most 3-4 évesen számít öregnek. Persze a fél ország még mindig 10 éves gumkkal jár. (tisztelet a kivételnek nem itt e helyen feltételezem a fél országot) Lassan oda fugunk jutni, hogy majd egy szenzonban kell 2-3 alkalommal is gumit cserélni.

A jó minőségű gumi még ma is elmegy 5-6 évet, utána kuka.
A szar, jah kérem az már akkor szar, amikor kiállunk a gumisműhelyből...

Adott el nekem itt helyben egy neves gumisműhely anno egy OFF autóra 2005-ben 1995-ös gyártású gumit! Persze bizonyítani hogyan tudnám?!? Meg sem néztem a háromjegyű DOT számot, mert megbíztam bennük. (<- 1999 óta négyjegyűt használnak) Tavasszal ébredtem rá, amikor le kellett venni.
A gumi mind a mai napig megvan. Számlát is kaptam anno, el is tettem csak lenne meg...

Aztán jött hogy elég csak a hajtott tengelyre. Később már a sima kétkerékhajtásúakra is egyforma legyen mind a négy...
Szépen lassan esszük a marketinget. Nem állítom egy percig sem, hogy nem öregszik a gumi és nem veszít újkorához képest a tapadásából satöbbi, de ezt a markatinget amit le akarnak nyomni a torkunkon évről évre...kissé szkeptikus vagyok. Persze szakemberek hada és bőrgyőgyászatilag tesztelt....satöbbi.

Nekem most 2006-ban gyártott téli szett van. Még az előző tulaj szereltette. Még az idei szezont ki kell hogy bírja. Majd jövőre lesz csere.

Szerintem egy gumi inkább azt nem bírja, ha a kunde minden évben kétszer szezonváltáskor nem fenivel együtt cseréli, hanem állandóan gumiztatja.... Na az a bullshit.
(nem az évenkénti csak centrírozásra gondolok)

kempelen Elküldve: 2010-10-15 15:29 320d Motor

csatis1 írta: Olyan furcsaságot tapasztaltam, hogy erősebb gyorsításkor baromi nagy füstöt hagyok magam mögött - és nincs kigyulladva a csomitartó. Normál közlekedésnél nem látok semmit, de mondjuk ez nem jelenti azt, hogy nincs. Az azért hozzátartozik, hogy az elmúlt pár hónapban csak melózni jártam vele pár km-eket és abszolut alapgázon használtam hosszabb úton is. Fogyasztásban sem vette észre különösebben változást. Nem lehet, hogy csak a kipuff rendszerben lerakódott korom bújt elő?


Feltételezem azért füstölt, mert csak pár kilométert használtad.

Próbálj üzemmeleg motornál hasonló gyorsítást és akkor nézd meg csinálja e ugyanezt.

Szerintem nem fogja.

kempelen Elküldve: 2010-10-15 14:40 CarPC beszerelése E46-ba

YELLOW írta:
mind1. max ha megveszem és nem jó, legalább felakaszthatom magam, így mindenkinek jobb lesz!



Ugyan már Yellow, ne butáskodj!