kempelen fórum hozzászólásai

kempelen Elküldve: 2013-11-15 13:43 TV az autóban

Petes írta: És ezt a HYBRID TV modul-t hol lehet beszerezeni illetve mennyi az ára? Csak hozzá kell csatlakoztatni a régi analog tunerhez, vagy hogyan működik?

Üdv, Petes


220 ezer magyar valuta az új ára márkaképviseletnél...

ebayen ha szerencséd van lecsaphatsz rá olcsóbban...ahogy nickname is említette...

kempelen Elküldve: 2013-11-09 11:38 lámpa

jakuzaa írta:
YELLOW írta:
gdavid írta: Sziasztok!
Kérdésem az lenne,a bmw-m (sedan) facelift előtti gyárilag, de átlett alakítva facelift-re, és a hátsólámpánál hogy lehet azt megcsinálni hogy a világításnál az alsó sor világítson úgy mint a gyárié mert most az enyém így világít mint ezen a videón:
YouTube videó
Aki csinált már ilyet vagy tudja hogy mit kell csinálni annak a segítségét szeretném kérni.
Előre is köszönöm!


most nem azért, de nem olyan rossz ez így... egyedi (szerintem)

Hello.

Én is kűzdök ugyan evvel a problémával. Nekem egyszerre világít a "szendvics" alsó,és
felső piros fele helyzetjelőnél,és fékezésnél pedig u.a csak erősebben. Én igazából
a műszaki miatt aggódom,mert egyébként tiszta amerikás
Nekem a hátsó lámpánál vannak összekötögetve a vezetékek,valamint a lámpapanelre is
máshogy megy rá a test.Sz.tem a modult nem programozták át.Viszont nekem folyamatosan lámpamodul hibát ír,és a hátsó
lámpa visszajelzőim is folyton bevillannk
Üdv: Jakuzaa


Esetleg egy facelift tail light retrofit leírás segít????

kempelen Elküldve: 2013-11-08 19:52 Gumi

YELLOW írta:
feco7939 írta:

Sajnos a gumigyárak sem arra törekednek, hogy minél tovább bírja (régen kibírtak 100 ezret, ma meg jó ha 50 ezret) egy gumi hanem, hogy minél sűrűbben vegyél, mint ahogy a mai autókat sem 30 évre gyártják.
Anno egy haver 2-es Golfra vett használtan (80-90%-os) Fulda téli gumit, és elment vele 100 ezret úgy, hogy télen-nyáron azt használta.



ez így van, anno mikor kadett-ot vettük téli gumi volt rajta, és azon nyáron azzal ment nyáron is. pedig már akkor is vagy 4-5 éves téli gumi volt good year meg fulda. fulda az ahamar megadta magát relatíve, de a good-year-t vagy 10 évig használtuk még és azon kívül, hogy kicsit repedezett volt, simán ment hóban, alig kopott, igaz az utóbbi 8 évében már csak télen volt hazsnálva, meg inkább hátul.
ugy emost vannak ezek a csengcsung gumik, régen az újrafutózottak voltak a menők, nekünk ladán volt, egy el patatnt benne egy szál, hogy majdnem ott maradtunk, de még elmentünk tokajba, meg vissza.

szóval a lényeg, hogy fogyasztói társadalomban élünk, asszem ez mindent elmond bármiről.


A dunlop SP Sport, de akár a Wanli vagy Fulda is elmegy 10 évet, míg szét nem reped egy opel corsan vagy egy renault clio-n MOST is...

Asszem az is mindent elmond, hogy hatványozottan nagyobbak a gumikkal szembeni elvárások most, mint akár 20 évvel ezelött. Olyat pedig, hogy még sokáig is tartson, mint a nagypapa biciklije...hááát...

kempelen Elküldve: 2013-11-08 18:14 Gumi

jons írta: Talán a korai időpont teszi, hogy ilyen kérdés merül fel bennem, de a "bmw" és a "wanli" gumi az hogy kerülhet 1 mondatba úgy, hogy nem szerepel ott a "nem, ne tedd" szó? Miért is merül fel egyáltalán, hogy ilyen és ehhez hasonló gumikat vegyen valaki?


A kérdés jogos. Nem állunk meg 18 alatt... csak nem bírjuk anyagilag....

Meg az örök bizonyítás.... "nekem a 18-as kerékkel is olyan a menetkomfort, mint a 16-ossal....."

kempelen Elküldve: 2013-11-08 18:10 Gumi

Neo954 írta:
jons írta:
Neo954 írta:
Leírtam a választ. Erre telet akkor.


Ez is egy megközelítés...
De egy sokszor bizonyított márkás használt 5-6-7mm profilos gumival még ma is járnál és nem a 2. garnitúrát vennéd. Erre próbáltam célozni.




Leírtam, hogy a vredestein milyen gyorsan kopott el, pedig az márkás nem?
A Wanli nem kopott el , idén tettem bele kb 6000 kilométert, hamarosan felrakatom a télit, és tavasszal folytatom vele az utat.
Számomra irracionális dolog, hogy 30-40 ezret elkérjenek 1 db gumiért. Ha csak fele annyit mondjuk 20ezret bír ki a wanli akkor sem járnék jobban a márkással.



Amelyik gumi tapad, az kopik is. Amelyik nem kopik az lószart sem tapad....az önigazolásokat pedig tegyük el holnapra...

kempelen Elküldve: 2013-11-08 18:08 Gumi

feco7939 írta:
YELLOW írta:
Neo954 írta:
jons írta:
Neo954 írta:
Leírtam a választ. Erre telet akkor.


Ez is egy megközelítés...
De egy sokszor bizonyított márkás használt 5-6-7mm profilos gumival még ma is járnál és nem a 2. garnitúrát vennéd. Erre próbáltam célozni.


Leírtam, hogy a vredestein milyen gyorsan kopott el, pedig az márkás nem?
A Wanli nem kopott el , idén tettem bele kb 6000 kilométert, hamarosan felrakatom a télit, és tavasszal folytatom vele az utat.
Számomra irracionális dolog, hogy 30-40 ezret elkérjenek 1 db gumiért. Ha csak fele annyit mondjuk 20ezret bír ki a wanli akkor sem járnék jobban a márkással.



abban igazad van, mint írtam is, hogy irracionálisan drágák a gumik, ahhoz képest mennyit bírnak.


Sajnos a gumigyárak sem arra törekednek, hogy minél tovább bírja (régen kibírtak 100 ezret, ma meg jó ha 50 ezret) egy gumi hanem, hogy minél sűrűbben vegyél, mint ahogy a mai autókat sem 30 évre gyártják.
Anno egy haver 2-es Golfra vett használtan (80-90%-os) Fulda téli gumit, és elment vele 100 ezret úgy, hogy télen-nyáron azt használta.



Persze....

Aztán harminc éve mikor kellett több száz Nm nyomatékot az aszfaltra vinni? Mekkora volt akkor egy átlagos gumi szélessége? Mekkora volt az átlag teljesítmény?

Ilyen haverokkal tele van a padlás...

kempelen Elküldve: 2013-11-07 16:54 M3 vásárlás

YELLOW írta:
kempelen írta:
YELLOW írta:
dio írta: Hello
Az mit jelent egy M3-as BMW-nél, hogy amerikai modell? Ha ilyet vesz valaki, szükség van valami átalakításra (pl. lámpák)?
Erre gondoltam:
http://www.hasznaltauto.hu/aut...m3-5508774


2006-os FL előtti, kint tutti volt FL-es aksztniban M3
22ezer km
ár


Az M3-ból nem készült facelift. Nem fogsz találni még amerikában sem!

2006-ig gyártották az eredeti karosszériával.



elhiszem neked. bár 2005-ösben láttam, vagy csak át volt építve? lehet egy M-es mocit raktak bele, meg belsőt... vagy az elejét alakították át? hmmm.... lehet.


Csak átépítve láthattad. Eredetiben nem létezik.

kempelen Elküldve: 2013-11-07 11:07 M3 vásárlás

YELLOW írta:
dio írta: Hello
Az mit jelent egy M3-as BMW-nél, hogy amerikai modell? Ha ilyet vesz valaki, szükség van valami átalakításra (pl. lámpák)?
Erre gondoltam:
http://www.hasznaltauto.hu/aut...m3-5508774


2006-os FL előtti, kint tutti volt FL-es aksztniban M3
22ezer km
ár


Az M3-ból nem készült facelift. Nem fogsz találni még amerikában sem!

2006-ig gyártották az eredeti karosszériával.

kempelen Elküldve: 2013-11-06 19:31 M3 vásárlás

dio írta: Hello
Az mit jelent egy M3-as BMW-nél, hogy amerikai modell? Ha ilyet vesz valaki, szükség van valami átalakításra (pl. lámpák)?
Erre gondoltam:
http://www.hasznaltauto.hu/aut...m3-5508774


Nem feltétlen. Ha át van alakítva már eu specifikusra, akkor már nem.

A tompított és a távolsági fényszórók vetítési képe azonos, viszont a helyzetjelző hiányzik a belső foncsorból, mert ott a külső irányjelzők adják a helyzetjelző funkciót...

...vagy már nem hiányzik, mert átalakították...vagy egyébként meg kell nézni mi a szitu, de nagy kalandra nem kell számítani ezzel kapcsolatban.

Ha jól látom az óra számlapja is csak a km-t tartalmazza, tehát úgy néz ki foglalkoztak a géppel.





kempelen Elküldve: 2013-10-31 15:01 Gyári telefonkihangosító

[quote="Methos"]
bbali81 írta:
Methos írta:
bbali81 írta:
bbali81 írta:
Methos írta:

Bár lennék ennyire analfabéta sajna bekapcsoltam...
a snap in boxba is betettem hátha segít, de csak tölti.
A kijelző jobb felső sarkában elvileg van 3 led ami ezzel a témával foglalkozik de meg se mukkan, nem jelez semmit. sem a párosító gomb nyomkodására, sem indítás előtti gomb nyomva tartása, sem a kormányon történő nyomva tartás, akár nyomkodás, nem csinál semmit.

A lefotózott két kábel egyikén van egy papír fecni ami az áll, hogy TEL. comm...de nincs bedugva sehova...passz



a 3 led majd akkor fog világítani ha végre párosítva lesz a telefon (zöld,piros,sárga)
szerintem rosszul csinálod a párosítást.
1. kulcsot vedd ki
2. tartsd nyomva a snapin előtti párosító gombot
3. tedd be a kulcsot 2-es állás közbe nyomva tartod a gombot
4. számolj 3-ig majd engedd el a gombot

asszem de a picsába mindjá lemegyek aztán megnézem énis


na ez így van ahogy írtam...nálam megy


És ez vált be. Király vagy. a 0 és 1 állásra semmi reakció. Kulcs nélküli gombmyomás a megoldás, és 2es állásig tekerés... Azonnal világított mint a karácsonyfa..

A szép az egészben, hogy meglett a passkey a kesztyűtartóban mielőtt nekiestem volna a bontásnak... Pedig már lelkileg rajta voltam...


na frankó. mint mondtam már telefonfüggő lesz, hogy kezeli e a telefonkönyvet meg mennyire működik együtt a blútút





Sziasztok,

Nos érdekes, a gyári leírás is 0 és 1-es fokozatról mesél... ezek szerint csak gyújtáson működik, az lenne a 2-es...

Mindegy is, az a lényeg, hogy sikerült!

bbali81!

A VIN-t már bedobta ide... megtalálod lent..

kempelen Elküldve: 2013-10-31 10:30 Gyári telefonkihangosító

Methos írta:
kempelen írta:
Methos írta:
kempelen írta:
Methos írta:
bbali81 írta:
csbalu írta:
bbali81 írta:
Methos írta:
Köszönöm Bali.
Visszaolvastam. Nem voltam lusta. Kipróbáltam ezeket, ahogy láthatod a képet is onnan linkeltem ahonnan te.
Mivel egyik gombra sem reagál, ezért kértem segítséget, hogy lehet-e hogy csak be van építve a snap-in csak töltési üzemmódra, vagy van benne BT csak nem működik...
Minthogy kiderült számomra , hogy a snap in CSAK töltést lát el, és antennát kivezeti a kocsi tetejére, de a kocsival nem köti össze.
Innen jött a kérdés, hogy:
- "Hol tudom megnézni, hogy van-e benne BT modul? rossz-e vagy kétezik-e egyáltalán?"
- "Kormányon van gomb, snap in előtt van gomb de nem reagál... vajon miért?"


egy VIN számot küldj megnézem mi van benne.
a kormányon lévő gomb csak akkor reagál önmagában ha van hangvezérlésed, benyomod és lehet dumálni a kocsival legalábbis nálam ez van.
alapba csak a felvételre szolgálna meg a lerakásra a kormányon levő gomb. a snap in előtti gomb a párosító nyomva tartod, kulcs ráfordít elszámolsz 3-ig vagy 5-ig aztán elengeded és meg kell jelennie a bluetooth pairing felirat.

na küldd a VIN-t aztán megnézem..

üdv:
BBali


De nagy jampi vagy! Hanggal irányítod a kocsidat?


ja


Gyorsan lementem melóból a garázsba megnézni, hogy mi a szösz:
1. Mikrofon van bekötve gyárilag.
2. a Sanp in box benn van ugy és a párosító gomb is (sem erre sem a kormányon lévőre nem reagál semmit)
3. a könyöklő alatt ahol lennie kell egy kis egységnek ezt találtam:
https://www.dropbox.com/sh/689...T_MdbGzrYX
4. A linken van kép a csomagtarto bal belső oldla mögötti részről. ULF modult egyáltalán nem találtam. A navi tök üresség. Csak azt a két lefényképezett drótot találtam



- ha a képernyőn megjelenik a menüben a telefon felirat, akkor bent van az ULF modul, análkül meg sem jelenne.
- a touring ULF modul a MKIV rechnertől jobbra, a szigetelés mögött van, bent egy merevítőlemez mögött

Bármennyire tűnik alapnak, a telefonodon bekapcsoltad a BT funkciót?



Bár lennék ennyire analfabéta sajna bekapcsoltam...
a snap in boxba is betettem hátha segít, de csak tölti.
A kijelző jobb felső sarkában elvileg van 3 led ami ezzel a témával foglalkozik de meg se mukkan, nem jelez semmit. sem a párosító gomb nyomkodására, sem indítás előtti gomb nyomva tartása, sem a kormányon történő nyomva tartás, akár nyomkodás, nem csinál semmit.

A lefotózott két kábel egyikén van egy papír fecni ami az áll, hogy TEL. comm...de nincs bedugva sehova...passz



Oké, ez csak egy 10 forintos kérdés volt. Senki sem analfabéta, de előforult hasonló már jópár emberrel... akkor menjünk tovább.

Elsőnek nézd meg a képernyőn a MENU gombot megnyomva, hogy van a telefon felirat. Ha igen, akkor megvan az ULF modulod, nem kell tartani attól, hogy hiányzik. Próbáld meg a következőt:

- akkor telefonon bluetooth bekapcsolva
- gyújtáskulcs alap 0 pozícióban
- nyomd meg a telefontartón az a gombot amelyen a faszi dumál (párosító gomb) és tartsd nyomva kb 3 másodpercig
- miközben a gomb nyomva a gyújtáskapcsolót fordítsd 1-es pozícióba (ez még nem a gyújtás)

Ekkor meg kell jelennie a bluetooth pairing feliratnak a képernyőn...

Ezek várni kell míg a telefonoddal összeáll az ULF modul. Kérni fogja a kódot egy négyszámjegyűt, amit az ULF modulhoz adnak... Ha ez megvan, akkor megjelenik a Pairing Succeeded felirat és kész.
Utána csak leveszed a gyujtáskapcsolót ismét 0 állásba és készen is vagy.



megpróbáltam újra az általad említett módszert, de semmi sem történt. Semmi visszajelzés, semmi led, semmi bluetooth paring felirat nem jött elő.

Plusz képeket dobtam be a linkre.
- kábelek a snap-in box alatt
- kijelzőn a telefon felirat megtalálható, be is lehet lépni de akkor jön a jelzés
- activate Phone felirat
- 3 LED a kijelzőn amik egyáltalán nem világítanak


A snap-in adapteren lévő gombot nyomtad? Ne a kormányon lévőt!

Ha nem, akkor próbáld ismét a snap-in adapteren lévő gombbal
Ha igen, akkor is próbáld meg még párszor..

kempelen Elküldve: 2013-10-31 10:13 Gyári telefonkihangosító

Methos írta:
kempelen írta:
Methos írta:
bbali81 írta:
csbalu írta:
bbali81 írta:
Methos írta:
Köszönöm Bali.
Visszaolvastam. Nem voltam lusta. Kipróbáltam ezeket, ahogy láthatod a képet is onnan linkeltem ahonnan te.
Mivel egyik gombra sem reagál, ezért kértem segítséget, hogy lehet-e hogy csak be van építve a snap-in csak töltési üzemmódra, vagy van benne BT csak nem működik...
Minthogy kiderült számomra , hogy a snap in CSAK töltést lát el, és antennát kivezeti a kocsi tetejére, de a kocsival nem köti össze.
Innen jött a kérdés, hogy:
- "Hol tudom megnézni, hogy van-e benne BT modul? rossz-e vagy kétezik-e egyáltalán?"
- "Kormányon van gomb, snap in előtt van gomb de nem reagál... vajon miért?"


egy VIN számot küldj megnézem mi van benne.
a kormányon lévő gomb csak akkor reagál önmagában ha van hangvezérlésed, benyomod és lehet dumálni a kocsival legalábbis nálam ez van.
alapba csak a felvételre szolgálna meg a lerakásra a kormányon levő gomb. a snap in előtti gomb a párosító nyomva tartod, kulcs ráfordít elszámolsz 3-ig vagy 5-ig aztán elengeded és meg kell jelennie a bluetooth pairing felirat.

na küldd a VIN-t aztán megnézem..

üdv:
BBali


De nagy jampi vagy! Hanggal irányítod a kocsidat?


ja


Gyorsan lementem melóból a garázsba megnézni, hogy mi a szösz:
1. Mikrofon van bekötve gyárilag.
2. a Sanp in box benn van ugy és a párosító gomb is (sem erre sem a kormányon lévőre nem reagál semmit)
3. a könyöklő alatt ahol lennie kell egy kis egységnek ezt találtam:
https://www.dropbox.com/sh/689...T_MdbGzrYX
4. A linken van kép a csomagtarto bal belső oldla mögötti részről. ULF modult egyáltalán nem találtam. A navi tök üresség. Csak azt a két lefényképezett drótot találtam



- ha a képernyőn megjelenik a menüben a telefon felirat, akkor bent van az ULF modul, análkül meg sem jelenne.
- a touring ULF modul a MKIV rechnertől jobbra, a szigetelés mögött van, bent egy merevítőlemez mögött

Bármennyire tűnik alapnak, a telefonodon bekapcsoltad a BT funkciót?



Bár lennék ennyire analfabéta sajna bekapcsoltam...
a snap in boxba is betettem hátha segít, de csak tölti.
A kijelző jobb felső sarkában elvileg van 3 led ami ezzel a témával foglalkozik de meg se mukkan, nem jelez semmit. sem a párosító gomb nyomkodására, sem indítás előtti gomb nyomva tartása, sem a kormányon történő nyomva tartás, akár nyomkodás, nem csinál semmit.

A lefotózott két kábel egyikén van egy papír fecni ami az áll, hogy TEL. comm...de nincs bedugva sehova...passz



Oké, ez csak egy 10 forintos kérdés volt. Senki sem analfabéta, de előforult hasonló már jópár emberrel... akkor menjünk tovább.

Elsőnek nézd meg a képernyőn a MENU gombot megnyomva, hogy van a telefon felirat. Ha igen, akkor megvan az ULF modulod, nem kell tartani attól, hogy hiányzik. Próbáld meg a következőt:

- akkor telefonon bluetooth bekapcsolva
- gyújtáskulcs alap 0 pozícióban
- nyomd meg a telefontartón az a gombot amelyen a faszi dumál (párosító gomb) és tartsd nyomva kb 3 másodpercig
- miközben a gomb nyomva a gyújtáskapcsolót fordítsd 1-es pozícióba (ez még nem a gyújtás)

Ekkor meg kell jelennie a bluetooth pairing feliratnak a képernyőn...

Ezek várni kell míg a telefonoddal összeáll az ULF modul. Kérni fogja a kódot egy négyszámjegyűt, amit az ULF modulhoz adnak... Ha ez megvan, akkor megjelenik a Pairing Succeeded felirat és kész.
Utána csak leveszed a gyujtáskapcsolót ismét 0 állásba és készen is vagy.

kempelen Elküldve: 2013-10-31 09:57 Gyári telefonkihangosító

Methos írta:
bbali81 írta:
csbalu írta:
bbali81 írta:
Methos írta:
Köszönöm Bali.
Visszaolvastam. Nem voltam lusta. Kipróbáltam ezeket, ahogy láthatod a képet is onnan linkeltem ahonnan te.
Mivel egyik gombra sem reagál, ezért kértem segítséget, hogy lehet-e hogy csak be van építve a snap-in csak töltési üzemmódra, vagy van benne BT csak nem működik...
Minthogy kiderült számomra , hogy a snap in CSAK töltést lát el, és antennát kivezeti a kocsi tetejére, de a kocsival nem köti össze.
Innen jött a kérdés, hogy:
- "Hol tudom megnézni, hogy van-e benne BT modul? rossz-e vagy kétezik-e egyáltalán?"
- "Kormányon van gomb, snap in előtt van gomb de nem reagál... vajon miért?"


egy VIN számot küldj megnézem mi van benne.
a kormányon lévő gomb csak akkor reagál önmagában ha van hangvezérlésed, benyomod és lehet dumálni a kocsival legalábbis nálam ez van.
alapba csak a felvételre szolgálna meg a lerakásra a kormányon levő gomb. a snap in előtti gomb a párosító nyomva tartod, kulcs ráfordít elszámolsz 3-ig vagy 5-ig aztán elengeded és meg kell jelennie a bluetooth pairing felirat.

na küldd a VIN-t aztán megnézem..

üdv:
BBali


De nagy jampi vagy! Hanggal irányítod a kocsidat?


ja


Gyorsan lementem melóból a garázsba megnézni, hogy mi a szösz:
1. Mikrofon van bekötve gyárilag.
2. a Sanp in box benn van ugy és a párosító gomb is (sem erre sem a kormányon lévőre nem reagál semmit)
3. a könyöklő alatt ahol lennie kell egy kis egységnek ezt találtam:
https://www.dropbox.com/sh/689...T_MdbGzrYX
4. A linken van kép a csomagtarto bal belső oldla mögötti részről. ULF modult egyáltalán nem találtam. A navi tök üresség. Csak azt a két lefényképezett drótot találtam



- ha a képernyőn megjelenik a menüben a telefon felirat, akkor bent van az ULF modul, análkül meg sem jelenne.
- a touring ULF modul a MKIV rechnertől jobbra, a szigetelés mögött van, bent egy merevítőlemez mögött

Bármennyire tűnik alapnak, a telefonodon bekapcsoltad a BT funkciót?

kempelen Elküldve: 2013-09-24 20:12 Ablakmosó folyadék befagyott, vagy a motor halt meg?

Bero írta:
anubisz írta:
Bero írta:
anubisz írta:
Bero írta: Nekem van csati,gondolom mindegyiken. Utólag,ha oda vezetem a 12V-ot ami csak akkor megy amikor megy a motor az jó megoldás? Praktikus szerkezet ez a fűtés...

Fel ne gyújtsd a kocsit egy zárlattal.


Akkor bekötöm biztosíték táblába! Jobb ötletem nincs,szeretném megcsinálni ezt a fűtést!

Ne közözges 12 voltokat csak úgy akárhova,hogy nem tudod az mire jó. Biztos, hogy fűtéses, akkor hol a vezeték?


Most is épp olvasgatok,meg keresgetek,hogy megtudjam csinálni gyárira!


2004 márciusáig:



Azt hiszem egyértelmű.

kempelen Elküldve: 2013-09-24 17:07 Ablakmosó folyadék befagyott, vagy a motor halt meg?

anubisz írta:
YELLOW írta:
Bero írta: Sziasztok! Visszaolvastam pár topicot és azt láttam,hogy az E46-ba alap a fűthető ablakspricni! Itt mindenkinek van? Mert én megnéztem és a vízcső kivételével semmi fűtőszál vagy vezeték nem megy oda! Kikötötték volna? Mintha lenne egy üres hely két dugónak a spricninél,de nem tudom az-e?! Ez nem valami extra volt anno? Köszi a segítséget!


egyáltalán nem alap. nekem úgy rémlik volt egy pack, amihez járt, abban volt az első ködlámpa. vagy esetleg az esőérzékelőhöz?
Nekem van. Az is lehet csak FL-től van, pontosan nem tudom, de biztos, hogy nem alapfelszereltség.


Nekem sincs benne, pedig fúll extrás a kocsi. Legalábbis úgy befagy mint az atom.


Neked kellene lennie, mert minden 330-hoz alap volt az első ködlámpa, az meg magával viszi a spricnifűtést is..