kisskarex fórum hozzászólásai

kisskarex Elküldve: 2022-03-04 10:54 váltó

Bitu79 írta:
kisskarex írta: Szissztok!
E46 1,8 benzines compact-ba szeretném lecserélni a váltó és difi olajat.
Tudnátok segiteni hogy milyen olajat vegyek bele ami mindkettőbe jó?
Nem vennék feleslegesen 4 litert decire meg nem árulják.
Mindkettőbe 1,2 litert ir igy összesen kellene max 3 liter ezért kérdezem hogy melyik az amelyik mindkettőbe jó.
Köszönöm!


Mindenből gyárit vegyél.A többi s*ar.Tapasztalatból mondom.Google keresővel megtalálod amúgy a specifikációkat a bele való olajokról,de csak eredetit érdemes venni a váltóba főleg.Ha működik a váltó,nem érdemes cserélni benne a gyári olajat sztem.Gondolom manuális a kocsi.

https://www.schmiedmann.hu/hu/...-2-339-219

Ilyet a váltóba

https://www.schmiedmann.hu/hu/...-2-365-987

Ilyet a difibe




Sziasztok!
Köszönöm az infót Bitu79!
Igen manuális van benne.Különösebb gondom nincs a váltóval szépen finoman működik minden oké,csak 5.-ben haloványan egy kicsit dúdolgat de nem zavaróan sőt inkább csak én hallom mert minden sz......ra odafigyelek.
Sajnálom,hogy saját bőrödön kellett megtapasztalni más olaj negativ tulajdonságait!
Azért érdekes,hogy a motor elviseli akár a Mannol olajat is de a váltó kényes.
Néztem amit küldtél de igen hüledeztem az áruk láttán pláne hogy egy liter mennyi.
Lehet hogy nem is kellene cserélnem csak gondoltam ártani nem ártok neki ha új olaj van benne ezért kérdeztem az alternativákat.Egyébként nem hajtom mivel nem is egy erőgép (nem sorhat)másrész én már kinőttem belőle hogy kilincscsel előre közlekedjek.
Igaz hogy húsz esztendős de még csak 4000 fölé sem nagyon kergetem igy viszont 7,2-vel eljárok városban.
Anno nekem valaki ajánlotta a Petronas tutella multi MTF 700 olajat a váltóba a difibe pedig Petronas tutela axle olajakat ezekről mi a véleményed?
Köszönöm mégegyszer!

kisskarex Elküldve: 2022-03-03 04:52 váltó

Szissztok!
E46 1,8 benzines compact-ba szeretném lecserélni a váltó és difi olajat.
Tudnátok segiteni hogy milyen olajat vegyek bele ami mindkettőbe jó?
Nem vennék feleslegesen 4 litert decire meg nem árulják.
Mindkettőbe 1,2 litert ir igy összesen kellene max 3 liter ezért kérdezem hogy melyik az amelyik mindkettőbe jó.
Köszönöm!

kisskarex Elküldve: 2022-02-10 14:28 Karosszéria (javítás?)

Sziasztok.
Kis segitség kellene compact első lökös ügyben.
A sarkai csúnyán kiállnak ezért vettem hozzá jobbos balos csúszkát mert az egyik törött a másik meg nincs is.
Az lenne a kérdésem hogy a csúszka hogy rögzitődik a kasztnihoz mivel van felfogatva,illetve hogy a fényszóró mosó bele van integrálva a lökösbe és együtt jön le vele és a ködlámpa ugyan úgy?
Szeretném leszedni a köpenyt hogy hozzáférjek rendesen de nem tudom mi tartja pontosan a helyén.
A két kerek lámpa között van egy egy csavar valamint az alján van két hosszú torx csavar azokat kiszedem és már le is jön a köpeny vagy van még vmi turpisság ami fogja a lököst mármint a burkolatot?

kisskarex Elküldve: 2022-02-10 14:12 N46 és N42 motorok

YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok.
Olyan gondom akadt,hogy menet közben néha kivillan a töltéslámpa 1-2 tizedre le is áll a motor de mivel lendületben van megy is tovább.
Cseréltem már trafókat mind a négy új,cseréltem gyertyákat azok is újak de még most is elvétve nyakaskodik.
A diag csak annyit irt,hogy gyújtáskimaradás 1-3 henger gondolom ez lesz az.
Én elektromos hibára gyanakszom de ha van ötletetek szivesen fogadom.
Esetleg gyújtókábel lehet?


a töltéslámpa emiatt nem világítana. itt valami kontakt hiba lesz. valahol egy testkábel meg van lazulva, az magán az akksin a saru. vagy épp haldoklik a generátor. de az hamar kiderül.
amiket cseréltél, szerintem nem lesz köze hozzá.
mondjuk fontos eldönteni, hogy mi van előbb. a töltés lámpa, majd leáll, vagy fordítva.


Szia.
Előbb mindig a torpanás vagy rántás van és rá 0,1-0,2 mp-re kivillan a töltésjelző.
Mihez hasonlitsam neked?
Mint pl mész a pályán 120-130 körül és egy két tized mp-re leveszed a gázról a lábad de abban a pillanatban vissza is rakod rá.
A negativ kontaktom jó nincs semmi lötyögés sehol.A kábel nem öregedhetett el mármint a gyújtókábel?
Lehet ott van a kakika hol átad hol nem........HM?


tönkre tud menni a gyújtókábel, a régi fajta, ami miatt inkább a szigetelés lesz gatya, és ívet húzhat. ugye itt a trafó bent van, tehát ide sima "madzagok" mennek, amin megy 12V és a jel.
esetleg talán a csatlakozásoknál kontakt probléma. de ez nem fog töltés lámpát okozni szerintem. vagy akkor tényleg megáll a motor.
de én még mindig generátor hibát mondanám, szorul esetleg már a csapágy, vagy a kefék rosszak. a torpanás simán lehet megszoruló csapágy miatt.


Köszönöm szépen!
Rákerestem már kábel garnitúrára is mondván veszek újat de ezt én nem értem.
A gép olyasmit hoz mint amik anno a zsigánál meg egyebeknél voltak.
Nekem ilyen vastag(6mm)vezeték nem is megy a trafóhoz de a weboldal csak olyat hoz.
Nem ismerem ennek a gyújtását de nekem 3 vékonyka szál van a csatban.Biztos úgy van ahogy mondod miszerint jelet kap az alapján gyújt de akkor miért hoz mást az oldal.?
Néztem már youtub-on is hpgyan cserélik de erről egy szó sincs csak a trafó cserét ecsetelik.Ha van vmi linked róla vagy esetleg ráérsz kicsit elmogyorózhatnád nekem.
Én még zsigán nevelkedtem ezt ott megoldottam meg mást is de ez az új technika már nekem kinai.


néha oldalak hoznak hülyeségeket. más autónál, ahol a trafó, vagy a gyújtás nem közvetlen a szelepfedélnél van, oda kell a vastag vezeték, hiszen nagyfeszültséget kell vinni rajta. esetünkben pedig csak a trafót kell működtetni, ahhoz pedig elég a vékony vezeték.
most nem tudom mit kell elmagyarázni? azért nem találsz róla, mert ezeknek a vezetékeknek ritkán lesz baja. ha van inkább kontakt hiba csatlakozásnál. ezért van az, hogy a trafó elfárad. ahol van gyújtókábel, ott a kábel azért tud, hiszen rajta nagy áram folyik, a kondíciója romlik idővel, szigetelése kikeményedik, megreped és ívet húz. ugye itt a trafó és a gyertya között van a gyújtókábel. esetünkben a gyertyára közvetlen a trafó megy. ez gyorsabb és kevesebb a veszteség. viszont a trafókat jobban éri a hő, ezért ugyanúgy hazsnálódik.


Köszönöm vágom!
Egy éve vettem új trafókat és gyertyákat persze ez nem jelenti azt hogy nem térdelhet le vmi idő előtt.
Most pl rendszeresen csinálja hogy hideginditás után trappol háromhengerezik és ha elindulsz akkor sem jobb mert szarik beindulni a negyedik.
Megállsz leállitod vársz egy kicsit és mint ha mi sem történt volna kalimpál mind a négy rendesen.
Az viszont igaz hogy itt a trafó nagyobb hőterhelésnek van kitéve mint pl egy zsigánál.
Mindenesetre köszönöm átnézem majd a kontaktokat de sztem más lesz mert csak hidegen rakoncátlankodik.


pedig ez tipikusan trafós jelenség, amit írsz. hidegen nem indul be, majd leállítod, indítasz és minden jó. lehet írtad, de milyen trafókat vettél? én annak idején nem véletlen vettem BERU-kat. Bosch szóba se jöhetett, pedig rám akarták beszélni. a gyáriak egyébként BREMI-k, ami konkrétan típushibásak. én nem tartom kizártnak, hogy raktáron sok maradt és azokat még mindig árulják.
egyébként az ECU-n belül is simán lehet probléma.


Nekem a DELPHI-t ajánlották azt vettem de lehet rossz választás volt.
Az ECU amit irsz az a vezérlő elektronika?
Lehet csak frissités kell neki nem értek hozzá.Vagy cserélni szokták?
Na én ezt már nem vágom.......


jelen esetben a motorvezérlőre gondolok.
lehet frissíteni, de hardveres hibára gondolok, forrasztási gondra, vagy kontakt hibára az ECU-n belül.


Köszönöm!
Hát ez a forrasztás nem jó hir abba én nem másznék bele.
Ezt a diag ki sem mutatja igaz?Roppant boldog vagyokehhez már műszerész kell
Ha megkeresem ezt a vezzérlőt (fingom sincs hol leledzik)tudok én itthon vmit kezdeni vele?Gondolok ilyen kontakt tisztitásra stb?


bal oldalon van az A oszlop tövében egy doboz a motortérben. vannak ott relék, biztosítékok a fedél alatt. az alatt van az ECU. hát én nem olyan kontakt hibára gondoltam, amit egy tisztogatás megold.
nem mondom, hogy ez a baja, csak felvetettem, mint eshetőséget. egy normális szerelőhöz vidd el, olyanhoz, aki már javított pár BMW-t, vagy főként erre van ráállva. mezei szerelő, kezdi elölről, mert neki úgy egyszerűbb.


Szia.
Igen megleltem.Biztit nem sokat látok benne talán 6-7db.Valószinnűleg ott lesz a baj mert a trafó meg a gyertya ha kipurcan akkor soha nem lenne jó de ez néha csinálja néha nem.
Viszem majd Kinkunfélegyházára vezérlés és szimering cserére ott megemlitem a dolgot ők csak BMW-t csinálnak biztos több rálátasuk van mint nekem.
Ha az ECU-t cserélnem kell akkor ki a rossz és bele az új vagy nem ilyen egyszerű?

kisskarex Elküldve: 2022-02-08 16:42 N46 és N42 motorok

YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok.
Olyan gondom akadt,hogy menet közben néha kivillan a töltéslámpa 1-2 tizedre le is áll a motor de mivel lendületben van megy is tovább.
Cseréltem már trafókat mind a négy új,cseréltem gyertyákat azok is újak de még most is elvétve nyakaskodik.
A diag csak annyit irt,hogy gyújtáskimaradás 1-3 henger gondolom ez lesz az.
Én elektromos hibára gyanakszom de ha van ötletetek szivesen fogadom.
Esetleg gyújtókábel lehet?


a töltéslámpa emiatt nem világítana. itt valami kontakt hiba lesz. valahol egy testkábel meg van lazulva, az magán az akksin a saru. vagy épp haldoklik a generátor. de az hamar kiderül.
amiket cseréltél, szerintem nem lesz köze hozzá.
mondjuk fontos eldönteni, hogy mi van előbb. a töltés lámpa, majd leáll, vagy fordítva.


Szia.
Előbb mindig a torpanás vagy rántás van és rá 0,1-0,2 mp-re kivillan a töltésjelző.
Mihez hasonlitsam neked?
Mint pl mész a pályán 120-130 körül és egy két tized mp-re leveszed a gázról a lábad de abban a pillanatban vissza is rakod rá.
A negativ kontaktom jó nincs semmi lötyögés sehol.A kábel nem öregedhetett el mármint a gyújtókábel?
Lehet ott van a kakika hol átad hol nem........HM?


tönkre tud menni a gyújtókábel, a régi fajta, ami miatt inkább a szigetelés lesz gatya, és ívet húzhat. ugye itt a trafó bent van, tehát ide sima "madzagok" mennek, amin megy 12V és a jel.
esetleg talán a csatlakozásoknál kontakt probléma. de ez nem fog töltés lámpát okozni szerintem. vagy akkor tényleg megáll a motor.
de én még mindig generátor hibát mondanám, szorul esetleg már a csapágy, vagy a kefék rosszak. a torpanás simán lehet megszoruló csapágy miatt.


Köszönöm szépen!
Rákerestem már kábel garnitúrára is mondván veszek újat de ezt én nem értem.
A gép olyasmit hoz mint amik anno a zsigánál meg egyebeknél voltak.
Nekem ilyen vastag(6mm)vezeték nem is megy a trafóhoz de a weboldal csak olyat hoz.
Nem ismerem ennek a gyújtását de nekem 3 vékonyka szál van a csatban.Biztos úgy van ahogy mondod miszerint jelet kap az alapján gyújt de akkor miért hoz mást az oldal.?
Néztem már youtub-on is hpgyan cserélik de erről egy szó sincs csak a trafó cserét ecsetelik.Ha van vmi linked róla vagy esetleg ráérsz kicsit elmogyorózhatnád nekem.
Én még zsigán nevelkedtem ezt ott megoldottam meg mást is de ez az új technika már nekem kinai.


néha oldalak hoznak hülyeségeket. más autónál, ahol a trafó, vagy a gyújtás nem közvetlen a szelepfedélnél van, oda kell a vastag vezeték, hiszen nagyfeszültséget kell vinni rajta. esetünkben pedig csak a trafót kell működtetni, ahhoz pedig elég a vékony vezeték.
most nem tudom mit kell elmagyarázni? azért nem találsz róla, mert ezeknek a vezetékeknek ritkán lesz baja. ha van inkább kontakt hiba csatlakozásnál. ezért van az, hogy a trafó elfárad. ahol van gyújtókábel, ott a kábel azért tud, hiszen rajta nagy áram folyik, a kondíciója romlik idővel, szigetelése kikeményedik, megreped és ívet húz. ugye itt a trafó és a gyertya között van a gyújtókábel. esetünkben a gyertyára közvetlen a trafó megy. ez gyorsabb és kevesebb a veszteség. viszont a trafókat jobban éri a hő, ezért ugyanúgy hazsnálódik.


Köszönöm vágom!
Egy éve vettem új trafókat és gyertyákat persze ez nem jelenti azt hogy nem térdelhet le vmi idő előtt.
Most pl rendszeresen csinálja hogy hideginditás után trappol háromhengerezik és ha elindulsz akkor sem jobb mert szarik beindulni a negyedik.
Megállsz leállitod vársz egy kicsit és mint ha mi sem történt volna kalimpál mind a négy rendesen.
Az viszont igaz hogy itt a trafó nagyobb hőterhelésnek van kitéve mint pl egy zsigánál.
Mindenesetre köszönöm átnézem majd a kontaktokat de sztem más lesz mert csak hidegen rakoncátlankodik.


pedig ez tipikusan trafós jelenség, amit írsz. hidegen nem indul be, majd leállítod, indítasz és minden jó. lehet írtad, de milyen trafókat vettél? én annak idején nem véletlen vettem BERU-kat. Bosch szóba se jöhetett, pedig rám akarták beszélni. a gyáriak egyébként BREMI-k, ami konkrétan típushibásak. én nem tartom kizártnak, hogy raktáron sok maradt és azokat még mindig árulják.
egyébként az ECU-n belül is simán lehet probléma.


Nekem a DELPHI-t ajánlották azt vettem de lehet rossz választás volt.
Az ECU amit irsz az a vezérlő elektronika?
Lehet csak frissités kell neki nem értek hozzá.Vagy cserélni szokták?
Na én ezt már nem vágom.......


jelen esetben a motorvezérlőre gondolok.
lehet frissíteni, de hardveres hibára gondolok, forrasztási gondra, vagy kontakt hibára az ECU-n belül.


Köszönöm!
Hát ez a forrasztás nem jó hir abba én nem másznék bele.
Ezt a diag ki sem mutatja igaz?Roppant boldog vagyokehhez már műszerész kell
Ha megkeresem ezt a vezzérlőt (fingom sincs hol leledzik)tudok én itthon vmit kezdeni vele?Gondolok ilyen kontakt tisztitásra stb?

kisskarex Elküldve: 2022-02-07 19:25 N46 és N42 motorok

YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok.
Olyan gondom akadt,hogy menet közben néha kivillan a töltéslámpa 1-2 tizedre le is áll a motor de mivel lendületben van megy is tovább.
Cseréltem már trafókat mind a négy új,cseréltem gyertyákat azok is újak de még most is elvétve nyakaskodik.
A diag csak annyit irt,hogy gyújtáskimaradás 1-3 henger gondolom ez lesz az.
Én elektromos hibára gyanakszom de ha van ötletetek szivesen fogadom.
Esetleg gyújtókábel lehet?


a töltéslámpa emiatt nem világítana. itt valami kontakt hiba lesz. valahol egy testkábel meg van lazulva, az magán az akksin a saru. vagy épp haldoklik a generátor. de az hamar kiderül.
amiket cseréltél, szerintem nem lesz köze hozzá.
mondjuk fontos eldönteni, hogy mi van előbb. a töltés lámpa, majd leáll, vagy fordítva.


Szia.
Előbb mindig a torpanás vagy rántás van és rá 0,1-0,2 mp-re kivillan a töltésjelző.
Mihez hasonlitsam neked?
Mint pl mész a pályán 120-130 körül és egy két tized mp-re leveszed a gázról a lábad de abban a pillanatban vissza is rakod rá.
A negativ kontaktom jó nincs semmi lötyögés sehol.A kábel nem öregedhetett el mármint a gyújtókábel?
Lehet ott van a kakika hol átad hol nem........HM?


tönkre tud menni a gyújtókábel, a régi fajta, ami miatt inkább a szigetelés lesz gatya, és ívet húzhat. ugye itt a trafó bent van, tehát ide sima "madzagok" mennek, amin megy 12V és a jel.
esetleg talán a csatlakozásoknál kontakt probléma. de ez nem fog töltés lámpát okozni szerintem. vagy akkor tényleg megáll a motor.
de én még mindig generátor hibát mondanám, szorul esetleg már a csapágy, vagy a kefék rosszak. a torpanás simán lehet megszoruló csapágy miatt.


Köszönöm szépen!
Rákerestem már kábel garnitúrára is mondván veszek újat de ezt én nem értem.
A gép olyasmit hoz mint amik anno a zsigánál meg egyebeknél voltak.
Nekem ilyen vastag(6mm)vezeték nem is megy a trafóhoz de a weboldal csak olyat hoz.
Nem ismerem ennek a gyújtását de nekem 3 vékonyka szál van a csatban.Biztos úgy van ahogy mondod miszerint jelet kap az alapján gyújt de akkor miért hoz mást az oldal.?
Néztem már youtub-on is hpgyan cserélik de erről egy szó sincs csak a trafó cserét ecsetelik.Ha van vmi linked róla vagy esetleg ráérsz kicsit elmogyorózhatnád nekem.
Én még zsigán nevelkedtem ezt ott megoldottam meg mást is de ez az új technika már nekem kinai.


néha oldalak hoznak hülyeségeket. más autónál, ahol a trafó, vagy a gyújtás nem közvetlen a szelepfedélnél van, oda kell a vastag vezeték, hiszen nagyfeszültséget kell vinni rajta. esetünkben pedig csak a trafót kell működtetni, ahhoz pedig elég a vékony vezeték.
most nem tudom mit kell elmagyarázni? azért nem találsz róla, mert ezeknek a vezetékeknek ritkán lesz baja. ha van inkább kontakt hiba csatlakozásnál. ezért van az, hogy a trafó elfárad. ahol van gyújtókábel, ott a kábel azért tud, hiszen rajta nagy áram folyik, a kondíciója romlik idővel, szigetelése kikeményedik, megreped és ívet húz. ugye itt a trafó és a gyertya között van a gyújtókábel. esetünkben a gyertyára közvetlen a trafó megy. ez gyorsabb és kevesebb a veszteség. viszont a trafókat jobban éri a hő, ezért ugyanúgy hazsnálódik.


Köszönöm vágom!
Egy éve vettem új trafókat és gyertyákat persze ez nem jelenti azt hogy nem térdelhet le vmi idő előtt.
Most pl rendszeresen csinálja hogy hideginditás után trappol háromhengerezik és ha elindulsz akkor sem jobb mert szarik beindulni a negyedik.
Megállsz leállitod vársz egy kicsit és mint ha mi sem történt volna kalimpál mind a négy rendesen.
Az viszont igaz hogy itt a trafó nagyobb hőterhelésnek van kitéve mint pl egy zsigánál.
Mindenesetre köszönöm átnézem majd a kontaktokat de sztem más lesz mert csak hidegen rakoncátlankodik.


pedig ez tipikusan trafós jelenség, amit írsz. hidegen nem indul be, majd leállítod, indítasz és minden jó. lehet írtad, de milyen trafókat vettél? én annak idején nem véletlen vettem BERU-kat. Bosch szóba se jöhetett, pedig rám akarták beszélni. a gyáriak egyébként BREMI-k, ami konkrétan típushibásak. én nem tartom kizártnak, hogy raktáron sok maradt és azokat még mindig árulják.
egyébként az ECU-n belül is simán lehet probléma.


Nekem a DELPHI-t ajánlották azt vettem de lehet rossz választás volt.
Az ECU amit irsz az a vezérlő elektronika?
Lehet csak frissités kell neki nem értek hozzá.Vagy cserélni szokták?
Na én ezt már nem vágom.......

kisskarex Elküldve: 2022-02-06 06:56 N46 és N42 motorok

YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok.
Olyan gondom akadt,hogy menet közben néha kivillan a töltéslámpa 1-2 tizedre le is áll a motor de mivel lendületben van megy is tovább.
Cseréltem már trafókat mind a négy új,cseréltem gyertyákat azok is újak de még most is elvétve nyakaskodik.
A diag csak annyit irt,hogy gyújtáskimaradás 1-3 henger gondolom ez lesz az.
Én elektromos hibára gyanakszom de ha van ötletetek szivesen fogadom.
Esetleg gyújtókábel lehet?


a töltéslámpa emiatt nem világítana. itt valami kontakt hiba lesz. valahol egy testkábel meg van lazulva, az magán az akksin a saru. vagy épp haldoklik a generátor. de az hamar kiderül.
amiket cseréltél, szerintem nem lesz köze hozzá.
mondjuk fontos eldönteni, hogy mi van előbb. a töltés lámpa, majd leáll, vagy fordítva.


Szia.
Előbb mindig a torpanás vagy rántás van és rá 0,1-0,2 mp-re kivillan a töltésjelző.
Mihez hasonlitsam neked?
Mint pl mész a pályán 120-130 körül és egy két tized mp-re leveszed a gázról a lábad de abban a pillanatban vissza is rakod rá.
A negativ kontaktom jó nincs semmi lötyögés sehol.A kábel nem öregedhetett el mármint a gyújtókábel?
Lehet ott van a kakika hol átad hol nem........HM?


tönkre tud menni a gyújtókábel, a régi fajta, ami miatt inkább a szigetelés lesz gatya, és ívet húzhat. ugye itt a trafó bent van, tehát ide sima "madzagok" mennek, amin megy 12V és a jel.
esetleg talán a csatlakozásoknál kontakt probléma. de ez nem fog töltés lámpát okozni szerintem. vagy akkor tényleg megáll a motor.
de én még mindig generátor hibát mondanám, szorul esetleg már a csapágy, vagy a kefék rosszak. a torpanás simán lehet megszoruló csapágy miatt.


Köszönöm szépen!
Rákerestem már kábel garnitúrára is mondván veszek újat de ezt én nem értem.
A gép olyasmit hoz mint amik anno a zsigánál meg egyebeknél voltak.
Nekem ilyen vastag(6mm)vezeték nem is megy a trafóhoz de a weboldal csak olyat hoz.
Nem ismerem ennek a gyújtását de nekem 3 vékonyka szál van a csatban.Biztos úgy van ahogy mondod miszerint jelet kap az alapján gyújt de akkor miért hoz mást az oldal.?
Néztem már youtub-on is hpgyan cserélik de erről egy szó sincs csak a trafó cserét ecsetelik.Ha van vmi linked róla vagy esetleg ráérsz kicsit elmogyorózhatnád nekem.
Én még zsigán nevelkedtem ezt ott megoldottam meg mást is de ez az új technika már nekem kinai.


néha oldalak hoznak hülyeségeket. más autónál, ahol a trafó, vagy a gyújtás nem közvetlen a szelepfedélnél van, oda kell a vastag vezeték, hiszen nagyfeszültséget kell vinni rajta. esetünkben pedig csak a trafót kell működtetni, ahhoz pedig elég a vékony vezeték.
most nem tudom mit kell elmagyarázni? azért nem találsz róla, mert ezeknek a vezetékeknek ritkán lesz baja. ha van inkább kontakt hiba csatlakozásnál. ezért van az, hogy a trafó elfárad. ahol van gyújtókábel, ott a kábel azért tud, hiszen rajta nagy áram folyik, a kondíciója romlik idővel, szigetelése kikeményedik, megreped és ívet húz. ugye itt a trafó és a gyertya között van a gyújtókábel. esetünkben a gyertyára közvetlen a trafó megy. ez gyorsabb és kevesebb a veszteség. viszont a trafókat jobban éri a hő, ezért ugyanúgy hazsnálódik.


Köszönöm vágom!
Egy éve vettem új trafókat és gyertyákat persze ez nem jelenti azt hogy nem térdelhet le vmi idő előtt.
Most pl rendszeresen csinálja hogy hideginditás után trappol háromhengerezik és ha elindulsz akkor sem jobb mert szarik beindulni a negyedik.
Megállsz leállitod vársz egy kicsit és mint ha mi sem történt volna kalimpál mind a négy rendesen.
Az viszont igaz hogy itt a trafó nagyobb hőterhelésnek van kitéve mint pl egy zsigánál.
Mindenesetre köszönöm átnézem majd a kontaktokat de sztem más lesz mert csak hidegen rakoncátlankodik.

kisskarex Elküldve: 2022-02-04 19:09 N46 és N42 motorok

YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok.
Olyan gondom akadt,hogy menet közben néha kivillan a töltéslámpa 1-2 tizedre le is áll a motor de mivel lendületben van megy is tovább.
Cseréltem már trafókat mind a négy új,cseréltem gyertyákat azok is újak de még most is elvétve nyakaskodik.
A diag csak annyit irt,hogy gyújtáskimaradás 1-3 henger gondolom ez lesz az.
Én elektromos hibára gyanakszom de ha van ötletetek szivesen fogadom.
Esetleg gyújtókábel lehet?


a töltéslámpa emiatt nem világítana. itt valami kontakt hiba lesz. valahol egy testkábel meg van lazulva, az magán az akksin a saru. vagy épp haldoklik a generátor. de az hamar kiderül.
amiket cseréltél, szerintem nem lesz köze hozzá.
mondjuk fontos eldönteni, hogy mi van előbb. a töltés lámpa, majd leáll, vagy fordítva.


Szia.
Előbb mindig a torpanás vagy rántás van és rá 0,1-0,2 mp-re kivillan a töltésjelző.
Mihez hasonlitsam neked?
Mint pl mész a pályán 120-130 körül és egy két tized mp-re leveszed a gázról a lábad de abban a pillanatban vissza is rakod rá.
A negativ kontaktom jó nincs semmi lötyögés sehol.A kábel nem öregedhetett el mármint a gyújtókábel?
Lehet ott van a kakika hol átad hol nem........HM?


tönkre tud menni a gyújtókábel, a régi fajta, ami miatt inkább a szigetelés lesz gatya, és ívet húzhat. ugye itt a trafó bent van, tehát ide sima "madzagok" mennek, amin megy 12V és a jel.
esetleg talán a csatlakozásoknál kontakt probléma. de ez nem fog töltés lámpát okozni szerintem. vagy akkor tényleg megáll a motor.
de én még mindig generátor hibát mondanám, szorul esetleg már a csapágy, vagy a kefék rosszak. a torpanás simán lehet megszoruló csapágy miatt.


Köszönöm szépen!
Rákerestem már kábel garnitúrára is mondván veszek újat de ezt én nem értem.
A gép olyasmit hoz mint amik anno a zsigánál meg egyebeknél voltak.
Nekem ilyen vastag(6mm)vezeték nem is megy a trafóhoz de a weboldal csak olyat hoz.
Nem ismerem ennek a gyújtását de nekem 3 vékonyka szál van a csatban.Biztos úgy van ahogy mondod miszerint jelet kap az alapján gyújt de akkor miért hoz mást az oldal.?
Néztem már youtub-on is hpgyan cserélik de erről egy szó sincs csak a trafó cserét ecsetelik.Ha van vmi linked róla vagy esetleg ráérsz kicsit elmogyorózhatnád nekem.
Én még zsigán nevelkedtem ezt ott megoldottam meg mást is de ez az új technika már nekem kinai.

kisskarex Elküldve: 2022-02-03 19:42 N46 és N42 motorok

YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok.
Olyan gondom akadt,hogy menet közben néha kivillan a töltéslámpa 1-2 tizedre le is áll a motor de mivel lendületben van megy is tovább.
Cseréltem már trafókat mind a négy új,cseréltem gyertyákat azok is újak de még most is elvétve nyakaskodik.
A diag csak annyit irt,hogy gyújtáskimaradás 1-3 henger gondolom ez lesz az.
Én elektromos hibára gyanakszom de ha van ötletetek szivesen fogadom.
Esetleg gyújtókábel lehet?


a töltéslámpa emiatt nem világítana. itt valami kontakt hiba lesz. valahol egy testkábel meg van lazulva, az magán az akksin a saru. vagy épp haldoklik a generátor. de az hamar kiderül.
amiket cseréltél, szerintem nem lesz köze hozzá.
mondjuk fontos eldönteni, hogy mi van előbb. a töltés lámpa, majd leáll, vagy fordítva.


Szia.
Előbb mindig a torpanás vagy rántás van és rá 0,1-0,2 mp-re kivillan a töltésjelző.
Mihez hasonlitsam neked?
Mint pl mész a pályán 120-130 körül és egy két tized mp-re leveszed a gázról a lábad de abban a pillanatban vissza is rakod rá.
A negativ kontaktom jó nincs semmi lötyögés sehol.A kábel nem öregedhetett el mármint a gyújtókábel?
Lehet ott van a kakika hol átad hol nem........HM?

kisskarex Elküldve: 2022-02-02 21:51 N46 és N42 motorok

Sziasztok.
Olyan gondom akadt,hogy menet közben néha kivillan a töltéslámpa 1-2 tizedre le is áll a motor de mivel lendületben van megy is tovább.
Cseréltem már trafókat mind a négy új,cseréltem gyertyákat azok is újak de még most is elvétve nyakaskodik.
A diag csak annyit irt,hogy gyújtáskimaradás 1-3 henger gondolom ez lesz az.
Én elektromos hibára gyanakszom de ha van ötletetek szivesen fogadom.
Esetleg gyújtókábel lehet?

kisskarex Elküldve: 2022-01-31 17:15 Shop - Alkatrészrendelés -M_attila

Bitu79 írta:
Titanic40 írta:
Bitu79 írta:
Titanic40 írta: Kedves Attila!
Kedves Mindenki!2006- os E90 sedan- hoz keresek jelet hátulra ( sajnos lekopott ), s a szerelőm azt mondja 21e Ft- ért tud csak szerezni, amit még ő is sokallt. Abban kérem a segítséged, hogy hol tudnék ennél jelentősebben olcsóbban találni egyet.
Nagyon hálás lennék a segítségért! Köszönöm és üdv: Titanic40
Én a hivatalos szervízben,illetve a schiedmannról szoktam rendelni,vagy a bmwalkatresz24.hu-ról.Esetleg racingbazár,vagy jofogas...Google a barátod nekem olyan idősek az emblémák mint a kocsi és pikk-pakk mindkettő
Szia Bitu79, nagyon köszönöm a segítséget! Ezekhez tök béna vagyok, s idáig kivételes helyzetben voltam, mert mindig mindent intézett az autószerelőm.
Most ezt is megtanulom... Még egyszer köszönöm, és szép hétvégét Neked!

https://bombibolt.com/termek/b...9-e90-e91/



Szia.
Én pl a jófogáson vettem újat igaz utángyártott de két éve működik.
A réginek le volt törve a lába és a kereskedő arra sem vette a fáradtságot hogy rendesen rátegye vagy vegyen rá egyet.Sajnos mosás alkalmával le is pergett mindkettő.
Bitu79 jól irta a Schmiedmann, autoalkatrész24.hu, a Kovácsauto,vagy ahonnan már sok mindent rendeltem az autoalkatrészed.hu oldalon nézz körül!

kisskarex Elküldve: 2022-01-25 16:24 hangos a motor

PTamas7894 írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok!
A minap mentem volna a kocsival de sajna nem néztem rá az olajra.
Beinditás után baromi ronda hangja volt úgy 1-2 mp-ig hangoskodott aztán mikor megjött az olajnyomás szépen elhalkult és járt rendesen.
Mi volt az a zaj és vajon mennyit ártott ez a technikának?
Utólag megnézve minimumon volt az olaj de a lámpa még nem jelzett.
Ennyi elég neki hogy későn kapja fel?


ha sokat állt, megeshet.
egyéb esetben, lehet nem a legjobb az olaj, ami benne van.


Előző este mentem vele a páromért a belvárosba de akkor semmi zaj nem volt.
Fuchs olaj van benne amit ajánlottál 5/30 és km is csak max 4000 van benne.


én ajánlottam Fuchs-ot? nem rémlik, bár agyaltam rajta, hogy kipróbálom én is.
de a Mannol OEM BMW olaja mellett döntöttem. már októberben bele kellett volna rakni, de hát nem mentem azóta 100km-t se nagyon. na jó, max 300-at. de már a jobb időt megvárom, úgy is másik autót használok. na azon viszont szombaton olajcsere.



Szia,

Ilyesmit hallasz?

https://youtu.be/Os_DQIRQgXw

Ha hideg indításnál csinálja ezt, elvileg azert van, mert teljesen lefolyik az olaj a karterbe, pedig egy minimális mennyiségnek fent kellene maradnia, így van egy kis idő, amíg nincs kenés, ekkor adja ki ezt a hangot. Nagyon sokan küzdenek ezzel. Nekem is néha előjön, néha nem, nem jöttem rá, mi alapján csinálja.
Szerelom szerint nem feltétlenül kell ezzel foglalkozni, persze jót nem tesz.
Kommentekbe sokan az oljaszűrőház egyik tömítésének cseréjét javasolják amúgy.



Szia.
Igen pontosan ugyan ezt a hangot és mint a videoban,ugyan úgy el is halkul ha meg jön a nyomás.
Nekem is csak néha néha eddig háromszor csinálta két év alatt de cseppet aggaszt nem szeretném szarrá vágni a motort.
Vagy az olaj viszkozitása nem megfelelő most 5/30 as van benne de lehet 0/40 kellene
a fene sem tudja.
Vajon a szűrőben melyik lehet az a tömités?
Ha látom akkor szerintem nem ördöngősség kicserélni.
Ha esetleg találkozok ilyesmi videóval légyszi küldd el!

kisskarex Elküldve: 2022-01-24 17:58 hangos a motor

YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok!
A minap mentem volna a kocsival de sajna nem néztem rá az olajra.
Beinditás után baromi ronda hangja volt úgy 1-2 mp-ig hangoskodott aztán mikor megjött az olajnyomás szépen elhalkult és járt rendesen.
Mi volt az a zaj és vajon mennyit ártott ez a technikának?
Utólag megnézve minimumon volt az olaj de a lámpa még nem jelzett.
Ennyi elég neki hogy későn kapja fel?


ha sokat állt, megeshet.
egyéb esetben, lehet nem a legjobb az olaj, ami benne van.


Előző este mentem vele a páromért a belvárosba de akkor semmi zaj nem volt.
Fuchs olaj van benne amit ajánlottál 5/30 és km is csak max 4000 van benne.

kisskarex Elküldve: 2022-01-24 13:22 hangos a motor

ezosgk írta: Sziasztok. A videó egy 2003-as 316i 1.6 benzines e46-ról készült. A lényeg a dízelező hang. Vanos kerekek cserélve, vezérlés cserélve, szolenoid szelepek cserélve. Ballance tengelyek beállítva. Mindezt vezérlés rögzítővel persze. Olaj cserélve. N40b16 a motorkód. Igazából az olajbetőlső sapka lecsavarásra megváltozó motorhangra készült,
de ezen jól hallatszik a dízelező hang is.Tudom ezt már valaki kérdezte, de mindenhol a vanoskkat írják, de azokat már cseréltem ahogy korábban írtam. Váltóból nem jöhet a bang? Vélemény? Ja és diag megtörtént töbször is, vezérműtengely jel hibát írt a szívó oldal felölit. A a vezérlés csere és beállítás után törőlve lett és nem jött vissza. Szóbal check engine lámla se világít. Mégis rosz a hangja és az alapjárat is leesik mindez meleg motornál.válaszokat előre is köszi.
.https://youtu.be/VWqAsOwsT_M


Szia.
Az enyém ugyan ez a motor.
A hangja ugyan ez csak kicsit finomabban adja elő és még se vezérlés se szimering nem volt benne cserélve időpont alapján majd márciusban viszem Kiskunfélegyházára ezeket a dolgokat megcsinálni.
Viszont neked nem változik a fordulat úgy hallom ha kinyitod a sapkát, nekem meg akkor kezd idegeskedni és össz vissza jár úgyhogy gyorsan becsuktam és helyre jött.

kisskarex Elküldve: 2022-01-24 13:14 hangos a motor

Sziasztok!
A minap mentem volna a kocsival de sajna nem néztem rá az olajra.
Beinditás után baromi ronda hangja volt úgy 1-2 mp-ig hangoskodott aztán mikor megjött az olajnyomás szépen elhalkult és járt rendesen.
Mi volt az a zaj és vajon mennyit ártott ez a technikának?
Utólag megnézve minimumon volt az olaj de a lámpa még nem jelzett.
Ennyi elég neki hogy későn kapja fel?