kisskarex fórum hozzászólásai

kisskarex Elküldve: 2020-06-22 17:07 Motorolaj

Sziasztok!
Hamarosan olajcsere előtt állok és egy kis tanács kellene.Legutóbbi olajcserénél XADO 5W-50-es olaj lett belerakva de észrevettem hogy cseppet csipegeti.
Úgy láttam itt többen variáltak az olaj minőségével hogy ezt és ezt jobban csipegeti,ezt és ezt kevésbé stb stb.Melyik olajat javasoljátok amit nem fogyaszt el a motor?
Lehet a viszkozitását választottam meg rosszul és ezért a fogyasztás.
Egyébként tiszta a motor nincs rajta olajsár max egy kis por tehát szivárgás nincs,nincs tócsa sem alatta és nem füstöl.
Szóval valami penge olajminőséget szeretnék,ebben kérem a segitségeteket!
Eneos olajról vélemény,viszkozitás,osztályozás esetleg?
Köszönöm előre is!

kisskarex Elküldve: 2020-06-02 23:03 N46 és N42 motorok

YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok márkatársak.
Kis segitség kellene mert ma voltak kiolvasni a hibakódokat.
1.)
N42-es motornál honnan számozzák a hengereket az utastér felől vagy a hűtő felől tehát melyik lesz az egyes?
Olyasmi hibakódot dobott ki hogy 1-3-as hengernél gyujtáskimaradás valamint szekunder levegő befecskendezés a kettes hengersornál.
2.)
Hol keressem ezt a szekunder levegő akármit és mi lehet a hibája?
A válaszokat előre is köszönöm!


én úgy tudom vezérlés felől számolunk. ha nem állandó hiba, tehát nincs baj, le kell tojni.
a másikról még külön nem hallottam. mármint, hogy hengerekre vetítve. ha szemben állsz az autóval, akkor bal kézre van egy motor az ablakmosó és a torony között. de annak csak hideg motor esetén van szerepe. először búg, ha csapágyas lesz, majd megáll.

Üdv.
Nem állandó hiba inkább csak hidegen csinálja beinditást követően.
Hogy mondjam neked-beinditás után úgy trappol vagy nem tudom hogy fejezzem ki magam,
tehát nem simán szépen jár a négy henger hanem trap-trap-trap- igy jár kb 5-10 mp-ig
aztán szépen lassan kisimul és egyenletes lesz.
Azt a motort azért megnézem de ez nekem is kinai "szekunder levegő befecskendezés a kettes hengersornál".
Sajna szokott búgni de amint bemelegszik elhalkul.Az lenne az?
Kb mekkora motort keressek?


igen az lenne, olyan 10-20másodpercig megy max... ha búg, akkor csapágyas.
a másik pedig nem megy valamelyik henger. szerintem hamarosan megadja magát a trafó. ha raknál bele új gyertyát biztos kilövi pár km-en belül. ha még gyári trafó van benne, akkor nem árt cserélni mind a 4-et +gyertyákat. trafókból a Beru márkát jó szívvel ajánlom.


Köszönöm!
Gyertyákat már cseréltem asszem Beru-t vettem egypólusú iridium TT-t.
Négypólusú volt benne de néha rángatott ezért vettem bele egypólusút.Volt egy Seatom
annak jót akartam tenni vettem bele négypólusú gyertyát de köpködött vele nagyon,
vissza raktam a régit és megint járt mint az óramű.
Mekkora méretű kb ez a szekunder motor?


maga a motor nem tudom egy kerek műanyag házban van benne, a tetejéről vagy jön cső, vagy nem. leírtam hol van, kitölti ott a helyet, de ha hangja van meghallod, honnan jön.
én gyári NGK-t vettem bele 4 polusút. teljesen jó. Csak nekem attól adta meg magát a trafót, ami hasonlóan xarakodott mint a tiéd, olyan fél évente 1x 3 hengerezett hidegen.


Köszönöm megtaláltam!
Nekem mindig háromhengerezik hideginditásnál de tiz mp és elmúlik.
Ezt a szekunder cuccot szokták egyébként tisztitani vagy egyből kuka?


ez jó kérdés. nem volt még dolgom hozzá, de rémlik valami videó. asszem lehet tisztítani, de ha csapágyas, akkor mindegy... de lehet ez okozza a gondot, nem szállít elég levegőt.
amikor "3 hengerezik", ha nem villog a check engine, akkor nem trafó lesz és ehet nem gyújtásprobléma, hanem ez a szekunder téma lesz.


Nekem check lámpa nincs is csak EML ami inditás után elalszik.Azt gondoltam le van ragasztva de nincs benne.
Igaz ma még hideg volt az autó mikor rátették a gépet lehet azért mutatta hibának.Melegen egyébként semmi gáz csak néha ránt egyet kettőt és megy tovább.

kisskarex Elküldve: 2020-06-02 22:38 N46 és N42 motorok

YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok márkatársak.
Kis segitség kellene mert ma voltak kiolvasni a hibakódokat.
1.)
N42-es motornál honnan számozzák a hengereket az utastér felől vagy a hűtő felől tehát melyik lesz az egyes?
Olyasmi hibakódot dobott ki hogy 1-3-as hengernél gyujtáskimaradás valamint szekunder levegő befecskendezés a kettes hengersornál.
2.)
Hol keressem ezt a szekunder levegő akármit és mi lehet a hibája?
A válaszokat előre is köszönöm!


én úgy tudom vezérlés felől számolunk. ha nem állandó hiba, tehát nincs baj, le kell tojni.
a másikról még külön nem hallottam. mármint, hogy hengerekre vetítve. ha szemben állsz az autóval, akkor bal kézre van egy motor az ablakmosó és a torony között. de annak csak hideg motor esetén van szerepe. először búg, ha csapágyas lesz, majd megáll.

Üdv.
Nem állandó hiba inkább csak hidegen csinálja beinditást követően.
Hogy mondjam neked-beinditás után úgy trappol vagy nem tudom hogy fejezzem ki magam,
tehát nem simán szépen jár a négy henger hanem trap-trap-trap- igy jár kb 5-10 mp-ig
aztán szépen lassan kisimul és egyenletes lesz.
Azt a motort azért megnézem de ez nekem is kinai "szekunder levegő befecskendezés a kettes hengersornál".
Sajna szokott búgni de amint bemelegszik elhalkul.Az lenne az?
Kb mekkora motort keressek?


igen az lenne, olyan 10-20másodpercig megy max... ha búg, akkor csapágyas.
a másik pedig nem megy valamelyik henger. szerintem hamarosan megadja magát a trafó. ha raknál bele új gyertyát biztos kilövi pár km-en belül. ha még gyári trafó van benne, akkor nem árt cserélni mind a 4-et +gyertyákat. trafókból a Beru márkát jó szívvel ajánlom.


Köszönöm!
Gyertyákat már cseréltem asszem Beru-t vettem egypólusú iridium TT-t.
Négypólusú volt benne de néha rángatott ezért vettem bele egypólusút.Volt egy Seatom
annak jót akartam tenni vettem bele négypólusú gyertyát de köpködött vele nagyon,
vissza raktam a régit és megint járt mint az óramű.
Mekkora méretű kb ez a szekunder motor?


maga a motor nem tudom egy kerek műanyag házban van benne, a tetejéről vagy jön cső, vagy nem. leírtam hol van, kitölti ott a helyet, de ha hangja van meghallod, honnan jön.
én gyári NGK-t vettem bele 4 polusút. teljesen jó. Csak nekem attól adta meg magát a trafót, ami hasonlóan xarakodott mint a tiéd, olyan fél évente 1x 3 hengerezett hidegen.


Köszönöm megtaláltam!
Nekem mindig háromhengerezik hideginditásnál de tiz mp és elmúlik.
Ezt a szekunder cuccot szokták egyébként tisztitani vagy egyből kuka?

kisskarex Elküldve: 2020-06-02 20:48 N46 és N42 motorok

YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok márkatársak.
Kis segitség kellene mert ma voltak kiolvasni a hibakódokat.
1.)
N42-es motornál honnan számozzák a hengereket az utastér felől vagy a hűtő felől tehát melyik lesz az egyes?
Olyasmi hibakódot dobott ki hogy 1-3-as hengernél gyujtáskimaradás valamint szekunder levegő befecskendezés a kettes hengersornál.
2.)
Hol keressem ezt a szekunder levegő akármit és mi lehet a hibája?
A válaszokat előre is köszönöm!


én úgy tudom vezérlés felől számolunk. ha nem állandó hiba, tehát nincs baj, le kell tojni.
a másikról még külön nem hallottam. mármint, hogy hengerekre vetítve. ha szemben állsz az autóval, akkor bal kézre van egy motor az ablakmosó és a torony között. de annak csak hideg motor esetén van szerepe. először búg, ha csapágyas lesz, majd megáll.

Üdv.
Nem állandó hiba inkább csak hidegen csinálja beinditást követően.
Hogy mondjam neked-beinditás után úgy trappol vagy nem tudom hogy fejezzem ki magam,
tehát nem simán szépen jár a négy henger hanem trap-trap-trap- igy jár kb 5-10 mp-ig
aztán szépen lassan kisimul és egyenletes lesz.
Azt a motort azért megnézem de ez nekem is kinai "szekunder levegő befecskendezés a kettes hengersornál".
Sajna szokott búgni de amint bemelegszik elhalkul.Az lenne az?
Kb mekkora motort keressek?


igen az lenne, olyan 10-20másodpercig megy max... ha búg, akkor csapágyas.
a másik pedig nem megy valamelyik henger. szerintem hamarosan megadja magát a trafó. ha raknál bele új gyertyát biztos kilövi pár km-en belül. ha még gyári trafó van benne, akkor nem árt cserélni mind a 4-et +gyertyákat. trafókból a Beru márkát jó szívvel ajánlom.


Köszönöm!
Gyertyákat már cseréltem asszem Beru-t vettem egypólusú iridium TT-t.
Négypólusú volt benne de néha rángatott ezért vettem bele egypólusút.Volt egy Seatom
annak jót akartam tenni vettem bele négypólusú gyertyát de köpködött vele nagyon,
vissza raktam a régit és megint járt mint az óramű.
Mekkora méretű kb ez a szekunder motor?

kisskarex Elküldve: 2020-06-02 20:37 N46 és N42 motorok

YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok márkatársak.
Kis segitség kellene mert ma voltak kiolvasni a hibakódokat.
1.)
N42-es motornál honnan számozzák a hengereket az utastér felől vagy a hűtő felől tehát melyik lesz az egyes?
Olyasmi hibakódot dobott ki hogy 1-3-as hengernél gyujtáskimaradás valamint szekunder levegő befecskendezés a kettes hengersornál.
2.)
Hol keressem ezt a szekunder levegő akármit és mi lehet a hibája?
A válaszokat előre is köszönöm!


én úgy tudom vezérlés felől számolunk. ha nem állandó hiba, tehát nincs baj, le kell tojni.
a másikról még külön nem hallottam. mármint, hogy hengerekre vetítve. ha szemben állsz az autóval, akkor bal kézre van egy motor az ablakmosó és a torony között. de annak csak hideg motor esetén van szerepe. először búg, ha csapágyas lesz, majd megáll.

Üdv.
Nem állandó hiba inkább csak hidegen csinálja beinditást követően.
Hogy mondjam neked-beinditás után úgy trappol vagy nem tudom hogy fejezzem ki magam,
tehát nem simán szépen jár a négy henger hanem trap-trap-trap- igy jár kb 5-10 mp-ig
aztán szépen lassan kisimul és egyenletes lesz.
Azt a motort azért megnézem de ez nekem is kinai "szekunder levegő befecskendezés a kettes hengersornál".
Sajna szokott búgni de amint bemelegszik elhalkul.Az lenne az?
Kb mekkora motort keressek?

kisskarex Elküldve: 2020-06-02 12:54 N46 és N42 motorok

Sziasztok márkatársak.
Kis segitség kellene mert ma voltak kiolvasni a hibakódokat.
1.)
N42-es motornál honnan számozzák a hengereket az utastér felől vagy a hűtő felől tehát melyik lesz az egyes?
Olyasmi hibakódot dobott ki hogy 1-3-as hengernél gyujtáskimaradás valamint szekunder levegő befecskendezés a kettes hengersornál.
2.)
Hol keressem ezt a szekunder levegő akármit és mi lehet a hibája?
A válaszokat előre is köszönöm!

kisskarex Elküldve: 2020-06-02 12:42 Fékjavítás

kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
hil írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok!
Hamarosan vinnem kell a drágámat műszakira és ehhez kérnék kis segitséget!Biztos van itt olyan szaki aki inkább maga orvosolja a problémát.Problémám igazából nincs inkább pontos eligazitás kellene.A kézifék profi beállitásáról lenne szó hogy az nekem úgy működjön ahogy kell.Nem driftre használom a gépet én ebből már kinőttem de szeretem ha valami jól működik.
Tehát minden új alkatrész meg van a kézifék beállitásához de mivel ez nem automata szeretnék egy pontos leirást hogy mivel kezdjek mivel folytassam és mi legyen az utolsó lépés hogy a kézifék ténylegesen megtartsa az autót.
Ha valakinek van türelme és meg tudja velem osztani aprólékosan az ne rejtse véka alá!
Előre is köszönöm azoknak akik szánnak rá időt!
Üdv.


BMW-nél ezekben a korokban nem kell csodát várni a kéziféktől. Ezt műszakin is tudják.
nekem megfogja az autót, de elég sokat kell kattintani. Menet közben semmit nem ér, de olyan, mintha ez valami védelem is volna, vagy nem tudom.
Maga a beállítás úgy van, hogy le kell venni a kereket hátul vagyis nem muszáj, csak az egyik csavart kell kivenni. Úgy kell forgatni az agyat, hogy a csavarfuraton keresztül tudd állítani a féket, ez egy ricnis, fogas kerék. A kéziféket be kell húzni 1 kattanásra. Majd a ricnis kereket addig kell tekerni, míg az a betéteket a dobhoz nem nyomja. csak érintőre kell venni, nem kell szorítania. ezután ha kiengeded a féket, akkor simán forognia kell a keréknek. Ez előtt olyan, olyan 5-6 kattanásnál meg kell nézni mindkét bowden egyforma, fezes-e. Ezt a kézifékkar bőrszoknyát kivéve tudod állítani, azt hiszem 10-es vagy 8-as csőkulccsal. Amúgy ha itt befog a kézi, akkor nagyon nem kell állítani. de holnap megnézem konkrétan.
itt egy link ez F30, de hasonló a dolog. KLIKK

Köszönöm köszönöm!
Már igy is segítettél mert én pont fordítva kezdtem volna el.
Először állítottam volna a csillagot utána a bowden.
Azért megvárom hátha találsz még vmit róla!
Csak azt nem tudom majd eldönteni hogy mikor fog a fék és mikor nem,mert ugye a difinek meg a váltónak is van valamennyi ellenállása hiába teszem üres e.
Amúgy a kocsi bakon lesz hátul igy talán jobb a rálátás mivel leveszem a kereket.
Azért köszönöm és várok úgy is csak holnap állok neki!

Szia,
én úgy csináltam, csinálnám, hogy a kézifékkarnál a bowdent lazára engedném, majd a fékkulccsal érintőt vennék a pofákkal a dobon ezután nyomatékmérős kulccsal forgatva a kereket addig állítani a fékkarnál a bowdent, amíg 2 ill. 3 kattanásnál is egyforma nyomatékkal tudom forgatni a kerekeket.
Lehet, hogy nem ez a jó módszer, én így szoktam csinálni és a vizsgán is egyformán fékeznek a kerekek.
Bye: hil


csináld, ahogy hil mondja. sajnos elfelejtettem megnézni, más dolgom volt, totál ki is ment a fejemből. és most megint nem otthoni gépnél vagyok.
de személy szerint azt mondom az érintő 1 kattanásnál legyen, mert ha laza bowdennél veszed az érintőt, akkor sosem fog kiengedni, csak majd mikor elkopik a betétből, mivel érintőre vetted.


Köszönöm nektek hil,YELLOW az útbaigazitást!
A tanácsotok alapján fogok eljárni.Igaz ugyan mára terveztem de hála megint ide ért ez a mocskos idő.A garázsban nincs annyi hely hogy hozzáférjek az udvaron meg eláznék úgyhogy talán holnap.
Minden esetre köszönöm!

Sziasztok!
Olvastam a fészen csak már nem tudom ki irta,hogy ha világit a
kopásjelző akkor lehet az ABS szenzor is ludas.Ez létezhet?


nem tudok erről. de ki kell olvasni. ha önmagában világít, akkor az csak a fékkopásjelző. ha nincs is a betét elkopva, a csatlakozásnál még lehet hiba, vagy valahol a vezetékben.

Igazad van.A probléma inkább annyi hogy minden új betétek tárcsák és kopásjelző
vezetékek elől és hátul.
Talán ha 20 kilométert gurultam azóta a kocsival ezért kérdeztem az ABS jeladót
mert már jobb ötletem nincs.


jah értelek. majd kialszik. szerintem írtam. csere után, teljesülnie kell bizonyos értéknek. pontosan nem tudom, de cirka 15 indítás vagy ennyi fék nyomás, vagy ennyi km. olyat is hallottam, hogy féket nyomod, úgy adod rá a gyújtást, indítasz és nyomva tartod vagy fél percig. valamelyik ezek közül... majd eltűnik.

Köszönöm igen irtál.
Persze sokat még azóta nem mentem a kocsival azóta mint emlitettem féktartókat is cseréltem hátul.Csak idegesit a lámpa főleg olyan szempontból,hogy figyelmen kivűl hagyom mondván,majd elalszik aztán egyszer csak nix fék de remélem nem erre figyelmeztet!


ne aggódj, attól lesz fék. nincs köze az ABS-hez... sem.
de ha az ABS kocka menne tönkre is lenne fék. féked mindig lesz, amíg fékfolyadék van benne.


Sziasztok!
YELLOW és hil köszönöm az útbaigazitást részetekről!
Végre összeraktam a kéziféket is ahogy tanácsoltátok,igaz némi időt elb.....vele
mire összeraktam de végül is sikerült.
Hát tényleg nem nagy szenzáció ez a fék a németektől.Csikot nem húz az biztos de az autót megfogja végül is kb 30 százalékos lejtőn.hil emlitette hogy kilós kulcscsal
szokta ellenőrizni mennyire fog hát nekem olyan 40-45nm-nél kezdett nehezen elforogni a kerék.Ez az érték jó lehet vagy állitsak még rá egy keveset?


Sziasztok!
Ma volt nálam a szerelő és kiolvasta a hibakódokat.
Sajnos fék problémát nem ir és még csak azt sem tudtam meg a diagból hogy miért világit a kopásjelző.A vége az lett hogy minden hibakód törölve lett már ami a féket illeti és a jelzés megszünt hála.......de hogy mi okozhatta az rejtély.
Köszönöm a segitséget!

kisskarex Elküldve: 2020-06-02 12:39 Fékjavítás

panelsniper írta: Sziasztok,
gondom lenne nekem is a kézifékkel. Pár hónapja cseréltem tárcsát hátul, viszont nem állítottam utána. A jobb oldalon sikerült rendben beállítani a kéziféket, viszont a bal oldalon nem fog egyáltalán. Csavarhúzóval már koppra tekertem az állítócsavart de nem változott semmi. attól tartok, hogy megint szét kell szednem a féket hátul. Mitől nem foghat a fék rendesen? Mit kellene cserélni szerintetek?
Köszi!

Szia.
Ha előtte fogott akkor vmit nem raktál össze jól pl kiakadt a bowden.
Esetleg még az lehet hogy a bal oldali kötél nem mozog rendesen,de nézd meg az utánállitó csavarokat a kézifékszoknya alatt az utastérben is hátha.......
Mindenképpen szedd szét és ellenőrizd.Én most csináltam minden cserélve lett és müxik.

kisskarex Elküldve: 2020-05-11 16:13 Motorolaj

Sziasztok!
Kis kérdésem lenne csak.Tegnap mikor leállitottam a motort,halványan gyújtás nélkül
sárgán világitott az olajnyomás lámpa.Újra ráadtam a gyújtást akkor elaludt.
Mint megnéztem valóban alacsony volt a szint,de létezik hogy ez a motor is figyelné a szintet és figyelmeztet?
Válaszokat előre is köszönöm!

kisskarex Elküldve: 2020-05-09 17:22 Fékjavítás

YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
hil írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok!
Hamarosan vinnem kell a drágámat műszakira és ehhez kérnék kis segitséget!Biztos van itt olyan szaki aki inkább maga orvosolja a problémát.Problémám igazából nincs inkább pontos eligazitás kellene.A kézifék profi beállitásáról lenne szó hogy az nekem úgy működjön ahogy kell.Nem driftre használom a gépet én ebből már kinőttem de szeretem ha valami jól működik.
Tehát minden új alkatrész meg van a kézifék beállitásához de mivel ez nem automata szeretnék egy pontos leirást hogy mivel kezdjek mivel folytassam és mi legyen az utolsó lépés hogy a kézifék ténylegesen megtartsa az autót.
Ha valakinek van türelme és meg tudja velem osztani aprólékosan az ne rejtse véka alá!
Előre is köszönöm azoknak akik szánnak rá időt!
Üdv.


BMW-nél ezekben a korokban nem kell csodát várni a kéziféktől. Ezt műszakin is tudják.
nekem megfogja az autót, de elég sokat kell kattintani. Menet közben semmit nem ér, de olyan, mintha ez valami védelem is volna, vagy nem tudom.
Maga a beállítás úgy van, hogy le kell venni a kereket hátul vagyis nem muszáj, csak az egyik csavart kell kivenni. Úgy kell forgatni az agyat, hogy a csavarfuraton keresztül tudd állítani a féket, ez egy ricnis, fogas kerék. A kéziféket be kell húzni 1 kattanásra. Majd a ricnis kereket addig kell tekerni, míg az a betéteket a dobhoz nem nyomja. csak érintőre kell venni, nem kell szorítania. ezután ha kiengeded a féket, akkor simán forognia kell a keréknek. Ez előtt olyan, olyan 5-6 kattanásnál meg kell nézni mindkét bowden egyforma, fezes-e. Ezt a kézifékkar bőrszoknyát kivéve tudod állítani, azt hiszem 10-es vagy 8-as csőkulccsal. Amúgy ha itt befog a kézi, akkor nagyon nem kell állítani. de holnap megnézem konkrétan.
itt egy link ez F30, de hasonló a dolog. KLIKK

Köszönöm köszönöm!
Már igy is segítettél mert én pont fordítva kezdtem volna el.
Először állítottam volna a csillagot utána a bowden.
Azért megvárom hátha találsz még vmit róla!
Csak azt nem tudom majd eldönteni hogy mikor fog a fék és mikor nem,mert ugye a difinek meg a váltónak is van valamennyi ellenállása hiába teszem üres e.
Amúgy a kocsi bakon lesz hátul igy talán jobb a rálátás mivel leveszem a kereket.
Azért köszönöm és várok úgy is csak holnap állok neki!

Szia,
én úgy csináltam, csinálnám, hogy a kézifékkarnál a bowdent lazára engedném, majd a fékkulccsal érintőt vennék a pofákkal a dobon ezután nyomatékmérős kulccsal forgatva a kereket addig állítani a fékkarnál a bowdent, amíg 2 ill. 3 kattanásnál is egyforma nyomatékkal tudom forgatni a kerekeket.
Lehet, hogy nem ez a jó módszer, én így szoktam csinálni és a vizsgán is egyformán fékeznek a kerekek.
Bye: hil


csináld, ahogy hil mondja. sajnos elfelejtettem megnézni, más dolgom volt, totál ki is ment a fejemből. és most megint nem otthoni gépnél vagyok.
de személy szerint azt mondom az érintő 1 kattanásnál legyen, mert ha laza bowdennél veszed az érintőt, akkor sosem fog kiengedni, csak majd mikor elkopik a betétből, mivel érintőre vetted.


Köszönöm nektek hil,YELLOW az útbaigazitást!
A tanácsotok alapján fogok eljárni.Igaz ugyan mára terveztem de hála megint ide ért ez a mocskos idő.A garázsban nincs annyi hely hogy hozzáférjek az udvaron meg eláznék úgyhogy talán holnap.
Minden esetre köszönöm!

Sziasztok!
Olvastam a fészen csak már nem tudom ki irta,hogy ha világit a
kopásjelző akkor lehet az ABS szenzor is ludas.Ez létezhet?


nem tudok erről. de ki kell olvasni. ha önmagában világít, akkor az csak a fékkopásjelző. ha nincs is a betét elkopva, a csatlakozásnál még lehet hiba, vagy valahol a vezetékben.

Igazad van.A probléma inkább annyi hogy minden új betétek tárcsák és kopásjelző
vezetékek elől és hátul.
Talán ha 20 kilométert gurultam azóta a kocsival ezért kérdeztem az ABS jeladót
mert már jobb ötletem nincs.


jah értelek. majd kialszik. szerintem írtam. csere után, teljesülnie kell bizonyos értéknek. pontosan nem tudom, de cirka 15 indítás vagy ennyi fék nyomás, vagy ennyi km. olyat is hallottam, hogy féket nyomod, úgy adod rá a gyújtást, indítasz és nyomva tartod vagy fél percig. valamelyik ezek közül... majd eltűnik.

Köszönöm igen irtál.
Persze sokat még azóta nem mentem a kocsival azóta mint emlitettem féktartókat is cseréltem hátul.Csak idegesit a lámpa főleg olyan szempontból,hogy figyelmen kivűl hagyom mondván,majd elalszik aztán egyszer csak nix fék de remélem nem erre figyelmeztet!


ne aggódj, attól lesz fék. nincs köze az ABS-hez... sem.
de ha az ABS kocka menne tönkre is lenne fék. féked mindig lesz, amíg fékfolyadék van benne.


Sziasztok!
YELLOW és hil köszönöm az útbaigazitást részetekről!
Végre összeraktam a kéziféket is ahogy tanácsoltátok,igaz némi időt elb.....vele
mire összeraktam de végül is sikerült.
Hát tényleg nem nagy szenzáció ez a fék a németektől.Csikot nem húz az biztos de az autót megfogja végül is kb 30 százalékos lejtőn.hil emlitette hogy kilós kulcscsal
szokta ellenőrizni mennyire fog hát nekem olyan 40-45nm-nél kezdett nehezen elforogni a kerék.Ez az érték jó lehet vagy állitsak még rá egy keveset?

kisskarex Elküldve: 2020-05-07 21:18 Fékjavítás

YELLOW írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
hil írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok!
Hamarosan vinnem kell a drágámat műszakira és ehhez kérnék kis segitséget!Biztos van itt olyan szaki aki inkább maga orvosolja a problémát.Problémám igazából nincs inkább pontos eligazitás kellene.A kézifék profi beállitásáról lenne szó hogy az nekem úgy működjön ahogy kell.Nem driftre használom a gépet én ebből már kinőttem de szeretem ha valami jól működik.
Tehát minden új alkatrész meg van a kézifék beállitásához de mivel ez nem automata szeretnék egy pontos leirást hogy mivel kezdjek mivel folytassam és mi legyen az utolsó lépés hogy a kézifék ténylegesen megtartsa az autót.
Ha valakinek van türelme és meg tudja velem osztani aprólékosan az ne rejtse véka alá!
Előre is köszönöm azoknak akik szánnak rá időt!
Üdv.


BMW-nél ezekben a korokban nem kell csodát várni a kéziféktől. Ezt műszakin is tudják.
nekem megfogja az autót, de elég sokat kell kattintani. Menet közben semmit nem ér, de olyan, mintha ez valami védelem is volna, vagy nem tudom.
Maga a beállítás úgy van, hogy le kell venni a kereket hátul vagyis nem muszáj, csak az egyik csavart kell kivenni. Úgy kell forgatni az agyat, hogy a csavarfuraton keresztül tudd állítani a féket, ez egy ricnis, fogas kerék. A kéziféket be kell húzni 1 kattanásra. Majd a ricnis kereket addig kell tekerni, míg az a betéteket a dobhoz nem nyomja. csak érintőre kell venni, nem kell szorítania. ezután ha kiengeded a féket, akkor simán forognia kell a keréknek. Ez előtt olyan, olyan 5-6 kattanásnál meg kell nézni mindkét bowden egyforma, fezes-e. Ezt a kézifékkar bőrszoknyát kivéve tudod állítani, azt hiszem 10-es vagy 8-as csőkulccsal. Amúgy ha itt befog a kézi, akkor nagyon nem kell állítani. de holnap megnézem konkrétan.
itt egy link ez F30, de hasonló a dolog. KLIKK

Köszönöm köszönöm!
Már igy is segítettél mert én pont fordítva kezdtem volna el.
Először állítottam volna a csillagot utána a bowden.
Azért megvárom hátha találsz még vmit róla!
Csak azt nem tudom majd eldönteni hogy mikor fog a fék és mikor nem,mert ugye a difinek meg a váltónak is van valamennyi ellenállása hiába teszem üres e.
Amúgy a kocsi bakon lesz hátul igy talán jobb a rálátás mivel leveszem a kereket.
Azért köszönöm és várok úgy is csak holnap állok neki!

Szia,
én úgy csináltam, csinálnám, hogy a kézifékkarnál a bowdent lazára engedném, majd a fékkulccsal érintőt vennék a pofákkal a dobon ezután nyomatékmérős kulccsal forgatva a kereket addig állítani a fékkarnál a bowdent, amíg 2 ill. 3 kattanásnál is egyforma nyomatékkal tudom forgatni a kerekeket.
Lehet, hogy nem ez a jó módszer, én így szoktam csinálni és a vizsgán is egyformán fékeznek a kerekek.
Bye: hil


csináld, ahogy hil mondja. sajnos elfelejtettem megnézni, más dolgom volt, totál ki is ment a fejemből. és most megint nem otthoni gépnél vagyok.
de személy szerint azt mondom az érintő 1 kattanásnál legyen, mert ha laza bowdennél veszed az érintőt, akkor sosem fog kiengedni, csak majd mikor elkopik a betétből, mivel érintőre vetted.


Köszönöm nektek hil,YELLOW az útbaigazitást!
A tanácsotok alapján fogok eljárni.Igaz ugyan mára terveztem de hála megint ide ért ez a mocskos idő.A garázsban nincs annyi hely hogy hozzáférjek az udvaron meg eláznék úgyhogy talán holnap.
Minden esetre köszönöm!

Sziasztok!
Olvastam a fészen csak már nem tudom ki irta,hogy ha világit a
kopásjelző akkor lehet az ABS szenzor is ludas.Ez létezhet?


nem tudok erről. de ki kell olvasni. ha önmagában világít, akkor az csak a fékkopásjelző. ha nincs is a betét elkopva, a csatlakozásnál még lehet hiba, vagy valahol a vezetékben.

Igazad van.A probléma inkább annyi hogy minden új betétek tárcsák és kopásjelző
vezetékek elől és hátul.
Talán ha 20 kilométert gurultam azóta a kocsival ezért kérdeztem az ABS jeladót
mert már jobb ötletem nincs.


jah értelek. majd kialszik. szerintem írtam. csere után, teljesülnie kell bizonyos értéknek. pontosan nem tudom, de cirka 15 indítás vagy ennyi fék nyomás, vagy ennyi km. olyat is hallottam, hogy féket nyomod, úgy adod rá a gyújtást, indítasz és nyomva tartod vagy fél percig. valamelyik ezek közül... majd eltűnik.

Köszönöm igen irtál.
Persze sokat még azóta nem mentem a kocsival azóta mint emlitettem féktartókat is cseréltem hátul.Csak idegesit a lámpa főleg olyan szempontból,hogy figyelmen kivűl hagyom mondván,majd elalszik aztán egyszer csak nix fék de remélem nem erre figyelmeztet!

kisskarex Elküldve: 2020-05-07 20:33 Fékjavítás

YELLOW írta:
kisskarex írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
hil írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok!
Hamarosan vinnem kell a drágámat műszakira és ehhez kérnék kis segitséget!Biztos van itt olyan szaki aki inkább maga orvosolja a problémát.Problémám igazából nincs inkább pontos eligazitás kellene.A kézifék profi beállitásáról lenne szó hogy az nekem úgy működjön ahogy kell.Nem driftre használom a gépet én ebből már kinőttem de szeretem ha valami jól működik.
Tehát minden új alkatrész meg van a kézifék beállitásához de mivel ez nem automata szeretnék egy pontos leirást hogy mivel kezdjek mivel folytassam és mi legyen az utolsó lépés hogy a kézifék ténylegesen megtartsa az autót.
Ha valakinek van türelme és meg tudja velem osztani aprólékosan az ne rejtse véka alá!
Előre is köszönöm azoknak akik szánnak rá időt!
Üdv.


BMW-nél ezekben a korokban nem kell csodát várni a kéziféktől. Ezt műszakin is tudják.
nekem megfogja az autót, de elég sokat kell kattintani. Menet közben semmit nem ér, de olyan, mintha ez valami védelem is volna, vagy nem tudom.
Maga a beállítás úgy van, hogy le kell venni a kereket hátul vagyis nem muszáj, csak az egyik csavart kell kivenni. Úgy kell forgatni az agyat, hogy a csavarfuraton keresztül tudd állítani a féket, ez egy ricnis, fogas kerék. A kéziféket be kell húzni 1 kattanásra. Majd a ricnis kereket addig kell tekerni, míg az a betéteket a dobhoz nem nyomja. csak érintőre kell venni, nem kell szorítania. ezután ha kiengeded a féket, akkor simán forognia kell a keréknek. Ez előtt olyan, olyan 5-6 kattanásnál meg kell nézni mindkét bowden egyforma, fezes-e. Ezt a kézifékkar bőrszoknyát kivéve tudod állítani, azt hiszem 10-es vagy 8-as csőkulccsal. Amúgy ha itt befog a kézi, akkor nagyon nem kell állítani. de holnap megnézem konkrétan.
itt egy link ez F30, de hasonló a dolog. KLIKK

Köszönöm köszönöm!
Már igy is segítettél mert én pont fordítva kezdtem volna el.
Először állítottam volna a csillagot utána a bowden.
Azért megvárom hátha találsz még vmit róla!
Csak azt nem tudom majd eldönteni hogy mikor fog a fék és mikor nem,mert ugye a difinek meg a váltónak is van valamennyi ellenállása hiába teszem üres e.
Amúgy a kocsi bakon lesz hátul igy talán jobb a rálátás mivel leveszem a kereket.
Azért köszönöm és várok úgy is csak holnap állok neki!

Szia,
én úgy csináltam, csinálnám, hogy a kézifékkarnál a bowdent lazára engedném, majd a fékkulccsal érintőt vennék a pofákkal a dobon ezután nyomatékmérős kulccsal forgatva a kereket addig állítani a fékkarnál a bowdent, amíg 2 ill. 3 kattanásnál is egyforma nyomatékkal tudom forgatni a kerekeket.
Lehet, hogy nem ez a jó módszer, én így szoktam csinálni és a vizsgán is egyformán fékeznek a kerekek.
Bye: hil


csináld, ahogy hil mondja. sajnos elfelejtettem megnézni, más dolgom volt, totál ki is ment a fejemből. és most megint nem otthoni gépnél vagyok.
de személy szerint azt mondom az érintő 1 kattanásnál legyen, mert ha laza bowdennél veszed az érintőt, akkor sosem fog kiengedni, csak majd mikor elkopik a betétből, mivel érintőre vetted.


Köszönöm nektek hil,YELLOW az útbaigazitást!
A tanácsotok alapján fogok eljárni.Igaz ugyan mára terveztem de hála megint ide ért ez a mocskos idő.A garázsban nincs annyi hely hogy hozzáférjek az udvaron meg eláznék úgyhogy talán holnap.
Minden esetre köszönöm!

Sziasztok!
Olvastam a fészen csak már nem tudom ki irta,hogy ha világit a
kopásjelző akkor lehet az ABS szenzor is ludas.Ez létezhet?


nem tudok erről. de ki kell olvasni. ha önmagában világít, akkor az csak a fékkopásjelző. ha nincs is a betét elkopva, a csatlakozásnál még lehet hiba, vagy valahol a vezetékben.

Igazad van.A probléma inkább annyi hogy minden új betétek tárcsák és kopásjelző
vezetékek elől és hátul.
Talán ha 20 kilométert gurultam azóta a kocsival ezért kérdeztem az ABS jeladót
mert már jobb ötletem nincs.

kisskarex Elküldve: 2020-05-07 08:16 Fékjavítás

kisskarex írta:
YELLOW írta:
hil írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok!
Hamarosan vinnem kell a drágámat műszakira és ehhez kérnék kis segitséget!Biztos van itt olyan szaki aki inkább maga orvosolja a problémát.Problémám igazából nincs inkább pontos eligazitás kellene.A kézifék profi beállitásáról lenne szó hogy az nekem úgy működjön ahogy kell.Nem driftre használom a gépet én ebből már kinőttem de szeretem ha valami jól működik.
Tehát minden új alkatrész meg van a kézifék beállitásához de mivel ez nem automata szeretnék egy pontos leirást hogy mivel kezdjek mivel folytassam és mi legyen az utolsó lépés hogy a kézifék ténylegesen megtartsa az autót.
Ha valakinek van türelme és meg tudja velem osztani aprólékosan az ne rejtse véka alá!
Előre is köszönöm azoknak akik szánnak rá időt!
Üdv.


BMW-nél ezekben a korokban nem kell csodát várni a kéziféktől. Ezt műszakin is tudják.
nekem megfogja az autót, de elég sokat kell kattintani. Menet közben semmit nem ér, de olyan, mintha ez valami védelem is volna, vagy nem tudom.
Maga a beállítás úgy van, hogy le kell venni a kereket hátul vagyis nem muszáj, csak az egyik csavart kell kivenni. Úgy kell forgatni az agyat, hogy a csavarfuraton keresztül tudd állítani a féket, ez egy ricnis, fogas kerék. A kéziféket be kell húzni 1 kattanásra. Majd a ricnis kereket addig kell tekerni, míg az a betéteket a dobhoz nem nyomja. csak érintőre kell venni, nem kell szorítania. ezután ha kiengeded a féket, akkor simán forognia kell a keréknek. Ez előtt olyan, olyan 5-6 kattanásnál meg kell nézni mindkét bowden egyforma, fezes-e. Ezt a kézifékkar bőrszoknyát kivéve tudod állítani, azt hiszem 10-es vagy 8-as csőkulccsal. Amúgy ha itt befog a kézi, akkor nagyon nem kell állítani. de holnap megnézem konkrétan.
itt egy link ez F30, de hasonló a dolog. KLIKK

Köszönöm köszönöm!
Már igy is segítettél mert én pont fordítva kezdtem volna el.
Először állítottam volna a csillagot utána a bowden.
Azért megvárom hátha találsz még vmit róla!
Csak azt nem tudom majd eldönteni hogy mikor fog a fék és mikor nem,mert ugye a difinek meg a váltónak is van valamennyi ellenállása hiába teszem üres e.
Amúgy a kocsi bakon lesz hátul igy talán jobb a rálátás mivel leveszem a kereket.
Azért köszönöm és várok úgy is csak holnap állok neki!

Szia,
én úgy csináltam, csinálnám, hogy a kézifékkarnál a bowdent lazára engedném, majd a fékkulccsal érintőt vennék a pofákkal a dobon ezután nyomatékmérős kulccsal forgatva a kereket addig állítani a fékkarnál a bowdent, amíg 2 ill. 3 kattanásnál is egyforma nyomatékkal tudom forgatni a kerekeket.
Lehet, hogy nem ez a jó módszer, én így szoktam csinálni és a vizsgán is egyformán fékeznek a kerekek.
Bye: hil


csináld, ahogy hil mondja. sajnos elfelejtettem megnézni, más dolgom volt, totál ki is ment a fejemből. és most megint nem otthoni gépnél vagyok.
de személy szerint azt mondom az érintő 1 kattanásnál legyen, mert ha laza bowdennél veszed az érintőt, akkor sosem fog kiengedni, csak majd mikor elkopik a betétből, mivel érintőre vetted.


Köszönöm nektek hil,YELLOW az útbaigazitást!
A tanácsotok alapján fogok eljárni.Igaz ugyan mára terveztem de hála megint ide ért ez a mocskos idő.A garázsban nincs annyi hely hogy hozzáférjek az udvaron meg eláznék úgyhogy talán holnap.
Minden esetre köszönöm!

Sziasztok!
Olvastam a fészen csak már nem tudom ki irta,hogy ha világit a
kopásjelző akkor lehet az ABS szenzor is ludas.Ez létezhet?

kisskarex Elküldve: 2020-05-01 09:07 Fékjavítás

YELLOW írta:
hil írta:
kisskarex írta:
YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok!
Hamarosan vinnem kell a drágámat műszakira és ehhez kérnék kis segitséget!Biztos van itt olyan szaki aki inkább maga orvosolja a problémát.Problémám igazából nincs inkább pontos eligazitás kellene.A kézifék profi beállitásáról lenne szó hogy az nekem úgy működjön ahogy kell.Nem driftre használom a gépet én ebből már kinőttem de szeretem ha valami jól működik.
Tehát minden új alkatrész meg van a kézifék beállitásához de mivel ez nem automata szeretnék egy pontos leirást hogy mivel kezdjek mivel folytassam és mi legyen az utolsó lépés hogy a kézifék ténylegesen megtartsa az autót.
Ha valakinek van türelme és meg tudja velem osztani aprólékosan az ne rejtse véka alá!
Előre is köszönöm azoknak akik szánnak rá időt!
Üdv.


BMW-nél ezekben a korokban nem kell csodát várni a kéziféktől. Ezt műszakin is tudják.
nekem megfogja az autót, de elég sokat kell kattintani. Menet közben semmit nem ér, de olyan, mintha ez valami védelem is volna, vagy nem tudom.
Maga a beállítás úgy van, hogy le kell venni a kereket hátul vagyis nem muszáj, csak az egyik csavart kell kivenni. Úgy kell forgatni az agyat, hogy a csavarfuraton keresztül tudd állítani a féket, ez egy ricnis, fogas kerék. A kéziféket be kell húzni 1 kattanásra. Majd a ricnis kereket addig kell tekerni, míg az a betéteket a dobhoz nem nyomja. csak érintőre kell venni, nem kell szorítania. ezután ha kiengeded a féket, akkor simán forognia kell a keréknek. Ez előtt olyan, olyan 5-6 kattanásnál meg kell nézni mindkét bowden egyforma, fezes-e. Ezt a kézifékkar bőrszoknyát kivéve tudod állítani, azt hiszem 10-es vagy 8-as csőkulccsal. Amúgy ha itt befog a kézi, akkor nagyon nem kell állítani. de holnap megnézem konkrétan.
itt egy link ez F30, de hasonló a dolog. KLIKK

Köszönöm köszönöm!
Már igy is segítettél mert én pont fordítva kezdtem volna el.
Először állítottam volna a csillagot utána a bowden.
Azért megvárom hátha találsz még vmit róla!
Csak azt nem tudom majd eldönteni hogy mikor fog a fék és mikor nem,mert ugye a difinek meg a váltónak is van valamennyi ellenállása hiába teszem üres e.
Amúgy a kocsi bakon lesz hátul igy talán jobb a rálátás mivel leveszem a kereket.
Azért köszönöm és várok úgy is csak holnap állok neki!

Szia,
én úgy csináltam, csinálnám, hogy a kézifékkarnál a bowdent lazára engedném, majd a fékkulccsal érintőt vennék a pofákkal a dobon ezután nyomatékmérős kulccsal forgatva a kereket addig állítani a fékkarnál a bowdent, amíg 2 ill. 3 kattanásnál is egyforma nyomatékkal tudom forgatni a kerekeket.
Lehet, hogy nem ez a jó módszer, én így szoktam csinálni és a vizsgán is egyformán fékeznek a kerekek.
Bye: hil


csináld, ahogy hil mondja. sajnos elfelejtettem megnézni, más dolgom volt, totál ki is ment a fejemből. és most megint nem otthoni gépnél vagyok.
de személy szerint azt mondom az érintő 1 kattanásnál legyen, mert ha laza bowdennél veszed az érintőt, akkor sosem fog kiengedni, csak majd mikor elkopik a betétből, mivel érintőre vetted.


Köszönöm nektek hil,YELLOW az útbaigazitást!
A tanácsotok alapján fogok eljárni.Igaz ugyan mára terveztem de hála megint ide ért ez a mocskos idő.A garázsban nincs annyi hely hogy hozzáférjek az udvaron meg eláznék úgyhogy talán holnap.
Minden esetre köszönöm!

kisskarex Elküldve: 2020-04-30 10:45 Fékjavítás

YELLOW írta:
kisskarex írta: Sziasztok!
Hamarosan vinnem kell a drágámat műszakira és ehhez kérnék kis segitséget!Biztos van itt olyan szaki aki inkább maga orvosolja a problémát.Problémám igazából nincs inkább pontos eligazitás kellene.A kézifék profi beállitásáról lenne szó hogy az nekem úgy működjön ahogy kell.Nem driftre használom a gépet én ebből már kinőttem de szeretem ha valami jól működik.
Tehát minden új alkatrész meg van a kézifék beállitásához de mivel ez nem automata szeretnék egy pontos leirást hogy mivel kezdjek mivel folytassam és mi legyen az utolsó lépés hogy a kézifék ténylegesen megtartsa az autót.
Ha valakinek van türelme és meg tudja velem osztani aprólékosan az ne rejtse véka alá!
Előre is köszönöm azoknak akik szánnak rá időt!
Üdv.


BMW-nél ezekben a korokban nem kell csodát várni a kéziféktől. Ezt műszakin is tudják.
nekem megfogja az autót, de elég sokat kell kattintani. Menet közben semmit nem ér, de olyan, mintha ez valami védelem is volna, vagy nem tudom.
Maga a beállítás úgy van, hogy le kell venni a kereket hátul vagyis nem muszáj, csak az egyik csavart kell kivenni. Úgy kell forgatni az agyat, hogy a csavarfuraton keresztül tudd állítani a féket, ez egy ricnis, fogas kerék. A kéziféket be kell húzni 1 kattanásra. Majd a ricnis kereket addig kell tekerni, míg az a betéteket a dobhoz nem nyomja. csak érintőre kell venni, nem kell szorítania. ezután ha kiengeded a féket, akkor simán forognia kell a keréknek. Ez előtt olyan, olyan 5-6 kattanásnál meg kell nézni mindkét bowden egyforma, fezes-e. Ezt a kézifékkar bőrszoknyát kivéve tudod állítani, azt hiszem 10-es vagy 8-as csőkulccsal. Amúgy ha itt befog a kézi, akkor nagyon nem kell állítani. de holnap megnézem konkrétan.
itt egy link ez F30, de hasonló a dolog. KLIKK

Köszönöm köszönöm!
Már igy is segítettél mert én pont fordítva kezdtem volna el.
Először állítottam volna a csillagot utána a bowden.
Azért megvárom hátha találsz még vmit róla!
Csak azt nem tudom majd eldönteni hogy mikor fog a fék és mikor nem,mert ugye a difinek meg a váltónak is van valamennyi ellenállása hiába teszem üres e.
Amúgy a kocsi bakon lesz hátul igy talán jobb a rálátás mivel leveszem a kereket.
Azért köszönöm és várok úgy is csak holnap állok neki!