konkolyd Elküldve: 2019-08-13 11:38 N46 és N42 motorok
kaszas2006 írta:YELLOW írta:kaszas2006 írta: Sziasztok. Egy ideje szevedek egy hibával. Motor: N42B20A. Meleg motornál leesik 1x az alapjáratom, ha ez megtörténik nem jön többet elő amíg le nem állítom a motort és újra elundulok. Kartergáz szűrő és vanos kerék lett cserélve utána jött elő a hiba. INPA ezt dobja. 2731 - chamsaft control inlet VANOS. Valakinek van ötlete merre menjek tovább? Idegesítő mert valamikor le is fullad az auto amikor leesik a fordulat.
ez a hiba arra utalhat, hogy a szívóoldali Vanos vezérlése nem jó. Lehet a pozíció szenzor false értéket küld, vagy maga a Vanos vezérlés nem működik, pl egy rossz tömítés miatt. Vagy ugye a kerék rosszul lett felrakva, vagy elment a vezérlés. ha csak 1 foggal is, már hibát generál. viszont fura, hogy csak melegen, lehet csak kontakt hiba van.
Köszi a választ, most tudtam foglalkozni kicsit az autóval, csináltam INPA-val élő adatot, a lenti linken megnézhető.
https://drive.google.com/open?...nf_103OhHF
A videó alatt az történik, hogy elindulok az autóval majd par perc után megállok, a motor megy alapjáraton. A videón 3:40-nél (alapjáraton) leesik a fordulat, majd ugyan ebben a pillanatban a Crankshaft adaption inlet bank1 -nél az érték is lejjebb esik. Ezek az értékek jók vagy a vanos kerék cserénél nem jól lett beállítva a vezérlés?
Ha a vanos kerék csere előtt nem volt ez a hiba, akkor ott lesz a baj. Aki csinálta a cserét az rendes vezérlés rögzítővel rakta össze, vagy csak bejelölte ahogy levette és úgy vissza? Trükkös mert ezeken nincsenek fogak, bordák, stiftek, úgy rakod fel ahogy akarod

Én magamnak csináltam a vezérlés cserét, persze vezérlés rögzítő szerszámmal, elsőre hibátlan lett, azóta sincs baj vele, már 20 ezer km-t mentem vele kb...