konkolyd fórum hozzászólásai
« előző1234következő »

konkolyd Elküldve: 2017-12-12 09:29 Hűtővíz..:S

YELLOW írta:
drherczeg írta: Sziasztok!

Elkezdett folyni a hűtővíz az autóból, de csak amikor nyomás alatt volt. Ha állt a motor, akkor nem folyt semmi. Elég gyorsan észrevettem, még a visszajelző lámpa sem gyulladt fel és szerencsémre pont ott csinálta, ahol van egy szerelőakna. Ráálltam, alánéztünk és a kiegyenlítő tartály környékén volt vizes. A vízpumpa és a csövek környékén száraz volt. Leszedtük a tartályt és annak sincs semmi baja, de kis nyomás alatt is folyik belőle a víz, lent, ahol a csövek csatlakoznak. Arra jutottunk, hogy lehet, hogy az o-gyűrűket kellene kicserélni, mert elöregedtek. Előtte pár nappal volt reduktor cserén, ami elég közel van a tartályhoz, valószínű ekkor megnyomhatták a tartályt és akkor egy kicsit elmozdulhatott és azért folyik most belőle a víz....valószínűleg. A tartály volt cserélve (több, mint 6 éve) de ezek az O-ringek biztosan nem.

A kérdésem az lenne, hogy honnan lehetne ilyen O-ringet szerezni a kiegyenlítő tartályhoz? Nem igazán találok a neten...

Köszönöm


méret alapján egy víz-fűtés szaküzletben biztos kapni. vagy autósboltban is lehet.
feltehetően szabvány méretek ezek.


SKF csapágyboltba szoktam járni O gyűrűket venni, szinte minden méretben van vagy tudnak beszerezni fillérekért. Pl vanos soleoidhoz is az összes O gyűrű került vagy 500 Ft-omba csak annyi hogy pontos méret kell mert az ellapult szétszakadt régiből max saccolni lehet az eredeti méretére...

konkolyd Elküldve: 2017-11-20 07:33 Klíma automatika hiba

YELLOW írta:
konkolyd írta:
YELLOW írta:
konkolyd írta:
YELLOW írta:
konkolyd írta: Sziasztok!
E90-ben kétzónás klíma az anyós oldalon nem fúj meleget. Hol keressen a hibát?


az anyósban szerinted rá miért veri a hideget? direkt így találták ki a német mérnökök.
komolyra fordítva a szót... nem tudom. talán a boxban valami motor, esetleg a vezérlő.
ki lehet prószálni egy csere vezérlővel. esetleg diaggal megnézni dob-e valami hibát rá. mert a boxot megbontani felesleges volna, amíg minden mást ki nem zárunk.
egyébként mintha olvastam volna már ilyen hibáról, de az istenért sem jut eszembe annak mi lett a végkimenetele.


anyós nem ült még ott de elég zavaró hogy ott hideget fúj be ilyenkor. Diagot kipróbázom ma, de szerintem itt valami mechanikus problem lesz, mert ha jól emlékszem mikor az E46-ban a süni szarakodott akkor meleget fújt, mert direkt úgy tervezték ezeket ha beszarik akkor ne fagyj meg hanem inkább sülj meg
Azért ha eszedbe jut ez a régebbi eset akkor írd meg kérlek.


a süni a ventillátor előtét ellenállása. ha az rossz akkor max megáll aventi. ettől a menetszél be tud jutni az utastérbe, sőt a vezérlőpanel ugyanúgy működik,egyedül a venti nem megy és az automata funkciók, amihez kell a venti.
ahhoz, hogy hideget vagy meleget fújjon, nincs köze a süninek.


Nah sikerült orvosolni a hibát. Ázmostam a fűtőradiátort, ecetes szódával áztattam kisit majd a kertislaggal beöntést kapott, láss csodát csak úgy ontja magából a meleget


kiszerelted a klímaboxot? mert a fűtőradiátor abban van, a váltókar előtt fekszik, vízszintesen a boxban.


Nem, csak a motortérben lévő bemenő és kijövő fűtéscsövekre csatlakoztam rá a kerti slaggal...Hozott ki belőle ilyen fekete gumitömítés szerű darabokat, utána töltöttem bele a szódás cuccot, hagytam benne állni egy órát majd ismét átmostam. Tökéletes lett a fűtésem

konkolyd Elküldve: 2017-11-18 18:51 Klíma automatika hiba

YELLOW írta:
konkolyd írta:
YELLOW írta:
konkolyd írta: Sziasztok!
E90-ben kétzónás klíma az anyós oldalon nem fúj meleget. Hol keressen a hibát?


az anyósban szerinted rá miért veri a hideget? direkt így találták ki a német mérnökök.
komolyra fordítva a szót... nem tudom. talán a boxban valami motor, esetleg a vezérlő.
ki lehet prószálni egy csere vezérlővel. esetleg diaggal megnézni dob-e valami hibát rá. mert a boxot megbontani felesleges volna, amíg minden mást ki nem zárunk.
egyébként mintha olvastam volna már ilyen hibáról, de az istenért sem jut eszembe annak mi lett a végkimenetele.


anyós nem ült még ott de elég zavaró hogy ott hideget fúj be ilyenkor. Diagot kipróbázom ma, de szerintem itt valami mechanikus problem lesz, mert ha jól emlékszem mikor az E46-ban a süni szarakodott akkor meleget fújt, mert direkt úgy tervezték ezeket ha beszarik akkor ne fagyj meg hanem inkább sülj meg
Azért ha eszedbe jut ez a régebbi eset akkor írd meg kérlek.


a süni a ventillátor előtét ellenállása. ha az rossz akkor max megáll aventi. ettől a menetszél be tud jutni az utastérbe, sőt a vezérlőpanel ugyanúgy működik,egyedül a venti nem megy és az automata funkciók, amihez kell a venti.
ahhoz, hogy hideget vagy meleget fújjon, nincs köze a süninek.


Nah sikerült orvosolni a hibát. Ázmostam a fűtőradiátort, ecetes szódával áztattam kisit majd a kertislaggal beöntést kapott, láss csodát csak úgy ontja magából a meleget

konkolyd Elküldve: 2017-11-15 07:24 Olajzabálás

bricktopm írta:
Insigma írta:
konkolyd írta:
Insigma írta: Köszi a választ! Sajnos azt már nézettem és elvileg rendben van. Többször cseréltek már repedt vákum csöveket, tisztítottak alapjárati motort is. Elvileg a kartergáz szűrőben a membrán nincs átrepedve. Viszont az ingadozást továbbra is produkálja.
Ezért keresnék egy olyan szerelőt, aki tényleg ért hozzá és állított már meg olajfogyasztást ilyen autóban és nem a lehúzásra megy.

YELLOW írta:
Insigma írta: Sziasztok!

Éppen frissen regisztráltam a fórumon, ahogy a téma neve is mutatja, sajnos az olajzabálás miatt.

BMW-m egy 2003-as 325 Ci E46 Coupe, 277000 km-el, motorkódom M54B25.
2 éve használom az autót, de már az elején is jelentősnek tűnt az olajfogyasztás, olyan 1l/1000km. Mostanában ahogy méregetem már 1l/500km-nél tartok.

Sajnos már tüneteket is tapasztalok, mint pl. hidegen ingadozó alapjárat, vagy melegen klímával ingadozó alapjárat. Picit fehéres füst hidegen, ha teljes gáz nyomok alapjárat után akkor kék füst.

Nemrég voltam egy szakszervizben, ahol hengerfej felújítást javasoltak a probléma megoldására, de nem akarom leírni hogy mennyi pénzért .

Azt szeretném megkérdezni hogy tudtok e Budapest környékén egy jó szerelőt, aki tudna nekem segíteni egy költség hatékony megoldásban? Ahogy olvasgatom a fórumot elvileg egy szelepszár szimering és gyűrű csere megoldaná a dolgot...

Köszönöm


mivel alapjárat ingadozásod is van, én nem zárnám ki a kartergázszűrő hibát sem, vagy annak csövének eldugulását.




Ha gyűrűzni és szelepszár szimeringezni szeretnéd a motort sajnos elég mélyen a zsebbe kell nyúlni. Én magamnak csináltam mindent, kivéve a hengerfej síkolást meg a szelepvezetők cseréjét, de így is olyan 200 alatt állt meg kicsivel a mutatvány. Persze minden alkatrészre a lehető legnagyobb kedvezménnyel Jah és a te motorod 6 hengeres...
Nem akarok tippelgetni, hogy mennyit mondtak neked, de qrva sokba kerül főleg a munkadíj, mivel ez nem egy pár órás szerelgetés a kert végében. Általában az alkatrész árát szokták elkérni munkadíjban...Nem a szakszervízben persze!!! Ott hanyatt esel attól amit mondanak



Sajnos igen, sőt ebből már sehogy sem jövök ki jól.
Nagyon úgy néz ki hogy szimeringes és még kitudja mi lesz ha belenéznek majd.
Ráadásul NIKASIL bevonatú a hengerem, szóval ha az elkopott akkor elfelejthetem az egész motort is. Nagy valószínűséggel ilyen olajfogyasztás nem csak a szimeringtől van.
Már a vészforgatókönyvre készülök, bontott motor vagy eladás, de amúgy meg ki vesz meg egy ilyen gépet...
Most úgy tervezem, hogy ezt a szimering/gyűrű cserét megpróbálom, akkor majd úgyis kiderül mivel állunk szembe


Ezért érdemes amerikai modellt venni... csak az meg ritka


A NIKASIL nem kopik le hacsak nem tört sérült valami a hengerben. Az enyémben is teljesen hibátlan volt a felület, a hónolás gyönyörűen látszott benne. A gyűrűk sem voltak elkopva, csak annyira be volt rakódva olajkoksszal, hogy azért nem tudott rendeltetésszerűen dolgozni.


konkolyd Elküldve: 2017-11-14 12:00 Olajzabálás

Insigma írta: Köszi a választ! Sajnos azt már nézettem és elvileg rendben van. Többször cseréltek már repedt vákum csöveket, tisztítottak alapjárati motort is. Elvileg a kartergáz szűrőben a membrán nincs átrepedve. Viszont az ingadozást továbbra is produkálja.
Ezért keresnék egy olyan szerelőt, aki tényleg ért hozzá és állított már meg olajfogyasztást ilyen autóban és nem a lehúzásra megy.

YELLOW írta:
Insigma írta: Sziasztok!

Éppen frissen regisztráltam a fórumon, ahogy a téma neve is mutatja, sajnos az olajzabálás miatt.

BMW-m egy 2003-as 325 Ci E46 Coupe, 277000 km-el, motorkódom M54B25.
2 éve használom az autót, de már az elején is jelentősnek tűnt az olajfogyasztás, olyan 1l/1000km. Mostanában ahogy méregetem már 1l/500km-nél tartok.

Sajnos már tüneteket is tapasztalok, mint pl. hidegen ingadozó alapjárat, vagy melegen klímával ingadozó alapjárat. Picit fehéres füst hidegen, ha teljes gáz nyomok alapjárat után akkor kék füst.

Nemrég voltam egy szakszervizben, ahol hengerfej felújítást javasoltak a probléma megoldására, de nem akarom leírni hogy mennyi pénzért .

Azt szeretném megkérdezni hogy tudtok e Budapest környékén egy jó szerelőt, aki tudna nekem segíteni egy költség hatékony megoldásban? Ahogy olvasgatom a fórumot elvileg egy szelepszár szimering és gyűrű csere megoldaná a dolgot...

Köszönöm


mivel alapjárat ingadozásod is van, én nem zárnám ki a kartergázszűrő hibát sem, vagy annak csövének eldugulását.




Ha gyűrűzni és szelepszár szimeringezni szeretnéd a motort sajnos elég mélyen a zsebbe kell nyúlni. Én magamnak csináltam mindent, kivéve a hengerfej síkolást meg a szelepvezetők cseréjét, de így is olyan 200 alatt állt meg kicsivel a mutatvány. Persze minden alkatrészre a lehető legnagyobb kedvezménnyel Jah és a te motorod 6 hengeres...
Nem akarok tippelgetni, hogy mennyit mondtak neked, de qrva sokba kerül főleg a munkadíj, mivel ez nem egy pár órás szerelgetés a kert végében. Általában az alkatrész árát szokták elkérni munkadíjban...Nem a szakszervízben persze!!! Ott hanyatt esel attól amit mondanak

konkolyd Elküldve: 2017-11-06 07:48 Klíma automatika hiba

YELLOW írta:
konkolyd írta: Sziasztok!
E90-ben kétzónás klíma az anyós oldalon nem fúj meleget. Hol keressen a hibát?


az anyósban szerinted rá miért veri a hideget? direkt így találták ki a német mérnökök.
komolyra fordítva a szót... nem tudom. talán a boxban valami motor, esetleg a vezérlő.
ki lehet prószálni egy csere vezérlővel. esetleg diaggal megnézni dob-e valami hibát rá. mert a boxot megbontani felesleges volna, amíg minden mást ki nem zárunk.
egyébként mintha olvastam volna már ilyen hibáról, de az istenért sem jut eszembe annak mi lett a végkimenetele.


anyós nem ült még ott de elég zavaró hogy ott hideget fúj be ilyenkor. Diagot kipróbázom ma, de szerintem itt valami mechanikus problem lesz, mert ha jól emlékszem mikor az E46-ban a süni szarakodott akkor meleget fújt, mert direkt úgy tervezték ezeket ha beszarik akkor ne fagyj meg hanem inkább sülj meg
Azért ha eszedbe jut ez a régebbi eset akkor írd meg kérlek.

konkolyd Elküldve: 2017-11-05 17:56 Klíma automatika hiba

Sziasztok!
E90-ben kétzónás klíma az anyós oldalon nem fúj meleget. Hol keressen a hibát?

konkolyd Elküldve: 2017-11-05 08:03 N46 és N42 motorok

YELLOW írta:
konkolyd írta:
konkolyd írta:
duc írta:
konkolyd írta:
joe16 írta:
YELLOW írta:
konkolyd írta: Sziasztok!

Nemrég vettem egy N46B20 motoros autót. Fogyott belőle az olaj rendesen 1000km/l.
Amiket cseréltem:
- szelepdekli tömítés (szivárgott rendesen)
- vákuum pumpa tömítés (csöpögött belőle az olaj, rá a kipufogóra)
- kartergáz szellőztető szelep (nyomás volt a motorban, és még gyári volt a szelep)

Sajnos az autó olajfogyasztása nem szűnt meg, sőt elkezdett füstölögni is, ami eddig nem is volt. Menet közben semmi füst (vagy csak nem látom), lámpánál állva alapjáraton semmi, de amikor elindulok akkor de csak üzem meleg motornál mindig lövi a kéket. Hol kisebbet, hol hatalmasat. Van ennek a motornak még valami olajfogyasztást befolyásoló berendezése, mint pl a karterszellőző szelep, vagy marad a motor megbontása, szelepszár szimmering, dugattyúgyűrű csere?
Nem akarom elhinni hogy a régi BMW-m (M43 motoros) szinte semmi olajat nem evett, mondhatni hozzá se kellett nyúlni a motorhoz, ezt meg már most 10 évesen és 150 ezer km után gyűrűzni kellene...


mivel kb minden egyéb olajszivárgás megszüntettél, ezért most azt is ott nyomja ki, ahol tudja. azaz a szelepszár szimmeringeknél, vagy a gyűrűknél. kartergáz oké? látom lett szelep cserélve, de nem rossz mégis?
ismerősnek kb vagy 50 vagy 80ezernél kellett az egész motort generálozni ebből a típusból.
nekem ugyan N42B18 van, erre is panaszkodnak olajfogyasztásra, de szerencsére az enyém nem eszi.


Nekem is N42 van ami ette az olajat. Szelepszár szimering csere megoldotta


Még azt megpróbálom hogy kivezetem a kartergázt a szabadba és megnézem hogy úgy is füstöl-e. Ha igen akkor szelepszárszimering csere. De már érzem hogy ebből motor szétszerelés lesz, amihez semmi kedvem nincsen. LEhet egyébként hogy az előző gazdája szépen betartotta a 30 ezres olajcserét és szépen elrakódott az olajáteresztő gyűrű alatt minden. Megnéztem a kartergázt, kicsi vákuum van a motorban, az olajbeöntőhöz téve egy nejlon zacskót befelé kezdte el szívni.



Szelepszárszimmering és szelepvezető csere. Ha már ott vannak, akkor vezérműlánc+vezető és kartergázszelep csere. Ugyanez volt, azóta mentem 10k km-t, tökéletes a motor, imádom. Ha rendben van az N46, akkor szerintem nagyon jó motor.


Igen, ez lesz a megoldás mivel úgy füstöl mint valami kétütemű trabant
De ha már lent lesz a hengerfej akkor kap egy új gyűrűsort is, menjünk biztosra. Mégegyszer nem akarok ezzel a problémával foglalkozni...
Majd csinálok pár képet, hogy milyen állapotban voltak a gyűrűk a motorban...



Sziasztok! Nah szét van szedve a motor, ahogy azt sejteni lehetett az összes szelepszárszimering kuka, teljesen ki vannak keményedve. Továbba a dugattyúgyűrűk és a gyűrűhornyok úgy el vannak rakódva olajkoksszal hogy ilyet én még nem láttam. Nem is csoda hogy ette az olajat szegény motor. Mindez hála a longlife olajoknak és a 30 ezres olajcsere periódusoknak. A motorban a mozgó alkatrészek kopása hál istennek nulla, szóval nem a minőséggel van a baj.


km-et mennyit mutat? valós lehet?


140 ezer van az órában, ez volt a 6. Olajcsere a motorvezérlője szerint. Nem tudom azt lehet e babrálni. Egyébként az aztó kívül belül makulátlan azért is vettem meg. Hát a motorral kicsit beszoptam de mostmár az is jó lesz egy darabig. 10 ezrenként olajcsere és nem járok így mint most. Egyébként egy idős nőjé volt, lehetséges hogy városban használta csak és ezért nem pörgött bele a km. Minden alkatrész gyári volt még benne, gyári lánc, feszítő , csuszka stb. Mikor a szelepdeklit levettem rendesen darabokra tört a “gumi” tömítés

konkolyd Elküldve: 2017-11-02 07:56 N46 és N42 motorok

konkolyd írta:
duc írta:
konkolyd írta:
joe16 írta:
YELLOW írta:
konkolyd írta: Sziasztok!

Nemrég vettem egy N46B20 motoros autót. Fogyott belőle az olaj rendesen 1000km/l.
Amiket cseréltem:
- szelepdekli tömítés (szivárgott rendesen)
- vákuum pumpa tömítés (csöpögött belőle az olaj, rá a kipufogóra)
- kartergáz szellőztető szelep (nyomás volt a motorban, és még gyári volt a szelep)

Sajnos az autó olajfogyasztása nem szűnt meg, sőt elkezdett füstölögni is, ami eddig nem is volt. Menet közben semmi füst (vagy csak nem látom), lámpánál állva alapjáraton semmi, de amikor elindulok akkor de csak üzem meleg motornál mindig lövi a kéket. Hol kisebbet, hol hatalmasat. Van ennek a motornak még valami olajfogyasztást befolyásoló berendezése, mint pl a karterszellőző szelep, vagy marad a motor megbontása, szelepszár szimmering, dugattyúgyűrű csere?
Nem akarom elhinni hogy a régi BMW-m (M43 motoros) szinte semmi olajat nem evett, mondhatni hozzá se kellett nyúlni a motorhoz, ezt meg már most 10 évesen és 150 ezer km után gyűrűzni kellene...


mivel kb minden egyéb olajszivárgás megszüntettél, ezért most azt is ott nyomja ki, ahol tudja. azaz a szelepszár szimmeringeknél, vagy a gyűrűknél. kartergáz oké? látom lett szelep cserélve, de nem rossz mégis?
ismerősnek kb vagy 50 vagy 80ezernél kellett az egész motort generálozni ebből a típusból.
nekem ugyan N42B18 van, erre is panaszkodnak olajfogyasztásra, de szerencsére az enyém nem eszi.


Nekem is N42 van ami ette az olajat. Szelepszár szimering csere megoldotta


Még azt megpróbálom hogy kivezetem a kartergázt a szabadba és megnézem hogy úgy is füstöl-e. Ha igen akkor szelepszárszimering csere. De már érzem hogy ebből motor szétszerelés lesz, amihez semmi kedvem nincsen. LEhet egyébként hogy az előző gazdája szépen betartotta a 30 ezres olajcserét és szépen elrakódott az olajáteresztő gyűrű alatt minden. Megnéztem a kartergázt, kicsi vákuum van a motorban, az olajbeöntőhöz téve egy nejlon zacskót befelé kezdte el szívni.



Szelepszárszimmering és szelepvezető csere. Ha már ott vannak, akkor vezérműlánc+vezető és kartergázszelep csere. Ugyanez volt, azóta mentem 10k km-t, tökéletes a motor, imádom. Ha rendben van az N46, akkor szerintem nagyon jó motor.


Igen, ez lesz a megoldás mivel úgy füstöl mint valami kétütemű trabant
De ha már lent lesz a hengerfej akkor kap egy új gyűrűsort is, menjünk biztosra. Mégegyszer nem akarok ezzel a problémával foglalkozni...
Majd csinálok pár képet, hogy milyen állapotban voltak a gyűrűk a motorban...



Sziasztok! Nah szét van szedve a motor, ahogy azt sejteni lehetett az összes szelepszárszimering kuka, teljesen ki vannak keményedve. Továbba a dugattyúgyűrűk és a gyűrűhornyok úgy el vannak rakódva olajkoksszal hogy ilyet én még nem láttam. Nem is csoda hogy ette az olajat szegény motor. Mindez hála a longlife olajoknak és a 30 ezres olajcsere periódusoknak. A motorban a mozgó alkatrészek kopása hál istennek nulla, szóval nem a minőséggel van a baj.


konkolyd Elküldve: 2017-10-24 07:27 N46 és N42 motorok

duc írta:
konkolyd írta:
joe16 írta:
YELLOW írta:
konkolyd írta: Sziasztok!

Nemrég vettem egy N46B20 motoros autót. Fogyott belőle az olaj rendesen 1000km/l.
Amiket cseréltem:
- szelepdekli tömítés (szivárgott rendesen)
- vákuum pumpa tömítés (csöpögött belőle az olaj, rá a kipufogóra)
- kartergáz szellőztető szelep (nyomás volt a motorban, és még gyári volt a szelep)

Sajnos az autó olajfogyasztása nem szűnt meg, sőt elkezdett füstölögni is, ami eddig nem is volt. Menet közben semmi füst (vagy csak nem látom), lámpánál állva alapjáraton semmi, de amikor elindulok akkor de csak üzem meleg motornál mindig lövi a kéket. Hol kisebbet, hol hatalmasat. Van ennek a motornak még valami olajfogyasztást befolyásoló berendezése, mint pl a karterszellőző szelep, vagy marad a motor megbontása, szelepszár szimmering, dugattyúgyűrű csere?
Nem akarom elhinni hogy a régi BMW-m (M43 motoros) szinte semmi olajat nem evett, mondhatni hozzá se kellett nyúlni a motorhoz, ezt meg már most 10 évesen és 150 ezer km után gyűrűzni kellene...


mivel kb minden egyéb olajszivárgás megszüntettél, ezért most azt is ott nyomja ki, ahol tudja. azaz a szelepszár szimmeringeknél, vagy a gyűrűknél. kartergáz oké? látom lett szelep cserélve, de nem rossz mégis?
ismerősnek kb vagy 50 vagy 80ezernél kellett az egész motort generálozni ebből a típusból.
nekem ugyan N42B18 van, erre is panaszkodnak olajfogyasztásra, de szerencsére az enyém nem eszi.


Nekem is N42 van ami ette az olajat. Szelepszár szimering csere megoldotta


Még azt megpróbálom hogy kivezetem a kartergázt a szabadba és megnézem hogy úgy is füstöl-e. Ha igen akkor szelepszárszimering csere. De már érzem hogy ebből motor szétszerelés lesz, amihez semmi kedvem nincsen. LEhet egyébként hogy az előző gazdája szépen betartotta a 30 ezres olajcserét és szépen elrakódott az olajáteresztő gyűrű alatt minden. Megnéztem a kartergázt, kicsi vákuum van a motorban, az olajbeöntőhöz téve egy nejlon zacskót befelé kezdte el szívni.



Szelepszárszimmering és szelepvezető csere. Ha már ott vannak, akkor vezérműlánc+vezető és kartergázszelep csere. Ugyanez volt, azóta mentem 10k km-t, tökéletes a motor, imádom. Ha rendben van az N46, akkor szerintem nagyon jó motor.


Igen, ez lesz a megoldás mivel úgy füstöl mint valami kétütemű trabant
De ha már lent lesz a hengerfej akkor kap egy új gyűrűsort is, menjünk biztosra. Mégegyszer nem akarok ezzel a problémával foglalkozni...
Majd csinálok pár képet, hogy milyen állapotban voltak a gyűrűk a motorban...

konkolyd Elküldve: 2017-10-18 09:51 N46 és N42 motorok

joe16 írta:
YELLOW írta:
konkolyd írta: Sziasztok!

Nemrég vettem egy N46B20 motoros autót. Fogyott belőle az olaj rendesen 1000km/l.
Amiket cseréltem:
- szelepdekli tömítés (szivárgott rendesen)
- vákuum pumpa tömítés (csöpögött belőle az olaj, rá a kipufogóra)
- kartergáz szellőztető szelep (nyomás volt a motorban, és még gyári volt a szelep)

Sajnos az autó olajfogyasztása nem szűnt meg, sőt elkezdett füstölögni is, ami eddig nem is volt. Menet közben semmi füst (vagy csak nem látom), lámpánál állva alapjáraton semmi, de amikor elindulok akkor de csak üzem meleg motornál mindig lövi a kéket. Hol kisebbet, hol hatalmasat. Van ennek a motornak még valami olajfogyasztást befolyásoló berendezése, mint pl a karterszellőző szelep, vagy marad a motor megbontása, szelepszár szimmering, dugattyúgyűrű csere?
Nem akarom elhinni hogy a régi BMW-m (M43 motoros) szinte semmi olajat nem evett, mondhatni hozzá se kellett nyúlni a motorhoz, ezt meg már most 10 évesen és 150 ezer km után gyűrűzni kellene...


mivel kb minden egyéb olajszivárgás megszüntettél, ezért most azt is ott nyomja ki, ahol tudja. azaz a szelepszár szimmeringeknél, vagy a gyűrűknél. kartergáz oké? látom lett szelep cserélve, de nem rossz mégis?
ismerősnek kb vagy 50 vagy 80ezernél kellett az egész motort generálozni ebből a típusból.
nekem ugyan N42B18 van, erre is panaszkodnak olajfogyasztásra, de szerencsére az enyém nem eszi.


Nekem is N42 van ami ette az olajat. Szelepszár szimering csere megoldotta


Még azt megpróbálom hogy kivezetem a kartergázt a szabadba és megnézem hogy úgy is füstöl-e. Ha igen akkor szelepszárszimering csere. De már érzem hogy ebből motor szétszerelés lesz, amihez semmi kedvem nincsen. LEhet egyébként hogy az előző gazdája szépen betartotta a 30 ezres olajcserét és szépen elrakódott az olajáteresztő gyűrű alatt minden. Megnéztem a kartergázt, kicsi vákuum van a motorban, az olajbeöntőhöz téve egy nejlon zacskót befelé kezdte el szívni.

konkolyd Elküldve: 2017-10-18 06:59 N46 és N42 motorok

Sziasztok!

Nemrég vettem egy N46B20 motoros autót. Fogyott belőle az olaj rendesen 1000km/l.
Amiket cseréltem:
- szelepdekli tömítés (szivárgott rendesen)
- vákuum pumpa tömítés (csöpögött belőle az olaj, rá a kipufogóra)
- kartergáz szellőztető szelep (nyomás volt a motorban, és még gyári volt a szelep)

Sajnos az autó olajfogyasztása nem szűnt meg, sőt elkezdett füstölögni is, ami eddig nem is volt. Menet közben semmi füst (vagy csak nem látom), lámpánál állva alapjáraton semmi, de amikor elindulok akkor de csak üzem meleg motornál mindig lövi a kéket. Hol kisebbet, hol hatalmasat. Van ennek a motornak még valami olajfogyasztást befolyásoló berendezése, mint pl a karterszellőző szelep, vagy marad a motor megbontása, szelepszár szimmering, dugattyúgyűrű csere?
Nem akarom elhinni hogy a régi BMW-m (M43 motoros) szinte semmi olajat nem evett, mondhatni hozzá se kellett nyúlni a motorhoz, ezt meg már most 10 évesen és 150 ezer km után gyűrűzni kellene...

konkolyd Elküldve: 2013-09-30 18:31 Mi lehet a baj?

szotakdavid írta:
konkolyd írta: Sziasztok! Ki tud nekem segíteni mi lehet a baj?
E46 coupe, leállítom a motort, leveszem a gyújtást, minden kikapcsol, de a fűtőventillátor néha néha felpörög pár másodpercre(digit klíma). Önmagában ez nem érdekelne, mert pörögjön ha akar, de 3 nap alatt leszívta nullára az akksimat és a csajomnak kellett betolni a verdát ami kicsit ciki volt.

Előre is köszi!


Süni


Köszi, én is erre gondoltam, olvasgatva régebbi beszélgetéseket. Egyébként a ventillátor fordulata is ingadozik néha...
Gondolom akkor a rövid sűrű tüskést kell beszereznem?

konkolyd Elküldve: 2013-09-30 17:53 Mi lehet a baj?

Sziasztok! Ki tud nekem segíteni mi lehet a baj?
E46 coupe, leállítom a motort, leveszem a gyújtást, minden kikapcsol, de a fűtőventillátor néha néha felpörög pár másodpercre(digit klíma). Önmagában ez nem érdekelne, mert pörögjön ha akar, de 3 nap alatt leszívta nullára az akksimat és a csajomnak kellett betolni a verdát ami kicsit ciki volt.

Előre is köszi!
« előző1234következő »