lacaca fórum hozzászólásai

lacaca Elküldve: 2010-07-08 17:14 Motorolaj

Én azt tanácsolom,hogy az ősz beállta előtt mindenképpen cseréld le az olajat 5w-40 vagy 5w30-ra ! Akár lefutotta a kilométert akár nem!

lacaca Elküldve: 2010-07-08 00:25 Motorolaj

ihorvath írta: Sziasztok!

2004-es évjáratú 320 dizel e46-os BMW-ben (130 ezer km) 5w30-as BMW olaj volt. Az autószerelőm azt mondta, hogy túl híg ez az olaj, ő nem javasolja beletenni, hanem inkább a BMW 10w40-est. Az indoka: túl híg az 5w40 ennyi km után, ő is 10w40est használ évek óta a dizel e46-osába. Kérdésem, hogy hibát követtem-e el, hogy hagytam rábeszélni magam, és 10w40-est töltöttünk bele?

A hozzászólásokban nem találtam 10w40-est, mindenki csak 0w40 vagy 5w40-et tesz bele...

Továbbá, kijelenthető az, hogy a castrol olajjal jobban járok mint a gyári BMW olajjal, mert az biztos ugyanaz az évek során, és biztos minőségi?


Igen!!! Komoly hibát követtél el !! Ugyanis amíg a motor nem "eszi" számottevően az olajat ,addig mindenképpen ajánlott!! a vékonyabb és jobb kenést biztosító olaj használata! Nem is tudom ,hogy egy szakember? hogy adhat ilyen buta tanácsot! Mindenképpen 5w-40 vagy inkább 5w-30 viszkozitásút használj ameddig csak lehet. És keress egy hozzáértőbb szerelőt!

lacaca Elküldve: 2010-07-02 23:14 Pedálszett

Új ALU M pedálszett eladó E46-hoz vagy cserélhető más BMW alkatrészre tartozékra egyébre értékegyeztetéssel!
ár 16000 huf vagy megegyezünk.



lacaca Elküldve: 2010-07-02 21:40 320d Motor

[quote="kerezsijoc"]Sziasztok!

Ismét itt, a problémám az lenne, hogy elvittem a kocsim műszaki vizsgára és majdnem megbukott(szerencsére volt ismerős) a környezetvédelmi vizsgán a füst azaz a K értékem bőven a duplája volt a megengedettnek. Pedig nem füstöl a kocsi.Néztük cseréltük a légtömegmérőt, a turbónyomás vezérlő kütyüt, a vezérműtengej jeladót, a porlasztócsúcsok kivállóak. A kocsi egyes szerelők szerint túl jól megy (autómata).A bmw debreceni szakszervízében is jártam vele 2 napig ott volt és ott sem jöttek rá mi baja lehet. Nézték az üzemanyag nyomást, azEGR-t az is tökéletes.Rárakták a legújabb motorvezérlő szoftvert de azzal sem történt változás.Emellett, hogy magas a K érték még zabál is a fedélzeti szerint 6-ot eszik átlak ami a valóságban 9L.Példa képpen Debrecen-Budapest oda-vissza (140 tempomat) plusz egy kis város (amit enged a városi sebb.) És én igazán tojással nyomom a gázpedált 8,6l-ra jött ki a fedélzeti szerint meg 5,9 ?????????????????????????
Elsírtam bánatom! Ha bárkinek van ötlete kérem segítsen vagy adjon egy szakidani telefonszámot mert itt debrecenben az összes bmwguru megbukott!!! [/

Ha megcsörgetsz elmondom ,hogy mi lehet a probléma a környezetvédelmi mérésnél és ha valóban jó az autó simán át fog menni a vizsgálaton! Akinek hasonló gondja van hívjon bátran! 06 30 690 4994

lacaca Elküldve: 2010-05-05 17:24 Extra gyors találkozó!

balesz írta:
Robinson írta: Tano!

Nem hiszed el, de hazaértünk, bezártam a kocsit és.... villant... Nem értem
Nyitásra viszont továbbra sem.

Örültem az új arcoknak, lacaca, balesz


Én is örültem, hogy láttuk egymást



Nagyon kellemesen csalódtam mindenkiben! Jó kis csapat, fiúk lányok egyaránt! A mielőbbi viszlát!!!!

lacaca Elküldve: 2010-04-30 18:55 Extra gyors találkozó!

Megcsörgetne valaki aki jön a ma esti gyorstalira kapcsolattartás miatt ! A számom 0630-690-4994 Szeretnék ott lenni de most indulok a Balatonról.

lacaca Elküldve: 2010-04-30 18:25 Extra gyors találkozó!

Én csak valamikor 9 óra körül tudnék odaérni nem túl késő?

lacaca Elküldve: 2010-04-30 00:26 Extra gyors találkozó!

A hétvégén Budapesten leszek szívesen beneveznék egy gyors talira,

lacaca Elküldve: 2010-04-28 21:19 Fogyasztás 320d

A "vannak ennél sokkal kisebb fogyasztású autók"- ra értettem.

lacaca Elküldve: 2010-04-28 11:16 Fogyasztás 320d

Macsek írta:
SoundkeY írta:
Woockie írta:
Macsek írta: És szerintem a teljesítményhez fogyasztás is kell!És egy másik dolog......nem mindegy mennyit eszik.......ha üres a tank irány a kút ha 5 liter akkor is ha 8liter akkor is mert levegővel akkor sem megy ha 5 litert eszik!.)Ennyi!

Persze. csak nem mindegy, mennyire surun kell a kuthoz menni, ketnaponta vagy hetente. Akinek tokmindegy, az imnsho nem e46-ot vesz.


Yikes !


Szerintem a költség dolgokat mindíg az autó megvásárlása előőt kell mérlegelni hogy bírja valaki vagy nem!Vannak ettöl sokkal kisebb fogyasztású autók!



Erre ne vegyél mérget!

lacaca Elküldve: 2010-04-20 12:18 téli garnitúra

Eladó E46-hoz téli garnitúra: alufelni Style 51 ET47, Dunlop SP Wintersport M3 205/55/16" gumikkal szerelve. profilmélység 6,5-7mm ár megegyezés szerint

lacaca Elküldve: 2010-04-20 11:44 váltógomb és küszöbdíszléc

E46 gyári 6-os bőr váltógomb( újszerű) és és küszöbdíszléc (bal első hátsó fekete) újszerű állapotban eladó .Ár megegyezés szerint.tel: 06-30-690-4994

lacaca Elküldve: 2010-03-15 22:57 Melegen nem indul!

peetie írta: Még mindig küzdök a lenti problémával, nincs 5lete valakinek? Porlasztók jók, megnézték a szervízben, cseréltek egy nyomásszabályzó szelepet, de ugyanolyan mint volt. Melegen leállítom, 20 perc fél óra múlva csak második vagy 3. indításra indul el. Kicsit kihûl úgy hogy a mutató elmegy középrõl, akkor már indul rendesen.

De pl leállítom csak annyira míg megtankolok, akkor indul melegen is. Na jó kicsivel többet teker mint hidegen, de erre még azt mondom rendesen indul.

Mi a f*szom baja lehet? Nagyon kezd idegesíteni. Küszöb alatti pumpa 1 éve volt cserélve, az szarakodna? (mondjuk nagy melegben az új pumpával és a régivel is csinálta ezt már régebben is, de csak 30 fok fölött, mostmár mindegy neki milyen az idõ kint )
Hibaüzenet annyi látszik a computerben, hogy hiba a nyomás felépítõ rendszerben(vagy vmi ilyesmi)



Nekem voltrégebben egy off-autóm ugyanezt csinálta . Hidegen,még -10-ben is egy pöccre indult ,de ahogy elérte az üzemi hõm.-et és pl megálltam tankolni,ha tovább álltam öt percnél már nem lehetett elindítani. Meg kellett várni amíg kb 60-70 fokra visszahûl.Nem állítom,hogy a tiednek is ugyan az a baja,de a tünetek hasonlóak! Azt kívánom ne járj úgy mint én!! Nekem csak hengerfej csere után javult meg,pedig elõtte én is mindent megnézettem vagy kicseréltem! Gátrepedéses volt!

lacaca Elküldve: 2010-03-15 19:12 Társalgó

Csum írta: Van köztetek bárkinek bármilyen jellegû tapasztalata a BIODÍZELEL kapcsolatban! láttam délelõt egy mûsort!
amiben arról volt szó,hogy amerikában egyre többen álnak át a bidízelre mégpedig úgy, hogy a motortérbe be épitenek valamit ami által útána az ember újra hasznosíthatja a konyhai olajakat!! annyi a tehendõje,hogy otthon le szûri és már öntheti is a tankba!!! kinek mi a tapasztalata ezzel kapcsolatban érdemes vele foglalkozni?



Évekig használtam adagolós szívó és td-ben egyaránt. Semmiféle átalakítás nem kell hozzá . A motor erõsebb dinamikusabb volt ,kevesebbet fogyasztott és nem szennyezte a környezetet! Sajnos ez ma nem számít,ugyanis ha ezzel jársz ,jövedéki bûncselekményt követsz el!

lacaca Elküldve: 2010-03-13 19:47 Chip tuning

Burns írta:
Zsomby írta: Szerintem csak maga egy motortervezõ mondhatja meg hitelesen, hogy mekkora a túlméretezés gyárilag. De tuti, hogy a BMW ezen nem spórol. A szerelõm szerint a Merci a BMW és a Volvo gyártja a leg strapabíróbb motorokat. Még a 30-40 éves ezeröcsiket is 75 lóról 120 ra húzzák sokan és ott sincs gond. A 316d is egy 320d csak lefolytották, kisebb turbóval meg ilyenek, de tuti, hogy nincs benne más fõtengely, meg hajtókar meg csapágy, meg dugattyú. Minya Misi nagyon jó tuning szakember és õ is azt mondta, hogy kibírja a többletet a motorom és igaza volt. Nyáron autópályán klímával 160-nál sem volt gondom.
Meg ha ilyen veszélyes lenne a chiptuning, akkor senki nem csinálná. Szinte minden haveromnak az elsõ dolga, hogy viszi chippelni a kocsiját és ezek zömme nem mai autó. Soha nem volt még gond egyiküknek sem és nekem sem.

Szerintem is csak az mondjon véleményt chiptuningról, akiknek személyes, hosszú távú tapasztalata van.


Egy alap (110kW) 320d a 200-at is simán tudja nyáron klímával. Ezért nem kell megcsippelni.
Láttál már "tyuning" motort szétszedve? Elégett dugók, szelepek, repedt hengerfej, stb. Pedig Kontár Béla tutira azt állította, hogy kibírja... hát nem bírta ki.



Így van!