lantika Elküldve: 2015-10-28 16:12 Nem indul el
Coyote írta:Atika113 írta: Üdv!
Új vagyok itt a fórumon. Átolvastam minden - a problémámat érintő - hibát és megoldási javaslatot, de nem jutottam előre, ezért bátorkodtam írni.
A hibajelenség:
Leejtős a garázslejárónk, és ezen pihent a 2002. 11. havi 318d touringom.
Reggel az asszon ment (volna) vele. Izzítás, majd pöcc-röff, de nem várt, hanem lendületből elindult felfelé tolatva a lejáróból. Természetesen lefulladt, de azóta nem indul az autó.
Gázolaj negyed és fél között van benne. Felhúztuk, majd megpróbáltuk behúzni, de nem indult. Majd akku töltőre került, és egy másikkal INPA hibakód olvasás. A hiba az izzító relé a gép szerint (Ma megyek érte). Ha kitörlöm, a hiba visszajön. A relé behúz, viszont a gyertyák felé menő vezetékeken 11,89V, 4V 0,1V 2 V, mérhető.
Első kérdés: Ez Relé, vagy gyertya lehet? Ha gyertya cseréhez le kell venni a szívósort?
A másik jelenség, hogy a résolajcsövek eltörtek levétel közben, uh. azokat cserélem.
Viszont az Üzemanyagpumpa nagyon csekély mértékben szállít szemre. (a TIS szerint 0,4 bar a gyári érték - nekem ez is kevésnek tűnik-). A gázolaj úgy jön gyújtásra, mint a csordogáló csapvíz. Nem tudom, hogy ez normális-e.
Gázolajszűrő most lett cserélve, gyújtás ráadásakor a résolajcső lehúzásával megjelenik minden csúcsnál a gázolaj.
Az INPA nem ír más hibát.
A motor továbbra sem indul. Nincs több ötletem. Mi lehet még a hiba, hol keressek? Semmi előjele nem volt a leállásnak.
Valami ötlet?
Ez egy eléggé gyakori, nem BMW-specifikus probléma: ha túl sokáig parkolsz túl meredek lejtőn, a tankból nem tudja felszívni a cuccot a pumpa, levegősödik a rendszer. Valamelyik autónál előre, valamelyiknél hátra döntve jön ez a jelenség inkább. Ráguglizva olyan megoldásokat találni, hogy:
1. ha meredek lejtőre álltál, akkor indítás előtt gurulj le sík terepre, várj pár percet, utána indíts.
2. töltsd tele a tankot (már fél tanknál is jelentkezhet ez a probléma)
Szerintem az indítás miatt neked ezek már nem segítenek, levegős lett a rendszer...
B lehetőség, hogy semmi köze a meredek lejtőhöz, csak az izzításod fosott be.
Nem kap az eleg üzemanyagot.
"A dízelnél a tüzelőanyag (leginkább gázolaj) gyújtószikra segítsége nélkül, a legalább hússzoros kompresszió (légsűrítés) miatti felmelegedés hatására öngyulladással ég el és végez munkát a hengerben. A dízelmotor tiszta levegőt szív be és azt sűríti össze. A nagy nyomás miatt a levegő felmelegszik. Ebbe a forró levegőbe az adagolószivattyú dízelolajat fecskendez be, amely magas hőmérsékleten külön gyújtóberendezés (gyertya) nélkül meggyullad, elég.
Az izzítógyertya, amely indítás előtt melegíti az égésteret, hogy a befecskendezett gázolaj az izzítógyertyával egyáltalán nem érintkezve (a különben alacsony sűrítési véghőmérséklet ellenére is) meggyulladjon. Azért nem érintkezhet a gázolaj a gyertyával, mert az jóval túlhaladja a gázolaj öngyulladását,így a robbanás előbb következne be, mint ahogy kéne. Általános tévhit, hogy az izzítógyertya minden indulásnál, és minden hőmérsékleten izzít. A legtöbb autóban (még a 20 évesekben is), ha a hűtőfolyadék hője eléri a 15 Celsius-fokot, akkor nem következik be az izzítás. Az „izzítás-jel” a műszerfalon egy kontroll lámpa, ha indítás előtt nem villan fel, akkor gond van az izzítógyertyákkal. "