lbalog fórum hozzászólásai

lbalog Elküldve: 2010-10-16 13:30 Vásárlás előtt: 25d vagy 30d?

Sziasztok!
Alapvetően abban kérném a szakértést, hogy a 25d vagy a 30d lenne a megbízhatóbb motor /nyilván ugyanazon futásteljesítmény mellett/?
Persze autója, gazdája válogatja, de azért valami támpontot mégiscsak tudnátok adni.
Az pedig nem lenne rossz dolog, mivel kocsicserén gondolkodom.
Anyagi okok miatt max 4milla amibe bele kell férjen a gép, az évjárat így a 2004-2005 körüli kocsikra redukálódik. 3 jelölt van: E46 330D/150kw/kombi, E61 525d, E61 530d. Szigorúan manuális váltóval /meg egy csomó apróság amihez a mostani már hozzászoktatott /.
Szerintetek?
thnx

lbalog Elküldve: 2010-05-17 21:47 Furcsa hangok a kerekek felõl.

lbalog írta:
Tano írta:
lbalog írta: Nem kormányzár az tuti... a keréktől jön a hang. Olyan mintha, ahogy gurul hátra a kocsi a balra kitekert kormány hatására a jobb kerék ugye "elfelé szeretne menni a kanyar ivétől" így kvázi a tapadás húzza "kifele" a kerék alját. Már ha érthető ahogy leírom... Valami biztos enged egy kicsit /pár mm-ről lehet szó max/, majd elérve a határt "visszarántja" a kereket és az okozza a pattogó hangot.
Régi, még front meghajtású időkből emlékszem ilyesmi hangra, féltengelyes kocsinál, kitekert kormány padlógáz verziónál.... azért fura, mert elvittem szerelőhöz, megemelte, mindent megrángatott majd 2 szilent és egy kutyacsontnyi problémát talált. Ezt szépen ki is cseréltük, a kocsi tilinkózása az úton meg is oldódott de ez a gond megmaradt, talán csökkent kicsit..


Mivel teljesen kitekerve csinálja én a kormányművet is javaslom megnézetni.


ez valóban megfontolandó!
thnx

Nos, a kérdés megoldódni látszik: a zavaró hang a kardán felfüggesztéstől jön...persze biztosat majd a csere után tudok mondani, amennyiben megszűnik ez az idegesítő jelenség...

lbalog Elküldve: 2010-05-16 21:07 Furcsa hangok a kerekek felõl.

Tano írta:
lbalog írta: Nem kormányzár az tuti... a keréktől jön a hang. Olyan mintha, ahogy gurul hátra a kocsi a balra kitekert kormány hatására a jobb kerék ugye "elfelé szeretne menni a kanyar ivétől" így kvázi a tapadás húzza "kifele" a kerék alját. Már ha érthető ahogy leírom... Valami biztos enged egy kicsit /pár mm-ről lehet szó max/, majd elérve a határt "visszarántja" a kereket és az okozza a pattogó hangot.
Régi, még front meghajtású időkből emlékszem ilyesmi hangra, féltengelyes kocsinál, kitekert kormány padlógáz verziónál.... azért fura, mert elvittem szerelőhöz, megemelte, mindent megrángatott majd 2 szilent és egy kutyacsontnyi problémát talált. Ezt szépen ki is cseréltük, a kocsi tilinkózása az úton meg is oldódott de ez a gond megmaradt, talán csökkent kicsit..


Mivel teljesen kitekerve csinálja én a kormányművet is javaslom megnézetni.


ez valóban megfontolandó!
thnx

lbalog Elküldve: 2010-05-16 20:31 Furcsa hangok a kerekek felõl.

bmw320d4 írta:
YELLOW írta: esetleg az nem lehet, hogy olyan a jelenség mint E39-nél? annál volt olyan, hogy teljesen kitekert kormánynál, bezárt a kormányzár. nem lehetséges, hogy esetleg ott is be akarna zárni csak nem tud? ez csak felzézelezés.


Milyen történeteket tudsz te
Az a baj, hogy a kormányzár 1 kormányfordulat alatt 2-3x zárna, így elég nehéz elhinni, hogy csak teljesen kitekert kormánynál zár(na) be...



Nem kormányzár az tuti... a keréktől jön a hang. Olyan mintha, ahogy gurul hátra a kocsi a balra kitekert kormány hatására a jobb kerék ugye "elfelé szeretne menni a kanyar ivétől" így kvázi a tapadás húzza "kifele" a kerék alját. Már ha érthető ahogy leírom... Valami biztos enged egy kicsit /pár mm-ről lehet szó max/, majd elérve a határt "visszarántja" a kereket és az okozza a pattogó hangot.
Régi, még front meghajtású időkből emlékszem ilyesmi hangra, féltengelyes kocsinál, kitekert kormány padlógáz verziónál.... azért fura, mert elvittem szerelőhöz, megemelte, mindent megrángatott majd 2 szilent és egy kutyacsontnyi problémát talált. Ezt szépen ki is cseréltük, a kocsi tilinkózása az úton meg is oldódott de ez a gond megmaradt, talán csökkent kicsit..

lbalog Elküldve: 2010-05-16 13:55 Furcsa hangok a kerekek felõl.

Sziasztok!
Egy bosszantó hibajelenségben kérem a hozzáértő társaság véleményét.
Ha balra kitekert kormánnyal tolatok, akkor a jobb kerék felől kopogás-kattogás hallatszik és a kormány is megrezdül /mintha ráhajtana a kerék valamire/, de csak ha lendületesebben tolom neki. Ha csak éppen gurulok vagy egyenesen, esetleg jobbra kitekert kormánnyal tolatok, akkor semmi!
Most lett kicserélve elől 1 kutyacsont 2 szilent, egyéb probléma nem jelentkezik, nem lötyög, lóg, a kerék, feszes, pontos a kormány és jó az egyenesfutás, nincs kátyunál kopogás.
Ötlet?
/egy 2004-es E46 kombi 320d az alany/
thnx
L

lbalog Elküldve: 2007-12-17 01:01 Chip tuning

hát igen, 2 box már sok 1 autóba, az már szent igaz

lbalog Elküldve: 2007-12-16 19:38 Chip tuning

Tano írta: Aham, értem. Akkor belenyogszok, végülis egy '99-es vasnál ezek szerint nem csoda hogy érezhetõ

nem értem, ha kellemetlen /márpedig egy megtorpanós bömi az az/ miért nyugszol bele??
pontosan az látszik a teljesítmény görbén, hogy a pbox simán kivasalja ezt a huplit, persze emellett a teljesítményt is feltolja
szóval ha 99-es 20d-d van abba pont jó az eladó kütyüm, a linkelt honlapon fogod látni mennyire komoly a cucc
hívj ha érdekel, megegyezünk

lbalog Elküldve: 2007-12-15 17:28 Chip tuning

Tano írta: Hoppá, végre egy E46 valós diagrammot is látok.

Azt meg tudná valaki mondani, hogy mi okozza azt a nagy hullámzást 1900-as fordulat környékén? Ez nagyon érdekelne.

azt, hogy mitõl van nem tudom, de ha rossz a légtömegmérõd akkor ez az árok fog méginkább kiszélesedni és a felfutás is csak jóval alacsonyabb lesz...

lbalog Elküldve: 2007-12-15 15:23 Chip tuning

e46 írta: sajna nekem még a régi ugyhogy ezek szerint nem jo de azért köszike

Sziasztok !
Nekem most vált eladóvá egy Steinbauer Pbox a 136 lovas 20D-bõl.
Ha érdekel, akkor tudok küldeni róla képet és teljesítmény diagramot is /Istvánko/. LE-be 13 nyomatékban viszont 43Nm amit rádob. Nem kinyírós, hanem az egyik legkomolyabb tuning box a piacon
/nekem 2éve 210ezerbe került!!/ http://www.steinbauer.cc/index...mp;umenu=f 40ezer elégedett km, van mögöttem azóta.
Ha valakit érdekel akkor nyugodtan hívjon a 30-2196117-en
ja igen, az ára 75ezer pénz

csak szemléltetésül, milyen jól kisímítja a nyomatékgörbét ez a kütyü:
a legfelsõ vonal a nyomaték oldalt az érték NM-m-ben
pbox nélkül:

és pbox bekapcsolva:

lbalog Elküldve: 2007-01-23 18:52 Légtömegmérõ! Valaki segítsen please!

alfatone írta:
lbalog írta: nem mondtam, hogy más nem érthet a bömöshöz, csak a márkaszervíz /csakhogy ott némi érvényesíthetõ jogaim is vannak, ha elsza..ák a kocsit/
ha viszont itt a fórumon 1-2, többször bizonyított bmwguru neve, elérhetõsége felmerül, nekünk már megérte az oldal / és gondolom nekik is/

Remélem sose kerülsz oda, hogy ez a "jogodat" érvényesítened kellene, mert az éppen az ilyen helyeken megy a legkevésbé.


azt én is remélem...

lbalog Elküldve: 2007-01-22 19:12 Légtömegmérõ! Valaki segítsen please!

nem mondtam, hogy más nem érthet a bömöshöz, csak a márkaszervíz /csakhogy ott némi érvényesíthetõ jogaim is vannak, ha elsza..ák a kocsit/
ha viszont itt a fórumon 1-2, többször bizonyított bmwguru neve, elérhetõsége felmerül, nekünk már megérte az oldal / és gondolom nekik is/

lbalog Elküldve: 2007-01-21 15:02 Légtömegmérõ! Valaki segítsen please!

Szerintem egyszerûen vidd be egy normális márkaszervízbe, amit vettél azt meg vidd vissza....
ha jól emlékszem már itt a fórumban is leírtam, hogy nekem is légtömegmérõs volt a gép, úgy 2 éve.
Akkor még nem volt ilyen aktív a fórum és nem volt meg ez az innen-onnan vegyünk légtömegmérõt és programoztassuk mi hozzá a motort valakivel címû lehetõség: ergo a márkaszervízben kipengettem kb. 150 ezer ft-ot, ami nem kevés pénz /bár ha belegondoltok itt nem 1-2 millás autókat szereltetünk és ha hozzá kell nyúlni az nem 10ezer ft/, DE csak bevittem a kocsit és 3 óra múlva kihoztam tökéletes állapotban GARANCIÁVAL, új légtömegmérõvel és új szoftverrel ami az új légtömegmérõhöz való....
Senki ne dobáljon sárral, nem védem a márkaszervízt /1 olajcsere+tükör felszerelés, úgy, hogy minden anyagot én vittem 27ezer / de ha a kocsi vagy a motor lelkérõl van szó..... nem szabad gányolni és isten tudja honnan beszerzett cuccokkal meg programokkal kinyírni az autót. Lehet hogy bejön valakinek, de másik 3nak meg csak problémája lesz vele.. Ha te magad nem tudod pontosan, hogy mit hova és hogy kell beszerelni, akkor nyílván hinni kell valakinek: én annak hiszek, ahova GARANCIÁBA visszavihetem, ha elb...ta a gépet!

lbalog Elküldve: 2007-01-12 18:51 Olajcsere

Srácok!

nem tudja valaki véletlenül, hogy a 320D /136LE/ henger felülete már "NIKASIL" bevonatú, avagy nem /az a szürke izé/??? mintha csak a 6 hengereseké lenne olyan...
mert ha igen akkor nem nagyon öntögetnék bele semmilyen olaj adalékot, ez a bevonat állítólag nem komálja ezeket a löttyöket /prolong, metabond, ceramic.../, meg mondjuk a modern olajak egyébként sem igénylik ezeket a cumókat..
valaki ?????

lbalog Elküldve: 2007-01-06 22:09 Légzsák___

paci írta:
lbalog írta: az asc visszajelzõvel is így jártam: váltózár szerelés után kikapcsolhatatlan lett az asc
persze csak a szerlõ bénázott és lejött a kapcsolóról a csati, én meg fizethettem egy tizest a kompjúteres kiolvasásért


Csak kíváncsiságból: honnan is jött le az a csati? Én is szívesen ellenõrizném az enyémet..



az ajtópanelt leszedve meglátod az oldallégzsákot, ehez csatlakozik egy kis vezeték ami gondolom a kompjúterhez megy, na az csúszott le a csatlakozóról....
az asc pedig: ha a váltózsákot lepattintod, kézzel eléred a váltó elé szerelt asc kapcsoló alját és így ellenõrizheted, hogy rendesen rá van-e dugva a vezeték...

lbalog Elküldve: 2007-01-06 21:22 Légtömegmérõ

bizonyára sikerült megoldani a problemot, így csak tapasztalatként írok:
320d 2000.07. havi 63ezer km-el vettem 2éve, azonnal légtömegmérõ csere /1800-tól húzott 2100-nál torpant, majd 2500-tõl megindult/, bcsaba bmw szakszervíz kb. 150ezerbe fájt de mintha kicserélték volna a kocsit /gyári cucc+újraprogramozás/
szerintem ez a motor lelke és én nem szívesen kisérleteztem volna utángyártott cuccokkal, talán egy lengõkar, vagy futómû alkatrész, esetleg kipufogó alkatrész esetén, de motorelektronikánál én legalábbis gyáriban gondolkodom....