lela fórum hozzászólásai

lela Elküldve: 2014-12-28 16:28 Fûtés - Klíma

gfeco írta:
lela írta: A minap lebontottam az intercoolert tisztítás céljából és iszonyat sok kosz volt körülötte.Szépen kitakarítottam.De a lényeg hogy akkor láttam hogy a klímahűtő és a vízhűtő között tele van bogár levél kosz maradvánnyal. Konkrétan a két hűtő egy egységet alkot.Hogy érdemes ezt kitakarítani? Melyik hűtőt könnyebb kivenni? Ha kiveszem a klímahűtőt kell e valamire figyelni és a gázt mennyiért töltik újra, mert ha leveszem a csatikat akkor gondolom az elszökik.Milyen gáz van ebben, sima hűtőgáz vagy ez is típus és gyártóspecifikus? Gondolom a gázban vannak egyéb adalékok amik a kompresszort keni és a csövezést védik a korróziótól.


Szia
Én a vizhűtőt vettem ki ugyanezen célból.
Szerintem gazdaságosabb.Egy klimatöltés olyan 10-15 ezer között van,de függ hogy kérsz e uv festéket vagy sem.Olaj is kell a rendszerbe de nem mind1 milyen.
A gáz tipusa a géptetőn fel van tüntetve ha még nem volt törve.
R134a kell bele asszem.de klimasok tudjak.
Meg igazábol lefejteni kéne árt a környezetnek.
Én a vizhűtőt venném ki de lehet más tud adni jobb tippet.



Az uv festék mi célt szolgál?
A géptetőn hol van ez a szám?
Klímások le tudják fejteni és visszatölteni?Vagy ez is elfárad és nemárt cseréltetni?
Hogy lehet kivenni a hűtőt, macerás?

lela Elküldve: 2014-12-28 15:16 Fûtés - Klíma

A minap lebontottam az intercoolert tisztítás céljából és iszonyat sok kosz volt körülötte.Szépen kitakarítottam.De a lényeg hogy akkor láttam hogy a klímahűtő és a vízhűtő között tele van bogár levél kosz maradvánnyal. Konkrétan a két hűtő egy egységet alkot.Hogy érdemes ezt kitakarítani? Melyik hűtőt könnyebb kivenni? Ha kiveszem a klímahűtőt kell e valamire figyelni és a gázt mennyiért töltik újra, mert ha leveszem a csatikat akkor gondolom az elszökik.Milyen gáz van ebben, sima hűtőgáz vagy ez is típus és gyártóspecifikus? Gondolom a gázban vannak egyéb adalékok amik a kompresszort keni és a csövezést védik a korróziótól.

lela Elküldve: 2014-12-28 14:32 Turbo


[/quote]

Ezt gázadáskor le lehet ellenőrizni. Valakit megkérsz, finoman emeli a fordulatot, Te meg ellenőrzöd. A turbó kenését befolyásolhatja a rossz kartergáz szűrő.

[/quote]

Hogyan ellenőrzöm hogy működik ez a vákumos geometria szabályzás? Kartelgázszűrőt cseréltem de nem tudom hogy minek kell ezt cserélni, csak egy rugós membrán van benne.
Ez tulajdonképpen a melegedő olaj túlnyomásos gázát engedi ki,illetve valamilyen úton módon innen jut olaj a turbóba vagy nem jól tudom?

lela Elküldve: 2014-12-28 13:53 Turbo

Minap termosztát cserénél levettem a szívó oldali csövet a turbónál, és csináltam pár képet a turbóról.


Megmozgattam a tengelyét ki be fel le, és nem mozgott, de picit olajos volt.Illetve az intercoolert is levettem abban is volt egy minimális olaj, kimostam benzinnel.
Az autó egyáltalán nem eszi az olajat, de 1800-ig elég erőtlennek érzem.Illetve ha beindítom hidegen és szinte azonnal elindulok picit fütyül a turbó, gondolom azért mert idő kell neki mire az olaj megkeni a tengelyt.
A kérdésem az lenne hogy hogyan tudom ellenőrizni hogy jó e a turbó, itt elsősorban a vákumos geometria szabályzásra gondolok, hogyan működik ez?Kell e időnként levenni a turbót kitakarítani a kipufogóoldali részét a koromtól?Van e vízhűtés ezeknél a turbóknál?Azt sem igazán értem hogy miért kell a kartelgázszűrőt cserélni mikor a 150 le-nél csak egy szelep van benne.Valóban szükség van ennek a cseréjére?Esetleg valaki el tudja ezt magyarázni,talán valami videóval képpel illusztrálni az adott típusra vonatkozólag?













lela Elküldve: 2014-12-22 14:15 angel eye

Azt szeretném kérdezni hogy az ezen az oldalon kapható és e között mi a különbség?
Olvastam itt hogy a 120 ledes a király mert nem világít nagyon meg fehér a fénye mint a xenonnak. De akkor milyen ez a 268-288 ledes illetve az olcsóbbik 168 ledes az mivel jobb esetleg rosszabb?

lela Elküldve: 2014-12-22 12:55 Termosztát

Na kicseréltem a termosztátokat , kitisztítottam az intercoolert benzinnel(pici olaj volt benne), ha már le volt véve a turbócső akkor az egr is alapos tisztítást kapott, no meg a hőcserélő is.
Konklúzió:Gyári termosztátok voltak benne(azt nem tudom hogy voltak e már cserélve), szerencsére a nagyról nem tört le a tartófül.
Mindenki, még egyszer leírom mindenki felejtse el hogy a termosztát által megadott érték alá csökkenhet a hőfok, ha ez bekövetkezik ott gond van.Próbáltam 500km pálya(volt benne lejtős rész is) 100km város 100km országút.A board mindig 89-91 c között mutatott.Sztem ez a lejtőn visszahűl dolog is hülyeség.Esetleg ha azt úgy hívják szakadék.



lela Elküldve: 2014-12-10 12:36 Termosztát

Tano írta:
lela írta: Szia megtudnád osztani ezeket a filoka, mert ezek a linkek már nem működnek.
Ki akarom cserélni az autón mindkét termosztátot és ehhez kellene segítség hol kell leengedni a vizet hogyan kell légteleníteni stb. Esetleg ha valaki le tudja írni azt megköszönném.

Köszi előre is!


Hi!
A TIS-ben megtalálod ezeket a leírásokat.


Hogy lehet ebben a TIS-ben keresni. Pl légtelenítés.Rámentem a cooling-ra de még véletlenül sem a hűtéssel kapcsolatos dolgokat jelenítette meg.

lela Elküldve: 2014-12-09 20:52 Termosztát

A topik elején láttam hogy volt akinek letört a termosztát ház két műanyag füle.Esetleg ez ha bekerül a rendszerbe milyen hibát, károkat okozhat.
Nyílván letakaríthatja a szivattyú lapátokat, tehát ha kiveszem a termosztátot akkor ha minden igaz az a szivattyúházban van.Lehet így ellenőrizni a szivattyúlapátokat? korábban a motor adott egy furcsa kattogóhangot, de ez egyik napról a másikra majdhogynem megszűnt.És kb onnan jött a hang.De senki nem tudott rá mondani semmit.És ha tényleg benne van a rendszerben a műanyag az bárhol lehet de gondolom elsősorban a hűtőirányában lenne mert ha kinyit a termosztát gondolom a vizet a hűtöfelé nyomja.Jelenleg azért akarok termosztátot cserélni mert mióta beállt a hideg azóta nem igazán áll be a hőfokmérő függőbe.
Ha beindítom hidegen a kocsit a termosztátházból a hűtőbe menő cső is elkezd melegedni holott annak csak a termosztát nyitáskor kellene.

lela Elküldve: 2014-12-09 20:12 Díszlécek

kempelen írta:
SP_323i írta:
Methos írta: Sziasztok,

Külső komplett shadow line szett összejött nagy nehezen, visszapillantókkal együtt.

Kérdés:
- Touring hátsó ablak körüli traktusánál lévő díszléc patentnek van-e valamilyen száma. Amik az íves részeket fogják a kasztnihoz. Pár darab el van törve és cserélni kéne. Nem találom sehol.

- Visszapillantót cserélnem kell, mivel a fényes fekete műanyag elem a donorról nem levehető. Nekem motoros a visszapillantó a donor viszont nem. Átpakolható a belsősége egyikből a másikba ?



Én is keresgéltem, de nem találok rá érdemi infót.
Erről lenne szó ha jól sejtem:
http://forum.e46fanatics.com/s...p?t=791716

Ha cseréled a hátsó vízvezetőt (3. ablak) készítenél fotót a gumikéder aljáról, ami vízszintesen áll?
Ott állunk a bagyi7 kollégával, hogy fogalmunk sincs milyen gumikeret kéne a 3. ablakhoz, hogy a normál matt helyett felkerüljön a fényes fekete keret.
Előre is köszi a fáradozást!


A touring hátsó oldalablak alsó vízszintes díszlécét csak a króm és a shadow line esetében lehet lepattintani. Akinek normál fekete gumikerete van, arra nem megy rá a shadow és vagy a króm... ott ablakot kell cserélni ami ragasztva van.
Persze meg lehet próbálni a gányolást, hogy levágsz a helyén a sima gumiból és megpróbálod valahogy felragasztani a shadow vagy króm keretet.



Mik a különbségek? Úgy értem hogy az enyémen króm keret van körbe az ajtókon.Neked úgy látom a képen hogy sima fekete gumigéder keret.És milyen a shadowline keret?Felvilágosítanál.

Kösszi!

lela Elküldve: 2014-12-09 15:57 Termosztát

Tano írta:
sumi20 írta: Nem nagyon értem, hogy melyik az M47-es és melyik az M47N-es motor, ha jól tippelek, az első a 136 lovas, második a 150-es? Amúgy a motor burkolatot hogyan kell levenni, valamint a termosztátot sima vagy imbuszos csavarok fogják. És még egy dolog légteleníteni mindkét kört kell, mert úgy tudom két kör van vagy az EGR-est azt nem kell ebben az esetben?


Igen, jól tippeltél, a 136 lovas az M47.
A burkolatot értelem szerint, nem nehéz, ha megnézed. Az első elemet 4 db tipli tartja. Utána az elülsőt, amin az olakbetöltő nyilás is van, azt 3 db imbuszcsavar. A termosztátot sima csavarok tartják, nem imbuszos.
A hűtőfolyadék feltöltéséről és légtelenítésésrpl itt van a gyári leírás:
http://www.4shared.com/file/jp...r_rep.html
http://www.4shared.com/file/dS...d_che.html


Szia megtudnád osztani ezeket a filoka, mert ezek a linkek már nem működnek.
Ki akarom cserélni az autón mindkét termosztátot és ehhez kellene segítség hol kell leengedni a vizet hogyan kell légteleníteni stb. Esetleg ha valaki le tudja írni azt megköszönném.

Köszi előre is!

lela Elküldve: 2014-10-18 20:16 Klímaékszíj

bmw320d4 írta:
lela írta: Üdv!

Ezt a fajta szíjat hogy lehet levenni?
Sztem ez sztreccs szíj, legalábbis megnyomkodva nyúlik picit.
Esetleg valakinek ötlet?

Köszi előre is!


Van hozzá célszerszám.

Vagy esetleg így, saját felelősségre:


YouTube videó



Ez tetszik, de esetleg a célszerszámról illetve a levétel módjáról egy linket megköszönnék.

lela Elküldve: 2014-10-18 17:22 Klímaékszíj

Üdv!

Ezt a fajta szíjat hogy lehet levenni?
Sztem ez sztreccs szíj, legalábbis megnyomkodva nyúlik picit.
Esetleg valakinek ötlet?

Köszi előre is!

lela Elküldve: 2014-10-17 19:36 vizpumpa

Üdv!
Érdeklődnék hogy ennek mi lehet az oka:
Mozoga cső és ha ráfogok olyan mintha (valami) levegő menne át rajta.Ez a cső az elektromos előmelegítőből jön.De nem mindig csinálja inkább csak hidegen.
És 1.5 év után kb 0,5 liter hiányzott a rendszerből.

Köszönöm a segítséget!

lela Elküldve: 2014-10-09 21:45 Ékszíj tárcsa

hil írta:
lela írta: Üdv!
Másik topikban már jeleztem hogy az autónak az autónak az alábbi kerregő csattogó hangja van
Az ékszíjtárcsa ilyen állapotú:

Gondoltam hogy leveszem az ékszíjat és kipróbálom üresen, de a tárcsára is rá van írva hogy szíj nélkül ne, másrészt a klímakompresszor szíja nem tudom hogy jön le, mert nekem nincs rajta feszítő.
Lehet hogy ez csinálja a zajt?Volt már valakinek ilyen gondja?

Köszönöm a segítséget!

Vízpumpa tengely nem lóg?? A lét nem feltétlen ereszti még......
Bár újra meghallgatva és belegondolva, lehet, hogy valamelyik porlasztó csúcs, mivel melegedve elhalkul

Pont hogy mikor hidegen indítom akkor szinte nem is hallatszik, majd pár perc járás után kezd el hangosodni.
Ki akartam próbálni hogy ha leveszem a szíjakat akkor elhallgat e, de egyrészt rá van írva a tárcsára hogy szíj nélkül ne(nem tudom mi baja lehet üresen), másrészt a klímaékszíjat hogy lehet levenni, nekem ugyanis nincs rajta feszítőgörgő.
A hűtővízhez egy fél litert hozzá tudtam tölteni annyi hiányzott belőle, lehet hogy a vízpumpánál szökik el, bár az látszana akkor.





lela Elküldve: 2014-10-09 19:35 Ékszíj tárcsa

Üdv!
Másik topikban már jeleztem hogy az autónak az autónak az alábbi kerregő csattogó hangja van
Az ékszíjtárcsa ilyen állapotú:

Gondoltam hogy leveszem az ékszíjat és kipróbálom üresen, de a tárcsára is rá van írva hogy szíj nélkül ne, másrészt a klímakompresszor szíja nem tudom hogy jön le, mert nekem nincs rajta feszítő.
Lehet hogy ez csinálja a zajt?Volt már valakinek ilyen gondja?

Köszönöm a segítséget!