lorand007 fórum hozzászólásai

lorand007 Elküldve: 2013-05-21 13:31 Üzemanyag fogyasztás

Sziasztok, az átlagfogyasztás mérőm 5.6-6 liter körül mutat, de amint utánaszámoltam többször is többet fogyaszt a kocsi, és ha akár egy hetet is városban közlekedem akkor se megy feljebb 6 liternél, baratomnak 320 asa van de neki rendesen mutatja 6 litertől akár 8 ig is felmegy ha városba használja, mitől lehet ez?

lorand007 Elküldve: 2013-05-21 13:26 kormánymû

zoliika írta:
lorand007 írta: Tiszteletem mindekinek!!! Nagy sebességnel enyhén rángat (rezonál) a kormány, futómű rendben van, lengőkarok , összekötök, centirozás még hátra van a kerekeknek, voltam futómű állitáson és azt mondták, hogy kormánymű, 200.000 van a kocsiban, higyek nekik? felujitásrol mi a véleményetek, esetleg tapasztalat? köszönöm a segitséget


Nagyon egyszerű kideríteni,hogy valóban kormányműves-e az autód........csápos emelővel megemelitek az autót,egyikőtök beül az autóba és lefogja a kormányt a másik meg megrángatja a kereket álljon vele szemben és jobbra-balra mozgassa és figyelni kell hol lötyög.Én már ezeket végigjártam,lengőkar,lengéscsillapítók,rugók ,fékek,toronycsapágyak.....bla-bla(szitált,táncolt az úton).Kicseréltem benne mindent ,mire rájöttem,hogy kormánymű,sajnos az enyémet nem lehetett felújítani ,mert már az axiálok is nagyon lógtak."Elvileg"200e km-nél szart be nekem is a kormánymű


Köszönöm a segitséget, megvizsgáltam és van játéka kormányműből de mindkét oldalt egyformán ugyan annyi, Lengőkar tud e eldeformálodni, mert amint kiderült, megvolt ütve a jobb oldala, és hát nem tudom, hogy nem e deformádódott el ott v.mi,

lorand007 Elküldve: 2013-05-20 15:06 kormánymû

Tiszteletem mindekinek!!! Nagy sebességnel enyhén rángat (rezonál) a kormány, futómű rendben van, lengőkarok , összekötök, centirozás még hátra van a kerekeknek, voltam futómű állitáson és azt mondták, hogy kormánymű, 200.000 van a kocsiban, higyek nekik? felujitásrol mi a véleményetek, esetleg tapasztalat? köszönöm a segitséget

lorand007 Elküldve: 2013-04-17 18:17 320d vagy 320i ?

YELLOW írta:
ZoleeSRB írta:
MavericK írta: A kerdes egyszeru, de megis gondolkodoba ejto.
Jelenleg egy 318d (e90)-em van, ezelott egy 320d (E46) volt es lehet, hogy benzinesre valtanek. Lenyegben arra gondolok, hogy egy diesel-ben van turbo, adagolo, porlasztocsucs, reszecskeszuro, ezek mind mind nagyosszegu alkatreszek, ha cserelni kell. Egy benzinesben egy ekkora tetelbol majdnem motorfelujitast lehet vegezni, cserebe tobbet fogyaszt, kevesebb a nyomatek.

Meghallgatnek par reszrehajlo es fuggetlen velemenyt mindket oldalrol.

Elore is koszi!

Mave



Én inkább azt mondanám,hogy ez egy elég buta kérdés...
Ez megint egy benzin vs dízel vita lesz,de nem igazán vágom miért kell erről egyáltalán beszélni. Mindkettő BMW mégis mindig vki szidja a másikat...
Igen a dízelt sokkal drágább fenntartani,sőt az üzemanyag is drágább mégis a dízeles a fillérbaszó.
Komolyabbra fordítva a szót,szerintem te már eldöntötted,h benzines lesz a következőd és csak megerősítésre vársz úgy hogy tőlem megkapod.IGEN vegyél benzinest azzal csak jól jársz,aztán ha mégsem akkor...



"mégis a dízeles a fillérbaszó"
általában amikor a legtöbb dízelt eladták, akkor jóval olcsóbb volt a gázolaj, ráadásul kevesebbet is foygasztott. ne a mostani helyzetet nézzük. szerintem aki most dízelt vesz, az nem fillérbaszó, hanem hülye (na erre ugranak majd) de a mai gazdasági helyzetben, szerintem egy dízel semmivel sem gazdaságosabb, viszont javítani jóval drágább.


A dizel szerintem jo választás annak aki sok km ert tesz meg évente, városban cirkáláshoz bevásárláshoz benzines, de amugy is mindenki azt vegye amelyiknek jobban tetszik a motor karakterisztikája pl én nem teszek meg sok km ert de még is dizelt választottam és a jővöben is azt választanám ha váltok autot, és abban, hogy a dizel fentartása költségesebb egyetértek



lorand007 Elküldve: 2013-04-15 22:34 Turbo

valter320d írta:
lorand007 írta:
valter320d írta: Mentem tegnap egy honda civic után 1.5 lsi jól megy nem bírtam ráelőzni de végig a seggébe voltam! Vélemény? Aztán mondom az enyémet!


Fel volt piszkálva a Honda , vagy nem volt hely ahol elmenj


Nem 160 fölött már elmentem volna mellette de van köztünk 500kg és az nagy szám!

Hát igen

lorand007 Elküldve: 2013-04-15 22:30 Turbo

Mikolics írta:
valter320d írta:
Mikolics írta:
valter320d írta:
Mikolics írta:
valter320d írta:
Mikolics írta: Sziasztok!
Nemrég vettem meg az autót kb.1 hónapja.
Egyenlőre gyűjtöm az infót sokat olvasom a hozzászólásokat.
Egy kérdésem volna a turbóval kapcsolatban.Hidegen induláskor amíg be nem melegszik a víz üzemi hőfokra,hallom hogy fütyül utána viszont megszűnik a zaj.Ez így normális vagy hamarosan csere érett?
Itt olvasgatva úgy tudom 270-300e km után csere.Ez reális?
Az autóban 242e van óra szerint.
Köszi a segítséget.


Az normális! Ne aggódj


Megnyugodtam Egyébként egy turbó milyen összeg lehet? Persze új


2-300 között!


Köszönöm mindenkinek.Nem kevés pénz,de az új elmegy még egyszer 250e km-t.Nem jól gondolom?


Simán ez is elmegy még nagyon sokat csak cseréld a kartergázszűrőt meg időben olajat!


Kartergázszűrőt hol találom? Olajból jó a BMW-s?


A levegőszűrő mellett, jomagam is azt használom és nem volt rá panasz, egyesek szerint hamisitják de ez egy másik téma

lorand007 Elküldve: 2013-04-15 22:25 Turbo

valter320d írta: Mentem tegnap egy honda civic után 1.5 lsi jól megy nem bírtam ráelőzni de végig a seggébe voltam! Vélemény? Aztán mondom az enyémet!


Fel volt piszkálva a Honda , vagy nem volt hely ahol elmenj

lorand007 Elküldve: 2013-04-15 21:56 Turbo

halipapa írta: Már egy kicsit kezd tele lenni a hócipőm a turbó témával...ha rá szánom magam egy turbó felújításra de akár egy tisztításra "ha" elég akkor új karter gáz szűrő olajcsere stb... nem semmi dolog eddig nem nagyon foglalkoztam turbó témával de kezdem kapizsgálni ez nem sufni témakör.

Köszönöm mindenkinek a segítőkészségét...azt hiszem alszok 1-2 napot a dologra meg megnézem mennyi pénz van a párnám alatt


Turbo felujitas 250-350 euro kozött attol függ, hogy miyen kódszámu turbod van és persze ha kell cserélni a tengelyt is, fütyöl a turbod mert ha igen akkor minden bizonnyal kell azt is, de a biztos csak akkor amikor már megnézte egy szaki, nagyon szivesen szép estét

lorand007 Elküldve: 2013-04-15 21:26 Turbo

halipapa írta: ...és az mit jelent hogy elektromos? Jobb mintha vákumos lenne?
Akkor mi nekem a turbó nyomás szabályzó szelep...nincs is? hanem bele van építve kompletten?



Ugy emlékszem, hogy már be linkeltem ezt neked de ha nem akkor itt van http://totalcar.hu/magazin/tec...a_turbo/2/ olvasd el és már az első oldalon megtudod

lorand007 Elküldve: 2013-04-15 21:03 Turbo

jrtom írta:
halipapa írta:
lorand007 írta:
halipapa írta: Ilyen turbóm van... hát az ETK szerint nem ilyenem van... ez érdekes...
tubi




Nekem is igy néz ki ez az oldal, és a sajatomon nem kerestem még, a havarom 2000 evjáratu e46 osán megleltuk hamar és fel is cseréltük őket, a robbantott ábrán található 6 os alkatrésztől (levegő tartáj féleség) próbáltad követni a csövet? mert az egyik oldalábol ami kijön pont oda megy a rajz alapján


Itt nincs semmiféle levegő tartály féleség... ez a bajom nem tudom lekövetni mert nincs mit! az ábra ami az ETK-ba nem egyezik azzal amit az autómról készült képeken látni !


A tied EU4-es motor és azon elektromos turbó van és nem vákumos.


Én is igy tudtam, hogy igy kell legyen, le is irtam az ez elötti hozzaszólás v.melyikébe de megnéztük a robbantott ábrákat és azzon rajta van, nah de akkor mostmár világos minden, biztos Euro 3 asét néztük pedig évjáratot is megadtam pontosan hónapra
Nah akkor a miénk ilyen http://realoem.com/bmw/showpar...&fg=40

lorand007 Elküldve: 2013-04-15 20:57 Turbo

halipapa írta:
lorand007 írta:
halipapa írta: Ilyen turbóm van... hát az ETK szerint nem ilyenem van... ez érdekes...
tubi




Nekem is igy néz ki ez az oldal, és a sajatomon nem kerestem még, a havarom 2000 evjáratu e46 osán megleltuk hamar és fel is cseréltük őket, a robbantott ábrán található 6 os alkatrésztől (levegő tartáj féleség) próbáltad követni a csövet? mert az egyik oldalábol ami kijön pont oda megy a rajz alapján


Itt nincs semmiféle levegő tartály féleség... ez a bajom nem tudom lekövetni mert nincs mit! az ábra ami az ETK-ba nem egyezik azzal amit az autómról készült képeken látni !

V.hol ott kell lennie nem hiszem el hogy téves lenne az ábra mert mindehol ezt adja ki, mostmár engem is nagyon érdekel, hogy hol a fenébe van, az EGR töl próbáltad visszakövetni a vákumcsöveket?

A régieknek szépen kiveheto https://www.youtube.com/watch?v=W3zOrUHxhFg , A turbon meglelted ami a geometriát szabályoza? mert az azzonlévő csönek a másikvégen is meg kell találnod

lorand007 Elküldve: 2013-04-15 20:39 Szervószivattyú

anubisz írta:
lorand007 írta:
YELLOW írta:
lorand007 írta:
YELLOW írta:
lorand007 írta: Tiszteletem mindenkinek, szervószivatyúban kell olajat cserélni?, mert nekem amióta megvan az autó nem cseréltem, szóval 6 éve kb azelőtt nem tudom, hogy cseréltek e, köszönöm


érdemes. asszem 2 év/40ezer km, de lehet 4 év. 1 liter elég, szóval olyan 2-3ezerből megvan+ugye a csere. a rásegítés jobb elsz mindenképp az új olajjal.


Az ilyenfajta szervizeket otthol szoktam csináni, megtudom ezt is oldani házilag? ha igen mit bontsak le, hogy leengedjem , köszönöm


akna kell hozzá. nekem asszem úgy volt, hogy a tartálynál lévő csövek le lettek szedve, majd kormányt tekergetve olajat kinyomta. de asszem a kormányműnél is le lett véve egy cső. a rendszer légteleníti magát a tartály kupakján keresztül. feltöltés után járatni kell járó motornál, hogy nyomja ki magából a levegőt, és mindig tölteni utána olajat. nekem még egy pici maradt is az 1 literből.


Az akna nem gond, csak a pontos menete a fontos, hogy tudjam, megpróbálom a leirásod alapján, köszönöm


nyomatékra érdemes figyelni, nem csak érzésre, ilyen szerelésnél, mert vagy szivárgás, vagy szakadás ( menet ) lesz a vége.

Ahova csak odafér nyomatékkulcsot használok szinte mindég, de persze oda figyelek köszi

lorand007 Elküldve: 2013-04-15 19:47 Szervószivattyú

YELLOW írta:
lorand007 írta:
YELLOW írta:
lorand007 írta: Tiszteletem mindenkinek, szervószivatyúban kell olajat cserélni?, mert nekem amióta megvan az autó nem cseréltem, szóval 6 éve kb azelőtt nem tudom, hogy cseréltek e, köszönöm


érdemes. asszem 2 év/40ezer km, de lehet 4 év. 1 liter elég, szóval olyan 2-3ezerből megvan+ugye a csere. a rásegítés jobb elsz mindenképp az új olajjal.


Az ilyenfajta szervizeket otthol szoktam csináni, megtudom ezt is oldani házilag? ha igen mit bontsak le, hogy leengedjem , köszönöm


akna kell hozzá. nekem asszem úgy volt, hogy a tartálynál lévő csövek le lettek szedve, majd kormányt tekergetve olajat kinyomta. de asszem a kormányműnél is le lett véve egy cső. a rendszer légteleníti magát a tartály kupakján keresztül. feltöltés után járatni kell járó motornál, hogy nyomja ki magából a levegőt, és mindig tölteni utána olajat. nekem még egy pici maradt is az 1 literből.


Az akna nem gond, csak a pontos menete a fontos, hogy tudjam, megpróbálom a leirásod alapján, köszönöm

lorand007 Elküldve: 2013-04-15 19:38 Turbo

halipapa írta: Ilyen turbóm van... hát az ETK szerint nem ilyenem van... ez érdekes...
tubi




Nekem is igy néz ki ez az oldal, és a sajatomon nem kerestem még, a havarom 2000 evjáratu e46 osán megleltuk hamar és fel is cseréltük őket, a robbantott ábrán található 6 os alkatrésztől (levegő tartáj féleség) próbáltad követni a csövet? mert az egyik oldalábol ami kijön pont oda megy a rajz alapján

lorand007 Elküldve: 2013-04-15 16:46 Szervószivattyú

YELLOW írta:
lorand007 írta: Tiszteletem mindenkinek, szervószivatyúban kell olajat cserélni?, mert nekem amióta megvan az autó nem cseréltem, szóval 6 éve kb azelőtt nem tudom, hogy cseréltek e, köszönöm


érdemes. asszem 2 év/40ezer km, de lehet 4 év. 1 liter elég, szóval olyan 2-3ezerből megvan+ugye a csere. a rásegítés jobb elsz mindenképp az új olajjal.


Az ilyenfajta szervizeket otthol szoktam csináni, megtudom ezt is oldani házilag? ha igen mit bontsak le, hogy leengedjem , köszönöm