mrdani fórum hozzászólásai

mrdani Elküldve: 2018-05-15 07:49 Autóvásárlás

YELLOW írta:
mrdani írta:
YELLOW írta:
notoriusbg írta:
mrdani írta: Sziasztok,

Elérkezett a pillanat, hogy június elején lecserélem a mostani autómat. ( 1.6 benzin 105 le)

A szériánál maradok, BMW e46, de 320i/325i/325ix/330i között már annyira nem tudok dönteni.
Kizárólag benzinesbe gondolkozok.

Kérdésem az lenne, ezekkel a motorokkal szerelt autóknak a típushibája mi lenne, mi az amire kényesek vagy hisztisek.


Szívesen fogadom azok véleményét is akiknek valamelyik van a fent említettek közül és van saját tapasztalata.Pozitív negatív vélemények egyaránt érdekel, tisztán szeretnék látni

Valamint automatába érdemes gondolkozni vagy sem?

Minap láttam egy SMG-s váltóval szerelt 330i-t.

Eddig csak 4 hengereseim voltak benzin diesel de többre vágyok.

Előre is köszönöm a válaszokat!


Szia, SMG-ről én lebeszélnélek, mert szerintem csúnyán zsebbe nyúlós lehet, ha elromlik - bár saját tapasztalatom nincs -, akkor már inkább kézi váltós. Nekem sima automata van, számomra élvezhető, ugyanakkor nem vagyok keresztben közlekedős típus. Kézzel váltogatva teljesen jó. Nálam az automata mellett szólna, hogy valószínűleg megkíméltebb autó, persze ha gond van a váltóval magával, az drága lehet. Összkereket megint kilőném, csomó alkatrésze más...
A motornál nekem (M54B30) lambdaszonda volt eddig, trafókat szokták még mondani, meg az olajfogyasztást (jobb esetben szelepszárszimmeringek cseréje megoldja), nálam egy keveset futott bontott motor van benne - az eredetit hagyjuk -, ez max 1 decit kér 10e km-en (olajat ilyen periódusban érdemes cserélni), kb 150e km-es futásteljesítménnyel. Én egy lehetőleg keveset használt, 3. autónak tartott 30i felé terelnélek - fogyasztásban nem több annyival (Budapesten tötymörögve 13-14 liter, autópályán fix 150-nél 10,5 liter), de jól megy. A rozsda persze motortól függetlenül para, nálam többek között a hátsó lökös alatt a hátfal indult meg elég csúnyán. Alaposan át kell nézni.
Remélem, tudtam segíteni!


az SMG még mindig jobb választás (szerintem), mint az automata. jó az automata, ha valóban odafigyeltek rá és rendszeresen meg volt az olajcsere. de ha már sokat emnt, ott költségesebb a javítás.
az SMG pedig valójában egy manuális váltó, persze ott a kettőstömegű+kuplung, de annyi, hogy egy szerkezet kapcsolgat. tehát a váltókarok és a váltó között nincs mechanikus kapcsolat. szerintem egyszerűbb.
a manuális a biztos én azt mondom.


Nagyon köszönöm a válaszokat, és a véleményeket!

Automatám volt dieselbe, bejött meg tetszik is de a váltó javítása költsége kicsit feszélyez, függően hogy előtte miként bántak vele.
A mostaniba is 8e kilométerenként cserélem az olajat szűrővel gyertyával.
Keresztbe nem közlekedek gumit füstölni dettó nem szeretnék, hanem egy dinamikus autót.
A mostanival nincs gondom városba 9L télen 10-11L, bár széles papucsa van.
ebből kifolyólag ha még klímát is nyomok azt pl gyorsításnál megérzi az autó és én is mert kicsit lomha

Jelenleg ami így most tetszik az 3db autó:

A link neve

A link neve


https://www.hasznaltauto.hu/sz...l-12898383

Vélemények?

( igazából én a szememnek fülemnek az eddig tapasztalatoknak hiszek illetve amit olvasok tőled, függetlenűl hogy mi van kiírva a hirdetésbe )


mik ezek a szedett-vetett járgányok?
első kettőnek lógnak a lökösei, másodiknak még a csomiajtója lámpákkal együtt is FL előtti. de a belső lámpák FL előttiek az biztos.
nekem talán a 3. a legszimpatikusabb, az első sem lehet rossz, ennyi idő alatt éppen lóghat a lökös. legalább az összes kulcs meg van hozzá.


Értelek es koszonom a valaszt!
Mind kettő automata mire figyeljek oda azon kivul hogy valt minden fokozatot?
A valtonszoftveret kell e idokozonkent frissiteni?

mrdani Elküldve: 2018-05-14 18:16 Autóvásárlás

YELLOW írta:
notoriusbg írta:
mrdani írta: Sziasztok,

Elérkezett a pillanat, hogy június elején lecserélem a mostani autómat. ( 1.6 benzin 105 le)

A szériánál maradok, BMW e46, de 320i/325i/325ix/330i között már annyira nem tudok dönteni.
Kizárólag benzinesbe gondolkozok.

Kérdésem az lenne, ezekkel a motorokkal szerelt autóknak a típushibája mi lenne, mi az amire kényesek vagy hisztisek.


Szívesen fogadom azok véleményét is akiknek valamelyik van a fent említettek közül és van saját tapasztalata.Pozitív negatív vélemények egyaránt érdekel, tisztán szeretnék látni

Valamint automatába érdemes gondolkozni vagy sem?

Minap láttam egy SMG-s váltóval szerelt 330i-t.

Eddig csak 4 hengereseim voltak benzin diesel de többre vágyok.

Előre is köszönöm a válaszokat!


Szia, SMG-ről én lebeszélnélek, mert szerintem csúnyán zsebbe nyúlós lehet, ha elromlik - bár saját tapasztalatom nincs -, akkor már inkább kézi váltós. Nekem sima automata van, számomra élvezhető, ugyanakkor nem vagyok keresztben közlekedős típus. Kézzel váltogatva teljesen jó. Nálam az automata mellett szólna, hogy valószínűleg megkíméltebb autó, persze ha gond van a váltóval magával, az drága lehet. Összkereket megint kilőném, csomó alkatrésze más...
A motornál nekem (M54B30) lambdaszonda volt eddig, trafókat szokták még mondani, meg az olajfogyasztást (jobb esetben szelepszárszimmeringek cseréje megoldja), nálam egy keveset futott bontott motor van benne - az eredetit hagyjuk -, ez max 1 decit kér 10e km-en (olajat ilyen periódusban érdemes cserélni), kb 150e km-es futásteljesítménnyel. Én egy lehetőleg keveset használt, 3. autónak tartott 30i felé terelnélek - fogyasztásban nem több annyival (Budapesten tötymörögve 13-14 liter, autópályán fix 150-nél 10,5 liter), de jól megy. A rozsda persze motortól függetlenül para, nálam többek között a hátsó lökös alatt a hátfal indult meg elég csúnyán. Alaposan át kell nézni.
Remélem, tudtam segíteni!


az SMG még mindig jobb választás (szerintem), mint az automata. jó az automata, ha valóban odafigyeltek rá és rendszeresen meg volt az olajcsere. de ha már sokat emnt, ott költségesebb a javítás.
az SMG pedig valójában egy manuális váltó, persze ott a kettőstömegű+kuplung, de annyi, hogy egy szerkezet kapcsolgat. tehát a váltókarok és a váltó között nincs mechanikus kapcsolat. szerintem egyszerűbb.
a manuális a biztos én azt mondom.


Nagyon köszönöm a válaszokat, és a véleményeket!

Automatám volt dieselbe, bejött meg tetszik is de a váltó javítása költsége kicsit feszélyez, függően hogy előtte miként bántak vele.
A mostaniba is 8e kilométerenként cserélem az olajat szűrővel gyertyával.
Keresztbe nem közlekedek gumit füstölni dettó nem szeretnék, hanem egy dinamikus autót.
A mostanival nincs gondom városba 9L télen 10-11L, bár széles papucsa van.
ebből kifolyólag ha még klímát is nyomok azt pl gyorsításnál megérzi az autó és én is mert kicsit lomha

Jelenleg ami így most tetszik az 3db autó:

A link neve

A link neve


https://www.hasznaltauto.hu/sz...l-12898383

Vélemények?

( igazából én a szememnek fülemnek az eddig tapasztalatoknak hiszek illetve amit olvasok tőled, függetlenűl hogy mi van kiírva a hirdetésbe )

mrdani Elküldve: 2018-05-11 13:43 Autóvásárlás

Sziasztok,

Elérkezett a pillanat, hogy június elején lecserélem a mostani autómat. ( 1.6 benzin 105 le)

A szériánál maradok, BMW e46, de 320i/325i/325ix/330i között már annyira nem tudok dönteni.
Kizárólag benzinesbe gondolkozok.

Kérdésem az lenne, ezekkel a motorokkal szerelt autóknak a típushibája mi lenne, mi az amire kényesek vagy hisztisek.


Szívesen fogadom azok véleményét is akiknek valamelyik van a fent említettek közül és van saját tapasztalata.Pozitív negatív vélemények egyaránt érdekel, tisztán szeretnék látni

Valamint automatába érdemes gondolkozni vagy sem?

Minap láttam egy SMG-s váltóval szerelt 330i-t.

Eddig csak 4 hengereseim voltak benzin diesel de többre vágyok.

Előre is köszönöm a válaszokat!

mrdani Elküldve: 2017-08-05 13:50 Mi lehet a baj?

bricktopm írta:
mrdani írta: Sziasztok,
Olyan kerdesem lenne hogy hideg motornal (melegnel meg nem fordult elo ) ha jobbra kanyarodok es kirakom az indexet akkor 4et villog gyorsan aztan a normaltempjoba folytatja, valamint az anyos oldali ajto es a mogotte levo ajtot ha kinyitom nem kapcsol fel a belso vilagitas. ha nem kapcsolok helyzetjelzot akkor hibasnak erzi a anyos oldalon a hatsolampat.

Mit nezzek meg vagy miket nezzek meg mert mar kezd idegesiteni.

Elore is koszonom a valaszotokat!



Szedd ki a foglalatokat és takarítsd át, plusz uj izzó. Elvileg attól meg kéne oldódjon. Amúgy ha nem indexelsz nem zavaró..


Tudom hogy nem zavaro de en szoktam kiveve ha kiallok a parkolobol vagy ha be xD
Rendben koszi megnezem amint letelik a muszakom.
Az ajto nyitas erzekelot vagy mit azt hol talalom?

mrdani Elküldve: 2017-08-05 12:14 Mi lehet a baj?

Sziasztok,
Olyan kerdesem lenne hogy hideg motornal (melegnel meg nem fordult elo ) ha jobbra kanyarodok es kirakom az indexet akkor 4et villog gyorsan aztan a normaltempjoba folytatja, valamint az anyos oldali ajto es a mogotte levo ajtot ha kinyitom nem kapcsol fel a belso vilagitas. ha nem kapcsolok helyzetjelzot akkor hibasnak erzi a anyos oldalon a hatsolampat.

Mit nezzek meg vagy miket nezzek meg mert mar kezd idegesiteni.

Elore is koszonom a valaszotokat!

mrdani Elküldve: 2017-08-05 11:59 Hova kössem...

Sziasztok,

Nem regiben vettem egy ledes küszöböt, ami vilagit, es ezt szeretnem a belso vilagitasra rakötnu hogy ha kinyitom az ajtot akkor villagitson.
Hol talalalom a vezetekeket ami a belso lampakhoz megy, illetve hogy szüröm ki hogy melyik kell nekem?

elore is koszonom a valaszokat!

mrdani Elküldve: 2017-07-24 21:56 Trükkök és okosságok

YELLOW írta:
mrdani írta: Sziasztok,

Nem regiben vettem egy ELM327 tipusu intefeszt. kivancsisag gyanant, de sehogy sem akar kommunikalni az ecuval....
obd2 csatlakozos.

Valakinek valami otlet, vagy masnak sikerult?

Elore is koszi


ez valami bluetooth kütyü? milyen progival akarod használni?
7-8-as lábat össze kell kötni szerintem.


igen bluetjooth-os es a toeque androidos alkalmazassal hasznalnam. kormany alatti obd2-es csatlakozoval.

mrdani Elküldve: 2017-07-24 21:13 Trükkök és okosságok

Sziasztok,


Nem regiben vettem egy ELM327 tipusu intefeszt. kivancsisag gyanant, de sehogy sem akar kommunikalni az ecuval....
obd2 csatlakozos.

Valakinek valami otlet, vagy masnak sikerult?

Elore is koszi

mrdani Elküldve: 2017-07-20 08:00 Mi lehet a baj?_

YELLOW írta:
mrdani írta: Sziasztok!
A minao arra lettem figyelmes, hogy a valtonal csöpög a viz...
Nem tudom hogy mikent kerülhetett oda, viszont elotte fullon nyomtuk a klimat hazafele.
Valakinek valami 5let?
Koszi


kapaszkodj meg nagy a baj. folyik a váltó hűtővize. be ne álljon a váltó menet közben.
komolyra fordítva a szót, a klímaboxból csöpög oda a víz, ami a hőcserélőről folyik le. tehát normális. sőt az a jó, mert nincs eldugulva, nem fog az utastérbe folyni, nem marad a box alján.


XD ez jo volt!
Köszi a gyors valaszt, elozo kocsimba nem volt klima ugy hogy kicsit meglepett.

mrdani Elküldve: 2017-07-20 06:54 Mi lehet a baj?_

Sziasztok!
A minao arra lettem figyelmes, hogy a valtonal csöpög a viz...
Nem tudom hogy mikent kerülhetett oda, viszont elotte fullon nyomtuk a klimat hazafele.
Valakinek valami 5let?


Koszi

mrdani Elküldve: 2017-02-17 11:44 316 1.6 motor

Sziasztok,

Szükségem lenne m43 b19-es fűzöt blokkra.
Valaki tud olyan eladót vagy bontót aki megbízható?
Előre is köszönöm

mrdani Elküldve: 2017-01-30 16:47 Mi lehet a baj?

mrdani írta:
YELLOW írta:
mrdani írta:
YELLOW írta:
mrdani írta: Sziasztok!

Olyan problemam adodott a kocsival hogy olyan hangja van mint egybdieselesnek, az ereje meg mintha megszunne ha megyek vele.
A hiba elott en csinaltam hulyeseget mert a fure kivittuk megforgatni es 5-10percig tartott igaz tiltasig. Nem hideg motorral forgattuk!

Jelenleg szerelonel van es talalgat. egyenlore a vezermulanc vizpumpa fotengelyfogaskerek lesz cserelve de sztem ez szelephang.
Igaz szandekomba allt cserelni ezeket, de csak tavasszal.

Valaki tudna valami konkretabbat mondani, mert mar lassan 2.5 hete nala van...

Delutan toltok fel rola videot is.

elore is koszonom a valaszokat!


nem lehet, hogy egy henger nem megy? (bár ha erre nem jött rá a szerelő, akkor gyorsan hozd el onnan)


Sikerult feltolteni egy rovid videot.

https://www.youtube.com/watch?v=kWMwaHej1RI


úgy tűnik megy minden henger.
de hidrotőke nem hiszem, hogy okozna olyat, hogy nem pörög, és erőtlen. ahhoz nagyon hidrotőkének rossznak kellene lenni, esetleg úgy tudom elképzelni. de az egy felpörgetéstől nem áll be.
viszont először diag. vagy levenném a szelepfedelet megnézni a vezérműtengely bütykeit. mert az lehet hogy hogy nem kapott kenést és a magas fordulaton kidarált volna belőle. nem hiszem, hogy ez lenne, de el tudom képzelni. vagy laza volt a lánc (ami nem jellemző erre a típusra) és mondjuk ugrott egyet.
nem tudom amúgy. pedig többször meghallgattam.



Koszi a velemenyt, amint lesz info irok! koszi megegyszer!



Sziasztok!

megszuletett a vegeredmeny. allitolag repedt vagy torott a dugattyu szoknya,az olaj tekno tele volt femreszelekkel.

Ket dolog johet szoba. vagy egy masik motor vagy kotlok ra. Mennyibe van egy bontott motor vagy erdemesebb erre kolteni?

Tanacstalan vagyok...

mrdani Elküldve: 2017-01-16 10:50 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
mrdani írta:
YELLOW írta:
mrdani írta: Sziasztok!

Olyan problemam adodott a kocsival hogy olyan hangja van mint egybdieselesnek, az ereje meg mintha megszunne ha megyek vele.
A hiba elott en csinaltam hulyeseget mert a fure kivittuk megforgatni es 5-10percig tartott igaz tiltasig. Nem hideg motorral forgattuk!

Jelenleg szerelonel van es talalgat. egyenlore a vezermulanc vizpumpa fotengelyfogaskerek lesz cserelve de sztem ez szelephang.
Igaz szandekomba allt cserelni ezeket, de csak tavasszal.

Valaki tudna valami konkretabbat mondani, mert mar lassan 2.5 hete nala van...

Delutan toltok fel rola videot is.

elore is koszonom a valaszokat!


nem lehet, hogy egy henger nem megy? (bár ha erre nem jött rá a szerelő, akkor gyorsan hozd el onnan)


Sikerult feltolteni egy rovid videot.

https://www.youtube.com/watch?v=kWMwaHej1RI


úgy tűnik megy minden henger.
de hidrotőke nem hiszem, hogy okozna olyat, hogy nem pörög, és erőtlen. ahhoz nagyon hidrotőkének rossznak kellene lenni, esetleg úgy tudom elképzelni. de az egy felpörgetéstől nem áll be.
viszont először diag. vagy levenném a szelepfedelet megnézni a vezérműtengely bütykeit. mert az lehet hogy hogy nem kapott kenést és a magas fordulaton kidarált volna belőle. nem hiszem, hogy ez lenne, de el tudom képzelni. vagy laza volt a lánc (ami nem jellemző erre a típusra) és mondjuk ugrott egyet.
nem tudom amúgy. pedig többször meghallgattam.



Koszi a velemenyt, amint lesz info irok! koszi megegyszer!

mrdani Elküldve: 2017-01-15 15:17 Mi lehet a baj?

YELLOW írta:
mrdani írta: Sziasztok!

Olyan problemam adodott a kocsival hogy olyan hangja van mint egybdieselesnek, az ereje meg mintha megszunne ha megyek vele.
A hiba elott en csinaltam hulyeseget mert a fure kivittuk megforgatni es 5-10percig tartott igaz tiltasig. Nem hideg motorral forgattuk!

Jelenleg szerelonel van es talalgat. egyenlore a vezermulanc vizpumpa fotengelyfogaskerek lesz cserelve de sztem ez szelephang.
Igaz szandekomba allt cserelni ezeket, de csak tavasszal.

Valaki tudna valami konkretabbat mondani, mert mar lassan 2.5 hete nala van...

Delutan toltok fel rola videot is.

elore is koszonom a valaszokat!


nem lehet, hogy egy henger nem megy? (bár ha erre nem jött rá a szerelő, akkor gyorsan hozd el onnan)


Sikerult feltolteni egy rovid videot.

https://www.youtube.com/watch?v=kWMwaHej1RI

mrdani Elküldve: 2017-01-15 02:37 Mi lehet a baj?

Sziasztok!

Olyan problemam adodott a kocsival hogy olyan hangja van mint egybdieselesnek, az ereje meg mintha megszunne ha megyek vele.
A hiba elott en csinaltam hulyeseget mert a fure kivittuk megforgatni es 5-10percig tartott igaz tiltasig. Nem hideg motorral forgattuk!

Jelenleg szerelonel van es talalgat. egyenlore a vezermulanc vizpumpa fotengelyfogaskerek lesz cserelve de sztem ez szelephang.
Igaz szandekomba allt cserelni ezeket, de csak tavasszal.

Valaki tudna valami konkretabbat mondani, mert mar lassan 2.5 hete nala van...

Delutan toltok fel rola videot is.

elore is koszonom a valaszokat!