negativ0001 fórum hozzászólásai

negativ0001 Elküldve: 2019-11-13 13:02 Mi lehet a baj?

konkolyd írta:
YELLOW írta:
negativ0001 írta: Sziasztok ! Kedesem az lenne, hogy az adott autonak (E46 316i 1.9L) kell idoszakonkent vezermulancot cserelni? Most 345.000km-ben van es inditaskor csorog/zorog a lanc, na meg amikor elerem az utazosebesseget es csak tartom, akkor is hallani.Pozitiv vagy negativ motorterhelesnel nem hallatszik,kiveve 5000 fordulat folott.
Talan a hidraulikus feszito romlott el? Ilyenkor mit kell cserelni?
Koszi.


igazából ezekben nem nagyon szokás cserélni.
javasolt egy feszítő csere. ha nem szűnik meg, akkor érdemes lecserélni. nem nagy összeg, ha nagyon mást nem kell cserélni. gondolok itt lánckerékre, megvezetőkre, de az úgyis bontás után látszik.
régebben azt mondták 400ezerig nem nagyon kell ezekhez hozzányúlni.


Nekem ugyanilyen motoros E46-om volt és kellett láncot cserélni benne. Még nem csörgött zörgött nagyon de engem már zavart és tudtam, minél tovább hajtom így annál nagyon az esély hogy egyszer csak elszakad az a 6-8 ezer Ft-os lánc. Órájában 250k volt, tudom németben is visszacsavarja mindenki (onnan hoztam magánembertől),de ahogy én látom az a lánc és a mostani N46 motoros autómban lévő lánc ugyanaz a gagyi egysoros IWIS lánc, tehát nagy csodát nem kell várni tőle hogy sose nyúlik meg.
Sőt még az E36 318 IS-emben lévő kétsoros láncot is cseréltem, mert csodák csodájára abban is megnyúlt és zörgött, pedig az a duplex lánc elég izmosnak nézett ki. A mostani bicikli láncokról meg sok jót nem tudok mondani, max annyit hogy könnyebb
Szóval próbáld meg a feszítő cserét de szerintem nem fog segíteni...


Sziasztok ! Kicsereltem lancot, kerekeket, feszitot, megvezetot. A fuggoleges megvezetot nem, mert semmi kopas nem volt rajta. Hengerfejet elkuldtem felujitasra es szelepfeszkeket csereltek, szelepeket becsiszoltak, de a hidroemeloket nem kellett kicserelni.
A lenyeg, hogy a kerrego hang magas fordulatnal es nulla terhelesnel hallatszik es ritkan reggel, amikor beinditom a motort kb 1-2 masodpercig.

negativ0001 Elküldve: 2019-10-04 22:40 Mi lehet a baj?_

Sziasztok!
VAn egy olyan problemam, hogy a motorbol erdekes csorgo (inkabb olyan, enyhen Ford tranzitos dizeles) hangok jonnek, amikor , pl a 100 korul haladok es ugy tartom a gazpedalt, hogy motorfek sincs es huzas sincs. Csak ekkor hallhato, na meg magas fordulaton 4500-5000 folott.
Szetszedtem a motort s kicsereltem a lancot, feszitot, fogaskerekeket, megvezetoket, kiveve a fuggolegest, mert azon semmi kopas nem latszott, pakolasok stb es teljes hengerfej felujitas. Es igy is ott van az a hang es egy szerelo sem tudja mitol lehet.
Valami otletetek?
Koszi szepen.

negativ0001 Elküldve: 2018-09-16 22:09 Mi lehet a baj?

Koszi, Yellow, ha mar ennyire szetszedem, akkor, mar a megvezetoket is kicserelem, mert azok a "gyenge lancszemek".

igazából ezekben nem nagyon szokás cserélni.
javasolt egy feszítő csere. ha nem szűnik meg, akkor érdemes lecserélni. nem nagy összeg, ha nagyon mást nem kell cserélni. gondolok itt lánckerékre, megvezetőkre, de az úgyis bontás után látszik.
régebben azt mondták 400ezerig nem nagyon kell ezekhez hozzányúlni.[/quote]

negativ0001 Elküldve: 2018-09-11 21:05 Mi lehet a baj?

Sziasztok ! Kedesem az lenne, hogy az adott autonak (E46 316i 1.9L) kell idoszakonkent vezermulancot cserelni? Most 345.000km-ben van es inditaskor csorog/zorog a lanc, na meg amikor elerem az utazosebesseget es csak tartom, akkor is hallani.Pozitiv vagy negativ motorterhelesnel nem hallatszik,kiveve 5000 fordulat folott.
Talan a hidraulikus feszito romlott el? Ilyenkor mit kell cserelni?
Koszi.

negativ0001 Elküldve: 2017-11-21 21:54 M43TU motor

John írta:
negativ0001 írta:
Pocses írta: Hy!
Fals levegőt szívhat a motorom mindig ugyanazt a hibát dobja vissza, szerelőm szerint még a szívóhangot is hallani mikor jobban dundizza az ember. Féktisztítóval fújkáltam a motortérben alapjáraton ketyeregve a csöveknél de nem emelkedett az alapjárat. Holnap vittem volna Attilához de lemondta, sőt másik időpontot sem tud adni. Viszont b@ssz@ a bucim... elképzelhető, hogy a karterszellőző szelep lehet a gebasz? Volt cserélve már, de több mint 30ezret futott azóta, ha jól tudom annyi az intervalluma.


Szia! Nekem is volt ilyen bajom, de nem hallatszott szivohang, csak annyi, hogy megnott a fogyasztas, de a teszteren nem igen lehetett latni semmit sem, csak azt, hogy sok oxigen van es lambda korrigalt. Az injektoroknal egyenkent, van egy levego slag is. Rovidek, amelyek egy gyujto femcsobe mennek be, majd onnan egy vastagabb slagon elomegy a lepkeszelep es a levego mennyiseg mero koze. Ezek a slagok ebben a korban mind el vannak erve. Ki kell cserelni, nem nagyon latszanak a repedesek rajta ! A masik szivo hang johet a kartergaz szeleptol, ha el van torve, vagy a szervofektol, ott mozgasd meg azt a slagot.


Szia."Az injektoroknal egyenkent, van egy levego slag is. Rovidek, amelyek egy gyujto femcsobe mennek be, majd onnan egy vastagabb slagon elomegy a lepkeszelep es a levego mennyiseg mero koze. Ezek a slagok ebben a korban mind el vannak erve." Melyikekre gondolsz? http://www.realoem.com/bmw/enU...Id=11_2068 Mi az a ketyere az 1-es jelnél?


Az az 1es az egy egyiranyu szelep.
En ezekre gondoltam:
http://www.realoem.com/bmw/enU...Id=13_0637

Itt a 7est nezd meg, itt van 4 darab es a 17est, foleg a kozelebbi vege, ami ramegy a szivocsore, majd megtalalod, na az szokott elhasadni hosszaban.
Bocsi, h keson valaszoltam

negativ0001 Elküldve: 2017-11-21 20:38 Légtömegmérõ

Pocses írta:
negativ0001 írta:
bricktopm írta:
negativ0001 írta: Sziasztok! Vegig olvastam a topikot, de vegul nem tudom, hogy az en tipusomnal, ha levegotomegmerot cserelek, akkor kell-e tarsitani a szamitogeppel.
En egy vadi uj Magnetti Marellit tettem be, de rosszabb volt, mint a haldoklo eredeti l.tomegmero. Hidegen nem is tudtam gyorsulni, mert megbotlott es fustolt, viszont melegen nagyon lepett,csak 4000 fordulat folott enyhen akadozott a gyorsulas. Visszakuldtem es rendeltem egy Bosch 0 280 217 124,(meg nem erkezett meg) csak azt nem tudom, hogy kell-e adaptalni .....
Szerintetek?



Szia, kell, ez tuti. Én gyári BOSCH-t tettem elsőre a BOSCH helyére és azt is kellett.. Amíg csak rádugva jártam 14L + volt az átlagom. Mondjuk nekem ugy is ment mint a disznó.

Miután újra adaptáltam az első 5-10km elég sz r volt, rángatta az alapjáratot stb. Egyszer meg is fulladt. De aztán helyreállt. Most minden f sza. Viszont tömítéseket cseréltem úgyhogy valamelyik hétvégén újra lehajítom róla az összes szenzor-adaptációt.


Ezek szerint a Magnetti is jo lett volna, csak adaptalni kellett volna?


Évek óta Magneti Marelli van az enyémbe és tökéletesen teszi a dolgát.


Ma megerkezett a varva vart Bosch alkatreszem es amikor kibontottam az agyonkopott/szakadt dobozbol a l.tomegmerot...., hat lass csodad , ez is Magneti Marelli.... ugy tunik nem tudok szabadulni ettol a markatol, pedig lehet, hogy jo lenne, csak nem Bosch aron. Nem vettem at. Holnapra igertek az igazit....

negativ0001 Elküldve: 2017-11-19 22:06 Légtömegmérõ

bricktopm írta:
negativ0001 írta: Sziasztok! Vegig olvastam a topikot, de vegul nem tudom, hogy az en tipusomnal, ha levegotomegmerot cserelek, akkor kell-e tarsitani a szamitogeppel.
En egy vadi uj Magnetti Marellit tettem be, de rosszabb volt, mint a haldoklo eredeti l.tomegmero. Hidegen nem is tudtam gyorsulni, mert megbotlott es fustolt, viszont melegen nagyon lepett,csak 4000 fordulat folott enyhen akadozott a gyorsulas. Visszakuldtem es rendeltem egy Bosch 0 280 217 124,(meg nem erkezett meg) csak azt nem tudom, hogy kell-e adaptalni .....
Szerintetek?



Szia, kell, ez tuti. Én gyári BOSCH-t tettem elsőre a BOSCH helyére és azt is kellett.. Amíg csak rádugva jártam 14L + volt az átlagom. Mondjuk nekem ugy is ment mint a disznó.

Miután újra adaptáltam az első 5-10km elég sz r volt, rángatta az alapjáratot stb. Egyszer meg is fulladt. De aztán helyreállt. Most minden f sza. Viszont tömítéseket cseréltem úgyhogy valamelyik hétvégén újra lehajítom róla az összes szenzor-adaptációt.


Ezek szerint a Magnetti is jo lett volna, csak adaptalni kellett volna?

negativ0001 Elküldve: 2017-11-18 21:38 Légtömegmérõ

Sziasztok! Vegig olvastam a topikot, de vegul nem tudom, hogy az en tipusomnal, ha levegotomegmerot cserelek, akkor kell-e tarsitani a szamitogeppel.
En egy vadi uj Magnetti Marellit tettem be, de rosszabb volt, mint a haldoklo eredeti l.tomegmero. Hidegen nem is tudtam gyorsulni, mert megbotlott es fustolt, viszont melegen nagyon lepett,csak 4000 fordulat folott enyhen akadozott a gyorsulas. Visszakuldtem es rendeltem egy Bosch 0 280 217 124,(meg nem erkezett meg) csak azt nem tudom, hogy kell-e adaptalni .....
Szerintetek?

negativ0001 Elküldve: 2017-10-20 08:24 316 nincs alapjárat

Sziasztok !
Nalam is elkezdodtek a bajok mar a nyar ota, de most, hogy hidegebbek a reggelek, a reggeli hideg inditasnal vannak bajok. Ha nem nyomok gazt, akkor nem indul be a motor es kb 15-25 masodpercig 1500-2000 fordulaton kell tartsam a fordulatot, hogy aztan megint ne alljon le. Ma reggel pl kiprobaltam, hogy ha nem nyomok gazt, akkor beindulna....., de nem . 20 masodpercig hajtattam es ugy sem indult be, aztan gazt adtam es beindult es jo budos benzinszagu fekete fustot nyomott ki. Tehat benzint kap, szikra ?
Gyertyak ki voltak cserelve, benzinszuro es az injektorok meleltt azok a rovid levegoslagok is, mert szet voltak szakadva es ezert nagyobb volt a fogyasztasom kb 1 literrel.
Hegesztes itt is volt, de ez a problema mar elotte jelentkezett.
Kartergazmembran nalam mar ket eve ki van iktatva, tehat az szoba nem johet.
Szerintetek?

negativ0001 Elküldve: 2017-10-13 20:28 M43TU motor

Pocses írta: Hy!
Fals levegőt szívhat a motorom mindig ugyanazt a hibát dobja vissza, szerelőm szerint még a szívóhangot is hallani mikor jobban dundizza az ember. Féktisztítóval fújkáltam a motortérben alapjáraton ketyeregve a csöveknél de nem emelkedett az alapjárat. Holnap vittem volna Attilához de lemondta, sőt másik időpontot sem tud adni. Viszont b@ssz@ a bucim... elképzelhető, hogy a karterszellőző szelep lehet a gebasz? Volt cserélve már, de több mint 30ezret futott azóta, ha jól tudom annyi az intervalluma.


Szia! Nekem is volt ilyen bajom, de nem hallatszott szivohang, csak annyi, hogy megnott a fogyasztas, de a teszteren nem igen lehetett latni semmit sem, csak azt, hogy sok oxigen van es lambda korrigalt. Az injektoroknal egyenkent, van egy levego slag is. Rovidek, amelyek egy gyujto femcsobe mennek be, majd onnan egy vastagabb slagon elomegy a lepkeszelep es a levego mennyiseg mero koze. Ezek a slagok ebben a korban mind el vannak erve. Ki kell cserelni, nem nagyon latszanak a repedesek rajta ! A masik szivo hang johet a kartergaz szeleptol, ha el van torve, vagy a szervofektol, ott mozgasd meg azt a slagot.

negativ0001 Elküldve: 2017-10-13 20:21 Termosztát

Pocses írta:
hil írta:
negativ0001 írta:
Arpad írta:
YELLOW írta:
negativ0001 írta: Sziasztok!
Az automhoz (316i 1.9L benzin) harom fele termosztatot lehet venni. Most benne egy 105 C van, de lattam, hogy van 80C es 95C fokos is. Mi donti el, hogy melyiket tegyem bele?
A foldrajzi hely ahol hasznaljak az autot?
Koszi.


jó kérdés... lehetséges, de szerintem neked a 95°C-os kell. a 80-as dízelnek is kevés, a 105 meg már sok, mert kb ott kapcsol a venti nagy fordulatra.


Nekem 105 fokos a termosztátom. Ugyanilyen típus. A miértjét nem tudom.



105C-nel a venti nalam meg nem forog. Majd 108nal kapcsol be. Az uzem homerseklet 103-107 kozott mozog nyaron es telen 95-108. Ha lejton megyek es megy a futes, akkor jon le 97-95re. LPGt akarok bele tenni es az nagyobb hofokon eg 100-150 fokkal, ami nem lenne problema, de azert vedenem legalabb azzal,( foleg az utolso hengert, hutes szempontbol) hogy bele tennek egy 95 fokost, vagy vizbefecskendezest.


Szia,
előző autómban (M43TU 1,9i) 105 fokos volt. LPG-ről azt mondták több hjelyen is (nem akartam belerakni, csak valahogy szóba került), hogy a lambda szondát tönkreteszi, megbolondul tőle, örökös hibajelzésekkel. (ha nekem hazudtak, akkor most én is), előtte járd körbe ezt a kérdést.
bye:hil



Helyes a 105 fok és 108-nál indul el a hűtés gazdagon.


KOszi a hozzaszolasokat. A "gazszerelo" azt mondta, hogy jobb a motornak a 105 fokos na meg a gaznak is. Mar mentem is 1000km-t gazzal...
Amugy igen, a foldrajzi hely hatarozza meg, hogy melyikbe milyen termosztatot tesznek, na meg az automata valto.

negativ0001 Elküldve: 2017-09-26 20:54 Termosztát

Arpad írta:
YELLOW írta:
negativ0001 írta: Sziasztok!
Az automhoz (316i 1.9L benzin) harom fele termosztatot lehet venni. Most benne egy 105 C van, de lattam, hogy van 80C es 95C fokos is. Mi donti el, hogy melyiket tegyem bele?
A foldrajzi hely ahol hasznaljak az autot?
Koszi.


jó kérdés... lehetséges, de szerintem neked a 95°C-os kell. a 80-as dízelnek is kevés, a 105 meg már sok, mert kb ott kapcsol a venti nagy fordulatra.


Nekem 105 fokos a termosztátom. Ugyanilyen típus. A miértjét nem tudom.



105C-nel a venti nalam meg nem forog. Majd 108nal kapcsol be. Az uzem homerseklet 103-107 kozott mozog nyaron es telen 95-108. Ha lejton megyek es megy a futes, akkor jon le 97-95re. LPGt akarok bele tenni es az nagyobb hofokon eg 100-150 fokkal, ami nem lenne problema, de azert vedenem legalabb azzal,( foleg az utolso hengert, hutes szempontbol) hogy bele tennek egy 95 fokost, vagy vizbefecskendezest.

negativ0001 Elküldve: 2017-09-26 10:10 Termosztát

Sziasztok!
Az automhoz (316i 1.9L benzin) harom fele termosztatot lehet venni. Most benne egy 105 C van, de lattam, hogy van 80C es 95C fokos is. Mi donti el, hogy melyiket tegyem bele?
A foldrajzi hely ahol hasznaljak az autot?
Koszi.

negativ0001 Elküldve: 2015-12-06 10:46 Futómû és hibái

Sziasztok!
A mult heten vettem eszre, gumicsere utan, hogy a bal hatso kerek joval kinnebb all, mint a jobb hatso. Annyira kinneb, hogyha le tudnam nyomni az auto hatso felet, akkor hozza erne a sarvedohoz, mig a jobb oldalon nem, ott siman felmenne a sarvedo moge.
Gumikat, felniket lemertem, de mind egyformak.
Az utobbi idoben kezdtem hallani valami bugo hangot, ami hatulrol jon, ugy kb 60km/h sebessegtol kezdve...., de nem csapagy es nem a teligumi.
Az egessz olyan, mintha neki drifteltem volna valaminek es arrabb utotte volna az egesszet, de ilyen nem tortent......
Van valami hatsohid gumibakk, ami ki lehet menve?
Koszi.

negativ0001 Elküldve: 2015-10-24 22:37 Fûtés - Klíma

david01 írta: Sziasztok Ausztriában dolgozok és olyan problémám akadt hogy szerettem volna kicsit fűteni az autóban de üzemi hőfokon (függőleges állásban a vízhőfokmérő) nem fűt viszont mig nem éri el az üzemi hőfokot rendesen jön az utastérbe a meleg levegő ha felveszem 30 fokra miután bemelegszik a motor már 30 fokon sem fűt. Találkozott esetleg már valaki ilyen jelenséggel?? Egy 320d e46 2000 évj.-ú autóról van szó


Igen, az enyem csinalta ugyan ezt. Nezd meg, hogy magas fordulaton enyhen melegszik-e a befujt levego.... Nalam a csap volt a hibas. Most kiiktattam es folyamatosan folyik at a forroviz, igy mindig 16 fokon hasznalom es az kozepredok hidegre vannak allitva, igy nm tudja tulfuteni. Igazabol csak uj gumipakolasok kellenek a csapba...