nickname fórum hozzászólásai

nickname Elküldve: 2013-08-27 17:39 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

haka írta: Sziasztok,

Tudnatok ajanlani programokat diagnosztizalashoz? Feleslegesen nem szeretnem mindet vegignezni, ha nem muszaj.

Par nap mulva lesz egy ilyen par ezer forintos elm327 csodakutyum, amivel igazabol teszteket szeretnek csak futtatni ha mar lesz

Ez ilyen altalanos kutyu, jo minden progihoz, androidos appok is vannak amikkel megy.

kutyu: http://netdigi.hu/spd/1002/ELM...agnosztika

Koszi


Ez rossz befektetés volt.

nickname Elküldve: 2013-08-27 08:23 Olajcsere

kempelen írta:
YELLOW írta:
kempelen írta:
YELLOW írta: lassan itt az olajcsere, és elhatároztam, hogy csinálok egy blokk mosást.
igen szerettem volna a xado terméket kipróbálni, de itt helyben sehol nem kapni, rendelve, meg lenne vagy 3000 Ft-ba postával.

a tuskóban kapni a Wynn's termékét, 850Ft körül, neten is 750 körül mennek. arra gondoltam beleteszek egy ilyet. vélemény? elnézve főleg petróleumot tartalmaz, amit igazából az egyik motorokban jártas bmw-s kollégám is javasolt, hogy gazdaboltban vegyek petróleumot, és nyugodtan öntsem bele, ő maga is úgy csinálta, valóban jó lett az eredmény.
szerintetek? jó lesz ez nekem? valakinek esetleg negatív vélemény a tisztítóval kapcsolatban? (STP-t nem szeretnék az biztos)




Tulajdonképpen miért is van szükség a 80 ezret futott autódban - amit nem is igazán használsz - erre?

Sem gyakorlatban, sem (ál)tudományosan nem indokolja ezt semmi.

Unatkozol?




1. már 96ezernél járok
2. normális tisztességes olaj van benne, ami 10 +/-2ezrenként cserélve vagyon. de átlagban 10ezernek mondhatjuk.
3. lehet semmi nem indokolja, nem unatkozom, d eláttam egy csini tiszta blokkot, és megtetszett, igaz nem is a forgattyúsházban utazom
4. egyik ismerős, akit említettem már, pont ma kérdeztem, ő azt mondja 100ezer felett, ha addig nem volt tisztítózva, akkor felesleges már később, mert csak túl sok dzsuvát hordana pl a hidrotőkéhez.
5. azzal is tisztában vagyok, hogy a normálisabb olajak, ráadásul szintetikus olajak tartalmazzák azokat az adalékokat, amik a motort belül tisztán tartják, lebegtetik a dolgokat, oldószert tartalmaznak. bár haver úgy ajánlotta, hogy fele anyag a mostani olaj, jératás, majd le, aztán tescóban kapható iylen vipcar-os olaj bele, abbba a máésik fele, majd leenged, aztán mehet bele a jó olaj.


Ha a blokkod tiszta (belülről) akkor ezt feleslegesen öntöd bele.

Ha szutykos, akkor meg megint felesleges, mert 20 perc alatt nem szedi ki a mocskot.

Milyen a tiszta benzines blokk belül? Olyan amin látszik, hogy az olaj járta át és az maradjon is olyan. Mondjuk egy kis sárgásbarnás elszíneződés látszik, de az pont jó. Feleslegesen öntitek bele, mert majd olyan helyről szedi ki a vékony olajréteget, ahol ott kellene lenni.
Ha pedig szar a blokk, akkor azon ez nem segít. A 100 ezret futott, rendszeresen karbantartott motor, pont úgy néz ki, mint a 200 ezret futott rendszeresen karbantartott motor.

Már megfigyeltem (nem csak nálad) sokan 100 ezerre hivatkoznak. Honnét veszik az emberek a 100 ezres határokat? 100 ezer felett már felesleges.... 100 ezer felett már nem veszek autót.... stb stb... Ez a 100 ezer tényleg néhány ember lélektani határa (elméletben), de hála isten a motor ilyenről nem vesz tudomást... Ahogy nem sok a különbség a 10 ezret és a 40 ezret futott motor között, olyan a 80 ezret és a 120 ezret futott motor is... elvégre ezek nem a ZUK és a WARSAWA oldalvezérelt kőkori motorjai. Itt legfeljebb 100 ezres különbségekről beszélhetünk, de nem a 100 ezredik kilométert taposó autókról...

De nem vagyok semmi jónak elrontója... öntsétek bele nyugodtan. Legyen a motor belseje steril. Az a jó!



Erre már nem tudok mit írni, az endoszkóp betett nekem.

De egyébként ahhoz hogy hatásosan mosd át a motort az olajteknőt is célszerű levenni.


nickname Elküldve: 2013-08-27 07:17 Olajcsere

YELLOW írta:
kempelen írta:
YELLOW írta: lassan itt az olajcsere, és elhatároztam, hogy csinálok egy blokk mosást.
igen szerettem volna a xado terméket kipróbálni, de itt helyben sehol nem kapni, rendelve, meg lenne vagy 3000 Ft-ba postával.

a tuskóban kapni a Wynn's termékét, 850Ft körül, neten is 750 körül mennek. arra gondoltam beleteszek egy ilyet. vélemény? elnézve főleg petróleumot tartalmaz, amit igazából az egyik motorokban jártas bmw-s kollégám is javasolt, hogy gazdaboltban vegyek petróleumot, és nyugodtan öntsem bele, ő maga is úgy csinálta, valóban jó lett az eredmény.
szerintetek? jó lesz ez nekem? valakinek esetleg negatív vélemény a tisztítóval kapcsolatban? (STP-t nem szeretnék az biztos)




Tulajdonképpen miért is van szükség a 80 ezret futott autódban - amit nem is igazán használsz - erre?

Sem gyakorlatban, sem (ál)tudományosan nem indokolja ezt semmi.

Unatkozol?




1. már 96ezernél járok
2. normális tisztességes olaj van benne, ami 10 +/-2ezrenként cserélve vagyon. de átlagban 10ezernek mondhatjuk.
3. lehet semmi nem indokolja, nem unatkozom, d eláttam egy csini tiszta blokkot, és megtetszett, igaz nem is a forgattyúsházban utazom
4. egyik ismerős, akit említettem már, pont ma kérdeztem, ő azt mondja 100ezer felett, ha addig nem volt tisztítózva, akkor felesleges már később, mert csak túl sok dzsuvát hordana pl a hidrotőkéhez.
5. azzal is tisztában vagyok, hogy a normálisabb olajak, ráadásul szintetikus olajak tartalmazzák azokat az adalékokat, amik a motort belül tisztán tartják, lebegtetik a dolgokat, oldószert tartalmaznak. bár haver úgy ajánlotta, hogy fele anyag a mostani olaj, jératás, majd le, aztán tescóban kapható iylen vipcar-os olaj bele, abbba a máésik fele, majd leenged, aztán mehet bele a jó olaj.


Tehát röviden és tömören unatkozol.

nickname Elküldve: 2013-08-26 21:17 Autóvásárlás

[quote="szotakdavid"]
nickname írta:
pojcii írta:
Pocses írta:
pojcii írta: Sziasztok!

Ha valaki ismeri ezt az autót akkor kérem számoljon be róla egy kicsit..ne kelljen feleslegesen felutaznom Érdre.
Előre is köszönöm!!!

http://www.hasznaltauto.hu/aut...0d-7176296


A manuális klímán kicsit meglepődtem.[/quote


Nem vagyok valami jártas ezen a téren, mért olyan meglepő?


Én elkerülném messziről, "személyes vélemény" bár ezért a pénzért ne várjon sokat az ember.


Nickname kicsit bővebben???


Konkrétum nincs, de számomra már képek alapján sem meggyőző. Mint írtam személyes vélemény.

nickname Elküldve: 2013-08-26 20:38 Autóvásárlás

[quote="pojcii"]
Pocses írta:
pojcii írta: Sziasztok!

Ha valaki ismeri ezt az autót akkor kérem számoljon be róla egy kicsit..ne kelljen feleslegesen felutaznom Érdre.
Előre is köszönöm!!!

http://www.hasznaltauto.hu/aut...0d-7176296


A manuális klímán kicsit meglepődtem.[/quote


Nem vagyok valami jártas ezen a téren, mért olyan meglepő?


Én elkerülném messziről, "személyes vélemény" bár ezért a pénzért ne várjon sokat az ember.

nickname Elküldve: 2013-08-26 11:56 BMW kulcsok

YELLOW írta:
anubisz írta: Nyomtatott áramkörről biztos nem pottyan csak úgy le valami ott. Az tuti, a mikrokapcsolók meg elengednek a nyomkodástól, de az áramkörbe tuti belefutott a csavarhúzó a szétfeszítésnél, mert nem egyszerű szétvágni, és hamar megszaladhat a valami a kezünkbe. Erről csak úgy nem válnak le a bele olvasztott akármik, kivéve a gombok, vagy max ha ráugrok.

http://i122.photobucket.com/al...ompare.jpg


igen a nyomógomb esetleg elenged, de ha nyomod az is érinkezik, mert a kontaktot átadja, hacsak nincs szarrá oxidálva. lehet csak egy kulcselektronika, de szigorú az ellenőrzés. van hőprofil, amit hideg, melegpont alapján állítanak be. van gép ami akár másfélperc alatt 2500 alkatrészt átnéz, forarsztásra, felfutásra, lábelemelkedésre, meg sorolhatnám (ezzel foglalkozom), ha van hiba egy QC ellenőrzi, vagy ha nincs hiba is vannak alkatrészek, amiket szemmel mikroszkóp, vagy nagyító alatt kell megvizsgálni. ezek után még két teszten is végigmennek, ami megnézi megfelelő értékű alkatrészek vannak, nincs-e belső hiba az alkatrészekben, be/kimeneti értékeket mér, aztán funkciós teszt, ahol gombokat ellenőriznek, azt csinálja-e amit kell, olyan értékeket küld-e amit kell, stb. ráadásul gombnyomásnál emberi erővel nyomja a gombot. sőt ha konkrétan az adott helyen szerelik bele a házba, akkor utána is van ellenőrzés. ha bármi gond lenne, simán kibukik. most pont autóipari gyáregységben dolgozom, szóval oda van figyelve, a legdrágább porsche, ferrari, maseratti autóktól a dájcsija logan-ig gyártunk bizonyos termékeket. nem szarral van gurigázva.
igen mondhatnánk, hogy az ólommentes forrasztás, nem olyan tartós, de bizony autóiparban sok helyen kell még az ólmos forarsztás, pont ezek miatt.



Tehát akkor gyártási hiba nem létezik.

nickname Elküldve: 2013-08-26 09:51 BMW kulcsok

YELLOW írta:
Szepy01 írta: Sziasztok

Én még új vagyok itt köztetek és egyből egy nagy problémával fordulok hozzátok.
A problémám a következő: 2 hete vettem egy 2004-es 320D gépjárművet és a gondom az ,hogy egy kulcs van hozzá ami indítja az autót de nem működteti a központi zárat. elvittem a kulcsot egy hozzáértő szakemberhez,hogy elemet cseréltesek benne meg kulcs tokot,de kiderült,hogy aksis és hogy maga az elektronikáról le van törve a középső microkapcsoló meg valami ellenálás amit nem lehet kideríteni,hogy honnan hiányozhat. Persze egyből kiderült,hogy kulcsot kell cserélnem. A kérdésem az,hogy hol lehet kulcson venni kompletten úgy ,hogy ne keljen befáradni a BMW márkaszervízbe és kiadni érte 80e. Válaszotokat előre is köszönöm.



szerintem szétszedésnél esett le az alkatrész.
a másik, hogy angyon szakértő lehetett, mert valószínű csak be kellett volna tanítani a kulcsot.
nekem van röntgen képem a kulcsról, tehát a helyét meg lehet találni honnan hiányzik a leesett alkatrész. amúgy sem nehéz kitalálni a helye megvan. a nagy szerelőd meg fizesse a kulcs árának felét, ha ilyen okos volt.
ha gondolod, és nincs más a közeledben, tudok segíteni a javításban, viszont a szétbarmolt kulcsházzal nem tudok mit csinálni. meg persze legyen meg a leesett alkatrész, mert az enyémet azért nem szedem szét, gigy kimérjem milyen értékű ellenállás, vagy épp kondi esett le róla.


Veszélyes egy ember vagy te, az még véletlenül sem lehet hogy az alkatrész több esés miatt szakadt le ? "mondjuk egy kétes gyári forrasztással közre játszva ?"

Én nem értelek téged, de borzalom a gondolkodás mechanizmusod.

nickname Elküldve: 2013-08-25 21:36 Lengéscsillapitó

BMW320DT írta:
üdv.

Egy e46 320d touring első teleszkóp csere után olyan mint egy bokorugró. kb 3cm-el magasabb mint kellene. Szerelő szerint néhány km és beáll a régi állapotra. Már mentem kb 150km-et és még mindig változatlan. Bilstein ment bele...

Alakul vajon vagy vigyem vissza?


Szerintem elnéztétek. a tipust

nickname Elküldve: 2013-08-25 20:19 Féktárcsa és fékbetét

jlaci74 írta:
YELLOW írta:
sevcsenko írta: Sziasztok,
Első féktárcsa valamint hozzá tartozó betét érdekelne, hogy milyen márkát ajánlotok?
(E90 320d 2009)
Szervízben a Jurid-ot emlegették?!
Előre is köszi!
Sev


hát E46-nál gyári beszállító volt a Jurid. szerintem nem rossz, de ne a szervízen keresztül rendeld meg, mert jóval drágább lesz. normál felhasználásra tökéletes, mind tárcsában, mind betétben. szerintem.


Azt azért ne feledjük, hogy a kereskedelmi forgalomban ( bárdi, unix , ... ) megvásárolható Jurid ( vagy pl. Textar ) az nem ugyanaz mint a gyári dobozos, gyárilag beszerelt, azonos gyártmányú termék ...



Nekem az utánagyártott TEXTAR gyári tárcsával, nagyon bejön, egyetlen negativuma hogy nagyon kormol.

nickname Elküldve: 2013-08-25 13:54 Klíma gondok

Üdv

Kérdésem az lenne hogy a levegő keringető motornak van mi baja lehet, a hiba jelenség egyszer megy egyszer nem.

INPA ezt hozza le hibának.


nickname Elküldve: 2013-08-23 14:50 Keréknyomás

J_Mate írta: Sziasztok!

Olyan kérdésem lenne, hogy a guminyomás mérő a szelepbe van beleépítve vagy az autóba valahol? Nemsokára szeretnék téli gumikat venni és nem tudom, h ilyenkor olyan téli gumit kell venni, amibe ez bele van építve vagy ezt ilyenkor külön teszik bele? Segítséget előre is köszönöm!

Üdv mindenkinek


Ha RDC van az autodban, akkor A szelep belső részén van a szenzor a 4db 130.000 Ft környékén van nettóban.

Én is ezzel szívok sajnos

nickname Elküldve: 2013-08-23 11:06 Megvegyem? Vegyek ilyet?

haka írta:
YELLOW írta:
anubisz írta:
Egyetértek. Sokan meg le se merik írni a hibákat, és menyit költöttek a kocsira, mert akkor verébnek nézik, hogy milyen szart vett.
Tény. az itthon vásárolt 10 év körüli E46 ok, már10 ből 8 pénztemető. Futóművek szarrá fosva, ahol a motor bírja dizelbe biztos nem mernék 10 évest venni.
Nagyon kímélni kell már őket, ha gyilkolod vége. Én olyan számlaköteget tudnák mutatni, lefosnád magad, vagy 4 millióért. Motorral szinte semmi M54 de minden más, főleg futómű az déva vára. Ma megcsinálod ,holnap a másik rész kotyog, kopog esik szét.
Persze aki 10 ezret megy évente az nem fog sírni, annál bírja évekig. Egyszer fel volt marva az út, nem volt kitáblázva, 120 al rárongyoltam, 750 ezret hagytam a szervizbe. Németbe jó, ott álom utak vannak. Magyarba már jobb ha utcai terepjárót vesz az ember.
Kocsit már csak magánszemélytől veszek, kereskedőtől soha. Mind faszopó.
Láttam már mikor életet akartak a kocsiba lehelni, mert délután jön a vevő.
A tulajjal elmegyek olyan szerelőhöz akihez akarok,és átnézetem, amit akarok.
Bár én nem sírhatok, engem sosem hagyott állva a kocsi, pedig már van benne vagy 400 amiből 150 et én raktam bele. A futómű az zabálta a pénzt. Ennyi kilométerrel csodát ne várjunk. Persze itt mindenkinek csak 150 van a kocsijába, 10, 12 évesen.


Látod itt volt a norbee, aki haverja megvette azt a kabrinyót, oszt közben elment a víz, meg füstölt, meg stb. az a pofátlanság, hogy úgy árulják ezeket az autókat, hogy 500 métert nem lehet menni velük. hogy van így pofája bárkinek is? oké így is ocsó volt, de akkor is keveset alkudtak belőle. megmondták mi a hibája, hogy kb 60ezerbe lesz. na várjuk meg a végét én azt mondom. le merem fogadni még pár százezer rá lesz költve. nincs ezzel baj, mert akkor is árban lesz. nekem az a bajom az ilyenekkel, hogy bőszen hallgatnak a kereskedők mindenről, illetve a plussz pénz, az idő, a stressz, amit átél az ember közben, amíg minden jó lesz.


Ettől én is ki vagyok. Ha egyszer nem vernének át, legközelebb visszamennék... Egyébként lehet nem ártana egy hasonló oldal a kereskedőkről, mint a szervizekről. Hátha érne valamit, és valaki adna arra, hogy itt jó színben tűnik fel.


Szerintem meg ha elmentek vásárlás előtt egy normális szervizbe átnézetni akkor kisebb a probléma lehetősége.

nickname Elküldve: 2013-08-23 08:36 Fûtõventillátor

kecsurobi írta:
dfle írta:
Tom22 írta:
dfle írta:
jrtom írta:
YELLOW írta:
dfle írta: Sziasztok!
Egy éve van meg a problémám,ma végre elmentem szervizbe,ahol még sosem hallottak ilyenről és elég nagy óradíj fejében akarnak keresgélni...
A fűtőventilátorom sebessége ingadozik, és most a napokban észrevettem, hogy leállított motornál, lezárt ajtóknál is be-be kapcsol pár másodpercre, szerencsére az aksit még nem merítette le...
Szerintetek az előzőekben emlegetett süni (fűtés/szellőzés vezérlő a neve a Bárdinál) megoldaná biztos ezt a problémát?
Köszönöm!


igen valószínű a süni. de leállított autónál nem szamadna mennie. akkor max a klímavezérlőben lévő kis venti megy egy darabig.
bár amit leírsz hibát, mintha más hallottam valakitől.


Ha szar a süni akkor simán elindítja a nagyventit ha bevan zárva a kocsi, le is cumizza az aksit. Csaréld ki minél elöbb.


Köszönöm,akkor megpróbálom,remélem az a baj...


Sziasztok! Nekem ugyan ez a baj,amikor leállítom a kocsit akkor is megy...a süni volt a hibás???:

Bocs,de csak most sikerült kicseréltetnem a sünit,meggyógyult... Most meg az a problémám, hogy mikor kizárólag csak az ablakra vagy a lábra irányítom a levegőt,akkor is nyomja szembe...Ez nem tudom mitől lehet,szerintem a szerelő szúrt el valamit,minden esetre a süni volt a hibás a fent említett megbolondult ventilátor miatt...





tuti hogy suüni a baj. nekem a szerelök 400ezret mondtak rá hogy elektronikát kell cserélni.De régeben itt mondtátok hogy süni de abol is az ujabikat vegyed 10ezer kb én sajtá magam cseréltem ki


Basszus nem voltak szégyenlösek

nickname Elküldve: 2013-08-23 08:31 Megvegyem? Vegyek ilyet?

anubisz írta:
compact írta:
nickname írta:


Szia!
A km állás erősen gyanús, ha olasz akkor nagy az esélye, hogy törve is volt, ha pedig olyan autót akarsz amire nem nagyon kell költeni akkor ne BMW-t és főleg ne dízel autót keressetek!



Az hogy te rosszul választottál nem azt jelenti hogy mind szar.



Azt hiszem, hogy erősen benéztél vmit, mert nekem elég régóta egy közel hibátlan autóm van, amivel nagyon meg vagyok elégedve és az itt írt típushibákból is nagyon kevéssel találkoztam eddig szerencsére!
Okoska...
Én BMW tulaj vagyok, nem pedig elvakult fan aki nem látja a fától az erdőt!




[/quote]

Egyetértek. Sokan meg le se merik írni a hibákat, és menyit költöttek a kocsira, mert akkor verébnek nézik, hogy milyen szart vett.
Tény. az itthon vásárolt 10 év körüli E46 ok, már10 ből 8 pénztemető. Futóművek szarrá fosva, ahol a motor bírja dizelbe biztos nem mernék 10 évest venni.
Nagyon kímélni kell már őket, ha gyilkolod vége. Én olyan számlaköteget tudnák mutatni, lefosnád magad, vagy 4 millióért. Motorral szinte semmi M54 de minden más, főleg futómű az déva vára. Ma megcsinálod ,holnap a másik rész kotyog, kopog esik szét.
Persze aki 10 ezret megy évente az nem fog sírni, annál bírja évekig. Egyszer fel volt marva az út, nem volt kitáblázva, 120 al rárongyoltam, 750 ezret hagytam a szervizbe. Németbe jó, ott álom utak vannak. Magyarba már jobb ha utcai terepjárót vesz az ember.
Kocsit már csak magánszemélytől veszek, kereskedőtől soha. Mind faszopó.
Láttam már mikor életet akartak a kocsiba lehelni, mert délután jön a vevő.
A tulajjal elmegyek olyan szerelőhöz akihez akarok,és átnézetem, amit akarok.
Bár én nem sírhatok, engem sosem hagyott állva a kocsi, pedig már van benne vagy 400 amiből 150 et én raktam bele. A futómű az zabálta a pénzt. Ennyi kilométerrel csodát ne várjunk. Persze itt mindenkinek csak 150 van a kocsijába, 10, 12 évesen.[/quote]

Előző e40 20D mel 1,5 év alatt 130.000 km mentem kopo alkatrészeken kivül csak motortartóbakot kellett cserélni, a jelenlegi tulajnál most 311.000 Km van benne sokat ö sem költ rá.

Mint írtam ha nem a megfelelő darabot választod, örök életedre átkozni fogod hogy BMW d van.

Na meg azt sem szabad elfelejteni hogy ki hogy használja.

Egyébként hamarabb vennék meg egy szervizkönyves 3xx.000 km ert futottat mint egy 14x.000 el árult papír nélkülit. "ja és nem kérem a szervizkönyvet lehet hamisítani kommenteket"

nickname Elküldve: 2013-08-22 20:02 320d Motor

toki24 írta: Sajnalom hogy a nagy bmw ilyet megenged maganak hogy enn yi hiba lehetoseggel jon ki egy tipusa. Ahogy latom nem atlagos embereknek talaltak ezt ki. Sajnos nem keresek tobb 100 ezret de akkoris vagytam ra nag y almom volt pedig. Most azOn fogok retegni h mikor szarik be rajta valami.. Remelem nem sirom vissza a jo oreg vw- t


Megenged ???

Azért vedd figyelembe a futásteljesítményt és az eltelt időt is.