notoriusbg fórum hozzászólásai

notoriusbg Elküldve: 2015-11-22 13:04 lámpa

KGR írta:
notoriusbg írta:
PociPz írta: Sziasztok. Több külföldi honlapon is láttam, hogy menetfény címszó alatt ilyen olyan ledes csík helyett, az angel eyes, a ködlámpák, meg az indexek világítanak (mint "szélességjelző" gondolom). Szerintetek nálunk ez legális lenne? E46 M-packetről van szó.



Szia! Szerintem az index tuti nem (mondjuk furán is nézhet ki), én rövid távokra helyzetjelző+ködlámpát szoktam kapcsolni, kímélendő a xenont. Elvileg ez sem szabályszerű,de manapság már nem piszkálnak miatta a kékek (Pesten legalábbis), szerintem pont a menetfények elterjedése miatt.


Tök jófej vagy. Szerinted miért szabálytalan indokolatlanul ködlámpával szaladgálni? Engem piszkosul idegesítenek az utakon az ilyenek, mert vizes aszfalton, vagy félhomályban piszkosul tud vakítani. Használd csak rendesen a tompítottat MÁSOK érdekében kérlek.



Figyelj, kihalt városi szakaszon 50 km/h fölött közlekedni is szabálytalan (egykori építési szakaszokon 30 km/h fölött stb.), szóval talán nem ez a legjobb kiindulási alap. De ettől függetlenül értem, hogy téged zavar. Engem nem zavar (a hátsó ködlámpától persze nekem is kifolyik a szemem, de azt legalább viszonylag ritkán használják, még ha többnyire indokolatlanul is), különben nem használnám - nyilván. Megértő és toleráns típus vagyok, de ami sosem fért a fejembe: a ködlámpa funkciójánál fogva lefelé világít, nem pedig a szembe jövő szemébe (mondjuk abban igazad van, hogy vizes útról visszatükröződhet). Végül is, tudom úgy nézni, hogy engem is zavar, de akkor nem kevésbé zavar - bármilyen időjárási körülmények között - egy rosszul beállított, felfelé világító tompított, vagy sötétben - főleg vizes aszfalton - egy szembe jövő autó akármilyen fényforrása, beleértve a ledes menetfényeket is. Vagy a tötymörgő közlekedőtársak, a nyomuló közlekedőtársak vagy kb. bármi, ha szar kedvem van vagy rajtam van a feszkó...

notoriusbg Elküldve: 2015-11-21 13:04 lámpa

PociPz írta: Sziasztok. Több külföldi honlapon is láttam, hogy menetfény címszó alatt ilyen olyan ledes csík helyett, az angel eyes, a ködlámpák, meg az indexek világítanak (mint "szélességjelző" gondolom). Szerintetek nálunk ez legális lenne? E46 M-packetről van szó.



Szia! Szerintem az index tuti nem (mondjuk furán is nézhet ki), én rövid távokra helyzetjelző+ködlámpát szoktam kapcsolni, kímélendő a xenont. Elvileg ez sem szabályszerű,de manapság már nem piszkálnak miatta a kékek (Pesten legalábbis), szerintem pont a menetfények elterjedése miatt.

notoriusbg Elküldve: 2015-11-14 18:19 Autóvásárlás

kleroo írta: Sziasztok!
Elhatároztam hogy végre megveszem gyerekkorom álomautóját, az E46-ot.
A lehető legjobb kivitelt szeretném, ami mindennapi igáslónak is jó. Tehát faceliftes E46 330CI kell.

Elég fullosra fájna a fogam. Kérdés, hogy úgy általánosságban reális, hogy még mindig 9-10ezer euro fölött vannak a korrektebb példányok? És még nem is az agyonkímélt darabok. Ennyiért már bőven akad E92 is. Pár év múlva valószínűleg cserélném, nem terveznék 5évre vele, ezért érdekes lenne az értéktartása. Szerintetek egy most 3milliós 330ci remek állapotban 5év múlva bele fog olvadni a már ma is szaréhugyé kapható portékába?
Nem szeretnék rajta hatalmasat bukni. (más márkákból indulok ki, hogy amíg nagy értékű a kocsi, addig hatalmas felára van a csúcsabb modellnek, míg később annyira nem tényező, hogy olykor a jobb felszereltségű az olcsóbb mert félnek a nagyobb motortól...)

http://suchen.mobile.de/auto-i...2_c01_4201
ő egyébként az aktuális kedvenc. Utólag mennyire nehézkes cserélgetni a dolgokat? Fejlettebb dolgok, cserék(pl a beltér díszléc)


Szia! Én úgy fogalmaznék,hogy a legjobb esélyed arra, hogy viszonylag keveset bukj pont egy fullos csúcsverzióval van. A csúcsság egyedi és annak mindig van ára. Persze ez csak akkor igaz, ha lesz időd eladni, vagyis kivárni, hogy valaki megfizesse.
A dolgok amúgy cserélgethetőek (pl. belső díszlecet én is szedtem le), persze kellő körültekintéssel, bár én a helyedben a gyári állapot fenntartására törekednék. Egyébként én speciel pont emiatt hezitálok hifiépítés ügyében...

notoriusbg Elküldve: 2015-11-11 14:25 Csomagtartó nyitás

morzseya írta:
mrsla írta:
morzseya írta:
mrsla írta: 2005-ös e65 730D-m van. pre faceliftes. a csomagtér ajtót nyitó gázrugó nem tökéletes, lejtőn visszaengedi az ajtót. Lehet javíttatni vagy vegyek újat? Ha új kell mit javasoltok hol vásároljak? Thx


Ha nagyon nincs rá keret, akkor lehet javíttatni. Tudomásom szerint újratöltik gázzal. De ezt mondjuk inkább egy suzuki stiftnél tenném meg.
Vásárlás meg a lehetőségeidtől függ, hol van kedvezményed. Vagy épp mi van közel.

van rá keret . jó de nem tudsz senkit ajánlani? pl a neten is elérhetőt?



Ebben nem vagyok szakértő, nekem limitáltak a forrásaim. Hátha jön még valaki aki tud ajánlani egy jó helyet. (itt esetleg: http://www.schmiedmann.hu/7_se...tm#1938289. Bárdi webshopjában rákerestem, de nincs listázva, esetleg nézz szét még pár helyen a neten.)


Még esetleg ezt tudom ajánlani, gyári cikkszám alapján tudsz keresni: https://autoalkatreszed.hu/search/articlenr.html

notoriusbg Elküldve: 2015-11-11 10:08 xenon próbléma.

PociPz írta: Az a problémám, hogy egyre sűrűbben alszik ki felváltva a xenonjaim, egyre hosszabb idő mire ujra felgyullad. Szerintetek izzó baja van? Kicsit hihetetlen nekem hogy egy időben menne tönkre mindkét izzó. Fontos lenne tudni, mert nem akarok potyára venni 2 új izzót. Valaki tud tanácsot adni?


Általában vagy izzó vagy xenon trafó szokott lenni a villógós jelenség mögött. Én anno potyára vettem trafót, mert izzó volt. Ha megcseréled az izzókat és ugyanaz villog tovább a másik oldalon, akkor ki lehet szűrni. De ha mindkettő csinálja, akkor így necces. Nem tudom, van-e más mód az ok megtalálására, de egy új izzó még mindig olcsóbb még egy bontott trafónál is, úgyhogy én vennék egy izzót és azzal próbálkoznék.

notoriusbg Elküldve: 2015-11-06 13:20 Autóvásárlás

dummyka írta: Sziasztok!


Szeretnék egy E46 330(C)i BMW-t venni. Kézi váltóval, ha lehet xenon lámpával.
Van esetleg itt valakinek eladó ilyen járgánya?
Mire érdemes figyelni, vásárláskor?

Köszönöm előre is a segítséget!


Szia! Az egyik a rozsda, küszöböknél, kerékjárati íveken, hátsó lökös fölötti elemen középen. A másik a motor állapota: a leömlő pl. szeret idővel megrepedni és nem olcsó a cseréje, illetve ezek a motorok szeretik kajálni az olajat, ha korrekt az eladó, érdemes rákérdezni erre, mert ha zavar, ennek a javítása sem olcsó (ha egyáltalán belevág az ember). Lehet, bagatell, de a rendelkezésre álló keretből próbálj viszonylag keveset futott, rendesen karbantartott példányt találni, mert a lejárt járgányok könnyen pénztemetők lehetnek. Remélem, tudtam segíteni.Sok sikert a vásárláshoz!

notoriusbg Elküldve: 2015-11-05 10:39 E90 vásárlás

lalada írta:
Akos108 írta: Sziasztok! Szeretnék egy 325i-t automata váltóval. A kiszemelt darab egy 275000km futott 2005-ös kis szépség. Valakinek tapasztalata egy ilyen sokat futott géppel? Mire kellene odafigyelnem, mik lehetnek a buktatók ? Köszi mindenkinek!!!
PS: fogyasztással tapasztalatok? 9-10l-el ki lehet hozni ezt a motor váltó kombót? Nem vagyok túl nehéz labú


ha számít a fogyasztás, kézi váltósat vegyél. meg egyébként is. kár elrontani az élményt..



Szia! nem tudom, mennyire segítség, de nekem most 11,1L-es átlagot mutat a számítógép úgy, hogy van benne Pesten tötymörgés bőven. Szerintem a 10 nem lehetetlen, de ahhoz tényleg könnyű láb és sok országút kell.

notoriusbg Elküldve: 2015-11-03 10:52 Autóvásárlás

MattM325 írta: Sziasztok!

Eladó lett az autóm.
http://www.hasznaltauto.hu/aut...ll-9508333


Ha 3 évvel ezelőtt lennénk, rámennék, az biztos. Piszkálja a fantáziám az az SMG Sok sikert az eladáshoz!

notoriusbg Elküldve: 2015-10-15 10:11 ESÕSZENZOR

Csabika136 írta:
YELLOW írta:
Csabika136 írta:
YELLOW írta:
Csabika136 írta: Sziasztok!
Nem tudom jó-e vagy rossz az esőszenzor az E46 320d touringomon.
Ha az ablaktörlő kar alapból a szakaszos állásban van, és úgy indulok el a kocsival esős időben, akkor ahogy nézem, mindegy neki, hogy esik az eső, vagy sem. Lehet hogy nem győzöm kivárni, de valamit ilyenkor kapcsolnom kell a karon, hogy elinduljon a folyamat. Vagy a szakaszosság gyakoriságát, vagy a kart mozdítom kikapcsolás irányába, vagy rátöröltetek egyet, de valami kell neki. Utána már szerintem jól figyel és jól működik.

Szerintetek így kell ennek működni? Vagy valamit nem csinálok jól?

Köszönöm!


a karon lévő tekerővel az érzékenységet állítod. igazából sok értelme nincs. ha alap állásból indulsz, akkor ugye lefelé billentve töröl egyet, majd visszaáll alaphelyzetbe.
ha az automata mód aktiválva van, akkor nincs szakaszos törlés, hanem egyet felfelé kattontva van az automata mód. ami általában 3-at töröl egymás után, és utána működik automatán. pl ha megállsz lámpánál, akkor nem is töröl, max nagyon ritkán. ha elindulsz akkor törölhet akáér kettőt is egymás után gyorsan. akár úgy is maradhat, ha nem esik az eső, akkor nem töröl. de ha odacsattan valami dög, akkor biszony törölni fog.


Hogy érted hogy odacsattan valami dög?
Egyébként valóban úgy működik ahogy elmondtad. Nekem egyedül az a problémám, hogy amennyiben "örökre" úgy hagyom a kart a szakaszos állásban, akkor induláskor hiába esik az eső, olyan vizes már az ablak, hogy nem lehet kilátni és még mindig nem indul be magától. Ez miért lehet?


valami bogár pl. tehát nem célszerű úgy hagyni, mert szétkeni, és szárazon töröl, ami sem az üvegnek sem a lapátgumijának nem jó.
majd akkor fog törölni, ha elindulsz, ha úgy hagytad a akart leállításkor. ezért sem érdemes úgy hagyni.

Köszi! Én már elindultam és még nem indult el. Igaz, hogy sokáig nem vártam, mert alig láttam valamit. A parkolóban már kapcsoltam rajta és utána oké minden.
Jó, akkor ezt csak simán tisztán kell tartani és megszokni, hogy nem hagyjuk úgy.


Szia, nekem is pont úgy működik, ahogy írtad. Én megszoktam így, általában pöccintek egyet az érzékenység-állítón és akkor magához tér indulás után. Amúgy én sem tudom, ez miért van így, mert ezt leszámítva jól és megbízhatóan működik.

notoriusbg Elküldve: 2015-09-28 21:08 Tolató radar

szabodavidz írta:
lantika írta:
szabodavidz írta: Sziasztok !
Nem működik a tolató radarom.Rükvercbe téve sípol egyet hosszan és azzal annyi. Diagnosztika szerint az egyik szenzor nem működik (bal középső). A kérdésem az lenne,hogy a problémát mindenképp csak a csere oldja meg ? Nem lehet például érintkezési probléma,vagy ehhez hasonló ? Esetleg 3 szenzorral nem működne a rendszer,ha mondjuk a hibás szenzort kihagynánk (áthidalással) ?


Huzd le a bal közepsöt,fujd be kontaktspray-el,es dugd össze. Ha nem lesz jo,akkor vegyel bele mäsikat.


Sokba fáj egy ilyen szenzor ?



5 ropi körül van

notoriusbg Elküldve: 2015-09-23 12:14 316i leáll menet közben!

mckuka írta: Sziasztok!
Nekem egy 2001/12-havi 320-i autóm van! Imádom, tavaly októberben vettem Németből hozták be! Minden rendben volt vele, egészen decemberig - úgy emlékszem - akkor történt először hogy leállítottam a kocsit és csak harmadik indításra indult be. Figyelgettem de utána hetekig semmi, majd március április környékén elkezdte a következő hibákat produkálni. Reggel pöcre indul megy rendesen, majd miután a munkahelyemre értem leállítom, kb 3 óra múlva kellett használnom az autót és mikor fordulok be egy mellékutcába leállt. Megint csak másodikra indult. majd utána megint egy-két hétig rendben volt, majd megint elkezdte, lámpához érve mikor kinyomom a kuplungot és és leáll, nehezen indul - másodikra. Elvittem szerelőhöz - nem gyári szerviz - ott vez. teng. jeladó és az egyik lambda szonda hiba- ha jól emlékszem az A körös. A szerelő kitörölte a hibakódokat és azt mondat menjek vele míg újra nem csinálja. Ez két hét múlva történt meg újra. Visszavittem újabb hibakód kiolvasás, hiba ugyan az. Sajnos ő nem vállalta a cserét, így elvittem egy másik szervizbe, ahova apám kocsiját szoktam vinni, ott volt egy hétig a kocsi, tesztelték, hibakódot olvastak, és azt mondták hogy a kocsi rendben van nem kell cserélni semmit. Három - négy hétig tényleg rendben is volt, ment rendesen, mikor újrakezdte megáll ahelyett hogy alapjáraton lenne, majd egy alkalommal mikor mentem vele hazafelé, el ment belőle az erő, mikor hazaértem füstölt a motor - utólag tudtam meg hogy a vez. teng. jel. adótól kifolyó olaj ráment a kipufogóra. Természetesen szerviz csere, de a kocsiba az erő nem jött vissza úgy istenigazából, kicsit lomha lett. Eltelt 2-hét és újra megállt alattam egy lámpánál. Ekkor s szervizesek ajánlottak egy BMW "specialistát", vigyem oda mert megint vez. teng. jeladó és A-körös lambda szonda a hiba, s a mérések alapján a lambda szondák jól működnek a kocsiban - ha jól emlékszem akkor 4 van benne! Itt légtömegmérőt cseréltek a kocsiban. Elhoztam jártam vele két hetet és újrakezdte. Visszavittem most ott tartunk, hogy nem tudja mi lehet a baj vele, van egy ismerőse aki gyári programmal fogja diagnoztizálni az autót. Azt mondta hogy ha az sem vezet semmilyen eredményre akkor el kell adni! Viszont nekem a kocsi a szívemhez nőtt, imádom! Nem akarom eladni. Van valamilyen ötletetek hogy mi lehet a betegsége? Előre is köszönöm a válaszokat és bocs hogy ilyen hosszúra sikeredett a hozzászólásom!



Szia, nem tudom, segít-e, de hátha: anno évekkel ezelőtt apámnak volt olyanja a 328i-jével, hogy időnként nem tartotta az alapjáratot, hanem leállt, akár menet közben. Kiderült, hogy ezt akkor csinálta, amikor se nem hideg, se nem üzemmeleg volt a motor, hanem a kettő között volt a hőmérséklete. Végül valamilyen szenzort/jeladót kellett cserélni - hogy milyet, arra már nem emlékszem, de ezek alapján nem lehet, hogy esetleg a vezérműtengely-jeladó a ludas?

notoriusbg Elküldve: 2015-09-22 13:02 Olajcsere

okezsoke írta:
notoriusbg írta:
YELLOW írta:
okezsoke írta: Sziasztok!

E46 2001, 325i-be milyen olajat javasoltok?
Azt már megtaláltam, hogy 6,5 liter kell :O, illetve látom, hogy sokan Mobilt használnak.

Ja, igen és ha már olajcsere: nekem is hozza azt a hibát, hogy indítás után kb. 15 másodpercig világít a sárga olajoskanna, elmúlik és többet nem látom. Cseréltessem a szenzort ~gyárira, vagy amúgy megbízhatóan működik az érzékelő és szólni fog nekem ha elmegy a nyomás bármilyen okból?

Előre is köszi a segítséget.


az olajnyomást és az olajszintet két külön szenzor figyeli.
szerintem nem feltétlen fontos cserélni az olajszint szenzort. szerintem annyit nem ér, max ha sokat mész, és egyhuzamban sokat mész vele. Amúgy ha havonta ránézel a nívóra bőven megteszi. az olajnyomást meg fogja jelezni. az pirosan világít. a szint meg narancs sárgán.
olajból szerintem 5w-40 mehet bele. márkát rádbízom, úgyis mindenki másra esküszik.




Szia,

Én azért a bizti kedvéért kicserélném a szenzort a következő olajcsere alkalmával. Én is ilyen állapotban vettem anno az autót, igaz, én nem néztem meg egyből a nívót, de amikor igen, addigra már NAGYON sok olaj hiányzott a motorból... Persze, ha sűrűn nézed és biztos vagy benne, hogy nem tud rövid idő alatt, bármilyen okból sok olaj elfogyni/elfolyni, akkor kvázi fölösleges.


Köszönöm srácok.
Igen, néztem szintet és a asrác is aki hozta be. Egész úton Németországból semmit nem evett, meg a kibocsájtása alapján sem eszik "semmi" olajat. Ezek szerint az a szint mérő, ez némileg megnyugtat, a nyomás miatt izgulnék.
Persze azért nem lehetek biztos benne, hogy nem folyik el az olaj bármilyenokból...
Ezért azt gondolom ezt a 20-ast vagy mennyi az most bele kell tenni.




Csak azért írtam, mert szerintem is így nyugodtabb az ember. Emlékeim szerint én Bosch-t vettem bele, talán picit kevesebből, mint 20k, 3 éve műxik rendesen. Gratula az autóhoz amúgy!

notoriusbg Elküldve: 2015-09-22 11:43 Olajcsere

YELLOW írta:
okezsoke írta: Sziasztok!

E46 2001, 325i-be milyen olajat javasoltok?
Azt már megtaláltam, hogy 6,5 liter kell :O, illetve látom, hogy sokan Mobilt használnak.

Ja, igen és ha már olajcsere: nekem is hozza azt a hibát, hogy indítás után kb. 15 másodpercig világít a sárga olajoskanna, elmúlik és többet nem látom. Cseréltessem a szenzort ~gyárira, vagy amúgy megbízhatóan működik az érzékelő és szólni fog nekem ha elmegy a nyomás bármilyen okból?

Előre is köszi a segítséget.


az olajnyomást és az olajszintet két külön szenzor figyeli.
szerintem nem feltétlen fontos cserélni az olajszint szenzort. szerintem annyit nem ér, max ha sokat mész, és egyhuzamban sokat mész vele. Amúgy ha havonta ránézel a nívóra bőven megteszi. az olajnyomást meg fogja jelezni. az pirosan világít. a szint meg narancs sárgán.
olajból szerintem 5w-40 mehet bele. márkát rádbízom, úgyis mindenki másra esküszik.




Szia,

Én azért a bizti kedvéért kicserélném a szenzort a következő olajcsere alkalmával. Én is ilyen állapotban vettem anno az autót, igaz, én nem néztem meg egyből a nívót, de amikor igen, addigra már NAGYON sok olaj hiányzott a motorból... Persze, ha sűrűn nézed és biztos vagy benne, hogy nem tud rövid idő alatt, bármilyen okból sok olaj elfogyni/elfolyni, akkor kvázi fölösleges.

notoriusbg Elküldve: 2015-08-06 09:45 CD fejegység, Navi....

Tano írta:
notoriusbg írta: Sziasztok,

Beruházni tervezek egy FL-es autóból származó Professional CD-s HU-ra, de azt mondja az eladó, ha FL előtti az autóm (és az), akkor a rádiónak valószínűleg másfajta az erősítője és nem fog nálam működni - ez igaz? Korábban már kicseréltem a gyári Business HU-t egy újabbra (6 961 215 cikkszámra, 2005-2006-ban gyártották), ami ugye szintén FL-es autóból volt és kellett is egy átalakító kábel a fejegység mögé, amivel tökéletesen működik a rádió. Erről az eltérő erősítős történetről ezt a leírást találtam: http://forum.e46fanatics.com/s...highlight= - de nem teljesen értem, hogy akkor most ez vonatkozik rám vagy nyugodtan megvehetem az új HU-t?
Előre is köszi a segítséget!


A navisoknál van külön a rádiómodul, nálad szerintem fog működni minden további nélkül, ahogy eddig is.


Értem, köszi, akkor megnyugodtam!

notoriusbg Elküldve: 2015-08-05 12:26 CD fejegység, Navi....

Sziasztok,

Beruházni tervezek egy FL-es autóból származó Professional CD-s HU-ra, de azt mondja az eladó, ha FL előtti az autóm (és az), akkor a rádiónak valószínűleg másfajta az erősítője és nem fog nálam működni - ez igaz? Korábban már kicseréltem a gyári Business HU-t egy újabbra (6 961 215 cikkszámra, 2005-2006-ban gyártották), ami ugye szintén FL-es autóból volt és kellett is egy átalakító kábel a fejegység mögé, amivel tökéletesen működik a rádió. Erről az eltérő erősítős történetről ezt a leírást találtam: http://forum.e46fanatics.com/s...highlight= - de nem teljesen értem, hogy akkor most ez vonatkozik rám vagy nyugodtan megvehetem az új HU-t?
Előre is köszi a segítséget!