ogre320 fórum hozzászólásai
« előző12következő »

ogre320 Elküldve: 2016-12-21 17:16 Fûtés - Klíma

vtz írta: Sziasztok !!!
Olyan kérdésem lenne,hogy ha a fűtéscsapról lehúzom a csatlakozót (M43 B19TU) és újra vissza dugom rá,akkor kellene e valamilyen hangot hallani ? Kattanás stb stb .
Előre is köszönöm a segíséget !


Nekem gyújtáson halk, éles búgás szerű hang jön belőle ha fűtést kapcsolok. (csak álló motornál hallani)
Amúgy ha lehúzom a csatit kinyit, vagy bezár? Külföldi fórumokon azt olvastam, hogy kinyit ha lehúzom a csatit, így elvileg le lehet tesztelni, hogy azzal van baj vagy mással, de még nem próbáltam ki.

ogre320 Elküldve: 2016-12-20 20:19 Fûtés - Klíma

YELLOW írta:
ogre320 írta:
YELLOW írta: mindent állít. de írtam is szerintem, hogy tekerd be pirosba.


Hát, részben siker, mert most már ha megnyitom a középsőket, ott jön a meleg, de csak korlátozott mennyiségben, mert ha feljebb csavarom a ventilátort hűvösödik, plusz lábra ugyanúgy elég hideg jön, ablakra meg kb épphogy annyira meleg, hogy a párát lefújja, de meleget nem csinál sajna...

Mit tudok még megnézni gyorsan és egyszerűen ami okozhatja ezt? Fűtéscsapot meg a fűtőradiátort nem vadászom ki ha nem szükséges...

Légtelenítés csak annyi, hogy járó motornál kilazítom a tágulási tartályon a betöltő melletti kis csavart?


na most én is észrevettem, ha hideg a motor és beindítom a ventit, akkor megemeli egy kicsit a fordulatot.

de üzem meleg motornál is alig fúj meleget? és már pirosba van tekerve? lehet ennek a tekerőnek a bowdene kiakadt. előbb ezt nézném meg. ki kell szedni a középső rostélyt. bár lehet alul akadt szét, akkor a kesztyűtartót is le kell venni.
ha nincs szétakadva, akkor valószínű levegős. fűtést maxra kell venni, üzemmeleg motornál légteleníteni. vannak légtelenítő szerelep. sorba kell menni. a kiegyenlítő tartálytól a legtávolabbival kell kezdeni. ha ott jön a víz, elzárni és jöhet a közelebbi.
ha meg nem levegős, akkor lehet nem nyit ki rendesen a fűtéscsap.


nyáron kb 3km után, ilyen hidegben 4-5km után középen áll a mutató, de még 20km után is ugyanolyan gyengén fűt, mintha hideg lenne...
a tekerő jónak tűnik, mert ha kékbe tekerem akkor középen is full hideg jön, piroson egész jó amíg nem csavarom föl a venti fordulatot, és érezni is ahogy "beugrik" a két végállásba

jelenleg úgy néz ki, hogy közepes venti fordulatig
- ablak langyos/meleg
- test meleg
- láb langyos
fullon már csak
- ablak hűvös, de a párát még lenyomja
- test langyos
- láb hideg

olyan mintha kihűlne a főtőradiátor, nem melegíti föl rendesen a levegőt, csak ha lassú a ventilátor, a tempó minimálisan változtatja csak, 100 körül egy hangyányival jobb, de nem jelentős

az viszont biztos, hogy a szellőztetés miatt emelkedik meg a fordulat, mert ha kikapcsolom rögtön visszaáll 600-ra, és az furcsa nekem, hogy csak mínuszokban csinálja...

átnéztem:
hidegen - melegen emeli a fordulatot a szellőztetés miatt
melegen érdekes, hogy a hűtőventilátor is jobban kezd pörögni (szóval az utcát bőszen fűtöm, de az utastérben meg vacogok, marhajó... )
melegen óvatosan lecsavartam a kiegyenlítő tartály kupakot meg a légtelenítő csavart, megjárattam álló motor mellett a fűtéscsapot, megnyomkodtam a csöveket ahol elértem, egy pár bubi mintha kijött volna, most egy fokkal jobb lett a helyzet, fullra csavart ventilátorral sem hűl ki a fűtés, középen pedig tök jó meleg, lábon és ablaknál is tűrhető, így már élhető, 1 hónap múlva meg úgyis szerelő, mert műszaki jön...

ogre320 Elküldve: 2016-12-20 15:45 Fûtés - Klíma

YELLOW írta: mindent állít. de írtam is szerintem, hogy tekerd be pirosba.


Hát, részben siker, mert most már ha megnyitom a középsőket, ott jön a meleg, de csak korlátozott mennyiségben, mert ha feljebb csavarom a ventilátort hűvösödik, plusz lábra ugyanúgy elég hideg jön, ablakra meg kb épphogy annyira meleg, hogy a párát lefújja, de meleget nem csinál sajna...

Mit tudok még megnézni gyorsan és egyszerűen ami okozhatja ezt? Fűtéscsapot meg a fűtőradiátort nem vadászom ki ha nem szükséges...

Légtelenítés csak annyi, hogy járó motornál kilazítom a tágulási tartályon a betöltő melletti kis csavart?

ogre320 Elküldve: 2016-12-19 18:49 Fûtés - Klíma

YELLOW írta:
ogre320 írta:
YELLOW írta:
ogre320 írta:
YELLOW írta:
ogre320 írta: Sziasztok!

E46 320Ci coupeban elég harmatos a fűtésem, csak lábra és ablakra fúj meleget, középen csak hideg jön, ezt már ősszel megfigyeltem, de igazából ez nem is lenne probléma, mert azt úgyis mindig elzárva tartom mert idegesít ha rám fúj, viszont mostanában az erős hajnali mínuszokban észrevettem, hogy nem igazán akar felmelegedni az utastér, ülésfűtés miatt nem olyan feltűnő, de igazából mintha csak langyos levegőt fújna a kocsi. Vízhőfok 4-5km után középen áll, ennek ellenére elég langyos az a "meleg" amit fúj a kocsi, 20km nem elég arra, hogy felmelegedjen az utastér, mindegy hogy hány fokra állítom, ha 32 fokon van, akkor is csak épphogy melegnek mondható, de inkább langyos. A másik autómban ömlik a meleg, pedig fele akkora motor van benne. Merre kezdjek nézelődni?

Valamint miért van az, hogy megemeli az alapjáratot, ha rákapcsolom a fűtést? Üzemmelegen az alapjáratom 600 körül van, ha rákapcsolom a fűtést felmegy kb 800-ra, és ezt csak minuszokban csinálja, ha van +2 fok akkor már nem emeli meg. Ez valami funkció, vagy hiba?


a két középső rostély közötti tekerő piros állásban van? ha nem, akkor tekerd oda.
vagy nem jó a fűtéscsap, esetleg levegős a rendszer.
az emelt fordult. nem lehet, hogy a klíma be van kapcsolva?


ha levegős lenne nem forralná a vizet? semmi gond nincs a motorral, csak a fűtés sovány
a középső tekerős bizgentyű csak a mellette lévő szellőzőket állítja, vagy rosszul tudom? ha pirosba tekerem középen nem jön semmi levegő, hiába kapcsolom a panelen, ott valami tuti szar, de ez igazából nem érint, mert a másik autóban is zárva tartom azokat mindig, csak lábra meg ablakra van állítva, viszont a BMW-ben csak langyos jön mindenhol, 100-as tempónál picit melegebb, de még akkor is csak kéz meleg...

nincs klíma kapcsolva, csak simán a ventilátort indítom el, elkezd felkúszni az alapjárat 800-ig, de csak mínuszokban, ha van 2-3 fok már nem csinálja, furcsa...

ezt csinálja:
https://www.youtube.com/watch?v=MhoYTMeP12g

0:25-kor kikapcsolom a ventit
0:36-kor ismét bekapcsolom


ha a fűtéskörben levegős, akkor nem forralja a vizet, viszont ott megáll benne a levegő és nem megy a meleg hűtővíz a radiátorba bele.
a középső tekerővel azt állítod, hogy meleg legyen, vagy keverjen kinti hideget is hozzá. ha meleget akarsz, akkor legalább fehér jelzésig kell tekerni, de inkább a pirosba legyen, ha kékbe van, nem fogsz meleget kapni. hiába veszed fel 30 fokra a fűtést.
arra pedig szintén számolni kell, hogy a meleget, nem nyomja olyan intenzitással a szélvédőre, vagy a lábtérbe, mintha testre nyomná.
azért mindenképp jó lenne úgy tesztelni, hogy a testre fújás is legyen aktív.
fordulat emelkedés, lehet jó lenne lakatfogóval áramot nézni, mert lehet valami túl nagy áramot vesz fel. vagy éppen nem nyit ki valami, és ellen dolgozik a vízpumpának.


egy hülye kérdés:
A középső tekerő elvileg az összes légbefúvót állítja, vagy csak a középsőt? Mert ha jól emlékszek nekem most a kékben van, mert utoljára nyáron használtam azokat a szellőzőket mikor klímáztam.


mindent állít. de írtam is szerintem, hogy tekerd be pirosba.


Akkor lehet, hogy kőkeményen beszopattam magam. Holnap kiderül! Köszi!

ogre320 Elküldve: 2016-12-19 17:46 Fûtés - Klíma

YELLOW írta:
ogre320 írta:
YELLOW írta:
ogre320 írta: Sziasztok!

E46 320Ci coupeban elég harmatos a fűtésem, csak lábra és ablakra fúj meleget, középen csak hideg jön, ezt már ősszel megfigyeltem, de igazából ez nem is lenne probléma, mert azt úgyis mindig elzárva tartom mert idegesít ha rám fúj, viszont mostanában az erős hajnali mínuszokban észrevettem, hogy nem igazán akar felmelegedni az utastér, ülésfűtés miatt nem olyan feltűnő, de igazából mintha csak langyos levegőt fújna a kocsi. Vízhőfok 4-5km után középen áll, ennek ellenére elég langyos az a "meleg" amit fúj a kocsi, 20km nem elég arra, hogy felmelegedjen az utastér, mindegy hogy hány fokra állítom, ha 32 fokon van, akkor is csak épphogy melegnek mondható, de inkább langyos. A másik autómban ömlik a meleg, pedig fele akkora motor van benne. Merre kezdjek nézelődni?

Valamint miért van az, hogy megemeli az alapjáratot, ha rákapcsolom a fűtést? Üzemmelegen az alapjáratom 600 körül van, ha rákapcsolom a fűtést felmegy kb 800-ra, és ezt csak minuszokban csinálja, ha van +2 fok akkor már nem emeli meg. Ez valami funkció, vagy hiba?


a két középső rostély közötti tekerő piros állásban van? ha nem, akkor tekerd oda.
vagy nem jó a fűtéscsap, esetleg levegős a rendszer.
az emelt fordult. nem lehet, hogy a klíma be van kapcsolva?


ha levegős lenne nem forralná a vizet? semmi gond nincs a motorral, csak a fűtés sovány
a középső tekerős bizgentyű csak a mellette lévő szellőzőket állítja, vagy rosszul tudom? ha pirosba tekerem középen nem jön semmi levegő, hiába kapcsolom a panelen, ott valami tuti szar, de ez igazából nem érint, mert a másik autóban is zárva tartom azokat mindig, csak lábra meg ablakra van állítva, viszont a BMW-ben csak langyos jön mindenhol, 100-as tempónál picit melegebb, de még akkor is csak kéz meleg...

nincs klíma kapcsolva, csak simán a ventilátort indítom el, elkezd felkúszni az alapjárat 800-ig, de csak mínuszokban, ha van 2-3 fok már nem csinálja, furcsa...

ezt csinálja:
https://www.youtube.com/watch?v=MhoYTMeP12g

0:25-kor kikapcsolom a ventit
0:36-kor ismét bekapcsolom


ha a fűtéskörben levegős, akkor nem forralja a vizet, viszont ott megáll benne a levegő és nem megy a meleg hűtővíz a radiátorba bele.
a középső tekerővel azt állítod, hogy meleg legyen, vagy keverjen kinti hideget is hozzá. ha meleget akarsz, akkor legalább fehér jelzésig kell tekerni, de inkább a pirosba legyen, ha kékbe van, nem fogsz meleget kapni. hiába veszed fel 30 fokra a fűtést.
arra pedig szintén számolni kell, hogy a meleget, nem nyomja olyan intenzitással a szélvédőre, vagy a lábtérbe, mintha testre nyomná.
azért mindenképp jó lenne úgy tesztelni, hogy a testre fújás is legyen aktív.
fordulat emelkedés, lehet jó lenne lakatfogóval áramot nézni, mert lehet valami túl nagy áramot vesz fel. vagy éppen nem nyit ki valami, és ellen dolgozik a vízpumpának.


egy hülye kérdés:
A középső tekerő elvileg az összes légbefúvót állítja, vagy csak a középsőt? Mert ha jól emlékszek nekem most a kékben van, mert utoljára nyáron használtam azokat a szellőzőket mikor klímáztam.

ogre320 Elküldve: 2016-12-19 15:23 Fûtés - Klíma

YELLOW írta:
ogre320 írta: Sziasztok!

E46 320Ci coupeban elég harmatos a fűtésem, csak lábra és ablakra fúj meleget, középen csak hideg jön, ezt már ősszel megfigyeltem, de igazából ez nem is lenne probléma, mert azt úgyis mindig elzárva tartom mert idegesít ha rám fúj, viszont mostanában az erős hajnali mínuszokban észrevettem, hogy nem igazán akar felmelegedni az utastér, ülésfűtés miatt nem olyan feltűnő, de igazából mintha csak langyos levegőt fújna a kocsi. Vízhőfok 4-5km után középen áll, ennek ellenére elég langyos az a "meleg" amit fúj a kocsi, 20km nem elég arra, hogy felmelegedjen az utastér, mindegy hogy hány fokra állítom, ha 32 fokon van, akkor is csak épphogy melegnek mondható, de inkább langyos. A másik autómban ömlik a meleg, pedig fele akkora motor van benne. Merre kezdjek nézelődni?

Valamint miért van az, hogy megemeli az alapjáratot, ha rákapcsolom a fűtést? Üzemmelegen az alapjáratom 600 körül van, ha rákapcsolom a fűtést felmegy kb 800-ra, és ezt csak minuszokban csinálja, ha van +2 fok akkor már nem emeli meg. Ez valami funkció, vagy hiba?


a két középső rostély közötti tekerő piros állásban van? ha nem, akkor tekerd oda.
vagy nem jó a fűtéscsap, esetleg levegős a rendszer.
az emelt fordult. nem lehet, hogy a klíma be van kapcsolva?


ha levegős lenne nem forralná a vizet? semmi gond nincs a motorral, csak a fűtés sovány
a középső tekerős bizgentyű csak a mellette lévő szellőzőket állítja, vagy rosszul tudom? ha pirosba tekerem középen nem jön semmi levegő, hiába kapcsolom a panelen, ott valami tuti szar, de ez igazából nem érint, mert a másik autóban is zárva tartom azokat mindig, csak lábra meg ablakra van állítva, viszont a BMW-ben csak langyos jön mindenhol, 100-as tempónál picit melegebb, de még akkor is csak kéz meleg...

nincs klíma kapcsolva, csak simán a ventilátort indítom el, elkezd felkúszni az alapjárat 800-ig, de csak mínuszokban, ha van 2-3 fok már nem csinálja, furcsa...

ezt csinálja:
https://www.youtube.com/watch?v=MhoYTMeP12g

0:25-kor kikapcsolom a ventit
0:36-kor ismét bekapcsolom

ogre320 Elküldve: 2016-12-18 17:29 Fûtés - Klíma

Sziasztok!

E46 320Ci coupeban elég harmatos a fűtésem, csak lábra és ablakra fúj meleget, középen csak hideg jön, ezt már ősszel megfigyeltem, de igazából ez nem is lenne probléma, mert azt úgyis mindig elzárva tartom mert idegesít ha rám fúj, viszont mostanában az erős hajnali mínuszokban észrevettem, hogy nem igazán akar felmelegedni az utastér, ülésfűtés miatt nem olyan feltűnő, de igazából mintha csak langyos levegőt fújna a kocsi. Vízhőfok 4-5km után középen áll, ennek ellenére elég langyos az a "meleg" amit fúj a kocsi, 20km nem elég arra, hogy felmelegedjen az utastér, mindegy hogy hány fokra állítom, ha 32 fokon van, akkor is csak épphogy melegnek mondható, de inkább langyos. A másik autómban ömlik a meleg, pedig fele akkora motor van benne. Merre kezdjek nézelődni?

Valamint miért van az, hogy megemeli az alapjáratot, ha rákapcsolom a fűtést? Üzemmelegen az alapjáratom 600 körül van, ha rákapcsolom a fűtést felmegy kb 800-ra, és ezt csak minuszokban csinálja, ha van +2 fok akkor már nem emeli meg. Ez valami funkció, vagy hiba?

ogre320 Elküldve: 2016-12-08 15:36 hangos a motor

szabigti írta: Sziasztok!volna 1 három éve megfejtetlen kis problémám!e46 330 ci 2000 es évjárat!az autót mindig magam csinálom volt ott már minden kuplung lendkerék vezérműlánc csapágyak szilent fék csere vanos felújítás meg sorolhatnám szóval mondhatni képbe vagyok a dologgal viszont mióta megvettem 3 éve azóta érdekes hangot hallat magából a motor alulról!hidegen beindítom semmi ahogy visszaejti a fordulatot alapjáratra pár perc után enyhén ketyegős ciripelős érdekes hang jön a kocsi alól ami fordulat hatására hangosodik!mióta megvan csinálja de nagy baj nem lehet mert azóta beletettem 95 ezret csak idegesít mi lehet főleg hogy nem jövök rá!bármit megcsinálok rajta de ez ki fog rajtam!van valakinek tippje vagy hasonló tapasztalata mi lehet ez?köszönöm


Ilyen?
https://www.youtube.com/watch?v=SPRcvM5moXA

ogre320 Elküldve: 2016-11-13 18:42 alufelni

Sziasztok!
Ezek a felnik mennyit érhetnek, illetve milyen minőségűek?
https://scontent-frt3-1.xx.fbc...e=582A8126

Alapjában véve tetszenek és jó állapotban vannak, de lehet, hogy ha lejártam róla a gumikat, inkább lecserélem őket valami gyárira.

CMS CH 807 a papírjai alapján, ezekkel vettem a kocsit, annyit találtam róla, hogy valami német márka, 8x17 5x120 ET35 ha minden igaz. Hallott már valaki valaha bármit erről a gyártóról?

ogre320 Elküldve: 2016-10-10 19:36 kopogó/kattogó hang

Sziasztok!
Találkozott már valaki hasonló jelenséggel? Mi lehet ez a zaj? Mint hallható teljesen ütemtelen, és ami érdekes, hogy nem függ a motor fordulatszámától, ha felpörgetem a motort akkor is ugyanígy össze-vissza kattog/tüsszög, se nem gyorsabb, se nem hangosabb, és nem mindig csinálja, csak néha, főleg hidegen. Pl. ma reggel melóba induláskor csinálta, hazafelé délután már nem... M54B22, semmi tünet, csak ez a fura hang előjön néha és bosszant...

https://www.youtube.com/watch?v=SPRcvM5moXA

ogre320 Elküldve: 2016-10-03 21:04 Most vettem BMW-t

YELLOW írta:
ogre320 írta: Sziasztok!
(Nem találtam difivel kapcsolatos témát, így ide írom.)
Első hátsókerekes autóm, és értem én a keresztben autózást, de van az a pont amikor nem kéne, mert nem akarom odacsapni a járdaszigetnek a felnit.
Tehát adott egy e46 320ci coupe, M54B22 motorral, 225/45 alig 1 éves, teljesen jó állapotú téli gumikkal (így vettem 1 hónapja, és idén már tuti nem kap nyári szettet)
Száraz úton teljesen rendben van, ha szándékosan odalépek a körforgalomban szépen eldobja a hátulját, de vízen elég problémás, konkrétan ha egy lassú kanyarban csak negyed gázt is adok, rögtön elmászik a feneke, 2000 alatti fordulatokon, és néhány csúszósabb aszfalt felületen még 3-asban is. A másik furcsa tapasztalat az, hogy álló helyzetben ha elfordított kormánnyal lendületesebben indulok el (mert pl le akarok kanyarodni balra és beenged a szembe jövő) ahelyett, hogy csak a belső kerék elpörögne, az autó eldobja a seggét, ami tök fasza, de a vízen vezetést ez eléggé megnehezíti, és még hol a hó...
Nos, tudtommal E46-ban csak az M3-ban van sperr difi, viszont ha az én nyitott difimmel így viselkedik az autó, nem látom a sperr létjogosultságát, mert ez igazából ígyis állat, sőt, néha sok is... Ki tudom valahogy deríteni, hogy mégis milyen difi van a kocsi alatt szétszedés nélkül?


1. milyen márkájú a gumi? ha nem prémium nem kell csodálkozni nagyon.
2. azért nem egy erőgép és ha minden igaz DSC-d van már, de akkor ez nem működik jól a jelek szerint. ha nyomod a gombját akkor kikapcsol? világít a műszerfalon? mert lehet letakarták a LED-jét, aztán kiment a biztije vagy akármi. ez nem normális viselkedés.


"Syron Everest 1 Plus" fogalmam sincs milyen márka ez, még a német tulaj vette rá 340euro volt a 4 db, számla is meg van.

Nem azzal van a bajom, hogy eldobom a kocsit, van DSC, villog is bőszen, nagyjából 1 másodperc után reagál, pont mire ellenkormányzok, ekkor egyszercsak "megbicsaklik" az autó, motor visszafullad, aztán egy pillanat múlva újra megy. Mindenesetre vizes úton olyan, mintha tükörjégen táncolnék, viszont az eleje úgy fogja az utat, mintha oda ragasztották volna, a hátulja meg csúszkál össze vissza. Ha 20-30-as tempónál 2-esben 1500-2000-es fordulaton picit rálépek a gázra, rögtön fordulna is ki a segge alólam, pedig tudtommal ha elvileg béna is vagyok, legfeljebb a belső keréknek kéne elpörögnie.

ogre320 Elküldve: 2016-10-03 19:27 Most vettem BMW-t

Sziasztok!
(Nem találtam difivel kapcsolatos témát, így ide írom.)
Első hátsókerekes autóm, és értem én a keresztben autózást, de van az a pont amikor nem kéne, mert nem akarom odacsapni a járdaszigetnek a felnit.
Tehát adott egy e46 320ci coupe, M54B22 motorral, 225/45 alig 1 éves, teljesen jó állapotú téli gumikkal (így vettem 1 hónapja, és idén már tuti nem kap nyári szettet)
Száraz úton teljesen rendben van, ha szándékosan odalépek a körforgalomban szépen eldobja a hátulját, de vízen elég problémás, konkrétan ha egy lassú kanyarban csak negyed gázt is adok, rögtön elmászik a feneke, 2000 alatti fordulatokon, és néhány csúszósabb aszfalt felületen még 3-asban is. A másik furcsa tapasztalat az, hogy álló helyzetben ha elfordított kormánnyal lendületesebben indulok el (mert pl le akarok kanyarodni balra és beenged a szembe jövő) ahelyett, hogy csak a belső kerék elpörögne, az autó eldobja a seggét, ami tök fasza, de a vízen vezetést ez eléggé megnehezíti, és még hol a hó...
Nos, tudtommal E46-ban csak az M3-ban van sperr difi, viszont ha az én nyitott difimmel így viselkedik az autó, nem látom a sperr létjogosultságát, mert ez igazából ígyis állat, sőt, néha sok is... Ki tudom valahogy deríteni, hogy mégis milyen difi van a kocsi alatt szétszedés nélkül?

ogre320 Elküldve: 2016-08-30 20:55 Klíma automatika hiba

Sziasztok!
2001-es E46 320Ci digitklíma panel hátuljában lévő kis ventilátornak hivatalosan mennyi ideig kéne pörögnie a motor leállítása után? 2 hete van meg a kocsi, de most tűnt csak fel, hogy hallani egy halk búgó hangot a rádió/klímapanel felől, még a motor leállítása után is, ami pontosan 15 perc elteltével kapcsol ki. Függetlenül attól, hogy használtam-e a szellőztetést, vagy egyszerűen csak gyújtásra fordítottam a kulcsot akár csak egyetlen másodpercre is. Ma kifújtam sűrített levegővel az egész panelt, szerintem 15 éve senki nem tette ezt meg mert iszonyat mocskos volt, most egy picit halkabb a ventilátor, de ugyanúgy 15 perc után kapcsol csak ki. Ez normális?
« előző12következő »