oxigen Elküldve: 2015-01-20 07:29 335d
nickname írta:oxigen írta: Sziasztok, gondoltam megválaszolom a kérdést: ha valaki most E90 335d-t akar venni, akkor számoljon egyből egy teljes vezérlés és szívosor cserével, különben lutri az egész. Vagy elmegy még többszázezer km-t, vagy bármikor elcsattanhat valamelyik - nem éri meg a kockázatot.
Ha viszont cserélve van a vezérlés, a szívosor és a kartergázszűrő, akkor nem lesz vele gond - így kalkuláljátok az árat.
Én végül benzinest vettem, az kevésbé kényes.
Miért kellene azonnal vezérlést cserélni ???
A lutrit a pancser szerelők mondják, a szakember megállapítást tesz.
A szivósos és a kartergáz szűrő pedig egyértelmű, plusz még egykét apróság.
Ahogy jrtom kollega is irja, sajnos keveset futott autóknál is minden előjel nélkül szakadhat a vezérlés lánc, ami miatt 2-3 dugattyú+szelepek biztosan szét lesznek verve, ami alaphangon félmillió Ft körül van javíttatásilag. Arról nem beszélve, hogy utána próbáld meg eladni az autót őszintén
Azt a szakembert, aki megmondja, hogy el fog szakadni a lánc nem szakembernek kellene nevezni, hanem orákulumnak. Nem vagyok szerelő, de elég alaposan utána tudok járni a dolgoknak és rengeteg emberrel (hozzáértőkkel) beszéltem az ügyben kezdve a márkaszervizektől a kisebb műhelyekig, ahol az utóbbi időben megfordultam. Hiába kapják szét a motort, nincs látható vagy érzékelhető előjele a szakadásnak.
És igen, ez igaz a 30D motorokra is az E90-ben, a 25D-rol nem tudtam, de mostmár tudjuk. Ez persze nem azt jelenti, hogy ezek a motorok szarok, hanem azt, hogy ezeket az alkatrészeket feltétlenül ki kell cserélni vásárláskor és akkor nyugodtan lehet neki taposni.
Az elmúlt hetekben több 35d-t és 35i-t is kipróbáltam és (dízel fanatikus lévén) be kell, hogy valljam, hogy bár a 35d egy eszméletlenül brutális és élvezetes motor, a 35i felülmúlja minden szempontból (persze fogyasztásban is) főleg xdrive-al. De a 35d ha rendben van, akkor minden alkalommal mosolyogva fogsz az autóba ülni, mert az ereje és a hangja is brutális.