papika67 fórum hozzászólásai

papika67 Elküldve: 2020-08-23 18:34 EWS+Kulcs...

Sziasztok! Valaki tudna segiteni nekem? BMW e46 318 M43b19 .ECU-ban 999,900Km van hogy lehet nullázni? Vagy át irni,vagy hogy a valós km mutassa? Valaki tudna segiteni? Köszönöm.

papika67 Elküldve: 2020-07-11 11:09 Mi lehet a baj?

Szia ,Ugyan ez a problémám és senki nem tud segiteni. Vagy nem akarnak. load mg/AS/Zyl

papika67 Elküldve: 2020-07-03 10:12 Mi lehet a baj?

laptopelite írta: Sziasztok!

Valaki segítsen legyen kedves elmagyarázni hogy a képeken látható határértéket igencsak túllépő adatok mihez tartoznak, vagy mit jelentenek!! Nem azt kérem hogy mondjátok meg mi a baja a kocsinak csak azt hogy pl. load mg/AS/Zyl érték micsoda és mihez tartozik! Nagyon nagy lenne ha valaki el tudná magyarázni nekem!!! Az a baj hogy a kocsi nem megy nincs benne erő dadog torpan és néha csinálja néha nem, és már sokminden ki lett csrélve próbára, de nem változott a helyzet! amik próbálva lettek: kartergáz szelep, lambda első hátsó,ac pumpa, benzin szűrő, ac relé, nyomásszab szelep, de nem változott semmi!




Valaki ha tud világosítson fel legyen kedves! Mert a szerelők is csak pislognak velem együtt, mert nem találunk logikát, azaz nem egyértelmű a hibajelenség! Annyi hatalmas szerencsém van hogy van lehetőség az alkatrészek cserélgetésére, tesztelésre! Helló. Nekem ugyan ez a problémám,neked meg oldodot? És ha meg akkor mi volt a baja? Elöre is köszönöm a segitséged.





papika67 Elküldve: 2020-07-02 17:19 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

Sziasztok! Valaki tudna segiteni értelmezni ezt a hibát? Elöre is köszönöm.pulse duty factor i.s control

papika67 Elküldve: 2016-12-22 14:41 E90 vásárlás

Dagador írta: Helló Mindenki!

Segítséget, információt szeretnék kapni a tapasztaltaktól.
Eddig más márkát hajtottam, de tervezem BMW vásárlását. Ami szóba jöhet az szívó benzin motor, a 320i vagy 325i, szedán, manuális váltóval, 2007-2008as évjárat.
A kérdéseim:
Mire figyeljek az autó áttekintésénél? Mik a típus hibái? Mennyire szervíz igényesek ezek a tipusok? Mitől ótzkodjak? Mik általában a tapasztalatok ezekkel a típusokkal?

A segítséget előre is köszönöm!
Egy leendő fanatikus.

D


Nekem a BMW szervizbe van egy nagyon jó barátom Essenbe ö azt mondta 1999 végétöl mindegyik szar,csak a szopás van velük !A régiek a jók!De kinek mi a jó.Én is inkább a régieknek vagyok a hive mióta vettem egy 2000 évjáratut csak szoptam vele meg sokat költötem rá!Diselbe a mercik jók a Bmw be a benzines szerintem.De kinek hogy.Én benzines párti vagyok nagyon.Gondold át mielött veszel valamit alaposan meg ha nem ismered nagyott tudol bukni!

papika67 Elküldve: 2016-12-22 13:22 Porlasztó

Esteban46 írta:
andree írta:
szotakdavid írta:
andree írta:
Esteban46 írta: Üdv mindenkinek!
Jeladós porlasztót keresek M47es motorhoz! Valaki tudja esetleg felújított Bosch-t honnan tudok rendelni vagy esetleg valakinek elfekvőben??


Szia, én vettem gyári újat. Nekem van egy amit kivettem, a hiba "05"Needle motion sensor volt. Ha gondolod oda adom azt amit kivettem egy próbára. Nekem a csere után semmit sem változott, és mint mondtam bmw dobozos gyári új került bele.


Te csak azt hiszed h nem változott semmi!!


De!!!! Meggyőződésem hogy jobb lett, mert a VP44 lelke a jeladós porlasztó!!! Na jó, ha jobban belegondolok talán kicsit csökkent a fogyasztás és alacsonyabb fordulaton nyomatékosabb lett. Tehát javítom magam. Az biztos hogy fontos de ne számíts plusz 40 lóerőre.


Nekem is ugyanaz a hibakódom vele, és a gép szerint 6528as fordulatnál
Hétfőn viszem beméretni őket! Félek tőle + minden indításnál eszembe jut
Új mennyi volt?

http://bmwalkatresz24.hu/index...on/contact

papika67 Elküldve: 2016-12-22 13:20 Porlasztó

kecsurobi írta:
Tano írta:
kecsurobi írta: üdv
lehet nem jó helyre írok
kilet cserélve az adagoló és azóta csepeg a gázolaj a porlasztónál a visszamenő ágon,de alapjáraton nem csak nagyobb teljesítménynél.kérésem az lenne hona lehet gyári csövet venni.
előre is köszönöm !!!


A gyári cikkszám alapján minden valamirevaló autóalaktrészesnél meg tudod venni.


9-es lenne az? 3db-nak jó húzos ára van



http://bmwalkatresz24.hu/index...on/contact

papika67 Elküldve: 2016-12-21 07:31 Féktárcsa és fékbetét

zuziq írta:
YELLOW írta:
papika67 írta:
Szia azért mert minimálisat vissza huz de nem eleget.Nézd meg fékporos e felni ha az akkor szorul tuti biztos mertha egy fék jó akkor tiszténak kell lenie a felninek.Persze ha nem gagyi van benne,Ém Boss rendrszert használok és nagyon jó.Igaz nem olcsó.Ha kint vagy Németbe van egy nagyon jó barátom Oberhausenbe nekem ö csinálta kint.Magyarul is nagyon jól beszél.


még ekkora hülyeséget, már ne is haragudj.
szerencsétlen autóállomány 99,9%-nak szorul a fékje
ha fékezel, akkor fékpor keletkezik, kivéve ha kerámia fékről beszélünk. persze akkor is keletkezik valami, csak nem olyan.
tudod valahova, valamilyen formában a lekopott dolgoknak, betétről, tárcsáról el kell tűnnie valahova. az anyag nem vész el, csak átalakul. méghozzá fékpornak nevezett dologgá.
ha én ezt tudom, apámmal visszavitetem a 500km-t futott autót a szalonba.
egyébként a fékpor akkor lesz nagyon látható, ha kap egy kis nedvességet, jobban kiadja a színét.
persze aki hetente mossa az autót, annak nem fog látszani semmi, hacsak sok km-t megy le városban az alatt az egy hét alatt.

no, de szerintem inkább csak rosszul fogalmaztál.
összehasonlítva a másik oldallal, ha jobban fékporos, akkor lehet gyanakodni. azért egyszerre ritka, hogy befog mindkét oldal.


Ne várj a kerámiától sokat azt került bele 3 hónapja, hát nagy különbség nincs.
De lehet, hogy másik márkánál jobban szerepel. (Sima ate tárcsa, ate ceramik betét)


Na én meg ezt nem ismerem ne haragudj ennyi autónak szorul a fékje?Hát ez gáz sajnos mert igen csak baj lenne ha szorulna,igen keletkezik por a felnin de össze hasonlitva nem mindegy menyi keletkezik!Amelyik szórul azon igen csak meglátszik.Ha meg fel lett ujitva házilag rosszul csinálták.Na akkor kezdjük az elejétöl.Sokan nem is tudják hogy a belsö gumi huzza vissza a dugatyut ,és hogy?Nem mindegy hogy van bele téve mert ugye nem egyforma a mérete vagyyis kupos a gumi ,és nem mindegy hogy van beletéve.Ha jól teszük bele kuszonyereg normálisan csuszik akkor vissza kell huznia de ezt szabad szemmel is nagyon jól meg lehet figyelni.Na ha minden jó akkor nem szabad egyáltalán szorulni.Én évente 220-260 ezer km teszek meg autó pályán nekem 300 ezret kibir egy garnitura!Ha szorurna kibirna enyit?Szerintem nem, a féknek még minimálisan se szabad hozá érnie csak ha fékezek.

papika67 Elküldve: 2016-12-20 09:56 Féktárcsa és fékbetét

zuziq írta:
papika67 írta:
zuziq írta:
Robin68 írta:
Pocses írta:
zuziq írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
zuziq írta: Üdv srácok!

A kocsi jobbra húz fékezésnél. Nagyon. Jobb első féktárcsa melegszik. Nagyon.
Féknyergek mindkét oldalon fel lettek újítva, amúgy sem voltak rossz állapotban.
Fékcsövek újak. ABS hibakód nincs. A szerelő nem tudja merre tovább. ABS-t cserélne..
Tisztességes emberek tényleg meg lett csinálva, együtt csináltuk. Nincs átbaszás.
Lengőkar és társai 3 hónaposak. Fékbetét, tárcsa szintén.
Sajnos nincs több ötletem, amúgy is kiégtem.
Ha valakinek hasonló tapasztalata volt és megoldódott megköszönném ha megírná.
Üdv Zsolt.


figyi, ennek szerintem az ABS tömbhöz nincs köze. bár lehetne éppen, ha mondjuk valamelyik szelep belül átenged és mondjuk ez nyomja a betétet a tárcsára.
egyébként tipikusan a jobb oldal az, ahol szeret a féknyeregben lévő dugó belerohadni, és megszorulni. de ha biztos volt felújítva, akkor ki lehet lőni.
esetleg lehet az úszónyereg miatt megszorul a betét, valami szennyeződés miatt, vagy kopás miatt keresztbe áll meg a betét és nem megy vissza a helyére. vagy a betét rögzítő rugóval nem oké valami.
futóműnek ehhez nincs köze, mert melegszik, tehát hozzáér a betét a tárcsához.
lehet INPA-ban át kellene mozgatni a tömböt és a benne lévő szelepeket átveretné.


Nekem is anno ez volt a tünet csak a bal hátsónál. Annyira megmelegedett, hogy kerékcsapágyat is kellett cserélni + ABS jeladót mert az sem bírt a hővel, sőt középen elrepedtek a fékbetétek a melegtől. Tehát a porvédőlemezcseréje kicsit a végén többe került emiatt.


Szorulást kizárnám mivel ha nem fékezek erősen akkor ugyan olyan melegek nagyjából. Igazából csak autópálya ahol jelentkezik mert máshol nem kell akkorákat fékezzek.
Ma DE volt megint szétszedve, összerakás után kellett vagy 5 erőset fékezzek hogy ismét produkálja. Ez teljesen áthúzza minden gondolatmenetemet. Azt gondolom hogy ha ABS szar akkor az mindig szar. Olyan mint ha hevülés után produkálná. Ezt még ma tesztelem.
Na most, még sosem újítottam féknyerget ez az első. Ez otthon dugó cserével jár?
Mert azt nem cseréltünk. INPA hoz nem értek. Január elején érkezem haza max akkor kerítek valakit aki ért hozzá.

Porvédő? A 3as ról beszélünk?


Ne zárd ki mert a legtöbb esetben a munkahenger nem megy vissza a helyére rendesen. Kapni javítókészletet, ha nincs nagy sérülés beverődés a dugattyú oldalán akkor elég nagyon finom csiszolóvászonnal finoman megcsiszolni és mehet vissza meg ugye az új tömítések. Nekem ezek a lemezek viszonylag újak elől is igaz már anno így vettem, csak a hátsókat kellett cserélni mert rozsdaboglya volt mindkettő.


"A kocsi jobbra húz fékezésnél. Nagyon. Jobb első féktárcsa melegszik. Nagyon."
Én nem vagyok szerelő de ebből miért nem egyértelmű, hogy szorul a dugattyú a nyeregben, vagy a csúszkák nem teszik a dolgukat. Ha van egy kis műszaki érzéked otthon kb 2 óra alatt igényesen fel tudod újítani a nyerget. Egy készlet dugattyúval együtt kb 5.000Ft a Bárdinál. Egyedül a csúszkák nincsenek hozzá de azt ha nem akarsz venni akkor finom csiszolással és zsírozással meg lehet oldani.
Nekem is volt vele gondom elöl is, hátul is. Most tökéletes és összesen 2 délutánom ment rá.....





Üdv!

Azért nem egyértelmű számomra mert a probléma az hogy a kocsi fékezéskor jobbra húz a melegedés az csak a "probléma" következménye valamiért jobb oldalon jobban fékez. Max akkor állja meg a helyét ha bal oldalon szorul és amiatt kerül több olaj jobb oldalra... Ha! az első j-b fékcső kijön az abs-ből majd utánna oszlik ketté. De ha az olaj az abs-ből külön csövön jön ki szelepekkel akkor nem állja meg a helyét. (Ezt tudja esetleg vki?) Márpedig ha jól tudom a DSC képes külön fékezni ebben az esetben külön csövön jön ki az abs ből.
Bocs, lehet én komplikálom kicsit túl, de mivel saját szememmel láttam hogy a munkahenger egyenletesen érkezik kifelé majd kicsit visszahúz mindkét oldalon ahogy kell ezért azt gondolnám hogy azok rendben vannak. Mindjárt kimegyek kiprobálom van e köze a hibának a fék melegedéséhez. Azzal talán előrébb leszünk.


Szia nekem 2 éve volt ugyan ez!Féknyereg beragadt.ráadásul 160 km sebeségnél remegett a kormány is.Feknyereg rossz cseréld le és jó lesz.Csak ne kisipari szara,mert az nem jó.Lehet venni,rendelni.Ebay és olcsó is.


Hali.
Nem az olcsóság a lényeg. A lényeg hogy jól működjön a fék! Minden szín alatt
minőségi/gyári alkatrészt veszek. Értem én hogy beragad a munkahenger, de akkor miért szűnik meg a húzás amint elveszem a lábam a fékről? Miért csak akkor melegszik extrém módon ha nagyot fékezem? Ha szorulna akkor fékezés utan lenne még valami esemény.. Hallanám hogy fékez/ jobban lassulna a kocsi mint kéne...stb.

Megragad... Itt jól látszik hogy jobb és bal oldalra külön csö indul ki az abs-ből tehát ha a kocsi vész esetén minden kereket külön tud fékezni akkor ha az egyik oldalon megáll az olaj a szorulás miatt nem tud a többlet olaj a másik oldalra menni mert az külön szál..
Ezt a részét szerintetek rosszul látom...?

Másik.. hidegen is csinálja.



Szia azért mert minimálisat vissza huz de nem eleget.Nézd meg fékporos e felni ha az akkor szorul tuti biztos mertha egy fék jó akkor tiszténak kell lenie a felninek.Persze ha nem gagyi van benne,Ém Boss rendrszert használok és nagyon jó.Igaz nem olcsó.Ha kint vagy Németbe van egy nagyon jó barátom Oberhausenbe nekem ö csinálta kint.Magyarul is nagyon jól beszél.

papika67 Elküldve: 2016-12-19 17:30 Féktárcsa és fékbetét

zuziq írta:
Robin68 írta:
Pocses írta:
zuziq írta:
Pocses írta:
YELLOW írta:
zuziq írta: Üdv srácok!

A kocsi jobbra húz fékezésnél. Nagyon. Jobb első féktárcsa melegszik. Nagyon.
Féknyergek mindkét oldalon fel lettek újítva, amúgy sem voltak rossz állapotban.
Fékcsövek újak. ABS hibakód nincs. A szerelő nem tudja merre tovább. ABS-t cserélne..
Tisztességes emberek tényleg meg lett csinálva, együtt csináltuk. Nincs átbaszás.
Lengőkar és társai 3 hónaposak. Fékbetét, tárcsa szintén.
Sajnos nincs több ötletem, amúgy is kiégtem.
Ha valakinek hasonló tapasztalata volt és megoldódott megköszönném ha megírná.
Üdv Zsolt.


figyi, ennek szerintem az ABS tömbhöz nincs köze. bár lehetne éppen, ha mondjuk valamelyik szelep belül átenged és mondjuk ez nyomja a betétet a tárcsára.
egyébként tipikusan a jobb oldal az, ahol szeret a féknyeregben lévő dugó belerohadni, és megszorulni. de ha biztos volt felújítva, akkor ki lehet lőni.
esetleg lehet az úszónyereg miatt megszorul a betét, valami szennyeződés miatt, vagy kopás miatt keresztbe áll meg a betét és nem megy vissza a helyére. vagy a betét rögzítő rugóval nem oké valami.
futóműnek ehhez nincs köze, mert melegszik, tehát hozzáér a betét a tárcsához.
lehet INPA-ban át kellene mozgatni a tömböt és a benne lévő szelepeket átveretné.


Nekem is anno ez volt a tünet csak a bal hátsónál. Annyira megmelegedett, hogy kerékcsapágyat is kellett cserélni + ABS jeladót mert az sem bírt a hővel, sőt középen elrepedtek a fékbetétek a melegtől. Tehát a porvédőlemezcseréje kicsit a végén többe került emiatt.


Szorulást kizárnám mivel ha nem fékezek erősen akkor ugyan olyan melegek nagyjából. Igazából csak autópálya ahol jelentkezik mert máshol nem kell akkorákat fékezzek.
Ma DE volt megint szétszedve, összerakás után kellett vagy 5 erőset fékezzek hogy ismét produkálja. Ez teljesen áthúzza minden gondolatmenetemet. Azt gondolom hogy ha ABS szar akkor az mindig szar. Olyan mint ha hevülés után produkálná. Ezt még ma tesztelem.
Na most, még sosem újítottam féknyerget ez az első. Ez otthon dugó cserével jár?
Mert azt nem cseréltünk. INPA hoz nem értek. Január elején érkezem haza max akkor kerítek valakit aki ért hozzá.

Porvédő? A 3as ról beszélünk?


Ne zárd ki mert a legtöbb esetben a munkahenger nem megy vissza a helyére rendesen. Kapni javítókészletet, ha nincs nagy sérülés beverődés a dugattyú oldalán akkor elég nagyon finom csiszolóvászonnal finoman megcsiszolni és mehet vissza meg ugye az új tömítések. Nekem ezek a lemezek viszonylag újak elől is igaz már anno így vettem, csak a hátsókat kellett cserélni mert rozsdaboglya volt mindkettő.


"A kocsi jobbra húz fékezésnél. Nagyon. Jobb első féktárcsa melegszik. Nagyon."
Én nem vagyok szerelő de ebből miért nem egyértelmű, hogy szorul a dugattyú a nyeregben, vagy a csúszkák nem teszik a dolgukat. Ha van egy kis műszaki érzéked otthon kb 2 óra alatt igényesen fel tudod újítani a nyerget. Egy készlet dugattyúval együtt kb 5.000Ft a Bárdinál. Egyedül a csúszkák nincsenek hozzá de azt ha nem akarsz venni akkor finom csiszolással és zsírozással meg lehet oldani.
Nekem is volt vele gondom elöl is, hátul is. Most tökéletes és összesen 2 délutánom ment rá.....





Üdv!

Azért nem egyértelmű számomra mert a probléma az hogy a kocsi fékezéskor jobbra húz a melegedés az csak a "probléma" következménye valamiért jobb oldalon jobban fékez. Max akkor állja meg a helyét ha bal oldalon szorul és amiatt kerül több olaj jobb oldalra... Ha! az első j-b fékcső kijön az abs-ből majd utánna oszlik ketté. De ha az olaj az abs-ből külön csövön jön ki szelepekkel akkor nem állja meg a helyét. (Ezt tudja esetleg vki?) Márpedig ha jól tudom a DSC képes külön fékezni ebben az esetben külön csövön jön ki az abs ből.
Bocs, lehet én komplikálom kicsit túl, de mivel saját szememmel láttam hogy a munkahenger egyenletesen érkezik kifelé majd kicsit visszahúz mindkét oldalon ahogy kell ezért azt gondolnám hogy azok rendben vannak. Mindjárt kimegyek kiprobálom van e köze a hibának a fék melegedéséhez. Azzal talán előrébb leszünk.


Szia nekem 2 éve volt ugyan ez!Féknyereg beragadt.ráadásul 160 km sebeségnél remegett a kormány is.Feknyereg rossz cseréld le és jó lesz.Csak ne kisipari szara,mert az nem jó.Lehet venni,rendelni.Ebay és olcsó is.

papika67 Elküldve: 2016-12-17 11:20 Motorolaj

bikemano írta:
YELLOW írta:
bikemano írta:
YELLOW írta:
bikemano írta: Hello!

Nagyon buta kérdést fogok feltenni, néhány embert megkérdeztem, de ugy összezavartak, hogy inkább itt teszem fel a kérdést, olyan körben ahol több E46 tulaj megfordul!

Na szoval az történt, hogy néhány napja lecseréltem az olajam, 320D E46 autómba, mindent az előirtak szerint, megfelelő olajt kapot és megfelelő mennyiséget, az-az 5.5 L.
Na most, ha megnézem az olajszintet minden oké, mutatja, hogy tele van, viszont amikor hidegen beinditom a motort 2-3 másodpercre felgyúl az olaj jelző sárgán, hangsulyoznám 2-3 másodperc erejéig!
Erre kaptam olyan választ, hogy azért van mert hideg az olaj és jelzi, hogy várnom kell picit mig melegszik, más azt mondta, hogy egyáltalán nem szabad felgyúlnia ha rendesen van benne és rendes tipusú olajt kapott.
Nyugtattak, már olyanal is, hogy mivel nálunk, már minusz fokok vannak azért lehet ez a pár másodprecnyi bevillanás hideg inditáskor.
Várom a visszajelzéseket és köszönök mindent előre is!!!


szerintem ez 2 dologtól lehet.
- szokott hiba lenni az olajszint érzékelővel. elég gyakori. tipikusan akkor jön elő, amikor olajat cserélnek. ilyet ha cserélni kell, csak Hella márkát szabad, mert a többi nem bírja sokáig.
- a másik, hogy az olajszűrőház elengedi az olajat. vagy a benne lévő szelep miatt, vagy lehet hogy a zárókupak azon része, ami a szűrőbe megy, vannak rajta tömítések. mondjuk az kimaradt, sérült, stb. olajszűrőhöz egyébként szoktak adni tömítéskészletet is.


Az olajszűrő beszerelésekor bekerültek az uj tömitések, de ha még is ott lesz a baj, mit tegyek probájak még rá huzni az olajszűrő fedálre? vagy ujra le kell engednem az olajat és szűrőt kell cserélnem ?


azt nem kell húzni nagyon erősen, hisz 25Nm-t ír eleve.
nem véletlen írtam elsőnek azt amit.
ha itt veszd a fáradtságot és visszakeresel, akkor az esetek 90%-ban akik panaszkodnak a sárga lámpára indításkor, azoknak mind olajcsere után jött be. a friss olaj lehet leold valamit a szintjelzőről.


Értem, én azt hittem hogy a -10fokos hideg miatt van, mivel nem inditottam kb 2 napja és gondoltam hideg volt az olajam inditáskor és az de akkor ez ki van zárva igaz?


Olajszint jelzö!Rossz,cseréld ki. http://windigo-oil.com/

papika67 Elküldve: 2016-12-17 11:18 Motorolaj

viktor írta:
Rico135 írta:
YELLOW írta:
Rico135 írta: Sziasztok, a segítségeteket szeretném kérni olaj témában.
Sikerült vásárolnom egy gyöngyszemet életem eddigi legjobb döntése a család mellett
egy gyönyörű 135-öst 2008-as.
Szeretnék rajta olajat cserélni mert az a tuti, ha én cserélek rajta vásárlás után, olvasgattam itt is ott is ,sok az információ a végeredmény pedig a Motul 8100 X-clean 5W-30 ra esett de miután tényleg nem vagyok "profi" ezért gondoltam megkérdezlek titeket, biztosan vannak tagok akik sokkal jobban értenek hozzá mint én.
A segítségeteket előre is köszönöm !


mindenki más márkában hisz, vagy más márkáknak ad bizalmat.
a viszkozitás jó (5w-30). legyen BMW jóváhagyása aztán annyi, és persze a nagyobb gyártók termékeit érdemes nézni.


Nagyon szépen köszönöm !

Ezt a Motult olajat használom én is. Nekem bevált.



http://www.oldieoel.de/info/Wa...-Shop.html http://windigo-oil.com/

papika67 Elküldve: 2016-12-17 11:16 Dieselrendszer tisztító és védő adalékok

tusi_ írta:
BarG írta:
tusi_ írta: Most futottam bele a temaba, de nagyon jokat irnak es bizonyitjak is.
Nemetul tudoknak boseges olvasmany.
http://www.motor-talk.de/forum...23039.html
A lenyeg, hogy felszintetikus 2 utemo motorolajat kevernek a gazolajba es ezaltal
- tisztul a motor
- csendesebb lesz
- a DPF regeneracio intervallum duplazodik, triplazodik. (ca. 400 helyett 800, vagy akar 1300km is eltelhet)
http://www.motor-talk.de/blogs...36205.html

Persze megfelelo olajjal, nem Tescossal. En most rendeletem egy litert, hetvegen proba.


Én ezzel nagyon óvatos lennék. Ezek a motorolajok tele szoktak lenni olyan adalékokkal, amik úgy égnek el, hogy hamu marad utánuk. Az meg nem igazán használ a részecskeszűrőknek. Létezik olyan módszer, amivel eldönthető a megfelelőség, meg kell nézetni az olaj hamutartalmát laborban. Ha ott átmegy, én csak akkor tenném bele.


A tesztelo egy monza3cdti nevu srac, aki vegyesz es laborban - nem hivatalosan - de letesztelt minden elerheto olajat es listat csinalt rola. Tovabba kifejlesztett egy sajat termeket Monzol5c neven, ami a legjobban megfelel a feladatnak. Az Aral hivatalos oldalan mar a srac szoveget idezi a gyarto is az uj Ultimate Diesel reven.
Nemhogy terheli, javitja a DPF hatasfokat es megadja azt a kenest a magasnyomasu pumapnak es a befecskendezoknek/porlasztocsucsoknak, amit a Diesel a 7% Bio Plörre miatt nem tud. Amellett tisztitja a motort, leegeti a lerakodasokat. Kepekkel illusztralva lathato az oldalon, hogy milyen egy CR befecskendezo elotte/utana.
Sokan többszazezer km-t tettek mar meg es nagyon jokat mondanak rola.
Ez nem asvanyi es nem szintetikus olaj, ami sok maradekot hagy maga utan, felszintetikus es jobban eg el, mind a gazolaj. A DPF kevesebbszer regeneralja magat, kb megduplazodik a regeneracios intervallum. Es ami nekem fontos, hogy lagyabb lesz tole a motor hangja is. A BMW Dieselek nagyon ramatyul szolnak.



http://windigo-oil.com/ http://www.oldieoel.de/info/Wa...-Shop.html

papika67 Elküldve: 2016-12-17 11:10 BMW318i E46

YELLOW írta:
Kazmer írta:
sutius írta:
Kazmer írta:
sutius írta:
Kazmer írta:
YELLOW írta:
Kazmer írta: Sziasztok! N42B18-as motorral szerelt E46-os, 2003-as BMW-m van. 1 éve vettem, elvileg 191.000km-el, 4000km után már túl kevés volt benne az olaj. Van valamilyen tippetek, hogy milyen olajat és adalékot érdemes használnom, hogy csökkenjen az olajfogyasztás? Az adalékot illetően két ismerősöm egymástól függtlenül Wynn's-t és Metabeondot ajánlott. Szerintetek ezek segíthetnek az olajfogyasztás csökkentésében?
Előre is nagyon köszönöm a segítségeteket!


olyan nincs, hogy olajfogyasztás csökkentő szer. ha kopott a motor, azon nem nagyon segít semmi, ez lehet gyűrűknél, szelepszár szimmeringnél. vagy a motor több részén is engedheti az olajat. ha valami el van kopva, az nem fogja megjavítani semmi csodaszer. SZERINTEM.
a sűrűbb olaj sem megoldás, és még akár árthat is a motornak.
ki kell deríteni hol enged és meg kell szüntetni azt.
bár az is kérdés milyen olaj lett belerakva, mert ki tudja ilyen silány volt és azért eszi, mert nem bírta a fordulatot pl.


Nem vidítottál fel, de köszi a választ Ha motorgenerálra van szükség a kopás miatt, az kb. mennyibe kerülhet? Egy 196.000km-t futott motor lehet már kopott? Persze az is lehet, hogy visszatekerték...

hy,
ha mindent fel akarsz ujitani akkor 300-400ezer forintnal kezdodik + munkadij...
ez persze fugg attol is, hogy milyen alkatreszeket teszel bele...




Köszi! Nekem 500-600 ezret mondtak, de mindkettő elég húzós összeg az autó árához képest...

mivel nekem is ugyanaz a motorom van es keresztulmentem ezen, azt tanacsolnam, hogy kezd a kartergazszurovel majd a szelepszar szimeringekkel es csak a legvegen a gyurukkel...
jaaaa es ne engedd. hogy kiszedjek a motort!!!!



Köszi szépen, jó tudni, hogy nem én vagyok az egyetlen ezzel a problémával. Megnyugtattál, hogy nem kell kiszedni a motort... Akkor, ha az új spéci olaj nem oldja meg a problémát végigmegyek ezeken, amiket Yellow és te is írtál. A leengedett olaj bronzos színe aggaszt még egy picit, a szervízben azt mondták, hogy ez nagyon rosszat jelent.


kartergáz szűrővel kezd én is azt mondom. bocsi, hogy elsőnek nem azt írtam.
ezek a spéci olajak meg nem tudni mit csinálnak valóban. (gondolok itt a keskeny olajjáratokra, amiket mondjuk eldugít, mint tömítetlenség megszüntető hatás)
sosem felejtem el (bár a márkát most hirtelen nem tudom), amikor ilyen topshop-os izében homokkal járattak motort, mert az adalékanyag olyan réteget hozott létre. igen, attól, hogy 1 percig járatják úgy a motort egy dolog. de akkoriban az amcsiknak készült, azok meg mindent bevettek, meg igénytelenek, sokat mennek, minél kevesebbet alkartak költeni a gépekre.
egy jó motorolajtól nem kell több egy motornak. (jó olaj jó kenés, szennyező anyagok lebegtetése, nem habzik, ápolja nem csak a fém részeket, hanem szimmeringeket, az üzemanyag, nedvesség nem hat rá negatívan, és lehetne még sorolni)
ami jó motor, (és nem konstrukció hibájából eredendően ereszt) nem fogja enni az olajat, csak nagyon sok km után. valamennyi elmegy úgyis, meg garanciális dolgok miatt kivédik a cégek magukat a varázslatos 1000km/1 liter elfogadott fogyasztással.


http://www.oldieoel.de/info/Wa...-Shop.html http://windigo-oil.com/

papika67 Elküldve: 2016-12-16 11:51 Kulso tukorfutes

Sziasztok! E46 318i 1998 Jobb tükörlap nem füt,nem kap áramot.Bal füt,hátsó szélvédö füt.Tükörlap jó,tükörlaptól a kábel jó nem szakadt.Belüröl nem jön áram enyit tudtam mérni.Hol keresem a hibát valakinek volt ilyen már?Tud vakaki hasznos infót?Köszike elöre is.