pneurob fórum hozzászólásai

pneurob Elküldve: 2011-05-14 10:07 16:9 - TFT - Navi - TV utólagos beépítés

bmw320d4 írta:
pneurob írta:
bmw320d4 írta:
pneurob írta:
Tiba írta: Sajnos rossz helyre tervezték ezt az egész cuccot a BMW nél. Teljesen kiesik a perifériás látásból az úttest, ha lenézel a navira.
Szerencsére a későbbi modellekben rájöttek erre.


Hát igen, még az E90-nél is ugyanez a gond.



Mondjuk az E65-nél tökéletesen megoldották, közvetlenül a látómező síkjában.





E90-nél is fent van a kijelző, lent csak a rádió van.

Egy kérdés; E60,E65,E90-nél, Ez a kütyü a Most-ra (fénykábel) is rá van kötve, vagy csak tápot kap és ennyi? Illetve milyen eszközként ismeri a diagnosztikai program és mi történik programozáskor?


Ez például kimondottan az E46-hoz lett tervezve, kompatibilis a buszrendszerrel és teljesen támogatja a multikormányt. A diag teljesen elfogadja, nem küld hibajelzést.



Az E46-ot értem, én az E60,65, és 90-et kérdeztem.



Csak tápot kap, optikai kábel nem köthető rá. CAN-BUS SWC kompatibilis, mint az eredeti rádió.
Beteszek 2 linket, itt van bővebb leírás is.
http://www.dynavin.de/products...nv_e9x.php
http://www.dynavin.de/download/installation.php

pneurob Elküldve: 2011-05-13 23:11 16:9 - TFT - Navi - TV utólagos beépítés

bmw320d4 írta:
pneurob írta:
Tiba írta: Sajnos rossz helyre tervezték ezt az egész cuccot a BMW nél. Teljesen kiesik a perifériás látásból az úttest, ha lenézel a navira.
Szerencsére a későbbi modellekben rájöttek erre.


Hát igen, még az E90-nél is ugyanez a gond.



Mondjuk az E65-nél tökéletesen megoldották, közvetlenül a látómező síkjában.





E90-nél is fent van a kijelző, lent csak a rádió van.

Egy kérdés; E60,E65,E90-nél, Ez a kütyü a Most-ra (fénykábel) is rá van kötve, vagy csak tápot kap és ennyi? Illetve milyen eszközként ismeri a diagnosztikai program és mi történik programozáskor?


Ez például kimondottan az E46-hoz lett tervezve, kompatibilis a buszrendszerrel és teljesen támogatja a multikormányt. A diag teljesen elfogadja, nem küld hibajelzést.



pneurob Elküldve: 2011-05-13 21:58 16:9 - TFT - Navi - TV utólagos beépítés

Tiba írta: Sajnos rossz helyre tervezték ezt az egész cuccot a BMW nél. Teljesen kiesik a perifériás látásból az úttest, ha lenézel a navira.
Szerencsére a későbbi modellekben rájöttek erre.


Hát igen, még az E90-nél is ugyanez a gond.



Mondjuk az E65-nél tökéletesen megoldották, közvetlenül a látómező síkjában.



pneurob Elküldve: 2011-05-13 21:51 Hütővízjelző kivillan majd rátöltök és durván melegszik a motor majd letílt.

ute107 írta:
pneurob írta:
Bero írta:
hil írta:
Bero írta:
hil írta:
Bero írta:
hil írta:
DnielCool írta: Sziasztok ! Akinek volt már hasonló gondja legyen szíves írja meg mi volt a hiba okozója és mennyibe fájt a javítási költség. ( A hütővízjelző kivillan majd rátöltök 2 litert elalszik és 50 km múlva elkezd melegedni a motor és jobb ha megállok . víz tócsa nincs az autó alatt ezért nem tudom mi lehet a baj a víz elvileg nem folyik sehol . ) Köszönöm a segítségeket.


Lehet, hogy levegős a rendszer. Könnyű rosszul megcsinálni a légtelenítést.



És,hogy kell jól légteleníteni? Mert nekem az van,hogy amikor hideg a motor sárgán ég a hűtővízjelző és mikor bemelegszik a motor akkor kialszik! Ez milyen probléma lehet? Elég lenne nekem is légtelenítenem? Köszi!


Több módszer is létezik, én azt írom, ami nekem bejött: lé beletölt, utastér fűtés maxra, motor beindít, aztán várni kell, hogy bemelegedjen (akkor nyit ki a termosztát) A betöltő nyilás kupakja levéve, mellette van a légtelenítő csavar, azt ki kell nyitni és láthatod, hogy a kupaknál spriccel a folyadék. Amikor egyenletes sugárban folyik, akkor légtelenítő elzár, folyadék szintre töltés kupak rá és kész. A művelet alatt én szoktam gázt adni, úgy 2000 1/ford- nyit. Ügyesebb helyeken vákum szivattyút tesznek a betöltő nyílásra és vákumozzák a rendszert kb fél órán keresztül. Biztos van még számtalan eljárás ezeken kívül.


Köszi szépen,Hil! Akkor ezek szerint ezért lehet,hogy csak 5-6 percig világít a lámpám? A tartályom nemrég lett cserélve,még annyi hogy,ha több vizet öntök bele akkor lehet baj? Köszi


Az a baj, hogy a víz hőmérő folyadék hőmérséklet mérésre lett kitalálva. Ha levegős a rendszer, akkor a jeladónál esetleg gőz lehet, azt pedig általában kevesebbnek méri. Ebből adódik az, hogy lehet, már régen forr a víz, de a műszer még csak mondjuk 60 fokot mutat a gőz miatt. Ezt nem kitaláltam, tapasztalatból írom!
Én úgy gondolom, a hűtő túltöltése nem javasolt, mert a táguló közeg szétnyomhatja valahol. Ezért is van az úszó benne és az ajánlás, hogy hideg motornál. Aztán pont Bimmernél, láttam már olyat, hogy hasonló volt a jelenség és az volt a baj, hogy a hűtővíz kergető szivattyú műanyag lapátja eltört, tehát nem forgott a tengellyel együtt. Ezért volt az, hogy nekem mikor vinnyogott a csapágya, akkor inkább utángyárit vettem fémlapátos kivitelben, az soha nem fog letörni. A műanyag lapát szerintem attól is elfordulhat a tengelyen, hogy télen, hideg motornál kap esetleg egy gázfröcsit, mire a motor fordulata hirtelen emelkedik, a megdermedt (nem fagyott, de a fagyálló folyadék is sűrűbb dermedt állapotban) folyadék meg akkora ellenállást képvisel, hogy megcsúszik a tengelyen a lapát, aztán az már többnyire csak rosszabb lesz.


Köszöntem


Ha eltűnik a rendszerből a hűtőfolyadék és nem folyik, akkor egyetlen lehetőség van: elpárolog. Nézesd meg a hengerfejed és a tömítést. A hűtőrendszernek van túlnyomásvédelme, a tágulási tartály kupakja egyben biztonsági szelep is. Dízelnél 1,4bar, benzinesnél 2bar a nyitónyomás. Ha ez jó, nem érheti károsodás a hűtőrendszert túlnyomás miatt. Egyébként 2-3 ezer forintos tétel az ilyen. Nem árt néha ellenőrizni.



Utóbbiban nem teljesen értek egyet. Fogyhat a víz, annak ellenére, hogy nincs semmi baj. Mármint fogyhat de nem vészesen. Fél literekre gondolok kb. fél éves időlefutás után.
Ha nagyon fogy és nincs szivárgás, akkor valóban a hengerfej a ludas.

Nálam egyszer vészesen fogyott és a hibás egy légtelenítő csavar volt, amely valami oknál fogva átlyukadt. Ott sem látszott, hogy szivárogna...



Teljesen jogos a felvetés, erre nem is gondoltam. Igazán a hűtőkárosodásra akartam reagálni. A csavar is okozhatja és ott sem folyik, hanem párolog.

pneurob Elküldve: 2011-05-13 21:04 Hütővízjelző kivillan majd rátöltök és durván melegszik a motor majd letílt.

Bero írta:
hil írta:
Bero írta:
hil írta:
Bero írta:
hil írta:
DnielCool írta: Sziasztok ! Akinek volt már hasonló gondja legyen szíves írja meg mi volt a hiba okozója és mennyibe fájt a javítási költség. ( A hütővízjelző kivillan majd rátöltök 2 litert elalszik és 50 km múlva elkezd melegedni a motor és jobb ha megállok . víz tócsa nincs az autó alatt ezért nem tudom mi lehet a baj a víz elvileg nem folyik sehol . ) Köszönöm a segítségeket.


Lehet, hogy levegős a rendszer. Könnyű rosszul megcsinálni a légtelenítést.



És,hogy kell jól légteleníteni? Mert nekem az van,hogy amikor hideg a motor sárgán ég a hűtővízjelző és mikor bemelegszik a motor akkor kialszik! Ez milyen probléma lehet? Elég lenne nekem is légtelenítenem? Köszi!


Több módszer is létezik, én azt írom, ami nekem bejött: lé beletölt, utastér fűtés maxra, motor beindít, aztán várni kell, hogy bemelegedjen (akkor nyit ki a termosztát) A betöltő nyilás kupakja levéve, mellette van a légtelenítő csavar, azt ki kell nyitni és láthatod, hogy a kupaknál spriccel a folyadék. Amikor egyenletes sugárban folyik, akkor légtelenítő elzár, folyadék szintre töltés kupak rá és kész. A művelet alatt én szoktam gázt adni, úgy 2000 1/ford- nyit. Ügyesebb helyeken vákum szivattyút tesznek a betöltő nyílásra és vákumozzák a rendszert kb fél órán keresztül. Biztos van még számtalan eljárás ezeken kívül.


Köszi szépen,Hil! Akkor ezek szerint ezért lehet,hogy csak 5-6 percig világít a lámpám? A tartályom nemrég lett cserélve,még annyi hogy,ha több vizet öntök bele akkor lehet baj? Köszi


Az a baj, hogy a víz hőmérő folyadék hőmérséklet mérésre lett kitalálva. Ha levegős a rendszer, akkor a jeladónál esetleg gőz lehet, azt pedig általában kevesebbnek méri. Ebből adódik az, hogy lehet, már régen forr a víz, de a műszer még csak mondjuk 60 fokot mutat a gőz miatt. Ezt nem kitaláltam, tapasztalatból írom!
Én úgy gondolom, a hűtő túltöltése nem javasolt, mert a táguló közeg szétnyomhatja valahol. Ezért is van az úszó benne és az ajánlás, hogy hideg motornál. Aztán pont Bimmernél, láttam már olyat, hogy hasonló volt a jelenség és az volt a baj, hogy a hűtővíz kergető szivattyú műanyag lapátja eltört, tehát nem forgott a tengellyel együtt. Ezért volt az, hogy nekem mikor vinnyogott a csapágya, akkor inkább utángyárit vettem fémlapátos kivitelben, az soha nem fog letörni. A műanyag lapát szerintem attól is elfordulhat a tengelyen, hogy télen, hideg motornál kap esetleg egy gázfröcsit, mire a motor fordulata hirtelen emelkedik, a megdermedt (nem fagyott, de a fagyálló folyadék is sűrűbb dermedt állapotban) folyadék meg akkora ellenállást képvisel, hogy megcsúszik a tengelyen a lapát, aztán az már többnyire csak rosszabb lesz.


Köszöntem


Ha eltűnik a rendszerből a hűtőfolyadék és nem folyik, akkor egyetlen lehetőség van: elpárolog. Nézesd meg a hengerfejed és a tömítést. A hűtőrendszernek van túlnyomásvédelme, a tágulási tartály kupakja egyben biztonsági szelep is. Dízelnél 1,4bar, benzinesnél 2bar a nyitónyomás. Ha ez jó, nem érheti károsodás a hűtőrendszert túlnyomás miatt. Egyébként 2-3 ezer forintos tétel az ilyen. Nem árt néha ellenőrizni.

pneurob Elküldve: 2011-05-13 20:54 16:9 - TFT - Navi - TV utólagos beépítés

Coyote írta:
csatis1 írta:
Az ára: 128.000,- Ft (1év gari)
Lehet hozzá még pluszban tolatókamerát, 3G modemet netezéshez, dvb-t tunert, stb kötni.

Egyelőre ennyi.


Ez a cucc nekem nagyon bejön, tuti ilyet veszek a leendő E46-ba De hol találtad 128k-ért? Én csak 200 körül találtam eddig, garanciával.


Amit közel 200-ért találtál az nem ez, hanem a Dynavin. Az is Kínában készül, de német a tervezés, a gyártósor és a minőségellenőrzés és európai a garancia. Nem ugyanarról a termékről van szó, csak hasonló. A Dynavint mi forgalmazzuk, van már jópár E39-ben, ma került be az első egy X5-be. Minden flottul működik, tökéletes a hangzás, a telefon, a Bluetooth, iPhone kezelés, TV, Navi, Internet stb. Az a gyerekbetegség, amit a kolléga is említ, ennél is megvan, gagyi a magyarítás. E46-ba még nem tettünk be ilyet, de van hozzá egy komplett szettünk, ami várja gazdáját. Első darab lévén akár jelentős kedvezménnyel. Akit érdekel, ebben a topikban kissé lejjebb megtalálja.

pneurob Elküldve: 2011-05-13 19:29 16:9 - TFT - Navi - TV utólagos beépítés

csakfan írta:
YELLOW írta: azért annyira nem illeszkedik, mint a gyári, de nem rossz.
anno mondtam, hogy kínából közvetlen rendelve kb 70-80ezer-be került volna, de ha jól emlékszem legalább 5db-ot kellett volna belőle rendelni, de senki nem ugrott rá. ja a posta kínából 6-12ezer lett volna az 5 db-ra. lehet számolni.


sziasztok
A kérdés:a kinai cucokat rendelsz kell-e Magyarországon vámot fizetni utánna.Mert Németországban minden nem eu-s tag állambol érkező áru után vámot kell (20%)fizetni.Mit tudsz erről a dologról?


Magyarországon 25% áfát kell fizetni és gondolom a posta sem jön ki 5 ilyennél 12.000-ből, inkább közelíti a 30-at. Az apróbb cuccok talán, de ez biztosan nem csúszik át a vámon. A vámkezelés kb. +10.000Ft.



pneurob Elküldve: 2011-04-21 21:34 turbo gond

balabanz írta: Sziasztok!

Valószínűleg meghalt a turbóm! Tünetek: Nem húz és csak zörög 1500-as fordulat felett!
Szerintetek is?


Hívj fel holnap, lehet, hogy tudok segíteni. 30/3775343

pneurob Elküldve: 2011-04-10 22:57 Termosztát

Alesi írta:
fapuma7210 írta:
pneurob írta:
fapuma7210 írta: Üdv!
A problémám sajnos a vízhőfokkal akadt.Titkos menü szerint 71 foknál nem tudom feljebb tornázni a vízhőfokot.Azt is csak kb 15km után (+15 fokos hőmérséklet mellett)
Amint picit kevésbé nyomom neki pl. település 50km/h azonnal esni kezd a vízhőfok.
Mi lehet a gond?Termosztát?Honnan szerezzek be legolcsóbban gyárit?
A szerelő még tippel valami zsalurendszerre is ami nem zár be szerinte.


(autó tipus : E46 318d touring 2005.05.)


A zsalu nem igazán szabályoz, a hűtőlevegő mennyiségét állítja be. A szabályzást a termosztát végzi, 99%, hogy az lesz a a hibás. Elég gyakori probléma. Az árakról pü-t küldök.



SZia !


ebay.coo@gmail.com ,ide küldj árat.



Üdv: Dóczi László


Nekem ugyanez volt, EGR termosztat csere megoldotta a gondot (9-10e HUF kornyeken).


Ezen sajnos az AGR szelep cseréje nem sokat segít, mert ebben a gépben nincs ilyen.

pneurob Elküldve: 2011-04-09 23:19 Termosztát

fapuma7210 írta: Üdv!
A problémám sajnos a vízhőfokkal akadt.Titkos menü szerint 71 foknál nem tudom feljebb tornázni a vízhőfokot.Azt is csak kb 15km után (+15 fokos hőmérséklet mellett)
Amint picit kevésbé nyomom neki pl. település 50km/h azonnal esni kezd a vízhőfok.
Mi lehet a gond?Termosztát?Honnan szerezzek be legolcsóbban gyárit?
A szerelő még tippel valami zsalurendszerre is ami nem zár be szerinte.


(autó tipus : E46 318d touring 2005.05.)


A zsalu nem igazán szabályoz, a hűtőlevegő mennyiségét állítja be. A szabályzást a termosztát végzi, 99%, hogy az lesz a a hibás. Elég gyakori probléma. Az árakról pü-t küldök.

pneurob Elküldve: 2011-04-09 23:06 Ültetõrugók és ültetõrugó szettek

Azért elárulom, hogy az FK nem csak a meghirdetett verziót gyártja, vannak komolyabb sportfutóművei is. Az olcsó verziót azért hirdettem meg, mert nagy rá az igény, sokan vannak akik ennyiből akarják ültetni a gépet. Amúgy egyszer sem írtam, hogy a prémiumkategóriába tartozik. De legyen egy ellenpélda, szintén FK Tuning. Ültetés mértéke 40-80mm elöl és hátul is állítható, a keménység úgyszintén. Persze az árkategória is más, ez már 200.000Ft körül mozog. Persze még ennél is vannak sokkal jobbak, árkategória akár a csillagos ég.

pneurob Elküldve: 2011-04-07 17:16 Lengéscsillapitó

SP_323i írta: Urak!
Kéne egy kis segítség

E46 touring hátsó telóját szeretnék kikapni, de nem nagyon látom, hogy tudnám a dob burkolatokat eltávolítani a csomagtér felől. Addig okés, hogy az oldalsó paneleket kiveszem (aksi/cd-tár). Innen látok is 1-1 csavart felül és 2-2 patentot alul, de a dobtakaró panel többi rögzítési pontját nagyon eldugták számomra.
Tud vki segíteni, hogy tudnék megszabadulni tőle? Vki csinált már ilyet?

Üdv
SP


Ha már így szétkapod a hátulját, akkor cseréld ki a toronycsapágyakat is. Nem egy nagy összeg, ötezerből kijön tömítéssel együtt a kettő. Nem kötelező, csak ajánlott.

pneurob Elküldve: 2011-03-20 22:46 Ültetõrugók és ültetõrugó szettek

Bero írta:
laci320d írta:
Bero írta:
bmw320 írta:
Bero írta:
bmw320 írta: Ne add fel! Nekem is jó lett!!!! Elől 6cm hátul 5cm zsír!


Tényleg elég királyul néz ki a verdád,de én ennyire nem akarom megültetni 30 körül elég lenne! Hogy kell kiválasztani milyen kell ? előre 40 hátra 30 ? Mit ajánlasz? Márka? Köszi!


Háát ez a kép még az ültetés előtt készült! Gyári M futóművel!


Nemáááár Akkor most milyen alacsony ?! Én szeretnék azért közlekedni vele,főleg ahol én lakom itt elég szarok az utak Ilyen M-es futóművet honnan tudnék szerezni ?


Dobj alá egy állíthatót, nekem is az van és nagyon jó.Oda tekered ahova akarod és tudsz közlekedni is.


Köszi!


Talán próbáld ki ezt a szettet FK AK Gewindefahrwerk, hátul fix 40mm, elöl 40-65mm között állítható az ültetés Van E36, E46, E39, E90 szériákhoz, mindet elég jól viszik, van aki utcai autóba használja, van aki versenyez vele. Csak pozitív vélemény volt róla. Az ára sem vészes, most akcióban 59.300Ft/szett, rendesen számlával.
A szett a képen látható elemeket tartalmazza.




pneurob Elküldve: 2011-03-19 21:10 16:9 - TFT - Navi - TV utólagos beépítés

Dynavin érintőképernyős 16:9 Multimedia központi egység navigációval Bluetooth Internet, TV modullal kiegészíthető.

Ez a multimédiás navigációs egység a BMW E46 modelljeihez lett kifejlesztve

Technikai információk:

-Navigáció: SD kártyáról (külön rendelhetó).
-6,2 "/ 16:9 LCD kijelző, érintőképernyő (800x480 képpont).
-Támogatja a CD, CD-R/RW, MP3, WMA, MPEG4, DivX, VCD, SVCD, JPEG fájlokat
-FM/AM tuner, RDS.
-Az integrált Bluetooth modul támogatja az A2DP zenelejátszást mobil telefonról
-Dual Zone funkció, zenehallgatás a GPS múködése közben
-Integrált 4x50Watt erősítő.
-Nagy-érzékenységű mikrofon.
-Digitlis TV funkció MPEG4 (TV modul külön rendelhető)
-3G mobilinternet hozzáférés
-Tolató- és oldalkamerák csatlakoztathatók
-Multikormányról vezérelhető
-Kezeli a gyári CD tárat
-iPhone iPod kompatibilitás
-automatikus Bluetooth telefon kezelés

Árak:

Központi fejegység 195.380Ft
E46 fejegység

DVB-T digitális TV modul, antennával 43.065Ft
Digitális TV modul

Meglévő navigáció csatlakoztatásához 5m-es adapterkábel 16.720Ft
Adapterkábel

Angol nyelvű kézikönyv

Dynavin 3G modem (internet)

Képek:




























A szakszerű beépítést szerződött professzionális BMW szervizpartnerünk végzi.

pneurob Elküldve: 2011-03-14 21:39 Legjobb nyári gumik...

Eredeti BMW duplaküllős Style 135 kerékgarnitúra, BMW cikkszám: 36110303527
Az összes E46 modellbe beépíthető



A csomag tartalma
első felnik 2db: 8x18 ET 47
hátsó felnik 2db: 8,5x18 ET 50
első gumik 2db: Michelin Pilot Sport 225/40 Z18 88Y
hátsó gumik 2db: Michelin Pilot Sport 255/35 Z18 90Y
eredeti BMW felniközép 4db
eredeti BMW szelep 4db


BMW listaár: 852.320 Ft/garnitúra
Schmiedmann listaár: 651.000 Ft/garnitúra
Schmedmann engedményes ár: 599.000 Ft/garnitúra







Szállítás, fizetés:
előreutalással 3-4 nap, postaköltség: 0 Ft
utánvéttel 4-6 nap, postaköltség 12.000 Ft

Az akció a készlet erejéig tart, jelenlegi készlet 3 garnitúra