YELLOW írta:
Robin68 írta:
anubisz írta:
YELLOW írta:
de most akkor ez a gyári kartergázszűrő helyett van? meg minek ekkora? olyan gyorsan megtelik? pár konkrétumot lehetne róla írni... költségek stb...
Jujuj,a Magyar megint,fúr,faragne fene,azt ez kinek fér be a motortérbe? mert nekem biztos nem. Miért nem egy 10 literes marmon kannára kötötte rá a csöveket
jól mutatna egy M5 BMW motor terébe főleg ha az ember ökle is alig fér be.
Azért nem egy 10 l-es kannára kötöttem rá a csöveket mert az még nekem sem fér be, bármennyire is kicsi a motor (ami nekem teljes mértékben begfelel). Sajna máshol nem fért el úgy, hogy könnyen üríthető legyen és a mot.tető alatt engem nem zavar. Ha egy kicsit jobban utána olvasnál, akkor talán nem kerülte volna el a figyelmed, hogy ezt már az 50-es években kitalálták és mi az oka, hogy nem szerelik az autókba. És merem állítani ha nem kellene (főleg télen) olyan 5-600 kilométerenként megnézni, hogy mennyire telt meg akkor az M5-be is be lenne eszkábálva gyárilag . Lehet megszólni, kritizálni, de én inkább egy ilyet használok mint egy Homasitás sportlégszűrőt mert ennek nagyobb értelmét látom.
Yellow. Ez nem a gyári helyett van, ez még plusz mögötte van bekötve. Azért így oldottam meg mert bármikor 5 perc alatt el tudom távolítani az egészet ha úgy akarom és nem kell bántani a gyári szűrőt. A tartály azért ilyen mert az amit adnak ehhez a szűrőhöz nem bírja az olajat és egy hónap után elreped. Az a trutyi ami benne van, durván 100 km terméke . Léteznek kisebb szűrők is de én nem akarom napi szinten nézegetni. Ennek a költsége kb.7000Ft volt nekem két éve.
de ha a gyári után van, akkor a gyáriban ugyanúgy összegyűlik a kaka... nem jobb lenne előtte? és akkor eleve a gyári szűrő is kímélve van. vagy ez jobban szűr mint a gyári és azért van utána?
szerk.: és akkor neked is fordatví van bekötve? a bemenet a kimenettel és fordítva?
Ha megnézel egy ilyen szűrőt, egyből megérted miért kell fordítva bekötni. Ez eredetileg vízszűrő v vízlágyító volt. Pl. házi vízellátó rendszereknél látni ilyet. A lényege h van benne gyárilag egy henger alakú szűrő, ami lényegében egy nagyon sűrű szita. Ez a szűrő a tartály aljától a tetejéig ér. Ha a gyári folyásiránynak megfelelően van bekötve, akkor a víz beérkezéskor a szűrő és a tartály fala közé érkezik, befelé haladva átmegy a szűrőn, majd a tartály közepén levő lyukon távozik. Ahogy néztem, kivették belőle a szűrőt, és a helyére ezt a pici fém szűrőt tették, tele rézzel. Namost ha folyásiránynak megfelelően kötnék be, akkor az olaj ugyan kicsapódna és összegyűlne a fém szűrőben, de mivel a gáz egyből a szűrő fölött távozna, így valszeg az összegyült olajcseppek nagy részét magával szívná, és nem tudna szépen lecsöpögni az olaj a tartályba.