sndrs fórum hozzászólásai

sndrs Elküldve: 2020-06-05 18:15 Olajszint érzékelő szenzor

YELLOW írta:
sndrs írta: Sziasztok!

Szeretnék tanácsot kérni a következőben.
Ma, mikor elindultam az autóval pár km. után feldobta a sárga motorhő jelzést. Megnéztem az olajszintet az órán, viszont csak annyit jelez vissza, hogy "INACTIVE".

Hazagurultam, lekértem a hibatárolót és 2 hiba fogadott, de nem teljesen egyértelmű számomra az egyik.
2F17 CDKMTOEL - Zwangsschaltung EGS (?????? high oil temp akar lenni inkább EGS helyett?)
2F9E CDKTOENS - Thermischer Oelniveausensor
Itt a teljes report: https://vsu.hu/ucVagV

Pár óra elteltével újra beindítva megint feldobja a motorhő jelet + ventilátort max fordulatra állítja szinte azonnal.

Úgy gondolom, hogy ennek a javítása az olajszint jeladó cseréje. 3 pin-es csatlakozó megy rá, lehúztam, nem tűnik sérültnek.
Visszaolvastam a témát és láttam, hogy a HELLA-t ajánlották, de van többféle is (drágább is), mint METZGER (ebből 3 féle is), MAXGEAR, ERA. (Cikkszáma: 12617501786)

Szerintetek megoldja a csere a problémát vagy máshol keressem?
Melyik márkával lehet a legkevesebb gond?

Üdv,


a motorhőfoknak nincs köze az olajszint érzékelőhöz. Viszont lehet a meleg olajra is kapcsol hűtést.
hogy megoldja-e a csere ki tudja így. méregetni kellene a szenzoron.
azt kellene megnézni diaggal, vagy menüben, hogy vízhőfokra milyen értéket ír. ha az magas, akkor az a szenzor rossz, nem az olaj. ha az jó, akkor az olajszint érzékelő. most azt nem tudom a hőmérsékletet ott méri.e vagy valahol az olajnyomás szenzor környékén...


Helló!

A vízhőfok üzemi hőmérsékleten 105-110C (itten körül volt mindig, a termosztát 105C-on nyit). Mikor a hibát beírta, a motorhőmérséklet (tmot) 108C volt.
Kicseréltem az olajszint jeladót, olajcserével. Egy darabig mutatta az olajszintet megfelelően, majd pár km-t megtéve ismét INACTIVE jelzés van a menüben, ahol a szintet mutatná.
Kiolvastam megint a DME-t, 1 visszatérő hiba van benne:
2F9E - DME: Thermal oil-level sensor
- Signal unplausibel (nem megfelelő jel)
(108C-os hőmérsékletnél, 680 fordulatnál, 14.22V feszültség mellett jelent meg)

Ezt most cseréltem ki, szóval nem vágom.

Korábban a motorhő jelzést szerintem az olajszint/olajhő inkorrekt mérése adta be, ez most nem jött elő eddig.

Most arra gondolok, hogy kalibrálni kéne a DME/szenzort (ha van ilyen opció). Adaptációknál konkrétan ilyen nincs.









sndrs Elküldve: 2020-06-03 23:30 Olajszint érzékelő szenzor

Sziasztok!

Szeretnék tanácsot kérni a következőben.
Ma, mikor elindultam az autóval pár km. után feldobta a sárga motorhő jelzést. Megnéztem az olajszintet az órán, viszont csak annyit jelez vissza, hogy "INACTIVE".

Hazagurultam, lekértem a hibatárolót és 2 hiba fogadott, de nem teljesen egyértelmű számomra az egyik.
2F17 CDKMTOEL - Zwangsschaltung EGS (?????? high oil temp akar lenni inkább EGS helyett?)
2F9E CDKTOENS - Thermischer Oelniveausensor
Itt a teljes report: https://vsu.hu/ucVagV

Pár óra elteltével újra beindítva megint feldobja a motorhő jelet + ventilátort max fordulatra állítja szinte azonnal.

Úgy gondolom, hogy ennek a javítása az olajszint jeladó cseréje. 3 pin-es csatlakozó megy rá, lehúztam, nem tűnik sérültnek.
Visszaolvastam a témát és láttam, hogy a HELLA-t ajánlották, de van többféle is (drágább is), mint METZGER (ebből 3 féle is), MAXGEAR, ERA. (Cikkszáma: 12617501786)

Szerintetek megoldja a csere a problémát vagy máshol keressem?
Melyik márkával lehet a legkevesebb gond?

Üdv,

sndrs Elküldve: 2018-10-27 12:43 N46 és N42 motorok

Sziasztok!

N46B20B motornál mennyire tömegprobléma a szelepszár tömítés? (217k km van benne)

Jelenleg 1100km/1L olajfogyasztásom van. Általában akkor füstöl csak, ha huzamosabb ideig állok, pl. hosszabb pirosnál (ez a legáltalánosabb eset). Van, hogy egyáltalán nem füstöl több, akár hosszabb megállás után sem.

A szerelőm egyből hengerfej felújításra küldene, mikor megemlítettem a föntebb olvasottakat. Nem mondom, hogy nincs igaza, de mielőtt 3-400e-t költenék a motorra, ami összesen nem ér ennyit, jól jönne egy másodvélemény a dologról.


Ilyen dolgokat vettem észre a működéssel kapcsolatban:
- Üzemmelegen ritkán ugyan, de előfordul, hogy úgy megy az autó mintha gyújtáskimaradás lenne. Nem gyakori az eset, csak néha, mintha 1-1 gyújtás kimaradna, vagy hirtelen levenném a gázról a lábam (de nagyon gyorsan). Hibakód nem utal ilyen problémákra.
- Az első 2 lambdaszondára kaptam check engine lámpát, de ez magától el is múlt (feltételezem nem tesz jót neki a sok füst).
- Ugyan így bemelegedett motornál előfordul, hogy egész út alatt erőtlenné válik a motor. Nem minden út alkalmával fordul elő, nem tudom mihez kötni az eseteket, semmit nem csinálok másképp.

Van ötletetek arra, hogy ezeket mi okozhatja?
Kapcsolódhat mindez szelepszár tömítéshez vagy a hengerfejhez?

Köszönöm!

sndrs Elküldve: 2018-02-16 17:32 N46 és N42 motorok

YELLOW írta:
konkolyd írta:
sndrs írta: Sziasztok!

N46B20B motorral kapcsolatban kérdeznék.
(Írtam ezzel kapcsolatban a "Motor hibajel(sarga)" című topikba is, mert akkor még sejtésem sem volt honnan ered a probléma.)

Van, hogy a jármű limp módban indul. Ilyenkor elég csúnya hangja van és remeg indítás után egy pár másodpercig.
Ha gyújtást ráadom és leveszem kb. 5x egymás után, akkor a probléma megszűnik, akár napokra. Mikor rajta van a gyújtás (de nincs elindítva a motor) a motortérben olyan hang hallható egy ideig, mintha elektromos fúrót indítanánk, de még éppen nem kezd el forogni.

Általános hibakód olvasóval ezek jöttek ki: P1050 (Bank 1 Camshaft Adjustment Valve 1 Open Circuit) és P1062 (Valvetronics Power Limitation). Ebből az egyik akkor is visszajön, ha amúgy rendesen jár a motor, de nincs/nem okoz sárga motorhiba jelzés/t.

Rendes olvasóval: 2A67 és 2A6F

Én ezen a ponton a VVT motorra tudok csak gondolni. Kérdésem az lenne, hogy volt-e már valakinek hasonló tapasztalata ezzel a motorral, és ha volt, hogyan sikerült megoldani a problémát?
A VVT motorra 90e Ft-ot árajánlatot kaptam. Ez valós árnak tűnik érte?

Válaszokat előre is köszönöm!


2A59 Valvetronic Eccentric Shaft Sensor 1
2A5B Valvetronic Eccentric Shaft Sensor 1
2A5D Valvetronic Eccentric Shaft Sensor 1
2A5F Valvetronic Eccentric Shaft Sensor 1
2A61 Valvetronic Adaptation 1
2A63 Valvetronic Servomotor 1
2A67 Valvetronic Internal Fault
2A69 Valvetronic Voltage Supply Servomotor 1
2A6B Valvetronic Power Limitation Servomotor
2A6C Valvetronic Adaptation
2A6D Valvetronic Electrical Overload Protection 1
2A6F Valvetronic Minimum Lift Exceeded
2A70 Valvetronic Servomotor
2A71 Valvetronic Relief Relay


én azt mondanám, hogy a Valvetronic vezérlő szállt el. belső hiba. illetve olyan, mintha vészüzemre állt volna, mondjuk ez éppen lehet a motortól is, mármint a valvetronic motortól.


Megoldás: A kimenet oldali vanos szét volt hullva (valószínűleg a megnyúlt lánc miatt), valamint a tengely érzékelőnek vannak problémái. Utóbbinak a csatlakozóját alaposan kitakarítottam, nem tudom meddig bírja még. Meleg motornál nem mindig szabályos az alapjárat (néha kb. 50-100rpm-et esik, de egyből vissza is áll), gondolom az érzékelő miatt van ez is.

sndrs Elküldve: 2018-01-04 17:46 N46 és N42 motorok

Sziasztok!

N46B20B motorral kapcsolatban kérdeznék.
(Írtam ezzel kapcsolatban a "Motor hibajel(sarga)" című topikba is, mert akkor még sejtésem sem volt honnan ered a probléma.)

Van, hogy a jármű limp módban indul. Ilyenkor elég csúnya hangja van és remeg indítás után egy pár másodpercig.
Ha gyújtást ráadom és leveszem kb. 5x egymás után, akkor a probléma megszűnik, akár napokra. Mikor rajta van a gyújtás (de nincs elindítva a motor) a motortérben olyan hang hallható egy ideig, mintha elektromos fúrót indítanánk, de még éppen nem kezd el forogni.

Általános hibakód olvasóval ezek jöttek ki: P1050 (Bank 1 Camshaft Adjustment Valve 1 Open Circuit) és P1062 (Valvetronics Power Limitation). Ebből az egyik akkor is visszajön, ha amúgy rendesen jár a motor, de nincs/nem okoz sárga motorhiba jelzés/t.

Rendes olvasóval: 2A67 és 2A6F

Én ezen a ponton a VVT motorra tudok csak gondolni. Kérdésem az lenne, hogy volt-e már valakinek hasonló tapasztalata ezzel a motorral, és ha volt, hogyan sikerült megoldani a problémát?
A VVT motorra 90e Ft-ot árajánlatot kaptam. Ez valós árnak tűnik érte?

Válaszokat előre is köszönöm!

sndrs Elküldve: 2018-01-04 16:07 Motor hibajel(sarga)

sndrs írta:
YELLOW írta:
sndrs írta: Üdv!

E90, 2007, 318i (95kw) járművem az alábbi fórumon olvasható jelenségeket produkálja (váratlanul, egy indításkor jött elő).
http://www.bmwforums.info/bmw-...ode-3.html
Lassú menet, nem húz, remeg, alacsony rpm. 50km után, kb. 15 perces parkolást követően indításnál jött elő.

Miután sokat keresgéltem, több helyen is olvastam, hogy ez elég gyakori probléma, de konkrét megoldást nem sikerült találnom. Elméletileg a Valvetronic motor nem működik megfelelően, vagy nem érintkezik. Holnap napközben megpróbálom megkeresni, hogy hol is van ez és akkor a csatlakozót is leszedem és megnézem, viszont ahogy olvastam ez nem oldotta meg a problémát.

Az első hibát ma tapasztaltam, mikor 50km után kb. 15 percre leállítottam, majd mikor indítottam egyből jött a motorhiba jelzés (félig telt sárga ikon).
Miután leraktam kb. 5-6 órára, a hibajelzés maradt, de nem tapasztaltam a csökkentett performancet, viszont ismét 50km és 10 perc szünet után előjött ugyan az (beremeg, alig megy).

Szerintetek tényleg VVT motor probléma lehet? Hol találok hozzá ilyen alkatrészt?

(Kiolvasott hibakódok: P1050, P1062)

Üdv,


melyik motor van benne neked?
meg nem univerzális diaggal kellene olvasni feltétlen. + nézni kellene élő adatokat
ez nem feltétlen VVT hiba.
ha az a motor amire gondolok, akkor van egy rail cső, aminek méri a nyomását egy szenzor. vagy a szenzor rossz, vagy a rail csőben valami miatt nem jó a nyomás. dugult üzemanyagszűrő, gyenge benzinpumpa. mivel bemelegedés után van, így pumpa lehet, vagy szenzor.
továbbá nem megfelelő levegő mennyiség is okozhatja.
ezt így neten keresztül nem mondja meg konkrétan szerintem senki.


N46B20(U1) a motor típusa.
Csak ilyen olvasóm van, szervizbe vinni csak jövőre tudom.

Szerk: Gondoltam az üzemanyagellátásra én is, mert üresben alapjáraton néha leesik a fordulatszám 500 alá, aztán egyből vissza 6-700 körülire.

Egyelőre a csatlakozásokat tudom átnézni + telenyomom a tankot hogy könnyebb legyen a szivattyúnak, ha nem használ, jövőre nekiesünk komolyabban.


Megnéztük rendes olvasóval, ezek jöttek ki: 2A67 és 2A6F
Ezek alapján szinte biztos, hogy Valvetronics Motor probléma lehet. A limp mód most jött elő másodjára. Indítás ilyenkor sokkal több idő, valamint elég traktor motor hangja van.


Motorkód: N46B20B


Update: Ha gyújtást ráadom és leveszem (nem indítom el) egymás után párszor, megjavul egy darabig.

sndrs Elküldve: 2017-12-27 19:22 Motor hibajel(sarga)

YELLOW írta:
sndrs írta: Üdv!

E90, 2007, 318i (95kw) járművem az alábbi fórumon olvasható jelenségeket produkálja (váratlanul, egy indításkor jött elő).
http://www.bmwforums.info/bmw-...ode-3.html
Lassú menet, nem húz, remeg, alacsony rpm. 50km után, kb. 15 perces parkolást követően indításnál jött elő.

Miután sokat keresgéltem, több helyen is olvastam, hogy ez elég gyakori probléma, de konkrét megoldást nem sikerült találnom. Elméletileg a Valvetronic motor nem működik megfelelően, vagy nem érintkezik. Holnap napközben megpróbálom megkeresni, hogy hol is van ez és akkor a csatlakozót is leszedem és megnézem, viszont ahogy olvastam ez nem oldotta meg a problémát.

Az első hibát ma tapasztaltam, mikor 50km után kb. 15 percre leállítottam, majd mikor indítottam egyből jött a motorhiba jelzés (félig telt sárga ikon).
Miután leraktam kb. 5-6 órára, a hibajelzés maradt, de nem tapasztaltam a csökkentett performancet, viszont ismét 50km és 10 perc szünet után előjött ugyan az (beremeg, alig megy).

Szerintetek tényleg VVT motor probléma lehet? Hol találok hozzá ilyen alkatrészt?

(Kiolvasott hibakódok: P1050, P1062)

Üdv,


melyik motor van benne neked?
meg nem univerzális diaggal kellene olvasni feltétlen. + nézni kellene élő adatokat
ez nem feltétlen VVT hiba.
ha az a motor amire gondolok, akkor van egy rail cső, aminek méri a nyomását egy szenzor. vagy a szenzor rossz, vagy a rail csőben valami miatt nem jó a nyomás. dugult üzemanyagszűrő, gyenge benzinpumpa. mivel bemelegedés után van, így pumpa lehet, vagy szenzor.
továbbá nem megfelelő levegő mennyiség is okozhatja.
ezt így neten keresztül nem mondja meg konkrétan szerintem senki.


N46B20(U1) a motor típusa.
Csak ilyen olvasóm van, szervizbe vinni csak jövőre tudom.

Szerk: Gondoltam az üzemanyagellátásra én is, mert üresben alapjáraton néha leesik a fordulatszám 500 alá, aztán egyből vissza 6-700 körülire.

Egyelőre a csatlakozásokat tudom átnézni + telenyomom a tankot hogy könnyebb legyen a szivattyúnak, ha nem használ, jövőre nekiesünk komolyabban.

sndrs Elküldve: 2017-12-27 18:35 Motor hibajel(sarga)

Üdv!

E90, 2007, 318i (95kw) járművem az alábbi fórumon olvasható jelenségeket produkálja (váratlanul, egy indításkor jött elő).
http://www.bmwforums.info/bmw-...ode-3.html
Lassú menet, nem húz, remeg, alacsony rpm. 50km után, kb. 15 perces parkolást követően indításnál jött elő.

Miután sokat keresgéltem, több helyen is olvastam, hogy ez elég gyakori probléma, de konkrét megoldást nem sikerült találnom. Elméletileg a Valvetronic motor nem működik megfelelően, vagy nem érintkezik. Holnap napközben megpróbálom megkeresni, hogy hol is van ez és akkor a csatlakozót is leszedem és megnézem, viszont ahogy olvastam ez nem oldotta meg a problémát.

Az első hibát ma tapasztaltam, mikor 50km után kb. 15 percre leállítottam, majd mikor indítottam egyből jött a motorhiba jelzés (félig telt sárga ikon).
Miután leraktam kb. 5-6 órára, a hibajelzés maradt, de nem tapasztaltam a csökkentett performancet, viszont ismét 50km és 10 perc szünet után előjött ugyan az (beremeg, alig megy).

Szerintetek tényleg VVT motor probléma lehet? Hol találok hozzá ilyen alkatrészt?

(Kiolvasott hibakódok: P1050, P1062)

Üdv,