sndrs Elküldve: 2020-06-05 18:15 Olajszint érzékelő szenzor
YELLOW írta:sndrs írta: Sziasztok!
Szeretnék tanácsot kérni a következőben.
Ma, mikor elindultam az autóval pár km. után feldobta a sárga motorhő jelzést. Megnéztem az olajszintet az órán, viszont csak annyit jelez vissza, hogy "INACTIVE".
Hazagurultam, lekértem a hibatárolót és 2 hiba fogadott, de nem teljesen egyértelmű számomra az egyik.
2F17 CDKMTOEL - Zwangsschaltung EGS (?????? high oil temp akar lenni inkább EGS helyett?)
2F9E CDKTOENS - Thermischer Oelniveausensor
Itt a teljes report: https://vsu.hu/ucVagV
Pár óra elteltével újra beindítva megint feldobja a motorhő jelet + ventilátort max fordulatra állítja szinte azonnal.
Úgy gondolom, hogy ennek a javítása az olajszint jeladó cseréje. 3 pin-es csatlakozó megy rá, lehúztam, nem tűnik sérültnek.
Visszaolvastam a témát és láttam, hogy a HELLA-t ajánlották, de van többféle is (drágább is), mint METZGER (ebből 3 féle is), MAXGEAR, ERA. (Cikkszáma: 12617501786)
Szerintetek megoldja a csere a problémát vagy máshol keressem?
Melyik márkával lehet a legkevesebb gond?
Üdv,
a motorhőfoknak nincs köze az olajszint érzékelőhöz. Viszont lehet a meleg olajra is kapcsol hűtést.
hogy megoldja-e a csere ki tudja így. méregetni kellene a szenzoron.
azt kellene megnézni diaggal, vagy menüben, hogy vízhőfokra milyen értéket ír. ha az magas, akkor az a szenzor rossz, nem az olaj. ha az jó, akkor az olajszint érzékelő. most azt nem tudom a hőmérsékletet ott méri.e vagy valahol az olajnyomás szenzor környékén...
Helló!
A vízhőfok üzemi hőmérsékleten 105-110C (itten körül volt mindig, a termosztát 105C-on nyit). Mikor a hibát beírta, a motorhőmérséklet (tmot) 108C volt.
Kicseréltem az olajszint jeladót, olajcserével. Egy darabig mutatta az olajszintet megfelelően, majd pár km-t megtéve ismét INACTIVE jelzés van a menüben, ahol a szintet mutatná.
Kiolvastam megint a DME-t, 1 visszatérő hiba van benne:
2F9E - DME: Thermal oil-level sensor
- Signal unplausibel (nem megfelelő jel)
(108C-os hőmérsékletnél, 680 fordulatnál, 14.22V feszültség mellett jelent meg)
Ezt most cseréltem ki, szóval nem vágom.
Korábban a motorhő jelzést szerintem az olajszint/olajhő inkorrekt mérése adta be, ez most nem jött elő eddig.
Most arra gondolok, hogy kalibrálni kéne a DME/szenzort (ha van ilyen opció). Adaptációknál konkrétan ilyen nincs.