spree fórum hozzászólásai
« előző12következő »

spree Elküldve: 2011-02-14 18:26 BMW gyerekülés

Sziasztok!

Remélem senkit sem sértek meg, hogy ide írtam a kérdésem, de a témához ezt a környezetet találtam a legmegfelelőbbnek.
Szóval a touring hátsó üléseinek támláján hátul van 1-1 műanyag sín vagy valami olyasmi.
Na az mi az a mi az?
Talán ledöntött állapotban a kiszerelt rolót oda tudom bepasszintani valahogy?
Illetve az ülőlapokat nem lehet vagy csak én nem tudom előrebillenteni, hogy síkban legyen az egész csomagtér olyankor?
Kíváncsi lennék ezekre mielőtt széttörök vagy tépek valamit?!
Előre is köszi és bocs a sötétségemért.....

spree Elküldve: 2011-01-30 16:54 Lámpamosó

Háát, igen.
Ezzel a megoldással élek egyenlőre, csak ugyebár az aktuális forgalmi helyzet, meg a látási viszonyok nem mindig vannak összhangban.
Ezek szerint nem csak nálam, egyedi problémáról van szó, így nyugodtabb vagyok kicsivel.
Köszi...

U.I: si3rrabravo! A profilodban lévő képek alapján az autód pont az amire régóta vágyom, magam is coupét szerettem volna inkább, de nem volt értelmes vétel akkor.
Ha netán eladásra kerül a műszer okvetlen tudasd velem majd, mert nagyon zsír az autó úgy ahogy van.

spree Elküldve: 2011-01-30 16:33 Lámpamosó

Sziasztok!

Olyan gondom van, hogy a lámpamosóm minden egyes ablakra spriccelésnél rengeteg folyadékot spriccel az első lámpákra 2x is.
A gyári könyv leírása alapján, minden 5. ablakra spriccelésnél kellene 1x a lámpára is küldeni, ehhez képest nálam minden ablakspriccnél 2x nyomja a lámpákra.
Bosszantó, hogy nagyon hamar elfogy az egyébként sem nagy tartályból a cucc, pedig az ablakmosó használatával, illetve a gyári beállítás szerint ez nem fordulna elő.
Azon kívül, hogy lehúzom a szivattyúról a csokit, tud valaki valami trükköt javasolni erre a problémára. Pl. van-e valami programozhatósága, beállítható intervalluma vagy ilyesmi?
Nem a legdrágább ablakmosó folyadékokat használom (pláne így) ezért félő, hogy idő előtt megmarja a lámpabúráimat is a rengeteg lötty vagy elhomályosítja, elöregíti.
A műszerfalon lévő "spriccvíz kell" visszajelző meg állandóan világít a fejembe mellékesen.
A gyári xenonos-mosós lámpánál ez a természetes mindenkinek?

spree Elküldve: 2011-01-28 09:42 manuális váltó

zstransz írta: Sziasztok!

Nálam a probléma ugyanez volt! 2004 320D 6-os váltó, 190 e km( szervizkönyves), akadozó 1-2-es hidegben. A megoldás kulcsa a kéttömegü lendkerék volt. Először kuplungszettet cseréltem, majd 30 ezer km után, mivel a probléma nem szünt meg, rászántam magam a lendkerék cserére is. És lám a váltom mint a vaj! Hidegben is kapcsol, mint a kisangyal. Azért a 30 ezer kilométer alatt az új kuplungban a kinyomócsapágyat szétverte a megfáradt lendkerék! Nos ez volt az én történetem a váltásproblémámmal.

Ha segítség kell keress priviben! Van egy tag aki olcsón tud lendkereket, gyári LUK tipust. A BMW szervizeket meg se keresd, mert hanyadtvágodsz az ártól! Én 340 ezres ajánlatot kaptam
,ehhez képest 130 e-ből kijödt a mutatvány.


Köszönöm a hozzászólást.


jrtom írta: Szia!

Ez az örökös váltóolaj ez egy blabla. Az az olaj is ugyan úgy használódik, koszolódik mind a többi. Én a helyedben egy váltóolajcserével kezdeném és ha ez se hoz sikert akkor ott valami mechanikus bajság lesz, de ha az van akkor azt valszeg látni fogod sajna a leeresztő csavaron is mert az mágneses és ott lesz rajta spén amit összegyüjtött.
Röviden ennyi.

üdv.

spree írta: Tisztelt márkatársak!

2 hónapja vettem az autómat, ezidáig teljesen meg vagyok elégedve egy aprócska problémát leszámítva.
Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy vajon a manuális 6 gangos váltómat miért tudom csak roppant nehezen 1.-be illetve hátramenetbe kapcsolni?
Akad, olyan mintha a kuplungszerkezet nem emelne ki már rendesen.
Elviekben és az órában 132.000 km van, mely futás az állapotot és a német szervízkönyv adatait figyelembe véve is valósnak tűnik.
A szokásos vásárlást követő ellenőrzés során meg lett nézve a váltóolaj szintje is ami rendben van.
Tudtommal amúgy ezekben nem is kell olajat cserélgetni, lévén, hogy LIFE TIME olaj van benne, illetve nem is kéne, hogy az idővel elfogyogasson.
Nos, a kuplungom is szerintem jó, rendesen kiemel, nem csúszik, a megfelelő helyen fog.
A váltószoknyát, szigeteléseket felszedve rendesen megjárattam WD 40-el vastagon, de ez sem segített.
Miután a motor már némileg felmelegedett a sebességeket kicsivel mintha könnyebben venné, ám ezzel sem vagyok még kibékülve.
Szerintetek a hidegnek is betudható az akadozó váltó?
A váltóolaj dermedése okozza a gondot?
Rettentően bosszantó, hogy az 5 és 1/2 éves BMW-n ilyen gondjaim vannak, az előző autóm egy 2002-es VW Passat volt, ehhez képest annak a váltója mintha vajban járt volna, a legnagyobb hidegekben is egy újjal lehetett kapcsolgatni.
Ez meg mint egy Wartburgé.
Kérem, ha valakinek van tapasztalata hasonló témában azt ossza meg velem is, mielőtt egy vagyont költenék a problémára, mert így nem hagyom az tuti.
Előre is köszi...






spree Elküldve: 2011-01-24 20:58 Klíma automatika hiba

hil írta:
spree írta: Sziasztok!

Előre elnézést mindenkitől ha nem a megfelelő helyre írok, ám nem találtam a problémámhoz hasonlót az előzményekben eddig.
Szóval, ma gondoltam dacára a télnek-hidegnek, cseppet megjáratom a klímámat csak úgy kíváncsiságból illetve mert úgy tudom néha nem árt ilyenkor sem néha megjáratni azt.
22 C'-ra állítottam és automatára a befúvást.
Azt tapasztaltam, hogy oda nem illő, motorfordulattól függő erős zúgás jön valahonnét a műszerfal közepe felől, kb a fűtőmotor környékéről.
Lehet, hogy kintebbről de nekem gyanús, hogy az nem teljesen a motortérből hallatszik, inkább valahol a műszerfal alatt.
Olyan a hang mintha valami szorulna valamin, arra gondoltam, hogy esetleg ez a kompresszor szorulása lehet?!
A kocsi a vásárlása előtt állt majd egy évet egyhelyben, esetleg lehet, hogy a gáz párolgott ki annyira, hogy ez okozza a hangot?
Amúgy a hideget nyomja bár nem merem hosszú ideig járatni nehogy esetleg nagyobb bajt okozzak.
Nyilván van hangja amúgy is a klímának az O.K, de ez szerintem a normálisnál hangosabban zúg.
Ha valaki tud valamit pls. írja meg, hogy mivel kezdjem a hibafeltárást?!
Csak azt ne mondjátok, hogy a BMW klímája ilyen alapból, mert az már kicsit sok lenne az apró, de annál bosszantóbb típushibákból.
Nehéz kormány, nehéz kuplung, recsegő ablakkeret, akadozó váltó, stb..., csak, hogy az előttem szólókat felidézzem.
Ugye ez nem ilyen jelenség lesz ismét amit meg kell szokni mert a BMW ilyen?
Előre is köszi...



Nem, a BMW nem ilyen, lehet,hogy a sok állás okozta ezeket, de, hogy nem ilyen, az biztos. Lehet, hogy mellényúltál a vásárlással.....A zúgást hallani kéne, de vagy a klíma kompresszor, vagy a befúvó venti csapágya okozza. Készülj még arra, hogy a motor összes tömítését és a váltó szimeringeket is cserélned kell, nálam legalábbis így volt. Csak biztatásként: az én autóm is legalább egy évet állt, aztán pár hónap után a motorból mindenhol dőlt az olaj.



Na, szép remények az "új" autóhoz.
A vásárlással talán nem nyúltam mellé, az autó esztétikai állapota tükrözné ha tróger, senkiházi műszaki analfabéta tulaja lett volna előttem, és itt most én nem a demagóg "szép a kormány meg a pedálok meg a váltógomb" dumával jövök hanem ez valóban egy jó autó egyébként.Egyben van, festés és balesetmentes, valós kilométerrel amit le-chekkoltam közben és még tetszetős is, azért is vettem, na meg persze a nem gyenge motor miatt mert sokat megyek és számít a gazdaságos de haladós autózás.
Első és egyetlen tulajdonosa egy német volt, aki szervízbe hordta mindvégig, amíg valami okos honfitársunk a nagy kasza reményében behozatta 2008.08-ban.
Onnét számítva 1 és 1/2 évig bírta fizetni a törlesztőket, majd idővel elvitte a bank a kocsit.
2010 Novemberig állt egy telepen, így tisztában voltam vele, hogy pl. féktárcsák eldobósak a vastag rozsda miatt, minden szűrő és olaj rögtön cserés, minden futóműalkatrész fullra átnézve, amit kellett kicseréltünk.Tehát nem volt ez rossz vétel, főleg ha az árát is figyelembe vesszük.
Ezek pluszban nyilván bele voltak számolva részemről.
Most a kocsi teljesen zsír, ámde sok ilyen kis szarság jön elő amit jómagam eddig nem szoktam meg az eddigi autóimon.(volt jó pár)
Na de visszatérve, a klíma levegő befúvó ventillátora nem ugyanaz mint a fűtőmotoré?
Van abból több?
Mert fűtés közben annak a csapágya biztosan nem zúg sosem.
Na majd csak elviszem klímáshoz lassan, remélem, hogy az alacsony töltőgáz nyomás miatt rendetlenkedik, ha 5,5 év után (-1 év állás) behal a klímakompesszor csapágya akkor az valóban csecs lesz.
Az olajfojásokra inkább nem is gondolok, mert öngyi lennék az tuti.

spree Elküldve: 2011-01-24 19:12 Differenciálmû

spree írta:
Zoli01 írta: Sziasztok!
2005-ös,320d touringom van.1-2 hónapja hallom a difi vagy annak környékéről,hogy valami koppan elindulásnál vagy motorféknél.Egyszerűen nem tudom mi a baj pedig szerelő vagyok és jópár Bmw megfordult már a kezem alatt,de a saját Bmw-mnek nem tudom mi a baja,már nagyon zavar ez a koppanás.Már közösen néztem egy profi Bmw szerelő barátommal együtt,de semmi.Nem jövünk rá mi a baj.A szilentek,kardánkereszt,stb. minden tökéletes állapotú.Ha valakinek volt már ilyen baja akkor kérem ossza meg velem,hátha mi nem vettünk észre valamit.Köszönöm!



Szia!

Bár itt kopter vagyok de a leírt gondod nálam is megvolt anno, még egy E36-nál.
Amatőr, de kezdeném a legalapabbal, legolcsóbbal:
1-Hardy tárcsa
2-Csavarok nyomatékra húzása (ott is kotyoghat)
3-A felfogatásoknál a szilentek állapota
4-A hátsó kardántengely ricnijének kopása ami bemegy a diffibe
5-Féltengelyek, gumiharangok

Ha szerelő vagy nem is altatlak több ilyen f..ggal, ám nekem a sok kálvária megjárása után kiderült, hogy a kardánom kiegyetlensúlyozás miatt ütött egy minimálisat, ám ez idővel szétverte az első felfogatáson a szilentet, és ott kopogott amikor is a tengely a nyomatékváltozástól hirtelen lassul vagy gyorsul már a vason kezdett forogni.
Új szilentet kapott valamint kicentíroztattam a tengelyt és hibátlan lett.
Én még megnézném a váltótartó bakot is mert az is ha gatya, gázadásnál és elvételkor bebólinthat eléggé, és ilyenkor megfeszíti vagy meglöki hátrébb az egész cuccot magával.
Remélem segítettem valamit naívitásommal...


Ja az autóm most ugyanez, remélem megírod majd ha meg lett a bibi.


spree Elküldve: 2011-01-24 19:10 Differenciálmû

Zoli01 írta: Sziasztok!
2005-ös,320d touringom van.1-2 hónapja hallom a difi vagy annak környékéről,hogy valami koppan elindulásnál vagy motorféknél.Egyszerűen nem tudom mi a baj pedig szerelő vagyok és jópár Bmw megfordult már a kezem alatt,de a saját Bmw-mnek nem tudom mi a baja,már nagyon zavar ez a koppanás.Már közösen néztem egy profi Bmw szerelő barátommal együtt,de semmi.Nem jövünk rá mi a baj.A szilentek,kardánkereszt,stb. minden tökéletes állapotú.Ha valakinek volt már ilyen baja akkor kérem ossza meg velem,hátha mi nem vettünk észre valamit.Köszönöm!



Szia!

Bár itt kopter vagyok de a leírt gondod nálam is megvolt anno, még egy E36-nál.
Amatőr, de kezdeném a legalapabbal, legolcsóbbal:
1-Hardy tárcsa
2-Csavarok nyomatékra húzása (ott is kotyoghat)
3-A felfogatásoknál a szilentek állapota
4-A hátsó kardántengely ricnijének kopása ami bemegy a diffibe
5-Féltengelyek, gumiharangok

Ha szerelő vagy nem is altatlak több ilyen f..ggal, ám nekem a sok kálvária megjárása után kiderült, hogy a kardánom kiegyetlensúlyozás miatt ütött egy minimálisat, ám ez idővel szétverte az első felfogatáson a szilentet, és ott kopogott amikor is a tengely a nyomatékváltozástól hirtelen lassul vagy gyorsul már a vason kezdett forogni.
Új szilentet kapott valamint kicentíroztattam a tengelyt és hibátlan lett.
Én még megnézném a váltótartó bakot is mert az is ha gatya, gázadásnál és elvételkor bebólinthat eléggé, és ilyenkor megfeszíti vagy meglöki hátrébb az egész cuccot magával.
Remélem segítettem valamit naívitásommal...

spree Elküldve: 2011-01-24 18:55 Klíma automatika hiba

Sziasztok!

Előre elnézést mindenkitől ha nem a megfelelő helyre írok, ám nem találtam a problémámhoz hasonlót az előzményekben eddig.
Szóval, ma gondoltam dacára a télnek-hidegnek, cseppet megjáratom a klímámat csak úgy kíváncsiságból illetve mert úgy tudom néha nem árt ilyenkor sem néha megjáratni azt.
22 C'-ra állítottam és automatára a befúvást.
Azt tapasztaltam, hogy oda nem illő, motorfordulattól függő erős zúgás jön valahonnét a műszerfal közepe felől, kb a fűtőmotor környékéről.
Lehet, hogy kintebbről de nekem gyanús, hogy az nem teljesen a motortérből hallatszik, inkább valahol a műszerfal alatt.
Olyan a hang mintha valami szorulna valamin, arra gondoltam, hogy esetleg ez a kompresszor szorulása lehet?!
A kocsi a vásárlása előtt állt majd egy évet egyhelyben, esetleg lehet, hogy a gáz párolgott ki annyira, hogy ez okozza a hangot?
Amúgy a hideget nyomja bár nem merem hosszú ideig járatni nehogy esetleg nagyobb bajt okozzak.
Nyilván van hangja amúgy is a klímának az O.K, de ez szerintem a normálisnál hangosabban zúg.
Ha valaki tud valamit pls. írja meg, hogy mivel kezdjem a hibafeltárást?!
Csak azt ne mondjátok, hogy a BMW klímája ilyen alapból, mert az már kicsit sok lenne az apró, de annál bosszantóbb típushibákból.
Nehéz kormány, nehéz kuplung, recsegő ablakkeret, akadozó váltó, stb..., csak, hogy az előttem szólókat felidézzem.
Ugye ez nem ilyen jelenség lesz ismét amit meg kell szokni mert a BMW ilyen?
Előre is köszi...

spree Elküldve: 2011-01-22 21:27 manuális váltó

Ajaj, nem túl megnyugtató!
Azért én szeretném ezt elkerülni, pont ezért is idegesít a dolog.
A szerelőmnek is BMW-je van, E60 530ix, azt mondta hidegben neki is genyózik 1-2-ben.
Nade basszus, az a kocsi 3 éves és 13 mikulás volt.
Ez így normális ezek szerint?
Az O.K, hogy relatíve nehezebb a váltó a szokásosnál, ja meg olvastam a fórumon, hogy a kormány tekerése is emberesebb az átlagnál, de akkor miben is rejlik a "vezetés élménye" ha csak sz..pok vele?
Ajaj..., apa kezdődik.

spree Elküldve: 2011-01-22 20:58 manuális váltó

Hát igen, én sem bízom ebben a cuccban, hiszen mitől is ne használódna, koszolódna?!
Vas a vason, fogaskerekek meg mittomén forognak ott bent nem keveset ugyebár.
Nemtom mondjuk , hogy pl. ennek szűrője van-e?
Mikor a szerelőnek említettem, hogy ezt nézzük már meg ugyan, úgy nézett rám mint a kisbirka az anyjára.
Ha nincs szűrője akkor ez tényleg egy f...ság, hiszen nyilván nem öntisztulós, soha el nem fáradós "űrolajat" raktak bele.
Bár nem vagyok gépészmérnök de jómagam sem hiszek a 30.000-es olajcserékben sem, max. 15.000-ként mindíg cserélek motorolajat is.
Mindenesetre szerintem nem ezzel lesz a gond, ez inkább valami egyéb mechanikus gond lehet.
(rudazat, az az alumínium valami amiben a váltókar alján lévő gömb jár)
Fene tudja?!
Akad, de olajgondnál miért nem akad a többi sebességben is?
Várok még valami egyéb okosságra, hátha itt valakinek volt pont ilyen gondja netán már és kapásból vágja mi a bibi, elvégre nem egy ritka fajta ez a BMW-k között, sok db r-go sok tapasztalat.
Köszi a hozzászólásod...

spree Elküldve: 2011-01-22 20:22 manuális váltó

Tisztelt márkatársak!

2 hónapja vettem az autómat, ezidáig teljesen meg vagyok elégedve egy aprócska problémát leszámítva.
Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy vajon a manuális 6 gangos váltómat miért tudom csak roppant nehezen 1.-be illetve hátramenetbe kapcsolni?
Akad, olyan mintha a kuplungszerkezet nem emelne ki már rendesen.
Elviekben és az órában 132.000 km van, mely futás az állapotot és a német szervízkönyv adatait figyelembe véve is valósnak tűnik.
A szokásos vásárlást követő ellenőrzés során meg lett nézve a váltóolaj szintje is ami rendben van.
Tudtommal amúgy ezekben nem is kell olajat cserélgetni, lévén, hogy LIFE TIME olaj van benne, illetve nem is kéne, hogy az idővel elfogyogasson.
Nos, a kuplungom is szerintem jó, rendesen kiemel, nem csúszik, a megfelelő helyen fog.
A váltószoknyát, szigeteléseket felszedve rendesen megjárattam WD 40-el vastagon, de ez sem segített.
Miután a motor már némileg felmelegedett a sebességeket kicsivel mintha könnyebben venné, ám ezzel sem vagyok még kibékülve.
Szerintetek a hidegnek is betudható az akadozó váltó?
A váltóolaj dermedése okozza a gondot?
Rettentően bosszantó, hogy az 5 és 1/2 éves BMW-n ilyen gondjaim vannak, az előző autóm egy 2002-es VW Passat volt, ehhez képest annak a váltója mintha vajban járt volna, a legnagyobb hidegekben is egy újjal lehetett kapcsolgatni.
Ez meg mint egy Wartburgé.
Kérem, ha valakinek van tapasztalata hasonló témában azt ossza meg velem is, mielőtt egy vagyont költenék a problémára, mert így nem hagyom az tuti.
Előre is köszi...
« előző12következő »