sutius fórum hozzászólásai

sutius Elküldve: 2021-02-07 19:30 N46 és N42 motorok

YELLOW írta:
sutius írta: Sziasztok,
Egesz nap az autót basztattam és feltunt valami: hidegen, ha úgy indítom, hogy a gazpedalt nyomva tartom kB 1500as fordulaton akkor aztán tökéletesen megy. KB addig tartom nyomva míg a másodlagos levegő pumpa el nem hallgat.
Ha ezt nem teszem meg akkor szaggat, nincs benne erő.
Egy véleményre volnak kíváncsi..
Köszike


még most az a véleményem amit leírtam. kell a légtömegmérőnek egy adaptáció törlés és/vagy a Velvetronic már hidegen is működik. de ennek több oka is lehet.
korábban is ezt csinálta? nert nondom ha ez a jelenség a trafó csere után jött elő, akkor lehet a Valvetronic excenter tengely csatlakozójával lett ott valami. látatlanban nincs más ötletem.

Csere előtt nem volt ilyen problémám, holnap elviszem a szakihoz nézze meg.
Köszönöm a gyors válaszokat

sutius Elküldve: 2021-02-07 19:19 N46 és N42 motorok

Sziasztok,
Egesz nap az autót basztattam és feltunt valami: hidegen, ha úgy indítom, hogy a gazpedalt nyomva tartom kB 1500as fordulaton akkor aztán tökéletesen megy. KB addig tartom nyomva míg a másodlagos levegő pumpa el nem hallgat.
Ha ezt nem teszem meg akkor szaggat, nincs benne erő.
Egy véleményre volnak kíváncsi..
Köszike

sutius Elküldve: 2021-02-06 18:04 N46 és N42 motorok

YELLOW írta:
sutius írta: Sziasztok,
Megvolt a gyertya és a trafó csere. Egy napig minden ok. Ma reggel megint csak 3 hengerrel indult, miután melegedett egy kicsit helyrejott. Ezt a hibauzenetet dobja ki..
cdkfrau adaption multiple area1
Valami ötlet mi lehet?

Köszöntem....


lehet légtömegmérő hiba, vagy koszolódás. annak egy adaptáció törlés nem ártana első körben.
de simán lehet valamelyik lambda szonda. sajnos 4 is van. de ezt egy autóvillamosságis, vagy megfelelő diaggal lehet ellenőrizni.
keverékképzési hibára utal ez a hibajelzés.
rosszabb esetben az a baj, hogy a Valvetronic beragadva maradt, ezért hidegen nem fojtószelepes üzemmódban van, hanem át van váltva valvetronic-os működésre. ennek szenzorának értékéből kikövetkeztető lenne. de érdemes esetleg megnézni, az excentertengely szenzorát, csatlakozását. mivel ott van az 1-es henger trafója mellett, lehet cserekor sérült ott valami, vagy kontakt hiba lett.

Én is keverekkepzesi hibara gondolok, mert lentebb valami olyasmit ír ki, hogy gemisch zu
mager, vagyis túl sovány. Na mire ezt kibogozza a szerelő....

sutius Elküldve: 2021-02-06 11:38 N46 és N42 motorok

Sziasztok,
Megvolt a gyertya és a trafó csere. Egy napig minden ok. Ma reggel megint csak 3 hengerrel indult, miután melegedett egy kicsit helyrejott. Ezt a hibauzenetet dobja ki..
cdkfrau adaption multiple area1
Valami ötlet mi lehet?

Köszöntem....

sutius Elküldve: 2021-02-02 19:47 N46 és N42 motorok

YELLOW írta:
sutius írta: Sziasztok,
Ma melóbol alig tudtam hazajonni mivel alapjaraton az autó remegett, az alapjarat össze-vissza ugralt( nem állt meg a motor), ereje nem volt. Miután kicsit melegedett a motor sikerült elindulnom, de gyorsításnal szaggatott alig akart menni. Haza érve inpa ezt írta ki CDKM MISSFIRE DETECTION,és MISSFIRE CYL 1 és 3.
Mas hibauzenet nem volt. Szerelőm csak pénteken tudja megnezni.....
Addig is valami ötlet, hogy mi lehet?
PS N42B18

Köszöntem


valószínűleg a gyújtótrafó szállt el. típushiba. érdemes megcserélni, az 1-est a 2-essel, a 3-ast a 4-essel. megnézni átviszi-e a hibát.
ha veszel trafót én a Beru-t javaslom. és érdemes mind a 4-et cserélni. nálam 1 volt rossz, kb 85ezret bírt a gyári Bremi. de idővel valószínű sorra elszálltak volna.


Köszi a gyors választ,
Én is arra gyanakodtam. Egyúttal a gyertyákat is kicserélem (gondolom az is legyen Beru). lassan azok is cseresek...
P.S. BERU ZS324 ok lenne?

Köszöntem

sutius Elküldve: 2021-02-02 18:07 N46 és N42 motorok

Sziasztok,
Ma melóbol alig tudtam hazajonni mivel alapjaraton az autó remegett, az alapjarat össze-vissza ugralt( nem állt meg a motor), ereje nem volt. Miután kicsit melegedett a motor sikerült elindulnom, de gyorsításnal szaggatott alig akart menni. Haza érve inpa ezt írta ki CDKM MISSFIRE DETECTION,és MISSFIRE CYL 1 és 3.
Mas hibauzenet nem volt. Szerelőm csak pénteken tudja megnezni.....
Addig is valami ötlet, hogy mi lehet?
PS N42B18

Köszöntem

sutius Elküldve: 2016-12-25 09:03 Hideg gondok

Dawiiid írta: Elvileg szivattyú probléma volt. Kicseréltettem az akkut. Aztán ugyan olyan volt. kb 3 hete leállt alattam az autó. Félreálltam, majd indítottam. Semmi... Tekert az önindító, de nem indult be. Eltelt 4-5 perc megint próbáltam, indult rendesen. Több se kellett, elvittem egy szerelő ismerőshöz, aki azt mondta kevés a szivattyúba a nyomás. Visszavittem oda, ahol kicserélték... Egy autószervíz, amit megtudom, hogy egy FASZFEJ. Így csupa nagybetűvel! Mindenkit átbasznak ott szó szerint. Visszavittem, elvileg kicserélték, mert szar volt és volr rajta még garancia. Elhoztam, faszán indult. Majd eltelt 3 nap. Megint szarul indul. Most azt vettem észre, hogy reggel nem indul annyira szarul, mint ha rendesen be van melegedve a motor. De reggel is szarul indul... Csak a szivattyú lehet a szar.. gondolom én...

Veszek bele egy Bosch szivattyút...

Ugyanabban az arban van a VDO, inkabb azt vennem az a gyari

sutius Elküldve: 2016-12-21 22:31 BMW felni

YELLOW írta: van itt olyan, akinek gyári alufelnijei vannak, gyári felniközepekkel?
arról kellene nekem kép, főleg a hátoldaláról. nekem sajnos a nyárin nem eredtei, de elég rossz állapotba kerültek. valamiért úgy látszik, mintha valaki ki akarta volna lopni. na meg meg is van sárgulva, mattulva.
a neten pedig annyi féle van, hogy én már nem tudom eldönteni melyik a gyári. vannak ilyan hajtott fülesek, hogy az embléma kb 5-6füllel kapaszkodika műanyag kupakra, van ahol nincs iylen, valószínű csak ragasztott az embléma. de pl BMW jlet, meg cikkszámot is láttam már mindkettő félében, ami lehet csak egy megtévesztő jegy.
szóval gyári kupak hátuljáról kellene nekem kép.
köszi!

Voala

sutius Elküldve: 2016-09-26 08:05 izzók / izzókészlet

YELLOW írta:
sutius írta:
YELLOW írta: most, hogy jönnek a sötétebb időszakok.
ki milyen hagyományos halogén izzót használ?
megjelent a Osram NightBraker Laser izzója, amit a legerősebb legális izzóként tartanak számon.
természetesen az élettartama jóval kevesebb, mint egy hagyományosé, vagy az Osram hosszú életű izzójáé. ebből a szempontból az Osram Silverstar 2.0-t tartom a legjobb ár/érték/tartósság arányú izzónak. fura egyébként, hogy a H7-es izzók élettartama kevesebb, mint a H4-eseké
mivel nappali fényt használok én is (gyári refi megy 5V-tal), elgondolkoztam rajta, hogy lehet egy erős izzóra érdemes lenne most költeni. eleve keveset vezetek sötétben, de akkor viszont szeretek jól látni.
régen vásárolt GE light tavaly került újra az autóba, mert az olcsó nagyáruházas "fehér" fényű kiégett, és ha már megvettem 4e-ért/pár, akkor hajrá. egyébként megdöbbentő, hogy mennyivel jobb lett minden.
tudom volt már ez téma, de most újra időszak van, és vannak itt újak, aztán jó a véleményeket összevetni ezzel kapcsolatban.
szóval:
ki, milyet használ? milyet használt amivel elégedett volt. meddig bírta az adott izzó, sacc/kb?

Osram Cool Blue Hyper 5000k-t hasznalok most.
Ami feltuno a sima feher egokhoz kepest, hogy este, varosban mesterseges feny mellett mennyire "elveszodik" a fenye. Tulajdonkeppen alig latszik, hogy fel van kapcsolva, mintha ezt a "szinu" fenyt jobban "elnyelne" a kornyezet.
Lakott teruleten kivul sokkal erosebb, jobban lehet latni vele mint pl a Night Braker-el vagy a hagyomanyos izokkal...


már csak Cool Blue Intense van, viszont H7-ben nagyon kevés az élettartama. (100h/200h)
egyébként az a fura, hogy az Osram oldalán bármelyik izzót is nézed, mindegyikhez 1500 lumen van írva. akkor? most csak én nem értem?
ráadásul egy a max teljesítménye mindegyiknek. akkor mitől ad az egyik +40 métert, meg nagyobb fényt, a másik pedig nem.

Nem is tudtam, hogy mar nem lehet kapni a Hyper-t. 2 eve vettem oket, meg birjak...
ezt az ugyanaz a teljesitmeny, nagyobb feny dolgot en sem ertettem igazan...

P.S. most nezem, hogy nalunk meg mindig lehet kapni a HYPER-t....


sutius Elküldve: 2016-09-26 07:31 izzók / izzókészlet

YELLOW írta: most, hogy jönnek a sötétebb időszakok.
ki milyen hagyományos halogén izzót használ?
megjelent a Osram NightBraker Laser izzója, amit a legerősebb legális izzóként tartanak számon.
természetesen az élettartama jóval kevesebb, mint egy hagyományosé, vagy az Osram hosszú életű izzójáé. ebből a szempontból az Osram Silverstar 2.0-t tartom a legjobb ár/érték/tartósság arányú izzónak. fura egyébként, hogy a H7-es izzók élettartama kevesebb, mint a H4-eseké
mivel nappali fényt használok én is (gyári refi megy 5V-tal), elgondolkoztam rajta, hogy lehet egy erős izzóra érdemes lenne most költeni. eleve keveset vezetek sötétben, de akkor viszont szeretek jól látni.
régen vásárolt GE light tavaly került újra az autóba, mert az olcsó nagyáruházas "fehér" fényű kiégett, és ha már megvettem 4e-ért/pár, akkor hajrá. egyébként megdöbbentő, hogy mennyivel jobb lett minden.
tudom volt már ez téma, de most újra időszak van, és vannak itt újak, aztán jó a véleményeket összevetni ezzel kapcsolatban.
szóval:
ki, milyet használ? milyet használt amivel elégedett volt. meddig bírta az adott izzó, sacc/kb?

Osram Cool Blue Hyper 5000k-t hasznalok most.
Ami feltuno a sima feher egokhoz kepest, hogy este, varosban mesterseges feny mellett mennyire "elveszodik" a fenye. Tulajdonkeppen alig latszik, hogy fel van kapcsolva, mintha ezt a "szinu" fenyt jobban "elnyelne" a kornyezet.
Lakott teruleten kivul sokkal erosebb, jobban lehet latni vele mint pl a Night Braker-el vagy a hagyomanyos izokkal...

sutius Elküldve: 2016-09-13 17:22 BMW318i E46

ChrisRas írta:
Kazmer írta:
sutius írta:
Kazmer írta:
sutius írta:
Kazmer írta:
YELLOW írta:
Kazmer írta: Sziasztok! N42B18-as motorral szerelt E46-os, 2003-as BMW-m van. 1 éve vettem, elvileg 191.000km-el, 4000km után már túl kevés volt benne az olaj. Van valamilyen tippetek, hogy milyen olajat és adalékot érdemes használnom, hogy csökkenjen az olajfogyasztás? Az adalékot illetően két ismerősöm egymástól függtlenül Wynn's-t és Metabeondot ajánlott. Szerintetek ezek segíthetnek az olajfogyasztás csökkentésében?
Előre is nagyon köszönöm a segítségeteket!


olyan nincs, hogy olajfogyasztás csökkentő szer. ha kopott a motor, azon nem nagyon segít semmi, ez lehet gyűrűknél, szelepszár szimmeringnél. vagy a motor több részén is engedheti az olajat. ha valami el van kopva, az nem fogja megjavítani semmi csodaszer. SZERINTEM.
a sűrűbb olaj sem megoldás, és még akár árthat is a motornak.
ki kell deríteni hol enged és meg kell szüntetni azt.
bár az is kérdés milyen olaj lett belerakva, mert ki tudja ilyen silány volt és azért eszi, mert nem bírta a fordulatot pl.


Nem vidítottál fel, de köszi a választ Ha motorgenerálra van szükség a kopás miatt, az kb. mennyibe kerülhet? Egy 196.000km-t futott motor lehet már kopott? Persze az is lehet, hogy visszatekerték...

hy,
ha mindent fel akarsz ujitani akkor 300-400ezer forintnal kezdodik + munkadij...
ez persze fugg attol is, hogy milyen alkatreszeket teszel bele...




Köszi! Nekem 500-600 ezret mondtak, de mindkettő elég húzós összeg az autó árához képest...

mivel nekem is ugyanaz a motorom van es keresztulmentem ezen, azt tanacsolnam, hogy kezd a kartergazszurovel majd a szelepszar szimeringekkel es csak a legvegen a gyurukkel...
jaaaa es ne engedd. hogy kiszedjek a motort!!!!



Köszi szépen, jó tudni, hogy nem én vagyok az egyetlen ezzel a problémával. Megnyugtattál, hogy nem kell kiszedni a motort... Akkor, ha az új spéci olaj nem oldja meg a problémát végigmegyek ezeken, amiket Yellow és te is írtál. A leengedett olaj bronzos színe aggaszt még egy picit, a szervízben azt mondták, hogy ez nagyon rosszat jelent.


Hát minden esetre érdekes probléma. Nekem M43B18 volt korábban. Kicsivel 400 ezer felett járt amikor eladtam. Talán ha fél liter fogyott 10-12 ezer alatt. Durván kopott motor lehet az. Vagy valóban visszatekertek rajta egy keveset.

ezeknek a motoroknak legnagyobb betegsege szelepszar szimering problema. en 140k valos km utan csereltem ki oket... a hengerfalaknak es a gyuruknek 0 kopasa volt....

sutius Elküldve: 2016-09-13 12:24 BMW318i E46

Kazmer írta:
sutius írta:
Kazmer írta:
YELLOW írta:
Kazmer írta: Sziasztok! N42B18-as motorral szerelt E46-os, 2003-as BMW-m van. 1 éve vettem, elvileg 191.000km-el, 4000km után már túl kevés volt benne az olaj. Van valamilyen tippetek, hogy milyen olajat és adalékot érdemes használnom, hogy csökkenjen az olajfogyasztás? Az adalékot illetően két ismerősöm egymástól függtlenül Wynn's-t és Metabeondot ajánlott. Szerintetek ezek segíthetnek az olajfogyasztás csökkentésében?
Előre is nagyon köszönöm a segítségeteket!


olyan nincs, hogy olajfogyasztás csökkentő szer. ha kopott a motor, azon nem nagyon segít semmi, ez lehet gyűrűknél, szelepszár szimmeringnél. vagy a motor több részén is engedheti az olajat. ha valami el van kopva, az nem fogja megjavítani semmi csodaszer. SZERINTEM.
a sűrűbb olaj sem megoldás, és még akár árthat is a motornak.
ki kell deríteni hol enged és meg kell szüntetni azt.
bár az is kérdés milyen olaj lett belerakva, mert ki tudja ilyen silány volt és azért eszi, mert nem bírta a fordulatot pl.


Nem vidítottál fel, de köszi a választ Ha motorgenerálra van szükség a kopás miatt, az kb. mennyibe kerülhet? Egy 196.000km-t futott motor lehet már kopott? Persze az is lehet, hogy visszatekerték...

hy,
ha mindent fel akarsz ujitani akkor 300-400ezer forintnal kezdodik + munkadij...
ez persze fugg attol is, hogy milyen alkatreszeket teszel bele...




Köszi! Nekem 500-600 ezret mondtak, de mindkettő elég húzós összeg az autó árához képest...

mivel nekem is ugyanaz a motorom van es keresztulmentem ezen, azt tanacsolnam, hogy kezd a kartergazszurovel majd a szelepszar szimeringekkel es csak a legvegen a gyurukkel...
jaaaa es ne engedd. hogy kiszedjek a motort!!!!

sutius Elküldve: 2016-09-13 10:12 BMW318i E46

Kazmer írta:
YELLOW írta:
Kazmer írta: Sziasztok! N42B18-as motorral szerelt E46-os, 2003-as BMW-m van. 1 éve vettem, elvileg 191.000km-el, 4000km után már túl kevés volt benne az olaj. Van valamilyen tippetek, hogy milyen olajat és adalékot érdemes használnom, hogy csökkenjen az olajfogyasztás? Az adalékot illetően két ismerősöm egymástól függtlenül Wynn's-t és Metabeondot ajánlott. Szerintetek ezek segíthetnek az olajfogyasztás csökkentésében?
Előre is nagyon köszönöm a segítségeteket!


olyan nincs, hogy olajfogyasztás csökkentő szer. ha kopott a motor, azon nem nagyon segít semmi, ez lehet gyűrűknél, szelepszár szimmeringnél. vagy a motor több részén is engedheti az olajat. ha valami el van kopva, az nem fogja megjavítani semmi csodaszer. SZERINTEM.
a sűrűbb olaj sem megoldás, és még akár árthat is a motornak.
ki kell deríteni hol enged és meg kell szüntetni azt.
bár az is kérdés milyen olaj lett belerakva, mert ki tudja ilyen silány volt és azért eszi, mert nem bírta a fordulatot pl.


Nem vidítottál fel, de köszi a választ Ha motorgenerálra van szükség a kopás miatt, az kb. mennyibe kerülhet? Egy 196.000km-t futott motor lehet már kopott? Persze az is lehet, hogy visszatekerték...

hy,
ha mindent fel akarsz ujitani akkor 300-400ezer forintnal kezdodik + munkadij...
ez persze fugg attol is, hogy milyen alkatreszeket teszel bele...


sutius Elküldve: 2016-09-01 13:09 Megvegyem? Vegyek ilyet?

p1tyeszka írta: Üdv! Valaki vásárolt már itt? Sehol nem találni ennyiért, lehet bóvli?


nallunk (RO) kedvezmeny nelkul ennyi...
P.S. ezekben amugy lehet cserelni csak magat a pompat, ami ugye toredekebe kerul az egesz egysegnek...

sutius Elküldve: 2016-08-03 15:23 Vezérműlánc

Csabika136 írta:
fishmong3r írta:
sutius írta:
fishmong3r írta: Sziasztok!
Hozzá jutottam egy E46 318i (N42) touring-hoz.
Elvileg ~285.000 km van benne. Ugyan nincs semmilyen jele, de egy picit aggódok a vezérműlánc miatt. Mennyire vagyok paranoiás?
Szóval egyfelől érdekelne, hogy kompletten (lánc, görgők, bármi egyéb amit ilyenkor cserélni kell), szereléssel együtt ez nagyságrendlieg mibe fáj? Szeretnék felkészülni. Másrészt szükségem is lenne valakire, aki megcsinálja nekem precízen. Szemezgessek a szervíz értékeléseknél, vagy esetleg van valaki, aki erre specializálódott?
Előre is köszönöm a tippeket.


Tavaj decemberben csereltem vezerlest, N42B18. Ha jol emlekszem az alkatreszek kb 40-50 ezer volt, Febi vezerles, elrng tomites. A munkadij 20-25 ezer...
Az eredeti vezerles kb dupla annyi lett volna. Ha van a szaknak celszerszamja 1.5-2 ora alatt meg is van


Kértem egy árajánlatot egy közeli szervízből (nem márkaszervíz).
Árajánlat

BMW E46 318i

Anyag megnevezése Alkatrész egységár Szükséges me Alkatrész Munkadíj

Vezérműlánc szett 48 600 Ft 1 48 600 Ft 51 435 Ft

Vezérműkerék VVT agy 1 235 000 Ft 1 235 000 Ft 0 Ft

Vezérműkerék VVT agy 2 235 000 Ft 1 235 000 Ft 0 Ft

Motorolaj 5W40 2 800 Ft 5 14 000 Ft 5 715 Ft

Olajszűrő 3 665 Ft 1 3 665 Ft 0 Ft

Levegőszűrő 8 960 Ft 1 8 960 Ft 1 715 Ft

Olajzócső 15 110 Ft 1 15 110 Ft 0 Ft

Vízpumpa 24 950 Ft 1 24 950 Ft 0 Ft

Fagyálló hűtőfolyadék 1 250 Ft 4 5 000 Ft 0 Ft

Segédanyagok 3 500 Ft 1 3 500 Ft 0 Ft

Bruttó

593 785 Ft 58 865 Ft

652 650 Ft
lol


Kövezzen meg aki úgy látja, de ennyiért inkább néznék a kocsimba 2 db tartalék motort. Ha széthullik, beteszem mindig a következőt. Ennyit nem szabad költeni egy E46-ra még akkor sem ha a világ legfrankóbb kocsija. De ahogy az árakat nézem, aki ezt az ajánlatot adta, nem gondolta komolyan.

ebbol a listabol kivennem a ket Vezérműkereket, mert nem biztos, hogy cserelni kell hacsak nem kopottak a fogak es kivennem meg a vizpumpat is mivel elektromos es nem sok koze van a vezerleshez
P.S. hacsak nem esedekes az olajcsere akkor azokat is kivennem es maris baratibb az ar