sutius fórum hozzászólásai

sutius Elküldve: 2015-12-29 19:24 Nem tudom mi a baja az autómnak

YELLOW írta:
Juc írta:
szotakdavid írta:
YELLOW írta:
Juc írta: Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni. Bár hasonló dolgokról már olvastam a fórumon, de az én autóm trükkösebb. Az autó: E46 320d 2005-ös évjárat, dízel, kézi váltós. A történet röviden:kb 2 hete az autó egyszer csak meleg indításnál nem indult, csak másodig próbára. Aznap utánna már nem mentem vele. Aztán másnap reggel csak 3. indításra indult. Jöttem mentem aztán egyszer csak nem indult 5 próbálkozás után sem. vártam egy órát majd láss csodát, harmadik próba és megy. Persze nagy találgatás mi lehet. Egyik ötlet: cserélj kulcsot. Megtettem, autó pöccre indult kb 3 napig. Aztán megint ugyanaz csak a harmadik napon már egyáltalán nem indult. Ok. Rákötöttük diagra, kb 20 hibakód (nyomás illetve üzemanyag rendszerrel kapcsolatos hibák). Hibák törölve,egy maradt: 40B90 csőnyomás vezérlés indításkor,az autó azonban indult. Azért cseréljünk üzemanyagszűröt, mondta a szerelőm. Jó. Csakhogy ott már megint nem akart indulni. Aztán rájöttünk, hogy nem halljuk a pumpát dolgozni mikor ráadjuk a gyújtást. Jó, akkor üzemanyag szivattyú csere is lesz. Megtörtént (bár kiderült a régi is jó volt még), autó mégsem indul. Teleraktuk gázolajjal, hátha az alacsony szint okozza a bajt. Hát nem. Majd próbaképpen rákötöttük a kannára a rendszert és akkor beindult. Következő lépéskén megint megint diag, sem elektromossági, semmi hiba. Akkor tisztítsuk ki az üzemanyagrendszert (tank, stb.). Majd egy computeres légtelenítés és szelep állítás után megint ment a kocsi. Ez volt tegnapelőtt. Tegnap megint megtréfált egyszer. Ma meg megint nem indul, pedig délelőtt még mentem vele. Amit tudok, ha gyújtásnál nem hallom a pumpát dolgozni, akkor nem is indul. Most elmegyek következő jó tanácsra üzemanyag szivattyú relét venni. De nem igazán értem miért van, az, hogy ha valamit csinálunk vele, akkor 2 napig jó, majd megint nem. Remélem valaki tud valami tanácsot adni, mert már k...ideges vagyok.
Ja, és esetleg valami jó szerelőt is ajánlhatnátok Keszthely környékén!

Előre is köszi.


egy jó szerelő nem a legdrágább cuccal kezdi a cserét. érdemes logikusan költséghatékonyan gondolkozni. lehet ugyanúgy a pumpa lesz a rossz, de nem esik az ember olyan dologba, mint Te, hogy a pumpa jó és feleslegesen vettél újat.

itt írtam az üzemanyag pumpa relével kapcsolatban, első friss oldalt olvasd el:
--->>> CLICK <<<---


Melyik Ac lett cserélve?


Amelyik a szűrőnél van a kocsi alján.


akkor a tankban lévő még lehet rossz, vagyis kezd meghalni. előbb relét cseréljétek meg. ha ugyanazt produkálja, akkor csak a nagy szivattyú lesz a ludas.

szerk.: egyébként az ülés alatti kiegészítő pumpa az nem együtt van a szűrővel? ezért nem is kérdeztem, mert írtad a szűrőcserét, meg az AC-t.

a dizeleknél nincs a motortérben az a szelep amin keresztül nyomást/nyomásveszteséget lehet mérni?

sutius Elküldve: 2015-12-29 13:37 Üzemanyag szivattyú

Megvolt a szivattyú csere és pöccre indult

sutius Elküldve: 2015-12-27 18:22 Üzemanyag szivattyú

YELLOW írta:
sutius írta:
sutius írta:
YELLOW írta:
sutius írta:
YELLOW írta:
sutius írta: köszönöm, megyek le is kapom a kesztyütartót
és a relét csak egyszerüen kihuzom?



nézd meg, hogy gyújtás ráadásnál kattan-e. ujjadat rárakod lehet érezni, de hallani is lehet.
nem szedtem még ki onnan relét, de szerintem látni, hogy jön ki. fülek fogják szerintem.

na sikerült kiszednem, csak simán ki kell huzni. mérni nem tudtam mert itthon nincs mivel...
ha gyujtás ráadásakor kattog, az azt jelentihogy, a relé jó és a szivattyú meghalt?


nem feltétlen. leírtam lentebb. mert ha kattan, akkor behúz a relé. de ha az érintkezők pogácsája beégett, kokszos, sérült, akkor nem ad elég kontaktot, nem vezet át elég áramot.

próba képen tedd át valamelyik másikat ami ződ, aztán nézd meg. úgy megy-e a szivattyú, vagy beindul-e az autó. ha azzal sem jó, akkor szivattyú lesz biztosra.

megpróbálom kicserélni egy másikra, ha jól látom ez a duda,gondolom ezt gond nélkül kivehetem


na áttettem egy másikat és ugy sem megy a szivattyú, nem is indul és hogy boldog legyek lemerült az aksi is...


akkor akksi feltölt, szivattyú csere.

köszönöm a segitséget, beszéltem a szerelőmmel és holnap megnézi, kiméri a kábelt, hogy nehogy szakadás legyen valahol és ha van áram akkor szivattyú csere...

sutius Elküldve: 2015-12-27 17:32 Üzemanyag szivattyú

sutius írta:
YELLOW írta:
sutius írta:
YELLOW írta:
sutius írta: köszönöm, megyek le is kapom a kesztyütartót
és a relét csak egyszerüen kihuzom?



nézd meg, hogy gyújtás ráadásnál kattan-e. ujjadat rárakod lehet érezni, de hallani is lehet.
nem szedtem még ki onnan relét, de szerintem látni, hogy jön ki. fülek fogják szerintem.

na sikerült kiszednem, csak simán ki kell huzni. mérni nem tudtam mert itthon nincs mivel...
ha gyujtás ráadásakor kattog, az azt jelentihogy, a relé jó és a szivattyú meghalt?


nem feltétlen. leírtam lentebb. mert ha kattan, akkor behúz a relé. de ha az érintkezők pogácsája beégett, kokszos, sérült, akkor nem ad elég kontaktot, nem vezet át elég áramot.

próba képen tedd át valamelyik másikat ami ződ, aztán nézd meg. úgy megy-e a szivattyú, vagy beindul-e az autó. ha azzal sem jó, akkor szivattyú lesz biztosra.

megpróbálom kicserélni egy másikra, ha jól látom ez a duda,gondolom ezt gond nélkül kivehetem


na áttettem egy másikat és ugy sem megy a szivattyú, nem is indul és hogy boldog legyek lemerült az aksi is...

sutius Elküldve: 2015-12-27 17:08 Üzemanyag szivattyú

YELLOW írta:
sutius írta:
YELLOW írta:
sutius írta: köszönöm, megyek le is kapom a kesztyütartót
és a relét csak egyszerüen kihuzom?



nézd meg, hogy gyújtás ráadásnál kattan-e. ujjadat rárakod lehet érezni, de hallani is lehet.
nem szedtem még ki onnan relét, de szerintem látni, hogy jön ki. fülek fogják szerintem.

na sikerült kiszednem, csak simán ki kell huzni. mérni nem tudtam mert itthon nincs mivel...
ha gyujtás ráadásakor kattog, az azt jelentihogy, a relé jó és a szivattyú meghalt?


nem feltétlen. leírtam lentebb. mert ha kattan, akkor behúz a relé. de ha az érintkezők pogácsája beégett, kokszos, sérült, akkor nem ad elég kontaktot, nem vezet át elég áramot.

próba képen tedd át valamelyik másikat ami ződ, aztán nézd meg. úgy megy-e a szivattyú, vagy beindul-e az autó. ha azzal sem jó, akkor szivattyú lesz biztosra.

megpróbálom kicserélni egy másikra, ha jól látom ez a duda,gondolom ezt gond nélkül kivehetem

sutius Elküldve: 2015-12-27 16:59 Üzemanyag szivattyú

YELLOW írta:
sutius írta: köszönöm, megyek le is kapom a kesztyütartót
és a relét csak egyszerüen kihuzom?



nézd meg, hogy gyújtás ráadásnál kattan-e. ujjadat rárakod lehet érezni, de hallani is lehet.
nem szedtem még ki onnan relét, de szerintem látni, hogy jön ki. fülek fogják szerintem.

na sikerült kiszednem, csak simán ki kell huzni. mérni nem tudtam mert itthon nincs mivel...
ha gyujtás ráadásakor kattog, az azt jelentihogy, a relé jó és a szivattyú meghalt?

sutius Elküldve: 2015-12-27 14:51 Üzemanyag szivattyú

köszönöm, megyek le is kapom a kesztyütartót
és a relét csak egyszerüen kihuzom?

sutius Elküldve: 2015-12-27 14:26 Üzemanyag szivattyú

YELLOW írta:
sutius írta:
szotakdavid írta:
sutius írta: Üdv,
azt szeretném kérdezni, hogy üzemanyag szivattyúból milyet érdemes venni? melyik a gyári beszállitó?
Hála a kis Jézuskának karácsony estéjén behalt az üzemanyag szivattyum....


Vdo a gyári

köszönöm!
még csak annyit, hogy mennyi a valószinüsége annak, hogy a szivattyu egyszerüen csak meghal? semmi előjel nélkül?



kb. ugyanannyi, mint bármi másnak, ami el tud romlani. nem feltétlen van előjele elromlásnak. morbid, de előjel nélkül is kaphat bárki szívrohamot, agyvérzést úgy, hogy relatíve egészségesen élt.
pumpa reléje, biztije meg lett nézve? ha azok jók, akkor csak a pumpa a rossz.

a biztit megnéztem,a relé merre van?
Mikor 2.es állásba teszem a kulcsot nem hallom, hogy töltene a pompa és az injektoroknál lévő szelepnél sem jön üzemanyag és nyomás sincs benne....



sutius Elküldve: 2015-12-27 13:56 Üzemanyag szivattyú

szotakdavid írta:
sutius írta: Üdv,
azt szeretném kérdezni, hogy üzemanyag szivattyúból milyet érdemes venni? melyik a gyári beszállitó?
Hála a kis Jézuskának karácsony estéjén behalt az üzemanyag szivattyum....


Vdo a gyári

köszönöm!
még csak annyit, hogy mennyi a valószinüsége annak, hogy a szivattyu egyszerüen csak meghal? semmi előjel nélkül?

sutius Elküldve: 2015-12-25 11:21 Üzemanyag szivattyú

Üdv,
azt szeretném kérdezni, hogy üzemanyag szivattyúból milyet érdemes venni? melyik a gyári beszállitó?
Hála a kis Jézuskának karácsony estéjén behalt az üzemanyag szivattyum....

sutius Elküldve: 2015-12-24 08:59 BMW318i E46

A B16/18/20 furatbeli különbségéhez egy kérdés:
én ugye nemrég szedtem szét a motort és szinte minden alkatrész kompatibilis mindhárom motorral( hengerfej tömités, szelepfedél tömités,sőt még a gyürük is ugyanazok).
Most ha 1.6 nak és 2.0 ugyanz pl a hengerfejtömitése, nem kellene ugyanaz legyen a furat mérete is?
Vagy lehet, hogy a furat méret ugyanaz csak a dugatyuk hosszabb uton mozognak? és innen van a lökettérfogatbeli kölönbség?

sutius Elküldve: 2015-12-23 19:55 BMW318i E46

hil írta:
Bitu79 írta:

Az n40 jó motor.Bátran állíthatom.Jól is gyorsul.Ezzel a motorral is rugalmasan lehet autózni,szinte sportautósan.Az a sok fikázás meg nem érdekel,amit írtak róla páran,baromságok.Nem kell 200 lovas e46-osokhoz hasonlítani.Ez a motor igenis nagyon dinamikus közlekedést tesz lehetővé!Az,hogy a 141 lovas 200Nm erős autód miért nem megy azt meg nem mondom.
Lehet elsőre kéne neki egy diag.Nem szív valahol fals levegőt?
Annak mennie kéne azért már.20 ló és 50nm különbség van az enyémhez képest.
Itt egy vidi egy másik n42b20 gyorsulásáról:
https://www.youtube.com/watch?v=Rf3PRLyJGIg


Én pl sokat megyek a sajátommal 1600-2000 rpm körül pl városban 5. fokozatban és simán bírja.Még 3-4 emberrel is.Orfűről visszafele jövök Pécsre,simán bírja ott is az 5. sebességet,pedig az jókora emelkedő.Ha lepadlózom,még gyorsul is.(5.-ben 50-ről)
Pedig ugye gyengébb mint a tiéd.

Még egy ötlet:Nem csúszik a kuplung?
Attól tuti h. nem megy rendesen a kocsi.

U.I.:Yelow vasa

N42B18A motorkódú: 1796 cm3, 16 szelepes, Valvetronic, dupla-VANOS,
soros 4 hengeres hosszában

1796 cm3
116 LE / 5500 rpm
175 Nm / 3750 rpm


TELJESÍTMÉNY

0-100 Km/h: 10,9 s (gyári érték, de szerintem kevesebb)

Az n40 is hasonlóan lép.

A tiédnek még jobban kéne.

Igazából 2 éve gondolkoztam az autó cserén, több helyen is kértem véleményeket az N42b20 motorról, nem igazán beszélt róla senki, igaz, szerelők időnként dícsérték, hogy milyen szar......







Azt, hogy milyen szar mi sem jelzi jobban, hogy 2001-ben az N42B18 a kategóriája legjobb motorja volt és mivel a B20 nem sokban kölönbözik az sem lehet rossz...
Azt, hogy szar motor én is magkaptam de hogy a mostani szerelőmet idézzem: " Norbikám, nincsn szar motor csak tulaj és szar szerelő"


sutius Elküldve: 2015-12-23 18:00 BMW318i E46

hil írta: Sziasztok!
N42B20 tulajdonosokat kérdeznék: korábban M43TU (118le) motoros autóm volt, ahhoz tudom hasonlítani a mostani N42 motort.
Ott, ahol a 118le-s motorral 5-ben tudtam menni (hegyek-völgyek, Bp-Zsámbék útvonal például), ennél bizony gyakran vissza kell váltogatni akár még 3-ba is. A 4. fokozat szinte semmire nem használható a motor rugalmatlansága miatt, sokkal ,többet kell váltogatni. Fogyasztása, noha a gyári adatokat nézve kevesebbet adnak meg mint az M43-nál, valójában úgy 1 literrel magasabb.
Ha városban gyorsítok 5-ben a pillanatnyi fogyasztás mérő egyből a 20-on van.Ez igaz 4-ban is. Amúgy kb 80 fölött már jobban gyorsul mint az M43.
Korábbi tanulmányaimból néhány emlékképem még van, miszerint alacsonyabb fordulaton erősebb a 2 szelepes motor, mert jobb a hengerben a keveredés. Ezt a dolgot már más autóknál is észrevettem, megtapasztaltam a 2/4 szeleppel kapcsolatban és nálam mindig a 2 szelepes tűnt jobbnak. (Az Opel pl. ennek a problémának a megoldására találta ki a Twinport rendszert: alacsony fordulaton 2 szelepesként működik az egyébként 4 szelepes motor)
Vagy és ezért kérdezek, más vezetési stílust kéne alkalmaznom, hogy az élmény élmény lehessen? Ezért kérném a véleményeteket, tapasztalatotokat.

Nagyon, nagyon nem vagyok elégedett ezzel a motorral a menet tulajdonsági miatt, már felmerült az is, hogy eladom és veszek egy M43-as motorral szerelt autót. Gondolom, az N42B18, vagy az N40 motorok esetében meg még sokkal rosszabb lehet a helyzet.
Félreértés ne essék, nem autó versenyzésre használom és nem is olyan a stílusom.
Előre köszönöm a válaszokat,
bye:hil

Nekem N42B18 van és nagyon meg vagyok vele elégedve. A pillanatnyi fogyasztás mérő az nállam is hamar kiakad, városban ritkán szoktam 5-be tenni de ha kell birja.
2, 3, 4-ben 2500 körül már elég szépen húz de 3500 körül már bebasz az ülésbe.
Nekem elég rugalmasnak tünik ez a motor, nem kell agyon pörgetni, hogy menjen.
Ki kellene próbálj egy olyan B18/20 motort ami tökéletesen müködik és azzal összehasonlitani, ugy könnyebb véleményt formálni

sutius Elküldve: 2015-12-22 20:27 Társalgó

Bitu79 írta:
sutius írta:
KGR írta:
sutius írta: Udv,
azt szeretnem kerdezni, hogy: egy E46 faceliftbol hogy lehet kiszedni a veseket?


Öngyújtóval biztos kijön.

Viccet félretéve. Ahogy néztem, elvileg bepattintós. Viszont amikor nézegettem az autókat nagyon soknál láttam azt a megoldást, hogy valamilyen módszerrel a vesék belső (nem látható) szélét kicsit ráolvasztották a motorháztetőre. Gondolom törékenyek a rögzítőfülek vagy nem fognak eléggé és emiatt rezonálhatott.

a bal oldalit kiszedte egy nyuszi, szerencsére más nem tört, hajlott.
A vesék belső oldalán van 3 rögzítőfül( két oldalt és a felső részben), azokat kell kipattintani és akkor könnyen kijön.


https://www.youtube.com/watch?v=qqPkEq7sCnE

Itt egy vidi,hogy könnyebb legyen tesó.

köcce , ezeket a videokat en is lattam de a faceliftnél más kicsit. nállam egy van fent és a két oldalt 1-1. az oldalsókból az egyiket alig találtam meg...
már hozzá akartam vágni a másik oldalához is azt a kurva nyulat



sutius Elküldve: 2015-12-22 19:02 Társalgó

KGR írta:
sutius írta: Udv,
azt szeretnem kerdezni, hogy: egy E46 faceliftbol hogy lehet kiszedni a veseket?


Öngyújtóval biztos kijön.

Viccet félretéve. Ahogy néztem, elvileg bepattintós. Viszont amikor nézegettem az autókat nagyon soknál láttam azt a megoldást, hogy valamilyen módszerrel a vesék belső (nem látható) szélét kicsit ráolvasztották a motorháztetőre. Gondolom törékenyek a rögzítőfülek vagy nem fognak eléggé és emiatt rezonálhatott.

a bal oldalit kiszedte egy nyuszi, szerencsére más nem tört, nem hajlott.
A vesék belső oldalán van 3 rögzítőfül( két oldalt és a felső részben), azokat kell kipattintani és akkor könnyen kijön.