szanitec Elküldve: 2020-01-09 22:16 Hogyan lehet nullázni ,a szervíz Km számlálót?
Sziasztok!
A számítógép figyelmeztetett a szerviz intervallum esedékességére, ezért belenéztem. A hátsó fékbetétek cseréjéig 40km volt vissza. Mivel azoknak egyébként semmi baja, lenulláztam a számlálót, a neten talált módon, gondoltam úgy nem fog majd idegesíteni a szerviz figyelmeztetés, amikor majd a nullához ér. Persze véletlenül az első fékbetétet nulláztam, csak utána a hátsót. Az eredmény mindkettőnél az lett, hogy újabb intervallum helyett, sok mínusz jelet mutat (---------), valamint hibaként megjelent a műszerfalon, hogy a fékbetétek elkoptak. Legalábbis az ennek megfelelő kis jelecskék.
Azt kétlem, hogy egy nullázástól elszállt volna mindegyik szenzor, viszont azt olvastam valahol, hogy ha a szenzor már elkopott, nem vágja ki rögtön hibára, csak ha lehúzom vagy megpróbálom így lenullázni. Lehetséges, hogy el voltak már kopva, csak a nullázásig nem jelezte? Ez igaz?
Illetve kérdésem az lenne, hogy ilyenkor most mit tudok tenni? Ha rádugok egy hibakód olvasót és törlöm a hibakódot, az megoldja ezt a problémát vagy most vehetek egy első és egy hátsó kopásjelző szenzort is?
A számítógép figyelmeztetett a szerviz intervallum esedékességére, ezért belenéztem. A hátsó fékbetétek cseréjéig 40km volt vissza. Mivel azoknak egyébként semmi baja, lenulláztam a számlálót, a neten talált módon, gondoltam úgy nem fog majd idegesíteni a szerviz figyelmeztetés, amikor majd a nullához ér. Persze véletlenül az első fékbetétet nulláztam, csak utána a hátsót. Az eredmény mindkettőnél az lett, hogy újabb intervallum helyett, sok mínusz jelet mutat (---------), valamint hibaként megjelent a műszerfalon, hogy a fékbetétek elkoptak. Legalábbis az ennek megfelelő kis jelecskék.
Azt kétlem, hogy egy nullázástól elszállt volna mindegyik szenzor, viszont azt olvastam valahol, hogy ha a szenzor már elkopott, nem vágja ki rögtön hibára, csak ha lehúzom vagy megpróbálom így lenullázni. Lehetséges, hogy el voltak már kopva, csak a nullázásig nem jelezte? Ez igaz?
Illetve kérdésem az lenne, hogy ilyenkor most mit tudok tenni? Ha rádugok egy hibakód olvasót és törlöm a hibakódot, az megoldja ezt a problémát vagy most vehetek egy első és egy hátsó kopásjelző szenzort is?