szeda fórum hozzászólásai

szeda Elküldve: 2012-03-30 16:09 Apró hibák

ZoliE36Compact írta:
Coyote írta:
Alesi írta:
Szabi46 írta: E46-hoz hogyan lehet rögzíteni rendszámtábla keretet hátra? Mert nekem úgy van felragasztva szerintem 2oldalú ragasztóval a rendszám, és nem szeretném elhagyni, kicsit drága mulatság lenne.


Nekem 3 éve van odaragasztva kétoldalúval, és max feszítővassal lehetne őket leszedni


milyen ragasztó? csak mert nekem is tetszik a felragasztott rendszám, de parázok én is, hogy leesik. Jársz gépi mosóban?


a neve TESA tükörragasztó pl. nekem egy nehéz tükröt tart a falon, én se akartam hinni benne, de működik. gondolom arra kell nagyon figyelned h jól zsírtalanatíts!



Biztos van az angoloknak valami speckó ragasztójuk erre is.Bár ott műanyag a rendszám

szeda Elküldve: 2012-03-28 23:26 Idegesítõ nyikorgások az autóból.

BalaBMW írta: Nekem a Touringban a hátsó "kalaptartó" (??) nyikorog rohadtul. Rossz úton nyekereg, alapjáraton meg zörög. Erre valakinek van ötlete? Teljesen mindegy, hogy ki van-e húzva vagy sem ez a tünet mindig fenn áll.


Nekem is szokott, de ami ennél is jobban idegesít az a hátsó ablak kopogása.Lehet azon állítani?

szeda Elküldve: 2012-03-27 10:32 Motorgenerál!

ZoliE36Compact írta:
kempelen írta:
ZoliE36Compact írta: hali!

és olyat lehet hogy én mondjuk 1 háromezres dizelt tennék a mostani helyére?
üdw
z ügynök


Persze, de ahhoz kell engedély az NKH-tól, ami elég macerás időben, pénzben és türelemben, mivel az már átalakításnak számít.

(ráadásul a te esetedben semmi esélyed, mert E36 compact-ban nem létezett 30d és soha nem fogják engedélyezni )




és amiket kint látok?
321lovas M-es motorral , compact.
van más böszme motorokkal épített autók. compactok. ?
mindenféle tüv engedélyről meg ilyenekről írnak a leírásában.
tehát ha 1 kint átalakított kocsit hozok be az oké, de ha én tennék bele más mocit az nem oké? ez csak örökre 1 álom marad???


Igen.Ha kint kapott forgalmit és azt behozod akkor annak itthon is kell hogy adjanak.ez az egy megoldás. A kit car is csak így működik itthon.Kivéve a bogár alvázra épített cuccok mert arra a majosházi csókának már van sorozatengedélye.....

szeda Elküldve: 2012-03-27 10:25 Motorgenerál!

kempelen írta:
ZoliE36Compact írta:
kempelen írta:
ZoliE36Compact írta: hali!

és olyat lehet hogy én mondjuk 1 háromezres dizelt tennék a mostani helyére?
üdw
z ügynök


Persze, de ahhoz kell engedély az NKH-tól, ami elég macerás időben, pénzben és türelemben, mivel az már átalakításnak számít.

(ráadásul a te esetedben semmi esélyed, mert E36 compact-ban nem létezett 30d és soha nem fogják engedélyezni )



és amiket kint látok?
321lovas M-es motorral , compact.
van más böszme motorokkal épített autók. compactok. ?
mindenféle tüv engedélyről meg ilyenekről írnak a leírásában.
tehát ha 1 kint átalakított kocsit hozok be az oké, de ha én tennék bele más mocit az nem oké? ez csak örökre 1 álom marad???


Az ott kint van, ez meg itt.
A tüv engedély sem egyszerű odakint egy olyan autóra, ami hivatalosan nem létezett, de ott legalább végig tudod csinálni a macerát. Biztos vagyok abban hogy ott sem elég csak az hogy hely legyen a motornak a motortérben... kell a többi sallang is például fékek, satöbbi....
De ott kint végigcsinálhatod, ha van rá pénzed.

Itt is megpróbálhatod, hajráááá....ha be tudod a bürokratáknak egy rakás papírral bizonyítani, hogy amit csinálsz biztonságos, akkor engedélyezni fogják. De a kisebb ellenállás felé fognak mozdulni, ami pedig azt jelenti, hogy hivatalosan nem létezett olyan amit kérsz és a közutakon ez így biztonságosabb, mintha közútra engednének egy ilyen lóerőgyárral.

Csinálj drift autót rendszám nélkül és nem közúton. Ott a variációk száma végtelen és kiélheted benne magad.



Felesleges nekivágni.Max 10% teljesítményeltérés lehet és csak olyan motorral szerelheted ami volt a típusban.Így ha TDS-ed volt elmehetsz egészen 99 lóig
Nálunk másak a szabályok.Az átalakítási engedély sem a tunereknek lett kitalálva hanem hogy benzinesből dieselt tudjanak csinálni... Ráadásul a szabályozás még a nagy autóimport idejében született.Enyhén elavultnak nevezném.
Ha nem vagy beszari akkor belerakod amit akarsz, úgysem nyitja ki senki, műszakin meg tejelsz mint a katonatiszt.

szeda Elküldve: 2012-03-24 20:33 Heeelp...!

Coyote írta:
szeda írta: Bár nem pánik mégis segítséget kérnék.Úgy néz ki elkelt a 320D-m és keresnék olcsóbb benzines 46-os.Lehet compact, kombi, sedan bármi de dízelt inkább ne.
A határt valahol 1.2M-ban húznám meg.ennyi marad a kocsiból és még nagy szerviz is kell ugye.Kicsit szűkös de ha valaki tud valamit amiben van ráció örülnék ha szólna privát üzenetben.Használtautó.hut nézegetem de semmi konkrétum. A kocsi kb max 2 hónapon belül kéne tehát túl sok időm nincs rá.


Én ezt nézném, a különleges színe miatt. Túl sok opciód nincs, ennyi pénzért ebből lehet válogatni, ha hármas BMW-t nézel:
- full fapad, használt állapotban
- jól felszerelt ipari hulladék,
- sok kilométeres, korrekt módon karbantartott egyed

az utóbbira szavaznék, de eléggé zsákbamacska a dolog. esetleg egy csodaszép E36?


Hát tekintve hogy az enyém egy jól felszerelt ipari hulladék kategóriában volt vagy van olyat nem szeretnék.Bár a nagy navis fejet nagyon sajnálni fogom és a tempomatot is.
36-os annyira nem szeretnék mert már öreg.Inkább egy 39-et.De napi 20km-re kell és annak is a 75%-a autópálya.Így akár 328 is lehet ha jó áron van.

szeda Elküldve: 2012-03-24 17:57 Heeelp...!

Bár nem pánik mégis segítséget kérnék.Úgy néz ki elkelt a 320D-m és keresnék olcsóbb benzines 46-os.Lehet compact, kombi, sedan bármi de dízelt inkább ne.
A határt valahol 1.2M-ban húznám meg.ennyi marad a kocsiból és még nagy szerviz is kell ugye.Kicsit szűkös de ha valaki tud valamit amiben van ráció örülnék ha szólna privát üzenetben.Használtautó.hut nézegetem de semmi konkrétum. A kocsi kb max 2 hónapon belül kéne tehát túl sok időm nincs rá.

szeda Elküldve: 2012-03-24 17:52 Gumi

hancurozo írta:
BarG írta:
Coyote írta: inkább a hátulja csússzon, ne az eleje

Várom a véleményeket.


Alapjaiban ROSSZ gondolat. Ha ugyanannyit csúszik a kocsi eleje, akkor korrigálsz egyszerűen és az úton maradsz, ha meg a háta csúszik ugyanannyit, mint az előbb az eleje, akkor meg az árokból fognak kidaruzni. Az autók sokkal érzékenyebbek a hátsó kerekük elmozdulására, mint az elsőkére, gondolj bele, amikor tolatsz és az első kereket kormányzod, mennyivel érzékenyebben reagál a gép kormánymozdulatra. Úgyhogy a gumisnak igaza volt, és bárhány gumist megkérdezel, mind ugyanazt fogja mondani.


Hátra kell a jobb gumi, mivel az első keréken érzed csak ha elveszítette a tapadást (kivéve nagy sebességű kanyarvétel). Ha hátul van a jobb akkor ha bizonytalan a kocsi elveszed a gázt, ha fordítva csinálod nem fogod észrevenni ha már úszik a hátsó, csak ha hirtelen kerülnöd vagy fékezned kell főleg esőben. (akkor meg már régen késő)



Ugyanakkor a fékhatás java elöl van.Ha bajban vagy cseszheted ha elöl szar a gumi.Inkább legyen mindenhol egy közepes állapot legalább de szar semmi esetre sem.

szeda Elküldve: 2012-03-23 07:45 Társalgó

Robinson írta: hil,

a f*s témához szeretném hozzátenni, hogy annakidején egy 1.6-os fiat stilo-val mentem megnézni egy 1.6-os e46-ot. Átültem, odaléptem neki, és gyengébb volt mint a stilo.
Visszaültem az olasz hulladékba, és fél úton hazafelé morogtam az asszonynak (320km-t utaztunk, hogy megnézzük a kocsit). Lehet rajongani egy márkáért, de ami szar az szar.
Így lett kávédarálóm. Bár a 20i-nek (szigorúan a 6 hengeres változat) jobban örültem volna, és most is talán jobban szeretném, de ez van... 500 forintos benzinnél azért már nem annyira mindegy.


Hát ilyenkor látszik a legjobban hogy azért az a szaros fiat mégsem olyan szar.Főleg a szerviz menüpontban nem tud versenyre kelni egy bmw vele.
De mindennek megvan a maga helye és rendeltetése.

szeda Elküldve: 2012-03-13 11:51 Motorolaj

hancurozo írta:
YELLOW írta: nem érted. arra akartam utalni, hogy a gyári ajánlásban azért van nagyobb viszkozitású olaj, ha a véknyabbat már csipegetné. majd ha az 5w-30-ból is eszik, akkor lehet motort felújítani. km-hez felesleges kötni, mert csak az első tulajos autóknál lehet biztosat mondani.


Te nem érted. Azonos teljesítményszintű (LL-04) olajat feltételezve, üzemi hőfokon azonos viszkozitású a 0W- és az 5W- olaj. Csak -25 fok alatt lessz különbség. Tehát, ha a 0W- olajból eszik, akkor az 5W- olajból is fog. -20 fokon is szinte azonos a viszkozitásuk.


azért a 0W és az 5W között bizony van különbség még ha nem is annyira kézzel fogható mint egy 15 és egy 0W között deeee vaaaaan!!!

szeda Elküldve: 2012-03-12 08:18 Autómata váltó hibakód

YELLOW írta: ismerősöm E39 525d-jéban, külföldön 180 km/h-nál egy hibaüzenet dobódott fel a váltóról. elfolyt az olaj., legalábbis elmondás szerint egy nagy olajfolt volt alatta.
mi okozhat ilyet? ha jól tudom van valami szűrő is, ott elmehet az olaj?

köszi!


Van szűrő de belül a karterben.Ez valami tömítés lesz csak.

szeda Elküldve: 2012-03-08 18:41 Hallott már valaki ilyen hibáról?

YELLOW írta:
szeda írta:
YELLOW írta:
bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
BalaBMW írta: Lendkerék nem lehet mert autómata szal akkor marad ez az ékszíj dolog. Mostanában nincs időm szervízbe vinni az autót és napi nagyüzemben van szal mekkora probléma ez? Sürgősen kéne cserélni vagy ráér és csak idegesítőbb lesz? És kb mennyi az alkatrész?


alkatrészeket olyan 35ezer és 75ezer között lehet találni. azt hiszem a gyári Corteco.
baj akkor van, ha lerobban róla a gumi és szétver ott valamit, vagy az ékszíj, ami levágódik róla.


Na meg még felrobban és kigyullad, nem?


Be kell fújni a szíjat szilikonnal, ha elhallgat, akkor meg kell rá venni a gyárit, ami nyikorgásgátló bevonattal van ellátva.


hát már láttam olyat, igaz nem BMW-nél, hogy szépen lerobbant róla...


A baj az hogy elég nagy erővel feszíti a szíj.Egy oldalon beszakad a gumiágy és emiatt a kerékbe tojás meg nyolcas lesz.azért nyikorog amikor leállítod mert a szíj nem fut rajta mindig síkban a többi kerékkel.A baj az hogy folyamatosan nyíródik a gumi része és el fog engedni pár 100km alatt.Ha lerepül akkor előre fog repülni a hűtő felé mert a szíj arra fogja húzni hiszem a motor felé nincs hely.Arra pedig a vízhűtő van! és ez a kerék van pár kiló tehát nagyot csap.Persze veszélyben van minden körülötte, felette.A hűtő lapát, burkolat stb.
Egyébként a szíj nem ver szét semmit.Nekem Hétfőn szakadt el mert a generátor megadta magát és beállt a csapágy.Egyszerűen leszakadt a fele és leugrott a maradék a helyéről.Előtte persze a generátor irtózatos nyikorgásba kezdett az autópályán és kigyulladt a töltéslámpa.Az egész kb 10 másodperc volt.
Szóval a főtengely ékszíjtárcsa cserélye kb 20 perc.Burkolat lebont, hűtőlapát kiszerel (2darab 30-as villás), majd a szíjat leakasztod. Légkulccsal a szíjtárcsa csavarját lelazítod és lejön simán a kerék.Nekem legalábbis lejött.aztán minden visszafelé.
Én légkulcs nélkül nem tudtam lelazítani a szíjtárcsát mert elforgattam a motort.



én is a tárcsán lévő gumi lerobbanására gondoltam... viszont a szíj, haúgy szakad el, az is szét tud csapni pár dolgot ott. mondjuk nekem benyás van, csak abból indulok ki.


Akkor szerencsém volt.

szeda Elküldve: 2012-03-08 18:38 Áhhhh....a sok nem normális...

YELLOW írta:
ZoliE36Compact írta:
RePTaiL írta:
moca írta: Szerintem ezt ő se gondolta komolyan....



pff


sufnyi japány tuning állat


nekem is e36om van , de erre alig ismertem rá......
mit jelent az h AF-es? vmi lefoglalt izé? vagy lopott izé? vagymi?


ha jól tudom az AF-es az, amikor külön engedéllyelel van ellátva. pl lopott, de forgalomba helyezhető rendőrség által engedélyezve. vagy más motor van beépítve. valami egyedi beépítés. de a googli megmondja.


Hát ez így nem pontos.Hatóságilag egyedi azonosítóval ellátva.Ennek lehet oka bűncselekmény vagy más esemény például korrózió, sérülés stb.
Ha az alváz vagy motorszám megsérül és nem olvasható akkor kérelmezni kell egyedi azonosító ellátásával.
Ez nem jelent semmit mert például ha sérült a jobb eleje és a szám is akkor egyből ütik az újat.
Ettől még lehet jó az autó

szeda Elküldve: 2012-03-08 08:14 Hallott már valaki ilyen hibáról?

YELLOW írta:
bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
BalaBMW írta: Lendkerék nem lehet mert autómata szal akkor marad ez az ékszíj dolog. Mostanában nincs időm szervízbe vinni az autót és napi nagyüzemben van szal mekkora probléma ez? Sürgősen kéne cserélni vagy ráér és csak idegesítőbb lesz? És kb mennyi az alkatrész?


alkatrészeket olyan 35ezer és 75ezer között lehet találni. azt hiszem a gyári Corteco.
baj akkor van, ha lerobban róla a gumi és szétver ott valamit, vagy az ékszíj, ami levágódik róla.


Na meg még felrobban és kigyullad, nem?


Be kell fújni a szíjat szilikonnal, ha elhallgat, akkor meg kell rá venni a gyárit, ami nyikorgásgátló bevonattal van ellátva.


hát már láttam olyat, igaz nem BMW-nél, hogy szépen lerobbant róla...


A baj az hogy elég nagy erővel feszíti a szíj.Egy oldalon beszakad a gumiágy és emiatt a kerékbe tojás meg nyolcas lesz.azért nyikorog amikor leállítod mert a szíj nem fut rajta mindig síkban a többi kerékkel.A baj az hogy folyamatosan nyíródik a gumi része és el fog engedni pár 100km alatt.Ha lerepül akkor előre fog repülni a hűtő felé mert a szíj arra fogja húzni hiszem a motor felé nincs hely.Arra pedig a vízhűtő van! és ez a kerék van pár kiló tehát nagyot csap.Persze veszélyben van minden körülötte, felette.A hűtő lapát, burkolat stb.
Egyébként a szíj nem ver szét semmit.Nekem Hétfőn szakadt el mert a generátor megadta magát és beállt a csapágy.Egyszerűen leszakadt a fele és leugrott a maradék a helyéről.Előtte persze a generátor irtózatos nyikorgásba kezdett az autópályán és kigyulladt a töltéslámpa.Az egész kb 10 másodperc volt.
Szóval a főtengely ékszíjtárcsa cserélye kb 20 perc.Burkolat lebont, hűtőlapát kiszerel (2darab 30-as villás), majd a szíjat leakasztod. Légkulccsal a szíjtárcsa csavarját lelazítod és lejön simán a kerék.Nekem legalábbis lejött.aztán minden visszafelé.
Én légkulcs nélkül nem tudtam lelazítani a szíjtárcsát mert elforgattam a motort.

szeda Elküldve: 2012-03-07 10:48 Bõrülések felújítása

C5abi írta: Sziasztok,

lehetseges, hogy bontobol szerzek ket m-es sportulest, es lecserelem a normal uleseket azokra?
Gondolom nem csak 4 csavart meg egy csatlakozot lehuzok, majd vissza.

Mire kell figyelni?
Ha a normal ules mechanikusan allithato, celszeru mechanikus sportuleseket keresni, vagy lehet elektronikus memoriast is?

Valaszaitokat elore is koszonom!
//Csabi


Hát az elektromoshoz vezetékelni is kell bőven! Nem kis meló! Ha nem akarsz sokat szívni akkor szerintem maradj a mechanikánál.

szeda Elküldve: 2012-03-07 10:43 Hallott már valaki ilyen hibáról?

YELLOW írta:
BalaBMW írta: Sziasztok!

Egy olyan tünet lépett fel az autón, hogy amikor leállítom nyikkan egy hangosat valami a motortérben. Az autó pöccre indul, szépen teszi a dolgát, de mikor leállítom jön ez a nyikkanás. Volt már valakinek ilyen gondja? Vagy ötlet esetleg?

Köszi előre is!


- főtengely ékszíjtárcsa
- lendkerék


Ja.Ékszíjtárcsa gumiágya szakadt