leroyclub
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 2003

státusz leroyclub

Törzsvendég

Elismertség: 5% (8 pont) | Hozzászólások: 157

Elküldve: 2015. július 29. szerda, 21:25


Újra írok hátha valakinek azóta előjött ez a hiba. Kipufogó szag szivárog be az utastérbe. Legjobban a csomagtartóban érezni. Ha megy a klíma talán akkor jön be a legjobban, de lekapcsolt ventilátornál is valahonnan bemászik. Ha minden ablak fel van húzva és klíma nélkül megy a keringetés akkor általában nem érezni. Ami már cserélve volt: flexibilis cső, turbótömítés, csövek átnézve, új intercooler. Elvileg a kipufogó is átnézve. Volt már 3 szerelőnél azt mondja nem lát kifújást sehol... A legérdekesebb, hogy a csomagtérben koncentrálódik, ha azt felnyitom nagyon büdös csap meg mindig.

autója adatai
Széria: 3
Típus: E30
Kivitel: Sedan
Modell: 318i
Évjárat: 1984

státusz janeszkaaa

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 2

Elküldve: 2012. június 27. szerda, 00:06


Sziasztok! nekem van egy 318im e30,84es évjáratú injektoros! oan problémám van,hogy meg küldöm,és egyszer csak le áll,és nem akar be indulni! sem tolásra,sem akkor ha huzzuk! szerintetek mik okozhatják? és meléé teszem,hogy 5-6 ezres frodulaton ki hagy! előre is köszönöm!

jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2012. május 27. vasárnap, 12:27


Szia.

http://bmwfans.info/parts/cata...el_sensor/
Az 1-es a pumpa. Ha viszont utángyártottat veszel akkor csak a motort kapod és kikell cserélni a házban.
adee9 írta:
vivaladiesel írta:
adee9 írta:
vivaladiesel írta: Adee9!! Könnyű kicserélni ezt szivattyút, annak aki már látott bmw-t. A hátsó ülést kell kiszedni és onnan lehet hozzáférni. (ha jól tudom)
Azt javaslom bízd profikra: 5er Kft Budapest (www.5er.hu), NT auto (Bp).
Az üzemanyagpumpát a www.ap-trade.eu oldalon vagy itt a fórumon MAttilától is be tudod szerezni.
Addig is figyelj, hogy 25-30 liternél sose legyen kevesebb gázolaj a tankba!


Értem, köszi az infót! Azért még várok egy kicsit, adok neki mégegy esélyt, mert utána hazafelé néztem a szintet és kb. egyforma volt, kivéve kanyarokban. Annak örülök, h talán nincs komoly baj, mert mikor először megállt az autó, akkor nagyobb hibára gondoltam. Na majd figyelem a szintet folyamatosan és majd írok, h mi történt. Köszi a válaszokat, szép estét mindenkinek!



Egyébként kb. 20-30 000ft ez a szivattyú.


Köszi! Esetleg meg tudod mutatni realoem.com -on, melyik alkatrészről van szó? Nekem nem sikerült megtalálni. :/






Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. május 27. vasárnap, 12:29

adee9
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2002

státusz adee9

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 120

Elküldve: 2012. május 27. vasárnap, 10:23


vivaladiesel írta:
adee9 írta:
vivaladiesel írta: Adee9!! Könnyű kicserélni ezt szivattyút, annak aki már látott bmw-t. A hátsó ülést kell kiszedni és onnan lehet hozzáférni. (ha jól tudom)
Azt javaslom bízd profikra: 5er Kft Budapest (www.5er.hu), NT auto (Bp).
Az üzemanyagpumpát a www.ap-trade.eu oldalon vagy itt a fórumon MAttilától is be tudod szerezni.
Addig is figyelj, hogy 25-30 liternél sose legyen kevesebb gázolaj a tankba!


Értem, köszi az infót! Azért még várok egy kicsit, adok neki mégegy esélyt, mert utána hazafelé néztem a szintet és kb. egyforma volt, kivéve kanyarokban. Annak örülök, h talán nincs komoly baj, mert mikor először megállt az autó, akkor nagyobb hibára gondoltam. Na majd figyelem a szintet folyamatosan és majd írok, h mi történt. Köszi a válaszokat, szép estét mindenkinek!



Egyébként kb. 20-30 000ft ez a szivattyú.


Köszi! Esetleg meg tudod mutatni realoem.com -on, melyik alkatrészről van szó? Nekem nem sikerült megtalálni. :/

vivaladiesel
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vivaladiesel

BMWfanatic

Elismertség: 11% (58 pont) | Hozzászólások: 495

Elküldve: 2012. május 25. péntek, 18:38


adee9 írta:
vivaladiesel írta: Adee9!! Könnyű kicserélni ezt szivattyút, annak aki már látott bmw-t. A hátsó ülést kell kiszedni és onnan lehet hozzáférni. (ha jól tudom)
Azt javaslom bízd profikra: 5er Kft Budapest (www.5er.hu), NT auto (Bp).
Az üzemanyagpumpát a www.ap-trade.eu oldalon vagy itt a fórumon MAttilától is be tudod szerezni.
Addig is figyelj, hogy 25-30 liternél sose legyen kevesebb gázolaj a tankba!


Értem, köszi az infót! Azért még várok egy kicsit, adok neki mégegy esélyt, mert utána hazafelé néztem a szintet és kb. egyforma volt, kivéve kanyarokban. Annak örülök, h talán nincs komoly baj, mert mikor először megállt az autó, akkor nagyobb hibára gondoltam. Na majd figyelem a szintet folyamatosan és majd írok, h mi történt. Köszi a válaszokat, szép estét mindenkinek!



Egyébként kb. 20-30 000ft ez a szivattyú.

adee9
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2002

státusz adee9

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 120

Elküldve: 2012. május 25. péntek, 18:03


vivaladiesel írta: Adee9!! Könnyű kicserélni ezt szivattyút, annak aki már látott bmw-t. A hátsó ülést kell kiszedni és onnan lehet hozzáférni. (ha jól tudom)
Azt javaslom bízd profikra: 5er Kft Budapest (www.5er.hu), NT auto (Bp).
Az üzemanyagpumpát a www.ap-trade.eu oldalon vagy itt a fórumon MAttilától is be tudod szerezni.
Addig is figyelj, hogy 25-30 liternél sose legyen kevesebb gázolaj a tankba!


Értem, köszi az infót! Azért még várok egy kicsit, adok neki mégegy esélyt, mert utána hazafelé néztem a szintet és kb. egyforma volt, kivéve kanyarokban. Annak örülök, h talán nincs komoly baj, mert mikor először megállt az autó, akkor nagyobb hibára gondoltam. Na majd figyelem a szintet folyamatosan és majd írok, h mi történt. Köszi a válaszokat, szép estét mindenkinek!

vivaladiesel
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2000

státusz vivaladiesel

BMWfanatic

Elismertség: 11% (58 pont) | Hozzászólások: 495

Elküldve: 2012. május 25. péntek, 09:12


Adee9!! Könnyű kicserélni ezt szivattyút, annak aki már látott bmw-t. A hátsó ülést kell kiszedni és onnan lehet hozzáférni. (ha jól tudom)
Azt javaslom bízd profikra: 5er Kft Budapest (www.5er.hu), NT auto (Bp).
Az üzemanyagpumpát a www.ap-trade.eu oldalon vagy itt a fórumon MAttilától is be tudod szerezni.
Addig is figyelj, hogy 25-30 liternél sose legyen kevesebb gázolaj a tankba!


adee9
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2002

státusz adee9

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 120

Elküldve: 2012. május 25. péntek, 08:43


jrtom írta: Nem azt mondtam, hogy a bal oldalon is van szivattyú. Ahogy mondtad Te is, a jobb oldalon van egy és az hülyéskedik (volt már rá példa bőven).

Tano írta:
jrtom írta: Szia!
Valszeg behalt a tanknban lévő üzemanyagpumpa, ami kiegyenlíti a tank két felében a szintet.

adee9 írta: Sziasztok emberek!
Még hétfő délután történt velem a következő eset. Jöttünk haza felé munkából, autópálya, tempomat 110-re állítva és egyszer csak lefulladt a gép. Lehúzódtam, motorháztető felnyit és azt láttuk, h mikor indítózok, az üzemanyagcsőben buborékok vannak. Olyan volt mintha kifogyott volna az üzemanyag, pedig a BC szerint volt még 150km-re való. Nem tudtuk, mi lehet a baj, de addig indítóztam, h egyszercsak beindult. Elmentem párszáz métert, épphogy lehajtottam az autópályáról, majd a körforgalom közepében ismét lefulladt. Szerencsére 4en voltunk az autóban, ezért ki tudtak tolni a körforgalomból. (szép látvány lehetett kívülről) Még mindig nem tudtuk, hol a probléma, de aztán eszembe jutott, h a titkos menüben meglehet nézni, mennyi liter üzemanyag van a tankban. A bal tankban volt 10-11 liter, a jobb tankban 0,2! liter, tehát szinte üres volt. Ekkor elkezdtük az autót lökdösni jobbra-balra, mint a hülyegyerek, h follyon át gázolaj a másik tankba is. Hatásos volt, mert utána el tudtunk gurulni a közeli benzinkúthoz, megtankoltam és végül haza tudtunk vele jönni, de elég kellemetlen volt ez a történet. Hozzáteszem, előtte 3 nappal ugyanez az útvonal volt kicsit kevesebb üzemanyaggal és semmi gond nem volt. Lehetséges az, h a hosszú nyílegyenes autópályán annyira lenyugszik az üzemanyag a tankban, h nem folyik át egyikből a másikba? Szerintem nem szabadna ilyennek megtörténni. Mi lehet a baj? Találkozott valaki ilyen problémával?



A bal oldalból nem külön pumpa nyomja az üzemanyagot, hanem sugárszivattyú. Tehát a jobb tankban lévő pumpa által pumpált üza szívja ki onnan. Lehet eldugult ennek a csöve, és akkor nem tudja kiüríteni a bal oldalról, és csak a jobb fogyott.





Értem, köszönöm az eddigi válaszokat. És mennyire macerás ezt javítani? Szét kell szedni hozzá a fél autót, vagy viszonylag könnyen, itthon is javítható?


jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2012. május 25. péntek, 07:07


Nem azt mondtam, hogy a bal oldalon is van szivattyú. Ahogy mondtad Te is, a jobb oldalon van egy és az hülyéskedik (volt már rá példa bőven).

Tano írta:
jrtom írta: Szia!
Valszeg behalt a tanknban lévő üzemanyagpumpa, ami kiegyenlíti a tank két felében a szintet.

adee9 írta: Sziasztok emberek!
Még hétfő délután történt velem a következő eset. Jöttünk haza felé munkából, autópálya, tempomat 110-re állítva és egyszer csak lefulladt a gép. Lehúzódtam, motorháztető felnyit és azt láttuk, h mikor indítózok, az üzemanyagcsőben buborékok vannak. Olyan volt mintha kifogyott volna az üzemanyag, pedig a BC szerint volt még 150km-re való. Nem tudtuk, mi lehet a baj, de addig indítóztam, h egyszercsak beindult. Elmentem párszáz métert, épphogy lehajtottam az autópályáról, majd a körforgalom közepében ismét lefulladt. Szerencsére 4en voltunk az autóban, ezért ki tudtak tolni a körforgalomból. (szép látvány lehetett kívülről) Még mindig nem tudtuk, hol a probléma, de aztán eszembe jutott, h a titkos menüben meglehet nézni, mennyi liter üzemanyag van a tankban. A bal tankban volt 10-11 liter, a jobb tankban 0,2! liter, tehát szinte üres volt. Ekkor elkezdtük az autót lökdösni jobbra-balra, mint a hülyegyerek, h follyon át gázolaj a másik tankba is. Hatásos volt, mert utána el tudtunk gurulni a közeli benzinkúthoz, megtankoltam és végül haza tudtunk vele jönni, de elég kellemetlen volt ez a történet. Hozzáteszem, előtte 3 nappal ugyanez az útvonal volt kicsit kevesebb üzemanyaggal és semmi gond nem volt. Lehetséges az, h a hosszú nyílegyenes autópályán annyira lenyugszik az üzemanyag a tankban, h nem folyik át egyikből a másikba? Szerintem nem szabadna ilyennek megtörténni. Mi lehet a baj? Találkozott valaki ilyen problémával?



A bal oldalból nem külön pumpa nyomja az üzemanyagot, hanem sugárszivattyú. Tehát a jobb tankban lévő pumpa által pumpált üza szívja ki onnan. Lehet eldugult ennek a csöve, és akkor nem tudja kiüríteni a bal oldalról, és csak a jobb fogyott.






Utoljára szerkesztve (1 alkalommal): 2012. május 25. péntek, 07:08

Tano
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 320d
Évjárat: 1999

státusz Tano

BMWfanatic

Elismertség: 20% (726 pont) | Hozzászólások: 3556

Elküldve: 2012. május 25. péntek, 00:26


jrtom írta: Szia!
Valszeg behalt a tanknban lévő üzemanyagpumpa, ami kiegyenlíti a tank két felében a szintet.

adee9 írta: Sziasztok emberek!
Még hétfő délután történt velem a következő eset. Jöttünk haza felé munkából, autópálya, tempomat 110-re állítva és egyszer csak lefulladt a gép. Lehúzódtam, motorháztető felnyit és azt láttuk, h mikor indítózok, az üzemanyagcsőben buborékok vannak. Olyan volt mintha kifogyott volna az üzemanyag, pedig a BC szerint volt még 150km-re való. Nem tudtuk, mi lehet a baj, de addig indítóztam, h egyszercsak beindult. Elmentem párszáz métert, épphogy lehajtottam az autópályáról, majd a körforgalom közepében ismét lefulladt. Szerencsére 4en voltunk az autóban, ezért ki tudtak tolni a körforgalomból. (szép látvány lehetett kívülről) Még mindig nem tudtuk, hol a probléma, de aztán eszembe jutott, h a titkos menüben meglehet nézni, mennyi liter üzemanyag van a tankban. A bal tankban volt 10-11 liter, a jobb tankban 0,2! liter, tehát szinte üres volt. Ekkor elkezdtük az autót lökdösni jobbra-balra, mint a hülyegyerek, h follyon át gázolaj a másik tankba is. Hatásos volt, mert utána el tudtunk gurulni a közeli benzinkúthoz, megtankoltam és végül haza tudtunk vele jönni, de elég kellemetlen volt ez a történet. Hozzáteszem, előtte 3 nappal ugyanez az útvonal volt kicsit kevesebb üzemanyaggal és semmi gond nem volt. Lehetséges az, h a hosszú nyílegyenes autópályán annyira lenyugszik az üzemanyag a tankban, h nem folyik át egyikből a másikba? Szerintem nem szabadna ilyennek megtörténni. Mi lehet a baj? Találkozott valaki ilyen problémával?



A bal oldalból nem külön pumpa nyomja az üzemanyagot, hanem sugárszivattyú. Tehát a jobb tankban lévő pumpa által pumpált üza szívja ki onnan. Lehet eldugult ennek a csöve, és akkor nem tudja kiüríteni a bal oldalról, és csak a jobb fogyott.

jrtom
autója adatai
Széria: 3
Típus: E90
Kivitel: Sedan
Modell: 330xd
Évjárat: 2006

státusz jrtom

BMWfanatic

Elismertség: 14% (114 pont) | Hozzászólások: 802

Elküldve: 2012. május 24. csütörtök, 20:27


Szia!
Valszeg behalt a tanknban lévő üzemanyagpumpa, ami kiegyenlíti a tank két felében a szintet.

adee9 írta: Sziasztok emberek!
Még hétfő délután történt velem a következő eset. Jöttünk haza felé munkából, autópálya, tempomat 110-re állítva és egyszer csak lefulladt a gép. Lehúzódtam, motorháztető felnyit és azt láttuk, h mikor indítózok, az üzemanyagcsőben buborékok vannak. Olyan volt mintha kifogyott volna az üzemanyag, pedig a BC szerint volt még 150km-re való. Nem tudtuk, mi lehet a baj, de addig indítóztam, h egyszercsak beindult. Elmentem párszáz métert, épphogy lehajtottam az autópályáról, majd a körforgalom közepében ismét lefulladt. Szerencsére 4en voltunk az autóban, ezért ki tudtak tolni a körforgalomból. (szép látvány lehetett kívülről) Még mindig nem tudtuk, hol a probléma, de aztán eszembe jutott, h a titkos menüben meglehet nézni, mennyi liter üzemanyag van a tankban. A bal tankban volt 10-11 liter, a jobb tankban 0,2! liter, tehát szinte üres volt. Ekkor elkezdtük az autót lökdösni jobbra-balra, mint a hülyegyerek, h follyon át gázolaj a másik tankba is. Hatásos volt, mert utána el tudtunk gurulni a közeli benzinkúthoz, megtankoltam és végül haza tudtunk vele jönni, de elég kellemetlen volt ez a történet. Hozzáteszem, előtte 3 nappal ugyanez az útvonal volt kicsit kevesebb üzemanyaggal és semmi gond nem volt. Lehetséges az, h a hosszú nyílegyenes autópályán annyira lenyugszik az üzemanyag a tankban, h nem folyik át egyikből a másikba? Szerintem nem szabadna ilyennek megtörténni. Mi lehet a baj? Találkozott valaki ilyen problémával?




adee9
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 330d
Évjárat: 2002

státusz adee9

Törzsvendég

Elismertség: 3% (4 pont) | Hozzászólások: 120

Elküldve: 2012. május 24. csütörtök, 16:50


Sziasztok emberek!
Még hétfő délután történt velem a következő eset. Jöttünk haza felé munkából, autópálya, tempomat 110-re állítva és egyszer csak lefulladt a gép. Lehúzódtam, motorháztető felnyit és azt láttuk, h mikor indítózok, az üzemanyagcsőben buborékok vannak. Olyan volt mintha kifogyott volna az üzemanyag, pedig a BC szerint volt még 150km-re való. Nem tudtuk, mi lehet a baj, de addig indítóztam, h egyszercsak beindult. Elmentem párszáz métert, épphogy lehajtottam az autópályáról, majd a körforgalom közepében ismét lefulladt. Szerencsére 4en voltunk az autóban, ezért ki tudtak tolni a körforgalomból. (szép látvány lehetett kívülről) Még mindig nem tudtuk, hol a probléma, de aztán eszembe jutott, h a titkos menüben meglehet nézni, mennyi liter üzemanyag van a tankban. A bal tankban volt 10-11 liter, a jobb tankban 0,2! liter, tehát szinte üres volt. Ekkor elkezdtük az autót lökdösni jobbra-balra, mint a hülyegyerek, h follyon át gázolaj a másik tankba is. Hatásos volt, mert utána el tudtunk gurulni a közeli benzinkúthoz, megtankoltam és végül haza tudtunk vele jönni, de elég kellemetlen volt ez a történet. Hozzáteszem, előtte 3 nappal ugyanez az útvonal volt kicsit kevesebb üzemanyaggal és semmi gond nem volt. Lehetséges az, h a hosszú nyílegyenes autópályán annyira lenyugszik az üzemanyag a tankban, h nem folyik át egyikből a másikba? Szerintem nem szabadna ilyennek megtörténni. Mi lehet a baj? Találkozott valaki ilyen problémával?

szeda
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz szeda

Törzsvendég

Elismertség: 5% (9 pont) | Hozzászólások: 179

Elküldve: 2012. március 08. csütörtök, 18:41


YELLOW írta:
szeda írta:
YELLOW írta:
bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
BalaBMW írta: Lendkerék nem lehet mert autómata szal akkor marad ez az ékszíj dolog. Mostanában nincs időm szervízbe vinni az autót és napi nagyüzemben van szal mekkora probléma ez? Sürgősen kéne cserélni vagy ráér és csak idegesítőbb lesz? És kb mennyi az alkatrész?


alkatrészeket olyan 35ezer és 75ezer között lehet találni. azt hiszem a gyári Corteco.
baj akkor van, ha lerobban róla a gumi és szétver ott valamit, vagy az ékszíj, ami levágódik róla.


Na meg még felrobban és kigyullad, nem?


Be kell fújni a szíjat szilikonnal, ha elhallgat, akkor meg kell rá venni a gyárit, ami nyikorgásgátló bevonattal van ellátva.


hát már láttam olyat, igaz nem BMW-nél, hogy szépen lerobbant róla...


A baj az hogy elég nagy erővel feszíti a szíj.Egy oldalon beszakad a gumiágy és emiatt a kerékbe tojás meg nyolcas lesz.azért nyikorog amikor leállítod mert a szíj nem fut rajta mindig síkban a többi kerékkel.A baj az hogy folyamatosan nyíródik a gumi része és el fog engedni pár 100km alatt.Ha lerepül akkor előre fog repülni a hűtő felé mert a szíj arra fogja húzni hiszem a motor felé nincs hely.Arra pedig a vízhűtő van! és ez a kerék van pár kiló tehát nagyot csap.Persze veszélyben van minden körülötte, felette.A hűtő lapát, burkolat stb.
Egyébként a szíj nem ver szét semmit.Nekem Hétfőn szakadt el mert a generátor megadta magát és beállt a csapágy.Egyszerűen leszakadt a fele és leugrott a maradék a helyéről.Előtte persze a generátor irtózatos nyikorgásba kezdett az autópályán és kigyulladt a töltéslámpa.Az egész kb 10 másodperc volt.
Szóval a főtengely ékszíjtárcsa cserélye kb 20 perc.Burkolat lebont, hűtőlapát kiszerel (2darab 30-as villás), majd a szíjat leakasztod. Légkulccsal a szíjtárcsa csavarját lelazítod és lejön simán a kerék.Nekem legalábbis lejött.aztán minden visszafelé.
Én légkulcs nélkül nem tudtam lelazítani a szíjtárcsát mert elforgattam a motort.



én is a tárcsán lévő gumi lerobbanására gondoltam... viszont a szíj, haúgy szakad el, az is szét tud csapni pár dolgot ott. mondjuk nekem benyás van, csak abból indulok ki.


Akkor szerencsém volt.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2012. március 08. csütörtök, 08:22


szeda írta:
YELLOW írta:
bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
BalaBMW írta: Lendkerék nem lehet mert autómata szal akkor marad ez az ékszíj dolog. Mostanában nincs időm szervízbe vinni az autót és napi nagyüzemben van szal mekkora probléma ez? Sürgősen kéne cserélni vagy ráér és csak idegesítőbb lesz? És kb mennyi az alkatrész?


alkatrészeket olyan 35ezer és 75ezer között lehet találni. azt hiszem a gyári Corteco.
baj akkor van, ha lerobban róla a gumi és szétver ott valamit, vagy az ékszíj, ami levágódik róla.


Na meg még felrobban és kigyullad, nem?


Be kell fújni a szíjat szilikonnal, ha elhallgat, akkor meg kell rá venni a gyárit, ami nyikorgásgátló bevonattal van ellátva.


hát már láttam olyat, igaz nem BMW-nél, hogy szépen lerobbant róla...


A baj az hogy elég nagy erővel feszíti a szíj.Egy oldalon beszakad a gumiágy és emiatt a kerékbe tojás meg nyolcas lesz.azért nyikorog amikor leállítod mert a szíj nem fut rajta mindig síkban a többi kerékkel.A baj az hogy folyamatosan nyíródik a gumi része és el fog engedni pár 100km alatt.Ha lerepül akkor előre fog repülni a hűtő felé mert a szíj arra fogja húzni hiszem a motor felé nincs hely.Arra pedig a vízhűtő van! és ez a kerék van pár kiló tehát nagyot csap.Persze veszélyben van minden körülötte, felette.A hűtő lapát, burkolat stb.
Egyébként a szíj nem ver szét semmit.Nekem Hétfőn szakadt el mert a generátor megadta magát és beállt a csapágy.Egyszerűen leszakadt a fele és leugrott a maradék a helyéről.Előtte persze a generátor irtózatos nyikorgásba kezdett az autópályán és kigyulladt a töltéslámpa.Az egész kb 10 másodperc volt.
Szóval a főtengely ékszíjtárcsa cserélye kb 20 perc.Burkolat lebont, hűtőlapát kiszerel (2darab 30-as villás), majd a szíjat leakasztod. Légkulccsal a szíjtárcsa csavarját lelazítod és lejön simán a kerék.Nekem legalábbis lejött.aztán minden visszafelé.
Én légkulcs nélkül nem tudtam lelazítani a szíjtárcsát mert elforgattam a motort.



én is a tárcsán lévő gumi lerobbanására gondoltam... viszont a szíj, haúgy szakad el, az is szét tud csapni pár dolgot ott. mondjuk nekem benyás van, csak abból indulok ki.

szeda
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz szeda

Törzsvendég

Elismertség: 5% (9 pont) | Hozzászólások: 179

Elküldve: 2012. március 08. csütörtök, 08:14


YELLOW írta:
bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
BalaBMW írta: Lendkerék nem lehet mert autómata szal akkor marad ez az ékszíj dolog. Mostanában nincs időm szervízbe vinni az autót és napi nagyüzemben van szal mekkora probléma ez? Sürgősen kéne cserélni vagy ráér és csak idegesítőbb lesz? És kb mennyi az alkatrész?


alkatrészeket olyan 35ezer és 75ezer között lehet találni. azt hiszem a gyári Corteco.
baj akkor van, ha lerobban róla a gumi és szétver ott valamit, vagy az ékszíj, ami levágódik róla.


Na meg még felrobban és kigyullad, nem?


Be kell fújni a szíjat szilikonnal, ha elhallgat, akkor meg kell rá venni a gyárit, ami nyikorgásgátló bevonattal van ellátva.


hát már láttam olyat, igaz nem BMW-nél, hogy szépen lerobbant róla...


A baj az hogy elég nagy erővel feszíti a szíj.Egy oldalon beszakad a gumiágy és emiatt a kerékbe tojás meg nyolcas lesz.azért nyikorog amikor leállítod mert a szíj nem fut rajta mindig síkban a többi kerékkel.A baj az hogy folyamatosan nyíródik a gumi része és el fog engedni pár 100km alatt.Ha lerepül akkor előre fog repülni a hűtő felé mert a szíj arra fogja húzni hiszem a motor felé nincs hely.Arra pedig a vízhűtő van! és ez a kerék van pár kiló tehát nagyot csap.Persze veszélyben van minden körülötte, felette.A hűtő lapát, burkolat stb.
Egyébként a szíj nem ver szét semmit.Nekem Hétfőn szakadt el mert a generátor megadta magát és beállt a csapágy.Egyszerűen leszakadt a fele és leugrott a maradék a helyéről.Előtte persze a generátor irtózatos nyikorgásba kezdett az autópályán és kigyulladt a töltéslámpa.Az egész kb 10 másodperc volt.
Szóval a főtengely ékszíjtárcsa cserélye kb 20 perc.Burkolat lebont, hűtőlapát kiszerel (2darab 30-as villás), majd a szíjat leakasztod. Légkulccsal a szíjtárcsa csavarját lelazítod és lejön simán a kerék.Nekem legalábbis lejött.aztán minden visszafelé.
Én légkulcs nélkül nem tudtam lelazítani a szíjtárcsát mert elforgattam a motort.