YELLOW írta:
bmw320d4 írta:
YELLOW írta:
BalaBMW írta:
Lendkerék nem lehet mert autómata szal akkor marad ez az ékszíj dolog. Mostanában nincs időm szervízbe vinni az autót és napi nagyüzemben van szal mekkora probléma ez? Sürgősen kéne cserélni vagy ráér és csak idegesítőbb lesz? És kb mennyi az alkatrész?
alkatrészeket olyan 35ezer és 75ezer között lehet találni. azt hiszem a gyári Corteco.
baj akkor van, ha lerobban róla a gumi és szétver ott valamit, vagy az ékszíj, ami levágódik róla.
Na meg még felrobban és kigyullad, nem?
Be kell fújni a szíjat szilikonnal, ha elhallgat, akkor meg kell rá venni a gyárit, ami nyikorgásgátló bevonattal van ellátva.
hát már láttam olyat, igaz nem BMW-nél, hogy szépen lerobbant róla...
A baj az hogy elég nagy erővel feszíti a szíj.Egy oldalon beszakad a gumiágy és emiatt a kerékbe tojás meg nyolcas lesz.azért nyikorog amikor leállítod mert a szíj nem fut rajta mindig síkban a többi kerékkel.A baj az hogy folyamatosan nyíródik a gumi része és el fog engedni pár 100km alatt.Ha lerepül akkor előre fog repülni a hűtő felé mert a szíj arra fogja húzni hiszem a motor felé nincs hely.Arra pedig a vízhűtő van! és ez a kerék van pár kiló tehát nagyot csap.Persze veszélyben van minden körülötte, felette.A hűtő lapát, burkolat stb.
Egyébként a szíj nem ver szét semmit.Nekem Hétfőn szakadt el mert a generátor megadta magát és beállt a csapágy.Egyszerűen leszakadt a fele és leugrott a maradék a helyéről.Előtte persze a generátor irtózatos nyikorgásba kezdett az autópályán és kigyulladt a töltéslámpa.Az egész kb 10 másodperc volt.
Szóval a főtengely ékszíjtárcsa cserélye kb 20 perc.Burkolat lebont, hűtőlapát kiszerel (2darab 30-as villás), majd a szíjat leakasztod. Légkulccsal a szíjtárcsa csavarját lelazítod és lejön simán a kerék.Nekem legalábbis lejött.aztán minden visszafelé.
Én légkulcs nélkül nem tudtam lelazítani a szíjtárcsát mert elforgattam a motort.