tintoverano fórum hozzászólásai
« előző12következő »

tintoverano Elküldve: 2020-10-20 11:33 világításmodul programozása

Norbi30D írta: Sziasztok, segítséget szeretnék kérni, Székesfehérvár vagy Budapest környékén keresnék olyan szakit, aki feltudna nekem programozni egy lámpamodult E60 530D az alany. Lámpamodult viszem
Köszönöm előre is.


szia, párosítani kell alvázszámilag?

tintoverano Elküldve: 2020-10-03 08:44 8-10 Co érték Help

John írta:
tintoverano írta:
John írta:
tintoverano írta:
John írta: Sziasztok.Co-val kapcsolatban (Műszaki vizsgán a mérés elég magas volt de ecsetelnem sem kell hogy átengedték,tudjátok hogy van ez mondjuk azt hogy még "belefért"...) lehet-e összefüggésben az Inpában látott (Csekkolt) kisérlet így utólag hogy kis többletlevegőt addva (Nevezzük plusz fals levegő hozzáadásnak.)a befecskendezési mennyiség ilyenkor 2-Mg/as/Zyl egységgel kisebb és a beszívőtt levegő is 2-Kg-val kevesebb viszont ha ezt megvonom tőle vissza áll az eredeti felállásba ami annyit tesz hogy ismét9Kg levegőt érzékel és 9Mg/As/zylt ami szerintem sok.Lehetséges az hogy van az injektoron az a membrán hogy sokat ad az injektoroknak? (Az a membrán nem tudom cserélhető-e mert van egy E36 szintén M43 (Még nem T.U.) injektor sorom viszont az egybe van hegesztve ha jól emlékszem de holnap ránézek.)Kérdésem lényege hogy van ugye a Lambda ablak aminek 0,97 és 1,03 között kell lennie és tegyük fel ezt Inpával ellenőrzöm,mennyire hihetünk neki? A link neveA másik kérdésem hogy milyen kisipari co-mérő eszközzel tudnék akár megközelítő értéket mérni a kipum végén?


ISTA D-vel tudod ellenőrizni a lambda szenzorokat, h jól működnek-e és ha igen, akkor jó értéket is mutatnak
csináltam erről videót: https://youtu.be/nCBWge_w-eQ

Köszi mindjárt nézem.Bár Inpában is van Lambda érték de megnézem.Van az a "Mg/as/zyl" nél egy érték ami 0-7 között van az akkor jó ha azt nem haladja meg? Ugyanis ha adok neki fals levegőt akkor le megy 72-re 95 helyett ezzel szinkronban a légtömeg is 9-röl 7 Kgra



a videóban mutatott módszerrel az érzékelőt tudod ellenőrizni, h jól működik-e

mind a két cuccosban uazt az értéket kellene látnod

ha INPA értékhatáron belül mutatja, akkor jó a beállítás

adaptációkat érdemes törölni és utána megnézni

Köszi.Töröltem F7-az Adaptáció Viszont új kérdésem is lenne



igyekszem megválaszolni

tintoverano Elküldve: 2020-10-02 08:27 8-10 Co érték Help

John írta:
tintoverano írta:
John írta: Sziasztok.Co-val kapcsolatban (Műszaki vizsgán a mérés elég magas volt de ecsetelnem sem kell hogy átengedték,tudjátok hogy van ez mondjuk azt hogy még "belefért"...) lehet-e összefüggésben az Inpában látott (Csekkolt) kisérlet így utólag hogy kis többletlevegőt addva (Nevezzük plusz fals levegő hozzáadásnak.)a befecskendezési mennyiség ilyenkor 2-Mg/as/Zyl egységgel kisebb és a beszívőtt levegő is 2-Kg-val kevesebb viszont ha ezt megvonom tőle vissza áll az eredeti felállásba ami annyit tesz hogy ismét9Kg levegőt érzékel és 9Mg/As/zylt ami szerintem sok.Lehetséges az hogy van az injektoron az a membrán hogy sokat ad az injektoroknak? (Az a membrán nem tudom cserélhető-e mert van egy E36 szintén M43 (Még nem T.U.) injektor sorom viszont az egybe van hegesztve ha jól emlékszem de holnap ránézek.)Kérdésem lényege hogy van ugye a Lambda ablak aminek 0,97 és 1,03 között kell lennie és tegyük fel ezt Inpával ellenőrzöm,mennyire hihetünk neki? A link neveA másik kérdésem hogy milyen kisipari co-mérő eszközzel tudnék akár megközelítő értéket mérni a kipum végén?


ISTA D-vel tudod ellenőrizni a lambda szenzorokat, h jól működnek-e és ha igen, akkor jó értéket is mutatnak
csináltam erről videót: https://youtu.be/nCBWge_w-eQ

Köszi mindjárt nézem.Bár Inpában is van Lambda érték de megnézem.Van az a "Mg/as/zyl" nél egy érték ami 0-7 között van az akkor jó ha azt nem haladja meg? Ugyanis ha adok neki fals levegőt akkor le megy 72-re 95 helyett ezzel szinkronban a légtömeg is 9-röl 7 Kgra



a videóban mutatott módszerrel az érzékelőt tudod ellenőrizni, h jól működik-e

mind a két cuccosban uazt az értéket kellene látnod

ha INPA értékhatáron belül mutatja, akkor jó a beállítás

adaptációkat érdemes törölni és utána megnézni

tintoverano Elküldve: 2020-10-01 13:47 8-10 Co érték Help

John írta: Sziasztok.Co-val kapcsolatban (Műszaki vizsgán a mérés elég magas volt de ecsetelnem sem kell hogy átengedték,tudjátok hogy van ez mondjuk azt hogy még "belefért"...) lehet-e összefüggésben az Inpában látott (Csekkolt) kisérlet így utólag hogy kis többletlevegőt addva (Nevezzük plusz fals levegő hozzáadásnak.)a befecskendezési mennyiség ilyenkor 2-Mg/as/Zyl egységgel kisebb és a beszívőtt levegő is 2-Kg-val kevesebb viszont ha ezt megvonom tőle vissza áll az eredeti felállásba ami annyit tesz hogy ismét9Kg levegőt érzékel és 9Mg/As/zylt ami szerintem sok.Lehetséges az hogy van az injektoron az a membrán hogy sokat ad az injektoroknak? (Az a membrán nem tudom cserélhető-e mert van egy E36 szintén M43 (Még nem T.U.) injektor sorom viszont az egybe van hegesztve ha jól emlékszem de holnap ránézek.)Kérdésem lényege hogy van ugye a Lambda ablak aminek 0,97 és 1,03 között kell lennie és tegyük fel ezt Inpával ellenőrzöm,mennyire hihetünk neki? A link neveA másik kérdésem hogy milyen kisipari co-mérő eszközzel tudnék akár megközelítő értéket mérni a kipum végén?


ISTA D-vel tudod ellenőrizni a lambda szenzorokat, h jól működnek-e és ha igen, akkor jó értéket is mutatnak
csináltam erről videót: https://youtu.be/nCBWge_w-eQ

tintoverano Elküldve: 2020-09-30 18:28 Vanos

PTamas7894 írta:
tintoverano írta:
PTamas7894 írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
panelsniper írta: Sziasztok!
diagnosztika nélkül, észre lehet venni ha a VANOS nem működik megfelelően? Van esetleg infótok, hogyan kell működnie hideg illetve meleg motornál?
Pár hónappal ezelőtt felújítottam a VANOSt. Kapott új gyűrűket, mert rakoncátlankodott hidegen.
Köszi!


nem megy úgy, rosszul megy vagy magasabb vagy alacsonyabb fordulaton. Attól függ hol állt be a VANOS. leginkább így venni észre. amúgy talán hibát is dobhat, mert ha a megadott fordulathoz nem tartozik a megfelelő VANOS állás, akkor szerintem jeleznie kellene azt.


Nem feltétlen dob rá hibát, de ha rossz akkor kerreg mint egy rossz dízel.


Sziasztok,
Ezt a kerregő hangot (vanost) hogyan lehet javítani? Sajnos az enyém kerreg, főleg alapjáraton lehet hallani, de magasabb fordulaton is. Hibakódom nincs, ha minden igaz a kipufogó oldali vanos okozza nálam a hangot.


ha már tisztítottad, akkor a csere marad


Csak a vanos solenoidot kellene cseréni, vagy akkor már érdemes mást is?


elég lépésenként haladni, megvárni mi a hatása a cserének

tintoverano Elküldve: 2020-09-30 08:43 manuális váltó

Szandi írta: Sziasztok,az lenne a kérdésem hogy adott egy E46 318i 2004es fl Sedan...
Probléma a következő , a váltó üresben eléggé jobbra áll , illetve kissé nehezen veszi a fokozatokat (igen, tövig nyomom a kuplongot)
Emellett pedig nem mindig , de elég sűrűn a kuplung benyomása után és a kuplung felengedése után egy pici fémes kattanó hangot ad ,de csak miután benyomtam , és miután felengedtem ,közte semmi hang. Találkozott már valaki ilyen jelenséggel, hasonlóval? Infókat elöre is köszi szépen


szia,

a nehézkes váltás olajcserével valószínűleg javítható

a kattanó hang új kuplungot jelent szerintem

üdv

tintoverano Elküldve: 2020-09-29 16:11 Vanos

PTamas7894 írta:
adams22 írta:
YELLOW írta:
panelsniper írta: Sziasztok!
diagnosztika nélkül, észre lehet venni ha a VANOS nem működik megfelelően? Van esetleg infótok, hogyan kell működnie hideg illetve meleg motornál?
Pár hónappal ezelőtt felújítottam a VANOSt. Kapott új gyűrűket, mert rakoncátlankodott hidegen.
Köszi!


nem megy úgy, rosszul megy vagy magasabb vagy alacsonyabb fordulaton. Attól függ hol állt be a VANOS. leginkább így venni észre. amúgy talán hibát is dobhat, mert ha a megadott fordulathoz nem tartozik a megfelelő VANOS állás, akkor szerintem jeleznie kellene azt.


Nem feltétlen dob rá hibát, de ha rossz akkor kerreg mint egy rossz dízel.


Sziasztok,
Ezt a kerregő hangot (vanost) hogyan lehet javítani? Sajnos az enyém kerreg, főleg alapjáraton lehet hallani, de magasabb fordulaton is. Hibakódom nincs, ha minden igaz a kipufogó oldali vanos okozza nálam a hangot.


ha már tisztítottad, akkor a csere marad

tintoverano Elküldve: 2020-09-26 15:07 Tolató radar

hil írta:
tintoverano írta:
hil írta:
a jobb szélső szenzorom nem jelez, hiába teszem oda a kezemet


korábban működött és most nem?

hil írta:
ui: arra gondolok, hogy diaggal ki lehet-e kapcsolni a szenzorokat


igen


Ha jól értem, akkor diaggal ki lehet kapcsolni az egyes szenzorokat?


nem, egyben az elsőket és/vagy egyben a hátsókat - NCSEXpert segítségével, attól függően, h 4 vagy 8 érzékelő van

diaggal aktiválni lehet, nem néztem meg pontosan





tintoverano Elküldve: 2020-09-26 12:34 Tolató radar

hil írta:
tintoverano írta:
hil írta:
a jobb szélső szenzorom nem jelez, hiába teszem oda a kezemet


korábban működött és most nem?

hil írta:
ui: arra gondolok, hogy diaggal ki lehet-e kapcsolni a szenzorokat


igen


Szia, köszi a választ. Tehát korábban működött, most nem, talán, de nem biztos, hogy le volt véve a hátsó lökhárító. Ha jól értem, akkor diaggal ki lehet kapcsolni az egyes szenzorokat? Ha oda hajolok és fülelek, akkor mind a négynél hallható az a pattogásszerű hang.



esetleg próbáld meg felcserélni a szenzorokat, h mi történik, vándorol-e a hiba is

tintoverano Elküldve: 2020-09-25 16:00 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

vargerasz írta: üdv! egy kis segítséget kérnék ennek értelmezéséhez:
oxigén érzékelő fűtése katalizátor előtt,hengersor 1 100%
hengersor 2 100%
oxigén érzékelő fűtése katalizátor után hengersor 1 30%
hengersor 2 30%



tulajdonképpen ezek jó vagy rossz adatok?


ISTA-val meg tudod nézni

tintoverano Elküldve: 2020-09-25 15:56 OBD2 kérdések + hibakód olvasó

papika67 írta: Sziasztok! Valaki tudna segiteni értelmezni ezt a hibát? Elöre is köszönöm.pulse duty factor i.s control


i.s = idle speed

alapjárati sebesség szenzorral kellene esetleg kezdeni

tintoverano Elküldve: 2020-09-25 15:42 Vanos

adams22 írta:
adams22 írta: Sziasztok!

Tudna nekem valaki okosságot mondani, hogy mitől lehet a képen látható hiba vagy mi okozhatja azt..? Állandó 120°-ban van nem mozdul semmilyen üzemállapotban a bekeretezett rész. Az autó teljesítménye csökkent. A vanos mágnesszelepek és vez.tengely jeladók jók!
Kíváncsi lennék, hogy volt-e már valakinek ilyen gondja.

Köszönöm!



Update:
Hallottam olyat is hogy a 120°a jó és a 65 a sz*r. Valaki fel tudna világosítani esetleg ez ügyben engem, hogy akkor most mi a jó és mi nem. Mert az INPA a 120°-ra írta hogy az a rossz (határértéken kívül). Ezért most teljes tanácstalanság van.


pár fórumon azt olvasom, h ez a jó érték

próbaképpen cseréld fel a 2 szenzort

tintoverano Elküldve: 2020-09-25 11:04 Hibakód

Adriano98 írta:
tintoverano írta:
Adriano98 írta: Szaiaztok!

Két napja jelentkezett nálam olyan, hogy indítás után leejti a fordulatot, majd leáll a motor. Ma kiolvastam diaggal, ezt a kettő hibát dobta fel:
-272A[10026] LR-adaptation multipl. area1
-2799[10137] Abort DV-adaptation because of environment

Valakinek ötlete, hogy mi lehet? Neten nem találtam róla érdemleges infót.


ISTA-val kellene tesztelned a #1 lambda szenzorokat: csak ne a #2-est

üresjárat milyen?
- MAF-ot (légtömeg) tisztítottad mostanában?

még vákum probléma is lehet, ha nem a fentiek


Értem, köszi. Nem lett még tisztítva. Közben előjött egy-két elektromos gond is, időközben meg megnéztem és a motorelektronika biztosítékjának annyi.



aksi fel van töltve? nagyon sok random hibát tud okozni

futass le egy ISTA+ diagnosztikát mindenképpen

tintoverano Elküldve: 2020-09-25 10:17 N46 és N42 motorok

Adriano98 írta: Sziasztok!

Tegnap jelentkezett nálam egy olyan probléma, hogy menet közben kissé legyengült a motor, ha éppen nem nyomtam neki a gázt akkor leesett az alapjárat, le akart fulladni. Félreálltam, leállítottam. Utána többször próbáltam újraindítani, miután rendesen beindult a motor leesett a fordulat majd leállt a motor pár másodperc után. Leállás után felvillan az akksi töltöttség jelzője. Se olajnyomás se check engine.
N42B18 motor
Valakinek lenne ötlete?



hibakód (INPA/ISTA) nincs?

tintoverano Elküldve: 2020-09-25 10:08 Nagyobb sebességnél rezonálás

b_imi írta:
vanor írta: Sziasztok,

Olyan problémám van hogy 120-130 km/h körül elkezd valami rezonálni váltó és kardántengely találkozásánál és 140-nél érzem a legerősebben. Gondoltam hogy esetleg hardy tárcsa illetve kardán felfüggesztő csapágy, így azokat cseréltem is. Viszont nem szünt meg a probléma. Kardántengelyt megfelelően raktam össze illetve megnéztem hogy a centír súlyok is rajta vannak. Szétszedtem még egyszer mert a kardán központosító hüvelyt nem néztem meg elsőre, de az is rendben van. Kicsit le volt lazulva a váltó kihajtásán lévő 30mm es anya de azt is meghúztam.
Váltótartó gumibakokat cseréltem, illetve a motortartó bakok is újak.
Kerekek centírozva vannak és a kerékcsavarok megvannak húzva, illetve a felni is rendesen felfekszik a tárcsára.

Van esetleg valakinek ötlete amit még érdemes megnézni/kipróbálni?

Előre is köszi a válaszok!

Kardánkereszteket megnézted?


fújtad keményebbre (.3 - .5 bar) az első kerekeket próbaképpen, hogy érzékelsz-e vmit?

még: két lyukkal elforgatva (144°) tedd vissza az első kerekeket
« előző12következő »