tomika999 fórum hozzászólásai

tomika999 Elküldve: 2016-05-30 12:35 Kardántengely és társai

YELLOW írta:
tomika999 írta:
Bocsi, szoknom kell még ezt a fórumot. Most tuti hogy manuál, de utána nézek. A VIN kódot hol találom meg és hol tudnám ellenőrizni?


pl itt: alvázszám utolsó 7 karaktere
http://bimmer.work/


Egy olyan kérdésem lenne még, hogy az E36 kardán két végén a rögzítés az megegyezik az E46-éval? A hardynál és a diffinél? Megnéztem ezt a katalógust, az összes E46 kardán gyárilag olyan hosszú, mint amit bontottan vettem, viszont nem fér be. Megnéztem az E36-ét is, az viszont ugyanakkora, mint ami nekem volt alatta. Nem tudom milyen diffi lehet az autóm alatt, egy számot találtam rajta amit meg tudtam nézni: 1 428 123. Ezt a hátulján találtam legalul, nem tudom jelent-e valamit. Ha megegyezne a kardán felfogatása, akkor megoldódna a problémám és nem kellene diffit cserélnem, meg esetleg komplett hátsó részt. Ha valaki tudja a választ a kardánra, azt megköszönném!

tomika999 Elküldve: 2016-05-28 17:29 Kardántengely és társai

YELLOW írta:
tomika999 írta:
YELLOW írta:
tomika999 írta: Sziasztok! Új vagyok még az oldalon, ha rossz helyre írtam akkor elnézést! Egy kis segítségre lenne szükségem. Kb. egy hónapja lettem tulajdonosa egy fl előtti 320i E46 sedannak (2000-es évj.). A probléma az volt, hogy nagyobb sebességnél (105 felett) elkezdett rezonálni a hátulja, búgó hangot adott és rázta a kasznit. Difire gyanakodtunk. Elvittem szerelőhöz, megnézték, aztán megláttuk a kardánt hogy össze van kókányolva... Elsőnek azt cseréljük ki, mert teljesen kuka, a képen látszik milyen "szakembör" csinálta. Szereztem bontottan egy nagyon ó állapotút, azt hittük minden rendben, de nem fér be. Ha egymás mellé tesszük a két cuccot, a kókányolt tengely kb 4 cm-el rövidebb (a hardy tárcsától a difi felfogatás végéig). Az az érdekes, hogy ugyanolyan évjáratú, 6 hengeres sedanból lett kiszedve az újabbik, ma több bontót megjártam, és azoknál is ugyanez a helyzet, hogy a gyári kardán az enyémnél hosszabb ezzel a mérettel és nem fér be, pedig fullra össze van nyomva hogy úgy mondjam. Sajnos nem vagyok még otthon a dologban, de olvastam hogy van 2 féle difi is, kis házas meg nagy házas. Nem tudom az enyémbe melyik van, hétfőn tudnám megnézni. Ezek a kardán méretére nézve tudnak különbséget okozni? Gondolok itt arra, hogy a kis házas "rövidebb" és a hosszabb kardán beférne vagy nem tudom :/ Az is eszembe jutott még hogy esetleg valamelyik E36 kardán kompatibilis-e az E46-al? Legvégső esetben ajánlottak egy szakit aki precízen fel tudná újítani azt ami nekem volt alatta, de azért érdekelne a véleményetek, hogy mit tudnék tenni ez ügyben. Köszönöm szépen!



szia!
a diffid gyári? nem lehet, hogy sperr vagy valami más típus diffije van betéve, és ezért rövidítették a kardántengelyt?
vagy lehet a váltód lett cserélve, mondjuk automatáról manuálra.


Szia! Ezt sajnos nem tudom, hétfőn indulok neki még egy BMW bontónak, hátha találok ilyen méretet, aztán akkor meg tudom nézni hogy milyen a difi benne. Váltó szerintem nem lett cserélve, bár ezt sem tudom igazából


lécci alulra írj mindig!
hát VIN kód alapján ki lehet deríteni gyárilag milyen váltóval jött ki, és hogy most milyen van benne. mármint manuál, automatára gondolok.


Bocsi, szoknom kell még ezt a fórumot. Most tuti hogy manuál, de utána nézek. A VIN kódot hol találom meg és hol tudnám ellenőrizni?

tomika999 Elküldve: 2016-05-28 17:22 Kardántengely és társai

Szia! Ezt sajnos nem tudom, hétfőn indulok neki még egy BMW bontónak, hátha találok ilyen méretet, aztán akkor meg tudom nézni hogy milyen a difi benne. Váltó szerintem nem lett cserélve, bár ezt sem tudom igazából

YELLOW írta:
tomika999 írta: Sziasztok! Új vagyok még az oldalon, ha rossz helyre írtam akkor elnézést! Egy kis segítségre lenne szükségem. Kb. egy hónapja lettem tulajdonosa egy fl előtti 320i E46 sedannak (2000-es évj.). A probléma az volt, hogy nagyobb sebességnél (105 felett) elkezdett rezonálni a hátulja, búgó hangot adott és rázta a kasznit. Difire gyanakodtunk. Elvittem szerelőhöz, megnézték, aztán megláttuk a kardánt hogy össze van kókányolva... Elsőnek azt cseréljük ki, mert teljesen kuka, a képen látszik milyen "szakembör" csinálta. Szereztem bontottan egy nagyon ó állapotút, azt hittük minden rendben, de nem fér be. Ha egymás mellé tesszük a két cuccot, a kókányolt tengely kb 4 cm-el rövidebb (a hardy tárcsától a difi felfogatás végéig). Az az érdekes, hogy ugyanolyan évjáratú, 6 hengeres sedanból lett kiszedve az újabbik, ma több bontót megjártam, és azoknál is ugyanez a helyzet, hogy a gyári kardán az enyémnél hosszabb ezzel a mérettel és nem fér be, pedig fullra össze van nyomva hogy úgy mondjam. Sajnos nem vagyok még otthon a dologban, de olvastam hogy van 2 féle difi is, kis házas meg nagy házas. Nem tudom az enyémbe melyik van, hétfőn tudnám megnézni. Ezek a kardán méretére nézve tudnak különbséget okozni? Gondolok itt arra, hogy a kis házas "rövidebb" és a hosszabb kardán beférne vagy nem tudom :/ Az is eszembe jutott még hogy esetleg valamelyik E36 kardán kompatibilis-e az E46-al? Legvégső esetben ajánlottak egy szakit aki precízen fel tudná újítani azt ami nekem volt alatta, de azért érdekelne a véleményetek, hogy mit tudnék tenni ez ügyben. Köszönöm szépen!



szia!
a diffid gyári? nem lehet, hogy sperr vagy valami más típus diffije van betéve, és ezért rövidítették a kardántengelyt?
vagy lehet a váltód lett cserélve, mondjuk automatáról manuálra.


tomika999 Elküldve: 2016-05-28 17:13 Kardántengely és társai

Sziasztok! Új vagyok még az oldalon, ha rossz helyre írtam akkor elnézést! Egy kis segítségre lenne szükségem. Kb. egy hónapja lettem tulajdonosa egy fl előtti 320i E46 sedannak (2000-es évj.). A probléma az volt, hogy nagyobb sebességnél (105 felett) elkezdett rezonálni a hátulja, búgó hangot adott és rázta a kasznit. Difire gyanakodtunk. Elvittem szerelőhöz, megnézték, aztán megláttuk a kardánt hogy össze van kókányolva... Elsőnek azt cseréljük ki, mert teljesen kuka, a képen látszik milyen "szakembör" csinálta. Szereztem bontottan egy nagyon ó állapotút, azt hittük minden rendben, de nem fér be. Ha egymás mellé tesszük a két cuccot, a kókányolt tengely kb 4 cm-el rövidebb (a hardy tárcsától a difi felfogatás végéig). Az az érdekes, hogy ugyanolyan évjáratú, 6 hengeres sedanból lett kiszedve az újabbik, ma több bontót megjártam, és azoknál is ugyanez a helyzet, hogy a gyári kardán az enyémnél hosszabb ezzel a mérettel és nem fér be, pedig fullra össze van nyomva hogy úgy mondjam. Sajnos nem vagyok még otthon a dologban, de olvastam hogy van 2 féle difi is, kis házas meg nagy házas. Nem tudom az enyémbe melyik van, hétfőn tudnám megnézni. Ezek a kardán méretére nézve tudnak különbséget okozni? Gondolok itt arra, hogy a kis házas "rövidebb" és a hosszabb kardán beférne vagy nem tudom :/ Az is eszembe jutott még hogy esetleg valamelyik E36 kardán kompatibilis-e az E46-al? Legvégső esetben ajánlottak egy szakit aki precízen fel tudná újítani azt ami nekem volt alatta, de azért érdekelne a véleményetek, hogy mit tudnék tenni ez ügyben. Köszönöm szépen!