tusi_ fórum hozzászólásai

tusi_ Elküldve: 2015-09-14 14:54 20d gázadásra megtorpanás

YELLOW írta:
tusi_ írta: Halliho.

Olyan jelensegem van, hogy padlogazas gyorsitasnal nem megy valami atomul a kocsi, viszont ha visszanegedem kicsit a gazt, akkor belodul. Hirtelen jon egy kisebb rantas es a motor is szepen porog fel onnan. Szvsz tul sok benzint kap, tulsagosan eldusul(hat) a keverek. Namost szerintem egy ilyen kocsinal nem lenne szabad, hacsak nem hibas valami. Amire tippelek az a legtomeg mero, vagy az egr szelep.
Gyertyak ujak, levegoszuro uj...


hanyas fokozatban?
elektromos gáz van, padlózhatod. sosem lesz olyan, mint egy bowden-es gázpedál reakció. mert a computer magának optimalizál. ha 1500-2000-ről nyomsz 5.-ben padlót, akkor ne csodálkozz. ráadásuk benzins autód van, ami inkább 3000-től éled. mondjuk az N46 más alatta is, ha olyanod van. nagyobb súly kisebb motor okozhat ilyet. nem tudom korábban milyen autód volt. vagy eddig nem csinálta?


Csak most tünt fel. Eddig nyomtam egy padlot es nem vettem eszre, hogy nem megy jol, mert tudom, hogy nem egy dizel, vagy turbos, ami pincetol a padlasig tol.
Tegnap viszont nyomtam 4. ben egy padlot, - holott ritkan csinalom, mert csak feleslegesen eldusit - de vissza kellett engednem a pedalt a forgalmi helyzet miatt es hirtelen megugrott.
Az tiszta, hogy szivobenzin es a Valvetronic miatt csak 3200-3500 kozott indul, de akkor sem hinnem, hogy ez normalis. Utana probalgattam es ha nem padlo, csak mondjuk 3/4 gaz, akkor is csinalja alacsony fordulaton. Ha megfeleloen fordulaton van, mondjuk 2800 es ott lepek oda, akkor 4000 nel is dusit meg, holott ott mar a szelepek a Valvetronic miatt kijebb nyiltak. Ha ott is visszanegedem a gazt, akkor is lodul egyet es nem bug a motor, hanem normal hangon uzemel.
Sajnos kiolvasni nemtudom az OBD-t, meg aztan a Legtomegmero hiba kod nincs is benne - ha jol tudom.
Ha a tied ist ezt csinalja, akkor ez igy van jol

tusi_ Elküldve: 2015-09-14 13:57 20d gázadásra megtorpanás

Halliho.

Olyan jelensegem van, hogy padlogazas gyorsitasnal nem megy valami atomul a kocsi, viszont ha visszanegedem kicsit a gazt, akkor belodul. Hirtelen jon egy kisebb rantas es a motor is szepen porog fel onnan. Szvsz tul sok benzint kap, tulsagosan eldusul(hat) a keverek. Namost szerintem egy ilyen kocsinal nem lenne szabad, hacsak nem hibas valami. Amire tippelek az a legtomeg mero, vagy az egr szelep.
Gyertyak ujak, levegoszuro uj...

tusi_ Elküldve: 2015-09-10 12:46 Kipufogo füst!

Bitu79 írta:
tusi_ írta: Reggelente, amig be nem melegszik a motor, egett kipufogo szag van a motorterben es a kipufogo korul enyhe fust. Neztem, hogy csopog-e ra olaj valahonnan, vagy viz de semmit nem latni tiszta minden. Amikor bemelegszik, akkor nem csinalja. Olaj fogyas nincs, viz is rendben van.
Ha hidegben bekapcsolom a futest, akkor enyhen bejon az utasterbe is aztan megszunik. Mi lehet ez?


Lehet ki fúj valahol a kipufogód...vagy a rezgéscsillapító tört el.

Legalábbis e46-nál ez szokott lenni.

E90 is hasonló lehet.

Ha lehet,használd a keresőt.

http://www.bmwfanatics.hu/bmw-...g.html?p=1



EGR szelep csövét is érdemes megnézni,hogy a bilincs rajta van e rendesen a helyén.Volt,akinek ez oldotta meg a gondját e90-nél












Köszönöm szépen

tusi_ Elküldve: 2015-09-09 08:37 Kipufogo füst!

Reggelente, amig be nem melegszik a motor, egett kipufogo szag van a motorterben es a kipufogo korul enyhe fust. Neztem, hogy csopog-e ra olaj valahonnan, vagy viz de semmit nem latni tiszta minden. Amikor bemelegszik, akkor nem csinalja. Olaj fogyas nincs, viz is rendben van.
Ha hidegben bekapcsolom a futest, akkor enyhen bejon az utasterbe is aztan megszunik. Mi lehet ez?

tusi_ Elküldve: 2015-09-03 10:14 Üzemanyag minõsítés és átverések!

csbalu írta:
tusi_ írta:
csbalu írta:
tusi_ írta: Ugyanez a kulonbseg megvan az Ethanolnal.
Agipnal tankoltam MO-n Ethanolt, 40 liter benzinhez 12 Litert. Fogyasztas Salzburgig 6.5 liter.
Ha megyek haza Mo-ra, mindig tankolok Ethanolt kb 20 litert a 40 liter banzinhez, fogyasztas 6.2 liter. Raadasul az auto jobban megy, ha van benne kis Ethanol is, csak sajnos nem a Magyar
Olvastam egy cikket is, melyben osszehaonlitottak a Magyar es a kornyezo orszagok Ethanoljait es messze a Magyar a legszarabb. Valami denaturalt szeszt tesznek bele es attol lesz rossz...


Ez nem változtat valamit az égéshőn? Vagy egyéb ilyen égési tulajdonságokon?


A denaturalt szeszre gondolsz, vagy magara az ethanolra?
Az ethanolnak alacsonyabb a futoerteke es az egeshoje is. A futoertek hianyt tobb anyaggal potolja, ezert no a fogyasztas. Az egesho viszont jo, mert nem melexik fel annyira az egester, ezert kisebb az ongyulladas lehetosege es amugy is 105 koruli oktanszama van az E85-nek, szoval feljebb huzza a tenyleges oktanszamot. 1/3-2/3 keveresi aranynal kb 99 oktan.


ethanolra gondoltam, köszi a választ, nem volt kedvem utánajárni én még mindig a modern gázinjektoros LPG rendszert érzem a legjobb alternatív üzemenyagnak de ez tabu téma itt a BMW-sek körében. Habár szerintem még mindig kevesebb kárt tesz (ha tesz!!NEM tesz!) a motorban mint a 30e-es olajcsere és a gagyi olaj meg szűrő...


Gazzal az a bajom, hogy amugy sem nagy a csomi es ha megyunk valahova, az asszony ugy megrakja, mint a tragyasszekeret. Ha meg ott lenne egy palack is...
Nekem nagyon bejott az etanol. 44e volt a gyertyakban, de a szerelo szerint gyonyoru tiszta volt, csak "kopott".
Nekem csendesebb a motor ha van benne etanol. Etanollal nem "robban" a benzin, hanem gyullad es egyenletesebben tagul. Viszont nem szabad tulzasba sem vinni, mert konnyen elszegenyul a keverek es akkor tulmelegszik a motor.

tusi_ Elküldve: 2015-09-02 11:44 Üzemanyag minõsítés és átverések!

csbalu írta:
tusi_ írta: Ugyanez a kulonbseg megvan az Ethanolnal.
Agipnal tankoltam MO-n Ethanolt, 40 liter benzinhez 12 Litert. Fogyasztas Salzburgig 6.5 liter.
Ha megyek haza Mo-ra, mindig tankolok Ethanolt kb 20 litert a 40 liter banzinhez, fogyasztas 6.2 liter. Raadasul az auto jobban megy, ha van benne kis Ethanol is, csak sajnos nem a Magyar
Olvastam egy cikket is, melyben osszehaonlitottak a Magyar es a kornyezo orszagok Ethanoljait es messze a Magyar a legszarabb. Valami denaturalt szeszt tesznek bele es attol lesz rossz...


Ez nem változtat valamit az égéshőn? Vagy egyéb ilyen égési tulajdonságokon?


A denaturalt szeszre gondolsz, vagy magara az ethanolra?
Az ethanolnak alacsonyabb a futoerteke es az egeshoje is. A futoertek hianyt tobb anyaggal potolja, ezert no a fogyasztas. Az egesho viszont jo, mert nem melexik fel annyira az egester, ezert kisebb az ongyulladas lehetosege es amugy is 105 koruli oktanszama van az E85-nek, szoval feljebb huzza a tenyleges oktanszamot. 1/3-2/3 keveresi aranynal kb 99 oktan.

tusi_ Elküldve: 2015-09-02 08:12 Üzemanyag minõsítés és átverések!

Ugyanez a kulonbseg megvan az Ethanolnal.
Agipnal tankoltam MO-n Ethanolt, 40 liter benzinhez 12 Litert. Fogyasztas Salzburgig 6.5 liter.
Ha megyek haza Mo-ra, mindig tankolok Ethanolt kb 20 litert a 40 liter banzinhez, fogyasztas 6.2 liter. Raadasul az auto jobban megy, ha van benne kis Ethanol is, csak sajnos nem a Magyar
Olvastam egy cikket is, melyben osszehaonlitottak a Magyar es a kornyezo orszagok Ethanoljait es messze a Magyar a legszarabb. Valami denaturalt szeszt tesznek bele es attol lesz rossz...

tusi_ Elküldve: 2015-09-01 16:19 Üzemanyag minõsítés és átverések!

[quote="nickname"]
tusi_ írta: Tankoltam en is a 95 V Motion-t es sokkal jobb, mint a Shell 95 Nitro, plane mint a Fuel Save, az egy szemet. De a V-Motion is messze elmarad az Osztrak vagy Nemet benzintol.
Ha megyek haza Magyarorszagra, akkor mindig Osztrakoknal tankolok, mert 15 Centtel olcsobb, mint Nemetorszagban.
Augusztusban voltam Mo-n es sajnos tankolnom kellett, mert az Osztrak le kifogyoban volt. Nahat azok utan csalodas. Az Osztrak Jettel felmentem 5-ben 3 szemellyel emelkedora, mig a Motionnal mar csak 4 ben sikerult ugyanez. Szemelyk ugyanazok voltak es merheto hizas nem volt
Sehllel hagyjuk, ez borzalom. Sajnos teletankoltam vele kocsit, mar alig varom hogy kifogyjon...


Idézet:
Az szar ügy mert a MAXX Motion az színtiszta osztrák üzemanyag, itthon semmit nem tudnak vele manipulálni, mert az átfejtés is teljesen zárt láncú.






OMV-t meg nem probaltam itt, Jet-nel tankolok, vagy ARAL-nal (Nemet BP).
Nemet/Osztrak anyaggal 5.8-6 korul fogyaszt, otthon 6.4 korul mindegyikkel. Persze nem ugyanazok az utak, de azert szvsz jelentos a kulonbseg. Plane az erzet. Inkabb alacsony fordulaton jon elo, sokkal jobban megugrik kis pedal poccintesre is.

tusi_ Elküldve: 2015-09-01 14:00 Üzemanyag minõsítés és átverések!

Tankoltam en is a 95 V Motion-t es sokkal jobb, mint a Shell 95 Nitro, plane mint a Fuel Save, az egy szemet. De a V-Motion is messze elmarad az Osztrak vagy Nemet benzintol.
Ha megyek haza Magyarorszagra, akkor mindig Osztrakoknal tankolok, mert 15 Centtel olcsobb, mint Nemetorszagban.
Augusztusban voltam Mo-n es sajnos tankolnom kellett, mert az Osztrak le kifogyoban volt. Nahat azok utan csalodas. Az Osztrak Jettel felmentem 5-ben 3 szemellyel emelkedora, mig a Motionnal mar csak 4 ben sikerult ugyanez. Szemelyk ugyanazok voltak es merheto hizas nem volt
Sehllel hagyjuk, ez borzalom. Sajnos teletankoltam vele kocsit, mar alig varom hogy kifogyjon...

tusi_ Elküldve: 2015-07-13 18:45 hangos a motor

Ma vettem észre ezt a hangot, pénteken még tuti nem volt. Mi a pék lehet ez?
https://www.youtube.com/watch?v=zTXsQF1aKzI

tusi_ Elküldve: 2015-07-01 11:21 Kuplung

elgeri írta:
"Megfogadtam bmw320d4 tanacsat es raalitottam a kuplungra. (2-esben felporget, majd hagyni lelassulni)"

Köszönöm!


Sokaknal jelentkezik ez a problema a kupplunggal es paran cserelni akartak. bmw320d4 mondta, hogy elobb probaljanak utanallitani, hatha....
En megtettem es most "talan" picivel lejjebb is fog, meg persze egy idore eltunt a remeges is.
Ha jol emlexem a muvelet menete:
2-ben kb 4000-ig felporgetni, aztan hagyni kb 1500ig visszesni. Ha akarod meg is lehet rugdosni neha a pedalt HA JOL EMLEKSZEM, persze erzessel
Keress kicsit vissza, ott bmw320d4 leirja hogyan kell pontosan.

Mas forumokon is utana olvastam, ott irtak, hogy a betet felkemyenyedik vmiert es befoltosodik a lenditokerek feleulete ettol a ferodoltol, vagy mi a kuplung anyaga. Leköcsiszolni azt egy darabig jo
(Nehe 2-ben indulni, utana allitolag egy darabig jo.)


tusi_ Elküldve: 2015-06-30 16:26 Kuplung

Megfogadtam bmw320d4 tanacsat es raalitottam a kuplungra. (2-esben felporget, majd hagyni lelassulni)
De most megint elojott a razkodas indulasnal, de csak neha. Most azt olvastam egy forumon, hogy rossz anyagbol csinaltak egy ket szeria kuplungot es konnyen felkemenyedik a betet/csuszofelulet.
Azt ajanlottak, hogy ilyenkor 2-ben induljunk el csusztatva a kuplungot es ledorzsoli azt a reteget rola. En megteszem szivesen, de ettol nem megy szet a kuplungom? 175e van benne es nem szivesen csereltetnek kuplungot.
Az a vicces, hogy neha csinalja, aztan nem. Foleg ha kis gazzal indulok, akkor kezdi el, de aztan ha kovetkezo indulasnal nagyobb gazzal indulok, akkor is, sot tegnap kettesben is csinalta egyszer.

tusi_ Elküldve: 2015-05-24 21:40 nyomtávszélesítõ, avagy "pogácsa"

Halliho

Vettem egy szett Eibach Pro nyomtávszélesítőt 2x10mm előre és 2x 15mm hátulra. Most viszont olvastam valahol, hogy tönkreteszi a futóművet - gátlót, csapágyat, kormányművet - és hogy rosszabb lesz a kocsi viselkedése a kanyarokban, egyenesben és az úthibákon - amit a buszok bemélyítenek.
Mentem eddig vele kb 500 km-t, de én nem vettem észre rosszabb viselkedést, egyszer húzott el fékezésnél a kormány jobbra, de azóta nem. Gondolom valami úthiba lehetett. Autópályán viszont érzem, hogy ha elmegyek valaki mellet, vagy valaki melettem, akkor elkezd úszni az autó valamelyik irányba. Ez mi lehet? Volt pogácsa nélkül is.
Kéne egy futóművet állítattni?
Gumik 205/55 R16 Good Year, da a Hankookal is elmozog.
Szóval szeintetek visszatehetem a pogácsát? Bevallom befostam és kivettem Nagyon gázul néz ki nélküle.

Köszi

tusi_ Elküldve: 2015-05-07 11:41 Chip tuning

..szerk

tusi_ Elküldve: 2015-04-11 18:17 Üzemanyag fogyasztás

Fogyasztás: Dombóvár-Budapest-Olching (München mellett) ca. 120km/h átlagsebesség.