ute107 fórum hozzászólásai

ute107 Elküldve: 2011-06-29 18:21 320d Motor

kleroo írta: Szép napot itt is.
Használt autó vásárlás topikjában már aktívkodom,van egy bizonyos példány amit meg szeretnék venni. A kardinális kérdés a motor lenne.
Kb 150 ezer van a kocsiban.Sokat járkált városban,rosszabb utakon. Tudomásom szerint semmilyen főbb alkatrész nem volt még cserélve a mociban.
Egyedül a kuplungot érzi úgy a tulaj,hogy talán-talán már cserés lesz.(nem csúszik,csak gondolom fönt fog már)
A 100kw-os verzió amiről szó van. Mire lehet számítani? Most kell majd a fél motort cserélgetni,vagy azért elmegy 200ig-300ig?
Persze tudom,hogy nincs rá exakt válasz,de többnyire mik a tapasztalatok(legalább 30oldalt visszaolvastam,de nem igazán találtam kielégítő választ a kérdésre)


Én az enyémet 5 éve vettem valós 168e km-el, most 310e km van benne. A kuplungot, vízpumpát, termosztátot, kardánfelfüggesztőt és futóművet cseréltem.

Szerintem ha normálisan hajtod és odafigyelsz rá, értem itt mind a normális vezetést, olajcseréket, stb....

Ui.: turbo még gyári és egyszer tisztítottuk meg.

ute107 Elküldve: 2011-06-27 17:22 320d Motor

Coyote írta:
ute107 írta: Urak!!!

Mi a f..sz fogja oda a 10-es alkatrészt ezen a linken a 20d adagolós motorban?

Mivel nekem kimozdult annyira, hogy keresztben állt, és egy csavarhúzóval vissza tudtam tolni a helyére, de szerintem ez nem normális, hogy pont a vezérmű lánc vezetősínje így kimozdulhat.

Kérem írjon, aki már vette le a szelepfedelet.

THX


Ránézésre a 11-es alkatrész... nem?


Jaja! De nekem pont a 11-es alkatrész felőli oldal fordult ki ha a kocsi eleje irányában. Csak a sín belső sarka volt csak a helyén.

Azóta nyaralás oda-vissza 1400 km. Nem mozdult meg, de valahogyan nem vagyok nyugodt.

ute107 Elküldve: 2011-06-27 17:16 320d Motor

Urak!!!

Mi a f..sz fogja oda a 10-es alkatrészt ezen a linken a 20d adagolós motorban?

Mivel nekem kimozdult annyira, hogy keresztben állt, és egy csavarhúzóval vissza tudtam tolni a helyére, de szerintem ez nem normális, hogy pont a vezérmű lánc vezetősínje így kimozdulhat.

Kérem írjon, aki már vette le a szelepfedelet.

THX

ute107 Elküldve: 2011-06-27 08:35 Heeelp...!

Prof írta: motor és váltó tartó szilenthez tudna valaki mondani egy gyári cikk számot

köszönöm


Itt a 4-es és 7-es alkatrész. Motortartó

Itt a meg a 3-as alkatrész. Váltótarto

Persze ez, akkor jó, ha manuális váltód van.

ute107 Elküldve: 2011-06-10 16:42 Valaki segítsen

Segítsetek!

Adott az autóm. Olajtöltő nyíláson belenézek a motorba, és látom a vezérmű láncot, mivel felette lévő - nem tudom milyen anyagból készült - talán láncfeszítő vagy mi el van csúszva oldalra.

Pontosan nem tudom, hogy mi ez. EZ a 10-es alkatrész.

Hogyan tudom visszatenni a helyére?!

ute107 Elküldve: 2011-06-02 13:13 lámpa

Segítségre lenne szükséges. Aki azt mondja, hogy felesleges idő és energia pazarlás, nyugodtan mondja meg.

Szóval: az autóm első lámpája foncsoros gyári fényszóró. Hozzá jutottam most egy komplett e60 projektoros lámpához, és érdekelne, hogy be lehet-e szerelni, azt a projektor az e46 lámpájába?

Illetve milyen módon és ki csinált, valami hasonlót már.

ute107 Elküldve: 2011-05-29 21:46 Hűtővíz..:S

Bero írta:
ute107 írta:
Bero írta: Szerintetek az normális,hogy 1000km-enként kivillan a hűtővíz jelző sárga lámpa? Persze,csak hidegen,mert amint bemelegszik a motor akkor eltűnik. Mi lehet a probléma? A víz is fogy,de csak minimálisan. Légtelenítettem,és a hűtővíztartály is új (8 hónapja cseréltem) Köszi!



Nézd meg a légtelenítő csavarokat. Nálam ott ment el a víz...


Mit nézzek rajta? Lehet ott megy el,mert valahol csöpög! Elég ramaty állapotban van a csavar,de azért úgy érzem fog rajta még! Esetleg honnan vagy kitől tudok ilyen csavart venni ?


Csavart sok helyről tudsz rendelni... mAttila...stb.

Nálam nem látszott semmi, csak amikor kivettem a csavart és észrevettem rajt egy lyukat...

ute107 Elküldve: 2011-05-28 14:54 Hűtővíz..:S

Bero írta: Szerintetek az normális,hogy 1000km-enként kivillan a hűtővíz jelző sárga lámpa? Persze,csak hidegen,mert amint bemelegszik a motor akkor eltűnik. Mi lehet a probléma? A víz is fogy,de csak minimálisan. Légtelenítettem,és a hűtővíztartály is új (8 hónapja cseréltem) Köszi!



Nézd meg a légtelenítő csavarokat. Nálam ott ment el a víz...

ute107 Elküldve: 2011-05-25 16:25 320d turbó hiba

atidesign írta: Jó lett a turbóm!
Bár a turbó szakszervizek nem javítanak változó geo-s turbókat vannak akik értenek is hozzá.
És ezúton köszönet m_attila-nak a segítséhért!


Na..mesélj...

ute107 Elküldve: 2011-05-13 21:56 Hütővízjelző kivillan majd rátöltök és durván melegszik a motor majd letílt.

pneurob írta:
ute107 írta:
pneurob írta:
Bero írta:
hil írta:
Bero írta:
hil írta:
Bero írta:
hil írta:
DnielCool írta: Sziasztok ! Akinek volt már hasonló gondja legyen szíves írja meg mi volt a hiba okozója és mennyibe fájt a javítási költség. ( A hütővízjelző kivillan majd rátöltök 2 litert elalszik és 50 km múlva elkezd melegedni a motor és jobb ha megállok . víz tócsa nincs az autó alatt ezért nem tudom mi lehet a baj a víz elvileg nem folyik sehol . ) Köszönöm a segítségeket.


Lehet, hogy levegős a rendszer. Könnyű rosszul megcsinálni a légtelenítést.



És,hogy kell jól légteleníteni? Mert nekem az van,hogy amikor hideg a motor sárgán ég a hűtővízjelző és mikor bemelegszik a motor akkor kialszik! Ez milyen probléma lehet? Elég lenne nekem is légtelenítenem? Köszi!


Több módszer is létezik, én azt írom, ami nekem bejött: lé beletölt, utastér fűtés maxra, motor beindít, aztán várni kell, hogy bemelegedjen (akkor nyit ki a termosztát) A betöltő nyilás kupakja levéve, mellette van a légtelenítő csavar, azt ki kell nyitni és láthatod, hogy a kupaknál spriccel a folyadék. Amikor egyenletes sugárban folyik, akkor légtelenítő elzár, folyadék szintre töltés kupak rá és kész. A művelet alatt én szoktam gázt adni, úgy 2000 1/ford- nyit. Ügyesebb helyeken vákum szivattyút tesznek a betöltő nyílásra és vákumozzák a rendszert kb fél órán keresztül. Biztos van még számtalan eljárás ezeken kívül.


Köszi szépen,Hil! Akkor ezek szerint ezért lehet,hogy csak 5-6 percig világít a lámpám? A tartályom nemrég lett cserélve,még annyi hogy,ha több vizet öntök bele akkor lehet baj? Köszi


Az a baj, hogy a víz hőmérő folyadék hőmérséklet mérésre lett kitalálva. Ha levegős a rendszer, akkor a jeladónál esetleg gőz lehet, azt pedig általában kevesebbnek méri. Ebből adódik az, hogy lehet, már régen forr a víz, de a műszer még csak mondjuk 60 fokot mutat a gőz miatt. Ezt nem kitaláltam, tapasztalatból írom!
Én úgy gondolom, a hűtő túltöltése nem javasolt, mert a táguló közeg szétnyomhatja valahol. Ezért is van az úszó benne és az ajánlás, hogy hideg motornál. Aztán pont Bimmernél, láttam már olyat, hogy hasonló volt a jelenség és az volt a baj, hogy a hűtővíz kergető szivattyú műanyag lapátja eltört, tehát nem forgott a tengellyel együtt. Ezért volt az, hogy nekem mikor vinnyogott a csapágya, akkor inkább utángyárit vettem fémlapátos kivitelben, az soha nem fog letörni. A műanyag lapát szerintem attól is elfordulhat a tengelyen, hogy télen, hideg motornál kap esetleg egy gázfröcsit, mire a motor fordulata hirtelen emelkedik, a megdermedt (nem fagyott, de a fagyálló folyadék is sűrűbb dermedt állapotban) folyadék meg akkora ellenállást képvisel, hogy megcsúszik a tengelyen a lapát, aztán az már többnyire csak rosszabb lesz.


Köszöntem


Ha eltűnik a rendszerből a hűtőfolyadék és nem folyik, akkor egyetlen lehetőség van: elpárolog. Nézesd meg a hengerfejed és a tömítést. A hűtőrendszernek van túlnyomásvédelme, a tágulási tartály kupakja egyben biztonsági szelep is. Dízelnél 1,4bar, benzinesnél 2bar a nyitónyomás. Ha ez jó, nem érheti károsodás a hűtőrendszert túlnyomás miatt. Egyébként 2-3 ezer forintos tétel az ilyen. Nem árt néha ellenőrizni.



Utóbbiban nem teljesen értek egyet. Fogyhat a víz, annak ellenére, hogy nincs semmi baj. Mármint fogyhat de nem vészesen. Fél literekre gondolok kb. fél éves időlefutás után.
Ha nagyon fogy és nincs szivárgás, akkor valóban a hengerfej a ludas.

Nálam egyszer vészesen fogyott és a hibás egy légtelenítő csavar volt, amely valami oknál fogva átlyukadt. Ott sem látszott, hogy szivárogna...



Teljesen jogos a felvetés, erre nem is gondoltam. Igazán a hűtőkárosodásra akartam reagálni. A csavar is okozhatja és ott sem folyik, hanem párolog.



Tényleg tudsz nekem csavart szerezni... ???

ute107 Elküldve: 2011-05-13 21:32 Hütővízjelző kivillan majd rátöltök és durván melegszik a motor majd letílt.

pneurob írta:
Bero írta:
hil írta:
Bero írta:
hil írta:
Bero írta:
hil írta:
DnielCool írta: Sziasztok ! Akinek volt már hasonló gondja legyen szíves írja meg mi volt a hiba okozója és mennyibe fájt a javítási költség. ( A hütővízjelző kivillan majd rátöltök 2 litert elalszik és 50 km múlva elkezd melegedni a motor és jobb ha megállok . víz tócsa nincs az autó alatt ezért nem tudom mi lehet a baj a víz elvileg nem folyik sehol . ) Köszönöm a segítségeket.


Lehet, hogy levegős a rendszer. Könnyű rosszul megcsinálni a légtelenítést.



És,hogy kell jól légteleníteni? Mert nekem az van,hogy amikor hideg a motor sárgán ég a hűtővízjelző és mikor bemelegszik a motor akkor kialszik! Ez milyen probléma lehet? Elég lenne nekem is légtelenítenem? Köszi!


Több módszer is létezik, én azt írom, ami nekem bejött: lé beletölt, utastér fűtés maxra, motor beindít, aztán várni kell, hogy bemelegedjen (akkor nyit ki a termosztát) A betöltő nyilás kupakja levéve, mellette van a légtelenítő csavar, azt ki kell nyitni és láthatod, hogy a kupaknál spriccel a folyadék. Amikor egyenletes sugárban folyik, akkor légtelenítő elzár, folyadék szintre töltés kupak rá és kész. A művelet alatt én szoktam gázt adni, úgy 2000 1/ford- nyit. Ügyesebb helyeken vákum szivattyút tesznek a betöltő nyílásra és vákumozzák a rendszert kb fél órán keresztül. Biztos van még számtalan eljárás ezeken kívül.


Köszi szépen,Hil! Akkor ezek szerint ezért lehet,hogy csak 5-6 percig világít a lámpám? A tartályom nemrég lett cserélve,még annyi hogy,ha több vizet öntök bele akkor lehet baj? Köszi


Az a baj, hogy a víz hőmérő folyadék hőmérséklet mérésre lett kitalálva. Ha levegős a rendszer, akkor a jeladónál esetleg gőz lehet, azt pedig általában kevesebbnek méri. Ebből adódik az, hogy lehet, már régen forr a víz, de a műszer még csak mondjuk 60 fokot mutat a gőz miatt. Ezt nem kitaláltam, tapasztalatból írom!
Én úgy gondolom, a hűtő túltöltése nem javasolt, mert a táguló közeg szétnyomhatja valahol. Ezért is van az úszó benne és az ajánlás, hogy hideg motornál. Aztán pont Bimmernél, láttam már olyat, hogy hasonló volt a jelenség és az volt a baj, hogy a hűtővíz kergető szivattyú műanyag lapátja eltört, tehát nem forgott a tengellyel együtt. Ezért volt az, hogy nekem mikor vinnyogott a csapágya, akkor inkább utángyárit vettem fémlapátos kivitelben, az soha nem fog letörni. A műanyag lapát szerintem attól is elfordulhat a tengelyen, hogy télen, hideg motornál kap esetleg egy gázfröcsit, mire a motor fordulata hirtelen emelkedik, a megdermedt (nem fagyott, de a fagyálló folyadék is sűrűbb dermedt állapotban) folyadék meg akkora ellenállást képvisel, hogy megcsúszik a tengelyen a lapát, aztán az már többnyire csak rosszabb lesz.


Köszöntem


Ha eltűnik a rendszerből a hűtőfolyadék és nem folyik, akkor egyetlen lehetőség van: elpárolog. Nézesd meg a hengerfejed és a tömítést. A hűtőrendszernek van túlnyomásvédelme, a tágulási tartály kupakja egyben biztonsági szelep is. Dízelnél 1,4bar, benzinesnél 2bar a nyitónyomás. Ha ez jó, nem érheti károsodás a hűtőrendszert túlnyomás miatt. Egyébként 2-3 ezer forintos tétel az ilyen. Nem árt néha ellenőrizni.



Utóbbiban nem teljesen értek egyet. Fogyhat a víz, annak ellenére, hogy nincs semmi baj. Mármint fogyhat de nem vészesen. Fél literekre gondolok kb. fél éves időlefutás után.
Ha nagyon fogy és nincs szivárgás, akkor valóban a hengerfej a ludas.

Nálam egyszer vészesen fogyott és a hibás egy légtelenítő csavar volt, amely valami oknál fogva átlyukadt. Ott sem látszott, hogy szivárogna...

ute107 Elküldve: 2011-05-13 07:41 Vicces :)

Katt ide, Kicsi vicces "Platinagyertyát és direktszürőt minden autóba...

"caliyoung válasz | megnéz 2011.04.20 13:44:10 © (33721)

Ja, nekem bent van az 1.2-es Clióban és überbrutál állat lett belőle. A múltkor letoltam egy Porschét az érdi emelkedőn felfelé. De ilyen túkszaros 330-as bömcsikből meg a fostalicska 3 literes audikból többet is megeszek naponta. Igaz, nekem a platinagyertya mellé a direktszűrő is be van téve."

"Most a plazmagyertya + direktszűrő után bekerült az 1.2-es Cliómba egy univerzális sport hátsó dob is. Hát mit mondjak, ettől még sokkal állatabb lett. A fogyasztásom is lejjebb ment több literrel, de ami a leglényegesebb, hogy mostmár a Lancer EVO-kat is szarráalázom a lámpánál. A múltkor a benzinkútnál odajött egy srác,és azt mondta, nem hiszi el hogy csak 1.2-es a motorom, mert ugyan próbált utánam jönni egy Octavia TFSI-el, ami állátólag nagykúleres és 260 lovasra van chippelve, de nem tudott lépést tartani velem.

Azt mondta ő is beteszi a kocsijába ugyanazokat a tuning megoldáokat mint én, annyira meggyőző a kocsim."


Gyerekek le kellene adnunk a Bmw-ket a bontóban...

ute107 Elküldve: 2011-05-12 15:31 Turbo-intercooler-kipufogó-chip

YELLOW írta:
ute107 írta:
Jackson írta:
balabanz írta: Sziasztok!
Nemrég óta van e46 320d-m(136LE). Megfeküdt a turbóm azt szeretném kérdezni, hogy a 150 Le-s turbó rá lehet rakni a 136-os helyett? Kell-e rajta vmit változtatni?
Segítséget előre is köszönöm!


Szia! Nekem detto ez az autó van, nemrégen újítottam fel én is, de hasonlóan ahogy te is utánna érdeklődtem de nem jó a 150l-as turbóé, illetőleg nem megoldható az átalakítása, ez van.


Miért nem jó. A 136le-es turbo vákuum vezérelt, ha találsz olyat ami 150le-s és vákuum vezérelt, akkor semmi akadálya. Csak utána szakihoz kell fordulni egy jobb/optimatizált szoftver helyet.

Ha nekem megállna a turbóm, a legolcsóbb és a legkézenfekvőbb dolgot választanám.
OFF: VW csoport vákuumos turbó új: max 70.000. FT, szakmunka, hogy összehozzák a BMW kipufogó csonkkal:10.000 Ft.
Ilyen vw turbokat meg már mindenhol kapni.

Sokan azt mondják hülyeség, de szerintem biztosabb, mint felújítasz egyet, még több pénzből és még akkor sem lesz az igazi.


az meg a másik, hogy nagyon sok turbót ugyanaz a cég gyárt, csak épp az öntödében más-más jelet fabrikálnak bele. szerintem a BMW sem gyárt turbókat. bár én nem vagyok kompetens az ügyben (turbós dízel BMW), de off autóknál ezt láttam.


Így van te nem vagy kompetens az ügyben!
De valóban a Garett gyártja a bmw turbókat. a 150le turbója GT17V v. GT17VA, amely a tdi 110 le-s tdi Vw, seatokon is megtalálható. Amibe különbözik az a felfogatási pontok, csatlakozók...

ute107 Elküldve: 2011-05-12 14:54 Turbo-intercooler-kipufogó-chip

Jackson írta:
balabanz írta: Sziasztok!
Nemrég óta van e46 320d-m(136LE). Megfeküdt a turbóm azt szeretném kérdezni, hogy a 150 Le-s turbó rá lehet rakni a 136-os helyett? Kell-e rajta vmit változtatni?
Segítséget előre is köszönöm!


Szia! Nekem detto ez az autó van, nemrégen újítottam fel én is, de hasonlóan ahogy te is utánna érdeklődtem de nem jó a 150l-as turbóé, illetőleg nem megoldható az átalakítása, ez van.


Miért nem jó. A 136le-es turbo vákuum vezérelt, ha találsz olyat ami 150le-s és vákuum vezérelt, akkor semmi akadálya. Csak utána szakihoz kell fordulni egy jobb/optimatizált szoftver helyet.

Ha nekem megállna a turbóm, a legolcsóbb és a legkézenfekvőbb dolgot választanám.
OFF: VW csoport vákuumos turbó új: max 70.000. FT, szakmunka, hogy összehozzák a BMW kipufogó csonkkal:10.000 Ft.
Ilyen vw turbokat meg már mindenhol kapni.

Sokan azt mondják hülyeség, de szerintem biztosabb, mint felújítasz egyet, még több pénzből és még akkor sem lesz az igazi.

ute107 Elküldve: 2011-05-08 23:47 Segítsetek!

Hi.

Hogyan tudom az első lengőkarról leszedni a szilenteket, roncsolás mentesen? A szilentek majdnem újak és átraknám az új lengőkarra...???!!!