valter320d Elküldve: 2012-03-03 23:57 Féktárcsa és fékbetét
valter320d Elküldve: 2012-03-03 23:57 Féktárcsa és fékbetét
valter320d Elküldve: 2012-02-21 21:45 320d Motor
jrtom írta: Szia!
Olajfolyást okozhat a karterszellőztető szelep is ha elvan tömődve! Meg persze a turbónál, szívósornál, intercoolernél is folyhat. Mindenképpen nézzétek körbe a motort, hogy melyik oldalon folyik. A kipugáz az meg lehet tényleg a rezgéscsillapítónál, de az zörögni szokott meg kissebb gázadásra hallani is lehet, hogy kifúj. Alapjáraton szaglázd körbe fellülről honnan jön a szag.ignasow írta: Sziasztok! Nem rég vásároltam egy E46 320D-t és valahol a motortérben erősen csöpög az olaj, alánéztünk de onnan nem látszik pontosan, tudom így hülyeség de álltalában honnan szokott? A másik meg, hogy be érződik a kipufugó gáz szaga az utastérbe holott a kipuff rendszer hibátlan...mivel első Bmw-m lövésem sincs milehet az oka, ha valaki már megküzdött hasonló problémákkal megköszönném a válaszokat. Üdv.
valter320d Elküldve: 2012-02-21 15:07 Az E46 Üzembentartási költsége.
jons írta:bbubbuka írta: Most lesz első szervizem.
Gyertyák,összes szűrő,olaj,ez 70k.
Ez árba mennyire sok? Vagy teljesen standard?
levegő mahle: 5800
olaj mann: 3000
pollen aktív szenes: 12000
üzemanyag knecht: 21000
gyertya 4 elektródás NGK BKR6EQP: 18760
olaj BMW 5W-40: 10000 (nem tudom pontosan a feltöltést)
mindenféle kedvezmény nélkül. bár az üzemanyagszűrőt baromi soknak tartom.
Ebből még lehet azért 1-2 ezrest lefaragni, mert nem muszáj aktív szenes szűrőt venni, akkor az csak 9k, elég a 1 elektródás gyertya akkor úgy csak 6k a készlet. Stb.
valter320d Elküldve: 2012-02-19 19:31 Az E46 Üzembentartási költsége.
hil írta:valter320d írta:valter320d írta:
Kiváló minőségű szűrők lehetnek, ha 6 rongy a 2 db.
Ha a 11000 szűröt veszem az sem tud többet mint az után gyártott max minden olajcserénél veszek egyet de akkor is csak olajcserénként 3300 az nem tétel!
Nincs az sehol megirva hogy kötelező gyári alkatrészeket venni!!!
Szia! Félek tőle, hogy nincs igazad: szűrőből főleg a motorolaj szűrőből csak gyárit, vagy nagyon jó minőségűt vennék. Pollenszűrő valóban nem számít......
De a Te dolgod.
valter320d Elküldve: 2012-02-15 22:56 Az E46 Üzembentartási költsége.
valter320d írta:bmw320d4 írta:valter320d írta:
Olajszűrö levegöszűrövel:6000Kartergáz szűrö:13000
2db lengéscsill hátsó:22000 Gázos,olajos töltetű
Gázolajszűrő:2800
Hátsó ablaktörlő kar:8000
Motor olaj(Bmw Longlife 5w-30)???úgy 2700 körül lehetett literje kaptam 6 litert belöle
Ja igen Januárban volt 1 műszakim az 25000 volt másra nem emlékszem eddig ennyi!
Kiváló minőségű szűrők lehetnek, ha 6 rongy a 2 db.
Ha a 11000 szűröt veszem az sem tud többet mint az után gyártott max minden olajcserénél veszek egyet de akkor is csak olajcserénként 3300 az nem tétel!
valter320d Elküldve: 2012-02-15 22:50 Az E46 Üzembentartási költsége.
bmw320d4 írta:valter320d írta:
Olajszűrö levegöszűrövel:6000Kartergáz szűrö:13000
2db lengéscsill hátsó:22000 Gázos,olajos töltetű
Gázolajszűrő:2800
Hátsó ablaktörlő kar:8000
Motor olaj(Bmw Longlife 5w-30)???úgy 2700 körül lehetett literje kaptam 6 litert belöle
Ja igen Januárban volt 1 műszakim az 25000 volt másra nem emlékszem eddig ennyi!
Kiváló minőségű szűrők lehetnek, ha 6 rongy a 2 db.
valter320d Elküldve: 2012-02-15 22:46 Az E46 Üzembentartási költsége.
hil írta:valter320d írta:
Motor olaj(Bmw Longlife 5w-30)???úgy 2700 körül lehetett literje kaptam 6 litert belöle
Szia! A BMW 5w30 LL04 olajnak litere 2100 pénz. Azért annyira olcsón nem kaptad meg, de ne keseredj el!
valter320d Elküldve: 2012-02-15 09:41 Az E46 Üzembentartási költsége.
Robinson írta:valter320d írta: 2011 szeptemberében hoztam be az kocsit München böl. 214000km nemtom valós e vagy sem ahogy hazahozta olaj le szűrök ki és mindenböl újat. Mentem vele mostanáig 12000km hátsó lengéscsillapitót cserélte és lassan esedékes lesz az első is!eddig kb 40000be van leszámitva a behozatalt.Ja bocs a kartergáz szűröt azt kihagytam az 13000 volt amugy semmi baja a kocsinak megy mint a villám imádom nem okoz csalódást!
Hát Valter, neked nagyon olcsón adták a gyári szűrőket, olajat és lengőkarokat. 40-ből az olajcsere nem jön ki karterszűrővel.
Ha 400-at akartál írni, akkor meg marha drágán
valter320d Elküldve: 2012-02-14 23:18 Az E46 Üzembentartási költsége.
valter320d Elküldve: 2012-02-13 23:32 Torpanás
PG_Junior írta:anubisz írta:YELLOW írta:Kawataki írta: Sziasztok!
Nekem is torpanásos problémáim vannak, de semmilyen rendszerességet nem fedeztem fel a hibával kapcsolatban. Értem ez alatt, hogy néha hidegen néha melegen, alacsony és magas fordulatszámon, váltás közben, esőben és szárazon. Olykor 200 km hiba nélkül, máskor 200 m két hiba között.
Hiba: Haladok az úton és egyszer csak megtorpan 1 azaz egy másodpercre, mintha egyszerre vennéd el a gyújtást az összes hengerről. A hiba idejére bevillan a töltésjelző lámpa(csak az semmi más), majd elalszik. Ekkor a töltés leesik kicsivel 12 fölé (miért is lenne töltés, ha nincs gyújtás), majd visszaáll 14,2-14,3-ra (normál érték).
Aggaszt a dolog, mivel minimum napi 100km-t megyek és elég kanyargósak az utak errefelé, ráadásul leesett az első hó is! Szóval, ha ez a jelenség havas úton egy kanyar közepén magas fordulaton jelentkezik akkor csak annyit fogok tudni mondani, hogy: "b*****meg" és már hajlik is a lemez.
Pár napja voltam márkaszervizben ahol nem találtak megoldást a hibára(vagy csak nem akartak)! Töltés, generátor, akku rendben és hibakódok alapján sem tudtak olyat mondani ami ezen probléma okozója lehet.
A motor: M42B20A
Futásteljesítmény: 185000 km
Új akksi(gyári BMW), gyertyák (NGK)!
A hibajelenség kb. egy hónapja áll fenn.
Előre is köszönöm a hozzászólásaitokat! Üdv: Isti
a motorkódod: N42B20A
furcsa jelenség. lehet még gyújtásvezérlő is.
Ilyen hibát megtalálni,rettenet nehéz.se hibakód,semmi.Nem viheted oda valakihez,hogy autózzon vele 2,300km és akkor ha megtorpan egy pillanatra,még nem lesz okosabb.Vagy használod így,vagy 100 ezret fogsz csak arra költeni,hogy simogassák az autót,és apránként kicserélnek minden lehetséges okozót még 100 ezerért.Ha jártál már márkaszervizben tudod miről beszélek.15000Ft óradíj,meg az apró....
Hali!
Nekem akkor volt torpanásom, amikor a vákuumcsövem el volt repedve. Kicseréltem, azóta semmi. Bár nekem a műszerfal nem jelzett semmit, szerintem azért nézd át.
valter320d Elküldve: 2012-02-13 23:14 Egyenetlen alapjárat
m_attila írta: Egy idézet, hátha hasznos..
davech írta: Megvan miért ingadozik az alapjárat!
Mikor bekapcsolom fűtést a vezérlő panelen akkor egy percen belül már az alapjárat ingadozik. Bekapcsolásnál azonnal megváltozik az alapjárat.
Ha kikapcsolom a fűtést, azaz a vezérlő panelt teljesen kikapcsolom, akkor egyenletes az alapjárat, kb 10 percig hallgattam, nem kezd ingadozni.
"Hiba törlés, majd autó beindítás, majd újra olvasás:
Egy hiba marad, a klíma automatikában: állófűtésnél test/zárlat hiba
Nincs állófűtésem, így nem értem a hibát sem."
"Állófűtésed lehet hogy nincs, de kisegítő fűtésed van, ott keressétek a hibát. Neked már valószínűleg nem a nagy Webastó kályha van az ablak előtti rekeszben jobb oldalt, hanem a kissebb elektromos fűtés a jobb lámpa mögött-alatt."
Lehetséges e hogy a "kisegítő fűtés" hibája miatt csinálja ezt? Valószínű az zárlatos vagy egyszerűen szar. Valakinek ötlete? thxwagusty írta:YELLOW írta:jons írta:Bianconero írta: ....
Azért nyugtassatok meg, hogy ezt a sok alkatrészt mielőtt/miután kicseréltétek volt műszeres diag, komponens tesztelés, plusz mondjuk élőadat olvasás és olyan csinálta aki ért is hozzá.
nem is tudom miért van az az érzésem, hogy NEM VOLT
Minden kedves "amatőrnek" tekintő klubtársat megnyugtathatok ,hogy VOLT műszeres diag/élő adat olvasás DIS-el, IMPA-val is ! Mint ahogy írtam is a kocsiban nem ennek a hibának köszönhetően lettek cserélve az alkatrészek hanem más okok voltak jelen! Az alkatrészek cseréjét azért soroltam fel ,hogy a hasonló "cipőben" járó E46 320d 2002 (150Le) utáni manuális váltós (YELLOW TE NEM !) BMW-nél aki keresi a hibát ne ezekben az alkatrészekben keresse mert nálam nem szünt meg ezek az alkatrészek cseréje után! Még egy dolog! A kocsimban kicseréltem az 5sebességes váltót 6sebességesre a hiba megmaradt pedig még a motor vezérlő elektronika szoftvere is frissítve lett a 6sebességes legújabb verzióra! Tehát itt minden bizonnyal alkatrész meghibásodás okozza ezt a hibát .
valter320d Elküldve: 2012-01-25 22:35 hangos a motor
ficsur írta: Sziasztok nekem egy W36 1.8-as tds van ujabban mindha valami kalapálna a motortérben de minden müködik rendesen gézadásnál is hallom a normál diesel hangon tul.Mi lehet és nagy e a baj?????
valter320d Elküldve: 2012-01-25 22:18 Hallott már valaki ilyen hibáról?
valter320d írta:anubisz írta:lacaca írta:320dIvan írta: Sziasztok!
Egy 320d aut boldog tulaja vagyok már másfél éve.
Most csinált valami érdekeset az autó. Autópályán tempomattal megyek 140-nel, semmi gond. Jön egy tartós emelkedô, és a sebesség visszaesik úgy 120 körülire. Hiába nyomom a gázt padlóig, kapcsolok át esetleg manuálisba, semmi. Amikor eléri az emelkedô végét, újra elindul a vas és szépen reagál a gázadásra, húz mint a veszedelem.
Átnéztem egy pár oldalt és errôl nem találtam semmit. Szerintetek mi lehet a baj?
Elôre is köszönöm.
Szia Mielőtt még teljes letargiába esnél a lehetséges hibáktól , valószínűleg a megfelelő mennyiségű üzemanyag hiánya okozza a jelenséget. Ellenőrizd (ha kell cseréld ki!)a gázolajszűrőt ,a levegőszűrőt ,a légtömegmérőt,az üa. szivattyút és az üa. ellátó rendszert.
pár ezer forintból ki is jön
Meg az egész motort!!!
valter320d Elküldve: 2012-01-25 22:16 Hallott már valaki ilyen hibáról?
anubisz írta:lacaca írta:320dIvan írta: Sziasztok!
Egy 320d aut boldog tulaja vagyok már másfél éve.
Most csinált valami érdekeset az autó. Autópályán tempomattal megyek 140-nel, semmi gond. Jön egy tartós emelkedô, és a sebesség visszaesik úgy 120 körülire. Hiába nyomom a gázt padlóig, kapcsolok át esetleg manuálisba, semmi. Amikor eléri az emelkedô végét, újra elindul a vas és szépen reagál a gázadásra, húz mint a veszedelem.
Átnéztem egy pár oldalt és errôl nem találtam semmit. Szerintetek mi lehet a baj?
Elôre is köszönöm.
Szia Mielőtt még teljes letargiába esnél a lehetséges hibáktól , valószínűleg a megfelelő mennyiségű üzemanyag hiánya okozza a jelenséget. Ellenőrizd (ha kell cseréld ki!)a gázolajszűrőt ,a levegőszűrőt ,a légtömegmérőt,az üa. szivattyút és az üa. ellátó rendszert.
pár ezer forintból ki is jön
valter320d Elküldve: 2012-01-05 12:48 Motorolaj
anubisz írta: Idézet a cikkből
Az olajfogyasztást nem szabad elhanyagolni, ha extrém méreteket ölt, vagy ha anyagilag már nem bírjuk az utántöltést. De ne gondoljuk, hogy azzal teszünk jót a motornak, ha olyan vastag olajat töltünk bele, amit már nem fogyaszt. Ezzel az erővel zsírt is tölthetnénk bele, azt sem fogja elfogyasztani, csak utána kidobhatjuk.