vsop14 Elküldve: 2010-06-01 11:06 BMW E46, 1895ccm-es soros 4hengeres motorom okos tuningolásához keresek szerelőt!
![](http://static.bmwfanatics.hu/images/smiles/icon_smile.gif)
vagy csak reklámszöveg mi?
írok is nekik e-mailt, hogy hülyék, mert az arányok miatt ez nem működhet
![](http://static.bmwfanatics.hu/images/smiles/icon_smile.gif)
vsop14 Elküldve: 2010-06-01 11:06 BMW E46, 1895ccm-es soros 4hengeres motorom okos tuningolásához keresek szerelőt!
vsop14 Elküldve: 2010-06-01 11:00 BMW E46, 1895ccm-es soros 4hengeres motorom okos tuningolásához keresek szerelőt!
YELLOW írta:hil írta:
Huzagolás a csőben (lőfegyver) azért van, hogy ezzel megpörgetve a lövedéket annak hossztengelye körül azt, a giró elvet használva stabillá tegye a röppályát. A huzag nélküli csövekből kibúlyó lövedéken kinyíló szárnyak stabilizálják azt. Én így hallottam.
Egyszerű kisérlet a gázokra is alkalmazható: tölts tele egy 2 literes pl Colás palackot. Fogj egy stoppert. A palackot fordítsd fejjel lefelé, mérd az időt, hogy mennyi idő alatt ürül ki a palack. Töltsd tele újra és most úgy öntsd ki, hogy a palackot először a hossztengelye körül néhányszor megtekered. Az eredmény az lesz, hogy a második esetben majdnem fele idő alatt fog kiürülni a palackod. Na most erre lehet alkotni elméleteket, (határréteg, áramlási veszteségek, gáznyomás, gázdinamika turbulencia, lamináris áramlás területén) de hasonlóan működhet a kipuf gázgyorsító is, de csak bizonyos gázsebesség tartományban, ami elég szűk.
Én régen csináltam (Opel) úgynevezett Tornádó csövet (ennek primitív változata kapható is talán)a légszűrő és a lev beömlő közé. Sokat kisérleteztem vele, rengeteg variáció (legalább 20 példány) készült és sokan (kb 15 ember)próbálták ki. Volt, hogy érezhetően rosszabbul ment tőle az autó, de volt, hogy sokkal jobban. Ott elég hosszú cső volt a szűrő és a beömlő között, így működött a dolog, a BMW-nél nem is próbálkoztam, mert nem elég a rendelkezésre álló csőhossz.
de pont erről pampogok a kezdetektől, ezért írtam cirka kb méreteket, hogy működne a dolog, ha nem 30 centis szakaszról beszélnénk, hanem 1-1,5 méteres hosszról ilyen átmérőnél. mondjuk bmw esetén a középdobtól a végéig... az meg tény, hogy angyobb motorfordulatnál lenne csak értelme, mert akkor tud olyan nyomást előállítani a rendszer kipuff gázból, ami kihasználja ezt a "huzagolás" elvét. de akkor sem 30 centis szakaszon fog működni.
szerk.: az meg, hogy leálljak itt elméletekkel bizonygatni tiszta hülyeség, józan paraszti ésszel is érthető, ahhoz nem kell egyetemistának lenni, de ha már egyetemista és anynira nagyra van vele valaki, akkor legalább értse meg azt is amit a másik ír, mégha zanzásítva akkor is.
vsop14 Elküldve: 2010-05-31 23:13 Társalgó
K_Gergo írta: sziasztok,
én csak kérdezni, meg kérni járok ide...
holnap megyek a kupéért, fél ötkor szerződünk a pornószínésszel a pólus centernél, onnan kellene egy fuvar kőbányára a kerekekért Zolee kollégához, s onnan a szentmihályi út végére a kupéhoz a leendő kerekeivel...
ha valaki nagyon ráér, esetleg Teréz anya reinkarnációjának gondolja magát és segítene, szóljon: 20-777-null eins vier neun (0149, ruf mich an!)
vsop14 Elküldve: 2010-05-31 21:41 BMW E46, 1895ccm-es soros 4hengeres motorom okos tuningolásához keresek szerelőt!
vsop14 Elküldve: 2010-05-31 20:37 BMW E46, 1895ccm-es soros 4hengeres motorom okos tuningolásához keresek szerelőt!
YELLOW írta:vsop14 írta:
Akkor nem tudom hogy hivjakolyasmi toltenyt kell tenni bele, mint ami a harckocsik ágyújába való. Tarack?
De ha mar itt tartunk, akkor visszautalok arra, amit yellow irt, hogy a fegyver az nehany millimeter, a gyorsito meg tobb centi atmeroju tehat semmi koze nem lehet egymashoz a kettonek. A harckocsik agyuja se 9mm-es es az is huzagolva van.
komolyan mondom, hogy hülye vagyés még mindig nem értelmezted mit írok...
arány tudod mi az?
pont azt mondtam hogy a nagyobb lövedékek, nagyobb átmérő, nagyobb csőhossz tartozik hozzá, éppen ezért van huzagolva.
patron 30 centi hossz 50-es átmérő
egy 50-es átmérőjű töltényhez tartozik legalább 2m-es csőhossz
ha ezt nem érted, amit már most írok le harmadjára inkább hagyd ott a fősulit
ettől egyszerűbben nem tudom leírni, hogy a patronban, az úgynevezett huzagolásnak semmi értelme nincs, mert 50 es átmérőhöz kevés a 30 centi hossz, ilyen kis hosszon, nem tudja megcsinálni azt ami a szerepe lenne
fogd már fel!
vsop14 Elküldve: 2010-05-31 19:03 BMW E46, 1895ccm-es soros 4hengeres motorom okos tuningolásához keresek szerelőt!
hancurozo írta:vsop14 írta:hancurozo írta: A gázgyorsításhoz sajna nem nagyon értek. De ha felgyorsítod a kipufogó gázok sebességét, valamint nagyon lecsökkented a fojtást a kipufogó oldalon, állítsd hozzá a vezérlést /szelep egybenyitást/ mivel a hengereidnek nagy lessz az átöblítése /túl öblít a motor/. Ezért több lessz a fogyasztás esik a teljesítmény.
off. a huzagolásnak semmi köze a sebességhez /kivéve a huzag emelkedéséből eredő lassító hatását ha alacsony az emelkedés de ez csőhosszhoz, fegyver tipushoz van tervezve/ csak a stabilitáshoz.
A rakétavetőben nincs huzag /a stabilitást, pörgrtést a szárnyak adják/, sőt bizonyos ágyúkban sem. /modern ágyúkat is beleértve/
Sztem azt a raketavetot amire en gondoltam azt ugy hivjak valojaban, hogy aknavetonem vagyok otthon azért a haditechnikában
. Igy már helytálló?
Viszont a neten is több helyen irjak, hogy huzagolas noveli a sebességet.
nemaz aknavetőben sincs huzag. ott is a gránát alján lévő szárnyak pörgetik, stabilizálják a gránátot.
vsop14 Elküldve: 2010-05-31 18:20 BMW E46, 1895ccm-es soros 4hengeres motorom okos tuningolásához keresek szerelőt!
hancurozo írta: A gázgyorsításhoz sajna nem nagyon értek. De ha felgyorsítod a kipufogó gázok sebességét, valamint nagyon lecsökkented a fojtást a kipufogó oldalon, állítsd hozzá a vezérlést /szelep egybenyitást/ mivel a hengereidnek nagy lessz az átöblítése /túl öblít a motor/. Ezért több lessz a fogyasztás esik a teljesítmény.
off. a huzagolásnak semmi köze a sebességhez /kivéve a huzag emelkedéséből eredő lassító hatását ha alacsony az emelkedés de ez csőhosszhoz, fegyver tipushoz van tervezve/ csak a stabilitáshoz.
A rakétavetőben nincs huzag /a stabilitást, pörgrtést a szárnyak adják/, sőt bizonyos ágyúkban sem. /modern ágyúkat is beleértve/
vsop14 Elküldve: 2010-05-31 16:21 BMW E46, 1895ccm-es soros 4hengeres motorom okos tuningolásához keresek szerelőt!
Woockie írta:vsop14 írta: Maskepp alakulnak a nyomaskulonbsegek a golyo elott illetve mogott a huzagolassal mint nelkule. Innen kovetkezik,h a sebesseg is mas lesz.
Igen, de nem azert, mert porog, hanem mert jobban tomitodik. Imho ami az orvenyles miatti kulonbseg, az barmilyen iranyu is, elenyeszo a lovedek mogott tagulo gazehoz kepest.
vsop14 Elküldve: 2010-05-31 14:11 BMW E46, 1895ccm-es soros 4hengeres motorom okos tuningolásához keresek szerelőt!
YELLOW írta:vsop14 írta:
Álljon meg a menet! Te azt mondtad,hogy a gázggyorsito nem gyorsitja a gazt. En azt mondtam, de. Arrol szo sem volt, hogy ez valojaban eredmenyez-e valami valtozast az auto viselkedeseben. En nem mondtam, h jobban fog menni. Csak azt, h a gazgyorsito gyorsitja a gazt
Az hogy lattal mar pitot csovet, sot talan meg prandtl csovet, meg vmi muszert, az dicseretesde ugy latszik kevesnek bizonyult. Azt hogy nem hiszed el, hogy a huzagolas analogiajara mukodik a gazgyorsito sajnalom. Sok dolog van ami nem annyira evidens, hogy annak modellezzuk, megis mukodik (pl. Egyfogu ferdefogazatu fogaskerek = csigakerek) az meg aztan vegkepp nyomos erv, hogy ez a gyorsito csak 20 centi a fegyvercso megvan 30 is. Tehat akkor a huzagolas mukodik egy puskan de pisztolyon mar nem? Es raketaveton? Ott is hasznaljak pedig annak meg nagyobb a keresztmetszete es meg hosszabb is.
Amugy nekem nincs ilyenem. Nem is lesz. Nem azert mondtam ezeket, mert megetettek vele.
Te most komoylan szándékosan nem értelmezed amit írok?
1. nem én írtam, hogy nem függ össze a gyorsítás a fegyverek huzagolásával (Woockie)
2. de hiába gyorsít ha nem hoz semmit, ergo felesleges
3. hasonlítsd már az arányokat, egy gyorsító patronnak van mondjuk 50-es átmérője 20-30 centi hosszon, egy fegyvernek mondjuk 9mm 30-40-50 centi hosszon, egy rakétavető, mondjuk 200-as átmérős, de a cső hossza van 20 m... az arányokat nézd már meg!
tényleg OFF, mert nem akarok csúnyákat írni
vsop14 Elküldve: 2010-05-31 13:53 BMW E46, 1895ccm-es soros 4hengeres motorom okos tuningolásához keresek szerelőt!
Woockie írta:vsop14 írta: a gázgyorsító a fegyverekben lévő huzagoláshoz hasonlítható (siprális hornyok a csőben -> megforgatja a lövedéket -> gyorsabb kilépési sebesség, nagyobb pontosság). attól még, hogy úgy nez ki, mintha valami gátolná az áramlást, nem biztos, hogy feltétlenül a várt eredményt fogja hozni. ilyen ez az áramlástan
Nah, ezen megakadt a szemem. Ugy tudtam, h a fegyver huzagolasa arra valo, h stabilitast adjon a lovedeknek. Elkezdtem google es nem talaltam semmit, ami alatamasztana azt, amit irtal. Elokerult egy hozzaerto baratom, megkerdeztem, mi ezzel a helyzet. A huzagolassal valo megporgetes valoban a stabilitast adja, a sebesseg nem no attol, hogy porog a lovedek. Van a sebessegre pozitiv hatasa a huzagolasnak, de ez nem a porgessel, hanem a lovedek korul a cso tomitettsegevel fugg ossze. Ezzel nem azt akarom mondani, h az orvenylo gaz kifele aramlasa nem gyorsabb, hanem azt, hogy nagyon nem jo az analogia. A gazok aramlasarol valami remlik, mas a nyomasa kivul es belul, mintha belul lenne kisebb, de ez mar nagyon regen volt, inkabb nem szolnek bele.
vsop14 Elküldve: 2010-05-31 13:46 BMW E46, 1895ccm-es soros 4hengeres motorom okos tuningolásához keresek szerelőt!
YELLOW írta:vsop14 írta:
sok dolog van ami tök más, de a működési elve hasonló...........
tudod, ha valaki nem ért valamit, akkor egyszerű bemutatni azt valami ismert dolgon keresztül modellezve. én próbáltam neked elmondani azt, hogy ez egy működő dolog és hogy az áramlástanba nem minden az, aminek látszik, de hát neked beszélhet az ember... pedig úgy látom kettőnk közül én tanultam áramlástant és nem Te.
és most megint én vagyok a nagyképű hülye bunkó, a szemedben, ha azt mondom megint olyanba dumálsz bele, amihez nem értesz és még le is oltasz, hogy a hülye az én vagyok..............
figyelj hivatkozhatsz, hogy tanultad, meg stb. nem lehülyéztelek... de egy puska csöve teljesen más, itt egy 30-40 centis szakaszról van szó, amiben vagy 20 centi ez a spírálos rész, és relatíve nagy a keresztmetszet. még ha valóban meg is gyorsítaná az ármalást, később úgyis feltorlódik (ez BMW-re kevésbbé igau, hisz olyan nagy törések nincsennek a rendszerben, de egy civic-nél már igen) a rendszerben. foglalkoztam áramlástannal, sőt pár órát tanultuk is, inkább anno munkahelyemen foglalkoztam áramlásmérőkkel, és hasonlatos eszközökkel.
és itt nem az elv ellen vagyok, hanem a hülyeség ellen amit a kereskedők belebeszélnek az emberbe, vásárlóba. ez ugyanolyan, mint az univerzális 1000-3000 cm3-ig lévő dob, vagy direktszűrő...stb. annyira nagy a rés, hogy valahol tutti nem használható, le merem fogadni az ilyen doboknál semmi hivatalos mérési jegyzőkönyv nincs róla, hogy valóban nem öblít-e túl, vagy nem fojt-e nagyon, ami jó 1 literre, az nem lesz jó 3 literre és vicaverza.
órákat beszélhetnénk erről én többet nem akarok, mert nem pont erről szól a téma.
gondolom neked is van ilyen hiperszuper gázgyorsítód, ha van akkor azért, mert hiszel a mesékben jó volt az eladó. meg az vesz aki akar. de ha hozna is valamit, ami kb 1%, azt is csak úgy hozná, ha kompletten hozzá van igazítva a renszer, az elejéről a végéig. az olyanok, mint +5% meg +10% el kell felejteni mind dob, mint direktszűrő...stb-nél. igen hoz ennyit, ha mindenhol lecseréled azokat a dolgokat amiket cserélni lehet. megy a parasztvakítás ezerrel. hát egészségükre.
mellesleg lehet én nem értek hozzá, de aki ért az is hasonló véleményen van, ezek nem az ujjamból szoptam, mert ismerek embereket akik a versenysportban dolgoznak, dolgoztak...stb.
részemről OFF!
vsop14 Elküldve: 2010-05-31 12:19 BMW E46, 1895ccm-es soros 4hengeres motorom okos tuningolásához keresek szerelőt!
YELLOW írta:vsop14 írta:YELLOW írta:cox írta:YELLOW írta:Tolts fel egy 2 literes palackot vizzel,probald meg kionteni belole a vizet merve az idot,mig kifolyik,utana vegezd el ugyanezt a muveletet ugy,hogy amikor a palackot a kiomlo nyilasaval lefele forditod,adj neki egy korkoros mozgast,mintha a kezeddel o betuket akarnal irni.Irjal kb. 6 o betut es merd az idot.A gazgyorsito is akkor segit az oblitesben,amikor a motorod kb. 4 ezren folul porog.Mar a 70 es evekben a rallyban az oseink is alkalmaztak,csak az gagyibb volt,en is forgalmazom es tudom mit arulok.Remelem azt is tudod,hogy ha a gyari leomlodet belulrol felpoliroztatod,attol is konnyebben aramlik ki a gaz.Sok kicsi sokat csinal,ja es ne feledd,nagy gaz....kis fek.cox írta:ficsmix írta: Hozzáértő szerelőt keresek!Sze.Azon vagyok,hogy eggy e46,316i,77kw-os,m43,194e1-motorkodos,vasra kompresszort mutsek be,a kitt ami beepitesre kerul tartalmazza a szivo csonkot,ami lehet,hogy talal,ha nem,kis alakitasokkal ra alakithato;kompresszort,ami illeszkeik a szivocsonkra;injektor hidat,nagyobb injektorokkal;spanoloval es a hozza valo laposszijjal es pakolasokkal.Ez kb.60 loerot presel ki a szekerbol,amit meg lehet vaditani coolerrel,soros leomlovel,tovabba sportkatalizatorral,gazgyorsitoval es egy oval tipusu sportdobbal,ami tokeletesen koveti a hatso lokosod ivet.A lendkerek konnyitessel,a hengerfej csatornainak a nagyitasaval a motorod nyomatekosabb lessz,a teljes puf rendszertol hamarabb kiporog a motorod es mar nyomhatod is neki,csak birjal megallni.Ha sikerul a kompresszort raraknom,akkor majd villogok rola,hogy milyen,remelem par honap alatt megoldom.
Egy 2000'-es évjáratú, 316i, E46, soros4-es 1895ccm-es motoromból szeretnék, némi többletet elővarázsolni. Ehhez keresek szakembert, vagy olyasvalakit, aki tudja, hogy mit lehet ebből kihozni. Sok okos dolgot találtam itt, de nem tudom kihez forduljak. Még talán turbo is szóba jöhet. Minden okos ötlet érdekel. Ha tudtok nekem segíteni, vagy tudtok valakit ajánlani, azt is megköszönném. Bács-Kiskun előnyben. Köszi
ezt a gázgyorsítós ökörséget jó lenne elfelejteni, ez a 17 éves taknyos "tuning" gyerekeknek való carstylingra, hogy beírhassan +adatot még, de a valóságban semmi értelme. ha megnézel belülről egy "gázgyorsító" patront, akkor egyértelmű, hogy nem gyorsít semmit, azok a fülek, amik benne vannak, maximum torlaszok, és hangban jelent változást, de hogy az nem gyorsít semmit, az biztos!!! egy üres 55-ös vagy 60-as cső többet ér
igen a polírozott szivócső, vagy egyéb az oké... de a gázgyorsító patronban amik vannak az pont akadályozó tényezők, nem gyorsító... és a folyadékot se keverd össze a gáz halmazálapottal. persze mivel Te is árulod, ezért tudnod kell eladni, van begyakorolt szöveg, stb amivel meg lehet téveszteni a vásárlót. hisz az eladók nem arra törekednek, hogy őszinték legyenek, hanem hogy hasznot húzzanak. nem bántani akarlak ezzel, de én tőlem használhatják az űrtechnikában, akkor sem jó semmire, max +adat egy adatlapra...
annyi előnye van, mivel a középdob helyére teszik, hogy attól jobban átenged, de egy sima csőtől sosem fog...
a gázgyorsító a fegyverekben lévő huzagoláshoz hasonlítható (siprális hornyok a csőben -> megforgatja a lövedéket -> gyorsabb kilépési sebesség, nagyobb pontosság). attól még, hogy úgy nez ki, mintha valami gátolná az áramlást, nem biztos, hogy feltétlenül a várt eredményt fogja hozni. ilyen ez az áramlástan
egy fegyverrel azért ne hasonlítsuk össze, teljesen már egy fegyver csöve, megy egy gázgyorsító patroné...
ez kb olyan mint az elektromos ventillátor vagy mi a kaka a szivócsőbe
vsop14 Elküldve: 2010-05-31 11:59 BMW E46, 1895ccm-es soros 4hengeres motorom okos tuningolásához keresek szerelőt!
YELLOW írta:cox írta:YELLOW írta:Tolts fel egy 2 literes palackot vizzel,probald meg kionteni belole a vizet merve az idot,mig kifolyik,utana vegezd el ugyanezt a muveletet ugy,hogy amikor a palackot a kiomlo nyilasaval lefele forditod,adj neki egy korkoros mozgast,mintha a kezeddel o betuket akarnal irni.Irjal kb. 6 o betut es merd az idot.A gazgyorsito is akkor segit az oblitesben,amikor a motorod kb. 4 ezren folul porog.Mar a 70 es evekben a rallyban az oseink is alkalmaztak,csak az gagyibb volt,en is forgalmazom es tudom mit arulok.Remelem azt is tudod,hogy ha a gyari leomlodet belulrol felpoliroztatod,attol is konnyebben aramlik ki a gaz.Sok kicsi sokat csinal,ja es ne feledd,nagy gaz....kis fek.cox írta:ficsmix írta: Hozzáértő szerelőt keresek!Sze.Azon vagyok,hogy eggy e46,316i,77kw-os,m43,194e1-motorkodos,vasra kompresszort mutsek be,a kitt ami beepitesre kerul tartalmazza a szivo csonkot,ami lehet,hogy talal,ha nem,kis alakitasokkal ra alakithato;kompresszort,ami illeszkeik a szivocsonkra;injektor hidat,nagyobb injektorokkal;spanoloval es a hozza valo laposszijjal es pakolasokkal.Ez kb.60 loerot presel ki a szekerbol,amit meg lehet vaditani coolerrel,soros leomlovel,tovabba sportkatalizatorral,gazgyorsitoval es egy oval tipusu sportdobbal,ami tokeletesen koveti a hatso lokosod ivet.A lendkerek konnyitessel,a hengerfej csatornainak a nagyitasaval a motorod nyomatekosabb lessz,a teljes puf rendszertol hamarabb kiporog a motorod es mar nyomhatod is neki,csak birjal megallni.Ha sikerul a kompresszort raraknom,akkor majd villogok rola,hogy milyen,remelem par honap alatt megoldom.
Egy 2000'-es évjáratú, 316i, E46, soros4-es 1895ccm-es motoromból szeretnék, némi többletet elővarázsolni. Ehhez keresek szakembert, vagy olyasvalakit, aki tudja, hogy mit lehet ebből kihozni. Sok okos dolgot találtam itt, de nem tudom kihez forduljak. Még talán turbo is szóba jöhet. Minden okos ötlet érdekel. Ha tudtok nekem segíteni, vagy tudtok valakit ajánlani, azt is megköszönném. Bács-Kiskun előnyben. Köszi
ezt a gázgyorsítós ökörséget jó lenne elfelejteni, ez a 17 éves taknyos "tuning" gyerekeknek való carstylingra, hogy beírhassan +adatot még, de a valóságban semmi értelme. ha megnézel belülről egy "gázgyorsító" patront, akkor egyértelmű, hogy nem gyorsít semmit, azok a fülek, amik benne vannak, maximum torlaszok, és hangban jelent változást, de hogy az nem gyorsít semmit, az biztos!!! egy üres 55-ös vagy 60-as cső többet ér
igen a polírozott szivócső, vagy egyéb az oké... de a gázgyorsító patronban amik vannak az pont akadályozó tényezők, nem gyorsító... és a folyadékot se keverd össze a gáz halmazálapottal. persze mivel Te is árulod, ezért tudnod kell eladni, van begyakorolt szöveg, stb amivel meg lehet téveszteni a vásárlót. hisz az eladók nem arra törekednek, hogy őszinték legyenek, hanem hogy hasznot húzzanak. nem bántani akarlak ezzel, de én tőlem használhatják az űrtechnikában, akkor sem jó semmire, max +adat egy adatlapra...
annyi előnye van, mivel a középdob helyére teszik, hogy attól jobban átenged, de egy sima csőtől sosem fog...
vsop14 Elküldve: 2010-05-31 10:07 Váltógomb
laci520D írta:Tiba írta: Laci520D!
Na voltam bent a bmw-nél, és utána érdeklõdtem a dolognak. Ezt a cuccot úgy hívják, hogy retrofit kit. A cikkszáma meg: 25119415379
elvileg 23ezer ft-áfa. Azt mondja az eladó bent, hogy egyszer már rendelt ilyet, és hogy k**va jól néz ki
Na szóval én úgy tudtam hogy egyforma az E46-é meg az E39 de nem mert más cikszámon hozza.
25 11 9 416 925 =E39=36 489 Ft +fa
25119415379=E46=24 120 Ft +fa
Pedig az ebay-en is ugy árulják hogy az összes kézi váltósba,E46,E39,stb
Nemértem