YELLOW írta:
vsop14 írta:
YELLOW írta:
vsop14 írta:
nekem már volt 3 csapágycserém, úgyhogy tapasztalatból beszélek:
legközelebb, ha mész az autóval, akkor figyeld meg, h kicsit tempósabb kanyarnál elhallgat-e a hang (nem kell őrültködni, nem arra gondolok, csak pl autópályafelhajtó, vagy ilyesmin próbáld ki, ahol azért viszonylag gyorsan tudsz haladni és a kanyar is nagy így van időd hallgatózni)
esetleg próbálkozhatsz azzal is, h széles úton hirtelen elrántod a kormányt, akkor is elhallgat egy pillanatra (bár ilyen időben azért ez annyira nem kivitelezhető )
menj fel autópályára, és figyelgesd, h mennyire hangosodik a hang. ha van ahol eléggé érezhetően erősödik, akkor csapágy. ha nem és kanyarodáskor sem hallgat el, akkor nem csapágy bajod van.
megforgathatod esetleg a kerekeket is, felemelve, de nem mindig lehet hallani
de egyébként szerintem csak simán a téligumit hallod, de azért ezeket próbáld ki. ha esetleg mégis csapágy, akkor se ijedj meg nagyon.... még azért el tudsz vele járni kicsit, de sokat azért ne...
első csapágycserénél az alkatrész drága (m_attillánál kb 30e), de otthon is ki tudod cserélni, vagy szerelő is kicseréli pár ezerért. hátsó csapágy kb 10e, de azt iszonyat munka kicserélni otthon, eléggé advanced user kategória, meg kell hozzá csapágyleszedő is... szerelőnél min. 10e, de inkább 15e.
csak azért írtam, h tudd, h mi a szitu, ha esetleg mégis, de sztem csak a téligumit hallod.
ha esetleg egyik sem, akkor a diffiolajadat hallod
semmi újat nem mondtál, mint amit már ne mondtak volna el korábban. lehet visszább is kellene olvasnod, nem csak azokat, amikben kötekedni tudsz...
visszaolvastam a topicot, nem igazán láttam sehol se leírva azokat, amiket leírtam.
saját tapasztalatomból írtam ezeket és segíteni próbáltam egy társunknak.
bocs
azt hiszem, h amit én írtam az közelebb áll az igazsághoz és elég részletesen leírtam, hogy hogyan próbálgassa ki. ha rajtad múlt volna, akkor már a diffiolajat cserélgetné... és akkor most én vagy a gyík?
csak nem olvastad el rendesen!!!
kapásból a téli gumit írtam. kicsit írtam a csapágyról, majd hil kiegészítette azzal, amit te is írtál.
a többi dolog csak ezenkívüli további lehetőség. és miárt tartod elképzelhetetlennek egy dermedtebb olaj miatti diffi hangot? honnan tudod menynit jár a tulaj az autóval. én úgy gondolom az írásából ez az első tele egy RWD-vel így minden különleges hang új neki.
a problma ott va, hogy minden kommentemet hülyeségként kezeled, anélkül, hogy próbálnád megérteni. nem mondtam, hogy cseréljen diffi olajat, de lehet hangja ha dermettebb az olaj, ehhez nem kell sok ész.
vagy 75w140es olaj van benne vagy 75w90. ezeknek a viszkozitási indexe 160-170 körül van. ugyanannyi kb, mint az 5w30-as olajnak.
a viszkozitási index (VI) azt adja meg, hogy a kinematikai viszkozitása a hőmérséklettel mennyire változik. minél magasabb ez a szám, annál kevésbé függ a viszkozitás a hőmérséklettől. 100-as VI felett már mondhatni, kevéssé függ.
mivel VI index elég nagy ezért belátható, h a kinematikai viszkozitás, nagyon keveset változik a hőmérséklettől. a kinematikai viszkozitás pedig függ a dinamikai viszkozitástól és a sűrűségtől (nű=éta/ró). ezek az olajok newtoni közegként viselkednek, tehát dimamikai viszkozitásuk körülbelül állandó, így belátható, h a kinematikai viszkozitás csak a rótól, a sűrűségtől függ. ugye, ha VI csak keveset változik a hőmérséklet függvényében, akkor a sűrűségnek is csak keveset szabad változnia, hogy az egyenlőség fennálljon.
ha arra gondolsz, h összefagyott vagy fagyás közelében van az olaj, akkor szólok, hogy kb -50fokon fagy.
lényeg a lényeg, hogy kb úgy viselkedik, mint egy motorolaj.és az se szokott megállni az olajpumpában, vagy éppen hangot kiadni.
remélem így már elfogadod az indoklásom, h miért írtál hülyeséget