« előző12következő »
Atesz
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2004

státusz Atesz

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 71

Elküldve: 2017. június 29. csütörtök, 15:44


Sziasztok!

Érdeklődni szeretnék, hogy van-e valakinek csapágylehúzó készlete, és persze kölcsön is tudná adni esetleg hátsó kerékcsapágy cseréhez. Tudom nem egy olyan készlet, ami mindenkinek van, de hátha. Lehetőleg Budapest környékén.

Előre is köszönöm mindenkinek!

Atesz

vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2010. december 22. szerda, 17:48


Tom22 írta:
davech írta: Igen jól tippeltem bal első kerék csapágyas.
Viszont 25e mondtak nekem kerékaggyal együtt, mert elvileg másképp nem lehet kapni.
Az árban van? középkategória a márka, nem tudom milyen pontosan. thx a segítséget!


Hali! Tudok FAG -t aggyal együtt( mert ügye úgy kell cserélni) 22 500.- br
ha érdekel írj...

ez jó ár nagyon és jó minőség is!


Tom22
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz Tom22

Újonc

Elismertség: 0% (0 pont) | Hozzászólások: 56

Elküldve: 2010. december 22. szerda, 11:51


davech írta: Igen jól tippeltem bal első kerék csapágyas.
Viszont 25e mondtak nekem kerékaggyal együtt, mert elvileg másképp nem lehet kapni.
Az árban van? középkategória a márka, nem tudom milyen pontosan. thx a segítséget!


Hali! Tudok FAG -t aggyal együtt( mert ügye úgy kell cserélni) 22 500.- br
ha érdekel írj...

vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2010. december 21. kedd, 21:47


davech írta: Igen jól tippeltem bal első kerék csapágyas.
Viszont 25e mondtak nekem kerékaggyal együtt, mert elvileg másképp nem lehet kapni.
Az árban van? középkategória a márka, nem tudom milyen pontosan. thx a segítséget!


árában van, de sztem azért kérdezz rá m_attilánál is, hátha tudd vmi olcsóbbat, jobb minőségűt.

hil
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 318i
Évjárat: 2003

státusz hil

BMWfanatic

Elismertség: 9% (283 pont) | Hozzászólások: 3070

Elküldve: 2010. december 21. kedd, 17:30


YELLOW írta:
SirToma írta:
davech írta: Igen jól tippeltem bal első kerék csapágyas.
Viszont 25e mondtak nekem kerékaggyal együtt, mert elvileg másképp nem lehet kapni.
Az árban van? középkategória a márka, nem tudom milyen pontosan. thx a segítséget!


Unix-ban skf kerékagycsapágy 10 rugó körül van szerintem.
www.unix.hu webshop, és válaszd ki a kocsid, és megtalálsz mindent.....


én is úgy tudom, hogy első csapágyat csak aggyal együtt lehet cserélni.


Elvileg csak aggyal együtt van, de valóban lehet kapni külön csapágyat is, csak nem biztos, hogy a régiből ki tudod venni a rossz csapágyat. Én nem közepes minőségűt, hanem jót vennék (én gyárit tettem bele), mert milyen szar dolog az, ha fél év múlva ismét cserélni kell. Bár lehet, hogy szerencséd lesz, és soha többé nem lesz dolgod vele. Az utángyártott mindig kétesélyes.



YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2010. december 21. kedd, 14:32


SirToma írta:
davech írta: Igen jól tippeltem bal első kerék csapágyas.
Viszont 25e mondtak nekem kerékaggyal együtt, mert elvileg másképp nem lehet kapni.
Az árban van? középkategória a márka, nem tudom milyen pontosan. thx a segítséget!


Unix-ban skf kerékagycsapágy 10 rugó körül van szerintem.
www.unix.hu webshop, és válaszd ki a kocsid, és megtalálsz mindent.....


én is úgy tudom, hogy első csapágyat csak aggyal együtt lehet cserélni.



SirToma
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2001

státusz SirToma

Megrögzött BMW-s

Elismertség: 6% (19 pont) | Hozzászólások: 306

Elküldve: 2010. december 21. kedd, 14:05


davech írta: Igen jól tippeltem bal első kerék csapágyas.
Viszont 25e mondtak nekem kerékaggyal együtt, mert elvileg másképp nem lehet kapni.
Az árban van? középkategória a márka, nem tudom milyen pontosan. thx a segítséget!


Unix-ban skf kerékagycsapágy 10 rugó körül van szerintem.
www.unix.hu webshop, és válaszd ki a kocsid, és megtalálsz mindent.....


davech
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Touring
Modell: 320d
Évjárat: 2002

státusz davech

Fórumlakó

Elismertség: 5% (12 pont) | Hozzászólások: 227

Elküldve: 2010. december 21. kedd, 13:44


Igen jól tippeltem bal első kerék csapágyas.
Viszont 25e mondtak nekem kerékaggyal együtt, mert elvileg másképp nem lehet kapni.
Az árban van? középkategória a márka, nem tudom milyen pontosan. thx a segítséget!


vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2010. december 20. hétfő, 23:25


YELLOW írta:
vsop14 írta:
YELLOW írta:
vsop14 írta: nekem már volt 3 csapágycserém, úgyhogy tapasztalatból beszélek:
legközelebb, ha mész az autóval, akkor figyeld meg, h kicsit tempósabb kanyarnál elhallgat-e a hang (nem kell őrültködni, nem arra gondolok, csak pl autópályafelhajtó, vagy ilyesmin próbáld ki, ahol azért viszonylag gyorsan tudsz haladni és a kanyar is nagy így van időd hallgatózni)
esetleg próbálkozhatsz azzal is, h széles úton hirtelen elrántod a kormányt, akkor is elhallgat egy pillanatra (bár ilyen időben azért ez annyira nem kivitelezhető )
menj fel autópályára, és figyelgesd, h mennyire hangosodik a hang. ha van ahol eléggé érezhetően erősödik, akkor csapágy. ha nem és kanyarodáskor sem hallgat el, akkor nem csapágy bajod van.
megforgathatod esetleg a kerekeket is, felemelve, de nem mindig lehet hallani
de egyébként szerintem csak simán a téligumit hallod, de azért ezeket próbáld ki. ha esetleg mégis csapágy, akkor se ijedj meg nagyon.... még azért el tudsz vele járni kicsit, de sokat azért ne...
első csapágycserénél az alkatrész drága (m_attillánál kb 30e), de otthon is ki tudod cserélni, vagy szerelő is kicseréli pár ezerért. hátsó csapágy kb 10e, de azt iszonyat munka kicserélni otthon, eléggé advanced user kategória, meg kell hozzá csapágyleszedő is... szerelőnél min. 10e, de inkább 15e.
csak azért írtam, h tudd, h mi a szitu, ha esetleg mégis, de sztem csak a téligumit hallod.

ha esetleg egyik sem, akkor a diffiolajadat hallod


semmi újat nem mondtál, mint amit már ne mondtak volna el korábban. lehet visszább is kellene olvasnod, nem csak azokat, amikben kötekedni tudsz...


visszaolvastam a topicot, nem igazán láttam sehol se leírva azokat, amiket leírtam.
saját tapasztalatomból írtam ezeket és segíteni próbáltam egy társunknak.
bocs
azt hiszem, h amit én írtam az közelebb áll az igazsághoz és elég részletesen leírtam, hogy hogyan próbálgassa ki. ha rajtad múlt volna, akkor már a diffiolajat cserélgetné... és akkor most én vagy a gyík?


csak nem olvastad el rendesen!!!

kapásból a téli gumit írtam. kicsit írtam a csapágyról, majd hil kiegészítette azzal, amit te is írtál.
a többi dolog csak ezenkívüli további lehetőség. és miárt tartod elképzelhetetlennek egy dermedtebb olaj miatti diffi hangot? honnan tudod menynit jár a tulaj az autóval. én úgy gondolom az írásából ez az első tele egy RWD-vel így minden különleges hang új neki.
a problma ott va, hogy minden kommentemet hülyeségként kezeled, anélkül, hogy próbálnád megérteni. nem mondtam, hogy cseréljen diffi olajat, de lehet hangja ha dermettebb az olaj, ehhez nem kell sok ész.



vagy 75w140es olaj van benne vagy 75w90. ezeknek a viszkozitási indexe 160-170 körül van. ugyanannyi kb, mint az 5w30-as olajnak.
a viszkozitási index (VI) azt adja meg, hogy a kinematikai viszkozitása a hőmérséklettel mennyire változik. minél magasabb ez a szám, annál kevésbé függ a viszkozitás a hőmérséklettől. 100-as VI felett már mondhatni, kevéssé függ.
mivel VI index elég nagy ezért belátható, h a kinematikai viszkozitás, nagyon keveset változik a hőmérséklettől. a kinematikai viszkozitás pedig függ a dinamikai viszkozitástól és a sűrűségtől (nű=éta/ró). ezek az olajok newtoni közegként viselkednek, tehát dimamikai viszkozitásuk körülbelül állandó, így belátható, h a kinematikai viszkozitás csak a rótól, a sűrűségtől függ. ugye, ha VI csak keveset változik a hőmérséklet függvényében, akkor a sűrűségnek is csak keveset szabad változnia, hogy az egyenlőség fennálljon.
ha arra gondolsz, h összefagyott vagy fagyás közelében van az olaj, akkor szólok, hogy kb -50fokon fagy.
lényeg a lényeg, hogy kb úgy viselkedik, mint egy motorolaj.és az se szokott megállni az olajpumpában, vagy éppen hangot kiadni.
remélem így már elfogadod az indoklásom, h miért írtál hülyeséget

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2010. december 20. hétfő, 22:34


vsop14 írta:
YELLOW írta:
vsop14 írta: nekem már volt 3 csapágycserém, úgyhogy tapasztalatból beszélek:
legközelebb, ha mész az autóval, akkor figyeld meg, h kicsit tempósabb kanyarnál elhallgat-e a hang (nem kell őrültködni, nem arra gondolok, csak pl autópályafelhajtó, vagy ilyesmin próbáld ki, ahol azért viszonylag gyorsan tudsz haladni és a kanyar is nagy így van időd hallgatózni)
esetleg próbálkozhatsz azzal is, h széles úton hirtelen elrántod a kormányt, akkor is elhallgat egy pillanatra (bár ilyen időben azért ez annyira nem kivitelezhető )
menj fel autópályára, és figyelgesd, h mennyire hangosodik a hang. ha van ahol eléggé érezhetően erősödik, akkor csapágy. ha nem és kanyarodáskor sem hallgat el, akkor nem csapágy bajod van.
megforgathatod esetleg a kerekeket is, felemelve, de nem mindig lehet hallani
de egyébként szerintem csak simán a téligumit hallod, de azért ezeket próbáld ki. ha esetleg mégis csapágy, akkor se ijedj meg nagyon.... még azért el tudsz vele járni kicsit, de sokat azért ne...
első csapágycserénél az alkatrész drága (m_attillánál kb 30e), de otthon is ki tudod cserélni, vagy szerelő is kicseréli pár ezerért. hátsó csapágy kb 10e, de azt iszonyat munka kicserélni otthon, eléggé advanced user kategória, meg kell hozzá csapágyleszedő is... szerelőnél min. 10e, de inkább 15e.
csak azért írtam, h tudd, h mi a szitu, ha esetleg mégis, de sztem csak a téligumit hallod.

ha esetleg egyik sem, akkor a diffiolajadat hallod


semmi újat nem mondtál, mint amit már ne mondtak volna el korábban. lehet visszább is kellene olvasnod, nem csak azokat, amikben kötekedni tudsz...


visszaolvastam a topicot, nem igazán láttam sehol se leírva azokat, amiket leírtam.
saját tapasztalatomból írtam ezeket és segíteni próbáltam egy társunknak.
bocs
azt hiszem, h amit én írtam az közelebb áll az igazsághoz és elég részletesen leírtam, hogy hogyan próbálgassa ki. ha rajtad múlt volna, akkor már a diffiolajat cserélgetné... és akkor most én vagy a gyík?


csak nem olvastad el rendesen!!!

kapásból a téli gumit írtam. kicsit írtam a csapágyról, majd hil kiegészítette azzal, amit te is írtál.
a többi dolog csak ezenkívüli további lehetőség. és miárt tartod elképzelhetetlennek egy dermedtebb olaj miatti diffi hangot? honnan tudod menynit jár a tulaj az autóval. én úgy gondolom az írásából ez az első tele egy RWD-vel így minden különleges hang új neki.
a problma ott va, hogy minden kommentemet hülyeségként kezeled, anélkül, hogy próbálnád megérteni. nem mondtam, hogy cseréljen diffi olajat, de lehet hangja ha dermettebb az olaj, ehhez nem kell sok ész.



vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2010. december 20. hétfő, 22:05


YELLOW írta:
vsop14 írta: nekem már volt 3 csapágycserém, úgyhogy tapasztalatból beszélek:
legközelebb, ha mész az autóval, akkor figyeld meg, h kicsit tempósabb kanyarnál elhallgat-e a hang (nem kell őrültködni, nem arra gondolok, csak pl autópályafelhajtó, vagy ilyesmin próbáld ki, ahol azért viszonylag gyorsan tudsz haladni és a kanyar is nagy így van időd hallgatózni)
esetleg próbálkozhatsz azzal is, h széles úton hirtelen elrántod a kormányt, akkor is elhallgat egy pillanatra (bár ilyen időben azért ez annyira nem kivitelezhető )
menj fel autópályára, és figyelgesd, h mennyire hangosodik a hang. ha van ahol eléggé érezhetően erősödik, akkor csapágy. ha nem és kanyarodáskor sem hallgat el, akkor nem csapágy bajod van.
megforgathatod esetleg a kerekeket is, felemelve, de nem mindig lehet hallani
de egyébként szerintem csak simán a téligumit hallod, de azért ezeket próbáld ki. ha esetleg mégis csapágy, akkor se ijedj meg nagyon.... még azért el tudsz vele járni kicsit, de sokat azért ne...
első csapágycserénél az alkatrész drága (m_attillánál kb 30e), de otthon is ki tudod cserélni, vagy szerelő is kicseréli pár ezerért. hátsó csapágy kb 10e, de azt iszonyat munka kicserélni otthon, eléggé advanced user kategória, meg kell hozzá csapágyleszedő is... szerelőnél min. 10e, de inkább 15e.
csak azért írtam, h tudd, h mi a szitu, ha esetleg mégis, de sztem csak a téligumit hallod.

ha esetleg egyik sem, akkor a diffiolajadat hallod


semmi újat nem mondtál, mint amit már ne mondtak volna el korábban. lehet visszább is kellene olvasnod, nem csak azokat, amikben kötekedni tudsz...


visszaolvastam a topicot, nem igazán láttam sehol se leírva azokat, amiket leírtam.
saját tapasztalatomból írtam ezeket és segíteni próbáltam egy társunknak.
bocs
azt hiszem, h amit én írtam az közelebb áll az igazsághoz és elég részletesen leírtam, hogy hogyan próbálgassa ki. ha rajtad múlt volna, akkor már a diffiolajat cserélgetné... és akkor most én vagy a gyík?

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2010. december 20. hétfő, 20:24


vsop14 írta: nekem már volt 3 csapágycserém, úgyhogy tapasztalatból beszélek:
legközelebb, ha mész az autóval, akkor figyeld meg, h kicsit tempósabb kanyarnál elhallgat-e a hang (nem kell őrültködni, nem arra gondolok, csak pl autópályafelhajtó, vagy ilyesmin próbáld ki, ahol azért viszonylag gyorsan tudsz haladni és a kanyar is nagy így van időd hallgatózni)
esetleg próbálkozhatsz azzal is, h széles úton hirtelen elrántod a kormányt, akkor is elhallgat egy pillanatra (bár ilyen időben azért ez annyira nem kivitelezhető )
menj fel autópályára, és figyelgesd, h mennyire hangosodik a hang. ha van ahol eléggé érezhetően erősödik, akkor csapágy. ha nem és kanyarodáskor sem hallgat el, akkor nem csapágy bajod van.
megforgathatod esetleg a kerekeket is, felemelve, de nem mindig lehet hallani
de egyébként szerintem csak simán a téligumit hallod, de azért ezeket próbáld ki. ha esetleg mégis csapágy, akkor se ijedj meg nagyon.... még azért el tudsz vele járni kicsit, de sokat azért ne...
első csapágycserénél az alkatrész drága (m_attillánál kb 30e), de otthon is ki tudod cserélni, vagy szerelő is kicseréli pár ezerért. hátsó csapágy kb 10e, de azt iszonyat munka kicserélni otthon, eléggé advanced user kategória, meg kell hozzá csapágyleszedő is... szerelőnél min. 10e, de inkább 15e.
csak azért írtam, h tudd, h mi a szitu, ha esetleg mégis, de sztem csak a téligumit hallod.

ha esetleg egyik sem, akkor a diffiolajadat hallod


semmi újat nem mondtál, mint amit már ne mondtak volna el korábban. lehet visszább is kellene olvasnod, nem csak azokat, amikben kötekedni tudsz...

vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2010. december 20. hétfő, 20:18


nekem már volt 3 csapágycserém, úgyhogy tapasztalatból beszélek:
legközelebb, ha mész az autóval, akkor figyeld meg, h kicsit tempósabb kanyarnál elhallgat-e a hang (nem kell őrültködni, nem arra gondolok, csak pl autópályafelhajtó, vagy ilyesmin próbáld ki, ahol azért viszonylag gyorsan tudsz haladni és a kanyar is nagy így van időd hallgatózni)
esetleg próbálkozhatsz azzal is, h széles úton hirtelen elrántod a kormányt, akkor is elhallgat egy pillanatra (bár ilyen időben azért ez annyira nem kivitelezhető )
menj fel autópályára, és figyelgesd, h mennyire hangosodik a hang. ha van ahol eléggé érezhetően erősödik, akkor csapágy. ha nem és kanyarodáskor sem hallgat el, akkor nem csapágy bajod van.
megforgathatod esetleg a kerekeket is, felemelve, de nem mindig lehet hallani
de egyébként szerintem csak simán a téligumit hallod, de azért ezeket próbáld ki. ha esetleg mégis csapágy, akkor se ijedj meg nagyon.... még azért el tudsz vele járni kicsit, de sokat azért ne...
első csapágycserénél az alkatrész drága (m_attillánál kb 30e), de otthon is ki tudod cserélni, vagy szerelő is kicseréli pár ezerért. hátsó csapágy kb 10e, de azt iszonyat munka kicserélni otthon, eléggé advanced user kategória, meg kell hozzá csapágyleszedő is... szerelőnél min. 10e, de inkább 15e.
csak azért írtam, h tudd, h mi a szitu, ha esetleg mégis, de sztem csak a téligumit hallod.

ha esetleg egyik sem, akkor a diffiolajadat hallod

YELLOW
autója adatai
Széria: 3
Típus: E46
Kivitel: Sedan
Modell: 316i
Évjárat: 2002

státusz YELLOW

BMWfanatic

Elismertség: 88% (15598 pont) | Hozzászólások: 17579

Elküldve: 2010. december 20. hétfő, 20:13


az tény, hogy előlről hallani, csak közben eéfelejtettem a részleteket. de ezt be tudom ismerni.

vsop14
autója adatai
Széria: 5
Típus: E39
Kivitel: Touring
Modell: 530d
Évjárat: 2003

státusz vsop14

BMWfanatic

Elismertség: 7% (62 pont) | Hozzászólások: 876

Elküldve: 2010. december 20. hétfő, 20:04


YELLOW írta:
YELLOW írta:
davech írta:
YELLOW írta:
vagy éppen téligumi



ha azóta hallod, hogy a téli felkerült, akkor gumi lesz az.

csapágynak általában bizonyos tempó felett jön meg a hangja...


Arra viszont nem emlékszem hogy téli gumi felrakás után egyből volt e hang. Az tény hogy most kezdtem hallani, és mintha bal oldalról támadna a hang. Ha kézzel gurítok a kereken akkor hallanom kellene "ropogást, súrlódást" ha kerékcsapágy a bűnös? Vagy hogy jövök rá legegyszerűbben?



elvileg lehet érezni ha fel van emelve, de már csak akkor ha nagyon ki van a csapágy. előbb hangja van egy biznyos tempónál. eleve a diffi miatt elág nehéz hátul megállapítani. én szerintem nem csapágy bajod lesz, csak a guminak van hangja. eleve a téli is más és más különböző hőfokokon.



- a diffiben az olaj a hideg miatt jobban besűrűsödik, aminek szintén lehet hangja






« előző12következő »