zolie46 fórum hozzászólásai

zolie46 Elküldve: 2014-04-06 01:50 316 nincs alapjárat

Kristen76 írta:
zolie46 írta: Sziasztok!

Sajnos kicsit hosszabb írás lesz, remélem tudtok segíteni!

Szóval, az autóm BMW E46 316i (1595 ccm), 2003.decemberi, N40B16AB motorkód.

Múlt hét szombaton Bp-en dugóba keveredtünk, kb 3 óráig csak araszoltunk. Kb másfél órányi araszolgatás után az autó kezdett érzéketlenebb lenni a finom gázadásra, nem volt elég szinte alapjáratra finoman engedni a kuplungot és úgy indulni, hanem kicsit pörgetni kellett. Az alapjárat kezdett ingadozni, nem drasztikusan, 100-200 fordulatot emelt rajta magától majd visszaesett, de közben rángatta a kasztnit. Víz hőfok rendben volt, nívón az olaj fél és 3/4 között van (most cseréltem benne olajat, szűrőt, üzemanyagszűrőt, láncot, vanos kerekeket, szelepszár szimeringeket). 18 óra körül indultunk haza Bp-ről, az oda vezető úton (Szarvasról), 6-8 liter körül volt attól függ hogy tapostam, ez visszafelé jócskán a duplájára ment (14-20 liter között), finomabb gázadásra lejjebb ment 12 literre, de az autó fulladozott, rángatott és erőteljesen feketén füstölt nagyobb gázadáskor. Szolnokig elvergődtem vele 90-100-al szaggatva, párszor megálltam, de nem segített neki a "pihenés", nehezen, de hazaértünk, másnap el is mentem vele diagnosztikára, elmondtam ott is mi történt, de a gép nem mutatott semmit, sem tárolt hibát semmit, (lámpa nem gyulladt ki a műszerfalon). Rájöttünk ha hagyjuk alapjáraton járni, és utána rányomunk egy nagyobb gázfröccsöt előjön a rángatás és a fordulatszám ingadozás, de már füst/korom nincs. A gép rögtön kihozta az 1. szabályzó lambda szondát, ki is cseréltettem ma, még nem volt időm vele sokat menni, csak pár kört a városban, de még mindig van valami gyíkja.

Alapjárat rendben van, már nem füstöl, kulturált szaga van a kipufogónak (mint mikor megvettem), és ami fontos nagyobb gázadásnál sincs a rángatás. De a gázpedál még mindig elég érzékeny, éppen hogy hozzá érek már szalad 4-6 literről 8-10-re, de az autóban is van egy pici torpanás olyan 2500-3000 fordulat körül, illetve ami még aggaszt, hogy a fogyasztásmérő órám, ha valahova szeretnék lefordulni, megállok kikuplungolok, akkor 0-ról felszalad 8-10 literre, akár 12-re is, kicsit vár, gondolkodik, utána finoman visszaesik. (Légtömegmérőt is néztük, tisztítottuk, de nagyon újnak tűnik).

Remélem tudtok segíteni


Szia.Olvastam a történést.Én is ebben szenvedek már sajna évek óta.Most olyan van vele, hogy már nem is húz a szekér,nem pörög, lusta és hidegen max. 3500 fordulatom van, melegen meg max. 4500-5000. Kicseréltem rajta a héten a kartergáz szelepet, de azzal meg teljesen nincs alapjáratom se hidegen se melegen. És csak rángat, durrog meg büdös. És a gyárit vettem bele!!!!!!! Én sajna segíteni nem tudok, de kérlek majd írd meg a történést a továbbiakban is. Én is cseréltem lambdát, légtömegmérőt, hűtőfolyadék jeladót, de hiába.




Szia!
Néztem az adatlapodon, hogy a Tiéd '99-es, nem tudom mennyi különbség lehet, a facelift előtti - utáni bömös között. Az enyém már VANOS-os, facelift utáni. Tavaly nyáron lépte át a 170.000 km-t, azóta apránként jönnek elő rajta ilyen hibák. Múltkor úgy jártam, hogy valahonnan folyt a hűtővíz pont rá a kipufogó leömlőkre, és erőteljesen gőzölt piros lámpánál. Kiderült, hogy a tűzfal felől a blokkon közvetlen a hengerfej alatt van egy műanyag záró fedél amit 4 csavar tart, és abban van 2 Ó gyűrű gumi tömítés, egybe öntve 8-as alakban, és ez öregedett meg, és eresztette a hűtő vizet. Tavaly nyár óta már cseréltem VANOS kerekeket, láncot, patront, ezt a 8-as alakú tömítést, szelepfedél- olajdekni tömítést, levegő- pollenszűrőt, üzemanyagszűrőt, szelepszár szimeringeket, és most a lambda szonda.
Azon gondolkodom, hogy amikor a szelepszár szimeringek elkoptak, akkor erőteljesen sűrű kékes füstje volt, és kb 500-800 km alatt majdnem egy liter olajat benyelt, már a végén menni sem tudtam vele, mert úgy lekormolt mindent. Viszont csere után még ki nem tisztult a motor ingadozott a fogyasztásmérőm, és úgy tűnik most is olyan mint akkor volt. Még veszek bele most gyertyákat, utána megyek vele egy hosszabb utat, hátha kiég a rendszer és újra helyre jön. Majd írok mi van vele.

zolie46 Elküldve: 2014-04-05 13:44 316 nincs alapjárat

Sziasztok!

Sajnos kicsit hosszabb írás lesz, remélem tudtok segíteni!

Szóval, az autóm BMW E46 316i (1595 ccm), 2003.decemberi, N40B16AB motorkód.

Múlt hét szombaton Bp-en dugóba keveredtünk, kb 3 óráig csak araszoltunk. Kb másfél órányi araszolgatás után az autó kezdett érzéketlenebb lenni a finom gázadásra, nem volt elég szinte alapjáratra finoman engedni a kuplungot és úgy indulni, hanem kicsit pörgetni kellett. Az alapjárat kezdett ingadozni, nem drasztikusan, 100-200 fordulatot emelt rajta magától majd visszaesett, de közben rángatta a kasztnit. Víz hőfok rendben volt, nívón az olaj fél és 3/4 között van (most cseréltem benne olajat, szűrőt, üzemanyagszűrőt, láncot, vanos kerekeket, szelepszár szimeringeket). 18 óra körül indultunk haza Bp-ről, az oda vezető úton (Szarvasról), 6-8 liter körül volt attól függ hogy tapostam, ez visszafelé jócskán a duplájára ment (14-20 liter között), finomabb gázadásra lejjebb ment 12 literre, de az autó fulladozott, rángatott és erőteljesen feketén füstölt nagyobb gázadáskor. Szolnokig elvergődtem vele 90-100-al szaggatva, párszor megálltam, de nem segített neki a "pihenés", nehezen, de hazaértünk, másnap el is mentem vele diagnosztikára, elmondtam ott is mi történt, de a gép nem mutatott semmit, sem tárolt hibát semmit, (lámpa nem gyulladt ki a műszerfalon). Rájöttünk ha hagyjuk alapjáraton járni, és utána rányomunk egy nagyobb gázfröccsöt előjön a rángatás és a fordulatszám ingadozás, de már füst/korom nincs. A gép rögtön kihozta az 1. szabályzó lambda szondát, ki is cseréltettem ma, még nem volt időm vele sokat menni, csak pár kört a városban, de még mindig van valami gyíkja.

Alapjárat rendben van, már nem füstöl, kulturált szaga van a kipufogónak (mint mikor megvettem), és ami fontos nagyobb gázadásnál sincs a rángatás. De a gázpedál még mindig elég érzékeny, éppen hogy hozzá érek már szalad 4-6 literről 8-10-re, de az autóban is van egy pici torpanás olyan 2500-3000 fordulat körül, illetve ami még aggaszt, hogy a fogyasztásmérő órám, ha valahova szeretnék lefordulni, megállok kikuplungolok, akkor 0-ról felszalad 8-10 literre, akár 12-re is, kicsit vár, gondolkodik, utána finoman visszaesik. (Légtömegmérőt is néztük, tisztítottuk, de nagyon újnak tűnik).

Remélem tudtok segíteni