zuziq fórum hozzászólásai

zuziq Elküldve: 2015-05-06 20:41 Autóvásárlás

YELLOW írta:
morzseya írta:
zuziq írta:
Szia!

Nekem ugyan 5ös nem volt de szerintem ha van rá mód nézz 6ost. Kényelmes, 200nál asszem 4200at forog. Ideális utazó Kérdés az is hol használod majd. Otthon sztem jó az 5ös is. A lendkerék meg sztem előélettől függ. Ebbe 170 van(első tulajtól van) és kezd kilenni.

Üdv!



Elég rövid intervallumnak tűnik ez a 170e ahhoz képest,h elvileg szép egyenletes járású benzinmotorról van szó és nem egy dízelről. Vagy én gondolom rosszul?


nem a járása a lényeg, hanem a nyomaték. az öli meg leginkább.



Úgy van, ha jól tudom am is 150-200ra vannak belőve.
Jelei? Leállításkor szól már, kuplungom is lassan ki lesz sztem, hidegen néha beráz 1be.

Szerintem aki használt e46ot vesz állítólagos 150-200-250 ezrekkel nyugodtan számolhat a cseréjével, bár biztos akad kivétel.

Üdv!

zuziq Elküldve: 2015-05-06 14:13 Autóvásárlás

YELLOW írta:
morzseya írta:
morzseya írta:

Feltételezésem szerint nem csak +1 fokozat a 6-os váltós. Valszeg az 5-öst egy kicsit kisebb áttéttel szerelték, a 6-ost meg kicsit nagyobb áttéttel, mint az 5-ös váltóval szereltben az 5-ös.


Ha ezt a weblapot veszem alapul, akkor tévedek az áttételezést illetően:
6-os váltóval: http://www.cars-data.com/hu/bm...specs/6167


5-ös váltóval: http://www.cars-data.com/hu/bm...specs/6166


még a ~400rpm-et is elég jól megtippeltem (többet kéne lottóznom )
1-2-4 van elmenve egy minimálisat, na meg a rüki. tehát még az 5. is ugyanaz. azért 120-nál a 2500 elég barátságos. nekem 90-nél annyi ha jól rémlik.
mindneképp a 6-os venném.


Szia!

Nekem ugyan 5ös nem volt de szerintem ha van rá mód nézz 6ost. Kényelmes, 200nál asszem 4200at forog. Ideális utazó Kérdés az is hol használod majd. Otthon sztem jó az 5ös is. A lendkerék meg sztem előélettől függ. Ebbe 170 van(első tulajtól van) és kezd kilenni.

Üdv!

zuziq Elküldve: 2015-04-13 12:50 Autóvásárlás

krissz írta:
Kenyi írta:
zuziq írta:
notoriusbg írta:
Kenyi írta: Sziasztok!
7 évig hajtottam egy fl előtti e46 320d-t. Nagyon szerettem vele autózni, bármi problémája volt, azonnal megjavíttattam gyári alkatrészekkel stb.. imádtam, de sajnos sosem volt túl megbízható, ezért hát eladtam. Továbbra is az e46 maradt a mániám, szeretnék egy kétajtósat és mivel kiábrándultam a dieselből, ezért egy BENZINESET! Viszont benzin témában nem vagyok otthon, ezért bárkinek bármi használható információja lenne, örömmel venném. Ami leginkább érdekelne: megbízhatóság, fontos különbségek a motorok között, 4henger 6henger, fogyasztás, típushibák.

http://autokatalog.autoscout24...1999-2006/

-a link szerint alig van különbség pl a 320i és a 330i között fogyasztásban! a gyakorlat mit mutat?

-tud valaki valamit arról hogy a 150lovas 320ci miért csak 14 hónapig volt gyártásban? Nem jó vele valami? miért váltotta fele a 2,2-es 170le-s ?

KÖSZI!!!



Szia, nálam jelenleg 11,8-at mutat az átlagfogyasztás-menüpont, viszonylag visszafogott, ám de jellemzően városi használat mellett, automata váltóval. Pályán óra szerint 150-nél 10 litert eszik. Hangjához, erejéhez mérten korrekt


Üdv!

Nálam az most pont 10.0 kézivel.. kb annyi is kicsit néha több, én azért haladgatok vele ráadásul völgybe lakom állandó fel le van, ha meg felszabadulok az autópályára akkor nincs pardon, olyankor azért jobban eszik. Mindenképp nagyot vegyél ha van rá mód, 2.2 is megeszi a 9-10et szerintem, viszont a 3.0 már tol.




Köszi az infókat! És mennyire megbízható egy 330i ? Volt vele problémátok motorikusan?
Bírnám a nagy vasat, viszont még barátkoznom kell a fogyasztási számokkal, 320d-m rászoktatott egy barátságos 5,5-re..
És arról valami infó, hogy mennyire nehéz eladni egy ilyen benzinszörnyet?? (még a bmw-s ismerőseim is mind 18i 320d-vel járnak)

Miért gyártották a 320Ci 150le-t csak 14 hónapig?


Azért, mert a korai darabokat még az E36 M52B20-as motorjával szerelték és a 2.2-es váltotta le. Nekem 2.2-es van, szeretem nagyon, motorral nem volt még bajom, megbízhatóak ezek a sor6-osok. Fogyasztás nekem kedvfüggő, ha nem sietek sehova 8, ha élvezkedem akkor 10-11-12..


Erről beszéltem, 12 fölé ritkán megy nekem, tehát ha ugyanannyit eszik akkor melyiket is érdemes? Én eddíg kopón(olaj, szűrők, gyertya) kívül semmit nem cseréltem, klímámat kell majd most megnézhetni. Félre ne értsd, nagy valószínűséggel nekem szerencsém volt és találtam egy jót. Lehetett volna rémálom is.

Üdv Zsolt

zuziq Elküldve: 2015-04-09 23:14 Autóvásárlás

notoriusbg írta:
Kenyi írta: Sziasztok!
7 évig hajtottam egy fl előtti e46 320d-t. Nagyon szerettem vele autózni, bármi problémája volt, azonnal megjavíttattam gyári alkatrészekkel stb.. imádtam, de sajnos sosem volt túl megbízható, ezért hát eladtam. Továbbra is az e46 maradt a mániám, szeretnék egy kétajtósat és mivel kiábrándultam a dieselből, ezért egy BENZINESET! Viszont benzin témában nem vagyok otthon, ezért bárkinek bármi használható információja lenne, örömmel venném. Ami leginkább érdekelne: megbízhatóság, fontos különbségek a motorok között, 4henger 6henger, fogyasztás, típushibák.

http://autokatalog.autoscout24...1999-2006/

-a link szerint alig van különbség pl a 320i és a 330i között fogyasztásban! a gyakorlat mit mutat?

-tud valaki valamit arról hogy a 150lovas 320ci miért csak 14 hónapig volt gyártásban? Nem jó vele valami? miért váltotta fele a 2,2-es 170le-s ?

KÖSZI!!!



Szia, nálam jelenleg 11,8-at mutat az átlagfogyasztás-menüpont, viszonylag visszafogott, ám de jellemzően városi használat mellett, automata váltóval. Pályán óra szerint 150-nél 10 litert eszik. Hangjához, erejéhez mérten korrekt


Üdv!

Nálam az most pont 10.0 kézivel.. kb annyi is kicsit néha több, én azért haladgatok vele ráadásul völgybe lakom állandó fel le van, ha meg felszabadulok az autópályára akkor nincs pardon, olyankor azért jobban eszik. Mindenképp nagyot vegyél ha van rá mód, 2.2 is megeszi a 9-10et szerintem, viszont a 3.0 már tol.


zuziq Elküldve: 2015-03-26 17:24 E46 dynavin clone fejegység

YELLOW írta:
csbalu írta:
banditosz001 írta: Sziasztok!
Ma rendeltem meg a következő csodaszerkezetet

http://www.ebay.com/itm/321601...EBIDX%3AIT

Csak szeretnék véleményt kérni azoktól akiknek már van ilyen vagy ehhez hasonló fejegységük.
Nem számítok tőle gyári hangzásra meg semmi ilyesmire, leginkább a bluetooth meg a navigáció meg a kártyáról/usb-ről való zenehallgatás miatt vettem. És a videók meg az olvasott vélemények alapján azokban annyira nem is rossz.
Szóval ha tudtok mondani valami okosságot előre a beszereléshez vagy h mire számítsak akkor azt megköszönném.
Pl. érdekelne hogy a rádió antennájához vajon kell-e valamilyen átalakító vagy sem?


Ennyiért van most az EONON-nál akcióban a fullos androidos.


link? ennyit már lehet szánnék rá, ha androidos.


Én is inkább erre mennék rá

zuziq Elküldve: 2015-02-13 09:20 Mi lehet a baj?_

Szkrisz01 írta: eredeti 269.000km re lekertem a bmw be alazszam alapjan valos!


Azt felejtsd el!

zuziq Elküldve: 2014-12-26 22:44 Mi lehet a baj?

Medvedisznoman írta:
zuziq írta:

Üdv! Ez csak hengerfej lehet ugye?




Szia! Nem csak az lehet. Hideg időben gyakori jelenség, hogy pára keveredik az olajgőzzel és ez ilyen világos hab formájában lecsapódik a szelepfedélen, de nyilván csak az olajbetöltőn látod. Ha nem fogy a vized, illetve más rendellenességet nem tapasztalsz, akkor nyugi, nincs semmi baja, az enyém is ilyen.


Víz nem fogy... füstölni sztem egy kicsit jobban füstöl de ez most necces mert hideg van, van hogy semennyire nem füstöl.
De hogy kerül oda pára? Effektív akkor csak bejut víz vagy nem?

zuziq Elküldve: 2014-12-26 00:03 Mi lehet a baj?



Üdv! Ez csak hengerfej lehet ugye?


zuziq Elküldve: 2014-12-12 23:19 Mi lehet a baj?

krissz írta:
anubisz írta:
krissz írta: Hogy a francba kerül a hátsó lámpába víz? Egyszer már cseréltem a búrákat mert el volt törve felül, a mostani két hónap után beázott egy kis esőtől, bezzeg a nagy esőzésekbe semmi baja nem volt. Kis lejtőn állt orral lefele, de ettől nem szabadna beáznia. Mit kezdjek vele? Cseréljem LED-re?


Nem is értem a kérdést, logikus,hogy valahol be engedi. ahol össze van sajtolva. Húzd át valami szilikonos tömítő pasztával.


Kiszedem, átnézem, de őrületbe kerget ez az egész. Más nem jár így?


Nekem a ledbe egy bogár mászott és döglött bele, és nem párásodik

zuziq Elküldve: 2014-12-09 20:44 manuális váltó

YELLOW írta:
elgeri írta: Sziasztok

Már többször volt róla szó, de valahogy nyugtalan vagyok.

Mikor teszek jobbat a váltónak (manuál 6 fokozatú, 88e km)?
Ha cseréltetek olajat benne, vagy ha nem nyúlok hozzá addig, amíg nincs valami baja?

Sok helyen hallom, hogy erősen ajánlott 60-80 ezrenként cseréltetni. De van egy-két hozzászólás aki (főleg automatában) azt mondja, hozzá ne nyúlj, ha nem érzed semmi hibáját.

A következő kérdés pedig, hogy ez mennyire macera az olaj csere? Megbízhatok egy magán, de BMWkel foglalkozó szerelőben, vagy elég nyűgös feladat, és bízzam profikra (márkaszerviz)?

Köszi a véleményeket!


automatába sokkal jobban ajánlott cserélni, mivel ott maga a nyoamték átadást is az olaj végzi.
ha cserélsz csak akkor, ha belevaló olajat tudsz bele rakni. tehát szervízből MTF-LT olajat, vagy ATF-et. pl a castrol manuális váltóolaja szar lesz. akkor kár cserélni. macerának nem macera a csere, bár a feltöltés nehézkes, de ha van a szervíznek túlnyomás palackja, akkor semmi gond, vagy nagy fecskendővel kell felnyomni.


Utólsó olajcserénél volt váltóolaj csere is. Hangyafasznit finomabb lett, inkább hidegen érezhető. Csak GYÁRIT! azt ami a váltóra van írva. Csere meg semmi, kell egy méteres cső ami a feltöltőnyílásnál nem sokkal kisebb, aztán szépen alámész a haver meg fentről leengedi a csövet azt csá. Mi legalábbis eszköz hiányában igy nyomtuk.

zuziq Elküldve: 2014-12-09 20:39 kiegyenlítő tartály

Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta:
YELLOW írta:
Pitykoo írta: Hali! Ide írom mert nem találtam sima hűtővizes gondos rész, vagy átsiklottam felette!
Lassan 1 éve vettem a kocsit akkor cseréltem vízpumpát és ugye vizet benne!
A minap felvillant a hűtővizes lámpám, megnéztem és a szintjelző lent volt teljesen.
Kb. 1 liter fagyállót töltöttem rá hogy jó legyen!
Ilyenkor mi lehet a gond?! Kezdjek félni, hogy hengerfejgyanús lesz vagy ez is megszokott esetleg a bömcsiknél!?
Válaszokat előre is köszönöm!


pedig azt hiszem van hűtővizes topic, de teljesen jó ide is.
nekem is fogy a víz, olyan egy év alatt kb 3 decit nekem is rá kell tölteni, de az uszó már akkor is kopp lent van. igaz nekem így 5-6ezret megy el csak.
pont nem rég írtam erről. nálam amúgy semmi rendellenes nincs, vagy még mindig levegős a rendszer de fűtés meg van. de ahogy olvastam másnál is fogyogat. de állítólag nagy fordulatokon normális is lehet.


nekem havi szinten megy a kocsi kb. 1400-1500 km-t.
én sem vettem észre semmi gondot vele és nekem is jó a fűtésem is...
akkor lehet ez is csak valami BMW sajátosság
ha meg baj van akkor az majd úgy is jelentkezik valahogy....
am...ha hengerfejes lenne a fehéres füstön kívül milyen jelei lennének?!
köszi a segítséget!


attól függ. ugye lehet csak a tömítés fáradt el és ereszt át, vagy repedve van valami.
mivel a víz fogy, ezért vizes motorolaj lehet a legjellemzőbb. de akkor nagyon habos lenne a betöltő sapka hosszabb táv után is. rövidtávon a kondenz miatt normális egy kevés. én pont ma néztem az olajam is, a szint majdnem ugyanaz, mint tavaly ősszel (igen én 2 évente cserélek olajat )nem vizes, a korábbiak sem voltak. nagyon szépen néz ki.
de lehet akárhol szivárgás. nekem az autó alatt sosincs semmi folt, a műanyag takarón sem. de pl lehet egy vékony repedés a tartályon, vagy csővek illesztésénél, ahol a nyomás hatására, a hő hatására akár szivároghat is.


akkor te nem sokat mész a kocsival...
elvileg nekem sincs alatta sose folt, a műanyagot meg ősszel néztem utoljára akkor semmi se volt rajta...
az olajsapkám is tiszta, meg az olajam is....
akkor majd lesz valami...
ha baj van úgy is jelentkezik....


Nekem is fogyott, kiszedtem a ventit és lukas volt a hűtő. Ezzel egyetemben lett cserélve a termo tömítés mert ott is foltos volt, azóta egészen mostanáig minden rendben volt. Pont ma láttam hogy tiszta zöld a termoház. Kicserélem aztán remélem megszünik a vízfogyás...

zuziq Elküldve: 2014-11-09 10:15 Kipufogo füst!

Sziasztok!

Szerintem jobban füstöl mint kéne, a motor meleg és fehéren füstöl. Kb 1.5 deci víz hiányzott hűtőcsere után 2 hónappal. Víz nem olajos. Olaj se hiányzik.
Mennyi vizet esznek ezek ha hengerfejesek?

Köszi! Zs.

zuziq Elküldve: 2014-10-15 13:53 Differenciálmû

Sziasztok

Hátsó kopogás miatt alá kellett nézni a kocsinak és sikerül szemrevételezni, hogy a diffim jobb oldalán enyhe olajszivárgás van. Az én gyenge autószerelő tudásom alapján ezen az oldalon található robbantott rajzon lévő 12,13,14,15-ös alkatrészeket rendelném és cserélném ki.
A kérdés az lenne hogy járt e már valaki hasonló cipőben, mi a tapasztalat az esettel kapcsolatban. Valószínűsíthető hogy a probléma megoldódik a megnevezett alkatrészek kicserélése után, vagy komolyabb esetre kell számítsak?
Ha már cserélek, érdemes lenne mindkét oldalon? Én ezt tenném, nem nagy összegekről van szó. Esetleg érdemes lenne a kardán irányába is haladni?

Köszönöm!
Üdv. Zsolt

zuziq Elküldve: 2014-10-13 13:35 330d motor

Frici29 írta:
tomy1228 írta:
Frici29 írta: Sziasztok!
Inditaskor az olaj visszajelzo lampa sargan vilagit kb 15 masodpercig aztan elalszik nem minden inditaskor csinalja ezt,mi lehet a problema egyaltalan van e problema.Valamint azt hogy tudnam megnezni,hogy 184 vagy 204 lovas a 330d-m az evjarat 2003...
Koszi a valaszokat elore is



Alacsony olaj szint jelző sensorod szart be neked is,nem nagy gond következő olajcserénél cseréltesd ki!Azért nézz rá most is is hogy rendben van e az olajszint illetve amig ki nem cseréled ellenörizd gyakrabban!Nekem is ugyanez a problémám!
2003 akkor valószinű hogy a 204 lovas verzio de forgalmidba is benne van hogy hány kw(150 akkor 204 lovas)



Koszi a valaszt.A forgalmiban 320d-t irtak a nagyokosok viszont a kw az 135 igy eszerint 184le igy hogy eliras van a forgalmiban nem vok biztos semmiben esetleg vmi motorkod alarjan torteno ellenorzes nem lehetseges???


Mindenre van mód! Ide ird be amit be kell és mindent megtudsz!

Zsolt

zuziq Elküldve: 2014-10-13 13:30 Motortartó gumibak

kzste írta: Sziastok!

Eljött az ideje a motortartó és a váltótartó bakok cseréjének. A hozzászólások alapján a Corteco típusút nézegetem. Kézi váltós 320D, 150 lovas változat. Kérdésem az lenne, hogy hány darab váltótartót kell vennem ha mindet xserélném - úgy láttam hogy egyféle van csak lemforderből. Motortartóból viszont találtam jobb és baloldalit is viszont nagyon eltérő cikkszámon. Belinkelem ide amiket találtam mielőtt megvenném, kérném hogy valaki nézzen rá, nehogy olyat vegyek meg ami aztán nem lesz jó:

Tehát a motortartók:
MOTORBAK Corteco
COR 603644/P

MOTORBAK Corteco
COR 80000316/P

Váltótartó:
Lemförder
1326902/LA



Váltótartó vszeg 2 nálad is, sztem szinte mindenkinél. Küld el priviben a vin-ed ultolsó 7 számát/betűjét és kikeresem, úgyis ráérek ma.

Üdv. Zsolt